LUC BIJ LIJST DEDECKER
Foto
LIBERAAL, RECHTS, GEZOND VERSTAND!!!
Foto

BEZOEK OOK MIJN WEBSITE (klik op de foto)

Inhoud blog
  • site wordt niet meer geupdated!!
  • Martine De Graef , derde plaats voor het Vlaams parlement....
  • Nieuwe peiling!!
  • Werken R6-Heisbroekweg starten op 14 april
  • Vrijheid van pers t.o.v de objectiviteit....
  • Hoorzitting gewijzigd RUP, Maenhoevevelden....
  • Caca is een compliment...
  • De commissie der schending van de scheiding der machten.
  • Same old Irish shit...
  • Geen stadsgeld voor Moeskroen!
    Help Lijst Dedecker bij de:
    VERKIEZINGEN 2009
    een verkiezingsbord in
    uw voortuin?
    klik hier

    Uw LDD mandatarissen klik hier

    Het partijbegingsel
    klik hier

    Voor het pratijprogramma klik hier
    LDD TV Klik hier
    Lid worden? Klik hier
    Andere sites
  • Nationale site Lijst Dedecker
  • Marina Cooreman
  • Martine Verbist
  • Martine De Graef
  • Site Afdeling Sint-Katelijne-Waver
  • Gemeente Sint-Katelijne-Waver
  • Jong Gezond Verstand
  • Martine De Graef
  • Cassandra
  • Marc Verniers

    Meer sites!!
    Klik hier

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Ik keur af wat u zegt, maar tot de dood zal ik uw recht verdedigen om het te kunnen zeggen. (Voltaire)
    GEMEENTE- EN POLITIERAADSLID TE SINT-KATELIJNE-WAVER
    20-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lijst Dedecker wil zo snel mogelijk federale verkiezingen

     

    Lijst Dedecker (LDD) stelt vast de maskers eindelijk zijn afgevallen, en er een einde is gekomen aan het geklungel van de regering Leterme. Het kabinet van CD&V en Open VLD is gestruikeld over het zoveelste schandaal dat onder deze regering aan het licht is gekomen.

    Jean-Marie Dedecker, voorzitter LDD: “Eindelijk is er een einde gekomen aan dit rampenkabinet, en het strafste is dat de partijen die aan dat onding hebben meegewerkt nu al weer staan te schreeuwen om zo snel mogelijk weer aan de slag te gaan. Nemen ze de mensen, en de kiezers nu allemaal voor onnozel? De Koning moet dat ontslag van Leterme en co meteen aanvaarden, en het parlement laten ontbinden, zodat de kiezers zich kunnen uitspreken voor verandering.”

    Verkiezingen kunnen nu

    Voor LDD is er geen enkele reden om de algemene verkiezingen nog uit te stellen. Binnen de 40 dagen kan er gestemd worden. Maar als er nog uitstel mogelijk is, dan mag dat zeker niet verder gaan dan 7 juni, de datum van de Europese, Vlaamse en Brusselse verkiezingen.

    Dedecker: “ De ontslagnemende regering zal weer komen aandraven met grondwettelijke bezwaren, maar we weten maar al te goed dat er ook zonder een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde altijd verkiezingen mogelijk zijn, en dat de Vlaamse verkiezingen zelfs kunnen worden vervroegd, zodat Vlaamse en federaal zouden samenvallen. Het is louter een kwestie van politieke wil.”

    Geen paniek zaaien

    LDD neemt het ook niet dat de bevolking angst wordt aangejaagd voor de economische crisis.

    Dedecker: “De politici moet ophouden de mensen bang te maken, want er zijn nog altijd 4 regeringen aan het werk in dit land. En de federale regering heeft het afgelopen anderhalf jaar bewezen dat het land ook zonder haar leiding verder draait. Het komt nu niet op die laatste maanden aan.  Laat de kiezers nu hun oordeel vellen, en de nieuwe verkozenen moeten dan maar hun verantwoordelijkheid nemen.”  (bron: persdienst LDD)

    MIJN  VISIE: 

    Buiten het feit dat de voorzitter mij hier bijna een maagzweer doet krijgen.  De gedachten van binnen de 40 dagen naar de kiezer te moeten en wat daartussen allemaal moet gebeuren.  Maar hij  heeft natuurlijk overschot van gelijk.

    Verkiezingen moeten er komen, in februari, Juni speelt mij eigenlijk geen rol.  Maar het falen van deze regering moet getoest worden door de kiezer.  Dat is democratie.

    Als ik de berichtgeving van de jongste uren lees, stel ik tot mijn verbazing vast dat deze regering gewoon wil herstarten en doorgaan.  Dit is pervers en complete kolder naar mijn mening.   Hoe gaat men doorgaan?  Een regering die nooit heeft geregeerd!  Die nu afgezwakt zou willen doorgaan tot 2011.  Nee mensen dat kunnen we niet aanvaarden. 

    Maar alles heeft een doel, en naar mijn mening zie ik het eigenlijke plot stilaan opdoemen.  Hoe vaak is de voorbije uren het zinnetje "Dit land heeft een regering nodig, met deze crisis" uitgesproken?  Dit is niet onbewust hoor, men wil een regering samenstellen onder deze dogreden, met als enige bedoeling een nieuw regeringsakkoord te onderhandelen.  ZONDER STAATSHERVORMING, alle Vlaamse eisen in de vuilbak.  Wallonië is gerust tot 2011.  Een doomscenario dat we zeker ten alle kosten moeten vermijden.

    Nee we gaan ons niet laten chanteren of een schuldgevoel laten aanpraten, we gaan met open vizier naar de kiezer.  Waar ALLE huidige partijprogramma's getoest zullen worden.  Is de kiezer het me ons eens of oneens, hij en alleen hij zal over ons oordelen.
    Krijgen we ongelijk, buig ik nederig het hoofd....

    LDD "Gezond Verstand"

    Luc,


    20-12-2008, 16:12 Geschreven door Luc  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politieraad
    Beste lezer,

    Nu maandag 22 december vindt in de raadszaal te Sint-Katelijne-Waver, de Politieraad van Politiezone BODUKAP plaats.
    Deze vergadering start om 20.00 en is openbaar, u bent dus van harte welkom.

    Luc,

    20-12-2008, 14:45 Geschreven door Luc  


    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regering gevallen!!
    Eindelijk!!

    De kogel is door de kerk, de voltallige regering geeft ontslag.  Het geknoei is voorbij.
    Een regering die van incident naar incident is gestapt, geeft ontslag.  De stekker is eruit. Want laten we eerlijk zijn deze regering was er één van veel willen maar niet kunnen.

    De staatshervorming is er niet.
    De begroting was een grap
    Fortis is op een dramatische wijze behandeld.

    Ik vind dit eigenlijk jammer voor de persoon Leterme, wat aanvankelijk had ik een goed gevoel over deze persoon. Maar het respekt dat ik had voor deze man in het Vlaams Parlement, is totaal verdwenen eens hij de Wetstraat 16 binnen is gekomen.  Het is toch jammer om vast te stellen dat macht steeds corrupteert.  Ik denk dat niemand daarboven staat.

    Maar ik ga het hierbij laten, aan berichtgeving hierover zal het u de komende dagen niet ontbreken.

    Luc,

    19-12-2008, 18:25 Geschreven door Luc  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politiek satire, ditmaal in Real time!!
    Hoe kan je anders best, omschrijven wat er gisteren in de kamer is gebeurd.  Een hele middag live op antenne om uiteindelijk, zonder resultaat te eindigen.
    Valt de regering of valt ze niet??  Leterme weg?? Nog ministers weg??  Of blijft alles bij het oude.  Om eerlijk te zijn beste lezer, ik durf er nog niet aan te beginnen om een voorspelling te maken.  Ik kan alleen mijn persoonlijke mening geven.

    Naar mijn mening is het zeker onmogelijk geworden voor Leterme om nog te blijven zitten.  Niet dat ik zo onmiddellijk zijn hoofd wil.  Want tenzij men Jean Marie aan het hoofd zet van de regering, zal het toch same old shit zijn.  Maar als de hoogste magistraat in dit land, de regering en dus in hoofde de eerste minister van een manifeste schending van de sheiding der machten beschuldigd, is er weinig anders dat je kan doen naar mijn mening.

    Ik hecht veel belang aan het schrijven, van de eerste rechter van dit land. Hoewel er geruchte zijn van een rapport die enkele zaken afzwakt, kan ik mij niet indenken dat deze persoon, zoiets zou neerschrijven als het niet gefundeerd zou zijn.  Want anders als de premier, die rustig naar Europa zal mogen na een ontslag, zou deze persoon zich dan gewoon onmogelijk maken binnen de magistratuur.  

    Maar goed, terwijl ik dit neerschrijf zijn de ministers nog samen, laten we hopen dat vandaag de kogel door de kerk is.  Spannend is het wel, want wat logisch is, in het buitenland,  tja hier....Dit is België hé.

    Luc,

    19-12-2008, 14:41 Geschreven door Luc  


    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politieke satire...
    Een zalig filmpje dat ik jullie niet wil onthouden. 

    18-12-2008, 13:21 Geschreven door Luc  


    17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lichtstoet 2008

    Beste Katelijnenaar en Wavernaar,

    Op 26 december 2008, rijdt naar jaarlijkse gewoonte weerom de lichtstoet uit. Dit evenement is dit jaar al aan zijn dertiende editie, en is in al de jaren uitgegroeid tot een event, dat tot ver buiten de gemeentegrenzen gekend en gesmaakt wordt.

    Het jaarlijks toenemende bezoekersaantal is hier een mooi bewijs van. 

    De Middenstands Vereniging Katelijne, de vele vrijwilligers en deelnemers, maken van dit event jaarlijks een hoogtepunt dat  u niet mag missen beste burger.  Ikzelf en ik denk dat ik voor de hele LDD  fractie mag spreken, sta volledig achter dit prachtig iniatief.

    Meer informatie betreft het programma, of betreft de voorverkoop vindt u HIER

    Niet aarzelen beste bewoner, het is zeker de moeite waard.

    Luc,

    17-12-2008, 13:43 Geschreven door Luc  


    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reacties nu mogelijk
    Beste lezer,

    Vanaf heden kan u rechtstreeks reageren op hetgeen ik hier neerschrijf.  Ik sta open voor elke discussie ten gronde.
    Of u het eens bent met wat ik schrijf of niet, laat het gerust weten.  Uit botsende ideeën komen vaak de beste oplossingen.

    Want ik niet tollereer en waarvoor ik geen forum ga verschaffen, zijn scheld tirades, of  beledigingen naar mijn persoon of die van andere mensen die hier reageren.  Zoals vaak op andere blogs, het geval is.

    In dat geval verwijder ik de reactie onmiddellijk, blijft dit aanhouden zal ik me dan ook gedwongen voelen, de optie om te reageren ook weer af te sluiten.

    Ik hoop op een bruisende discussie...

    Luc,

    16-12-2008, 19:31 Geschreven door Luc  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemeenteraad 15/12

    Beste lezer,

    Gisteren vond in de raadszaal  de tweede gemeenteraad van deze maand plaats.  Gelukkig verliep hij met veel minder tumult dan de vorige.
    Maar niettemin zijn er toch enkele belangrijke zaken besproken.

    Zo is de begroting gestemd
    De verkeerswijzigingen in de Generaal Deschachtstraat
    Hebben we ons gelijk gehaald betreft het overdragen van de provinciewegen naar de Vlaamse Overheid
    Is de verkiezingsprocedure voor de oudervertgenwoordiging in de scholen goedgekeurd.
    Helpt de gemeente de VZW Bruultjeshoek met zijn renovatieplannen.

    Ook een misschien het belangrijkste van deze agenda, is door de meerderheid, de eindejaarstoelage van het gemeentepersonneel goedgekeurd.

    Opvallend feit, dat de oppositie, na hun begrotingsbetogingen niet echt meer bij de les was, hun ei was duidelijk al gelegd .  Een stemming liep compleet in de war door deze onoplettendheid. 

    Iets anders wat toch opviel is het stemgedrag van de oppositie.  We zijn gewoon dat de Vlaams Belang fractie zonder fout elke vorm van ontwikkellingshulp afkeurt.  Hun motivering voor dit stemgedrag, hebben ze al meer dan eens duidelijk gemaakt, dus dat op zich is geen verrassing.  Verrassend is, dat nu ook de open-VLD fractie zonder uitleg, het voorstel tot ontwikkelingshulp afkeurde.  In het verleden hebben ze vaak grieven gehad, maar zich steeds onthouden en gemotiveerd.  Wij hopen dat dit geen tendens wordt.

    Maar al bij al was het een goede gemeenteraad, en kunnen we nu aan de feestdagen beginnen te denken.

    Als afsluiter, wil ik de mensen danken van het LDD bestuur die weerom aanwezig waren in de zaal.  Het is voor ons een echte steun en motivatie dat jullie aanwezig zijn.

    Luc,

     

    16-12-2008, 15:03 Geschreven door Luc  


    14-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Revolteren zonder oplossing....

    In het licht van de huidige studenten revolte in Griekenland en Spanje, wil ik jullie toch mijn mening op deze gebeurtenissen niet onthouden, beste lezer.

    In een tijd van economische problemen, koopkracht vermindering en bankcrissisen is het logisch dat er een bepaalde protestbeweging ontstaat.  Eveneens is het logisch dat deze beweging op gang komt onder de studenten.  Zij worden opgeleid, onderwezen, zij beseffen dat ze het kind van de rekening zullen worden, door het wanbeleid van de generaties voor hen.  Het is een normale evolutie dat hierop geageerd wordt.  Meer nog het is zelfs het recht en de plicht van de jeugd zich te laten horen. Uiteraard moet dit geweldloos gebeuren, maar soms loopt de situatie nu éénmaal anders. 

    Waar ik me wil op toespitsen, is niet het geweld, dit moet ten allen tijden vermeden worden.  Maar de vorm van het protest.  Naar mijn mening moet dit protest construktief zijn met oplossingen en een doel voor ogen.  De situatie van de jaren '60 moet ten allen tijden worden vermeden.  Toen onstonden er revoltes over de hele wereld, met mei '68 als een hoogtepunt.  Mei '68 het is nog een natte droom van veel linkse en extreem linkse politici, waar ze fier op zijn dat ze er waren. Iets wat ze graag in de meest progressieve televisieprogramma's herhalen.  Maar als je uiteindelijk de analyse maakt van de jaren '60, was dat naar mijn mening het meest naïeve decenia dat er mogelijk was.  Want tot wat hebben de diverse revoltes geleid??  Tot niets!! Waarom niet?   Omdat er niemand was die na de golf van revoltes ook maar bereid was om enige beleidsverantwoordelijkheid op te nemen.  De studenten, zijn terug naar hun boeken gekeerd, de arbeider terug naar de fabriek.  Het enige wat overbleef was wat melachonische muziek en veel weed....

    Daarvoor wil ik waarschuwen met de huidige revoltes.  Ik heb niks tegen de studenten op straat, zeker niet.  Als er één groep is dat de straat moet optrekken zijn zij het wel.  Maar men moet een duidelijk doel voor ogen hebben.  Betogen om te betogen haalt niks uit en is zelfs gevaarlijk

    Bekijk de eisen van de huidige protesten in Griekenland. Men wil het ontslag van de regering en de huidige partijen moeten verdwijnen.  Men wil dat de politiek wordt overgenomen door nieuwe partijen met nieuwe mensen.  Maar als al het traangas is opgetrokken, de ruiten hersteld, de straatstenen zijn teruggelegd, komt men automatisch bij de vraag, wie staat erop??  Wie wil die kar trekken, wie zijn die nieuwe partijen,  wie zijn die nieuwe leiders.  Dat is wat ik bedoel dat men moet opletten met revolteren om te revolteren.  Het onstaan van de een nieuwe revolutionaire strekking is zeker toe te juichen.  Maar als deze revolutionaire ideeën niet in praktijk worden gebracht, zullen deze protesten net als in de jaren '60 weg ebben en uiteindelijk zal een lege doos overblijven.

    Gelukkig beste lezer, is deze structuur in ons eigen Vlaamse landje al opgestart.  Hier is er al die partij die het net anders dan de andere ziet.  Die de zaken op die "andere" mannier wil aanpakken.   We staan tot uwer beschikken en zijn bereid de revolte op beleidsniveau te brengen.  Het is u die beslist om ons een mandaat te geven op 7 juni.....  Revolte op staat is nodig, maar die in het stemhokje is uw en onze verantwoordelijkheid beste lezer.

    Luc,

    14-12-2008, 11:49 Geschreven door Luc  


    Foto

    Ik ben te bereiken op:

    Mechelsesteenweg 322
    2860 Sint-Katelijne-Waver
    luc.vercammen5@telenet.be
    Gsm: 0475/350 196
    http://lucvercammen.wordpress.com

     


    Volgende Gemeenteraad:
    06/04/2009 om 20.00
    Raadszaal
    agenda's en verslagen klik
    hier
    (vanaf beschikbaarheid)


    Archief per week
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008

    Foto

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs