• The end
  • 15 16 17 en 18 november
  • 14/11
  • 13/11/2013
  • Dag 1 en 2
    Rondreis Thailand 2013

26-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The end
    Hey hey,

het lukt me niet zo goed om mijn blog bij te houden ...
    als,je Facebook hebt kan je beter volgen wat we gedaan hebben en anders vertellen we het wel als we thuis zijn want ondertussen is het veel te veel om nog neer te pennen

morgenavond vertrekken ken we terug naar huis ... Het zal aanpassen worden, vooral aan het weer!!! Hier in pattaya zo'n slordige 40° in de zon ...

we we zullen nog eens gaan wandelen en gaan eten se!

groetjes en tot ziens
    hanne

19-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 16 17 en 18 november
    Eerst en vooral sorry dat het zo lang geduurd heeft maar had niet veel tijd en hier in hua Hin niet zo'n goede wifif ....

vrijdag 15/11: nog steeds betogingen dus een bezoek naar de zoo konden we wel op onze buik schrijven. We zijn dan naar het Jim Thompson house geweest en was ook wel de moeite om te doen. Dan wat rondgewandeld in de buurt en uiteindelijk nog een tochtje gaan maken met een bootje op de kanalen tussen de dorpjes. Leuk om te doen en niet te geloven wat je daar allemaal ziet .... We hebben ook grote varanen gezien ;-) 's avonds hebben we zeer lekker gegeten ergens in het midden van een straat. Verschil was groot met long table maar zeker even lekker!! Patpong nog afgeschuimd en cadeautjes gekocht en dan onze laatste nacht in Bangkok.

zaterdag 16/11: 's morgens zijn we naar de weekendmarkt in Bangkok geweest. We hadden hier veel over gelezen, onder andere dat je daar verschillende soorten dieren kan kopen dus daar gingen we naar op zoek. Aangezien de markt zo groot is dat je zeker 2D nodig hebt om alles gezien te hebben, heeft het een tijdje geduurd vooraleer we de diertjes gevonden hadden. Het was echt de moeite en Steven voelde zich als een kind in de snoepwinkel spijtig genoeg konden we niet heel lang blijven want we gingen verder naar hua Hin. Na een rit van ongeveer 3u arriveerden we in ons prachtig hotel. Alleen spijtig dat we zo ver van het centrum liggen. We hebben dan maar een taxi richting centrum genomen en zijn lekker gaan eten en hebben de avondmarkt gedaan.

zondag 17/11: ik werd wakker en zag zeeeeeeeeeeeer veel bewolking. Net aan het ontbijt aangekomen en het begon volle bak te regenen ... Na een half uurtje was het over. Het was die avond loy kratong dus hebben we mee met de medewerkers van het hotel een drijvend bloemstukje gemaakt om 's avonds te laten drijven op de zee. Toen we daar mee bezig waren kwamen onze buren (van in ons appartement in kessel) aan in het hotel. We zijn samen iets gaan eten en zijn nog een tempel gaan bezoeken. 'S avonds hebben we onze bloemstukjes in de zee laten drijven zoals het moet.

maandag 18/11: nog samen ontbeten met de buren en dan uitgewuifd want zij vertrokken terug naar hun huisje in Thailand. Misschien zien We elkaar nog terug als we in pattaya zijn en anders in kessel ;-) het was een zonovergoten dag en omdat ik nog niet had kunnen zonnen, hebben we een dagje niets gedaan en heb ik rustig mijn eerste boek uitgelezen in de zon. Blijkbaar niet goed genoeg ingesmeerd want toen we onder de douche uitkwamen werd duidelijk dat we goed verbrand waren dan hebben we de shuttledienst naar het centrum genomen en zijn we op wandel geweest in de straten van Hua Hin. Nog een hapje gegeten, voetmassage laten doen (die bij mij enorm pijnlijk was) en dan terug richting hotel.

15-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14/11
    Donderdag 14/11/2013: toen we s' morgens uit ons hotel wandelden, stond de taxichauffeur van de dag ervoor er opnieuw. Opnieuw gevraagd om naar dusit district te gaan en weer hetzelfde antwoord: dat kan niet want er is een betoging aan de gang. Dan maar naar Chinatown. De meter werd weer niet opgezet, we mochten betalen wat we wilden want wij waren gisteren ook goed geweest voor hem. Nog geen 2min later begon hij weer over een stop zodat hij een coupon kon krijgen. Ditmaal werden we gedropt aan een reisagentschap dat verschillende uitstappen voorziet in Bangkok en omstreken. We gingen binnen en een man vroeg wat hij voor ons kon doen. We hebben ons verhaal dan gedaan over gedropt worden voor een coupon voor de taxichauffeur en het leek alsof de man verschoot dat er iemand dit eerlijk durfde te vertellen. Hij vroeg waarom we ons lieten doen en blablablabla. Nog geen 5min later zijn we terug in de taxi gestapt en richting Chinatown gereden. We hebben uiteindelijk betaald wat wij wilden, zijn uitgestapt en hebben ons voorgenomen niet meer bij hem in de taxi te stappen.
    Uren en uren hebben we rondgewandeld in Chinatown en onze ogen de kost gegeven. Uiteindelijk hebben we een taxi terug richting hotel genomen maar door te druk verkeer (dat is echt rampzalig in Bangkok) zijn we iets sneller uitgestapt en nog gestopt voor een zalige voetmassage van 1uur!!!!
    Terug op de kamer was het tijd om ons te douchen want we hadden gereserveerd in restaurant 'Long table'. We hardden dit op tv gezien en vonden dat een uitspatting wel eens moest kunnen. We wilden een taxi nemen maar het duurde even voor ze met zen drie uitgedokterd hadden waar we moesten zijn. Uiteindelijk 19u10 vertrokken en we hadden gereserveerd om 19u ... Superdruk verkeer en rond 19u45 werden we afgezet. Natuurlijk bleek dit niet het juiste gebouw te zijn maar we hadden het snel gevonden en het was niet zo ver (gelukkig maar want had niet echt een wandeloutfit aan). Toen we aankwamen zag ik op het computerscherm al 'no Show' achter mijn reservatie staan maar alles is goedgekomen. We hebben superlekker gegeten en vonden het zeker de moeite waard!!!

14-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13/11/2013
    Wakker geworden om 00u30 en dus was het tijd om de mysterieuze envelop open te doen. Het was een verjaardagskaart van mijn beste vriendin Kelly en vond het superfijn!!!
    Na een lekker ontbijt zijn we met onze persoonlijke taxichauffeur naar ayutthaya gereden. Het plan was om dusit district te verkennen maar daar was blijkbaar een betoging aan de gang. Onze chauffeur bracht ons van tempel naar tempel en het was echt de moeite. Hij is ook gestopt bij een olifantenrit maar we hebben vriendelijk bedankt aangezien we de vorige keer al meer dan olifanten genoeg gezien hebben. 's middags heeft hij ons afgezet aan een restaurantje waar we zeer lekker en zeer goedkoop gegeten hebben. Na het eten nog verder tempels bekeken en dan richting hotel.
    Onze chauffeur vroeg of hij aan een winkel mocht stoppen met ons want ook al zouden we niets kopen, dan kreeg hij een coupon voor benzine. We hadden hier niet echt problemen mee en toen ik de winkel zag wist ik direct dat het om juwelen ging en we de vorige keer in de vestiging in Chiang Mai geweest zijn. We wisten dus dat het degelijke juwelen waren en heb dan twee supermooie ringen gekregen van mijn ventje voor mijn verjaardag.
    Terug in de taxi vroeg hij om nog ergens te stoppen, deze keer een kledingzaak. Uiteindelijk heeft Steven beslist om een op maat gemaakt jasje te laten maken,
    Daarna zijn we naar het hotel gereden, hebben ons gedoucht en zijn we iets gaan eten.
    Omdat het mijn verjaardag was en ik wel eens decadent wou doen, zijn we naar de lebue tower gewandeld (was niet ver van ons hotel) en zijn we met de lift naar de 64ste verdieping gegaan waar de sky bar zich bevond. Het was lekker duur voor de drankjes maar echt iets dat je gedaan moet hebben.

13-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1 en 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 11/11/2013: eindelijk was het zover. Om 15u vlogen we normaal richting Caïro. Uiteindelijk vertrokken we met een uur vertraging door een technisch probleem aan het vliegtuig, slik ... Aangezien we meer dan 3u tijd hadden tussen onze vluchten, was er geen reden tot paniek. In Caïro hebben we nog iets gedronken (en ik ook gegeten want ben niet echt fan van vliegtuigkost) en voor we het wisten was het tijd om verder te reizen. Vliegtuig was in orde, enkel mijn tv'tje werkte niet. De stewardess ging het resetten maar toen we in Bangkok arriveerden was het nog steeds niet in orde.

12/11/2013: een uurtje vroeger dan verwacht arriveerden we in Bangkok. Snel een beetje geld gewisseld en dan op zoek naar een taxi om ons naar ons hotel te brengen. Aangekomen in ons hotel waren we tevreden met onze keuze. Om te bekomen van onze heenreis zijn we nog even aan het zwembad gaan liggen. Nadien een goei doucheke gepakt en iets gaan zoeken om te eten. Na het eten een tuktuk genomen richting patpong en daar hebben we de markt afgewandeld en de pingpongshowverkopers afgescheept.

07-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het weer
    elke dag volg ik het weerbericht ...
    het verandert echt constant.
    momenteel vrij veel bewolking maar wel heel warm.
    fingers crossed dat het allemaal wa meevalt en we kunnen genieten van het zonneke

06-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BENIEUWD ...
    Amaaaaaaai ben ben zoooooooooooooooooo curieus ....

Gisteren zat er een envelop in de bus. Er stond niet op van wie ze afkomstig is maar wel dat ik ze pas mag opendoen op 13/11, op die dag word ik namelijk 28 jaar!!
    Ik heb me kunnen bedwingen en zal deze envelop dan ook zorgvuldig bewaren in mijn handbagage zodat ze zeker niet verloren kan gaan!

Ik wil de onbekende afzender al wel bedanken: vind het superfijn om eens verrast te worden
    Ik vind het superspannend en ben nu al zeer blij, wie het ook mag zijn en wat er ook in de envelop zit

nog een weekje geduld dus ... weer iets nieuw om naar af te tellen

Tags:verjaardag
    04-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding
    jaja, de reiskriebels steken de kop op. Ik kan me bijna niet meer houden.
    Zaterdag heb ik mijn shortjes en rokjes uit de kast gehaald en één voor één aangedaan om te kijken welke mooi genoeg zijn om mee te mogen (lees: diegene waar mijn dikke billen nog in passen).
    Vandaag of morgen zijn de topjes en tshirtjes aan de beurt. Zo doen we elke dag iets en tegen maandag zit onze valies lekker vol, maar niet TE vol want ik wil nog plaats om leuke dingen mee naar huis te nemen, zowel voor mezelf als voor de belangrijkste mensen uit mijn leven .

Het wordt nog een drukke week want vrijdagavond komt de familie Palmans taart eten, zaterdagavond drink in de molen en zondag taart voor de familie Van Acker. Dan nog zorgen dat ons nestje kraaknet is vooraleer we vertrekken zodat we terug thuis kunnen komen in een proper huisje.

Dus nog veel te doen maar het zal sneller maandag zijn dan ik denk

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inleiding
    Hey Allemaal,

op maandag 11/11/2013 vertrek ik samen met mijn ventje voor 2.5weken naar het verre en lekker warme Thailand.
    Ik schrijf deze blog omdat ik graag zelf na de reis nog weet wat we allemaal gedaan hebben, maar ook voor de geïnteresseerde thuisblijvers.
    De bedoeling is om dagelijk een tekstje te schrijven en ik ga mij daar proberen aan te houden.

Hopelijk vinden jullie het zo spannend als ik