Inhoud blog
  • Ward is clubkampioen 2013 en Roger winnaar van de B reeks!
  • INFORMATIE
  • NIEUWE WEBSITE FUSIECLUB
  • Jürgen is kampioen C reeks
  • Schaken geen sport?
    Laatste commentaren
  • mooi verslag (dirk bernaert)
        op Randgebeuren: letterlijk : langs de rand van de E40
  • Categorie (Timothy)
        op Met dank aan de voorzitter en het bestuur.
  • Good Start (Roger)
        op Met dank aan de voorzitter en het bestuur.
  • Pieter (Timothy)
        op Met dank aan de voorzitter en het bestuur.
  • C&D (Timothy)
        op SCHAAKTOERNOOIEN
  • deelname C&D toernooi Gent (Pieter)
        op SCHAAKTOERNOOIEN
  • jammer (Stephan)
        op Lokeren boekt zuinige zege bij Temse en onderzoek naar mogelijke omkoping loopt !
  • Uitslag (Timothy)
        op Op zoek naar inspiratie...
  • resultaten (Frans)
        op Op zoek naar inspiratie...
  • Blog (Timothy)
        op Op zoek naar inspiratie...
  • Categorieën
  • ALGEMEEN (66)
  • CLUBKAMPIOENSCHAP (100)
  • HISTORIEK (1)
  • INLICHTINGEN (1)
  • INTERCLUB (43)
  • LOCATIE (1)
  • RANDGEBEUREN (6)
  • SPEELDAGEN (1)
  • STATUTEN (1)
  • Archief per maand
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
    Lokerse schaakvereniging
    Schaaknieuws
    24-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marcel stoomt door naar de top van het klassement !
    Het meest interessante aan de schaakavond op dinsdag is de analyse van de verschillende spelers aan de toog.

    Zelden komt het voor dat men een vergelijk ivm de waardering van hyn partijen kan vinden. Zo was ik gisteren getuige van een conversatie tussen 2 spelers waarvan de ene beweerde dat fritz hem +7 voordeel gaf in de match van de week ervoor terwijl zijn tegestander beweerde dat Fritz hem +5 gaf. Aan een andere versie van Fritz zal het niet gelegen hebben maar natuurlijk zal dit een tijdsopname geweest zijn waarbij dan de ene gewonnen stond en daarna de andere.

    Ook waren ze er gisteren niet goed uit wie er beter stond in de partij tussen Marcel en Gaspard, echter deze ochtend kreeg ik vanwege het persagentschap al een mededeling per fax dat Fritz zijn blunderboek heeft geraadpleegd en kwam tot een score van Blunders Gaspard 5 - Blunders Marcel 0. Spijtig genoeg telde het maar voor 1 punt Marcel !

    Zelf had ik weinig moeitje met de duracell batterijen van onze sympathieke André De Meyer, na een twinitigtal zetten waren er al 2 pionnen in de pocket en kon de stormloop beginnen op wit zijn koning.

    Ferry speelde een slaapverwekkende inhaalpartij tegen Willy en aangezien er verder niet veel van gezien heb ga ik jullie niet verder lastig vallen met onzin.

    Roger ging verder op zijn elan van de zondag en kon mits een paar tactische foefjes zijn tegenstander op de knieën krijgen.

    André De Mol had weer geluk in zijn partij , niet dat ik er iets van gezien heb maar ik veronderstel het gewoon.

    En voor de rest heb ik enkel kopzorgen ivm de hoge klassering in onze interclubstand !

    Bijlagen:
    Wintercomp 2010-2011.xls (275 KB)   

    24-11-2010 om 12:30 geschreven door timothy  


    Categorie:CLUBKAMPIOENSCHAP
    22-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokeren klopt Anderlecht !
    Mooie titel, echter is het tegen Anderlecht 3 en slechts in het schaken !

    Daar waar we in het begin van het jaar vreesden om een heel jaar tegen het degradatiespook te vechten, moeten we reeds vaststellen dat na 4 ronden dat potentieel gevaar al geweken is. De komende 7 ronden kunnen we dus heel relax aanvatten !

    Op bord 1 kreeg ik te maken met een sympathieke ervaren speler ( Julien Campeert- 1939 elo) die me trachtte te verrassen in de opening.
    Blijkbaar had ik al heel snel het goede plan opgevat en gaf de computer me al na 5 zetten +1. Wanneer mijn opponent probeerde door te breken op mijn damevleugel negeerde ik de dreiging en offerde een stuk in een vrij complexe stelling. Mijn tegenstander ging direct in het tegenoffensief met een stukoffer maar door zijn enthousiasme om nog meer slachtoffers te maken in mijn stelling, ging er een vol paard verloren van hem.
    Met een stuk en pion minder gaf hij wijselijk op. 1-0

    Op bord 2 speelde Kurt tegen Dinko Giadrosic (elo 1850), eerder dit jaar had hij er al eens tegengespeeld en nu was hij beter voorbereid op een eigenaardig openingsspel van de tegenstander. Alhoewel... hij besteedde plots veel tijd en durfde uiteindelijk toch niet nemen op b2.
    Alle dreigingen van wit werden allemaal vakkundig gepareerd en zwart kwam uiteindelijk zelfs een pion voor.
    Wit verdubbelde zijn torens en dreigde binnen te komen op de koningsstelling waardoor bij herhaling van zetten tot remise werd besloten.
    Heeft kurt iets gemist in die stelling? De computer zal het wel uitwijzen zeker? 1,5-0,5

    Daana was het lange tijd wachten tot er een resultaat binnenkwam van de andere borden.

    Op bord 4 trad deze keer Roger Zaman aan tegen Manual Rando (elo 1626). Daar waar ik in het begin van het jaar bevreesd was van de kwaliteit van onze 4de bord, kweet ook hij zijn taak naar behoren. Meer zelfs... hij deed het rustig en knap !
    Interclub-Roger is een totaal iemand anders dan Competitie-Roger en ondanks hij van start ging met een paar witte vedetten, nam hij zijn partij heel georganiseerd op.
    Toen hij op een geforceerde manier tot dameruil kon overgaan kwam zijn paard heel sterk in de stelling van wit.
    Mits het positionneren van zijn lichte brigade, kon jij uiteindelijk de zwakke pion slaan op b3 waardoor ook c4 ten prooi viel !
    Met deze 2 pionnen voor nam hij een paar valiums in en rekte de doodsstrijd van zijn tegenstander nog met een uur.
    De rest heb ik niet meer gezien aangezien mijn bier en de verhalen van mijn tegenstander op dat moment interessanter waren :)
    2-5-0,5

    Hiermee was de ploegoverwinning binnen en was er plost iets minder stress te bespeuren op bord 3.
    Op bord 3 speelde onze Ferry tegen Skander Bayar (elo 1763). De opening verliep min of meer zoals op mijn bord, enkel vond ik dat Ferry heel wat meer ruimte kreeg dan ik. Toch was in het begin wat bezorgd om zijn stukoffer maar daarna overtuigde hij met klasse door een ongelooflijke aanval op de zwarte koning te zetten. Deze koning kon niet weg en het was gewoon zoeken naar een manier om mat te geven. Persoonlijk was ik ervan overtuigd dat dit bereikt kon worden met Ta3. Toen ik lange tijd daarna terugkwam was de situatie nog steeds dezelfde, echter zag ik dat Ferry mits e5 een dameoffer kon uitvoeren met ondekbaar mat.Helaas zag hij het niet en bracht zichzelf nog in problemen.
    10 uur later (enfin het voelde toch zo lang) had Ferry een nieuwe kans door alle stukken af te ruilen en daarna te promoveren met zijn pluspion.
    Echter hij had dit verkeerd uitgerekend en ging gewoon lustig door, totdat ze beiden in tijdsnood kwamen rond 5 voor 8.
    Ferry kon uiteindelijk zijn tegenstander door zijn vlag rammen waardoor de uitslag wel heel zwaar werd voor ons. 3,5-0,5 !






    22-11-2010 om 16:12 geschreven door timothy  


    Categorie:INTERCLUB
    20-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokerse schaakvereniging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Inzending Gaspard.
    Een partijtje ontspanning.

    20-11-2010 om 11:24 geschreven door roger  


    Categorie:ALGEMEEN
    17-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokerenschaakt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Inzending van De Mol André

    17-11-2010 om 12:55 geschreven door roger  


    Categorie:ALGEMEEN
    14-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De tijd van toen Shocked
    Recentere foto's , van onze kampioenen , kunnen hier ook terecht.

    14-11-2010 om 14:34 geschreven door roger  


    Categorie:ALGEMEEN
    12-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woord van dank
    Beste clubleden,

    Uiteindelijk heb ik de weg gevonden om ook eens een berichtje te zenden.
    Wat ik eerst en vooral wil doen is een woordje van dank neerschrijven gericht
    aan onze duivel-doet-het-al : onze toernooileider, blog-schrijver, ploegkapitein,
    schaakleerkracht enz; TIMOTHY.
    Als we hem veel vriendschap (zie ons logo, veel latijn  moet je er niet voor kennen)
    en nu en dan een pint betalen gaan we er nog lang plezier aan beleven !

    Aan André anononiem de mededeling dat ik al een geschenkje in het hoofd heb
    voor de prijsuitreiking :een  splinternieuw telraam. Ik zelf ga eens rondgaan voor een zwaardere
    computer.
    Tot Dinsdag folks

    Gaspard

    12-11-2010 om 00:00 geschreven door roger  


    Categorie:ALGEMEEN
    10-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferry spoelt zondagse kater weg en Pros stunt !
    Een plaatselijke rechtbank heeft me zwijgplicht opgelegd tav een gewaardeerd clublid naar aanleiding van mijn verslagen van de afgelopen weken.

    Zo jammer eigenlijk maar aan de andere kant kort dit mijn verslag voor de helft in.

    Ferry en Gaspard hun partij begon de eerste uren als een partijtje blufpoker dat net niet uitmondde in strippoker.
    Gaspard bood een stuk aan, Ferry weigerde en hakte dan maar lustig in op de stelling van Gaspard.
    Helaas mocht het verweer niet baten en blijft Ferry met het maximum van de punten mee bovenaan draaien.

    Onze habitués afewzigen waren ook deze keer afwezig. Hierbij maan ik hen dan ook aan om hun uitgestelde partijen zo snel mogelijk te spelen !

    A De Mol  noniem kreeg een snel sinterklaasgeschenk aangeboden van de zingende sint. Zoals we anoniem kennen pakte hij dit me dank aan.

    Pros kreeg met Roger een stevige brok voor de kiezen. Roger ging dan ook complexloos ten aanval en leek goede kansen te hebben.
    Toen ik een uur later terug aan hun bord verscheen stond Pros met zijn witte pionnen verbonden op de 6de en 7de lijn en kon heel eenvoudig een toren winnen. Hij had nog geen zin om naar huis te gaan en ruilde de torens maar af. Wat beiden niet zagen was dat Roger hierdoor glad gewonnen stond. Maar door deze collectieve vlaag van blindheid kon Pros alsnog winnen . Een overwinning die kan tellen !

    Erwin heeft in het schaken een chronische ziekte en dat is het zogenaamde "randstuk", dit is meestale een stuk dat hij naar de rand van het bord plaatst om het dan te laten insluiten. Marcel toonde geen genade en maakte het op zijn gekende wijze af.

    Frans toont dat hij weer in bloedvorm verkeert ! Freddy kreeg m.i. weinig kansen in de mooie ontwikkelingspartij van Frans.

    Goed nieuws voor Anoniem. Ik heb deze keer het klassement gesorteerd zoals het moet en ik ben tot de onthutsende vaststelling gekomen dat hij plots een A -reekser is (slik).

    Tot slot nog 1 tip..speel nooit met een stuk minder in een rapidpartijtje tegen André De Meyer vanuit de beginstelling, deze gangster gebruikt nog vuilere truuks dan zijn (voor)naamgenoot !

    Allé tot ziens en zoals gewoonlijk kan je de bijlage hieronde terugvinden !


    Bijlagen:
    Wintercomp 2010-2011.xls (275 KB)   

    10-11-2010 om 15:11 geschreven door timothy  


    Categorie:CLUBKAMPIOENSCHAP
    08-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokeren boekt onnodige nederlaag tegen buren uit Dendermonde
    Helaas..aan alles sprookjes komt een eind en na 2 overwinningen liepen we een nederlaag op tegen onze vrienden uit Dendermonde.

    Bizar eigenlijk als je ziet dat 3 van de 4 duels ging tussen leden en ex-leden van Dendermonde. Op papier waren we gelijkwaardig maar details zouden beslissen over de match.

    Na twee uur spelen zag het er nog redelijk goed uit. Op bord 2 trok kurt al snel ten aanval tegen zijnen goeie vriend David en kreeg een mooie stelling.
    Op bord 4 maakte ik me ook al niet ongerust, Marcel ontwikkelde vlot en zette druk op de zwakke punten van zwart.

    Op bord 1 speelde ik zelf tegen Dirk Buydts. Ik trachtte hem te verrassen in de opening. Het leek nog even te lukken ook want de eerste uren van de partij geeft Fritz aan dat ik een mooi positioneel voordeel had opgebouwd.

    Enkel op bord 3 maakte Ferry er een potje van en werd weggedrukt door Franky , ook zijn tijd ging verschrikkelijk snel naar beneden.

    Even later werd mijn vrees bewaarheid, bij Ferry ging het van kwaad naar erger en hij moest de pijp aan maarten geven.

    Gelukkig werd daarna het evenwicht hersteld door Marcel die zwart helemaal te grazen had genomen. 1-1 dus en het kon nog alle kanten op.

    Bij Kurt ging het de goeie kant op, echter miste hij op een bepaald moment een winnende voortzetting en verkwanselde bijna helaam zijn goeie stelling. Wederzijds tijdsnood deed hen broederlijk berusten in remise.

    Alle druk lag dus op mijn schouders en in het middenspel had mijn tegenstander een remise geweigerd omdat hij de andere partijen niet betrouwde. Hij trachtte dus de stelling uit te melken en zoals het me wel dit jaar nog eens voorgekomen is , krijg ik een pion in de schoot geworpen maar door de verkeerde pion te winnen bracht ik mezelf stevig in de problemen.
    Door een verkeerde positie van mijn beide paarden verloor ik een stuk. Na een knap eindspel waar ik nog had kunnen proberen voor K+P+L tegen K won mijn tegenstander nog een stuk en zijn laatste pionnetje volstond voor onmiddelijke opgave.

    Kleine nederlaag en in dit systeem koop je er bitter weinig voor. Gelukkig veranderde dit niet aan ons humeur en na een lekkere maaltijd in de locale chinees ( waarvoor dank aan Kurt vanwege de goede tip) waren we weeral vrij laat thuis.

    08-11-2010 om 11:15 geschreven door timothy  


    Categorie:INTERCLUB
    05-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANIMATIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Foto uit de oude doos

    05-11-2010 om 15:00 geschreven door roger  


    03-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mol senior haalt vuile truuken boven !
    Laten we maar beginnen met de langste partij. André geeft wekelijks aan dat schaken een vrij dom spelletje is waarbij je slechts tot 3 of 4 moet kunnen tellen. Zelfs dat is niet meer nodig zolang je maar de andere door zijn vlag jaagt ! Veel meer kan ik niet over zijn partij zeggen tegen Willy, die nog steeds puntenloos is. André werd vakkunding van het bord gezet en toen er slechts een eindspel met dame+paard+ paar pionnetjes tegen een paar pionnetjes verscheen vergat hij op te geven. Geen erg want Willy vergat zijn klok.

    Daarnaast was het ook uitkijken naar de partij tussen Freddy en Kurt. Laatstgenoemde bouwde een mooie aanvallende partij op de koningsstelling van wit op. Echter een damepenning maakte de zaken er iets gecompliceerder op.
    Toen Kurt uiteindelijk met paard op f2 sloeg vergiste Freddy zich. Ipv een stuk te winnen ging hij resoluut voor de dame.
    Die kreeg hij ook maar zijn eigen materiaalverlies ervoor was aanzienlijk en de opgave was kwestie van tijd.

    Zelf kwam ik tegen onze penningmeester Roger uit en deze keer vroeg hij eens geen geld maar bood hij me een fris pintje aan.
    OK dat hielp niet veel want vanuit de opening was hij ook zo vriendelijk om me een pionnetje te geven.
    André zou dit flauw vinden maar het volstond om de partij uit te schuiven.

    Marcel ontsnapte aan een nederlaag tegen Denis, die de damevleugel van zwart verwoestte. Verder heb ik niet gezien wat er gebeurd was maar de dame van Denis ging er af en Marcel diende even nog gas te geven toen zijn tijd fel naar beneden ging.

    Verder won Pros van Jurgen, goed heb ik het niet gezien maar ook hier was er sprake van dameverlies bij Jurgen en was het een koud kunstje voor Pros om het af te maken.

    Bijlagen:
    Wintercomp 2010-2011.xls (273.5 KB)   

    03-11-2010 om 10:35 geschreven door timothy  


    Categorie:CLUBKAMPIOENSCHAP


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nuttige LINKS
  • K.B.S.B.
  • Schaakclub Chesspirant
  • Schaakclub Opwijk
  • Schaakclub Brasschaat
  • Schaakclub Aalst
  • Schaakclub Leuven
  • Schaakclub KGSRL Gent
  • Schaakclub Geraardsbergen
  • Schaakclub Zottegem
  • DenkSportKampioen

    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Lokeren op verplaatsing: C&D Gent
  • Bordspeltornooi Lokeren - 9 September
  • dammen
  • reactie op kerstgeschenk
  • ?! kerstgeschenk

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek


    Verantwoordelijke competitie
    De Rycke Timothy
    Tel :
    Gsm : 0486/435096
    e-mail : timothy.de.rycke@pandora.be

    Penningschap
    Zaman Roger
    Lokerse Schaakvereniging
    443-3600671-40
    Zoeken met Google




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs