Inhoud blog
  • woensdagmiddag
  • delen
  • nieuwe start
  • notaris
  • allergie
    Zoeken in blog

    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Levensmomenten

    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.psychisch moe
    Vandaag ben ik psychisch moe. Op school is het keidruk, veel avondvergaderingen enz.
    Ook privé lukt het me niet zo goed. Er is geen vooruitgang in mijn leven, ik blijf precies op hetzelfde punt steken.
    Maar hoe ga ik daar mee om? Liefst van al vlucht ik. Daarstraks had ik enorme zin in een sigaret. Gelukkig heb ik het niet gedaan.
    Ik probeer reeds een drietal weken niet meer te roken en ik wil dat volhouden. Het is gewoon ongezond en voor niets nodig!

    Ik moet proberen voeling te blijven hebben met mijn lichaam. Ik ben de moeite waard en ik kan ergens voor gaan!

    Vrijheid is het gevoel dat je nergens aan hoeft te ontsnappen.
    Yuanwu  

    Ontsnappen is iets wat ik als typische 9, de vredestichter, steeds wil doen.
    Betekent dit dan dat ik geen vrijheid ken?
    Misschien wel, ik voel me niet vrij om zelf beslissingen te nemen. Ik hou steeds zoveel mogelijk rekening met de anderen.
    En als me dat niet lukt, voel ik me niet goed, en trek ik me terug in mijn cocon.

    Ik moet een manier zoeken om hier te kunnen mee leven. Ik kan mezelf niet veranderen van het ene type naar het andere.
    Ik ben ik, en ik moet een manier zoeken om daar mee om te gaan.

    06-04-2011 om 21:30 geschreven door positivo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Succes heb je zelf in handen!

    Heel belangrijk: ik en niemand anders neem de verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven in handen!

    De dingen veranderen niet, wij veranderen!
    Een wijsheid van Henry David Thoreau.

    Wanneer je nieuwe informatie krijgt, komen er ook nieuwe opvattingen binnen in je leven.
    Dus het is heel normaal dat je op een bepaald tijdstip in je leven anders kan gaan denken. Misschien heb je nieuwe informatie gekregen, of misschien is er iemand nieuw in je leven gekomen met nieuwe ideeën. Ideeën die je vroeger niet kende, of die je misschien verdrongen hebt omdat ze volgens de anderen niet bij je passen.

    Uw zelfbeeld moet voortdurend aangesproken worden. Positief denken werkt alleen als je het continu doet, anders verandert je zelfbeeld.

    Je kan jezelf naar het succes toe praten! Geloof erin!

    03-04-2011 om 16:44 geschreven door positivo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanvoelen
    Bepaalde dingen kan je aanvoelen. Vibraties spelen een belangrijke rol in je leven.
    Ook je intuitie kan bepalend zijn.

    Vandaag wou ik een vriendin opbellen om met haar af te spreken tijden de paasvakantie.
    Voormiddag kon ik haar niet bereiken. Dat gaf me geen goed gevoel.

    Namiddag kreeg ik haar aan de telefoon. Reeds bij de eerste zin hoorde ik het 'abnormale' in haar stem.
    Er was iets aan de hand, maar wat?

    Dadelijk dacht ik terug aan de laatste keer dat ik haar zag en met haar gesproken had. Alhoewel ik haar toen volop nodig had, ik moest heel wat op een rijtje zetten, heb ik ook actief naar haar geluisterd.
    Zelf was ik op dat moment niet in staat om er dieper op in te gaan, omdat ik zelf nog niet klaar was met mijn denkwereld te ordenen.
    Eigenlijk moet ik nu in mijn auto springen en naar haar rijden.Dat zou ik ook liefst doen. Maar de omgeving laat me dat niet toe.
    Correctie: ik laat dat niet toe omdat mijn dochter mij op dit moment ook nodig heeft. Ik kan het naar haar toe niet maken om zo maar even enkele uren te verdwijnen. Zij heeft mijn steun hard nodig bij het studeren voor haar examens.

    Volgende week maak ik tijd voor mijn vriendin. Jammer genoeg betekent dit ook vaak dat je anderen daarmee kwetst, dat je zelfs afscheid moet nemen van dingen, personen die je zeer dierbaar zijn. Maar de keuze zal enkel bij haar liggen! En op een bepaald moment zal zij daar klaar voor zijn, en dan moet ze omringd worden met mensen die van haar houden en die haar nemen zoals ze echt is!

    03-04-2011 om 00:00 geschreven door positivo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedicht: mentaliteit
    Hoe langer ik leef, des te beter ik besef
    hoe mijn houding mijn leven beïnvloedt.

    Je instelling is belangrijker dan je opleiding,
    dan geld, dan de omstandigheden,
    dan mislukkingen, dan successen,
    dan alles wat iemand kan zeggen of doen.

    Je instellling is belangrijker
    dan uiterlijkheden, talenten of vaardigheden.
    Het opmerkelijke is dat
    we kunnen kiezen wat onze houding
    op een bepaalde dag zal zijn.

    Je verleden kun je niet veranderen.
    Hoe anderen zijn, kun je niet veranderen.
    Het onvermijdelijke kun je niet veranderen.

    Wat je wel kunt veranderen,
    is het enige waar je zeggenschap over hebt
    en dat is je houding.

    Ik ben ervan overtuigd dat het leven
    voor 10 procent uit voorvallen bestaat
    en voor 90 procent uit je reactie daarop.


    Hoe u zich voelt en wat u ervan denkt, kunt u helemaal zelf bepalen.
    U en niemand anders!

    03-04-2011 om 00:00 geschreven door positivo  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs