Foto
Foto
MIJN HOND
KYRA, HET IS
EEN LIEVE
BEAGLE !
Foto
Inhoud blog
  • Kerstmenu
  • SORRY MAAR ...
  • OP REIS
  • Vliegangst
  • Websites die uw leven makkelijker maken!
  • Kyra voor de kachel!
  • TIJDZONES
  • Moppen
  • Tweedehands auto
  • Opzoeken op internet
  • Dubai
  • Mijn lieve hond Kyra
  • Hot News!
  • Kyra in haar nopjes!
  • NIEUWS
  • Grappig!
  • Mijn hond Kyra in optima forma!
  • Vrouw vernielt kunstwerk met een kus
  • CITATEN, verzameld
  • DE BEAGLE
  • Geen goede relatie met broer of zus?
  • Artis verwijdert hekken...
  • De geschiedenis van het dromen
  • Ideale onenightstand voor vrouwen
  • Mona Lisa, elektric painting
  • Zes minuten om het leven te redden
  • Ayaan Hirsi Ali
  • Verse vijgen met parmaham
  • Vegetarische quiche met Italiaanse salade
  • BLOEDKORAAL
    Welkom op mijn blog: MARIJESBLOG!!
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Wie geestelijke welvaart
    kent, baadt elke dag
    in goud.

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    www.museumserver.nl
    België
    www.wattedoen.be
    Europese museumgids
    europeanmuseumguide.com
    Galeries
    www.galeries.nl
    Materiaal
    www.hiking-site.nl
    Hotels
    www.bookings.og
    Huisjes huren
    www.bungalow.net
    Stedentrips
    www.cityzapper.nl
    Gezondheid
    www.lcr.nl
    Expeditie
    www.askja.nl
    Prijzen
    www.kelkoo.nl
    Reisadvies
    www.minbuza.nl
    Reisgidsen
    www.roughguides.com
    Routeplanners
    route.pagina.nl
    Treinen internationaal
    www.ns.nl
    Vliegreizen
    www.vliegtarieven.nl
    Weekendje weg
    www.weekendjeweg.nl
    Weer
    www.weeronline.nl
    Land- en stadskaarten
    www.maporama.com
    Hondenvakantie
    www.dogtravel.nl
    Kinderen
    www.uitmetkinderen.nl
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    FileDump
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

     

    > >
    Wie zonder reden treurig is, heeft reden om treurig te zijn.
    Francoise Sagan
    Photobucket - Video and Image Hosting
    Met geluk is het net als met gezondheid; als je er niets van merkt, betekent dit dat het er is.
    Iwan Toergenjew
    Foto
    Foto
    Foto



     

    Linkblog

    Vaak denken we dat onze stemming het gevolg is van wat we meemaken in plaats van andersom.
    Alberto del Niente al Nada

     

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Ò
    Ò
    Logo and Graphics Generator
    En daarom,mijnheer de voorzitter,eist mijn partij dat alle brandblusappararten in de toekomst uiterlijk tien dagen voor elk brand getest worden."
    (uit een debat in de stadsraad van Londen)

    Een carrière alleen maakt niet gelukkig. Helaas merken sommigen dat pas aan het eind ervan.
    Olaf Hoenson
    Na de stilte komt muziek het dichtst bij het verwoorden van het onuitsprekelijke.
    Aldous Huxley
    Pas als je in het leven bent heen en weer geslingerd, kun je echt bewogen zijn.
    Hans Stolp
    Begrip is het voelen wat een ander denkt, niet het denken wat een ander voelt.
    Rob van Raalten
    Neem wraak tegen Spam
    De drie essentiële elementen voor het geluk zijn: iets te doen hebben, iemand om lief te hebben en iets om naar uit te kijken.
    Allen Chalmers
    ©
    Als je gelukkig wilt samenleven met anderen, vraag dan
    alleen dát van ze, wat ze je kunnen geven.

    Tristan Bernard

    B

    MarijesBlog
    Ditjes & Datjes
    Photobucket - Video and Image Hosting
    Welkom op Marije's Blog!
    Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

    Glitter Graphics - GlitterLive.com
    Photobucket
    04-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWS.NL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    04-09-2006 om 17:08 geschreven door Marije  


    28-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONZINNIG !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

     

    Verzoek tot afstel van militaire dienst

     Aan de minister van defensie,

    Excellentie

     Bij deze doe ik het verzoek mij niet voor militaire dienst op te roepen. De reden hiervoor is nogal uitzonderlijk en zal ik hieronder verduidelijken: Mijn vader en ik woonden samen en bezaten een radio en een televisie.

    Hij was weduwnaar en ik vrijgezel. Beneden ons woonden een weduwe en haar dochter, beiden schoon van uiterlijk en zonder radio en televisie.

     Ik werd verliefd op de weduwe en trouwde haar. Mijn vader werd verliefd op de dochter van mijn vrouw en ook zij trouwden. Toen begon de ellende.

    Daar mijn vader de dochter van mijn vrouw, dus ook mijn dochter trouwde is mijn dochter thans mijn moeder. Ik ben tegelijkertijd haar vader, omdat ik met haar moeder ben getrouwd.

    Verder werd mijn vader schoonvader omdat mijn vrouw ook zijn schoonmoeder is. Mijn vrouw kreeg inmiddels een zoon, tevens de broer van mijn schoonmoeder omdat die zuster is van mijn zoon. Dus is mijn schoonmoeder ook zijn tante.

     De jonge vrouw van mijn vader wordt ook mijn moeder en haar zoon wordt dus mijn broer: mijn zoon is nu oom van mijn kleinkind, omdat hij de broer is van mijn dochter.

     Ik ben als man van zijn grootmoeder, zijn grootvader, dus de grootvader is mijn broer. En aangezien de grootvader van mijn broer ook de mijne is, ben ik dientengevolge mijn eigen grootvader.

    Aldus, excellentie, veroorloof ik mij U te verzoeken mij van militaire dienst te ontheffen. De wet laat immers niet toe dat een vader, diens zoon en kleinzoon tegelijkertijd onder de wapenen zijn.

    P.S. Twijfels? Dan nog maar een keer lezen, en nog een keer en desnoods een schema tekenen en je zal zien dat het echt klopt.

     En ik de hele tijd maar denken dat de verhoudingen in mijn familie zo complex zijn, overigens is er in deze familie sprake van een gigantische incestueuze verhouding.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    28-08-2006 om 23:24 geschreven door Marije  


    26-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoonheids-perikelen in dichtvorm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Schoonheids-perikelen in dichtvorm

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    >>>*Toen de eerste rimpels kwamen was ik nogal in paniek*

    >>>*Ik heb mijn face toen laten liften in een prijzige kliniek*

    >>>*Nou, mijn man vond het fantastisch*

    >>>*Mijn gezicht was weer elastisch*

    >>>*Niks geen rimpels, niks geen vouwen!*

    >>>*Net zo glad als bij ons trouwen*

    >>>*Tot mijn man zei "het is gek...*

    >>>*maar jouw kop past niet meer bij je nek"*

    >>>*Ach het was een kleine ingreep, want ze trekken dit dus strak*

    >>>*En ze geven hier een sneetje, anders krijg je daar een zak.*

    >>>*Nou mijn man was heel tevreden*

    >>>*over wat ze met me deden*

    >>>*Maar de plastisch chirurg zat nog met mijn borsten in zijn maag*

    >>>*want die zaten volgens hem wat laag.*

    >>>*Toen ze waren opgehesen, leken ze een beetje klein*

    >>>*maar met siliconenvulling mochten ze er best weer zijn.*

    >>>*Nou ik zag mijn man ontvlammen*

    >>>*Want ik had dus zulke prammen*

    >>>*Toen op een avond na het vrijen*

    >>>*keek hij peinzend naar mijn dijen*

    >>>*en al had ie geen duidelijke kritiek*

    >>>*ik ging toch weer naar de kliniek.*

    >>>*Ik had trouwens ook een buikje, dus na enig overleg*

    >>>*liet ik dat meteen ontvetten, ze zuigen dat in no-time weg.*

    >>>*Mijn navel viel toen wat naar binnen*

    >>>*en die brachten ze omhoog*

    >>>*Om tegelijkertijd mijn billen*

    >>>*minstens zooo'n stuk op te tillen.*

    >>>*Ik was op ieder feestje weer in tel*

    >>>*maar zat onderhand wel heel strak in mijn vel.*

    >>>*Mijn man voelde zich naast mij niet meer op zijn gemak.*

    >>>*Want op straat riepen de jongens: "ga je lekker ouwe zak"?*

    >>>*Nou toen kocht ie een toupetje*

    >>>*en een veel te strak korsetje.*

    >>>*Hij ging wandelen en trimmen en in het fitnesscentrum gymmen.*

    >>>*En maandenlang deed hij een rigoureus dieet*

    >>>*tot hij zomaar in de sauna overleed!*

    >>>*Nou, daar stond ik op het kerkhof mooi te wezen aan het graf.*

    >>>*Maar nu hij mij niet meer zien kan is de aardigheid eraf.*

    >>>*Ik laat nu de kwabben zwellen en ik zal U wat vertellen...*

    >>>

    >>>*Dames laat je niet verlakken*

    >>>*laat de boel toch rustig zakken.*

    >>>*Want met gladgestreken nekken*

    >>>*valt het leven niet te rekken!*

    >>>*Koester buik en onderkinnen*

    >>>*want uw schoonheid zit vanbinnen!*

    >>>*Vertelt u dat maar aan uw man*

    >>>*anders komen er nog ongelukken van.*

    26-08-2006 om 14:38 geschreven door Marije  


    25-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn beste wensen
    Þ

    25-08-2006 om 14:35 geschreven door Marije  


    16-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schrijfvriend Arie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
     
     
    Vriendschap
    ------------------
    Er was eens een mensje
    met de prachtige naam 
    Marijke
    zonnestralen woonden in haar haren
    ogen wonderlijk van kleur
    bloemen waren haar vrienden..
    Ze wilde zich graag omringen
    met mensen
    gelijk aan deze schoonheden
    spelen met ze en zingen
    dit leefde voortdurend in haar..
    Deze mens koos mij
     in haar woonde 
    "vriendschap voor mij"
    aardigheid vulde de rest.
     om me heen groeide alles
    gevolgd door het ontluiken.
      De vlier met zijn witte bloemen
    zonnebloemen goudgeel
    dieppaarse irissen
    zachtroze asters
    allen inspireerden me.
    Zag liefheid en vele tranen
    geluk en ongeluk
     de natuur bevolken.
     Het proeven
    van de eerste zoete braam
    maakte alles bijna compleet..
    Ben blij met je
    dankbaar dat je er bent
    stuur daarom naar jou
    dit  gedichtje
    en met de wind.
    fijne gedachten.
     
    schrijfvriend Arie
     



    16-08-2006 om 00:00 geschreven door Marije  


    09-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UW EIGEN WEBLOG/SITE PLAATSEN? DAT KAN!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ©Photobucket - Video and Image Hosting

    09-08-2006 om 22:22 geschreven door Marije  


    25-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kwart miljoen kinderen betrokken bij oorlog
    Kwart miljoen kinderen betrokken bij oorlog
    Uitgegeven op dinsdag 25 juli 2006 om 14:26:15

    (Novum/AP) - Meer dan 250 duizend kinderen nemen actief deel aan gewapende conflicten in de wereld en tienduizenden meisjes worden door strijders seksueel gebruikt. Het ontvoeren van kinderen gebeurt steeds vaker en systematischer. Dat heeft de speciale vertegenwoordigster van de Verenigde Naties voor kinderen en gewapend conflict, Radhika Coomaraswamy, dinsdag gerapporteerd aan de VN-Veiligheidsraad.

    De situatie van kinderen in recente conflictzones als Sierra Leone, Burundi, Liberia en Congo is aanmerkelijk verbeterd, zei Coomaraswamy, maar zoals de situatie in het Midden-Oosten laat zien blijven kinderen het slachtoffer van gewapende conflicten. Zij zijn de eersten die armoede, ondervoeding en gezondheidsproblemen ondervinden als er oorlog uitbreekt. Sinds 2003 zijn meer dan veertien miljoen kinderen tengevolge van geweld ontheemd geraakt in eigen land of daarbuiten en jaarlijks worden acht- tot tienduizend kinderen gedood of verminkt door landmijnen.

    Coomaraswamy deed haar verhaal op een openbare bijeenkomst waarop werd bekeken wat er is verbeterd sinds de Veiligheidsraad een jaar geleden een resolutie aannam die paal en perk moet stellen aan het rekruteren van kindsoldaten en de exploitatie van jongeren door partijen in gewapende conflicten. De resolutie voorzag in de oprichting van een commissie die het doden, rekruteren, exploiteren en ontvoeren van kinderen in conflictgebieden rapporteert. Ook werd afgesproken gerichte sancties als wapenembargo's, reisverboden en financiële beperkingen op te leggen aan partijen die internationale wetten tot bescherming van kinderen aan hun laars lappen.

    Unicef-directrice Ann Veneman zei dat tengevolge van oorlogen de afgelopen tien jaar zo'n twee miljoen kinderen om het leven zijn gekomen, zeker zes miljoen gewond zijn geraakt of invalide zijn geworden en twaalf miljoen dakloos zijn geworden. Een andere spreker, Ian Bannon van de Wereldbank, zei dat meer dan driehonderd miljoen mensen onder de 25 -bijna 20 procent van alle kinderen en jongeren in de wereld- in landen wonen waar gewapende conflicten aan de gang zijn.

    Coomaraswamy zei blij te zijn met de resolutie die de Veiligheidsraad vorig jaar heeft aangenomen, maar het nu tijd te vinden dat hardnekkige overtreders worden aangepakt. Ze vertelde het verhaal van 'Abou' uit Sierra Leone, die als 11-jarige werd ontvoerd door rebellen van het Revolutionair Verenigd Front (RUF). Toen hij op zijn 15de werd gedemobiliseerd was hij RUF-commandant. Zijn gemeenschap nam hem terug, maar hij werd gevreesd en gemeden. Zes maanden later verdween hij, om eerst te gaan vechten met de rebellen in Liberia en daarna in Ivoorkust. Hij was 18 toen hij werd ontwapend. Abou vertelde VN-medewerkers dat vechten het enige was wat hij kon.

    Er moet veel meer worden gedaan om te voorkomen dat jongens als Abou van het ene naar het andere conflict worden 'gerecycled', zei Coomaraswamy. De jongeren moeten onderwijs en opleidingen krijgen om hen economisch sterker te maken en minder kwetsbaar tegenover ronselaars. Veneman zei dat kinderen ook meer psychologische en sociale steun nodig hebben. In een slotverklaring werd het belang benadrukt van investering in verbetering van de situatie van jongeren in conflictgebieden.

    25-07-2006 om 00:00 geschreven door Marije  


    17-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salmonella
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salmonella
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat is salmonella:

    Salmonella is een darmbacterie die via uitwerpselen van mens en dier in het milieu, water en in levensmiddelen terechtkomt. Deze bacterie kan mensen vooral via rauwe dierlijke levensmiddelen, zoals pluimveevlees, kalfs- en varkensvlees, eieren en zuivelproducten ziek maken. Ook verontreinigde groenten en fruit kunnen salmonella bevatten. Mensen raken door het eten van niet of onvoldoende verhitte producten geïnfecteerd. De bacterie is vernoemd naar D.E. Salmon, een Amerikaanse bacterioloog die naar de veroorzaker van de varkenspest zocht en per ongeluk de salmonella-bacterie ontdekte. Inmiddels zijn ruim 2000 soorten salmonella bekend.

    Wat is het ziektebeeld bij een salmonellabesmetting:

    De eerste ziekteverschijnselen treden gemiddeld 12 tot 48 uur na het eten van besmet voedsel op. De voedselvergiftiging die kan optreden door een besmetting met salmonella (salmonellose) uit zich naast een korte fase van waterdunne diarree die overgaat in een langere periode met brijachtige diarree vaak met bloed en slijm, buikkrampen, hoofdpijn, lichte koorts, rillingen, misselijkheid, overgeven en slaperigheid. Bij de meeste mensen houden deze verschijnselen twee tot drie dagen aan. Ernstige diarree kan vooral bij jonge kinderen, zwangere vrouwen en oudere personen tot levensbedreigende uitdrogingsverschijnselen leiden. Niet iedereen wordt ziek van een besmetting. Het lichaam van een gezond mens kan een lichte besmetting wel aan. Serieuzer wordt de besmetting als de bacterie doordringt in de bloedbaan. De bacterie kan dan ontstekingen veroorzaken in gewrichten, organen en botten. De patiënt kan dan langdurig last krijgen van buikklachten en gewrichtspijnen.

    Volgens de laatste cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu doen zich jaarlijks ongeveer 50.000 gevallen van salmonellabesmettting voor. Jaarlijks moeten bijna achthonderd besmette personen worden opgenomen in het ziekenhuis en sterven bijna zestig patiënten aan de gevolgen van een voedselinfectie door salmonella.

    Hoe verdwijnen de symptonen van de salmonellabesmetting:

    Normaal gesproken is een aantal dagen rust en veel drinken voldoende om de symptomen te laten verdwijnen, maar blijft de patiënt daarna nog maanden drager van de bacterie. Het innemen van antibiotica helpt in de normale besmettingsgevallen niet, hoewel dit bij ernstige ziektegevallen soms wel noodzakelijk is.

    Hoe is een salmonellabesmetting te voorkomen:

    Hygiëne in de keuken is de belangrijkste remedie tegen een salmonellabesmetting. Die is te voorkomen door vleesproducten koel te bewaren, goed te verhitten en gescheiden van andere verse producten te bewerken. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) raadt aan bij voorkeur geen toetjes, zoals tiramisu en bavarois of mayonaise van rauwe eieren te maken.

    Wat voor maatregelen neemt de voedselindustrie tegen de salmonellabacterie:

    Ter voorkoming van salmonellabesmettingen is de producent volgens de Warenwet verplicht de waarschuwing op het etiket van pluimveevlees te zetten: ''Let op, geef schadelijke bacteriën geen kans. Zorg daarom dat deze bacteriën niet via de verpakking, uw handen of het keukengerei in uw eten terechtkomen. Maak dit vlees door en door gaar om deze bacteriën uit te schakelen.'' Deze waarschuwing staat ook op kip dat salmonellavrij wordt aangeboden. De VWA controleert sinds 1996 jaarlijks kip en kipproducten op de aanwezigheid van salmonella. Sinds 2001 laten de besmettingen een dalende trend zien. In 2004 is voor het eerst sprake van een significante daling van voedselvergiftigingen. Bron ANP

    17-07-2006 om 17:54 geschreven door Marije  


    14-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De geschiedenis van chocolade

    De geschiedenis van chocolade, een eeuwenoude lekkernij

    De banketbakkerij - confiserie kan terugzien op een historie die meer dan 4000 jaar teruggaat. De Egyptenaren toondenhun lekkernijen op papyrus. Suikergoed werd in 1566 voor Christus al op markten verkocht.
    Chocolade echter kwam pas in beeld toen de oude Azteken en Maya culturen de waarde van de cacaoplant ontdekten. Naar verluidt is de oorsprong daarvan te vinden in de stroomgebieden van de Amazone en de Orinoco.
    In 600 na Christus migreerden de Maya's naar de noordelijke streken van Zuid-Amerika, waar ze de oudst bekende cacaoplantages vestigenden in het Yucatan gebied. Vermoed wordt, dat de Maya's al eeuwen daarvoor bekend waren met cacao. Zij beschouwden het als een waardevol artikel, zowel als een betalingsartikel en als eenheden voor calculatie.

    Maya's en Azteken namen bonen van de cacaoboom en maakten een drank die ze "xocatl"noemden. Volgens legendes van de Azteken-indianen zouden zaden van de cacaoplant uit het Paradijs afkomstig zijn en door het eten van vrucht van de cacaoboom zou wijsheid en kracht verkregen worden.
    Oude kronieken vermelden dat de Azteken geloofden, dat de god Quetzalcoatl naar de aarde reisde vanuit het Paradijs, op een straal van de Morgenster, met een cacaoboom als geschenk aan de mensen. Zij leerden van Quetzalcoatl hoe de cacaozaden geroosterd en gemalen moesten worden om zo een voedzame pasta te kunnen maken die in water kon worden opgelost. Zij voegden kruiden toe en noemden de drank "chocolatl", wat bitter-water betekent en geloofden, dat deze drank wijsheid en kennis gaf.
    Het woord "chocolade is" naar men aanneemt afgeleid van het Maya woord "xocoatl"; cacao van het Azteken woord "cacahuatl". Het Mexicaans-Indiaanse woord "chocolate" is van een combinatie van de termen "choco"(=schuim) en "atl"(=water); de vroegste werd alleen als drank geconsumeerd. Als onderdeel van een Mesoamerikaans huwelijksritueel in de twaalfde eeuw werd gedronken uit een kan met schuimende chocolade.
    Oude Mexicanen geloofden dat Toacatecutli, de godin van het eten en Calchiuhtlucue, de godin van het water, de goddelijke bewaarders van cacao waren. Ieder jaar brachten zij menselijke offers aan de godinnen, het slachtoffer cacao gevend als laatste maaltijd.
    De Zweedse natuurkundige Carolus Linnaeus (1707-1778) was ontevreden over het woord "cacao" en hernoemde het als "theobroma". Grieks voor "voedsel der Goden".
    Het wordt gezegd dat Christoffel Columbus de cacaobonen, tijdens zijn vierde reis naar de Nieuwe Wereld, heeft mee terug genomen voor koning Ferdinand, maar dat men ze over het hoofd heeft gezien, in verband met de vele andere schatten die hij had gevonden en meegebracht.
    Chocolade werd voor het eerst beschreven in 1519 toen de Spaanse ontdekkingsreiziger Hernando Cortez het hof van keizer Montezuma van Mexico bezocht. De Amerikaanse historicus William Hickling schrijft in "De geschiedenis van de verovering van Mexico"(1838), dat Montezuma, geen andere drank tot zich nam dan chocolatl, een mengsel van chocolade, op smaak gebracht met vanille en kruiden en zo bereid tot een drank met de dichtheid van honing, die langzaam in de mond oploste en koud werd genuttigd". Het feit dat Montezuma een bokaal van zijn "chocolatl" consumeerde voordat hij zijn harem binnenging, leidde tot het geloof dat het een afrodisiacum was.

    In 1528 bracht Cortez chocolade mee uit Mexico naar het hof van Koning Karel V. Monniken verborgen in Spaanse kloosters, behandelden de ccacaobonen en hielden de chocolade geheim voor bijna een eeuw. Het zorgde voor een profijtelijke industrie voor Spanje, dat cacaobomen plantte in zijn overzeese kolonies.
    Er was een Italiaanse reiziger, Antonio Carletti, voor nodig, die het chocoladegeheim ontdekte in 1606 en het in andere delen van Europa bracht.
    Met het afnemen van de Spaanse macht, lekte het geheim van cacao tenslotte uit en de Spaanse monopolie op de chocoladehandel kwam tot een einde. Binnen enkele jaren verspreidde de kennis ervan zich uit over Frankrijk, Italië, Duitsland en Engeland. (Uit: The History of Chocolate and Cocoa p.2 , The Nestlé Comp.,White Plains N.Y.)
    Toen de Spaanse prinses Maria Theresa zich verloofde met de Louis XIV van Frankrijk in 1615, gaf zij haar verloofde een verlovingscadeau van chocolade, verpakt in een sierlijk kistje.
    Het eerste chocoladehuis werd geacht geopend te zijn in Londen in 1657 door een Fransman. De chocolade was duur en werd geacht een drank te zijn voor de elite. De zestiende eeuwse Spaanse historicus Oviedo merkte op :"Niemand, dan alleen de rijken en edelen konden het zich permitteren chocolatl te drinken, want het was letterlijk het drinken van geld. Cacao werd een veel gebruikt betaalmiddel tussen allerlei landen; een konijn kostte bijvoorbeeld in Nicaragua 10 gebroken cacaobonen en met 100 van deze zaden kon je een goede slaaf kopen."
    Chocolade is kennelijk ook gebruikt als een medicijn door artsen uit die tijd. Christopher Ludwig Hoffman's verhandeling Potus Chocolate beveelt chocolade aan voor veel ziektes, het noemend als een kuur voor kardinaal Richelieu's kwalen.
    Chocolade reisde met hertog Alva naar de Lage Landen. Rond 1730 was de prijs zover gezakt, dat chocolade ook binnen het bereik van anderen, dan alleen de zeer rijken kwam. De uitvinding van de cacaopers in 1828 hielp verder mee de prijs te laten dalen en verbeterde de kwaliteit van de chocolade, door het uitpersen van een deel van de cacaoboter en de drank een gelijkmatigere consistentie gevend.

    Met de industriële revolutie kwam de massaproductie van chocolade, die zo de populariteit van chocolade onder de burgerij verspreidde.
    De introductie van koffie, thee en cacao in Europa besprekend, schreef Isaac Disraeli(1791-1834) in zijn 6-delige Curiosities of Literature: "De Spanjaarden brachten de chocolade vanuit Mexico waar het chocolatl werd genoemd. Het was een ruw mengsel van cacao, mais met orleaan ( een geelachtig rode kleurstof, bereid uit de vruchthuid van een tropische boom
    (Bix,orellana)), maar de Spanjaarden, het voedsel naar waarde schattend, verbeterden het in een rijker mengsel met suiker, vanille en andere smaakstoffen. Na de koffiehuizen waren er in Londen chocoladehuizen, die een verfijnd en elegant karakter hadden, terwijl de eerste al gewoon waren geworden."
    Een publicatie over de chocoladeproductie uit 1891 van Walter Baker & Co., beschreef dat: "Bij de ontdekking van Amerika, werd geconstateerd, dat de inboorlingen van het continent grenzend aan de Caraïbische Zee in het bezit waren van twee zaken, die inmiddels overal worden erkend als zeer waardevol, namelijk tabak en chocolade."

    Chocolade werd in 1765 in de Verenigde Staten geïntroduceerd door John Hanan, die cacaobonen van Wets-Indië in Dorchester, Mass. importeerde om deze met de hulp van Dr.James Baker te verwerken. De eerste chocoladefabriek in de U.S.A. werd hier gevestigd.
    Nochtans werd chocolade nog niet echt gewaardeerd door de Amerikaanse kolonisten, totdat vissers van Gloucester,Mass. cacaobonen accepteerden als betaling voor vracht in tropisch Amerika.
    Hoewel chocolade eeuwenlang werd beschouwd als een drank hoofdzakelijk voor mannen, werd het in de zeventiende eeuw meer erkend als een geëigende drank voor kinderen. De drank had vele toevoegingen als melk, wijn, bier, zoetmakers en kruiden. Het drinken van chocolade werd beschouwd als een heel deftig, sociaal gebeuren.

    Het eten van chocolade werd in 1674 geïntroduceerd in de vorm van broodjes en gebak, opgediend in de verkoopplaatsen van chocolade.
    In 1747 vaardigde Frederik de Grote een edict uit, dat het venten van chocolade verbood.
    Tegen 1795 stelde Dr. Joseph Fry uit Bristol (Engeland) een stoommachine in bedrijf voor het vermalen van cacaobonen. Een uitvinding die leidde tot de grootschalige productie van chocolade. Rond 1847 verkochten Fry & Sons een "Chocolat Delicieux a Manger.", wat beschouwd wordt als de eerste eetbare chocoladereep.
    Nestlé verklaart in het boek "De geschiedenis van Chocolade en Cacao" dat vanaf 1800 tot heden, de volgende vier factoren hebben bijgedragen tot het volgroeien van chocolade tot een wereldwijd voedselproduct.

    1. De introductie van cacaopoeder in 1828
    2. De vermindering van de accijnzen.
    3. Verbeteringen in de transportmogelijkheden, van de plantages naar de fabrieken.
    4. De uitvinding van eetbare chocolade en voortdurende verbeteringen in de fabricagemethoden.

    Tegen het jaar 1810 produceerde Venezuela de helft van de behoefte aan cacao van de wereld en een derde van al de in de wereld geproduceerde cacao werd door de Spanjaarden geconsumeerd.

    De uitvinding van de cacaopers in 1828 door C.J.van Houten, een Hollandse chocoladefabrikant, werkte sterk mee aan het reduceren van de prijs van de chocolade, waardoor het binnen het bereik van de massa kwam. Door het persen van de cacaoboter uit de bonen werd van Houten's systeem een nieuwe productiemethode.
    Daniel Peter te Vevey, Zwitserland experimenteerde acht jaar voordat hij tenslotte het recept vond voor de productie van eetbare melkchocolade in 1876. Hij bracht zijn uitvinding bij een Zwitserse fabrikant, die vandaag de grootste producent ter wereld is van chocolade : Nestlé
    In 1879 Rodolfe Lindt te Bern, Zwitserland maakte chocolade, die smolt op de tong. Hij vond het "concheren"uit, een soort verhitten en walzen van chocolade om het te verfijnen. Nadat chocolade was geconcheerd gedurende 72 uur en er cacaoboter was toegevoegd, was de originele "pure" chocolade gecreëerd.
    Cadbury Brothers exposeerden eetbare chocolade tijden een tentoonstelling in 1849 in Bingly Hall te Birmingham, U.K.
    De Zwitserse confiseur Jules Sechaud uit Montreux introduceerde een proces voor de productie van gevulde chocolade.
    De New Yorkse Cacao Exchange, gehuisd in het World Trade Center is begonnen op 1 october 1925, waar kopers en verkopers samenkwamen voor hun transacties.
    Brazilië en de Ivoorkust zijn de leidende landen in de cacaobonen berg, die bijna de helft van de wereldproductie voor hun rekening nemen.
    Terwijl de Verenigde Staten de wereld leiden in cacaobonen import en chocoladeproductie is Zwitserland nog steeds het land met de grootste chocoladeconsumptie per hoofd.

    In 1980 haalde een spionageverhaal betreffende de chocolade de wereldpers, toen een leerling van het Zwitserse bedrijf Suchard-Tobler zonder succes trachtte een geheim chocoladerecept te verkopen aan Rusland, China, Saoedi Arabië en andere landen.
    Tegen 1990 had chocolade zijn populariteit als product zijn kwaliteit als een belangrijke zaak ruimschoots bewezen. Het jaarlijkse verbruik van cacaobonen bedraagt gemiddeld 600.000 ton en de chocoladeconsumptie per hoofd stijgt nog steeds sterk. Chocoladeproductie is een miljardenzaak.
    Norma Kolpas schreef in 1978: "We hebben gezien hoe chocolade zich ontwikkelde van een primitieve drank van oude Latijns Amerikaanse stammen - als een deel van hun religie, handel en sociale leven- tot een drank gewaardeerd door de elite van Europese society en langzamerhand werd ontwikkeld tot het een prima drinkbaar en later perfect eetbaar product was. We hebben ook het complexe verloop gevolgd van de transformatie van een eng verpakt zaad van een vrucht van een exotische boom naar een zeer uitgebreide variatie van zorgvuldig vervaardigde cacao- en chocoladeproducten.

    De geboorte van  bonbons (in Belgie : pralines ) 
    Mijnheer de Choiseul , hertog van Plessis-Praslin ( 1598-1675) was ambassadeur van Lodewijk XIII en in de strijd tegen Bordelais vroeg hij Lassagne om een lekkernij uit te vinden die de oproerlingen zou kunnen afleiden. Toen hij de koksjongen een restje gesmolten suiker uit een pot zag schrapen en opeten kwam hij op het idee van de "Praline". Maar het is Jean, zoon van Frederic Neuhaus, in 1895 die na het overlijden van diens vader in zijn chocolade winkel als eerste de vulling omhult met chocolade . We schrijven 1912 als de praline geboren is. Tot op heden beschrijven we dit als handvorm pralines of gedompelde pralines, dat wil zeggen overtrokken met een laagje chocolade.               

    Bonbons worden ook gemaakt in vormen. In deze vormen wordt eerst een laagje chocolade gevloeid, dat aan de wand van de vorm blijft hangen. Na opstijven (hard worden van de chocolade) wordt deze chocolade "huls"gevuld met een vulling en vervolgens dichtgestreken.

    14-07-2006 om 17:12 geschreven door Marije  


    05-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLOEM & TUIN 2006



    Over Bloem & Tuin

    Waar en wanneer
    Foto impresie
    Algemen informatie



    E-mail



    Wat is er te zien?

     

    Bloem & Tuin wordt gehouden in een bosrijk gebied, met een grote variëteit aan flora en fauna. U volgt de looproute door het bos over schitterende wandelpaden, langs open vlaktes en vennen.

    Onderweg komt u langs de diverse stands, met onder andere:

    • Originele tuinaccessoires, zoals kunstobjecten, tuinhuisjes, tuinmeubels, tuinverlichting, barbecues, enz.
    • Decoratie-artikelen, de 'versiering' van uw tuin of balkon.
    • Workshops waarbij u uw eigen tuindecoratie kunt maken. Laat uw fantasie de vrije loop en maak uw eigen kunstwerk.
    • Tips, demonstraties en lezingen over de verzorging van bloemen en planten, bloemschikken, tuinaanleg en -onderhoud.
    • U wordt op de hoogte gebracht van de laatste trends.
    • Er is een zeer groot aantal gespecialiseerde kwekers aanwezig die u alles kunnen vertellen over tientallen soorten bloemen en planten waaronder coniferen, buxus, salvia's, vele soorten tuinkruiden, aloë vera (geneeskrachtig kruid), hosta's, siergrassen (dé trend van dit moment), rozen, kuipplanten, hortensia's, orchideeën, Japanse esdoorns, palmen, cactussen en vetplanten, bamboe, agapanthus, wilgen en heemplanten. Ook zal er een schitterende fuchsia-tentoonstelling zijn.
    • U zult verrast zijn bij het zien van de diverse aangelegde modeltuinen en vijvers! Laat u inspireren of vraag advies over tuinontwerp en tuinaanleg. De exposanten op de beurs zullen u laten zien hoe u met creativiteit kunt komen tot verbazingwekkende resultaten!
    • hier een overzicht van de deelnemers!

    Kortom, in deze bijzondere, natuurlijke en rustgevende omgeving komt tuinieren en alles wat daarbij komt kijken, optimaal tot zijn recht. Door de adviezen en tips van specialisten wordt het voor iedereen mogelijk om een eigen droomtuin te maken. Ook voor mensen met een balkon zijn er tal van mogelijkheden. Eén ding beloven we alvast: u zult absoluut geen spijt krijgen van een bezoek aan Bloem en Tuin 2006!




    05-07-2006 om 14:46 geschreven door Marije  


    02-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citaten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In onze haast om op tijd een betere situatie te vinden, vertrappen we de bloem van het zijn die zich op elk moment aanbiedt.
    Tony Parsons

    Als je kwaliteiten hebt, durf je mensen de ruimte te geven.
    Guus Hiddink

    Waar angst en verlangen elkaar raken, is er contact.
    Riane Malfait

    Ik heb gezien dat het leven temidden van vernietiging blijft bestaan en dat er dus een hogere wet moet zijn dan die van de vernietiging.
    Mahatma Gandhi

    We kunnen het denken niet opsluiten in de hersenen. Het denken bevindt zich in elke cel van ons lichaam.
    Deepak Chopra

    Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat.
    Andreas Dill

    Als alles alleen maar uit pieken zou bestaan, dan was het ook maar een rechte lijn.
    Tialde Postma

    Ik droomde van duizend nieuwe wegen... Ik ontwaakte en nam de oude weg.
    Chinees Spreekwoord

    Anderen imiteren, maakt dat je jezelf kwijtraakt.
    Anoniem

    Uit je pijnlijkste dieptepunten groeien uiteindelijk je grootste krachten.
    Drew Barrymore

    Vrijheid is wat jij doet met wat jou wordt aangedaan.
    Jean-Paul Sartre

    Met een gesloten hart door het leven gaan, is als het maken van een zeereis in het ruim van het schip.
    Anja H.T. Mol

    Het verleden is een kamer waarvan je pas beseft dat je eruit bent, als je de deur achter je dicht hoort slaan.
    Robbert Goddard


    Pas als je in het leven bent heen en weer geslingerd, kun je echt bewogen zijn.
    Hans Stolp

    Anders goed is ook goed.
    Auteur onbekend

    Hoe arm zijn zij die geen geduld bezitten! Welke wond is ooit anders genezen dan stukje bij beetje?
    William Shakespeare

    Zonder wrijving geen glans.
    Loek Hermans

    Je kunt mensen niet dwingen het goede te doen, maar je kunt ze wel inspireren.
    Auteur onbekend

    Ons 5e instinct is kreativiteit. Deze stelt ons in staat om zin te geven aan ons leven.
    Hans Kockhuis

    Je leven in eigen hand nemen, levert duurzaam geluk op.
    Trijntje Oosterhuis

    Zoals je bij een puzzel blijft zien dat er een stuk weg is, blijf je in je leven voelen dat je een dierbare mist.
    Anoniem

    02-07-2006 om 00:00 geschreven door Marije  


    19-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Héél grappig!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Economische systemen
    De verschillende economische systemen uitgelegd aan de hand van 2 koeien.

    Socialisme : Je hebt twee koeien en je geeft er één aan je buurman die geen koeien heeft.
    Communisme: Je hebt twee koeien, de regering neemt ze allebei af en geeft je een beetje melk.
    Fascisme: Je hebt twee koeien, de regering neemt ze allebei af en verkoopt je melk.
    Nazisme: Je hebt twee koeien, de regering neemt ze allebei af en schiet je vervolgens neer.
    Bureaucratie: Je hebt twee koeien, de regering neemt ze af, schiet er eentje dood, melkt de andere en giet de melk dan weg.
    Traditioneel Kapitalisme: Je hebt twee koeien. Je wisselt er een voor een stier, je kweekt een hele kudde koeien, verkoopt die en gaat leven van de rente.
    Lernout & Hauspie-kapitalisme: Je hebt twee koeien. Je verkoopt er drie aan een dochteronderneming in Korea en gebruikt daarvoor het krediet dat je via je schoonmoeder hebt aangevraagd bij een Brusselse bank, vervolgens voer je een ruil door met een Amerikaans bedrijf om je 4 koeien op te kopen en aan je terug te schenken zodat je de belastingen op de 5 koeien kan terugtrekken. De subsidies die Europa je uitbetaald voor de melk van je 6 koeien investeer je via een stroman in je Koreaanse dochteronderneming je jaarrapport geef je 8 koeien aan met een optie op een negende. Je koopt 3 koeien om een Amerikaanse kwekerij te kopen en wordt vervolgens op de Amerikaanse veemarkt ontmaskerd omdat je eigenlijk niets van koeien weet. Je stallen staan leeg ...
    Amerikaans kapitalisme: Je hebt twee koeien. Je verkoopt er één en dwingt de andere om melk voor vier te geven. Vervolgens ben je verbaasd als het beest doodvalt.
    Waals kapitalisme: Je hebt twee koeien. Je gaat in staking omdat je er drie wil.
    Japans kapitalisme: Je hebt twee koeien. Je manipuleert hen genetisch zodat ze tien keer kleiner worden dan een normale koe en zodat ze twintig keer meer melk geven. Je maakt eigen koe-cartoons (Koekimons) en overspoelt er de hele wereld mee.
    Duits kapitalisme: Je hebt twee koeien. Je manipuleert ze genetisch zodat ze 100 worden, maar één keer per maand moeten eten en zichzelf melken.
    Brits kapitalisme: Je hebt twee koeien. Ze zijn alle twee gek.
    Italiaans kapitalisme: Je hebt twee koeien maar je weet niet juist waar ... en nu ga je spaghetti eten.
    Russisch kapitalisme: Je hebt twee koeien. Je telt ze en ontdekt dat je er 5 hebt. Je telt ze opnieuw en ontdekt dat je er 30 hebt. Je telt ze opnieuw en ontdekt dat het er 17 zijn. Je stopt met tellen en opent je vierde fles Wodka van deze ochtend.
    Frans kapitalisme: Je hebt twee koeien en ze zijn de belangrijkste koeien ter wereld.
    Zwitsers kapitalisme: Je hebt 500 koeien maar geen enkele is van jou. Je verdient geld door ze voor een "onbekende" buitenlander bij te houden.
    Hindu kapitalisme:Je hebt twee koeien en je aanbidt ze en doet er verder niets mee.
    Chinees kapitalisme: Je hebt twee koeien. Driehonderd mensen melken hen dagelijks. Je beweert volledige tewerkstelling te kennen, een hoge rundproductiviteit te kennen en laat de journalist executeren die de cijfers naar buiten bracht.
    en tenslotte het Vlaams kapitalisme: Je hebt één koe en je trouwt er mee

    19-06-2006 om 23:48 geschreven door Marije  


    04-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weer
    ÞHet actuele weer in 1 scherm

    04-06-2006 om 23:27 geschreven door Marije  


    02-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CITAAT NIETZSCHE
    ã

    02-06-2006 om 16:41 geschreven door Marije  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alle films van één dag op TV
    Y

    02-06-2006 om 12:37 geschreven door Marije  


    22-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feng Shui
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Feng Shui

    Ik zoek een huis om in te dwalen
    een plek - niet om te aarden
    met ramen op het zuiden
    en een wildernis als tuin.

    De glasgordijnen
    zou ik zelf beschilderen naar willekeur
    of kleuren weven als de stralen
    van een gouden tropenzon.

    De trappen moeten glimmen
    als een zee die over treden rolt
    plafonds om naar te staren
    zou ik niet laten plaatsen.

    En onverwachte gasten
    verwelkom ik als reizigers
    op weg naar een bestemming
    of juist vergeefs op zoek daarnaar.

    Mijn vloer zal zonder drempels zijn
    een loper waar jij binnentreedt
    van golven - dat beloof ik je -
    niets dan kalme golven.


    Antoinette Sisto

    22-05-2006 om 15:21 geschreven door Marije  


    15-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zappen
    ®

    15-05-2006 om 00:29 geschreven door Marije  


    01-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CITATEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat de mens werkelijk zoekt, is niet perfectie in de toekomst maar voldoening in elk heden.
    N. Sri Ram

    Jong blijven? Beter een mind-lift dan een face-lift.
    Marty Bucella

    In diepste zin zijn geschillen een debat tussen twee gevangenen.
    Krishnamurti

    De prijs van goud gaat op en neer, maar het wezen van goud blijft hetzelfde.
    Khenpo Rinpoche

    Als een tijger je de boom injaagt, probeer dan te genieten van het vergezicht.
    Auteur onbekend

    Afstand hoeft geen afscheid te zijn.
    Gerard Heutink

    Niemand is rijk genoeg om zijn verleden terug te kunnen kopen.
    Oscar Wilde

    Het vinden van oplossingen geeft minder stress dan het zoeken van problemen.
    Herman van de Keybus

    Liever slordig gelukkig dan perfect gestrest.
    Auteur onbekend

    Waar geen afgunst is, heerst eendracht in verscheidenheid.
    Aurelius Augustinus

    Te veel ouders maken het leven voor hun kinderen moeilijk

    door te proberen het gemakkelijk voor hen te maken

    Wolfgang von Goethe

    Wanneer gereserveerdheid en hoffelijkheid zich voegen bij kracht, dan wordt die onweerstaanbaar.
    Mahatma Gandhi

    Als ik de dag sluit, gaat hij nooit meer open.
    Gerard Reve

    De ziel van de mens groeit niet van loon, maar van de arbeid die het loon verdient.
    Multatuli

    01-05-2006 om 22:32 geschreven door Marije  


    28-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tovenaar van Oss en andere grappen!

    De tovenaar van Oss
    Hutu's die geen GSM gebruiken omdat er te veel toetsies opzitten, is nooit grappig...
    Aan de vleugels van een kraanvogel draaien en wachten tot er warm water uitkomt, is nooit grappig...
    Even iets kortsluiten met een elektricien, is nooit grappig...
    Een sluipschutter die tegen zijn vrouw zegt: 'ik heb je gemist vandaag, schat', is nooit grappig...
    Een blondje in een SMART, is nooit grappig...
    Voor een dichte deur staan van de open dag van een gesloten inrichting, is nooit grappig...
    Een blinde die te diep in het glaasje heeft gekeken, is nooit grappig...
    De cursus lassen voor beginners die is afgelast, is nooit grappig...
    Een restaurant voor het gerecht slepen, is nooit grappig...
    Een verdachte die niet zit en terecht staat, is nooit grappig...
    Aan een schaap dat aan de bar zit vragen of hij lam is, is nooit grappig...
    Aan een homo vragen of hij het kontje van het brood wil, is nooit grappig...
    Tegen een Lilliputter zeggen: Ik hou je op de hoogte, is nooit grappig...
    In een vliegtuig naast een negerin gaan zitten omdat men bij een ongeluk als eerste naar de zwarte doos zoekt, is nooit grappig...
    Een homo die nog maagd is anaalfabeet noemen, is nooit grappig...
    Een gospelkoor dat voor het zingen de kerk uitgaat, is nooit grappig...
    Een ober die een steakje laat vallen, is nooit grappig...
    Bij een afrekening in het criminele circuit vragen om een bonnetje, is nooit grappig...
    Een schizofreen vragen wie hij wel niet denkt dat 'ie is, is nooit grappig...
    Gehecht zijn aan je litteken, is nooit grappig...
    Een schizofreen die een eenmanszaak wil beginnen, is nooit grappig! .
    Een bamihap uit de Chinese muur proberen te halen, is nooit grappig...
    Een brandbrief met een watermerk, is nooit grappig...
    Inwoners van Litouwen Lee Towers noemen, is nooit grappig...
    Kuipstoeltjes in de Arena zijn nooit grappig...
    Een bijgelovige imker, is nooit grappig...
    Een groep voetbalsupporters in een trein rijtuig noemen, is nooit grappig...
    In Oss vragen waar die tovenaar woont, is nooit grappig...
    Honing met een bijsmaak, is nooit grappig...
    Een homoclub die 'n Anusje van alles zoekt, is nooit grappig...
    De paus in een rolstoel een geestelijk gehandicapte noemen, is nooit grappig...
    Een manke die te hard van stapel loopt, is nooit grappig...

    Zeilen:
    De nobele kunst om nat en ziek te worden terwijl men tegen enorme kosten heel langzaam nergens heen gaat... .

    Viagra
    Genietend van het mooie zonnige weer zocht hij een mooi verlaten strandje om eens flink bij te kleuren. Na een hele dag zonnen waren zijn benen flink verbrand.
    Onderweg terug naar zijn hotel kon hij de pijn niet langer verdragen en stopte hij bij de plaatselijke dokter in een klein dorpje.
    De dokter bekeek zijn benen eens goed en zei: "Tja je realiseert je natuurlijk dat dit slechts een kleine lokale praktijk is, eerlijk gezegd heb ik eigenlijk niets
    wat de pijn kan verzachten, alhoewel, probeer dit eens. "En hij gaf de arme man een Viagra tablet. De man keek de dokter vragend aan en zei wanhopig: "Ik heb 2e graads brandwonden op mijn benen, wat moet ik nu met Viagra?" Waarop de dokter stellig antwoordde : "Nou eigenlijk helemaal niets.
    Maar het houdt vannacht wel de lakens van je benen!"

    Nooit Goed.
    Wat je ook doet, GOED doe je het nooit.
    Kom je te laat op je werk, dan geef je een slecht voorbeeld.
    Kom je te vroeg, dan ben je een rondneuzer of blij thuis weg te zijn.
    Blijf je overwerken, dan ben je een uitslover.
    Ga je op tijd weg ben, dan heb je geen hart voor de zaak.
    Pleeg je overleg, dan durf je zelf niet te beslissen.
    Doe je het niet, dan ben je eigenwijs.
    Neem je iemand apart, dan schep je onderonsjes.
    Doe je het niet, dan ben je onpersoonlijk.
    Ben je aardig, dan wil je de getapte man (vrouw) spelen.
    Houd je afstand, dan heb je verbeelding.
    Kom je met nieuwe ideeën, dan ben je een nieuwlichter.
    Maar als je ze niet hebt, dan gaat er niets van je uit.
    Laat je anderen iets voor je doen, dan ben je een afschuiver.
    Pak je het zelf aan, dan ben je eigengereid.
    Houd je je stipt aan de voorschriften, dan ben je lastig.
    Als je het niet doet, ben je een slappeling.
    Heb je succes, dan heb je altijd geluk gehad.
    Loopt het mis, dan weet iedereen het je te vertellen.
    Maar ..........als je dood bent, dan was je zóóóóóón vent (vrouw)

    je ogen zijn nog goed
    Een echtpaar is zich aan het uitkleden in de slaapkamer.
    De vrouw kijkt in de spiegel en zegt:
    "ik word oud, dik en lelijk, ik heb dringend een complimentje nodig " .
    Waarop de man zegt: "Nou, je ogen zijn nog goed

    28-04-2006 om 12:46 geschreven door Marije  


    23-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mr. Bean aan het strand

                 

    23-04-2006 om 15:27 geschreven door Marije  




    VIDEO-BOX MET EIGEN KEUZE! ©


    Gastenboek
  • Hallo Marije!
  • blog
  • ALLEN DE DANSVLOER OP MET DISCOBAR STUDIO JP
  • vriendelijke groeten
  • Warme Groetjes!

    EEN BERICHTJE IS ALTIJD WELKOM!


    EEN NIEUWJAARSGROET.
    KLIK MET DE RECHTERMUIS
    OP DE LINK!

    http://www.elek.bydg.pl/flash/hewyear.swf 


    WANNEER U DE HOROSCOOP
    VAN UW STERRENBEELD
    WILT WETEN, KUNT U HET
    HIER OPZOEKEN!
    KLIK OP UW STERRENBEELD
    Ram
    Stier
    Tweelingen
    Kreeft
    Leeuw
    Maagd
    Weegschaal
    Schorpioen
    Boogschutter
    Steenbok
    Waterman
    Vissen

    Breng ook eens
    een bezoekje
    aan mijn andere
    websites!
    U bent van harte
    welkom!

    ZOEK HET OP BIJ DAVINDI


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    FILMS DEZE WEEK OP TV! ®
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    hooikoortsinfo
    www.bloggen.be/hooikoo
    Hoofdpunten blog marije
  • Kerstmenu

    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • SeniorenNet.be
  • Marisa.startbewijs.nl
  • Tchibo.nl (E-card Kerst)
  • Cheerz.nl
  • casblokker.nl( grappig)
  • Home Handig
  • World of Wines
  • Marijke.indekeuken.nl
  • DeesWeb

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    HEEL GRAPPIG!
    http://d93.k12.id.us/~tech/smile.html

    Þ Two4salsa dansen
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Kennis & cultuur

    Jazz
    www.allaboutjazz.com
    Omnivoren
    www.allmusic.com
    iTunes
    www.itunes.nl
    Beatles
    www.beatles.com
    BBC Radio
    www.bbc.co.uk/radio
    Componisten
    www.componisten.net
    Muziekiconen
    www.classicbands.com
    Instrumenten
    www.instrumentenweb.com
    iPod lounge
    www.ipodlounge.com
    Nieuw talent
    www.ongekendtalent.nl
    Internetmuziek
    onlinemusic.punt.nl
    Bands
    www.ubl.com
    Songteksten
    www.songteksten.com
    Festivals
    www.festivalinfo.nl
    Uitgaan
    www.onstage.nl
    Bioscoop
    www.cinema.nl
    Film
    www.imdb.nl
    Ballet
    www.balletcompanies.com
    Musea
    www.museum.nl
    Rijksmuseum
    www.rijksmuseum.nl
    Bibliotheek
    www.kb.nl
    On-linebibliotheek
    www.questia.com
    Onze Taal
    www.onzetaal.nl
    Taalvraag
    www.taaldatabanken.com
    Woordspelingen
    users.belgacom.net/citaten
    Nederlandse taal
    taalunieversum.org
    Spreekwoorden
    www.dbnl.org
    Duitse taal
    www.duden.de
    Franse taal
    www.academie-francaise.fr
    Frans leren
    www.alliance-francaise.nl
    Franse literatuur
    www.bnf.fr
    Engelse taal (1)
    www.krysstal.com/english.html
    Engelse taal (2)
    www.thesaurus.com
    Engelse literatuur
    www.wwnorton.com/nael
    Amerikaanse literatuur
    www.colorado.edu
    Spaanse taal
    www.donquijote.org
    Thrillers
    www.crimezone.nl
    Recensies
    www.aldaily.com
    Cabaret
    www.zwartekat.nl
    Theater
    www.moose.nl
    Sport (1)
    www.sport.nl
    Sport (2)
    www.sportone.nl
    Voetbal
    www.vi.nl
    Wielrennen
    www.dewielersite.net
    Sportonderzoek
    www.thesportjournal.org
    Sporteconomie
    www.sportbusiness.com
    Geschiedenis
    www.iisg.nl
    Nederlandse geschiedenis
    www.inghist.nl
    Geheugen van Nederland
    hetgeheugenvannederland.nl
    Historische figuren
    www.bbc.co.uk/history
    Psycho-klassiekers
    psychclassics.yorku.ca
    Psychologie
    www.psychologiemagazine.nl
    Therapie
    www.psycologytoday.com
    Sociologie
    www.pscw.uva.nl/sociosite
    Populaire wetenschap
    www.kijk.nl
    Gezondheid en Wetenschap
    www.acsh.org
    Satellieten
    www.science.nasa.gov/realtime
    Foute informatie
    www.junkscience.com
    Technologie en vrije markt
    www.techcentralstation.com
    Klimaatverandering
    www.sepp.org
    Encyclopedie (1)
    www.wikipedia.org
    Encyclopedie (2)
    www.freeality.com/encyclopt
    National geographic
    www.nationalgeographic.com
    Broodje aap
    www.broodjeaap.nl
    Mythes
    www.snopes.com
    Archeologie
    www.archeos.nl
    Vindplaatsen
    www.archeologienet.nl
    Housemuziek
    www.terrorworld.net
    Kunstuitleen
    www.fku.nl
    Shakespeare
    www.rhymezone.com
    Tennis
    www.atptennis.com
    Beeldbank
    www.beeldbank.amsterdam.nl
    Sterrenkunde
    www.sterrenkunde.com

    Lifestyle

    Auto's
    www.nytimes.com
    Topgear
    www.topgear.com
    Ranglijsten
    www.jdpower.com
    Klassiekers
    www.classic-avenue.nl
    Wijninfo
    www.wijninfo.nl
    Wijn
    www.winespectator.com
    Uit eten
    www.specialbite.nl
    Restaurants
    www.iens.nl
    De betere restaurants
    www.goeduiteten.nl
    Designkleding
    www.netaporter.com
    Designmuseum
    www.designmuseum.org
    Eames
    www.eamesoffice.org
    Ontwerpers
    www.designboom.com
    Architectuur
    www.greatbuildings.com
    Pelican hotel
    www.pelicanhotel.com
    Design
    www.designaddict.com
    Agenda
    www.designvormgeving.nl
    Mode
    www.style.com

    Reizen en vrije tijd

    Ballonvaren
    www.ballonvaren.com
    Fietsen
    www.fietsen.123.nl
    Knutselen
    www.knutselidee.nl
    Wandelen
    www.tweevoeter.nl
    Leuke dingen doen
    www.leukedingendoen.nl
    Dagtochtjes
    www.daytrip.nl
    Natuur
    www.natuurkaart.nl

    Foto

    Foto

    Zoeken met Google



    Zoeken in blog



    Foto

    Sommige mensen bereiken de top van de ladder en ontdekken dan pas dat hij tegen de verkeerde muur staat.
    Stephen R. Covey


    Foto

    Mijn favorieten
  • Lists of Lists (software)
  • SendMe BV
  • VANALLEZZ.STARTJE.COM
  • Blog Tips
  • culinaire.pagina.nl
  • Culinair kookboek
  • HetGesprek.nl
  • Web Culinair
  • MP3ZOEKMACHINE.NET
  • Optimistisch.nl

    Foto

    Foto

     


     
    Waar is mijn man?


    Hoe noemt men een vrouw die exact weet waar haar man elke avond is? Een weduwe!

    Foto

    Foto

    Jouw weg is prima voor jou maar niet voor mij. Mijn weg is goed voor mij maar niet voor jou.
    Swami Vivekananda

    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • CulinaireZaken.nl

  • Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    LEUK, WANNEER U EEN BERICHTJE PLAATST!

     

    Visit my Guestbook
    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • Antwerps dialect

  • Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto





    Zoek een tekst en druk op duwen!

    De wereld zou stilliggen wanneer we over alles eerst zouden moeten nadenken.
    Samuel Johnson
    Foto

    Zoeken in blog


    Archief per week
  • 15/12-21/12 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 18/12-24/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs