Marc Dumon : mijn hobby, cactussen
Foto

Op mijn andere blog (www.bloggen.be/cactushybriden) vind je veel info en prachtige foto's over  hybriden. Mijn eigen(op)gekweekte hybriden heb ik op een aparte blog gezet: www.bloggen.be/dumhybriden. Regelmatig plaats ik er nieuwe foto's op.


Ik ben lid van 2 belgische cactusclubs : Grusonia (www.grusonia.be) en Lophophora.

Inhoud blog
  • Sulcorebutia's
  • De ultieme kick of een nieuwe ontgoocheling

    Archief per week
  • 30/10-05/11 2017

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    31-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sulcorebutia's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je hoort in liefhebbersmiddens vaak over het probleem plaatsgebrek. Wie op zoek gaat naar plantjes die niet al te veel plaats innemen en bovendien wil genieten van prachtige bloei, kan haast niet voorbij aan het Zuid-Amerikaanse geslacht Sulcorebutia. OK, veel van die plantjes vormen al of niet snel groepjes, maar het staat éénieder vrij om die in de groei wat te beperken en de groepjes als het ware klein te houden, zodat plaatsgebrek geen al te groot probleem wordt. Je kan gerust elk apart 'hoofdje' apart verder kweken. Wil je van deze plantjes aanschaffen, dan is bijvoorbeeld de jaarlijks terugkerende ELK in Blankenberge een prima gelegenheid om deze plantjes aan te schaffen. Meer informatie kan je terugvinden op hun website: www.elkcactus.eu

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Geïnteresseerd in het geslacht Notocactus ? Surf eens naar www.internoto.de !

    Foto

    Notocactus buiningii

    Foto

    Stenocactus in knop

    Foto

    Notocactus katharinae

    Foto

    Astrophytum hybride

    Foto

    Hildewintera colademononis


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs