Inhoud blog
  • Ook geslaagd
  • Geslaagd
  • Fotoshoot
  • Rustig baasje = rustige hond
  • Sledetocht in Zweden
    Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
    Zoeken in blog

    E-mail ons

    Druk op onderstaande knop om Yanne en Peter te mailen

    Startpagina !
    Het leven in de roedel
    Dagboek van een roedel
    25-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indi en Chimouk
    De aanpassing in de roedel verloopt vrij vlot. Vooral Gobi en Buddha (1 jaar oud) zijn dol op die 2 kleine speelkameraden. Ze hollen en bollen als onstuimige speelvogels. Zelfs Thorgal (2,5 jaar) doet nog af en toe mee. Alegro daarentegen heeft hen meteen duidelijk gemaakt dat er met hem niet te sollen valt. Met een grom en een snauw wisten ze nogal vlug dat ze beter een grote boog om hem heen maken, wat ze nog steeds doen.
    Ondertussen hebben ze ook hun naam gekregen: de iets blekere met de doorlopende kraag heet "Indi", de donkere met de onderbroken kraag heet "Chimouk". We hebben deze namen niet gegeven omwille van de betekenis maar omdat de klanken bij hen passen. Klanken zijn nl. zeer belangrijk bij honden. Ze verstaan immers geen woorden maar wel klanken. Zelfs subtiele intonatieverschillen zijn van belang.
    Indi is ingetogen, schuchter en voorzichtig. Chimouk is eerder onbevreesd, uitdagend en roekeloos. Eigenlijk 2 zeer verschillende karakters maar ze zijn heel erg gehecht aan elkaar. Dit is vooral voelbaar als ik hen apart neem om te trainen. Ja, er staat dagelijkse training op de agenda. Ik heb nl. besloten om met deze 2 honden ook de klassieke gehoorzaamheidstraining uit te testen naast hun roedelopvoeding. Ik ben benieuwd wat de combinatie van deze 2 verschillende manieren van aanpak zullen teweeg brengen. Ik ben ondertussen ook mijn licht gaan opsteken bij de opleiding als hondeninstructeur daar ik de verschillende benaderingsmethodes aan de lijve wil ondervinden om daarna zelf mijn besluiten te kunnen trekken.
    En dit alles is eigenlijk in functie van mijn volgende doel en dat is AAT (Animal Assisted Therapie) ofwel TAD in het nederlands (Therapie met Assistentie van Dieren). Er zit nl. heel wat potentieel in deze roedel. En daar ik al 24 jaar ervaring heb in het begeleiden van mensen met een beperking, wil ik deze ervaring koppelen aan onze passie en de roedel een meerwaarde geven. En blijkbaar zijn de sterrentekens mij op dit moment gunstig geweest en ben ik eigenlijk nogal onverwachts toch kunnen starten met de opleiding TAD waar ik al een tijd naar op zoek was. Ik ben heel erg benieuwd.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs