Inhoud blog
  • Ward is clubkampioen 2013 en Roger winnaar van de B reeks!
  • INFORMATIE
  • NIEUWE WEBSITE FUSIECLUB
  • Jürgen is kampioen C reeks
  • Schaken geen sport?
    Laatste commentaren
  • mooi verslag (dirk bernaert)
        op Randgebeuren: letterlijk : langs de rand van de E40
  • Categorie (Timothy)
        op Met dank aan de voorzitter en het bestuur.
  • Good Start (Roger)
        op Met dank aan de voorzitter en het bestuur.
  • Pieter (Timothy)
        op Met dank aan de voorzitter en het bestuur.
  • C&D (Timothy)
        op SCHAAKTOERNOOIEN
  • deelname C&D toernooi Gent (Pieter)
        op SCHAAKTOERNOOIEN
  • jammer (Stephan)
        op Lokeren boekt zuinige zege bij Temse en onderzoek naar mogelijke omkoping loopt !
  • Uitslag (Timothy)
        op Op zoek naar inspiratie...
  • resultaten (Frans)
        op Op zoek naar inspiratie...
  • Blog (Timothy)
        op Op zoek naar inspiratie...
  • Categorieën
  • ALGEMEEN (66)
  • CLUBKAMPIOENSCHAP (100)
  • HISTORIEK (1)
  • INLICHTINGEN (1)
  • INTERCLUB (43)
  • LOCATIE (1)
  • RANDGEBEUREN (6)
  • SPEELDAGEN (1)
  • STATUTEN (1)
  • Archief per maand
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
    Lokerse schaakvereniging
    Schaaknieuws
    30-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kurt eindigt met 4/9

    Kurt eindigde uiteindelijk met een 4/9, een beetje teleurstellend na een veel belovend begin.

    In ronde 3 won hij tegen de zwakkere Jan Staes (1391) en in ronde 4 verloor hij zoals verwacht tegen FM Gorik Cools (2263)

    In ronde 5 verloor hij onverwacht tegen een te pakken tegenstander Gert De Block (1645) en remiseerde hij in ronde 6 tegen de 12 jarige beloftevolle speler Quinten Ramacker, die in eerdere ronden de scalp had gepakt van een ex-collega van Sint-Niklaas (2000+) en een remise had gehaald tegen een 2100+.

    In ronde 7 won hij van Luc Geerts (1529) maar remiseerde slechts in ronde 8 tegen Siegfried Van Hille (1675)

    In de slotronde pakt hij nog een remise tegen de 15 jarige Tobias Verhulst (1827) waardoor zijn tornooi toch niet werd  van wat in zijn mogelijkheden lag.

     

    30-12-2010 om 20:19 geschreven door timothy  


    Categorie:ALGEMEEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen schaakt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lokeren schaakt
    Kurt in volle actie in Antwerpen.
    Met dank aan Marcel voor het geleverde materiaal.

    30-12-2010 om 15:35 geschreven door roger  


    Categorie:ALGEMEEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    We waren met tien in het cafetaria van de zwemkom bij Greetje.
    Gaspard- Denis 1-0
    Denis opende slecht in de zoveelste Ruy Lopez die we tegen elkaar speelden.
    Gevolg: rokade kapot en T verlies, gevolg opgave na 11 zetten.
    Dirk-Denis 1-0
    Denis maakte het Dirk veel moeilijker, en Dirk moest alle zeilen bijzetten.
    Maar tegen de ervaring van Dirk moest hij toch passen.
    Jan-Erwin 1-0
    Erwin doet tegen Jan een dubieus offer om Jan zijn K stelling open te breken.
    Daarna kan Erwin een stuk terug winnen dat gepend stond ,door de aanval op dat stuk
    te tripelen maar hij durft of hij ziet het niet.
    Daarna speelt Jan op D ruil wat Erwin weigert , waarna Jan mat geeft met  zijn D achter de paaltjes
    aan het andere uiteinde van de diagonaal. Het geduld en de volharding begint te renderen.
    Willy-Pros 0-1
    Pros werkt zich in een betere stelling tegen Willy en blijft zelfs in het eindspel kalm.

    Gelukkig was er geen politie controle op  de baan en waren we op een deftig uur thuis.

    Gaspard

    30-12-2010 om 00:00 geschreven door timothy  


    Categorie:CLUBKAMPIOENSCHAP
    28-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy New 2011
    Langs deze , wens ik Jullie Allemaal een gezond 2011 "Vooral den Timothy (ziek zijnde) en Kurt (zijn strijdvaardigheid in Antwerpen).
    Bloggroeten,
    Roger.

    28-12-2010 om 14:50 geschreven door roger  


    Categorie:ALGEMEEN
    27-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerp Open Tornooi

    Sinds gisteren is het éérste Antwerp open tornooi van start gegaan, in gericht door de schaakclub van Burcht.

    Onze vertegenwoordiger Kurt zag al een beetje op tegen het feit dat de deelnemerslijst vrij stevig is.

    Er worden 2 ronden per dag gespeeld van 2u/40 zetten en half uur KO dus best zwaar voor een niet geoefend tornooispeler.

    Ik kan alvast melden dat Kurt van start is gegaan met een 0,5/2 maar de remise die hij behaalde in de eerste ronde tegen Geert Leunis, een 2249 (!!!) mag een stunt van formaat genoemd worden. Deze stunt was zelf een vermelding waard op de schaakfabriek.

    In de tweede ronde verloor hij wel van Roel Goossens (2070) maar we weten allemaal dat 2000 ers moeilijker zijn dan 2200 ers

    Verder kan ik constateren dat dit geen goeie zaak is voor hem aangezien hij nu tegen 2 spelers uit Leuven heeft gespeeld en omdat we de volgende ronde tegen Leuven moeten ( die ons nota bene gaan afmaken volgens een citaat op hun website) zijn ze alvast gewaarschuwd.



    27-12-2010 om 13:59 geschreven door timothy  


    Categorie:ALGEMEEN
    23-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziekte
    Wegens ziekte voorlopig geen verslag maar wel de uitslagen en het klassement in bijlage !

    Bijlagen:
    Wintercomp 2010-2011.xls (276 KB)   

    23-12-2010 om 12:15 geschreven door timothy  


    Categorie:CLUBKAMPIOENSCHAP
    15-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alle topfavorieten winnen in 9de ronde !
    Helaas heb ik niet zoveel tijd om een deftig verslag te schrijven, anders zou ik een encyclopedie kunnen schrijven over de onzin die ik gisteren weer te verwerken kreeg van Anoniem.

    Kurt kon eindelijk nog eens afrekenen met zijn zwart beest Frans, vraag me niet hoe hij het gedaan heeft, ik heb het gewoon niet gezien.

    Ook Ferry sloeg toe, alhoewel de manier waarop zal ik best hier niet neerschrijven aangezien het er lange tijd bijzonder bar uitzag.

    Dirk toonde hoe een gebrek aan theoriekennis direct afgestraft wordt en deed dit met bravoure tegen Anoniem.
    Anoniem sloeg nog even terug maar zoals gewoonlijk werd het simpele rekenwerk hem fataal.

    Schaduwfavoriet Marcel schwindelde zich uit een moeilijke stelling en kon een mooie combinatie opzetten op de stukken van Roger.
    Vervolgens heb ik me laten vertellen dat hij het zich nog moeilijk heeft gemaakt maar deze ochtend kreeg ik alvast het resultaat vanwege het blunderboek. 4-1 voor Marcel !

    Last but not least een spannende partij tussen Freddy en Pros waarbij Pros Freddy een tijdlang een vreselijk pak slaag gaf.
    Freddy bleef zich vastbijten in zijn stelling en probeerde echt alles uit wat hij maar kon. Toen Pros veel tijd spendeerde aan deze dreigingen, kon Freddy de vruchten plukken. Nadat hij nog een stuk en 2 pionnen achterstond gaf Pros alles weg om toch maar de laatste pion van Pros er af te nemen. Hierdoor kwamen ze onvermijdelijk in een remisestelling terecht.



    Bijlagen:
    Wintercomp 2010-2011.xls (275.5 KB)   

    15-12-2010 om 18:08 geschreven door timothy  


    Categorie:CLUBKAMPIOENSCHAP
    06-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokeren blijft vriend en vijand verbazen !
    OK Het is maar tegen de laatste hoor ik er al een paar denken, maar deze ploeg was wel degelijk versterkt en had zelfs een hoger ploeggemiddelde dan ons.

    Daarnaast werd ik  door onze toekomstige sponsor verdacht van vervalsing van de competitie vanwege mijn opstelling op bord 4.
    Maar wat hij niet weet is dat ik steeds kies voor de man in vorm en dat is Gaspard weldegelijk!

    We waren redelijk vroeg vertrokken maar toch duurde het nog een tijdje vooraleer we de juiste straat hadden gevonden.
    Hongaarse GMS technologie staat immers nog in zijn kinderschoenen.

    Aangekomen moesten we nog even wachten aangezien de zaal niet klaar was en omstreeks 3 voor 2 trokken we maar naar boven.
    Ik moet zeggen dat het een uniek decor was, het leek op een feestzaal uit de 19de eeuw waarbij we op de plaatselijke tuinmeubelen annex verlichting mochten spelen.

    Zoals ik wel verwacht had, waren ze versterkt aangezien ze de punten kunnen gerbuiken om uit de degardatie zone ter geraken.
    Op bord 2 speelde Kurt tegen een fransman met 1997 elo, het ging zo vlot voor Kurt dat hij zich nadien een hoedje verschoot wanneer ik zei dat zijn tegenstander bijna 250 elo punten meer heeft. Door een mooie combinatie stond hij op het punt om een dame + stuk te winnen, waarna de tegenstander in zijn eigen tijd 10 min lang maar een wandelingske ging maken rond de andere borden. Van sportiviteit gesproken.

    Op bord 1 speelde ik tegen Erik Van Hauthem (1935 elo). In mijn opening kreep ik de tegenstander direct bij de keel, waarna hij vrijwillig een kwaliteit gaf. Daarna kwam mijn dame vast te staan op a1 maar dat was slechts tijdelijk. Echter bij mijn uitbraakpoging kon ik nog een vol stuk winnen maar ik speelde te snel. Op dat moment geeft de computer +7 voor mij en zeker nog 15 zetten daarna nog steeds +3. Kans na kans liet ik liggen om het af te maken en de komende 20 zetten bleef het nog +2. Met alle kansen die ik kreeg, kon ik wel 10 matchen winnen en ik moet mijn tegenstander feliciteren met zijn volharding tijdens deze pijniging. Hij vergat zelfs om te trakteren !
    Op het einde bleef er nog een toren + 2 pionnen over voor mij tegen P+L+pion voor hem. Toen stelde hij maar remise voor wat ik aannam uit pure ontgoocheling. 1,5-0,5 voor ons.

    Op bord 4 speelde Gaspard tegen een leeftijds en elo-genoot (1506). Na een aantal beginzetten kon Gaspard zijn tegenstander al doodknuppelen maar hij was niet gekomen voor een snelle overwinning maar eerder voor een pijnlijke marteling :)
    In het middenspel won hij een kwaliteit en liet zich dan plots overbluffen met een aanval op zijn koningsstelling. Op het moment dat we dachtten dat Gaspard ging kraken, spartelde hij er zich gewoon uit en wikkelde rustig af naar een gewonnen eindspel. 2,5-0,5 en 2 matchpunten !

    Op bord 3 speelde Ferry tegen J-M Piron (elo 1837). Ik had hem al op voorhand gewaarschuwd dat hij b4 zou tegenkrijgen en hem fijn uitgelegd hoe ik dit de vorige keer heb behandeld tegen diezelfde tegenstrever. Ik moet zeggen dat Ferry mijn plan uitstekend uitvoerde en het volledige centrum onder controle kreeg. Er werd geel wat afgewikkeld, een remise werd geweigerd door Ferry en plost kwam hij een stuk voor tegen pion.
    Het volgend eindspel leek onmogelijk te winnen maar hier wacht ik op het verdict van de computer aangezien die nog iets meer kunnen  dan wij.
    Ferry probeerde het toch nog lange tijd maar toen hij overmand werd door een hongeraanval accepteerde hij maar de remise. 3-1 winst en we blijven op de 2 plaats !

    Spijtig dat we nu een maand moeten rusten, net nu de machine op gang is gekomen !

    06-12-2010 om 22:17 geschreven door timothy  


    Categorie:INTERCLUB
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokeren verslaat Epicure 1 met 3-1 !
    Later meer..

    06-12-2010 om 00:04 geschreven door timothy  


    Categorie:INTERCLUB
    03-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitroepteken van rybka
    Als je va, Rybka ( één van de sterkste schaakprogrammas van het ogenblik) een uitroepteken krijgt doet dat deugd.
    Bijgaande stelling kwam op het bord in mijn partij tegen André De Mol, ik ben met zwart aan zet en geef mijn goede
    vriend de "doodsteek".
    Moeilijk was het niet want een beginnende schaker als Erwin vond hem ook.

    03-12-2010 om 23:28 geschreven door Gaspard  


    Categorie:ALGEMEEN
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-12-2010 om 23:17 geschreven door Gaspard  


    Categorie:ALGEMEEN
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaspard vangt mol !
    De titel verklapt een deel van mijn frustraties. Er zijn immers mollen actief in mijn voortuin en nu ben ik blij dat Gaspard er ééntje heeft kunnen vangen !

    Wat onze bewuste mol allemaal uitkraamde in zijn partij tegen Gaspard is niet voor publicatie vabaar. Na stukwinst ging André op zoek naar een plan B. Toen hij dat niet vond hoopte hij op plan C,D,E,F en de rest van het alfabet.Men zou hem een trofee moeten geven voor zoveel masochisme ! Gaspard had er wel schik in en rekte de doodsstrijd nog even.

    Ferry had bezoek van de sint op zijn bord en deze gaf hem met plezier het hele bord cadeau. Na een dubieus pionoffer werd Roger op de damevleugel overspoeld van wulpse pionnetjes die ook graag eens een dame wilden worden.

    Zelf had ik geen kind aan Freddy, tegen zijn natuur in ging hij zich ingraven..echter als je dat wilt doen is het wel handig om eerst de deur van de bunker dicht te doen. Op zet 3 pion voor en op zet 11 kreeg ik er nog een stukje bij. De rest was afwerking. Komaan Freddy je kan beter !

    Ondertussen had Jan de scalp van Willy te pakken en ik zag dat het hem extra deugd deed ! De vruchten van Jan's jarenlange geduld beginnen eindelijk te renderen ! Dat belooft !

    In de topper van de dag pareerde Dirk elke dreiging van Kurt, tot hij kraakte in het middenspel mits een stukoffer op h6 en zo gingen er 2 pionnen verloren voor Dirk. Door een algehele afruil kwam Dirk een kwaliteit voor tegen deze pionnen maar het eindspel was dan al verloren voor hem.

    Weer zag ik een Erwin die toont dat hij echt kan schaken ! Echter door een beetje nonchalance liet hij zich verschalken en verloor hij een balangrijk stuk. Hierna was het nog even aanklampen maar hij kon de 0 niet meer ontlopen. Volhouden Erwin..zie maar naar Jan !

    Ik heb een flauw vermoeden dat Marcel ondertussen al 15 keer op deze blog is komen kijken vandaag, echter ik hem van hem nog geen gegevens ivm het blunderboek van gisteren. Ik zag wel dat hij een zwakke pion op c6 veroverde maar dat hij het zich nadien nog lastig aan het maken was ! Bedankt voor jouw inzending in het gastenboek Marcel ! Ze gaan niet weten wat hem overkomt in Epicure komende zondag :)

    André De Meyer vond weer van zichzelf dat hij slecht speelde tegen Pros. Misschien dat hij doelde op de afwerking wat inderdaad beter had gekund maar voor de rest is de overwinning verdiend ! Eigenaardig dat spelers nog diepgaand naar een plan gaan zoeken terwijl de tegenstander nog 11 secs op de klok heeft.

    Bijlagen:
    Wintercomp 2010-2011.xls (275 KB)   

    01-12-2010 om 15:23 geschreven door timothy  


    Categorie:CLUBKAMPIOENSCHAP


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nuttige LINKS
  • K.B.S.B.
  • Schaakclub Chesspirant
  • Schaakclub Opwijk
  • Schaakclub Brasschaat
  • Schaakclub Aalst
  • Schaakclub Leuven
  • Schaakclub KGSRL Gent
  • Schaakclub Geraardsbergen
  • Schaakclub Zottegem
  • DenkSportKampioen

    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Lokeren op verplaatsing: C&D Gent
  • Bordspeltornooi Lokeren - 9 September
  • dammen
  • reactie op kerstgeschenk
  • ?! kerstgeschenk

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek


    Verantwoordelijke competitie
    De Rycke Timothy
    Tel :
    Gsm : 0486/435096
    e-mail : timothy.de.rycke@pandora.be

    Penningschap
    Zaman Roger
    Lokerse Schaakvereniging
    443-3600671-40
    Zoeken met Google




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs