Foto
Welkom
Fijn dat je mijn blog bezoekt!
Deze blog is bedoeld voor mensen die willen weten hoe het met ons gaat, die graag op de hoogte blijven van het verloop van mijn ziekte melanoom, die ons een hart onder de riem willen steken op moeilijke momenten of die gewoon willen laten weten dat je aan ons denkt.
Zet zeker iets in het gastenboek zodat ik weet wie er mee volgt... Twijfel niet om te reageren op de verhalen op de blog.
Als je even op deze site komt piepen om de laatste roddel te weten of als je gewoon iets wil hebben om over te praten met anderen zit je dus fout. :-)
013zwGroetjes
Jessica, Erwin & Fenne
Foto
Foto
Foto
Categorieën
  • Behandeling (55)
  • Fenne (7)
  • Gedachten, gevoelens,... (25)
  • Archief per maand
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
    Zoeken in blog

    Leven met melanoom
    Er komt niets op je pad dat je niet aankan...
    Na 7.5 jaar terug ziek...
    25-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekje Oostende met de VLK
    Jammer genoeg ben ik vroeger moeten thuiskomen van het midweekje Oostende.

    Ik voelde me in het weekend al niet echt goed... En dan kwam er de emotionele klap nog eens bij aan zee.  Ik vond het heel confronterend om ineens te zien dat ik echt wel ziek ben.

    Ik heb de prof een mailtje gestuurd en we zullen zien wat hij zegt...

    25-10-2012 om 13:19 geschreven door jessicavdc  


    Categorie:Behandeling
    19-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nevenwerkingen studie
    Sinds mijn ziekenhuisopnames was mijn ontstekingswaarde nog niet gedaald. Vorige week vrijdag naar Jette geweest en de prof dacht aan een darmontsteking door de studie...Ik moest vandaag terug gaan en de ontstekingswaarde in mijn bloed is toch gedaald.
    Ik heb nog steeds een onaangenaam gevoel in mijn buik en ik moet de cortisonen blijven doornemen.  Normaal moet het na een tijdje beter gaan...

    De prof zei ook dat we de volgende behandeling een tweetal weken kunnen uitstellen zodat ik tijdens de feestdagen niet ziek ga zijn.  Hij twijfelt ook een beetje om de Ipi te blijven geven, misschien dat ik het volgende keer in een mindere dosis ga krijgen aangezien ik zo fel reageer op dit spul.

    Mijn hoofdpijn en tintelingen zijn ook terug na een week gestopt te zijn met de spierverslapper.  Ben deze op eigen intitiatief terug beginnen nemen...

    Ik slaap heel slecht, zelfs met een slaappil.  Van de ene slaappil slaap ik snel in maar word ik wakker en van de andere krijg ik serieuze nachtmerries... Dus nu weer iets anders proberen... Hopelijk werkt het want ne hele nacht wakker liggen terwijl je heel moe bent is allesbehalve leuk!

    Nu hopen dat ik niet meer terug naar Jette moet tot de MRI van mijn hoofd 5 november...

    Maandag ga ik normaal gezien een weekje mee naar Oostende met de VLK.  Dit is een hele week verwend worden samen met andere jonge lotgenoten. Ik kijk er wel naar uit! Hopelijk laat mijn buik me een beetje met rust...


    19-10-2012 om 20:34 geschreven door jessicavdc  


    Categorie:Behandeling
    15-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn kleine man is 1 jaar!!
    Mijn lieve kleine man is op 14 oktober één jaar geworden!






    15-10-2012 om 00:00 geschreven door jessicavdc  


    Categorie:Fenne
    04-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer een paar daagjes ziekenhuis gehad...
    De nacht na de Ipi kreeg ik al rillingen.  Normaal krijg ik de neveneffecten niet zo snel na de behandeling.  Woensdag zijn we dan toch maar naar het ziekenhuis gereden aangezien ik koorts had, 39.9 was toch al de moeite.

    Vrijdag voelde ik me ietsjes beter en de oncoloog zei dat ik mocht kiezen of ik naar huis mocht.  Ja, wat zou je zelf kiezen? Weekendje ziekenhuis of naar huis? 

    Resultaat: zondag weer terug want terug 39 graden koorts... Zelfs met de antibiotica die ik moest doornemen...

    Mijn ervaringen met de spoeddienst in Hasselt zijn niet zo geweldig goed...
    De verpleger die eerst alles even checkt zei doodleuk: melanoom is een hele lijdensweg.  Het zou leuk zijn mocht je naar geriatrie kunnen gaan en de ziekte kon doorgeven aan een oud mensje dat toch niet meer kan.  Ik geloofde mijn oren niet en heb dan eigenlijk ook niet echt gereageerd omdat ik gewoon zo gechoqueerd was door deze opmerking!
    De spoedarts weigerde contact op te nemen met de prof in Jette.  Ze zei dat Erwin hem maar moest bellen en als de prof iets moest weten we haar mochten doorgeven.  Dit was buiten Erwin gerekend! De spoedarts kreeg dadelijk zijn gsm aan haar oor geduwd.

    Gisteren dan toch naar huis.  Andere antibiotica die de Hasseltse oncoloog wou en een dosis cortisone die de prof in Jette wou. Iets heeft in elk geval geholpen.

    Ik voel me nog geen 100 procent maar het is toch beter.  Een beetje hoofdpijn en buikpijn kan er nog wel bij...

    04-10-2012 om 20:49 geschreven door jessicavdc  


    Categorie:Behandeling


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek of om de andere berichten te lezen


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !




    Mijn favorieten
  • Mijn leven
  • The Paintbox

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    we_it
    www.bloggen.be/we_it

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs