Mijn lopersverhaal
Inhoud blog
  • Tempoloopje van 6 km.
  • Versnellingen
  • De toenemende loopkriebel ...
  • Toch weer eens tijd maken voor een blogje
  • Het Alaska gevoel
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • Runners World
  • joggingskalender
  • Runningtour 2009
  • Runinfo
  • Ramsels Triathlonteam
  • Marathon Antwerpen
  • startpagina Marathons
  • marathon Eindhoven
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    deinze
    www.bloggen.be/deinze
    andere loopbloggertjes
  • Patrick Aerts
  • Dirk
  • Webloglopers Unite
  • coach Mario
  • Katrien
  • Jan
  • Vic
  • Tinne
  • Wendy
  • Stofke
    Webbloggers
  • gert
  • Elastiman
  • Homer - Frank
  • Yves
  • Koen
  • Steve
  • Herman
  • Harmsie
  • Jan
  • Bart
    nog bloggers
  • Gino
  • Natalie
  • Frankie
  • Geert
  • Chris
  • Runnergirl
  • Philippe
  • Gerry (knoetloper)
  • Kaat
  • Jan de vrije loper
    nog bloggers/facebookers
  • Gino
  • Tien
  • Danny
  • Rondvraag / Poll
    Denkt u dat ik in 2010 een marathon zal kunnen uitlopen (binnen de 5 u.) of niet ?
    JA
    NEE
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Ik ben dus een man van 43 jaar. 1.80 m. groot en weeg momenteel 82,8 kg., Hoeveel kg zou ik nog moeten afvallen, om mijn ideaal marathongewicht te bekomen ?
    1 kg
    2 kg
    3 kg
    4 kg
    5 kg
    6 kg
    7 kg
    8 kg
    9 kg
    10 kg
    Bekijk resultaat

    VOORLOPIG GEPLANDE WEDSTRIJDEN 2010


    24.05.10 : Aarschotse stratenloop : 9 km (als ik er klaar voor ben ???)
    18.06.10 : Ramselse Routeloop : 10 km
    26.06.10 : dwars door Geel : 10 km
    05.07.10 : Nike Classic : 10 km
    05.09.10 : Oevel : 15 of 1/2 halve marathon
    10.10.10 : Eindhoven : 1/2 halve marathon

    (onder voorbehoud, van wat de coach in petto heeft voor me : zal eerstdaags worden vastgelegd)

    van 100 kg, tot het lopen van de marathon, doe je mee ?
    20-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Versnellingen
    Vandaag had de coach voor mij versnellingen voorzien. Zijnde, 2 km in en uitlopen, en de training zelf bestond uit 10 keer 200 m à 30 sec/100 m. Tussen de versnellingen door diende ik te rusten tot hs terug op 120 gekomen was. Uiteindelijk was het een zeer plezante training alhoewel ik er aanvankelijk een beetje voor vreesde. Na de eerste 5 versnellingen kreeg ik verdorie weer last van mijn rechter kuit (aanhechting)(ne klassieker aan het worden). Het rare was, dat na de volgende reeksen de pijn wegebte. Na de training, tijdens het twee km uitlopen was de pijn zelfs helemaal verdwenen. Eenmaal thuis gekomen, begon het wel terug op te stijven. Heb dan nog een beetje stretchoefeningen gedaan en in een zeer warm ontspannend badje met een goed boekje (alles en nog wat over het lopen ...) gekropen. Heb geen pijn maar een stijf gevoel... Morgen toch eens laten nakijken door de kine. De training zat er op na 55 min. De gemiddelde hs was 127 en ik heb door de training 553 Kcal verbruikt. Positieve noot. Ik diende bijna nooit te wachten tot de hs terug onder de 120 gekomen was, wat toch aangeeft in redelijke conditie te zijn. Morgen laat ik het kuitje even rusten (en dus ook even laten bekijken door kine) en donderdag ga ik normaal gezienn een tempoloopje doen van 6 km aan 6.30 min/km. Zo tot dan zeker ?

    20-04-2010, 22:46 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    14-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De toenemende loopkriebel ...

    In eerste instantie moet ik zeggen, dat het lopen me thans relatief goed afgaat. Uiteraard geen goede tijden die ik loop maar het genot van het lopen aan een zeer lage hs, kan ik iedereen aanbevelen. Zalig gewoon, en toch loop ik op een uurtje toch al een aardige afstand. Zo heb ik bvb vandaag opnieuw 10 km gelopen aan een gemiddelde hs van 128. Ik moet wel toegeven dat mijn hs-meter het soms begaf, gezien de band blijkbaar iets te groot aan het worden was... Zou ik dan toch afgevallen zijn  ? uiteraard zal dit mijn hs-gemiddelde beïnvloed hebben. Op het einde van de training had ik wel een beetje last van de rechter kuit, maar niets ergs. Raar was wel dat ik slechts een 670 Kcal verbruikt heb vandaag, en dat zondag op juist hetzelfde trajekt, wel met een iets betere tijd,(dus iets sneller gelopen)  ik 870 Kcal verbruikt heb. Morgen neem ik eens een rustdagje, en ga van de gelegendheid gebruik maken om op mijn gemak wat wedstrijdjes kiezen. Wie weet rolt mijn nieuw schema van de coach ook morgen in mijn e-mail box, zodat ik direct terug met de voeten op de grond zal worden gezet ! Vrijdag zal ik normaal gezien opnieuw lopen. Wie weet de start van mijn nieuwe schema ? Anders, gewoon terug 10 km een een max van 140 deze keer ... Nu ga ik nog wat blogjes lezen ... Tot de volgende...

    14-04-2010, 22:11 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch weer eens tijd maken voor een blogje
    Lang geleden dat ik nog eens iets van me laten horen heb. Ik weet het. Bedankt voor de 'bezorgde' e-mailtjes. Ik kan jullie verzekeren dat het momenteel goed met me gaat. Alleen, heb ik momenteel zeer weinig tijd. Zo weinig tijd, dat ik mezelf bijna vergeet ... Maar ik ben langzaam maar zeker terug aan het lopen hoor. Hoop met de bloggertjes terug op het terras (na het lopen uiteraard) in Geel (dwars door Geel) te kunnen vertoeven... Ik heb tegenwoordig een dubbele dagtaak. Tijdens de kantooruren (en dikwijls tot veel later ...) de dagdagelijkse job, en daarna thuis schilderen ! We zijn begonnen met de ramen en het plafond. Uiteindelijk zijn we heel ons huis aan het schilderen. En ik kan u verzekeren, daar komt precies geen einde aan ... Vandaag, na het schilderen, heb ik zoals gemeld (facebook), trouw mijn 10 km gelopen. Bedoeling is nog steeds de basis uit te bouwen. Lopen met een zo laag mogelijke hs. (onder de 140 trachten te houden). En dit is weer goed gelukt. Ik heb uiteraard er wel een uur en vier minuten voor nodig gehad, maar het ging lekker (zeker na de eerste 3 km, gezien de eerste 3 km , mijn benen zeer moe aanvoelden, van steeds de ladder op en af te lopen ...). Uiteindelijk was de avs hs 138. Er werden tevens 831 Kcal verbrand... Nu ga ik naar studio één kijken en nog wat blogjes lezen. Slaapwel en tot binnenkort !!

    11-04-2010, 23:10 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Alaska gevoel
    Vandaag diende ik echt te gaan lopen, gezien ik de training van gisteren uitgesteld had, door de sneeuw-wizzard ! Dus deze avond, na het ophalen van het rapport van ons Sofie en de aansluitende Spagetti-avond in de school, ben ik onmiddellijk in mijn loopplunje gesprongen. Er stond vandaag een duurloopje van 45 min op het programma. God man, in het begin toen ik begon te lopen, dacht ik echt onmiddellijk terug te draaien van de kou. Ik dacht toen bij mezelf, kom op mietje, ge zijt nu bezig ... doe dan maar voort ook ! En welle verder ... Het lopen zelf ging redelijk goed. Uiteindelijk heb ik toch zo een 7 km gelopen aan een gemiddelde hs van 145. De Max hs was 155... Dus toch redelijk op tempo gelopen, denk ik zo. Maar, gaandeweg kreeg ik het kouder en kouder (raar maar waar). Vooral die wind voelde verschrikkelijk koud aan. Mijne neus en lippen voelde bevroren aan. Dit werd uiteindelijk bevestigd toen ik thuis binnenkwam en waar het 23° was. Pijn aan de neus en lippen man, niet te doen... Soit, deze ervaring hebben we weeral gehad. Gevoel : heerlijk, want ik heb mijn trainingske toch maar gedaan ! Gezond ? Daar heb ik toch mijn twijfels over (de koude lucht inademen, kan volgens mij niet gezond zijn ...) Volgende training is voorzien op zaterdag. Dan gaan we opnieuw 45 min lopen. Hopelijk is het dan een beetje minder koud (minder wind). Zo tot de volgend blogje. Greetz.

    11-02-2010, 22:27 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loopje van 25 min
    Even toch snel mijn blogje bijwerken, tijdens de rust van KV Mechelen - AA Gent. Vandaag kan je de vraag stellen of het wel de moeite was om het trainingsplunje aan te trekken. Er stond een loopje van 25 min op het programma. Het was bitterkou en aangenaam warm binnen. Dus, echt zin had ik er niet in. Maar trainingsschema is trainingsschema ... In het begin was het redelijk kou, maar al snel was ik opgewarmd en kreeg ik het zelfs warm. Heb redelijk doorgelopen. Aan een gemiddelde hs van 149 en met een max hs van 159 kan ik stellen. dat dit toch wel redelijk snel was voor mij hoor... Ik heb bij dit trainingske toch een 333 Kcal verloren. Positief is dat ik toch sneller heb gelopen, en nog steeds nergens last van heb... Ik hoop dat het de goede kant blijft opgaan. Morgen staat opnieuw een loopje van 40 min. op het programma. Het zal laat in de avond zijn, eer ik mijn training kan afwerken, en het zou misschien gaan sneeuwen. Dat beloofd... Ik zal alleszins morgen u berichten hoe het geweest is...Tot dan ...

    09-02-2010, 21:44 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekendverslagje
    Zaterdag  Na een dagje vol klusjes, inkopen en naar de voetbal te gaan zijn kijken, was het al gauw 19.00 u., eer ik op pad kon gaan om mijn trainingske af te haspelen. Vandaag stond 40 min lopen op het programma. Gezien onze Philippe naar de voetbal wou gaan kijken (Westerlo-Beerschot), en ik hem toch naar daar moest brengen, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om nogmaals op de Finse piste te gaan lopen in Tongerlo. Amai, wat viel me deze training zwaar zeg !!!! De piste lag er werkelijk zeer zwaar bij. Ik voelde me letterlijk een boerepaard, ploegend op een akker !!! Ja, je raadt het dus. Het waren voor mij 40 zeer lastige minuten !!! Uiteindelijk heb ik een zestal km gelopen aan een gemiddelde hs van 138. Ik was tenandere ook helemaal alleen op de Finse piste, wat mijn gevoel van : 'had ik deze morgen maar gaan lopen op de baan" nog verstevigde. Nu soit nadat de training gedaan was, en ik het ploegwerk toch maar weer gedaan had, was ik uiteraard content. Eenmaal thuisgekomen, en na mijn doucheke, heb ik met dat progamma van 'Wie wordt Michael ?" genoten van een lekker glaasje frisse Witte Kapitelwijn.

    Zondag 92,2 kg. heb ik gewogen op de weegschaal. Er is dus verbetering .. Dat was toch al een beetje goed nieuws na mijn zeer woelige nacht. Geen oog toegedaan ... pfffffff. Na mijn rustig ontbijt heb ik de loopschoenen aangetrokken, want vandaag stond er een trainingske van 45 min. op het programma. De eerste keer dat ik na mijn nieuwe start eens in den dag kon gaan lopen. Ik heb daar direct gebruik van gemaakt om eens een totaal andere kant op te lopen. Richting Aarschot, via de oude spoorroute. Ik moet zeggen dat in tegenstelling van gisteren, het lopen zeer goed ging. Ik kon precies blijven lopen... Ja het was echt nog eens plezant. Genoten van de wilde ganzen, boerderijen (die ik nog niet gezien had), enz... Uiteindelijk heb ik dus vlotjes mijn 45 min. gelopen zonder maar ergens last van te hebben. Mijn gemiddelde hs was 138 en mijn max hs was 156. Dus we blijven op koers. Wij zijn dus een tweetal weken terug bezig, en heb (momenteel ..., en hout vasthouden) nog nergens last van gehad. Morgen heb ik een rustdagske. Dinsdag is het bijna niet de moeite om de schoenen aan te trekken. 25 min.aan een hs tussen de 125 en 145. Dus zeer rustig... Nu ga ik naar het veldrijden kijken, en een glaske Saint Emilion drinken se. Santé en tot de volgende!

    07-02-2010, 15:04 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lopen na een dagje stress kan toch goed doen hé !

    Deze avond stond opnieuw een trainingske van 5 km op het programma. (eigenlijk 40 min lopen, maar ik heb zo mijn parcourekes, en probeer mijn trainingen daar zo een beetje op af te stellen). Na een dag van gezaag, gezever, stress, ook hard werken op het werk, en vooral een lange dag (tot 20.00  gewerkt), heb ik me naar huis gesneld, om toch nog maar te kunnen gaan lopen. Morgen kan ik immers niet, want dan moet ik met de zoon naar de kiné, en zal het nog later zijn eer ik thuis ben. Thuis had het vrouwke een broodje gezond klaarliggen, zodat ik niet te lang moest wachten om te vertrekken met lopen. (vertering van het eten, weet je wel ...) Eerst me nog even in de zetel gezet, en na de Rodenburgs, mijn loopgerief aangetrokken. En welle weg ... Ik moet zeggen dat het eigenlijk zeer goed ging. Ik heb bewust de eerste km zeer zeer traag gelopen. Vanaf dan steeds een beetje sneller, en ik kreeg mijn hs amper omhoog. Ik begrijp dat eigenlijk niet zo goed, want dat zou toch moeten aanduiden dat mijne fysiek goed is. Ik heb de 5 km. gelopen in 34,22 min. (voor de echte lopers onder ons is dat uiteraard zeer traag, maar voor mij, na 7 maanden en 15 kg meer, 34,22 min voor 5 km. aan een gemiddelde hs van 129, was toch een meevaller hoor). Uiteindelijk (voor de afvallers onder ons) heb ik 312 Kcal verbrand. Het belangrijkste zou ik eigenlijk nog vergeten te melden. Ik was compleet ontspannen en had een zeer goed gevoel, toen mijn loopje teneinde was. En daar doen we het eigenlijk toch voor. Niet ? Bijkomend stimmuleert dit uiteraard naar meer ...plannen, doelen, resultaten ???!!!... Zaterdag gaan we een stapje verder. Dan dien ik een trainingske af te werken van 45 min. lopen. Dit zal in Oud Heverlee plaatsvinden, daar onze Philippe daar start met zijn revalidatietraining... Zaterdag volgt dus een nieuw blogje. Nu ga ik nog wat TV kijken, en wat blogjes lezen... Tot de volgende.

    03-02-2010, 23:07 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 min uitlopen

    Zoals gepland stond vandaag wat loslopen (30 min). op het programma. Na een heerlijk lichte maaltijd (kipfilet, met gestoomde groenten en pasta), en me nog even languit in de zetel gelegd te hebben, zag ik naar buiten. Het was gewoon enorm hard aan het sneeuwen ! Ik moet toegeven dat ik enorm veel van de sneeuw hou, maar verdorie dit was toch wel echt 'fel' om in te gaan lopen. Toch, ben ik naar boven gegaan om me klaar te maken om een onvervalst sneeuwloopje. En, toen ik klaar was om te vertrekken, was het gestopt met sneeuwen. Ik heb dus droog mijn loopje kunnen afwerken. Al was het minder aangenaam lopen dan in de week, want toen lag er "echte" sneeuw. Nu was het wat 'pledderet' (wat sneeuw-smos)!!! Concrete cijfers. Mijn gemiddelde hs was 125. Een 30 tal minuutjes gelopen. Het calorieverbruik was uiteraard miniem (228 Kcal). Morgen gaan we een dagje rusten. Woensdag staat er weer een loopje van 40 min. op het programma. Zaterdag gaan we een klein stapje verder (45 min). Toch nog even dit. Mario bedankt, om zo snel te willen reageren. Ik wou dit toch even vermelden hoor. Wat twijfels, wat vragen, en floep, daar was het mailtje van Mario... Mercikes ! Woensdag ben ik er normaal gezien terug met een blogje. Dan ben ik (hopelijk) mijn trainingske gaan doen zonder sneeuw, en gladde wegen. See you ...

    01-02-2010, 22:14 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopje van 5 km in de sneeuw
    Zoals donderdag gemeld, vandaag was opnieuw een loopje van 5 km. voorzien. Na een hele dag gewinkeld te hebben, was het inmiddels al donker geworden. Eerst dienden we nog te eten, en daarna kregen we (Sofie en ik), groen licht om te gaan lopen. We waren nog niet goed vertrokken of de eerste dikke sneeuwvlokken begonnen al te vallen. Zalig hoor ! We hebben getteterd, veel gelachten en vooral getracht niet uit te schuiven, op de toch op sommige plaatsen gladde ondergrond. Toch even wat cijfertjes tussendoor. Dus terug begonnen op 97,8 kg. Bloeddruk 9/17 (zeer slecht dus. Ik heb die vijf km gelopen aan een gemiddelde hs van 145. Dit was vooraf  wel de bedoeling hoor... En met het loopje van vandaag heb ik zo'n 525 Kcal. verloren. Heb vandaag enkel groenten en fruit gegeten (wel zeer zeer veel, en precies nen hele dag rond). Dus, ja, mijn loopseizoen is echt terug begonnen hoor. Morgen ga ik een 25 min joggen en de volgende looptraining is voorzien op woensdag. Ik moet jullie bloggertjes ook bedanken voor jullie talrijke mailtjes. Altijd plezierig als je weet dat je geapprecieerd wordt. Zo, tot de één van dezer.

    30-01-2010, 23:27 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    28-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw begin ?
    Zoals aangekondigd vandaag op kantoor, ben ik vandaag terug begonnen met lopen. Na toch wel veel blessureleed, allerlei kwaaltjes, en terug zo'n 12 kg meer dan vorig jaar deze tijd, vond ik het welletjes. Waar was mijn regelmaat in het leven gebleven ? Mijne droom om ooit een marathon te lopen ? Mijn hobby, zijnde het genieten van het lopen langs de kleine wegeltjes ?? Allemaal weg... Ik werd gaandeweg dikker en dikker, en mijn conditie uiteraard minder en minder. Nu, eerlijk. Ik voelde me absoluut niet slecht hoor ! Ik genoot van het lekkere eten en drinken (zoals je weet ook een passie van mij). Wijn en het restaurantbezoek vulde letterlijk mijn genoegens. Maar, er stond daar niets tegenover van sport, en dat kan uiteraard niet ongestraft blijven. Resultaat. Vandaag de dag : 97,9 kg. DAT KAN NU NIET MEER HE !!!! Mijn blog is oorspronkelijk begonnen, in de wetenschap dat ik toen evenveel woog als nu, en mijn weg naar de marathon wou beschrijven. Dus staan we nu terug op START. Inmiddels wel 2 jaar ouder, met toch wat meer ervaring, maar toch. Dus, zoals gemeld daarstraks rond 16.00 u. ben ik deze avond in de sneeuwregen, tesamen met ons Sofie (mijn dochter) gaan lopen. We hebben samen een tourreke van 5 km gelopen. Zonder hs-meter en chronometer, zodat we nog eens lekker een papa - dochter gesprekje konden voeren tijdens ons loopje. En ik moet zeggen, zelfs na zoveel kg zwaarder geworden te zijn, dat dit vrij aardig lukte. Na afloop was ik absoluut niet moe, nergens pijn, en ja inderdaad, content dat ik terug gelopen had. De eerste doelen zitten zelfs (zeer voorzichtig) al in mijn achterhoofd. Ik weet dat ik niet te snel mag gaan dromen, en zeker niet forceren (wat ik zeker niet zal doen), maar ik heb dat nodig voor mezelf.... Een doel ! Zo, dit was na een hele tijd terug een blogske. Ik hoop echt terug vertrokken te zijn. Op de planning staat dat ik alleszins zaterdag terug 5 km. ga lopen. Maar dan terug eens met hs-meter, om eens te controleren hoe slecht mijn conditie er werkelijk aan toe is. Ik zal jullie absoluut berichten, zodat jullie mijn drijfveer kunnen zijn/blijven, als je begrijpt wat ik bedoel ... Groetjes, en tot de volgende !

    28-01-2010, 21:28 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 november : 10 km
    1 november... Een dag om onze dierbare overledenen eens te herdenken... Wat is er dan beter dan in alle stilte, helemaal alleen, in het bos, gekleurd met prachtige herfstkleuren een toerreke te gaan lopen, om zo eens na te denken over het leven als dusdanig, als over wie we reeds verloren hebben... Nu dat kan uiteraard altijd, vandaar dat ik het een beetje cliché vindt om enkel vandaag met z'n allen naar het kerkhof te gaan... Maar soit, traditie is traditie he. Het lopen op zich was zalig (weeral), al moet ik zeggen dat de tegenwind (toch zo'n dikke 5 km op kop gehad) toch een beetje spelbreker was. De eerste 5 km heb ik gelopen beschut door de bomen, maar vanaf dan, via grote baan dus wind op kop. Dit resulteerde in een gemiddelde hs van 149. Dus toch zeer rustig gelopen he. Ik moet toegeven dat dit echt wel mijn ding is hoor. Gewoon leuk lopen op een tempo waar ik net 'iets' voel maar me zeker en vast niet van zal opbranden. Alhoewel ik moet toegeven dat wanneer ik thuis was, mijn benen serieus voelde hoor ... De recuperatie was schitterend. (een 30 tal slagen minder op 2 min) Dus dat zit wel goed. Thuisgekomen een heel goed baddeke, daarna een lekkere maaltijd, en nu genieten van het veldrijden op tv. Morgen ga ik gewoon een uurtje joggen in het donker (op onbekend terrein), en dinsdag ga ik gewoon nietsdoen...(buiten werken natuurlijk). Greetz !

    01-11-2009, 15:37 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 km genieten pur sang
    Vandaag had ik me eigenlijk NIET voorgenomen om nog eens te gaan lopen. Maar thuisgekomen van het werk, en met één oogopslag de Runnersworld bekijkend, begon het toch weer te kriebelen. Straf hé, maar het is echt waar. Een enorme drang naar het lopen overviel me ineens, en wat er ook nog op me af zou komen het eerstkomende uur, zou moeten wijken voor het lopen. Eerst wat gegeten, en dan hup, in mijn loperskleren. De volgende vraag die ik me stelde. Met of zonder hartslagmeter ? De laatste keren dat ik ging lopen was steeds zonder... Nee, deze keer niet. Ik ga lopen MET hartslagmeter. Aangekleed zijnde, en al naar buiten aan het gaan zijnde, kwam de volgende vraag in me op. Hoever of hoelang zou ik gaan lopen. Ja, ik weet het, niet het prototype van een strikt trainingsschema, maar gewoon ervoor gaan... Ok ik had besloten, het zouden ineens 10 km zijn die ik ging afhaspelen. Hoe zouden mijn knoken het houden ? Wat met mijn fysiek ? En ik e weg ... Gaanderweg moet ik eigenlijk bekennen dat het me vrij goed afging. Nergens pijn, niet moe, en een hs van 140. Dus niet geweldig, maar ook niet dramatisch slecht voor mij. Ietswat verder dan halverwege kwam ik een loper tegen die (in mijn ogen, zeer soepel en snel liep) richting Westmeerbeek liep. Een beleefde goede avond volgde... Zo ongeveer een 10 min. later, deed diezelfde lopen me bijna een hartinfarct krijgen. Ik hoorde hem niet naderen, en zei wederom hey... en sprinte mij als het ware gewoon voorbij. Ja watte... Sterk zene. Nog iets later belde ons Vanessa (een collega van het werk) me op. (ze was toen aan het worstelen met het installeren van hare nieuwe e-mail)... En, e klappeke terwijl ik aan het lopen was volgde, zodat wanneer het bellen gedaan was ik nog maar een drie km moest lopen. En ja, ik heb van dit loopje echt genoten hoor. Nu nog steeds... Nergens pijn, een goed gevoel en vragend naar meer lopen... Dus, we kunnen zeker en vast tevreden zijn he. O ja, de tijd. Awel, 1.05.03 u. Ik weet het geen glanstijd, maar ik was er zeker en vast zeer tevreden mee hoor !!! Morgen ga ik rusten (alhoewel ik eigenlijk tijd heb morgennamiddag), maar vrijdag ga ik zeker en vast opnieuw 10 km lopen... Zo een tevreden webloglopertje gaat nu nog wat blogjes lezen, en nog wat naar de voetbal kijken. Tot de volgende ! Greetz ...

    28-10-2009, 22:08 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig loopje met mijn dochter
    Na al de toffe (en ook wel spannende - zie blogje van Gert en misselijke - zie blogje van Katrien) verhalen van de bloggertjes omtrent hun belevenissen in Eindhoven, waarin weer echte topprestaties geleverd zijn geworden, bleef ik letterlijk op mijn honger zitten. (weer) Geen marathon dit jaar ... Nog straffer. Sedert juni heb ik niet meer fatsoenlijk kunnen lopen, wegens de steeds terugkerende blessure aan mijn heup. Om er echt depri van te worden. Nu, het lezen van al die plezante blogjes heeft me ertoe aangezet om opnieuw er willen voor te gaan... De wedstrijden her en der in het land, waarna het samen vertoeven op de terrasjes heerlijk is, is uiteraard een bijkomende drijfveer. Dus zogezegt zo gedaan, en dus ben ik vandaag samen met ons Sofie een toerreke van 5 km. op het gemakske gaan lopen. Dit zonder horloge, zonder hs-meter, maar met heel veel getetter tussen pa en dochter. En ik moet zeggen, dat het heel plezant was. Bovendien was ik ook zeer fier op ons Sofie, want ik had nooit gedacht dat ze (alhoewel ze het aangekondigd had) mee zou starten, maar nog straffer, ze de 5 km. zonder enig probleem mee uitliep. Dit smaakt absoluut naar meer, en ik denk dat zij het ook wel tof vond. Aangenaam voor mij was, dat ik absoluut geen pijn meer voelde in mijn bekken. Ik heb ook al 2 wedstrijden (mikpunten) voorzien voor volgend jaar. Ik weet het, is misschien allemaal wat snel, maar ik moet voor mezelf steeds een doel voor ogen hebben (is het klein kind in mij), zodat ik me kan blijven motiveren. Hopelijk blijf ik een beetje blessurevrij, zodat ik me kan concentreren op de 10 miles in Antwerpen. En verder zou ik dan toch eens in Eindhoven willen lopen he (het zou er toch eens van moeten komen). Heel veraf nu, maar met heel veel goede/verse moed, wil ik er toch trachten het beste van te maken. Ik hoop ook dat het tetterloopje met ons Sofie geen éénmalige bedoening was (ik denk van niet, maar toch maar afwachten he), zodat ik ze heel misschien ook een beetje kan warmmaken voor de loopsport. Vrijdag gaan we alleszins opnieuw samen het parcours van vandaag opnieuw lopen. Ik hoop dan ook vanaf nu opnieuw met wat meer regelmaat mijn blogje te kunnen stofferen met wat nieuws. Tot vrijdag alleszins.

    13-10-2009, 23:18 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joe de mannen.
    Eerst en vooral wil ik me excuseren aan alle bloggers voor het feit dat ik zo lang niets van mij heb laten horen. Maar, sedert begin juni (dus al heel lang geleden), meer bepaald vanaf Dwars door Geel, heb ik geen enkele keer kunnen lopen zonder (te) veel pijn. De meeste onder jullie weten dat ik serieus aan het sukkelen was/ben met mijn heup. Met lede ogen diende ik dan ook vanop enige afstand te kijken hoe goed jullie allemaal wel bezig waren... En ik... Ik kon verdorie niets ... Mijn grote droom: de marathon van Eindhoven uitlopen, heb ik dan weeral eens mogen opbergen voor dit jaar ! De weblogtraining, waar ik vorig jaar me zo goed geammusserd had, viel eveneens in het water, en sorry, jullie zien lopen, en ik toezien langs de kant, dat is al helemaal niets voor mij. Het deed goed jullie mailtjes te ontvangen. Dat deed echt goed, en was de aanzet om toch de moed niet te verliezen, om terug te beginnen. Gisteren was het dan zo ver. Met de moed der wanhoop, mijn loopschoenen terug aangetrokken (ik vond ze niet direct) en een toerreke gaan lopen (3.5 km) in de hoop niets te voelen. Awel, ik heb NIETS, maar dan ook niets gevoeld ! Ben ik terug vertrokken ? Dat weet ik niet natuurlijk ! Morgen ga ik opnieuw proberen. Op hoop van zegen ... Wanneer ik morgen opnieuw pijnloos kan lopen, awel, dan denk ik terug vertrokken te zijn, en hoop die verdekselse ontsteking aan de heup kwijt te zijn. Ik pas wel op deze keer hoor... om te snel, te veel te willen. Zo, nu zijn jullie toch terug een beetje op de hoogte. Hopelijk kan ik jullie morgen opnieuw op een positief blogje trakteren. See You.

    10-09-2009, 22:46 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    29-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Geel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een hele dag aan het shoppen geweest te zijn, hadden de bloggers onder elkaar afgesproken om 18.45 u. aan de kleedkamers. De eerste die ik tegenkwam was Peggy (die toch nog steeds met haar rug sukkelt). Samen gingen we door en zagen daar Mario (coachy), Gert en Stefke staan. Jess kwam ons in tegenovergestelde richting voorbijgesneld, wat zij zou deelnemen aan de 5 km. Iets daarna kwam ook Wendy aan, die eerst met haar zoontje (kampioen in spe) meegelopen had met de kidsrun. Als kampioen van steeds als laatst aankomende op een afspraakplaats was ons Kaat, die ook nu weer haar naam alle eer aandeed. Na eerst wat bijgepraat te hebben zijn we met z'n allen naar de start van de 5 km gaan zien, waar Jess als een trein voorbijgeschoten kwam. Mijn collega-vriend Filip kwam ook aan met zijn vrouwke, die ook zouden deelnemen aan de 10 km. In een zinderende hitte zijn we dan allemaal stillekes aan naar het startvlak gegaan, waar het stratschot stipt om 20.00 u. gegeven werd. Wijle weg ... Ik had met Kaat afgesproken dat ik sowieso de eerste 5 km bij haar zou blijven, om haar wat op het gemak te stellen, en omdat ik ook wou zien of mijn kuit het zou houden. Na 5 km. bleek ik nog geen krampen te hebben en zo ben ik dan wat sneller beginnen te lopen. Ik werd afgeslost door Jess, die ons Kaat naar een schitterende tijd heeft gepiloteerd voor haar 2de 10 km. Na km. 8 kreeg ik dan toch weer krampen en pijn aan mijn heup, zodat ik mijn tempo serieus moest verminderen. Heb de 2de 5 km. gelopen in iets minder dan 29 min... Uiteindelijk ben ik aangekomen op 1.02.00 u., hetgeen uiteindelijk geen goed resultaat was, maar ik al tevreden was dat ik heb kunnen uitlopen. Filip en zijn vrouwke stonden me op te wachten aan de finisch. (beiden hadden ze een schitterende tijd gelopen, Filip rond de 54 min en zijn vrouwke rond de 53 min.). Wat de bekroning van de dag was, dat ons Wendy de allereerste dame was, en bijgevolg haar wedstrijd met glans gewonnen heeft ! Wendyke, langs deze weg nog eens een dikke proficiat. Nadien hadden de bloggers en fbookers afgesproken om het opgesnoven stof nog weg te gaan spoelen, wat we dan ook gedaan hebben tot laat in de avond. Het was weer een zeer gezellige boel, en we kijken nu reeds uit naar de volgende ontmoeting. Vandaag staat een gewoon duurloopje van 8 km à 6.30 min/km op het programma. (hopelijk heb ik niet te veel last van kuit en heup... ja, ik weet het, ik word oud...) Tot de volgende.

    29-06-2009, 13:21 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bloklopen
    Vandaag stond dan uiteindelijk in een zinderende hitte 28° het bloklopen op het programma. 2 km inlopen, dan 2 km. à 6.30 min, dan 1 km loslopen, daarna 2 km à 6 min, 1 km loslopen, en dan uiteindelijk 1 km alles geven, om te stoppen met een 2 km loslopen. En, ik heb het gehaald, zonder noemenswaardige problemen. De l-kuit heeft wel getrokken van de eerste meter tot de laatste meter, maar het ging... Zolang ik loop met kleinere pasjes is er niets aan de hand, zodra ik grotere passen wil nemen, moet ik serieus oppassen !!Uiteindelijk heb ik de 11 km gelopen met een gemiddelde hs van 138, en waarbij de max. hs 165 was. De recuperatie na 2 min was ook goed. Meer dan 25 tellen. Dus de conditie zit wel redelijk. De benen en spieren, dat is wel een ander paar mouwen vrees ik...Nu, niet geklaagd hoor. Vorige maandag zag het er veel minder goed uit wat mijn deelname aan Geel betreft, dan nu hoor. Morgen heb ik een rustdag, en zaterdag gaan we ons ammuseren in Geel he ! We gaan er zijn me een heleboel bloggers en fb-ers... Hopelijk is het weer goed, zodat we kunnen terrassen achteraf ! Zo het verslagje volgt  ! Tot de volgende.

    25-06-2009, 23:01 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duurloopje van 7 km
    Vandaag, in afwijking op het trainingsschema, wou ik eens polshoogte nemen, van de ernst van de kuitblessure. In de loop van de dag had ik immers nog weinig last gehad van de kuit. Alleen als ik op de kuitspier zelf duwde deed het nog pijn. Deze avond laat, nog vetrokken om 22.00 u. om het gezegde rustige duurloopje te doen. Conclusie : het ging, maar de kuit trok steeds een beetje, zodat ik geen grote(re) passen durfde te zetten, en bijgevolg het trajekt in kleinere pasjes heb afgelegd ! Morgen, herneem (probeer) ik de trainingen, met bloklopen. Dat is een training die ik graag doe, en ga deze afhaspelen op Sporta (Finse piste). Loopt wel zwaarder dan op de weg (beton), maar is beter kwa demping van de schokken.  Dan donderdag een beetje uitlopen, vrijdag rust, en zaterdag "dwars door Geel". Heb je bovendien al op de blog van Mario gezien ? Afspraak om 18.45 u aan het Sint-Aloysiusinstituut (waar je je kleding in bewaring kan geven) voor de groepsfoto. Zo tot morgen met hopelijk een positief verslagje van mijn training !

    23-06-2009, 00:00 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blessure ?
    Na gisteren een dagje rust gehad te hebben (om de pijnlijke kuit een beetje rust te gunnen, na de routeloop van vrijdag), stond vandaag een zware intervaltraining op het programma. Na rustig ingelopen te hebben, onder een prachtige avondzon in Westerlo, ben ik begonnen aan de 4 x 400 m. (aan 2 min/400 m.) welke reeks ik 3 maal diende te doen. Amai, Mario, een zwaardere training kon niet zeker ??? Ik was elke keer blij als ik de 400 m. gedaan had. Het was telkens een persoonlijke overwinning voor me, wanneer ik de 400 m in 2 min kon afleggen. Mijn hs, zakte steeds snel, alhoewel mijn ochtendpols de laatste tijd vrij hoog is, wat toch duid dat het met de conditie aan de beterhand is. De training ging dus, maar ik weet nu wel wat het is om 'door je adem te zitten" ! Het was dus een keizware training, maar het ging goed, tot de derdelaatse 400 m. moest afgelegd worden. Toen schoot er opnieuw een kramp (of iets wat er op trekt) in dezelfde kuit (als vrijdag).. Deed echt zoveel pijn, dat ik mijn training niet kon afwerken ! Ik heb dan maar een 1500 m. uitgewandeld....Hoop dat het morgen veel beter is, want er staat een duurloop van 15 km. op het programma die ik toch zeer graag zou afwerken. Morgen hoor je er alleszins meer over. Tot dan.

    21-06-2009, 23:51 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ramselse Routeloop
    Gisteren is het er dan toch van gekomen. Ik heb mee kunnen doen (ondanks het bezoek dat bij ons aanwezig was) aan de Ramselse routeloop. 5 min. voor de start was ik daar toegekomen, moest me nog inschrijven, en wie kwam ik daar tegen ??? Jawel, ons Kaatje (ze had meegedaan aan de 5 km). Heel veel tijd om te tetteren hadden we niet, gezien de start onmiddellijk ging gegeven worden. Mijn deelname was enkel bedoeld als training, gezien de voorbereiding niet goed was geweest (bijna niet gelopen door oor en keelontsteking), en daarmee had ik me helemaal achteraan gezet bij de start. Zo kon ik rustig mijn trainingske doen. Het niveau van de Ramselse Routeloop is altijd zeer hoog, zodat ik mij (naar analogie van vorig jaar) mij op de allerlaatste plaats had voorzien. Nu dat speelde eigenlijk geen rol hoor ... Toen de start gegeven was, zag ik dat iedereen die voor mij stond ook bijna allemaal betere lopers waren dan ik. Toen dacht ik wel even 'oei, ik ga hier zwaar afgaan ...". Ik ben echter kalm gebleven en mijn tempo van 6 min/km (wat voorzien was) trouw gebleven. Onderweg heb ik veel aanmoedigingen gekregen (o.a. van mijn kids en klasgenoten, Kaat, buren, enz..., hetgeen wel zeer plezant was), wat het lopen toch aangenamer maakte (rond km 3 had ik last gekregen van krampen, op km 7 voelde ik me kei slap...). Ik had zo goed als niets kunnen eten en drinken voor de start, wat wel bijgedragen zal hebben tot die krampen en flauwte. Onderweg dan maar alles aangepakt bij de drankstand wat ik kon krijgen. En zoals altijd kwam ik er op het einde terug door zodat ik de laatste km nog kon eindigen in 5 min/km. Mijn eindtijd : 1.01.46 u.. En !!! Ik was uiteindelijk NIET laatste, al scheelde het niet veel (nog een 10 tal mensen achter me)! Achteraf was het zeer plezant. Er waren wel een paar afwezigen die ik verwacht had (Gert, Karine ...??), maar we hebben tot een 12 uur 's nachts aan het nakaarten geweest met een paar lekkere trappisten ! Dus met een goed gevoel naar huis. Vandaag heb ik een rustdag, en morgen een duurloopje van 12 km. Verslag zal uiteraard volgen. Tot de volgende !

    20-06-2009, 13:48 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelle wisselloop van 8 km

    Zoals voorzien diende er vandaag een (voor mij) snelle wisselloop afgehaspeld worden van 8 km. Er diende 500 m losgelopen te worden en 500 m. aan 6 min/km. Ik had er de hele dag zin in, maar, na de werkdag thuisgekomen te zijn, en het verorberen van een lekkere pizza, voelde ik me loom en flauw. Heb dan maar een reepje chocolade genomen, en ik moet zeggen dat dit me goed bekomen is. De training zelf beloofde zwaar te worden, mede door de warme temperaturen. Het was nog 24° toen ik begon aan de training. Ik heb normaal gezien graag warm weer, maar dan enkel als ik op mijn doodgemakske mag lopen. En ik moet zeggen dat ik de training keurig heb gedaan, al moet ik zeggen dat ik het na km 5 toch wel zeer zwaar kreeg na telkens de 6min/km gelopen te hebben. Er was weinig zuurstof in de lucht. Ik dacht toen telkens van 'kom op ! het is voor een goed doel...Namelijk, ooit de marathon uitlopen op een kofortabele manier"... Na de training gedaan te hebben was al mijn energie op, en was ik blij dat ik wat in de schaduw kon uitblazen... Dus, conclusie : opdracht voltooid, maar het was zwaar, heel zwaar... Morgen heb ik rustdag, en vrijdag is nog een heel groot vraagteken. Normaal gezien doe ik mee aan de Routeloop in Ramsel, (beschouw het wel louter als training en gezelligheidsloop) maar ik vrees met volk thuis te zitten, waardoor mijn deelname toch zwaar in het gedrang komt hoor. Volgende zaterdag in Geel doe ik wel heel zeker mee (al gereserveerd). Zo groetjes, en hopelijk tot vrijdag voor het wedstrijdverslag, anders tot zaterdag voor het verslag van de training !

    17-06-2009, 22:09 Geschreven door ddg  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)

    Blog als favoriet !

    Over mijzelf
    Ik ben De Groof Dirk
    Ik ben een man en woon in Ramsel (Belgie) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 29/11/1964 en ben nu dus 59 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen - voetbal - triathlon - paarden -voeding (lekker eten) - wijn.

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    wedstrijden in 2008

    07.07.2008 : Classic Tessenderlo (10 km): 01.04.00 u

    wedstrijden in 2009

    01.01.2009 : Silversterrun Westerlo (11 km) : 01.09.54 u

    26.04.2009 : Eftte maratho Antwerp(10 km) : 01.01.46 u

    19.06.2009 : Ramselse Routeloop (10 km) : 01.01.46 u

    27.06.2009 : Dwars door Geel (10 km) : 01.02.00 u

    EEN GROOT DOEL VOOR 2010 : 1/2 MARATHON EINDHOVEN UITLOPEN

    Foto

    aantal gelopen km's in 2010

    januari                   10
    februari
    maart                    30
    april
    mei
    juni
    juli
    augustus
    september
    oktober
    november
    december


    Archief per week
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008

    Laatste commentaren
  • 2012 (Natalie)
        op Tempoloopje van 6 km.
  • ... (Natalie)
        op Tempoloopje van 6 km.
  • goed bezig (patrick aerts)
        op Tempoloopje van 6 km.
  • Beweging is belangrijk! (Eef Hübbers)
        op Tempoloopje van 6 km.
  • natuurlijk ook de website dan. ()
        op Tempoloopje van 6 km.
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blijven we morgen droog of niet ?





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs