Alle wedstrijden
recreatief criterium 2023

22 april Schalienhofloop Vichte 15:30
6 mei Dwars door Desselgem 17:30
25 juni Pisteloop Waregem 10 uur
2 juli Dwars door Zulte 10 uur
8 oktober groepsloop 7 km tot marathon 7:30
3 december Kerstloop 14:30 5 km 15:30 10km

LLL organisaties

op 9 juli 2022 werd ik 65!
ra ra ra
ik liep 3 x een halve
(op mijn 60ste 3x volle) marathon
Categorieën
  • Loopgroep "leren lopen met Lucien" (50)
  • Persoonlijke berichten (12)
  • Recreatief criterium, eigen organisaties en ploegen/groepen (30)
  • Start2run en op naar het uur en leren lopen voor kinderen (9)
  • Aansluiten bij LLL
    l.taelman@skynet.be
    0475/846224
    Inhoud blog
  • Lopen voor kinderen.
  • Zondag trainingen 2024
  • Dinsdag trainingen 2024
  • Lid worden LLL Waregem ( Leren Lopen met Lucien)
  • donderdag trainingen start 18.30
  • halve marathon 24/10/21
  • Cavaloop 19 september 2021
  • halve marathon
  • Cava loop
  • Het recreatief criterium 2020 afgelast, criterium 2021.
  • Nieuwe kledij
  • Schalienhofloop 2019
  • Pisteloop 26 mei 2019
  • recreatief criterium 2019
  • Recreatief criterium 2019
  • eindstand criterium 2018
  • cavaloop 2018
  • Leren lopen voor kinderen (-12 jaar)
  • Ctiterium 2018
  • pisteloop 5000 meter 27 mei 2018
  • pisteloop 5000 meter 27 mei 2018
  • Abdijbierloop
  • Lamett Criterium 2017
  • peerdekesloop 2017
  • Lucien Taelman 60 jaar.
  • slakkenloop
  • Leren lopen voor kinderen (-12 jaar)
  • 2 april laatsten zullen de eersten zijn
  • ploeg "Lenig Zulte"
  • uitslag LLL-ers
  • lamett criterium eindstand 2016
  • tussenstand na Tiegem
  • uitslag Tiegembergkoers 4 en 10 km
  • tussenstand na Cava loop
  • Cavaloop 2016
  • Tussenstand LLL criterium na Meulebeke
  • uitslag meulebeke
  • uitslag schalienhofloop alle afstande,
  • Schalienhofloop
  • tussenstand criterium
  • peerdekesloop uitslag alfabetisch
  • Lamett criterium
  • uitslagen dwars door Desselgem
  • Gratis wandelingen vanuit Poincaré
  • Lamett criterium 2016
  • foto slakkenloop 10/4/2016
  • slakkenloop tijden 10/4/2016
  • Ploegen Lamett Criterium 2016
  • inschrijvingen Slakkenloop
  • Waregemse "slakkenloop" 10 april 2016 start 10 uur
  • wandelen met Lucien
  • stretches voor de onderrrug
  • kilometer totalen 2015
  • voorlopige wedstrijden voor 2016
  • lll en criteriumlopers kerstloop
  • Wie al aan zijn kalender voor 2016 bezig is ook deze nog
  • Leren lopen met Lucien is Leren lopen met Lamett-team
  • marathon Mannen
  • peerdekes loop met pandjes en batjes.
  • clubsinglet
  • Tussenstand na Tiegem
  • Uitslag Tiegem 4 en 10 km
  • tussenstand criterium
  • Cavaloop 2015 uitslag
  • tussenstand na Meulebeke
  • uitslagen Meulebeke
  • start to run 2015 (najaar)
  • uitslag 5 km Schalienhofloop
  • uitslag Vichte 10 km
  • Zondagtrainingen
  • tussenstand recreatief criterium
  • cavaloop 2015
  • Ploeg Joggingclub Mandeldal
  • ploeg Biest (2015)
  • ploeg vijverlopers 2015
  • Ploeg cava lopers
  • Ploeg Vichte
  • trainingen LLL
  • Leren lopen met Lucien 2015 - 2016
  • foto vijverloop
  • vijverloop 21 juni
  • Test 30 en 60 min lopen (5 en 10km)
  • recreatief criterium 2015
  • criteriumlopers Desselgem
  • 9 juni test
  • lenteloop Deinze
  • Druk week-end
  • eerste halve marathontraining 15/04/2015
  • Lenteloop Deinze
  • Clubkledij
  • trainingsdeelnames tot 11 maart
  • Recreatieve vijverloop Waregem op 21 juni
  • Recreatief lopen voor kinderen
  • kilometer totalen
  • Beker Recreatief criterium
  • uitslag LLL lopers Kerstloop Biest Waregem
  • deelnemers Kerstloop (Leren lopen met Lucien)
  • Einde seizoen
  • Kerstloop 2014
  • Kerstloop 7 december
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Archief per jaar
  • 2024
  • 2023
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
    Zoeken in blog

    Leren Lopen met Lucien (LLL)
    'Mens sana in corpore sano'
    "een gezonde geest in een gezond lichaam"
    02-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prijsuitreiking marathon Geldrop

    T’is voor niks marathon Geldrop.

     

     

    Het moeten niet altijd verhalen zijn van waar het mis liep of waar de voorbereiding fout ging, of slaap tekort of,… of,…..

    In Geldrop waren vele echte ultralopers aanwezig, wat je ook ziet in de uitslag…

    De prijsuitreiking na deze laatste wedstrijd van en voor “de cup” bracht met zich mee dat voor sommigen nog goed moest gerekend worden. Hadden ze vorig jaar geen 20 lopers op de marathon het waren er nu 100. Ook al was het “maar” een marathon, maar het was wel de ultra voor de crossers.

    Zelf diende ik de prijzen van de Cup te verdelen, want mijn eerste plaats kon niet meer bedreigd worden. Dus meedoen als training

    Ik had me voorgenomen gewoon meelopen met de eerste groep en samen aankomen, maar neen hoor, Math wilde nog een tijd lopen op de marathon en ging er direct voor, nl een tijd van 2u45 a 2u50. Zelf wou ik de eerste 5 a 10 km traag inlopen om dan jasje uit en dan ook mijn stukje kopwerk doen…

    Bij de start een lichte regen en een temperatuur van 4graden, wetende ik een warme weerloper ben, niet echt mijn weertje.

    Maar goed, iedereen gelijk voor de wet, zoals in Torhout of “de nacht” die ook nooit mijn type wedstrijd is of zal zijn,  want ik ben ook een ochtendmens. Ik zal zelden na 19 uur nog mijn loopschoenen aantrekken om nog wat km’s de draaien….

    De eerste tegenslag, het waren geen rondjes maar een aaneenschakeling van lussen dus andere keuzegemaakt. Lichtjes opwarmen en mijn dikke trui afgeven aan de eerste bocht….

    Zo haalde ik nog een tijd onder de 5 min op de eerste km om iedere km iets rapper door te komen. Vele bekende gezichten, meer nog, zelfs een gewezen meervoudig wereldkampioen aan de start. Dat ik een traagstarter ben, en met de jaren wordt het niet beter, loop ik Gert maar voorbij na enkele kilometers. Gert zou misschien 4 uur lopen, na zijn aanslepende kwetsuur. Rudy en Patrick liepen nu in een ruimere groep voor mij en ondertussen werden de paadjes smaller en glibberiger, toen nog niet wetende dat dit maar een begin was.

    Eens bij het groepje was Paul of Polleken of beter nog “den Paul Beckers himself “ al uit de groep weggegaan en liep nu een 150 meter voor ons uit. Hoeveelste we liepen wist ik niet maar dit zou niet lang meer duren daar in de rechte stukken de voorrijdende fietser met in zijn zog Math Roberts.  Daarachter een voor mij bekende Nederlandse ultraloper “Jan Nabuurs” sorry als ik me vergis en daarachter reeds ons Polleken…

    Op deze ijzige en gladde omloop was het zoeken naar een goed spoor maar het bleef zoeken, of te nat of te glad of te zacht… nooit goed laat staan ideaal.

    Ondertussen Jan voorbij en op 50 meter van Paul, wat liep die sterk terwijl hij maar pas terug aan trainen toe is. Paul kon in “De Cup” Math nog pakken maar moest hem dan ook kloppen dus zal hier zijn rappe start een strakke tempo wel voor iets tusenzitten zeker?

    Halverwege kom ik bij Polleken even verder moet hij ook lossen, daar waar ik niet nader op de koploper. Ik schat 200 a 250 meter maar de afteleggen weg is nog lang, heel lang. Nu moeten we ook door plassen zodat ook onze voeten zeer goed afgekoeld raken, en zoals over het ganse parkoer bijna, glijden en proberen recht te blijven. Aan km 30 had ik cola staan en kwam net bij Math die moeder de vrouw als suporter had evenals de dochter. Als een pijl ging hij er vandoor terwijl ik de tijd nam wat cola tot mij te nemen.

    Ondertussen was de kloof weer meer dan 100 meter en de dochter riep “hij moet doorgaan hé” . Ik begreep het niet en riep terug “Ik zal hem meebrengen”  ….

    Enkele km verder was ik terug vooraan komen aanschuiven, maar de snelheid was eruit, ook de gedrevenheid, daar een goede tijd er niet meer inzat, wat wil je op dergelijke omloop?

     Dan maar wat praten om zo de tijd te doden, waar het parkoer het toeliet. Waar ik voorliep voelde ik mijn metgezel alle moed bijeenrapen om te volgen of zogoed als volgen.

    Met nog 3 km te lopen zei hij je kan de 3 uur nog halen, waarop ik antwoordde “waarom”.

    Neen we zullen samen aankomen wat ook geschiedde.

     

    Menig spier en gewricht was vermoeid, verstijfd en verzuurd, maar is dat niet de beste training? Als je niets voelt mocht het wat meer zijn geweest. Zelf diende ik op maandag om 6 uur 16 km naar mijn werk te lopen en ’s avonds om 16.30 terug om mij dan na een douche in de zetel te ploffen, want ik ben tenslotte in rustperiode……

     

    Lucien Taelman

     

     

    02-12-2008 om 15:02 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (1)
    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ploeggeest
    Of ik een ploegspeler ben?

    Wie kan zeggen dat hij 2 x de gouden medaille heeft mogen dragen in een landenklassement?

    Wat mijn tijden rond de 7u45 betreft in de drie laatste kampioenschappen, wie deed beter?

    Wat de kritiek betreft op de herenploeg, ja maar ik kon niet meer beter en ben ook 51 jaar, maar wat met de vrouwenploeg?

    Hier is nog veel werk om over medailles te spreken, maar het is nog altijd 100 km hé.

    wordt vervolgd

    27-11-2008 om 14:50 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe selectiecriteria na Rome maar waar staat 5de loper betaald?
    Selectiecriteria Nationale Ploeg PDF Afdrukken E-mail
    Op welke basis worden de Nationale Ploegen ULTRALOPEN geselecteerd ?
     

    Nationale Ploeg Ultralopen

     
         
     

    Selectiecriteria

     

       

    Selectiecriteria

    De selectiecommissie neemt zich voor om voor elk MIAUC een atletische afvaardiging te sturen zodra er minstens 1 cat.A atleet ter beschikking is. 

    1. Selectienorm

    De selectie vd nationale ploeg wordt gebaseerd op de categorie vd atleet mits bewijs van vormbehoud.

    1.      De beste A atleet op het BK

    2.      + de beste A atleten volgens ranking op de IAU tabellen

    3.      + de beste B atleet op het BK4.      + de beste B atleten volgens ranking op de IAU tabellen 

    In totaal worden er maximaal 6 atleten weerhouden per uitgestuurde ploeg ( M & V).Afhankelijk van de plaats vh MIAUC en het beschikbare budget (lees: Travel Grants vh LOC/IAAF) kan dit aantal tot 3 gereduceerd worden en/of wordt er beroep gedaan op B en/of C atleten. 

    2. Het verplicht aantonen van vormbehoud :

    In de 6 maand voorafgaand aan het MIAUC een prestatie neerzetten die voldoet aan het equivalent van : 

    Mannen Bewijs van vormbehoud (= de rode cijfers!)De zwarte cijfers zijn equivalenten van de grenswaarden vd niveau’s
      IAU-criteria M 50K 56K 6H 90K 100K 100M 24H
    A-100K <7h00 2:31:24 3:02:50 3:27:54 87.345 6:06:47 7:00:00    
        2:35:59 3:08:31 3:34:27 84.665 6:19:28 7:15:00    
    B-100K <7h30 2:40:35 3:14:16 3:41:06 82.097 6:32:23 7:30:00    
        2:45:07 3:19:50 3:47:31 79.745 6:44:56 7:45:00    
    C-100K <8h00 2:49:40 3:25:32 3:54:07 77:447 6:57:52 8:00:00    
        2:54:01 3:30:56 4:00:22 75.388 7:10:09 8:14:51    
    A-24H +240K       84:366 6:20:57 7:16:42 14:13:59 240
              79.925 6:43:57 7:43:50 15:11:19 230
    B-24H +220K       75.449 7:09:47 8:14:25 16:13:45 220
              71.359 7:36:11 8:45:42 17:14:44 210
    C-24H +200K       66.389 8:12:32 9:28:48 18:33:51 200
              61.903 8:50:23 10:13:41 19:49:38 190
      
    Vrouwen Bewijs van vormbehoud
      IAU-criteria M 50K 56K 6H 90K 100K 100M 27-11-2008 om 14:34 geschreven door lucien taelman  

    >> Reageer (0)
    26-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit was mijn vraag aan Jan Vandendriessche of André Mingneau
    Jan en/of André,
     
    Rome is achter de rug hopelijk heb je nu tijd om uitleg te geven waarom ik diende te betalen voor mijn selectie waar ik vorig jaar ook eerste belg was op het WK in Winschoten en waar daar de dotaties gedeeld werd onder de geselecteerden. In Winschoten was ik wel B atleet.
     
    Kan je ook van Winschoten de balans eens doorsturen zodat iedereen inzage heeft over de gekregen en verdeelde gelden? Volgens Marc Papanikitas is het een open boekhouding...
     
    Nogmaals heden diende ik de volle pot te betalen, terwijl je beweert 2500 euro van veki en nog een tussenkomst van de Val gekregen te hebben. Waarom diende ik als enige te betalen? Graag een uitleg die voor iedereen begrijpbaar is.
    Op voorhand had ik gesteld "wie zal mij kloppen in Rome?"
    Tot op heden heb ik noch van U noch van André felicitaties gekregen. Ook ivm mijn prestatie (zelfde tijd als Torhout) ook geen woord in je verslag ivm dit WK. Is dat dan reklame voor den "ultra"
     
    Als de reglementering ivm selectie wijzigt, zou het ook beter zijn de betrokken atleten te mailen of naar de site te verwijzen.
    Wat is de reden van deze wijziging? Of mag ik er weer geen speciale reden achter zoeken?   
     
    Dus graag een uitleg ivm selectie, wie wat dient of juist niet hoeft te betalen, en de 2500 uitgaven van Veki?
     
    Beleefde groeten,
    Lucien Taelman
     
     

    26-11-2008 om 09:35 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)
    25-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg
    Aangezien ik geen uileg krijg behalve dat ik moet leren lezen...
    en ik vanalles rond mijn kop word geslingerd die niets anders is of moddergooien....
    en de criteria van de site marathon.be eerst gewijzigd en nu verwijderd is....
    Ik nu de helft van mijn onkosten teruggestort heb gekregen zonder uitleg....

    Heb ik alles naan mijn clubsecretaris gestuurd om door te sturen naar de KBAB / VAL.

    wordt vervolgd...

    Lucien Taelman

    25-11-2008 om 15:02 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)
    12-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goe bezig
    We zijn woensdag en zaterdag was de wedstrijd...
    De IAU leden zijn gekozen en weer goed voor 4 jaar...
    Hopelijk komt er nog iets op de site, geen uitslag wk 100 km, een nietbruikbare link...
    De site ultramarathon.be is niet beter...
    Je moet maar eens alles openen... veel oud nieuws...
    Ook wat de atleten betreft, ik heb meer gepresteerd of alle nog lopende ultralopers samen, maar ik sta er niet (meer) tussen, of ben ik mijn nationaliteit kwijt?
    Vrijwillegerswerk is een ding maar verantwoordelijkheid een ander, ik noem dit amateurisme. Ik vind het beschamend. Moet je op die manier atleten warm maken voor "den ultra"? 
    lucien taelman

    12-11-2008 om 14:17 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (2)
    10-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rome 2008
    Tis me gelukt

    Wie zou mij kloppen van de belgen op het EK/WK Rome 2008?
    Wie was nochthans eerste Belg op het WK 2007?
    Neen Lucien is te oud en kan geen 7u30 meer... maar wie wel?
    Gino zal ik misschien voor de laatste keer geklopt hebben, maar voor Torhout zullen ze lopers van meer dan 8 uur moeten selecteren indien ze een volledige ploeg willen.
    Ik heb genoten van dit Kampioenschap en kijk uit naar de uitleg waarom ik wel en de rest niet moet betalen voor de selectie (bij de mannen).
    Wordt zeker vervolgd .... 

    Lucien Taelman

    10-11-2008 om 17:33 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (2)
    17-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg selectie Rome

    Nog minder dan 1 maand en Rome zal ook al achter ons liggen maar niet voor mij.

    Ik kan niet akkoord gaan met de selectie ZONDER kosten voor Marc Vanderlinden terwijl ik alle kosten dien te betalen.

    Ik liet een C limiet in Winschoten, Torhout 2007 (7u35) en torhout 2008.

    Marc liep zijn C limiet in een niet IAU labelwedstrijd, tijd 7.36… en hoeft niets te betalen.

    De coach zal dan ook wel gratis meekunnen zeker? En wat is zijn meerwaarde?

     

    Hier is het laatste woord nog niet gevallen maar Jan VDD wil nu rust tot na Rome….

     

    Wordt vervolgd

     

    Lucien

    17-10-2008 om 10:09 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (1)
    19-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindelijk mijn selectie
    Dinsdagavond via mail mijn selectie gekregen...

    Al moet ik zeggen dat ik wel dien te betalen in de kosten... en wat meer is ik alleen!
    OK ik heb slechts een c limiet maar enkel 3 van de 10 atleten hebben een B limiet.
    En wie zal mij kloppen in Rome?
    De ultra wordt weeral eens met 2 maten en 2 gewichten beoordeeld, jammer maar op die manier maak je geen vrienden...
    Met vrienden bedoel ik dan wel prestatielopers die willen trainen, en leven voor de sport...
    Vriendjespolitiek is van korte duur, en wat bewijs je ermee?

    wordt vervolgd...

    19-09-2008 om 18:23 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (2)
    16-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SELECTIE ROME 2008

    Op de site http://ultramarathon.be/index.php?option=com_content&task=view&id=195&Itemid=2 
    vindt je dat de selectie op 15 september zal gebeuren...
    Waar loopt het mis...
    Wie doet wat?
    Wanneer selectie?
    Wie selecteerd er...

    Op al die vragen heb ik geen antwoord maar ik denk er het mijne van.

    Ondertusen loop ik marathons en kortere koersen

    Ook verbeterde ik op 31 augustus de clubrecords op 800 meter en 1500 meter bij de 50 plussers
    Niet direct een afstand om als ultraloper aan te vallen maar de 3000 en 5000 meter zijn al in mijn bezit, dus...

    Als ik iets verneem zet ik dit wel op mijn blog, hopelijk voor november wat j v d d mij beloofd heeft

    16-09-2008 om 14:49 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)
    30-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waarheid of mythe
    Toen ik in 1982 mijn eerste marathon liep (2u47) werd me gezegd dat bij het lopen van lange afstanden de snelheid vermindert.

    ondertussen liep ik 135 marathons en evenveel ultralopen en ook 26jaar ervaring....

    maar mijn besttijden waren 1.08 op de halve marathon en 2.26 op de volle.....

    ook op de 5 en 10 km liep ik 15.35 en 32.58...

    En ja mijn snelheid is minder geworden 3000 in 10.22 en 5000 in 17.44....

    maar je moet wel weten dat dit de nieuwe masterrecords zijn +50 bij azw.....

    zou de snelheid niet achteruitgaan door de ouderdom?


    30-07-2008 om 16:44 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)
    14-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.selectie en normen

    Ik wil het hier toch even kwijt....

    Na mijn 7u46 in de nacht en mijn 3u 21 op de 50 km en mijn vormbewijs zie cup uitslagen werd ik in tegenstelling tot de 4 dames zonder C limiet niet geselecteerd!

    Wat is het probleem?

    Ben ik te oud?

    Bang dat ik weer de beste belg word op het WK?

    Maar.......

    Hoeveel C atleten heeft men verder nog (minder dan 8 uur op de 100 km.....

    ik zou mij schamen.......

    14-07-2008 om 08:26 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vormbewijs en selectienormen
    Vormbewijs voor Seoul & Rome PDF Afdrukken E-mail
    Friday 11 April 2008

    Eerst een vormbewijs, dan pas kans op een Nationale Selectie

    De Belgische A, B en C atleten die eventueel kans maken op een selectie naar één van de komende MIAUC's (Major IAU Competitions), moeten in de zes maand voorafgaand aan deze MIAUC een vormbewijs kunnen voorleggen.

    Voor de 100km wedstrijd in ROME, moet er een vormbewijs voorgelegd worden op één van de volgende afstanden op onderstaande tabel.
    De wedstrijden die hiertoe in aanmerking komen zijn de officiële marathons, erkend door de betreffende Nationale Atletiek Federatie, alle IAU gelabelde wedstrijden alsook de ultralopen die in hun land een eigen label- en/of erkennings systeem hebben analoog aan dat vd IAU (=FRA, GBR en USA).

    Mannen

    Bewijs van vormbehoud

     

    IAU-criteria

    M

    50K

    56K

    6H

    90K

    100K

    A-100K

    <7h00

    2:35:59

    3:08:31

    3:34:27

    84.665

    6:19:28

    7:15:00

    B-100K

    <7h30

    2:45:07

    3:19:50

    3:47:31

    79.745

    6:44:56

    7:45:00

    C-100K

    <8h00

    2:54:01

    3:30:56

    4:00:22

    75.388

    7:10:09

    8:14:51

    Vrouwen (*)

     

     

     

     

     

     

     

    IAU-criteria

    M

    50K

    56K

    6H

    90K 100K
    A-100K <8h30 3:03:02 3:42:05 4:13:17 71.420 7:35:46 8:45:00
    B-100K <9h00 3:11:56 3:53:02 4:25:59 67.872 8:01:08 9:15:00
    C-100K <9h30 3:20:28 4:03:42 4:38:23 64.719 8:26:00 9:45:00

    Voor de 24H wedstrijd in SEOUL, moet er een vormbewijs voorgelegd worden op één van de volgende afstanden op onderstaande tabel.
    De wedstrijden die hiertoe in aanmerking komen zijn alle IAU gelabelde wedstrijden alsook de ultralopen die in hun land een eigen label- en/of erkennings systeem hebben analoog aan dat vd IAU (=FRA, GBR en USA).

    Mannen Bewijs van vormbehoud
      IAU-criteria 6H 90K 100K 100M 24H
    A-24H +240K 79.925 6:43:57 7:43:50 15:11:19 230
    B-24H +220K 71.359 7:36:11 8:45:42 17:14:44 210
    C-24H +200K 61.903 8:50:23 10:13:41 19:49:38 190
    Vrouwen (*)          
      IAU-criteria 6H 90K 100K 100M 24H
    A-24H +220K 71.359 7:36:11 8:45:42 17:14:44 210
    B-24H +200K 61.903 8:50:23 10:13:41 19:49:38 190
    C-24H +180K 53.000 10:25:08 12:05:28 22:32:53 170

    (*)
    Aangezien we momenteel nog geen A,B of C-niveau atletes hebben valt deze vormbewijs-verplichting weg voor de vrouwen.
    Voor Rome geldt dat de betere atletes, op basis van hun prestaties van dit en vorig jaar, geselecteerd zullen worden.
    Voor Seoul geldt dat er minstens een C-niveau moet gelopen worden alvorens op een selectie te kunnen hopen.

    De A, B en C atleten zullen hier persoonlijk per email van op de hoogte gebracht worden.

     

    14-07-2008 om 08:01 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)
    10-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je moet gek zijn om ultraloper te willen zijn, of toch een beetje...
    125 marathons en meer dan 130 ultras, 2.26 als bestijd op de marathon 6.33 op de 100 km een europeese titel op de 24 uur,
     Vorig jaar nog 2de op het Belgisch kampioenschap 100 km en in 2006 Belgisch kampioen op de 100 km......

    Mijn selectie voor het WK is zo goed als binnen en toch....
    Via Bloso kan ik als geselecteerd topsporter 60 dagen betaald verlof krijgen ter voorbereiding van een EK of WK.
    Die 60 dagen dienen opgenomen van 6 maand voor dit WK/EK tot het EK/WK.
    Ik dien alleen een selectiepapier van de KBAB of voorlopige selectie.......


    Ik word 51 jaar en moet het al jaren hebben van veel, heel veel km training....
    Ik heb ook meer rust nodig na zware trainingen.....


    Om alles nog mogelijk te maken werk ik sinds het 4de jaar halftijds (met verlies van wedde) om met de top mee te kunnen.
    2u45 in Apeldoorn (feb 2008), 3.30 op de 50 km in Amsterdam (overall winnaar), en meer dan 80 km in Stein (6 uur)
    Heen en terugreis op de zelfde dag wordt moeilijk en de kosten voor weekend verblijf neem ik er maar bij....

    Als je om geselecteerd te raken op 24 uur (240 km moet halen voor een A selectie, weet je dat het al een kampioenschap moet
    lopen om die norm te halen. In 2007 liep ik in de hoop op warm weer de 24 uur van Madrid (EK), op eigen kosten,  maar wind
    en koude hebben me de strijd vroegtijdig doen staken...   Dus voor mij geen 24 uur meer .....

    Straks loop ik de kortere koersjes, geen verre verplaatsingen, geen uren doorgedreven training, geen kosten voor verblijf, ....
    Ik zal altijd een ultraloper blijven maar misschien straks enkel nog als toeschouwer....

    Ik ben teleur gesteld in de KBAB, Jan Van den Driessche, en allen die niets doen om de ultra te promoten.

    Lucien

    10-04-2008 om 00:00 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)
    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wedstrijden 2008
    marathon LPM 2U52
    marathon Apeldoorn 2.44.59
    6 uur stein 80.4 km
    50 km amsterdam 3.30.50
    marathon antwerpen 2.54.55
    marathon Steenbergen 2.47.43

    100 km Nacht van Vlaanderen       7.46 
    50 km van Assen                     3.21
    marathon haarlemmermeer     2.50

    Kalender en tussenstand Marathon en Ultracup op http://ultraned.org/../n_item/f4058.php
    onderaan de kalender de tussenstanden.


    groetjes

    06-04-2008 om 00:00 geschreven door lucien taelman  


    >> Reageer (0)

    2017
    op 9 juli 2017 werd ik 60
    in mijn actieve periode is het mij niet gelukt een meerdaagse aan te komen.

    2017   7, 8 en 9 juli 2017

    er werd  gelopen uitbreiding Waregem (30 rondes + heen en terug naar huis)

    vrijdag marathon1: streeftempo 12/uur of 6.40/ronde eindtijd 3:47:07  (30°)

    zaterdag marathon2: tempo  8/uur of 10 min. per ronde  4:48:43  ( maar 26° )

    zondag marathon3: tempo 10/uur of 8 min. per ronde opgave 41 km 4:10:49  (18 tot 26° )

    Dank aan de vele aanmoedigingen, meelopers, en al wie ik vergeten kan hebben...


    hieronder mijn 315 gelopen marathons en ultra's
    09,10,82 Hoogserlei Tielt marathon  2,46,57
    10,09,83 Antwerpen marathon  2,34,59
    29,09,84 Brussel marathon  2,43,13
    21,04,85 Ruislede marathon  2,32,03
    22,09,85 Beernem marathon  2,39,48
    29,09,85 Brussel marathon  2,33,33
    30,03,86 Ruislede marathon  2,44,01
    20,06,86 nvv Torhout 100km  8,32,30
    28,09,86 Beernem marathon  2,37,28
    28,05,87 Ruislede marathon  2,37,56
    16,08,87 Middelkerke Marathon  2,43,58
    27,09,87 Beernem marathon  2,37,33
    25,10,87 Luik marathon  2,31,48

    Foto

    23,04,88 Menen marathon  2,26,18
    17,06,88 nvv Torhout 100km  7,03,30
    11,07,88 Kortrijk-Brugge marathon  2,33,36
    14,08,88 Middelkerke marathon 2,35,01
    16,09,88 Berchem marathon 2,29,11
    01,10,88 WK Santander 100km  7,33,30
    04,02,89 Stellenbosch Z A 100km  opgave
    09,04,89 Ruislede marathon 2,30,34
    29,04,89 Menen marathon 2,26,29
    04,06,89 Huy marathon 2,31,24
    23,06,89 nvv Torhout 100km  7,44,30
    09,07,89 Kortrijk-Brugge marathon 2,34,12
    20,08,89 Middelkerke marathon 2,34,28
    27,08,89 Meise 6uur 82,2
    02,09,89 Rijsel marathon 2,38,10
    16,09,89 Amiens 100km  8,20,30
    20,04,90 Ruislede marathon 2,44,09
    01,05,90 Koekelare 50km 3u07
    20,05,90 Menen marathon 2,37,45
    03,06,90 Huy marathon 2,35,20
    14,07,90 Oostrozebeke 50mijl 5u40
    18,08,90 Jabbeke 24uur 227
    01,09,90 Rijsel marathon 2,37,10
    13,10,90 Amiens 100km  7,23,20

    Foto

    01,05,91 Koekelare 50km 3u07
    12,05,91 Kluisbergen 50km 3u30
    01,06,91 Geel 6uur 83,5
    07,07,91 Kortrijk-Brugge marathon 2,40,28
    17,08,91 Jabbeke 24uur 240
    15,09,91 Beernem marathon 2,30,09
    29,09,91 Moeskroen 6uur 87,3
    05,10,91 Oostakker 50mijl 5u26
    19,10,91 Amiens 100km  opgave
    21,03,92 La Lovière 6uur 82,9
    29,03,92 Parijs marathon 2,30,27
    03,05,92 Ruislede marathon 2,29,10
    07,06,92 Huy marathon 2,27,22
    12,07,92 Kortrijk-Brugge marathon 2,33,10
    23,08,92 Middelkerke marathon 2,37,23
    29,08,92 Grijsloke marathon 2,39,12
    13,09,92 Berchem marathon 2,32,28
    27,09,92 Moeskroen 6uur 79
    03,10,92 Oostakker 50mijl 5u39
    24,10,92 Amiens 100km  7,04,41
    27,03,93 La Lovière 6uur 82,2
    20,05,93 Kluisbergen 50km 3u15
    06,06,93 Huy marathon 2,33,37
    18,06,93 nvv Torhout 100km  6,52,39
    11,07,93 Kortrijk-Brugge marathon 2,33,27
    18,07,93 Oostakker 50km 3u10
    08,08,93 WK Torhout 100km  6,47,17
    22,08,93 Middelkerke marathon 2,31,03
    28,08,93 Grijsloke marathon 2,36,43
    12,09,93 Berchem marathon 2,26,09
    18,09,93 EK Winschoten 100km  opgave
    25,09,93 Amiens 100km  6,33,38
    16,10,93 Beloeil marathon 2,30,05

    Foto

    26,03,94 La Lovière 6uur 86,68
    02,04,94 Rognognas 100km  7,06,10
    17,04,94 Gistel 6uur 90,052
    01,05,94 Oostrozebeke marathon 2,29,56
    05,06,94 Huy marathon 2,30,35
    17,06,94 nvv Torhout 100km  6,59,03
    26,06,94 WK Hokaido Japan 100km  6,52,08
    xx,08,94 Tasmania 7 dagen opgave
    27,08,94 Grijsloke marathon 2,42,46
    02,09,94 EK Winschoten 100km  opgave
    18,09,94 Brussel marathon 2,49,06
    24,09,94 Amiens 100km  7,27,06
    09,10,94 Eindhoven marathon 2,34,09
    15,10,94 Beloeil marathon 2,35,58
    16,10,94 Geldrop 6uur 84,1
    30,01,95 Rognognas 100km  6,54,43
    01,04,95 La Lovière 6uur 88,4
    30,04,95 St - Vith 100km  7,12,39
    13,05,95 Herne 6uur 85
    27,05,95 EK Chavagnes 100km  7,01,14
    04,06,95 Huy marathon 2,38,57
    16,06,95 nvv Torhout 100km  opgave
    09,07,95 Kortrijk-Brugge marathon 2,41,37
    13,08,95 Geldrop 12uur 154,97
    20,08,95 Middelkerke marathon 2,41,52
    16,09,95 WK Winschoten 100km  6,50,32
    24,09,95 Spa-Luik marathon 2,35,42
    15,10,95 Amiens 100km  6,47,09
    12,11,95 Haarlemmermeer 61km 4u04
    19,05,96 Kluisbergen 50km 3u38,06
    02,06,96 Huy marathon 2,38,47
    08,06,96 Herne 6uur 60
    21,06,96 nvv Torhout 100km  8,06,38
    30,06,96 Izegem 24uur 215
    07,07,96 Kortrijk-Brugge marathon 2,52,34
    18,08,96 Middelkerke marathon 2,34,10
    25,08,96 EK Cleder 100km  6,53,48
    21,09,96 EK Courson 24uur 235
    13,10,96 Eindhoven marathon 2,32,45

    Foto

    12,04,97 Zolder 6uur 81,057
    11,05,97 Kluisbergen 50km 3u28,24
    25,05,97 La Lovière 6uur 81,381
    31,05,97 EK Firenze-Faenza 100km  opgave
    20,06,97 nvv Torhout 100km  7,01,46
    06,07,97 Kortrijk-Brugge marathon 2,31,46
    18,08,97 Middelkerke marathon 2,53,15
    13,09,97 WK Winschoten 100km  opgave
    18,10,97 Beloeil marathon 2,37,56
    09,11,97 Haarlemmermeer 61km 4,04,17
    01,03,98 Stein 6uur 80,791
    28,03,98 Zolder 6uur 86,002
    19,04,98 Antwerpen marathon 2,34,43
    21,05,98 Steenwerk 100km  7,07,30
    24,05,98 Kluisbergen 50km 3,46,38
    31,05,98 Huy marathon 2,39,08
    19,06,98 EK nvv Torhout 100km  7,28,30
    05,07,98 Kortrijk-Brugge marathon 2,34,14
    11,07,98 Budel 12uur 105
    17,08,98 Middelkerke marathon 2,31,52
    29,08,98 EK Marquette 24uur 267
    27,09,98 Moeskroen 6uur 82
    4,10,98 Gent marathon 2,34,53
    17,10,98 Beloeil marathon 2,40,33
    07,03,99 Stein 6uur 80,9
    25,04,99 Rienne 64km 5u04
    09,05,99 Visé marathon 2,40,18
    15,05,99 WK Chavagnes 100km  7,09,50
    06,06,99 Huy marathon 2,33,00
    18,06,99 nvv Torhout 100km  7,17,30
    11,07,99 Kortrijk-Brugge marathon 2,38,04
    16,08,99 Middelkerke marathon 2,38,37
    25,09,99 EK Verona 24uur 180
    11,09,99 EK Winschoten 100km  opgave
    01,04,00 La Lovière 6uur 84,9
    30,04,00 EK Belves 100km  7,23,22
    07,05,00 Visé marathon 3,12,50
    09,07,00 Kortrijk-Brugge marathon 2,40,23
    19,08,00 Budel 12uur 147
    10,09,00 FFM Nie,-Ieper marathon 2,34,17
    24,09,00 Antwerpen marathon 2,37,53
    14,10,00 Beloeil marathon 2,33,07
    21,10,00 EK Uden 24 uur 150

    Foto

    17,02,01 Zolder 50km 3,04,39
    11,03,01 Stein 6uur 85,8
    31,03,01 La Lovière 6uur 85
    16,04,01 Texel 6uur 86
    07,05,01 Visé marathon 2,34,43
    13,05,01 Breda 6uur 83,791
    25,05,01 EK Apeldoorn 24 uur 128
    22,06,01 nvv Torhout 100km  7,00,07
    08,07,01 Kortrijk-Brugge marathon 2,32,31
    18,08,01 Budel 12uur 151,3
    25,08,01 WK Cleder 100km  7,09,00
    09,09,01 FFM Nie,-Ieper marathon 2,32,33
    23,09,01 Antwerpen marathon 2,31,30
    29,09,01 EK Winschoten 100km  7,16,01
    13,10,01 Beloeil marathon 2,38,04
    14,10,01 Huy marathon 2,48,00
    27,10,01 Schaarbeek marathon 2,35,47
    16,03,02 St Nazaire  100km  7,23,48
    20,04,02 La Lovière 6uur 84,65
    5,05,02 Visé marathon 2,41,24
    12,05,02 Kluisbergen 50km 3,15,03
    21,06,02 nvv Torhout 100km  7,09,15
    07,09,02 Kortrijk-Brugge marathon 2,38,15
    08,09,02 FFM Nie,-Ieper marathon 2,38,44
    14,09,02 EK Winschoten 100km  7,18,04
    29,09,02 B.K. Gent marathon 2,29,57
    12,10,02 Beloeil marathon 2,36,54
    20,10,02 Huy marathon 2,37,12
    26,10,02 Schaarbeek marathon 2,37,09
    08,02,03 Zolder 50km 3,12,19
    09,03,03 Stein 6 uur 85
    18,04,03 EK Moskou 100km  7,29,16
    04,05,03 Visé marathon 2,37,55
    11,05,03 Breda 6uur 82
    20,06,03 nvv Torhout 100km  7,14,28
    06,07,03 Kortrijk-Brugge marathon 2,40,16
    17,08,03 Welden 6uur 83
    14,09,03 FFM Nie,-Ieper marathon 2,34,18
    28,09,03 Beernem marathon 2,36,44
    25,10,03 Schaarbeek marathon 2,42,57
    11,10,03 Uden 24 uur 257

    Foto

    14,02,04 Zolder 50 km 3,12,30
    7.03.04 Stein 6uur 82,6
    10.04.04 JKM Den Helder 50mijl 6.07.46
    02.05.04 Visé marathon 2.37.44
    23,05,04 Almere marathon 2,44,18
    18,06,04 nvv Torhout 100km  7,14,38
    4,07,04 Kortrijk-Brugge marathon 2,42,58
    11,09,04 WK Winschoten 100km  7,20,55
    26,09,04 Beernem marathon 2,31,39
    2,10,04 Kustmarathon marathon 2,43,12
    6,3,05 Stein 6uur 81,186
    19,03,05 Maasdam 42,6 2,42,36
    1,5,05 Visé marathon 2,45,26
    12,06,05 Leiden marathon 2,39,33
    17,06,05 nvv Torhout 100km  8,08,15
    26,06,05 lake saroma wk 100km 7,49,47
    3,07,05 Kortrijk-Brugge marathon 2,46,57
    16,07,05 Worschach WK  24 uur 116
    28,08,05 Brussel marathon 2,47,58
    10,09,05 EK Winschoten 100km  7,35,25
    22,10,05 Schaarbeek marathon 2,59,22
    30,10,05 Etten-Leur marathon 2,48,12
    26,11,05 Urk-Zwolle marathon 2,47,10
    18,02,06 Zolder 6uur 79,295
    5,03,06 Steenbergen 6uur 81,9
    15,04,06 JKM Den Helder 50mijl 6,09,49
    08,05,06 loos 6uur 78
    20,05,06 Haarlemmermeer 6uur 80
    16,06,06 nvv Torhout 100km  7,29,10
    2,07,06 Kortrijk-Brugge marathon 2,48,03
    27,08,06 Brussel marathon 2,50,43
    3,09,06 beneden-leeuwen marathon 2,40,26
    10,09,06 FFM Nie,-Ieper marathon 2,44,21
    17,09,06 beekse marathon marathon 2,46,49
    30,09,06 Kustmarathon marathon 2,55,42
    8,10,06 WK Seoul 100km  7,51,02
    21,10,06 Schaarbeek marathon 2,53,17

    Foto

    4,03,07 Stein 6uur 80,8
    23,03,07 Lier marathon 2,44,26
    25,03,07 Steenbergen 6uur 73,6
    16,04,07 loos 6uur 80,6
    22,04,07 Antwerpen marathon 2,47,35
    5,5,07 Madrid 24uur 150
    22,6,07 nvv Torhout 100km  7,35
    2,9,07 beneden-leeuwen marathon 2,52,53
    8,9,07 ek/wk winschoten 100km  7,50,30
    16,9,07 beekse marathon marathon 2,55,06
    14,10,07 Brussel marathon 2,53,40
    20,10,07 Schaarbeek marathon 2,43,36
    28,10,07 Etten-Leur marathon 2,42,25
    13,01,08 GENK marathon 2,52,22
    3,02,08 APELDOORN marathon 2,44,59
    2,03,08 Stein 6 uur 80,4
    6,04,08 Amsterdam 50 km 3,30,51
    20,04,08 Antwerpen marathon 2,54,53
    2,5,08 Steenbergen marathon 2,47,43
    20,06,08 nvv Torhout 100km  7,46,31
    6,7,08 Assen 50km 3,21,03
    7,9,08 Haarlemmermeer marathon 2,50,15
    21,9,08 Hilvarenbeek marathon 2,47,45
    5,10,08 Brussel marathon 2,52,47
    12,10,08 Eindhoven marathon 2,43,40
    8,11,08 Rome 100km  7,45
    30,11,08 Geldrop marathon 3,03,54
    1/03/2009 stein 6 uur 73,685
    19/04/2009 loos 6 uur 76
    25/04/2009 Antwerpen marathon 3,20,00
    19/06/2009 nvv Torhout 100 km opgave
    5/07/2009 Assen 50 km 3,35,28
    6/09/2009 beneden-leeuwen marathon 2,55,48
    20/09/2009 leie marathon marathon 2,48,33
    4/10/2009 Brussel marathon 2,59,20
    11/10/2009 Eindhoven marathon 2,4631

    Foto

    17/10/2009 Schaarbeek marathon 2.50.17

    7/03/2010 Stein 6 uur 75 km
    18/04/2010 Loos 6 uur 76 km
    25/04/2010 Antwerpen marathon 2.48.11
    15/05/2010 amsterdam 50 3.37.55
    11/07/2010 Aalter 6 uur 73.6 km
    21/08/2010 Hulshout 100 km opgave 70 km
    5/09/2010 Beneden-Leeuwen Mar 2.51.51
    19/09/2010 Beekse marathon 2.55.07
    10/10/2010 Brussel marathon 2.58
    16/10/2010 Schaarbeek Marathon 2.54.10
    14/11/2010 Kasterlee marathon 2.54
    28/11/2010 Geldrop Marathon 3.12
    13/03/2011 Stein 6 uur 76.25
    17/04/2011 Loos 6 uur 74.85
    14/05/2011 Steenbergen mar 3.18.24
    15/05/2011 Steenbergen 6 uur 71.45

    4/06/2011 Amsterdam 50 km 3.54.55
    26/6/2011 Schimmert marathon 3.16
    21/8/2011 Hulshout 100 km opgave 70
    4/9/2011 Beneden Leeuwen marathon 3.04.28
    18/9/2011 Hilvarebeek marathon 2.59.13
    2/10/2011 Brussel marathon 3.08.02
    13/11/2011 Kasterlee marathon 3.03.45
    27/11/2011 Geldrop marathon 3.26
    18/12/2011 Spijkenisse marathon 3.12.58



    Foto

    25/03/2012 Marathon Lier 3.17.45
    15/04/2012 6 uur Loos 71.9 km
    12/05/2012 Marathon Steenbergen 3.02.43
    21/7/2012  6 uur Aalter  75.12 km
    2/09/2012 Dijkernloop Marathon 2.55:57
    14/04/2013   6 uur Loos    66 km

    9/03/2014 6 uur Stein 70,95 km
    30/03/2014 6 uur Loos 71.950 km
    27/04/2014 Marathon Antwerpen 3.00.02
    11/5/2014 6 uur Steenbergen 76.4 km
    18/5/2014 50 km loop van Vlaanderen 4u12
    29/6/2014 Child learn Marathon 3.05.16
    13/7/2014 6 uur Aalter 76.0xx
    17/8/2014 50 km Schoten 3.38.15
    7/9/2014 Dijkenmarathon 2.56.30
    5/10/2014 Marathon Brussel 3.05.20
    16/11/2014 Marathon Kasterlee 3.16.12
    30/11/2014 Marathon Geldrop 3.11.50

     


    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs