Foto
Inhoud blog
  • Sanicole 29 Dec 09
  • Grobbendonk 28 Dec 09
  • Zwarte Bergen 27 Dec 09
  • Kelchterhoef 27 Nov 09
  • Bosbergen Herentals 22 Nov 09
  • Gerhees 16 Nov 09
  • Auderghem 11 Nov 09
  • Schemmersberg VVO kampioenschap Middle 1 Nov 09
  • Herfstwisselbeker Schootsheide 25 Sep 09
  • Interkorps kampioenschap Sahara 21 Okt 09
    Top 6 Links
  • VVO website
  • OMEGA website
  • Militaire orientatiewebsite
  • Website Wisselbeker Rik Thys
  • Website FRSO
  • bloggen.be
  • Zoeken in blog

    Orienteren en reizen

    20-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Militaire orientatiecross Ohey Vrij 20 Feb 09
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik op deze foto hiernaast voor downloaden van de kaart met omloop.

    Eerste wedstrijd van het jaar in de Ardennen vandaag. Dit werd tijd want het is al lang geleden dat ik nog eens in de Ardennen had gelopen. Plaats was Ohey op de kaart van " Bois de Hautebise "
    Ik heb daar in het verleden tweemaal gelopen . Eén keer was voor het BK aflossing en dan een tweetal jaar geleden nog eens een nationale. Wat ik mij ervan herinnerde was dat het een vrij pittig kaartje was met een aantal zones met gedetailleerd relief door de uitgravingen
    Ik nam zoals gewoonlijk omloop 3. Deze was 7040 m lang met een hoogteverschil van 230 m. Dit was al weer een tijdje geleden dat ik nog zoveel meters zou moeten klimmen.
    Met de bus naar de start, nog een beetje opwarmen en dan starten. Naar post 1 was vrij eenvoudig. Een padje volgen en dan een beekje tot aan de post. Bovendien was hetnog bergaf ook.
    Naar 2 was al wat pittiger. Het ging al zo een 30 meter naar boven, was al wat puffen Bovendien vertrok ik een klein beetje teveel naar rechts.
    Naar 3 was ook grotendeels een padje volgen. Post 4 was dwars door alle terrein tot aan een uitgraving. Een beetje teveel naar links hier. De post stond vrij diep in deze uitgraving.
    Eigenlijk ging het technisch vrij goed verder. Alleen fysiek door de vele hellingen had ik het toch wel vrij moeilijk.
    Ik had Noel ( één van mijn collega's van het werk ) aan post 2 ingehaald doordat hij een foutje had gemaakt. Hij is fysiek veel sterker dan ik en dat merkte ik ook wel. Telkens het bergop ging liep hij zo van mij weg. Als het bergaf ging daarentegen was ik iets beter doordat ik iets meer durfde, alhoewel ik niet echt risico's wilde nemen.
    Van 8 naar 9 was vooral veel lopen, maar gelukkig bergaf. Naar 10 dan weer goed bergop. Iets te links daar. Naar 11 op de flank gebleven, perfect uitgekomen. 12 ging ook goed. Naar 13 weer wat verder. Ook redelijk zwaar. Eerst wat het padje gevolgd en dan rechts richting de hoek van de weide om niet te veel naar beneden te moeten lopen. Van daar recht naar de post.
    Dan naar 14. Ik verkoos rechts op te schuiven naar het pad en dan zo naar de post omdat deze in het verlengde van het pad lag. Ik was wat te veel rechts en te ver. Volgens mij is de put die we moesten hebben niet heel correct getekend t.o.v. het padje.
    Niet te veel tijd verloren. Naar 15 was steil naar beneden met veel stenen, echt gevaarlijk, dus opletten. De post lag niet zo moeilijk en was van vrij ver te zien.
    Dan begon een lang loopstuk langs padjes en wegen. Tot aan post 18 was het eigenlijk alleen maar weg volgen. Post 17 lag wel duidelijk verkeerd. Niet aan de struik maar aan een speciale boom een 30 tal meter van de plaats waar de post moest staan.
    Het stuk tussen 16 en 18 ging dan nog gestaag naar boven, zwaar Hier merkte ik duidelijk dat ik fysiek nog nergens sta.
    Ik kon zelfs Christa Bloemen ( met alle respect voor Christa want ze is fysiek echt wel in orde ) niet volgen. Dit was toch even slikken. Ik dacht echt dat ik al wat beter zat. Ik was vorige woensdag nog gaan lopen en voelde me toen echt wel goed. Maar het is zo dat je het in de bergen wel dubbel zo hard voelt.
    Nog veel werk aan de winkel !! Maar of ik dat kan opbrengen nog wat meer te trainen ??
    Nog twee posten en een lange schnitzel !!!
    Echt wel moe was ik toen ik aankwam. Als dit maar niet te veel in de benen is gekropen voor zondag.
    Mijn eindtijd was 60'36". Luc Bouve had een zeer goede dag vandaag, want hij liep ongeveer 55'. Echt sterk, goed Luc. 
    Voorlopige uitslag hierna :  http://users.telenet.be/milol/uitslagen2009.html 

    Morgenvroeg vertrekken we naar Engeland voor de interland van zondag. Benieuwd wat dat gaat worden.
    Het zal een lang weekend worden. Morgenvroeg om 07.45 u vertrekken en terug thuis zondag rond 22 u.
    Volgende week vrijdag geen Militaire orientatiecross, maar donderdag doe ik wel mee aan het Militair veldloopkampioenschap voor masters in Grobbendonk. Dat is niet echt mijn ding, maar toch maar eens meedoen om de loopsnelheid wat naar boven te trekken.

    Patrick

    20-02-2009 om 00:00 geschreven door Patrick  


    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijnsorientiecross Balen Keiheuvel 15 Feb 09
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik op deze foto om de kaart van vandaag te downloaden

    Naar Balen vandaag voor de jaarlijkse valentijnsorientatiecross georganiseerd door de Kol vrouwen o.l.v. Lisette Eyckmans.
    Altijd een fijne organisatie met meestal een goede baanlegging. Dit jaar organiseerden ze op de vernieuwde kaart van Balen Keiheuvel. Het was alweer een tijdje geleden dat ik hier nog gelopen had.
    Er zitten wel enkele mooie gedeeltes in deze kaart dus opletten geblazen.
    De planning was eigenlijk dat ik vandaag eens een omloop 2 zou nemen, kwestie van wat meer kilometers te lopen.
    Ik heb toch maar mijn normale omloop 3 genomen . Ik heb gisteren n.l. de hele dag thuis aan het behangen geweest ( wat een mens toch al niet allemaal moet doen op valentijn ) en ik was hiervan eigenlijk overal een beetje stijf, zodat ik dan toch maar de 3 heb genomen.
    De start was vlakbij het inschrijvingsecretariaat zodat ik toch nog een beetje heb rondgelopen om toch maar wat op te warmen.
    Naar de start dan maar. De kaart was vandaag op schaal 1.7500 dus de details moeten goed zichtbaar zijn.
    Post 1 lag al onmiddelijk op een zandduin, dus direct in het zand naar boven. Goed gevonden.
    Naar 2 was het iets verder door een open terrein. Iets te vroeg gestopt doordat ik de kaart daar niet zo goed kon lezen, maar niet veel tijd verloren.
    Naar 3 en 4 was het vrij eenvoudig. Naar post 5 weer wat verder eerst door een groot open terrein en dan door een bos met heel wat kleine padjes en iets dichter bos. Toch wat opletten hier. Eerst even naar mijn kompas gekeken om zeker de goede richting te hebben . Ik kon alles goed onderscheiden en vond de post dan ook vrij snel.
    Naar 6 de duinenrij gevolgd tot aan de post.
    7 en 8 lagen in een zone met lichtgroen bos afgewisseld met een aantal open gedeeltes. Ook weer goed opletten hier. Naar 7 was ik iets te vroeg aan het kijken en daar stond trouwens ook een post van een andere omloop. Naar 8 ging prima.
    9 weer een wat langere afstand. Zo lang mogelijk langs het geel gelopen tot aan het padje dat aan de post uitkwam.
    10 was niet ver maar in een gevaarlijke zone ( lichtgroen bos met wat meer open stukjes in ). Hier heb ik in het verleden al eens deftig verkeerd gezeten, dus voorzichtig zijn. Ik nam de goede richting en liep iets te ver maar had het onmiddelijk gezien. Toen ik naar rechts keek zag ik de post staan.
    Naar 11 geen risico's genomen en opgeschoven naar rechts  tot op de weg. Van daar post aangevallen en ik had hem ook direct.
    Tussen 11 en 12 iets minder secuur gelopen. Iets te veel naar links vertrokken waardoor ik te ver van de rechte lijn liep en terug moest opschuiven. Toch wel een beetje tijd verloren hier.
    Naar 13 en 14 de ideale volgweg genomen.
    15 was een post die eigenlijk vlak naast een weg lag, maar ik liet mij toch vangen aan de post die er een 30 tal meter voor stond.
    Van 15 naar 16 een loopstuk langs  de weg. Halfweg niet goed opgelet en de weg tussen de twee privé zones iets te ver ingelopen.
    20 meter terug moeten draaien. Stom
    Dan naar 17 !!. Ging goed tot bijna een de post. Ik moest gewoon vanop het padje waar ik op liep een ander padje schuin links nemen tot bijna aan de post, maar helaas nam ik een ander padje iets daarvoor waardoor ik een heel stuk te ver links van de post aan het zoeken was . Ik wist niet goed waar ik stond. Even rondgekeken en toen zag ik een vakantiehuisje staan. Verdorie veel te ver . Ik kon daar ook niet goed aan de begroeing uit. Ik wist wel waar ik stond nu, en dan naar de post. Toch ongeveer een goede 1,5 minuut verloren
    Naar 18 was niet moeilijk en dan de laatste 4 posten in het motocross parcour van Balen Keiheuvel.
    Daar ging het voor mij vrij goed.
    Mijn eindtijd was 42,43" . Km tijd 6'40". Eigenlijk wel goed. Het is lang geleden dat ik nog zo een Km tijd gelopen heb. Maar toch had ik geen goed gevoel, raar. Zeker met die domme fout aan post 17 .  In de uitslag was ik 8é op 50 maar 3é van de H50. De twee H50 voor mij waren slechts enkele seconden voor mij, dus niet erg, dat ligt aan die fout bij 17. Maar ja zij hebben ook foutjes gemaakt allicht. Willy Hoeckx van Ham is er blijkbaar een gewoonte van aan het maken van telkens enkele seconden voor mij te zijn, dit is nu reeds drie weken na mekaar
    Ligt aan mij natuurlijk, ik moet maar wat sneller lopen, maar dat lukt voorlopig nog niet echt.
    Het gaat al beter dan enkele weken geleden natuurlijk, maar de vorderingen gaan mij niet snel genoeg. Ik heb vorige week zelfs viermaal getraind, dat was eeuwen geleden .
    Het was echt een beetje raar vandaag. Ik had tijdens het lopen niet echt een goed gevoel, maar als je dan aankomt en je ziet de Km tijd dan ben je wel tevreden. Maar als je dan je plaats ziet valt het weer wat tegen.
    Er wordt echt wel sneller en sneller gelopen, ook door mensen die zoals ze zelf zeggen half kreupel zijn en geen poot meer vooruit geraken .
    Ik heb ook in de andere reeksen enkele mensen opgemerkt waar ik zelden heb van gehoord maar tijden lopen van net boven de 6' de Km Op zich is dat natuurlijk niet slecht als er meer betere lopers komen, dit maakt het alleen maar leuker.
    Marina had weer een slechte dag vandaag. Ze heeft weer enkele dikke fouten gemaakt, maar vooral veel tijd verloren doordat ze na het knippen van een verkeerde post dacht dat ze terug moest lopen naar de vorige post alvorens de juiste post te knippen.
    Dit heeft ze twee keer gedaan, dus dat heeft heel wat tijd gekost.
    Volgende week gaan we naar Engeland voor de Interland. Hopelijk gaat het daar goed.
    Spijtig dat VVO niet kan gaan met de beste mensen in elke categorie . Het verschil met de Engelsen zou allicht wel kleiner worden.
    Dit ligt volgens mij wel een beetje aan hoe men de selectie maakt. Eén wedstrijd waarvan de twee besten mogen gaan + een derde aangeduid door de commissie.
    Beter zou volgens mij zijn geen selectiewedstrijd meer te doen maar gewoon de drie besten te selecteren volgens de uitslagen van de laatste weken, men kent toch de besten veronderstel ik. Enkele reserven aan te duiden natuurlijk want allicht kan niet iedereen meegaan op die bepaalde datum.
    We zullen in ieder geval ons best doen. Het zal een lang weekend worden. Vertrekken op zaterdag rond 07.45 u en terug zondagavond rond 22u.

    Uitslag van vandaag : http://www.kempen-ol.be/uitslagen/20090215.HTM 
    Splittijden : http://www.kempen-ol.be/uitslagen/20090215/spl20090215.HTM 

    Patrick


     

    15-02-2009 om 00:00 geschreven door Patrick  



    Welkom op mijn blog!
    Foto


    Amerika reis 2009
  • Onze reis naar Amerika 2009

  • Archief per week
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs