Inhoud blog
  • Cotswolds 2019
  • Out of Africa
  • Etna
  • Sicilië
  • Van de Adriatische naar de Middellandse zee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Reizen

    17-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zomer in
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Naar de zon

    Vanmorgen vertrokken in de nieuwe constellatie. Mijn mama gaf de winterhandschoenen mee met den Gino en die kon ik verdomde goed gebruiken; eisig kalt!

    Den Brenner en teglijk de grens over met Italië, een uurtje of 2 file rijden en we konden aan de mooie bochten beginnen richting Trieste. Jammer dat den Ad mij op het hart gedrukt heeft van niet te wild in de bochten te gaan want ik had er na al die dagen rechtdoor echt wel zin in. Enfin ik zal me maar gedeisd houden en braafjes de Goldwing met aanhanger volgen. Niet dat die er ook altijd zachtzinnig mee omspringt!

    Deze middag gingen de winterhandschoenen en de pullover uit en het was bij wijlen flink zweten onder de helm.

    We zijn intussen in Slovenië aanbeland en den Geert heeft toch wel een autentiek oostblok-hotelletje gevonden zeker. Gelukkig is mijn mama er niet bij want ze zou niet blij zijn. Voor het avondeten en voor het ontbijt hebben wij gelukkig wel kunnen onderhandelen met de barman; hij brengt het voor mekaar.

    We rijden dus duidelijk de zomer in 

    17-07-2017 om 18:05 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    15-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start Kroatië
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanmorgen was de start van de aansluitende reis naar Kroatië. Het dametje in het hotel (B&B) in Sankt Pölten had een heel verhaal over haar moeder die Ukraïnse is en op 15 jarige leeftijd tijdens de oorlog in een treinwagon gedeporteerd werd naar Tjechië. Toevallig 2 dagen tevoor het concentratiekamp bezocht, kreeg ik toch weer een krop in de keel. Buiten was het strontweer en ik had slechts een 6 tal uren te rijden, vandaar heb ik het dametje het volledige verhaal laten doen. Wat betekent een kleine panne met oponthoud al tegenover zulke gebeurtenissen? Ik was weer zéér klein toen ik vertrok en ik heb de koude en regen over mij laten komen met de gedachte dat ik toch een gelukzak was.

    Het hotel in Gries am Brenner herbergt mij vannacht en ik neem er morgen een snipperdag; vrijwillige afstand van de brommer. Morgenavond verwacht ik de nieuwe reisgenoten: Geert en Marleen, Gino en Carol.

    Over Österreich kan je kort zijn: proper en net, mooi land met veel traditie en een begrijpelijke taal. Alleen hebben ze mij vandaag toch al € 15,00 afgetroggeld voor vignet en Brenner en ik heb nog helemaal geen Brenner gezien. Den Gino beweert dat ik mijn aardrijkskunde van geen kanten ken maar IK HEB GEEN BRENNER GEZIEN !

    Onderweg heb ik een biker getroffen die uit Kroatië kwam en die vertelde dat het daar een super weertje is. Laat ons dan maar hopen dat het nog een tijdje aanhoudt.

    Den Daniël en de Noël zijn intussen in Duitsland geland. De Noël zou zich nog eens in de bochten gesmeten hebben!

    15-07-2017 om 20:52 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    14-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Exit Polen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanmorgen gelijk afscheid genomen van de 2 metgezellen. Niettegenstaande onze routes een tijdlang gelijk liepen waren we elkaar toch snel kwijt. Goede reis verder!

    Zelf heb ik gekozen voor de snelste route door Tjechië naar Oostenrijk, na eerst mijn overschot aan Zlotty (spreek uit: zwottie!) uitgewisseld te hebben voor E98.

    En ja hoor, ook Tjechië is prachtig. Ik was er laatst in 1987 voor het werk. Een hoop bekende namen: Bohomin (fabriek Bekaert), Ostrava (hotel), Olomouc (spreek olomo-oets) op doorreis en nog meer....

    Tegen 12:00h de grens al over met Oostenrijk; Die kar loopt lekker trillingvrij bij 4000 RPM. En het karrewiel?..het draaide voort!

    In het Gästehaus in Österreich lag de sleutel klaar in een kistje aan de deur; praktisch, toch?

    Résumé Polen?

    -          Prachtig land

    -          Goede hotels

    -          Lekker eten

    -          Vriendelijke mensen

    -          Veel tankstations

    -          Overal netjes en propere toiletten

    -          Veelal slechte tot zeer slechte wegen­

    -          Alle autobestuurders heten Robert Kubica

    Résumé Baltische staten?

    -          Idem dito zonder Kubica

    -          Het verblijf was er te kort behalve mezelf in Riga

    -          En voor Estland moet je de collega’s vragen; ik ben er namelijk niet geraakt

     

     

     

    14-07-2017 om 23:21 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    13-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oswiesim
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verbindingsrit naar Oswiescim

    Zomerweer, ja hallo ! De godganse voormiddag in regen en kou  bij windkracht 10 ja. De namiddag was ons beter gezind en zelfs de wegen werden beter.

    Het voor morgen geplande bezoek aan Auschwitz hebben we in de vooravond noch afgewerkt. Ttz we zijn niet in het museum binnen geweest wegens te lange wachtrijen maar we zijn de gebouwen buitenom toch langsgelopen van zowel Auschwitz als Birkenau. Het is een hoop emoties tegelijk: ongeloof, afschuw, woede, teneergeslagenheid.....

    Morgenvroeg scheiden de wegen van het zijspan en de solo’s. 3 wielen door Tsjechië richting Oostenrijk. De overige keren het stuur richting huiswaarts en overnachten noch eens in Tjechië om finaal maanagavond thuis te komen.

    13-07-2017 om 17:33 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    12-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polen? Geeuw!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Same rock, different place ; remember ?

    Alles went zeker?

    De landschappen waren weer mooi, de velden weer uitgestrekt, de wegen weer recht en slecht, de koeien weer vierkant en onzichtbaar. De Poolse autobestuurders reden weer als idioten. De belgen waren weer voorbeeldig....

    Het weer wordt allengs te warm voor winterkleren; eens zien of we ons morgen aan zomerkleren riskeren. Gisteravond en vannacht moet de regen er tijdens het onweer zowat allemaal uitgevallen zijn, toch?

    Veel valt er dus niet te melden behalve misschien dat mijn handschoenen op de moto te drogen hingen en kompleet vergeten werden ivm het onweer. Raad maar wat! Enfin, zoals altijd wist den Daniël onmiddelijk de oplossing om die binnenstebuiten te keren en te drogen....hij is er een tijdje zoet mee geweest.... maar ik kan mijn Goretex-handschoenen nu binnenste-buiten dragen om ze zon-gedroogd te krijgen.

    Vandaag dus een ispiratieloze rit zonder ander doel dan het hotel te bereiken.

    Ahja... het zijspanwiel..Wel, bij elke stop gecontroleerd en eens flink aan geschud...geen speling te voelen. De remplakketten worden ook niet meer uitéén geduwd. Zou het dan toch...?

    Voor de techneuten: volgens Ad van Gils zit op de binnenkant een hoekkontaktlager en op de buitenkant een standaard kogellager. Zomee worden de zijdelinkse krachten die optreden bij linkse bochten door het binnenlager opgevangen. Advies van Ad: niet met volle lading als een gek tekeer gaan in linkse bochten! Zou ik dat dan gedaan hebben onderweg naar Toulon??

     

     

    12-07-2017 om 17:27 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (1)
    11-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.On de road again
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanmorgen met goede moed maar toch met een bang hart vertrokken. Wat intussen allemaal over die wiellagers verteld werd plus de uitleg van een BMW receptionist en NIET een technicus vond ik niet geruststellend.

    De ontmoeting onderweg met mijn metgezellen liep niet helemaal vlekkeloos maar tegen de middag hebben we elkaar toch getroffen onderweg. Zij hadden weeral een flink stuk offroad achter de kiezen. De routing van de Noël vetrouw ik dus ook al niet meer. Vandaar dat ik mijn eigen gemaakte route heb vervolgd ná eerst een grondige inspectie van het zijspanwiel. Dit lijkt voor het ogenblik ok.

    En ziedaar: van verschillende kanten komen we binnen dezelfde minuut aan het hotel. De tijdzone liet ons een uur inwinnen en we waren vóór 15:00 op de kamer. Het moet niet elke dag 7 à 8 uur in het zadel zijn.

    De receptioniste was weliswaar een mooi kind maar niet van de vriendelijkste; een poolse dus!

    Mijn route liep weer vlak langs de russische grens en dat zal je geweten hebben. Rijen lang russische vrachtwagens om de grens over te steken. Gelukkig werd 1 rijspoor vrijgelaten en kwam ik redelijk door.

    Het wordt zo stilaan heet in Polen, echter gepaard met een fikse regenbui. Of we morgen zomerkleren aan kunnen trekken?

    11-07-2017 om 15:32 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    10-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een dag rust
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de middag opnieuw vertrekken was weinig zinvol. Ik zie de mannen morgen onderweg wel weer. Ze kregen trouwens onderweg 40 Km. off road onder de wielen geschoven; al goed dat ik er niet tussen zat.
    De moto kan trouwens nog een maand blijven voor hetzelfde geld!
    Ik heb al contact gehad met Ad van Gils de EML dealer uit Breda. Het blijkt dus wel een gekend probleem te zijn, die echter wel te verhelpen is (ombouw naar andere lagers) Ik kan het maar beter zo snel mogelijk uit laten voeren want ik heb 'die Schnauze voll'.

    10-07-2017 om 18:43 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alles terug op wieltjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vanmiddag het zijspan opgehaald bij de BMW dealer in Riga.

    Blijkbaar gaat het nu toch over instelbare lagers (hoekkontaktlagers of conische lagers) in tegenstelling tot eerdere berichten dat het om rechte lagers gaat.

    Enfin, in de garage hebben ze enkel de lagerspeling moeten bijstellen. Ze gaven het voertuig ook maar meteen een wasbeurt; schijnbaar ‘standard policy’

    Bij de rit naar het hotel toe was het remmen weer zoals vanouds, hetgeen betekent dat er geen lagerspeling meer is.

    Ik kan dus beginnen aan de nieuwe planning en tegen morgenavond de Noël en den Daniël vervoegen.

    Dus hopelijk: Austria her we come!

    Toch nog snel even het hotel in Polen waarschuwen dat we er aankomen want in al de commotie had onze Noël niet enkel mijn verblijf geännuleerd maar gewoon beide kamers.

    Onze routes voor morgen komen ergens samen. Misschien treffen we elkaar onderweg al

    10-07-2017 om 11:30 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    08-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Estland voor 2

    Vanmorgen waren ze nog met 2 om door te reizen naar Estland. Verder rijden met een defect wiellager kan enkel maar nog meer vodden geven. Er kwam deze morgen wel nog even een nog niet nuchtere ex cross-kampioen kijken om een graantje mee te pikken maar ik ben er niet op ingegaan.

    Europe Assistance dan maar weer.

    Een takelwagen kwam mij rond de middag ophalen en bracht mij naar een officiele BMW garage waar ze auto’s en moto’s doen. De receptionist zag het wel niet direct zitten daar het niet een BMW wiel is (waar hebben we dat meer gehoord?) maar ik mocht het zijspan toch bij hem teruglaten. Maandag zal er wel een technicus naar zien meent hij. Fingers crossed dus!

    Taxi – hotel – en wachten maar.

    Het hotel heb ik voorlopig geboekt tot dinsdagmorgen.

    Er zal dus de volgende dagen vermoedelijk niet veel te vertellen vallen.

    Plaats van afspraak is zondagavond in Oostenrijk in Gries Am Brenner. Dik 2000 Km. verderop dus.

    Nu, als ik woendag kon vertrekken lukt dat nog wel. De verdere reis naar Estland en terug over Auswitsch kan ik wel op mijn buik schrijven.

    Aan de 2 overblijvers: extra voorzichtig zijn aub want alleen is maar alleen.





    08-07-2017 om 14:23 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    07-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 landen, 1 miserie

    Vandaag 2x de grens over ; ttz Litouwen en Letland.

    De miserie van vandaag begon toch wel bij de kruisenheuvel in Litouwen zeker (even ’t internet raadplegen aub) Het lager van het karrewiel laat het andermaal afweten.

    De vader van de receptionist in het hotel in Letland blijkt een onderlegde technicus te zijn en zou bereid zijn privé het euvel te verhelpen. Mag ik iedereen vragen ‘fingers crossed’?

    Over Litouwen kunnen we zeggen: al het mooie van Polen X 3. De koeien zijn er zichtbaar en niet meer vierkant. De taal is even onverstaanbaar en de woorden even onuitspreekbaar. We hebben echter wel al een aantal jongeren getroffen die zeer behoorlijk engels spreken; dit in tegenstelling tot Polen waar Polski de enige taal blijkt.

    De wegen zijn een stuk breder, rechtdoor en goed berijdbaar. De rijstijl is in de 3 landen nagenoeg dezelfde: wild! Het is af en toe flink schrikken.

    De Noël heeft ons nog een keer door een stadscentrum (Riga) geloodsd en dat zullen we dus geweten hebben. Geen auto’s in ex Rusland? Ja.. tererre! Den Daniël heeft voor één keer het juiste weer voorspeld door een keer niet in de lucht of naar zijn zwijn te kijken maar op ‘tinternet’. Het heeft ons wel geen moer vooruit geholpen want het was bij wijlen weer koud en nat. Enkel op het einde van de dag kwam de zon erdoor en warmde het zeer snel op. Om niet telkens van tenue te moeten wisselen hebben we simpelweg de winterkleren aangehouden, ook in de file van één uur door Riga. 







    07-07-2017 om 18:20 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (1)
    06-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haidewietsjka

    In Polen is/zijn :

    -          De mensen vriendelijk

    -          De landschappen groen

    -          De velden oneindig

    -          De bossen groot

    -          De meren met veel

    -          De autorijders zotten

    -          De truckers onbesuisd

    -          De buschauffeurs kamikazen

    -          De belgen voorbeeldig

    -          Het weer onvoorspelbaar

    -          De wegen slecht

    d     De WiFi beter dan in Duitsland

    -          Het reuze !!


        Onze meereizende Frank Deboosere had het dus weer mis. Boer Charel kan het beter door naar zijn varken te kijken dan onzen Daniël in de lucht. Bref, besluit, we vragen het niet meer en we luisteren er al helemaal niet meer naar.

       Gelukkig hebben we onze winterkledij bij. De ziekte van 'Renault?' speelt mij al een paar dagen parten en de zon kan niet rap genoeg op de afspraak zijn want het begint allengs mijn kl.... uit te hangen!

      Maar voor de rest hebben wij het reuze naar de zin!

      Vandaag zelfs eventjes geflirt met de Russische grens... doe...oei Vladimir!






    06-07-2017 om 17:47 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    05-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de grens

    Trabant, Zastava, Wartburg, Polski Fiat, niets meer van dit alles.....voor de rest?.....ja hoor....OOSTBLOK!

    Eens de grens over kom je toch in een ander Europa. Een Europa met 2 snelheden? Als het van de Polen afhangt dan toch een Europa op grote snelheid! Qua verkeersdiscipline is er nog hèèl veel te doen. Serdert men hier met moderne auto’s rijdt is er blijkbaar geen houden meer aan.

    3 koffies bestellen onderweg? Geen gemakkelijke opgave. Onze eerste koffie op pools grondgebied was weer een apparte ervaring. Met name een grote turkse koffie, hoe beging je daaraan? Wel, den Daniël kan dat uitleggen. Hij kan trouwen meer dingen uitleggen en zelfs het weer voorspellen. Voor die weersvoorspelling krijgt hij echter een onvoldoende en een tweede zit.

    Het heeft de godganse dag gemiezerd en het kwik kwam niet hoger dan 15 graden. Als beloning bezorgt Noël ons elk een apparte kamer. Dankjewel! Een nachtje alleen kan nooit kwaad voor een herstellende nachtrust.

    Toch wat jammer van het weer want het landschap is er voortdurend één van velden en bossen. En de wegen? Tja.... oostblok hé! GS aangeraden. Een GS komt trouwens altijd van pas. En een sietekar dan hoor ik je denken...komt ook altijd van pas. Alleen kan je nog een wiegedood sterven op je 66!





    05-07-2017 om 18:52 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    04-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 historische steden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren was de blog niet toegankelijk, vandaar vandaag dubbele portie.

    Dwars door Duitsland via de bovenste helft is niet direct veel soeps. Het laatste halfuur echter werd het landschap mooi en vriendelijk. Het weer was wel top. 

    Vandaag was het een paar graadjes frisser en het liet zich lekker rijden.

    Brandenburg, Potsdam, Berlijn, 3 steden die je ooit bezocht moet hebben. Niet dus!! Alleszins niet met eigen vervoer. Mijden als de pest wegens hopeloos verkeer. Dit mochten we vandaag aan den lijve ondervinden. De Noël had nog zó zijn best gedaan om de historische steden in de route in te lassen maar heeft zich duizendmaal geëxcuseerd voor de ongemakken. ’T Is je vergeven jongen! Duitsland is wel nog lang niet Frankrijk om door te rijden maar de oostkant kon ons qua omgeving toch bekoren. De voorziene 404 Km. werden er door allerlei omstandigheden 452. Met in de laatste 10 Km. nog een romeinse heirweg met ‘Rütteltest’

    De vroegere grensovergang via de autostrade naar Berlijn speekt echt nog tot de verbeelding. Hoe is het ooit allemaal zover kunnen komen? Toch bedankt wijlen Helmut Kohl en Michael Gorbatjov voor die 'Wiedergutmachung'

    Het hoteldametje deed er wel een tijdje over om 3 ‘ausgewachsene Personen’ een kamer toe te wijzen maar slaagde daar uiteindelijk toch in. Een beetje oostblok is toch nog altijd aanwezig. Mooi zo, vooral niet laten verloren gaan!


    04-07-2017 om 20:31 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    19-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eind goed, al goed
    De 2de en laatste dag van de terugreis zou er ééntje worden van 13 in een dozijn.
    Fout!!! want weer zonder de waard gerekend!!
    We gunnen principieel de franse autowegen geen cent maar we besloten toch maar om tijd te sparen en de hitte in de file te mijden om een stuk péage te nemen rond Reims. Den Noël en ik kwamen door maar onze voorzitter hadden ze te stekken. Ah zo... meneer verfoeit onze péages? We houden zijn betaalkaart vast! Ewel jongen? opmerkingen? Een blikken madam kraamt alle soorten onzin door de luidspreker waar wij geen gebenedijt woord van verstaan. Een vriendelijke fransman helpt ons en vertaalt in verstaanbaar engels dat er binnen 5 minuten hulp opdaagt. (1 franse minuut = 3 minuten vlgs Frankfurt) 
    Hulp daagt idd op en we kunnen met z'n allen weer verder.
    Onze wegen scheiden in Ronse en ik ben rond 07:45h thuis. We vertrokken vanmorgen om 08:30h
    Het derde wiel hield het vol maar er zal toch een nieuwe slof op moeten.
    Eind goed, al goed dus.




    19-06-2017 om 20:49 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    18-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terugrit dag 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een verkwikkende nacht ‘ip dem buut’ en een licht chaotische ontscheping hebben we de terugtocht aangevangen. Den Noël heeft een routeke gemaakt in 2 dagen naar huis.

    Ja, amaai, mijn gat! Dag 1 een marathonrit van 560Km. binnendoor = 12 uren onderweg waarvan 11 in het zadel. Voorwaar voor een oude man toch teveel.

    Morgen wacht ons hetzelfde lot.

    Enfin, we hebben ons niettemin geämuseerd. De bochtige N85 en alle départementallekes moeten begot voor Corsica niet onderdoen. Waarom we überhaupt de plas oversteken om eens bochtige wegen te rijden is onderhand niet meer duidelijk.

    Volgens de mederijders van vandaag, den Noël en den Guy ben ik geslaagd in mijn praktische proef zijspanrijden. Zelf vond ik het ook vrij vlot gaan. Niettegenstaande een mislukte oefensessie in Corsica is er dus nog hoop.

    Onze bedstee staat vanavond in Mantry (Lons-le-saunier) 

    18-06-2017 om 22:46 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    16-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Allons y

    Eindelijk weer eens een route kunnen rijden.

    Het ruige landschap van Corsica biedt na iedere bocht weer een nieuw landschap een foto waard. Je zou niet meer aan rijden toekomen. Vandaar dat we dat fotograferen dan ook maar achterwege laten. Wie ruige landschappen à la Schotland mag maar dan bij hogere temperaturen kunnen we Corsica zeker aanbevelen. Ook geen last van midgets of ander ongedierte.

    Hou er wel rekening mee dat je na een aantal dagen naar een stuk rechte weg verlangt!

    Zo, onze laatste overnachting in Corsica komt eraan. Morgenvroeg nog een rit richting Bastia en morgenavond ‘ip dem buut’

    Een volgend verslag komt er eerst zondagavond aan, als we tenminste WiFi hebben.

    Tot dan,

    Marcel, Noël, André en Jeannine, Guy

    K1200RS sidecar MY 1998, R1200GS MY 2010, R1200RT LC MY 2014, R1200GS LC MY 2017

    Rudi en Nadine

    K1200GT MY 2008 en F800GT MY 2013





    16-06-2017 om 22:15 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (0)
    15-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achterop Bij Rossi?

    Finaal toch het aanbod van Rudi aangenomen. Ik ga mee achterop de K1200GT naar Bastia om het zijspan op te halen. Wat kan er tenslotte misgaan bij een ancien van de Deinse Motorbrigade ?

    In tegenstelling tot de wilde rit met Per Äklund werd het een aangenaam vloeiende ervaring.

    Hier  de billen dichtknijpen zou tenslotte resulteren in een te lijfelijk contact.

    Niettemin heb ik al direct een groot aantal voorstellen aan de ontwerpers bij BMW teneinde een GT te laten winnen aan comfort en ergonomie.

    In Biguglia (Bastia) stond de 3-wieler klaar. De patron wist te vertellen dat hij en passant ook even de carenage had gedémonteerd omdat klaarblijkelijk de ontluchtingsslang van de tank gekneld zat. Opmerkzame man. Vandaar allicht de sterke benzinegeur in de garage van de B&B in Frankrijk !

    Cent quatre-vingt-quatorze et demi was net 10 cent hoger dan de prijs van de taxi. Van een ripp-off dus totaal geen sprake !

    Het heft eindelijk weer in eigen handen! Corsica, here we come.





    15-06-2017 om 16:12 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (1)
    14-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed nieuws
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Waar een mens al euforisch over kan zijn. Het volstaat toch om iemand lang genoeg op zijn honger te laten zitten.
    Bref; het nieuws is gekomen dat het zijspanwiel gemaakt is.
    In had er de Corsicanen al van verdacht en luidop beschuldigd  lui te zijn en de toeristen te bestelen.
    Dat laatste alleszins neem ik terug. Mijn veronschuldiging, corsicanen! En dat eerste? Wel dat is een geboorterecht voor iedereen zeker?
    Rudi (van Deinze) heeft mij voorgesteld om mij morgenvroeg naar de garage te brengen (1:30h rijden)
    Nu moet ik enkel nog een helm vinden want die van mij zit in de kar.
    Zo naar het einde van de week lijkt dan toch nog alles in de plooi te vallen. De stoeltjesdans (wisselen van kamers en kamergenoten) is uiteindelijk ook afgelopen en NIET dankzij het haantjesgedrag van ene reisleider. De maturiteit van de deelnemers ligt een stuk hoger dus dan die van de zelfverklaarde organisator (let op! slechts één van de twee). Bedankt Guy's en Marcel. Jullie hebben dan toch niet op de gang geslapen zoals werd gedreigd.
    Allez, morgen zijn we er weer met meer weer. Toch gelet op de Météo France!
    PS Het filmke dat Noël vandaag maakte met de GoPro zetten we op Facebook.

    14-06-2017 om 18:19 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (1)
    13-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er komt roulement in

    Er komt roulement in

    Vandaag rond 15:00h dan toch eindelijk het verlossende telefoontje van de garage: de lagers zijn besteld  en komen morgen, ten laatste overmorgen per express binnen.

    Omdat de trein altijd een beetje reizen is staat een reisje met de Corsicaanse boemeltrein gepland.

    Donderdagmorgen dus vroeg op, een flinke wandeling tot aan het stationnetje van Algajola en dan een 3 tal uur door het binnenland en enkele kuststadjes tot Biguglia (Bastia), een verdere wandeling tot de garage en dan zonder imitatie van Sebastien Loeb terug naar het hotel op 3 wielen.

    Toch maar  blijven duimen aub





    13-06-2017 om 21:15 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (2)
    12-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er komt geluid uit het behang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren een verbindingsrit op het programma van 300 Km. Geschatte reistijd: 5 uren in het zadel en 2 uren pauzes.

    De boot is er om 19:00h; dus om 09:00 weg en om 15:00h in Toulon. Mooie planning maar… weeral zonder de waard gerekend!

    We vlogen er nogal in en gierende banden en gelichte zijspanwieltjes volgden elkaar op

    Ter hoogte van Sisteron echter kwamen onbekende geluiden uit het vooronder. Dedjuu, wat nu weer?

    Gestopt, den André erbij gehaald, getest, bak opgekrikt en ja..verdict: lager kapot van zijspanwiel. Nog 150 Km. tot ‘dem buut’. André wist dat lagers het nog wel eens lang volhouden ook al schreeuwen ze moord en brand.

    Ok, jongens rij door, ik probeer het op een traag tempo en we zijn wel. Den Noël toonde wel wat verlatingsangst maar moest toch instemmen. En wijle weg! Ikke dus op m’n ukkie.

    Tegen 47Km. per uur exact met regelmatig lange files achter mij heb ik het toch wel gehaald zeker tot ‘op dem buut’!

    Ok, op naar morgen en een garage zoeken in Bastia en dan zien we wel weer.

    Kijk, zo gebeurt er nog eens wat en hebben we wat te vertellen.

    Ik vertel er lekker niet bij hoe angstvallig ik de Km. heb afgeteld en hoe ik de bijgeluiden die elke bocht anders waren heb geännaliseerd.

     

    Bovenstaande was dus gisteren. Vandaag andere koek. In Bastia de ene garage tegen de andere; alleen… ‘t is wel Corsica hé! Zelfs een hele grote officiële BMW garage voor auto’s EN moto’s stuurt mij wandelen want het gaat niet om een BMW wiel. Dank jullie wel allemaal.

    Bij garage nr. 11 sturen ze me door naar nr. 12. Die blijkt gesloten. Foert, test van Europe Assistance. Vriendelijke gast, snelle dépanneur. De brave man belt z’n copain en brengt mij naar….garage nr.11!!!

    Enfin, ze zullen het dan toch maar maken zeker? Het blijft toch maar bang afwachten.

    Het geplande toerke komt er dus niet.

    Een taxi-rit van anderhalf uur naast ‘Sébasien Loeb’ met het zweet in mijn handen en geknepen billen kwam ik als eerste in het hotel. Allen aub duimen dat het morgen goed komt.

     

    12-06-2017 om 17:14 geschreven door Marcel Van Colen


    >> Reageer (3)

    Archief per week
  • 13/05-19/05 2019
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 20/02-26/02 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs