Foto
Welkom
Fijn dat je mijn blog bezoekt!
Deze blog is bedoeld voor mensen die willen weten hoe het met ons gaat, die graag op de hoogte blijven van het verloop van mijn ziekte melanoom, die ons een hart onder de riem willen steken op moeilijke momenten of die gewoon willen laten weten dat je aan ons denkt.
Zet zeker iets in het gastenboek zodat ik weet wie er mee volgt... Twijfel niet om te reageren op de verhalen op de blog.
Als je even op deze site komt piepen om de laatste roddel te weten of als je gewoon iets wil hebben om over te praten met anderen zit je dus fout. :-)
013zwGroetjes
Jessica, Erwin & Fenne
Foto
Foto
Foto
Categorieën
  • Behandeling (55)
  • Fenne (7)
  • Gedachten, gevoelens,... (25)
  • Archief per maand
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
    Zoeken in blog

    Leven met melanoom
    Er komt niets op je pad dat je niet aankan...
    Na 7.5 jaar terug ziek...
    21-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Up-date
    Waar zal ik beginnen?

    Deze week NMR van het hoofd gehad onder een spiksplinternieuwe scan in Hasselt.  Deze keer met muziek
    Dinsdag ben ik bij de neurochirurg geweest en de vijf puntjes lijken toch metastasen te zijn.  100 % zeker zijn ze pas als ze groeien maar gelukkig zijn ze hetzelfde gebleven en zijn er geen puntjes bijgekomen sinds de bestraling.  De uitzaaiing die al eens heeft gebloed heeft opnieuw een bloeding gedaan, daarmee mijn fellere hoofdpijn en misselijkheid.  Want het letsel is nu ongeveer een dikke vier cm groot en dit drukt uiteraard op de rest van mijn hersenen...  Omdat de cortisone niet echt helpt en het veel bijwerkingen geeft zoals een opgezwollen gezicht, gejaagdheid enzo mag ik deze afbouwen.  Ik krijg wel bijna dagelijks een spuit Contramal tegen de pijn en deze helpt goed.

    De prof in Jette zegt enkel de dingen waarvan hij heel zeker is.  Zo stond er in mijn PETverslag dat er nog een aantal verdachte letsels zijn maar hij had deze niet vermeld.  Zo kan ik een uitzaaiing hebben op mijn rib en meerdere puntjes in mijn lever.  In Hasselt zeggen ze de verdachte dingen wel... Ieder zijn mening en ik leg het een beetje langs me neer.  Het is wat het is.

    Vandaag, vrijdag doemdag , weer naar Jette.  De pillen werken! Het letsel in mijn borst is sterk verkleind.  In januari weer onder de PEt om te zien of de rest ook reageert.  En nu het letsel kleiner is denkt de prof er toch sterk aan om het te laten verwijderen.  10 jan moet ik weer naar de gyneacoloog in Hasselt en zij gaat dan overleggen met Brussel.

    Indien ik uitval krijg aan de linkerzijde van mijn lichaam gaan we er toch over nadenken om het letsel dat gebloed heeft ook te verwijderen. In Hasselt zeiden ze dat er een aantal serieuse nevenwerkingen kunnen zijn en in Jette zeggen ze dat het nogal zou meevallen... Dus weer: we zullen zien!

    Nu ben ik ziekenhuisvrij tot 10 januari!

    We gaan oudejaar weer vieren in Centerparcs! Deze keer in Kempervennen bij Eindhoven.  Gewoon lekker eten met mijn ouders, zus, man en zoontje!

    Fijne feestdagen iedereen! En vooral: als je de kadootjes open doet, denk er dan eens aan om heel dankbaar te zijn voor een goede gezondheid....xxxx


    21-12-2012 om 19:50 geschreven door jessicavdc  


    Categorie:Behandeling
    04-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pet-scan nummertje ik weet niet meer hoeveel

     3 december weer PET scan gehad in Jette. De scan zelf ging redelijk vlot maar het wachten op de beelden duurde toch oh zo lang....

    De tumor in mijn borst is gegroeid, dat voelde ik zelf heel duidelijk.  Je kan de tumor vergelijken met bijna een appelsien. En hij is heel actief en agressief.  Ik heb nog een uitzaaiing bij op mijn longvlies.  Een letsel in mijn lever is verkleind en een andere vergroot.... Dus bye bye Ipi.
    Ik krijg nu andere pillen en over twee weken weet ik of deze werken maar de kans is klein....

    17 dec onder de NMR om te checken of de kleine puntjes bloedvaatjes zijn of toch metastasen... Dan de beslissing wat we hieraan gaan doen, bestraling wsl.  En we gaan bekijken of we de tumor uit de borst gaan halen want deze stoort toch wel heel fel en is met momenten pijnlijk....

    Morgen naar de oncoloog in Hasselt en dan heb ik hopelijk wat meer antwoorden....

    Ohja, als je eraan denkt voor een kerstcadeautje, een doosje gezondheid is welgekomen!

    04-12-2012 om 14:00 geschreven door jessicavdc  


    Categorie:Behandeling


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek of om de andere berichten te lezen


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !




    Mijn favorieten
  • Mijn leven
  • The Paintbox

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    uwmening
    www.bloggen.be/uwmenin

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs