Laat maar iets weten via gastenboek of mail, hoe ik m'n blog kan verbeteren.
Foto
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



hit counter
Reacties Altijd Welkom!
  • Dag Mark
  • Blog
  • Wedstrijd Hasselt-Genk 06-10-2013
  • foto s
  • proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Loopblogs
  • Lode Raskin
  • Mario Smolders
  • Tom Partoens
  • Marc Lenaerts Alias Bakkertje
  • Uitslagen Stratenlopen 2016
  • Markske's Loopblog
    Lopen soms afzien, maar we zetten door dus commentaar altijd welkom!
    26-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borreltjesloop 10 Km - 2015

    Zondag 25 Oktober 2015….

     

    Borreltjesloop Kuringen 10 Km

     

    Doelstellingen voor de start….

     

    Punt 1 : Loopmakker Patrick Vanaken verslaan in de wedstrijd

                 (na 10sec. achter hem te eindigen in ddh)

    Punt 2 : 44 min. à 45 min. te eindigen

    Punt 3 : Niet te snel starten en een goed groepje uit kiezen.

    Punt 4 : Mezelf overtreffen….

    Punt 5 : Plezier maken.

     

    Omstreeks 15u. 40 was het de beurd aan de 10 km, zette mezelf kortbij loopmakkers, Patrick, Sven Thijs, Bakkertje en wa gemsjoggers. Wou niet te hevig starten Patrick in het oog houden was de opdracht. Weg waren we tempo opgezocht en ging goed eerste kleine ronde vrij vlug gestart maar niet overdreven 14.9 km/u. liepen we toen ik keek.

     

    Wou hem niet lossen en is ook gelukt ingaan van de eerste grote ronde, kwamen we in het boske terecht in een groepje van ongeveer 8 man. Zag dat Patrick zich rechts aansluit bij dat groepje. Ikzelf zag ineens een opening links, en dacht eerste versnelling plaatsten en ging verder terug het tempo aanhouden. Iets verder zag ik ene bekende loopmakker, dacht daarnaar toe lopen. Is gelukt de eerste 2 ronden kon ik hem redelijk bijhouden.

     

    Toen zette hij ineens effen een versnelling in dacht euh euh hu eigen tempo verder doen.

    Bij het ingaan van ongeveer laatste 1.5 ronde stak ik hem voorbij. En koos ik iets verder ene ander loopgezel uit wa ik ongeveer aankon. Bij het ingaan van zo’n 600m naar de finsih kreeg ik het lastig om hem nog te volgen. Maar klampte aan bij de bergop kwam ik weer effen bij.

    Daarna ging het bergaf kreeg het weer wa lastig finish was niet ver meer.

     

    Hij moedigde me nog aan om te volgen en ging langs hem lopen. Normaal sprint ik richting finish. Maar deze keer niet langs elkaar liepen we over de streep gaf hem een hand omdat ik in z’n wiel mocht zitten. Was content liep 42 min. 49 sec. gemiddeld 13.8 km/u. Ook ineens m’n pr verbroken op de 10 km van dit jaar.  








    26-10-2015 om 14:50 geschreven door Mark Nelissen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Website Links
    18-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars Door Hasselt 2015 - 15 km

    Zondag 11 Oktober 2015!

     

    Dwars Door Hasselt - Terug de 15 km gelopen…. Het Verslag.

     

    Vorige zondag kwam loopmakker Patrick Vanaken me uithalen, om dwars door hasselt te gaan lopen. We gingen allebei de 15 km lopen, andere jaren kon ik hem niet volgen laten we zwijgen van hem los te lopen.

    Het was ideaal weer vandaag niet te warm lekker fris beetje zon ideaal dus.

     

    We waren goed op tijd eens we ons borstnummers bemachtigd hadden, gingen we kijken naar de 10 km. Zo zag ik collega Mieke Gorissen in 2de positie lopen van de dames. We keken ook of er andere gemsjoggers meededen, maar niet direct gezien. Wel veel andere loopmaatjes van de hc.  Ondertussen was het tijd om ons tassen gaan af te geven aan de bewaring en ons richting startlijn te begeven.

     

    Zo’n 5 min. voor start stonden we klaar. We zijn samen gestart en is een mooie strijd geworden tussen ons van start tot finish.  Ikzelf durfde niet snel te starten met m’n verkoudheid, na vrijdag bijna geen stem meer gehad te hebben en zaterdag en zondag nog snotter snotter. Was het om de wedstrijd goed in te delen. Wou niet halverwege in pan staan.

    We waren weg rustig gestart juist iets onder m’n eigen tempo gestart en da aangesloten in groepje Patrick.

     

    Het ging goed kon hele tijd in de beurd van Patrick blijven richtin hbvl gebouw, waar ik een paar loopmakkers tegen kwam o.a. Greta, Tom, Mario. Zette ik m’n eerste versnelling in. Maar kreeg Patrick niet losgelopen. Hij bleef in de beurd, richting Kuringen kwam ik een student tegen die me kende. Effen meegebabbeld en door, had ondertussen Patrick toch een beetje losgelopen dan richting woonwijk kreeg het kreeg ik het een beetje moeilijk.

     

    Maar zette door, dan richting kanaalkom was Patrick weer bij hij had een kloof van 200m toegelopen op mij. Dus probeer ik een 2de versnelling liep van hem zo’n 50m weg. Wou nog niet alles geven moeilijkste kwam nog in het stad. En einde kanaalkom kwam hij weer bij deed teken kom maar voorbij had weer effen moeilijk moment.

     

    Toen liep hij mij effen los, maar iets later in stad kwam ik weer effen aansluiten, finish bijna inzicht hij versnelde weer, maar kon hem niet meer volgen ver was hij niet zo’n 10sec. tussen ons tijd gelopen in ddh 1u. 5min. 37sec. gemiddelde 13.5km/u. En er waren deze keer warme douches.








    18-10-2015 om 11:06 geschreven door Mark Nelissen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Website Links
    03-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 September 2015 - 10 Miles Maasrun Lanaken

    27 SEPTEMBER 2015!

     

    Maasrun Lanaken de 10 miles….Het Verslag volgt…

     

     

    Op zondag 27 september is loopmaatje Marleen Reijnkens me komen uithalen voor naar Lanaken te gaan. We gingen daar de 10 miles lopen.

    T’is een fijn parcour en afwisselend alleen vond ikzelf dat ze de inschrijvingen (Alg.) iets beterkoop kunnen maken, maar dat is ieder z’n mening.

     

    Over het parcour en het evenement is niks op aan te merken; goed georganiseerd, goeie sfeer, en goeie bevoorrading. Vindt het altijd fijn om naar om naar Lanaken te gaan.

    Dus iedereen die die nog niet heeft gelopen daar ene echte aanrader om hem eens te doen.

     

    Dan omstreeks voor 12u. 30 nog wat gebabbeld met wat loopvrienden en vriendinnen o.a. Coninx Dorine, Thea, Chris Baerts, Geert, Jp, Maja, Kris, Linda Frankenne en nog vele anderen. Toen was het tijd om op de bus te stappen, doet me altijd denken aan schoolreisjes.

    We waren weg iedereen had wel wat zenuwen, éénmaal daar nog effen gebabbeld ene sanitaire stop gedaan en ons klaarhouden voor de start.

     

    Doelstelling was vandaag niks moet alles mag, dus onder 1u. 20 min. te proberen te eindigen.

    Daar focussen op, onderweg het tempo bepaald rustig gestart, en het gemiddelde van een 13km/u. proberen aan te houden. De concurrentie waren allemaal aan het versnellen, maar bleven ons ritme aan houden en ze gewoon in het vizier houden.

     

    Ongeveer halve weg zaten we opdreef en op schema we waren met momenten versneld maar hielden gewoon het tempo, ondertussen was er ook ene andere loper bij ons komen aansluiten en is ons gevolgd richting finish. Ging super ondanks de zon met momenten.

    De laatste kilometers kwamen eraan en nog wat bergske’s in de bergop wat tempo geminderd.

    Laatste 4 kilometer wat gaaasss opengegooid en dat heeft beloond. Doelstelling gehaald beter zelfs nog de 10 miles gelopen in een tijd van 1u. 15 min. 39 sec. gemiddelde van zo’n 12.9 km/u. 72ste van de 249 lopers hier nog wat sfeerfoto’s (merci Benn).


    Uitslagen Maasrun Lanaken : 5 - 10 - 10 miles

    http://www.sqmtime.be/stratenloop-maasrun-lanaken.html

    Foto's Benn :

    https://plus.google.com/photos/117628824482333502176/albums/6199275812891363425?banner=pwa









    03-10-2015 om 11:49 geschreven door Mark Nelissen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Website Links
    17-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kermisloop Diepenbeek - 5 & 10 Km

    Zondag 13 Augustus 2015!

     

    Kermisloop Diepenbeek - De Dubbel 5 en 10 Km.

     

    Met als doelstelling de 5 kilometer lopen in 20min.

     

    Is me dat gelukt?  ….. Lees je het in het verslag.

     

    Deze keer een thuiswedstrijd, zo ging ik rond 14u. mijn borstnummers afhalen.

    Ging de 2 afstanden lopen de 5 km alles geven wat ik kon daarna nog de 10 Km.

    3€ Per wedstrijd betalen, dus 6€ in totaal.

    Eénmaal borstnummers terug effen naar huis, me klaar gemaakt en gewacht op

    loopmakker John Neven.

     

    Daarna terug naar de start gelopen en ineens opgewarmd. Veel bekende gezichten

    die ik gevraagd had om te komen. Ondertussen maakten we ons klaar voor de start.

    John ging bij me blijven voor m’n doel te halen. Daar ging het startshot weg waren

    we. De beentjes voelden goed aan weinig stress, m’n enigste rivaal was de zon die kwam opdagen. Maar ging nog goed, de eerste ronde waren we rap terug. Zo kon ik een tijd andere loopmakker Tom Schrooten en Lode en Jonas in de gaten houden.

     

    Bij het ingaan van de 2de ronde kreeg ik een flesje van Bart Saenen aangerijkt. Had het nodig

    daarna wou ik nog een bekertje iets verder nemen, maar tevergeefs greep ernaast.

    2de Ronde ging nog redelijk maar moest wa prijs geven kon het hoge tempo niet meer aan.

    Moest ook het tempo minderen, en dat zagen ze. Maar met momenten toch nog zo’n 14km/u. kunnen behalen. We waren bijna terug aan de aankomst. Maar kon niet echt meer versnellen, maar toch gedaan. Zo kon ik afklokken op zo’n 20 min. 24 sec. gemiddeld 14.7 km/u. ongeveer dezelfde tijd bij Genk loopt.

     

    Aan de aankomst was ik een beetje murf (beetje bleek) moest effen bekomen. Daarna terug naar huis gegaan ander bloesje aangedaan ook John die ging ook terug de 10 km lopen gelijk ik. Eénmaal dat gedaan ons klaarhouden voor de 10 km. Veel tijd hadden we niet meer, nog een paar minuten en het startshot ging. Dus nog 4 ronden te gaan, de eerste 2 ronden gingen goed zo kon ik in het begin nog bij John in de buurt blijven en zag ik ook nog loopmaatje Linda Frankenne voor me uitlopen. Maar ondertussen bleef ik in de beurt van Bart Saenen die zal wel verrast geweest zijn dat ik dat tempo nog kon opbrengen.

     

    Zoals ik al zei de eerste 2 ronden gingen goed, zo kwam ik ook bij loopmaat Jill Pauwels.

    Ze was niet ver achter me geeindigt, dan de 2 laatste ronden kreeg ik het vrij lastig.

    Bij het ingaan 3de ronde draaide ze goeie muziek, de meeste kennen me breng ik dan wat show. Ook al ben ik stik kapot, effen gewandeld bij de drankpost voor een bekertje drinken en wat water om me over uit te gooien. Dan rustig door  op karakter in de 4de ronde halverwege kwam loopmakker Robert aansluiten probeerde hem nog te volgend en is me gelukt richting finish zei hij loop maar door ook gedaan zo kon ik afklokken op 44 min. 28 sec. gemiddeld 13.1 km/u.

     

    Moe maar voldaan nog wat gebabbeld met loopmaatjes en dan richting huiswaarts, maar eerst nog een foto’tje laten maken samen met Jill, Linda & Ann Sophie, daarna nog ene met Max Knapen. Daarna naar huis voor ene warme douche en ene lekkere spagehetti van het Fritje in Diepenbeek op het marktplein, zeker eens proberen. Op naar de volgende




    17-09-2015 om 21:24 geschreven door Mark Nelissen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Website Links
    05-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Zilveren Helmen Run 10 Km en Estafetteloop Alken

    Zondag 30 Augustus 2015!

     

    De ZILVEREN HELMEN RUN Halen. M’n eerste deelname daar.

    We waren vroeg vertrokken zo rond 9u. s’morgens, de wedstrijd zelf was om 10u. 30.

    Het was vrij warm weer die dag zo’n 32 graden, maar bij de start viel het nog mee.

    Eerst me gaan inschrijven zo’n 5 euro moesten we betalen niet duur.

     

    Veel bekende gezichten voor de start loopmakker Sven Thijs, loopmaatje Marleen Reijnkens,

    Peter Bellen en nog vele anderen.

    Daarna was het om ons voor te bereiden op de wedstrijd.

    Iedereen ging klaarstaan, ikzelf ging langs Sven Thijs staan achter mij Leo Stessens en voor mij Marleen Reijnkens.

     

    Het startshot ging, ging zien hoe snel ik ging gaan. Ken het parcour niet t’is warm en  t’is in de voormiddag wa me niet goe ligt. Maar we gaan er het beste van maken.

    We waren weg ze waren vlug vertrokken keek op m’n “garmin” en liet me afzakken tot zo’n 14 km/u. Ondertussen hield ik loopmaatje Marleen in het vizier, maar kon er niet naar toe

    lopen ene keer wel.

     

    De eerste 5 km ging super geen problemen, daarna kreeg ik het lastig zeker 5 keer moeten wandelen amaai nog niet. Benen waren verzuurd door de warmte, redelijk wa lopers die me

    Kende passeerde mij en moedigde me aan om ze te volgen maar ging niet wel geprobeerd.

    Opeens op het veldwegje waar ik ook stil stond kwamen loopmaatjes Leo Stessens en Anneleen bij mij komaan zeiden ze deed teken nope. Dan toch maar juist daarvoor had ik het ook nog geprobeerd om loopmakker Johan te volgen maar moest die laten lopen.

     

    Ook Leo en Anneleen effen moeten laten gaan, maar had toch terug m’n draai wat gevonden en kwam bij hun aansluiten had toch moeilijk maar uitgelopen gemiddeld zo’n 12 km/u.

    Tijd die ik gelopen heb 50min. 17 sec. op een heuvelachtig parcour.

     

     

    Vrijdag 4 September 2015!

     

    Estafetteloop Alken

     

    Estafetteloop Alken m’n 2de estafetteloop dit jaar, omstreeks 18u. kwam loopmakker John Neven me uithalen om daarna loopmakker Geert Reyskens op te pikken.

    Alken is één van m’n parcouren waar ik goed op loop. Duo loopmaatje Tom Vliegen was ook al daar.

     

    Deze keer hadden we ene andere taktiek “hihi”. We lopen voor de fun en een mooie tijd is mooi meegenomen. Eerst zijn we ons gaan inschrijven zo’n 7.5€ moesten we betalen.

    Daarna zijn we ons gaan opwarmen samen met John, Geert, Tom. Daarna nog eens met de groep waar o.a. Jill en Linda en Maja en Tony en vele anderen.

     

    Het was bijna tijd om ons klaar te houden, ik ging langs John staan om te vertrekken.

    Weg waren we kon hem lang volgen, maar moest hem laten lopen.

    De eerste ronde legde ik af in 3 min. 50 sec. Doelstelling was plezier maken, en hebben we ook gedaan. Daarna was Tom aan de beurd deed het super we bleven zo’n 4 ronde kort bij het loopduo Linda & Jill. In de voorlaatste ronde richting finish keek ik effen achter mij.

    Oei die persoon ken ik da’s Geert begon nog te versnellen wa ik kon.

     

    En we maakten er een spurtje van was tof had hij misschien niet gedacht. De voorlaatste ronde voor loopmaatje Tom deed het super kon nog vertrekken we wouden 20m extra tegenover de vorige keer, maar we hebben dat verdriedubbeld zo liepen we samen zo’n

    14.783 km. Op naar de volgende.

     










    05-09-2015 om 21:44 geschreven door Mark Nelissen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update - Terrasjogging Bilzen - EstafetteLoop Zoutleeuw

    Zondag 2 Augustus 2015.

     

    Terrasjogging Bilzen 10 Km.

     

    Terrasjogging Bilzen een vals plat parcour met op en af. Vandaag kwam loopmakker John Neven me uithalen om naar Bilzen te gaan.

    Het was vrij warm niet te doen, toch gingen we lopen. We maakten ons klaar toen we daar waren en gingen ons inschrijven.

     

    Ikzelf was ingeschreven 5€ voorinschrijving, daginschrijving 8€. We hadden ons borstnummer. In Bilzen heel wat bekende gezichten gespot zoals Chris Baerts, Marc Lenearts, Jill Pauwels en nog een paar anderen.

     

    De 5 Km was ondertussen bezig waaronder Max Knapen en Jill Pauwels aan meededen.

    Iets later was het de beurd aan ons. Ikzelf zette me redelijk vanachter samen met loopmakker Erik Thoonen. Ineens ging het startshot weg waren we, weer veel te snel gaass gegeven. 1ste ronde ging redelijk goed, zo moesten we 4 ronden afleggen.

     

    De 2de ronde ging ook nog, maar in de derde ronde kreeg ik het zwaar moest m’n tempo regelmatig minderen. In de derde ronde wou ikzelf bijna opgeven heb zelf ook effen moeten wandelen, wa ik niet rap doe.

    Maar toch doorgezet dacht nog één ronde doorzetten kreeg ook aanmoedigen van Max Knapen. Dan in de 4de ronde zag ik ineens iemand met een tuinslag buiten staan. Dacht

    yes afkoeling effen gestopt goed nat gemaakt en door.

     

    Zo kon ik toch nog met dit warme weer een tempo behalen van zo’n 12.3 km/u. was wel niet echt tevreden over m’n wedstrijd, maar ja.

     

    Vrijdag 7 Augustus 2015.

     

    Estafetteloop Zoutleeuw - 1 uur lopen Telkens 1 km - Met 2 Personen.

     

    Zo was er vandaag de estafetteloop in Zoutleeuw, m’n eerste deelname daar.

    John Neven kwam me uithalen daarna gingen we Geert Reyskens op pikken.

    Eénmaal in Zoutleeuw aangekomen. Kwam ik ook m’n loopmaat tegen voor de estafetteloop Tom Vliegen.

     

    We gingen ons inschrijven 8€ betalen, we kregen wat instructies over hoe het gaat ook i.v.m. de chip. Zo moesten we telkens één ronde afleggen, stokje doorgeven daarna chip afgeven en kregen we ene nieuwe en zoveel mogelijk rondjes proberen af te leggen binnen het uur.

     

    Bij ons starte Tom Vliegen ik loste af. Tom wou de eerste ronden tegen 4’30 proberen te lopen. Is hem ook gelukt. Daarna ging ik probeerde de eerste paar ronden in de beurd te blijven van Jill Pauwels, rond de 4de ronde bleef ik in de beurd van Maya.

    Nog zo’n 5 min. daar was Tom, gaf terug het stokje aan mij probeerde nog zover mogelijk te komen, yes nog rond gekomen rap stokje terug aan Tom doorgeven en  daar ging het signaal. Toch nog 20m extra kunnen nemen.

     

    We deden hem ook maar voor de fun en als training, maar was plezant. Tom heeft goed gelopen. Op naar de volgende estafette.

     






    09-08-2015 om 13:06 geschreven door Mark Nelissen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)



    Tools services webmasters counters generators scripts tutorials free


    Live Traffic Stats

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs