Levend Geloof 6
Inhoud blog
  • De totale toewijding aan Jezus Christus, door Maria's handen
  • Laatste Hemelse berichten
  • Het is bijna zover : het bestaan van UFO en buitenaards leven wordt onthuld
  • Maria's Novembergebedsplan
  • De laatste dagen
  • Karaoke : The Black Crows - Jealous again
  • Totale toewijding aan Maria Dag 33 en gebeden
  • Totale toewijding aan Maria Dag 31 tot 33
  • Totale toewijding aan Maria Dag 29 tot 31
  • Totale toewijding aan Maria Dag 27 tot 28
  • Totale toewijding aan Maria Dag 26 en gebeden
  • Totale toewijding aan Maria Dag 23 tot 25
  • Totale toewijding aan Maria deel 19 tot 22
  • Totale toewijding aan Maria Dag 16 tot 19
  • Totale toewijding aan Maria Dag 12 tot 16
  • Totale toewijding aan Maria Dag 4 tot 12
  • Totale toewijding aan Maria Dag 1 tot 4
  • Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven
  • Mijn buurman
  • Karaoke : Moby - Disco lies
  • Wat Frank Worthen door zijn ministries verkondigt :
  • Getuigenis van een ex-homoseksueel : deel 2
  • Getuigenis van een ex-homoseksueel
  • Waarom ?
  • Iemand terechtwijzen (hele artikel)
  • Karaoke : Faith No More - We care a lot
  • Veel leesplezier op mijn nieuwe blog !
    Eeuwig geluk is gratis bij God te krijgen !
    24-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven

    Jezus zegt : Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.

    Wat is nu de WEG ? Jezus. Dat wil zeggen dat je in Jezus moet geloven om de weg te kunnen nemen naar God de Vader en het eeuwig leven bij Hem. Dat wil zeggen dat je buiten Jezus geen kans hebt om bij God de Vader te geraken.

    Johannes 14 : 6

    [6] Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

    De Weg staat in de Bijbel : daar staat de levensweg beschreven die Jezus ons voordeed.

     

    Wat is de WAARHEID ? Jezus. Dat wil zeggen dat Jezus de verpersoonlijking is van God de Vader. Hij is het Woord van God de Vader.

     
    Wij kunnen God niet zien, daarom is Jezus, de Zoon van God, naar ons gekomen.  

     Johannes 14 : 7-9

    [7] Als jullie mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien.’ [8] Daarop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet.’ [9] Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien.

     

    De Waarheid is in de Bijbel te vinden :

    1 Je leert er dat er maar één God is. God heeft geen concurrenten, want Hij is enig.

    Jesaja 10

    [10] Mijn getuige zijn jullie – spreekt de HEER –, mijn dienaar, die ik uitgekozen heb
    opdat jullie mij zouden kennen en vertrouwen, en zouden inzien dat ik het ben.
    Vóór mij is er geen god gevormd, en na mij zal er geen zijn.


    2 God bestaat uit drie goddelijke personen bestaat : de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. De Vader is niet dezelfde persoon als de Zoon. De Zoon is niet dezelfde persoon als de Heilige Geest. De Heilige Geest is niet dezelfde persoon als de Vader. Ze zijn alle drie eeuwig, goddelijk en alwetend en overal. De Drieëenheid gaat ons verstandsvermogen te boven, maar toch kunnen sporen gevonden worden van de Drieëenheid in God’s schepping.

    Romeinen 1 : 19-20

    [19] Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. [20] Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar.

    De schepping is opgebouwd uit een drieëenheid van drieëenheden : tijd, ruimte en materie. De tijd is verleden, heden en toekomst. Ieder ‘deel’ is verschillend, maar toch zijn ze van natuur hetzelfde nl. tijd. Ruimte is hoogte, breedte en diepte. Ieder ‘deel’ is verschillend, maar toch zijn ze van natuur hetzelfde nl. ruimte. Materie is vast, vloeibaar en gasvormig. Ieder ‘deel’ is verschillend, maar toch zijn ze van natuur hetzelfde nl. materie.

     

    3 Jezus is de tweede persoon in de Drieëenheid. Jezus is zowel God als mens. Hij is volledig God en volledig mens.

    Kolossenzen 2 : 8-9

    [8] Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus. [9] Want in hem is de goddelijke volheid lichamelijk aanwezig,

    Hij was God, ledigde Zichzelf, en werd een mens.

    Filippenzen 2 : 5-8

    [5] Laat onder u de gezindheid heersen die Christus Jezus had. [6] Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, [7] maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. [8] En als mens verschenen, heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood – de dood aan het kruis.

     
    Als de Godmens is Hij de Middelaar tussen God en mens.

    1 Timoteüs 2 : 5

    [5] Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, [6] die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd.

     

    Jezus werd niet geschapen.

    Johannes 1 : 1-3
    [1] In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. [2] Het was in het begin bij God. [3] Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.

     

    Jezus is de Schepper van alle dingen.

    Kolossenzen 1 : 15-17

    [15] Beeld van God, de onzichtbare, is hij, eerstgeborene van heel de schepping:  [16] in hem is alles geschapen, alles in de hemel en alles op aarde, het zichtbare en het onzichtbare, vorsten en heersers, machten en krachten, alles is door hem en voor hem geschapen.  [17] Hij bestaat vóór alles en alles bestaat in hem.

     

    4 Onze redding :

    Wij worden gered door de vergiffenis van onze zonden. Dit geschenk werd ons gegeven door God. Het is een gratis geschenk.

     Romeinen 6 : 23

    [23] Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer.

     

    De zondaar vindt genade in Gods ogen door het geloof dat deze heeft in het offer van Jezus op het Kruis.

    Romeinen 5 : 1-2

    [1] Wij zijn dus als rechtvaardigen aangenomen op grond van ons geloof en leven in vrede met God, door onze Heer Jezus Christus. [2] Dankzij hem hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is, en in de hoop te mogen delen in zijn luister prijzen we ons gelukkig.

     

    Het geloof in Jezus en daden die erop wijzen dat we volgeling zijn van Jezus.

    Jakobus 2 : 14

    [14] Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?

     

    Er staat dat geloof, niet het geloof. En in de Bijbel betekent geloven :

    Hebreeën 11 : 1

    [1] Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien.

     

    In de context van Jakobus kun je uitmaken dat je met dat geloof niet wordt gered.

    Jakobus 2 : 15-17

    [15] Als een broeder of zuster nauwelijks kleren heeft en elke dag eten tekortkomt, [16] en een van u zegt dan: ‘Het ga je goed! Kleed je warm en eet smakelijk!’ zonder de ander te voorzien van de eerste levensbehoeften – wat heeft dat voor zin? [17] Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood.

     

    Je moet je geloof bewijzen, zodat de mensen in je omgeving weten dat je Jezus’ volgeling bent, zonder dat je aan hen gezegd hebt dat je gelooft. Puur door je daden, je doen en laten…

    Jacobus 2 : 18

    [18] Maar dan zegt iemand: ‘De een gelooft, de ander doet.’ Laat mij maar eens zien dat je kunt geloven zonder daden; ik zal u door mijn daden tonen dat ik geloof.

     
    Als je een diep geloof hebt en met kennis wat Jezus en God voor je hebben gedaan, dan doe je automatisch iets terug in Zijn naam. Want je weet dat Jezus gebod van Liefde, naast de Liefde voor God ook de Liefde voor je naaste betekent. Een diep geloof zonder daden bestaat niet.

    Matteüs 22 : 37-39

    [37] Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. [38] Dat is het grootste en eerste gebod. [39] Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.

     

    Dus alleen geloven in Jezus en God is niet genoeg. Dat is een ander geloof.

    Jakobus 2 : 19

    [19] U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen.

     

    Als voorbeeld haalt Jakobus Abraham aan. Zijn geloof in God was zo groot dat hij zijn zoon op het altaar wilde offeren. Het was God die Abraham stopte om deze daad uit te voeren. Abraham had een diep en rotsvast geloof. Zijn daden vloeiden eruit voort. Dit geloof zouden we moeten hebben.

     Jakobus 2 : 20-24

    [20] Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is? [21] Werd het onze voorvader Abraham niet als een rechtvaardige daad toegerekend dat hij zijn zoon Isaak op het altaar wilde offeren? [22] U ziet hoe geloof en handelen daar hand in hand gaan, en hoe het geloof vervolmaakt wordt door daden. [23] Zo ging in vervulling wat de Schrift zegt: ‘Abraham vertrouwde op God, en dat werd hem toegerekend als een rechtvaardige daad.’ Hij wordt zelfs Gods vriend genoemd. [24] U ziet dus dat iemand rechtvaardig wordt verklaard om wat hij doet, en niet alleen om zijn geloof.

     
    Jakobus 2 : 25-26

    [25] Werd niet ook Rachab, de hoer, rechtvaardig verklaard om wat ze deed, toen ze de verkenners ontving en langs een andere weg liet vertrekken? [26] Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood.

    Er zijn dus twee soorten geloof : het rotsvaste en diepe geloof en het geloof ‘let op mijn woorden en kijk niet maar mijn daden’. Wij moeten het eerste soort geloof hebben.

     

    Welke daden ? De 10 geboden onderhouden en het beoefenen van de naastenliefde.

    Johannes 14

    [15] Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden.

    [21] Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’ [22] Toen vroeg Judas (niet Judas Iskariot) aan Jezus: ‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’ [23] Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen. [24] Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader door wie ik gezonden ben.


    Wat is het LEVEN ? Jezus. Dat wil zeggen dat je in Jezus moet geloven om het eeuwig leven in de wacht te kunnen slepen. Onze lichamen degenereren totdat we sterven. Dat was zo sinds de zondeval van Adam en Eva die ongehoorzaam waren aan God. Medicijnen en operaties kunnen ons van ziekte redden, maar de degeneratie gaat verder. We hebben echt leven nodig! Leven in Gods nabijheid waar je geen verwoestbare lichamen krijgt.

    Genesis 3 : 19

    [19] Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen: stof ben je, tot stof keer je terug.’

    24-07-2009, 18:23 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn buurman
    Enkele jaren geleden stond mijn buurman aan de deur. Hij stelde zich voor als Jo en hij kwam zijn kat halen die vanop het terras van de eerste verdieping van de achterbouw naast onze deur naar beneden was gesprongen.
    Hij zag er een vlotte gast uit van in de veertig. Ik kreeg Jo nog regelmatig aan de deur en zijn kat moest samen met mijn katten door de kattevangster van ’t stad meegenomen worden, zijn kat om te laten steriliseren en mijn 2 katten om te laten castreren. Mijn 2 katten waren jonge straatkatten, vandaar…

    Jo was dikwijls niet thuis en daarom zat de kat veel alleen. Ik kwam hem zo nu en dan tegen in ’t stad samen met vrienden, of met een vaste vriend. In de tuin was er altijd wel een blikje bier of een handdoek te vinden.

    Enkele maanden geleden was ik de achterplaats en de WC aan het schilderen en het raam stond open. Ik kon hem horen samen met zijn vrienden. Hij was zich aan het afvragen waarom hij anders was. Zijn vrienden stelden hem gerust dat ze in hetzelfde geval waren en dat het een manier van leven was zoals een ander.

    Een paar weken geleden was me opgevallen dat zijn kat voortdurend aan het miauwen was. Tot een vrouw een briefje in onze bus had gestoken : ze was de ex-vriendin van Jo en ze had jarenlang met Jo samengewoond. Jo hadden ze dood in zijn appartement gevonden. Ze wilde de kat opvangen, maar moest het eerst nog aan de huisbaas vragen. De kat zit nu bij ons en kan het maar moeilijk gewoon worden.

    Jo kon het waarschijnlijk ook niet gewoon worden.

    22-07-2009, 00:14 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karaoke : Moby - Disco lies

    Moby – Disco lies

    Je zegt : Onze Heer. Maar dat is een vloek. Wat een vloek.

    Je zegt : Lieve Heer. Maar dat is een vloek. Wat een vloek.

     

    Al wat Ik kies is

    Liefde in iemand om me heen.

    Jij verkiest de wereld.

    Dit is je laatste kans want

    Ik ben het beu.

     

    Oh want je liegt, Oh want je liegt, Oh want je liegt.

    Want je liegt, want je liegt.

     

    Je zegt : ik ben juist. Maar dat is een vloek. Wat een vloek.

    Je zegt : ik ben trouw. Maar dat is een vloek. Wat een vloek.

     

    Al wat Ik kies is

    Liefde in iemand om me heen.

    Jij verkiest de wereld.

    Dit is je laatste kans want

    Ik ben het beu.


    Oh want je liegt, Oh want je liegt, Oh want je liegt.

    Want je liegt, want je liegt, want je liegt.

    Oh want je liegt, Oh want je liegt, Oh want je liegt.

    Want je liegt, want je liegt.


    Al wat Ik kies is

    Liefde in iemand om me heen.

    Jij verkiest de wereld.

    Dit is je laatste kans want

    Ik ben het beu.

     

    Oh want je liegt, Oh want je liegt, Oh want je liegt.

    Want je liegt, want je liegt, want je liegt.

    Oh want je liegt, Oh want je liegt, Oh want je liegt.

    Want je liegt, want je liegt, want je liegt.

    Oh want je liegt, Oh want je liegt, Oh want je liegt.

    Want je liegt, want je liegt.

    22-07-2009, 00:00 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat Frank Worthen door zijn ministries verkondigt :

    What Is Homosexuality?

                              by Frank Worthen

    In helping people overcome homosexuality, we've found that many are in confusion about what homosexuality actually is. There is no agreement among either the scientific community, religious groups or homosexual people themselves as to the definition of homosexuality. Lawrence J. Hatter, author of Changing Homosexualitv in the Male, has given this definition: "One who is motivated, in adult life, by a definite preferential erotic attraction to members of the same sex and who usually, but not necessarily, engages in overt sexual relations with them." We've found this to be a good working definition, though a full explanation of the condition of homosexuality goes much deeper.

                  Born Gay?

    The majority of homosexuals believe they were born "gay." This belief often supplies them with comfort, relieving them of any responsibility to change. However, there is no solid scientific evidence that people are born homosexual. The overwhelming majority of gay people are completely normal genetically. They are fully male or female.

                  Learned Behavior

    We believe homosexuality is learned behavior which is influenced by a number of factors: a disrupted family life in early years, a lack of unconditional love on the part of either parent, and a failure to identify with the same-sex parent. Later, these problems can result in a search for love and acceptance, envy of the same sex, and a life controlled by various fears and feelings of isolation. One thing that does seem clear: homosexuality is brought about by a multitude of root causes. It is simplistic thinking to lay the blame on any single area. Fears of the opposite sex, incest, or molestation, dominant mothers and weak fathers, demonic oppression: all of these may play a part in causing homosexuality, but no individual factor alone can cause it. Along with outside factors in a person's life, his own personal choices have played a key role in forming and shaping his homosexual identity, though few will recognize or admit this.

                  What Does the Bible Say?

    The Bible states clearly in five places that homosexual behavior is sin: Leviticus 18:22; 20:13; Romans 1:26,27; 1 Corinthians 6:9,10; Timothy 1:9,10. Sexual lust and fantasy, both homosexual and heterosexual, are sinful according to God's Word. On the other hand, 1 Corinthians 10:13 assures us that temptation is not sin: "No temptation has seized you except what is common to man. And God is faithful; He will not let you be tempted beyond what you can bear. But when you are tempted, He will also provide a way out so that you can stand up under it." There is a difference between experiencing a pull towards homosexual acts or fantasy and choosing to give in to that pull. This is the difference between temptation and sin. We can't fully control that which tempts us, but the choice of whether or not to pursue that which tempts is within our power. This power of choice is strengthened by the Holy Spirit.

                  The Four Components of Homosexuality

    The problem of homosexuality involves much more than simply a sexual act. Those caught up in this sin usually have entered the homosexual lifestyle to some degree. To better understand the circumstances of the homosexual person seeking help, we've divided homosexuality into four components: behavior, psychic response, identity and lifestyle.

    Behavior: Often, it is assumed that all homosexual people engage in homosexual acts, but this is not always the case. Because of fears or strong religious convictions, some may refrain from sexual behavior, yet experience an intense battle with homosexual attractions. Another wrong assumption is that all people who engage in homosexual acts are homosexual. There are significant numbers of heterosexual men who engage in homosexual acts for a variety of reasons, such as being in prison or anywhere where heterosexual sex is unavailable.

    Also, we do not believe that a child who is involved in homosexual acts early in life will necessarily become homosexual unless these acts fulfill needs that are not being met in other ways, such as needs for love, acceptance, security and significance. In these cases, the child's involvement in the act is viewed as a "trade-off" for the non-sexual needs he is obtaining. It is possible that the act and the fulfilled needs may become synonymous, which could lead to the development of a homosexual orientation. However, statistics have shown that most children who experience homosexual acts leave them behind, growing up to lead a normal heterosexual life.

    Psychic Response: A brief definition of this term is, "sexual excitation (stimulation) caused by visual perception or fantasy speculation." Psychic response is also what people refer to as a "homosexual orientation." Though many people claim that they have experienced visual or sexual attraction for the same sex "as long as they can remember," there is a progression in a person's life that leads to a homosexual psychic response. A child may start out with a need to compare himself with others to see if he measures up to societal standards. When he feels he doesn't compare favorably with others, he develops admiration for those traits and physical characteristics he feels he does not possess. Admiration, which is normal, may turn to envy. Envy leads to the desire to possess others and finally, to consume others. This strong desire eventually becomes eroticized, normally around puberty, leading to homosexual psychic response. As psychic response begins to grip someone's life, a certain amount of scheming takes place. Sexual situations are pictured in the mind. When the first sexual encounter takes place, it may be the result of several years of planning and fantasy. However, homosexual behavior can also precede psychic response, which may then develop as a conditioned response to sexually-gratifying encounters with those of the same sex.

    Identity: Some people enter into homosexuality through "identity". These are people who may not have experienced sexual attraction for the same sex or have had any homosexual encounters. However, from an early age, they have felt they were "different" from other people. They felt abnormal, like they do not fit into the heterosexual world. They reason, "If I'm not heterosexual, then I must be gay" and they accept the homosexual label into their lives. Of course, this is a misinterpretation. A person troubled with shyness, fear of the opposite sex, lack of athletic or social skills need not accept the label "homosexual." However, people do grow into labels. Once a label is accepted, the implied characteristics of that label begin to develop in a person's life. What we believe about ourselves is of extreme importance.

    Lifestyle: A homosexual may insist that he bears no responsibility for his identity, his psychic response or even his first sexual encounter, which may have been forced upon him. However, every homosexual person must bear the responsibility for his or her choice to enter the homosexual lifestyle. People enter this lifestyle to varying degrees. Some live in the heterosexual world for the most part, seeking out only sporadic, impersonal sexual encounters. Others immerse themselves in the total "gay subculture," a setting in which a person works, lives and socializes in a totally gay environment. There are all the varying degrees in between these two extremes but the gay lifestyle, for many people, is the first place where they have experienced any form of acceptance on a deeper level. In spite of the acceptance that is available, however, the homosexual lifestyle often proves to be a painful and unrewarding way of life, particularly for older gays who are no longer desirable sexually.

    As you can see from looking at these four components, homosexuality is a complex problem with many definitions and variations. If someone tells you "I am a homosexual," he has really told you very little about himself. It takes a deeper look to determine the degree to which homosexuality has become a part of his life.

    It is true that the way out of homosexuality is not easy, yet there are thousands who have left homosexuality behind and have become "new creations in Christ." Many have married and raised families, while others remain celibate, yet lead joyful lives devoted to God's service. God gives us the desires of our heart. Satan is not pleased when someone sees through the deception of homosexuality and discovers the way out. There are many battles to be fought, but "greater is He who is in us than he who is in the world."

    "Do not be afraid or discouraged...for the battle is not yours, but God's." II Chronicles 20:15.

    How to Deal with Same-Sex Attractions

                  by Frank Worthen

    One of the most difficult battles faced by those overcoming homosexuality is working through attractions they still have to people of the same sex. Often, the enemy capitalizes on the situation to induce guilt, condemnation, and feelings of hopelessness and failure.

    These attractions can be divided into two types. The "split-second attractions" are those felt towards people we do not know, those chance encounters while walking down the street, doing shopping, or even during church. The second kind of attraction is directed towards someone we know, someone we work with or are required to interact with on a regular basis.

                  Lasting Freedom

    I was talking with a counselee one evening who said, "I can hardly live with the guilt I feel. Even today, I failed repeatedly. I cruised everything that came my way. I feel like a prostitute." Like most people, he had a measure of victory during the winter months, but when the sun came out and the clothes came off, he had a full-blown problem. It does little good to simply say, "Stop it!" There may be an hour of victory before slipping back into old patterns again. Only when we come to understand ourselves and see what is behind the attractions can we find a measure of lasting freedom.

    While some attractions are definitely sexual, many are not. We must sort through our feelings and discover the variety of needs that cause us to become attracted to others. This problem needs to be taken out of the realm of homosexuality, because it is a problem all Christians face. The "normal" man or woman takes notice of the way people are dressed, how they carry themselves, and their degree of sophistication. Their attractions are a mixture of both sexual and non-sexual interests.

    In interviewing straight males, I have found that they most often choose their friends to complement themselves in some way. A guy will latch onto a good-looking buddy so he can share in the attention received from women. Another will make friends with someone on a sports team, so he can share in the glory of winning and being an important figure.

                  What's Behind Attractions?

    Two things generally stand behind attractions: one, that skin is attracted to skin, and the other is some form of inadequacy. In regards to the first, perhaps men have a greater problem, as we are told that men respond more to the visual. However, lust is common to all—heterosexual as well as homosexual. Scripture clearly spells out the temptation we will face with lust, so "think it not strange" (1 Peter 4:12). All people must battle against the sensual. A little prevention goes a long way in avoiding the snares of Satan. God freely gives us the wisdom to help us avoid walking into the enemy's traps. We must learn to stay clear of places and situations that we cannot handle. Those who are wise hand over no tools to the enemy to use against themselves.

                  Inadequacies

    It is the second reason for attractions that we need to focus on: inadequacies that probably date back to early childhood. Our feelings of inadequacy caused us to admire those who were adequate, who seemed better than us in some way. It all began simply enough by us admiring those we wished to be like. Some of our inadequacies were not in the physical realm--the fearful admiring the courageous; the slow, the fast; the loner, the socially popular.

    But the physical always seems to play a major role. The thin or overweight admire the muscular. Those without strong muscles try to build up their bodies. In doing so, they become increasingly aware of those who are superior in this area. Even pictures of strong muscles in a magazine will begin to attract their attention. As envy of others and an obsession with this one area develops, it is possible that this focus will become sexualized during the years of puberty. This is the way a "partialism" begins, which is an obsession with a particular part of the body, with sexual implications.

                  Envy

    Many of our attractions are simply based on envy and must be brought before the Lord and confessed. God has made us as we are, and we must not tell God that He has made a mistake in forming us. Certainly, if we have neglected the body God has given us, we are obligated to restore it, such as losing extra weight, or overcoming substance abuse. Coming to grips with our attractions based on envy will do much to bring victory.

                  Other Attractions

    What about our attractions to those around us, particularly the Christians we fellowship with? How are we to respond? Do we stand or do we flee? We are clearly told to flee youthful lusts (2 Timothy 2:22), but does this apply? Many feel an additional weight of guilt when the person to whom they are attracted is a Christian. They feel that in some way, they have dishonored one of God's saints. They feel dirty and imagine that God is angry with them for their lust.

    Again, let's separate the sexual from the non-sexual. Satan loves to badger the overcomer with the message, "You've just blown it; you haven't changed. You're still gay. God is not working in your life."

    Often, we have not had a sexual element to our attraction, but because of Satanic suggestion, a sexual interest develops. Always go to the Lord for the truth. God, what do I really feel? Is it sexual? Is it just envy and a desire to possess what another has? Let us not condemn ourselves without a trial. God just might give us an acquittal!

                  Sexual Temptations

    What if we feel a sexual desire, a strong urge for sexual interaction? Again, confess and receive the forgiveness that God freely extends to you. It is very helpful also to confess to another person and become accountable to him or her. We all need supportive prayer partners. The tendency may be to flee, to suddenly cut off all contacts with the individual to whom we are attracted. Is this the right thing to do?

    You may encounter different answers, but I will share my views. If we are attracted to a Christian, I do not believe that we can simply shut this person out of our lives. I think we owe it to them and to the Body of Christ to work through this relationship.

    If there has been no seduction on the part of the other person and all the sexual temptation is in your own mind, then it is not right to walk away and reject another person for seemingly no reason.

    It is also not helpful to tell this person what you are feeling, as they would be at a loss to help you in this area. I think we should only flee when there is a sexual intent on the part of the other person.

                  Avoiding Escape

    I used the term "working it through," and you may wonder just what I mean. This common expression sometimes refers to a grief situation where there has been a loss: a loss of a person, a job, or some form of security. "Working it through" implies avoiding escape and coming to grips with the situation in a realistic manner.

    If we don't face our attractions head-on, we will have to deal with them again and again. One thing in our favor is that our attractions seldom are long-term, but fade away and often are replaced by new attractions.

    While we should not have to bring every friendship under the microscope, we may have to do a bit of soul-searching. Consuming attractions can be a form of idolatry, worshiping the creature more than our Creator. If we know this to be true, if someone is more important to us than God, then we must confess our idolatry and ask God to clean up this situation.

                  Breaking Infatuation

    Are you right now caught up in a consuming infatuation and don't know what to do? As a temporary measure, if possible, cut down the number of times you are seeing the person. Using the telephone rather than visiting the person helps to break the physical attraction.

    Even though you may not want to, you must encourage other relationships, both for yourself and for your friend. In seeking new friendships, we must give up and throw away all measurements from the old lifestyle. We will find that the physically unattractive can become attractive to us in other, non-sexual, ways. We can have beautiful fellowship with others who do not wear all their gifts on the outside. We must beware of withdrawal and isolation. Opening up our lives to others brings healthy rewards; narrowing down our friendships leads to distorted relationships.

                  Our Needs

    It seems that most people, whether homosexual or not, are on a constant search for approval. We all have deep insecurities and need the input of others in our lives. Our approval, however, must first come from God or we will never be satisfied and will always be on an endless search.

    Also, everyone needs warmth and acceptance. God has created the Church, the Body of Christ, to affirm us, to supply our needs in this way. When the deep needs are filled, when we feel secure and have a sense of belonging, we do not want what others have, and the attractions lose their power.

    So don't just beat yourself on the head every time you feel attracted to another. Set about to fill the voids and deficits in your life in a healthy, wholesome way. Rebuke the enemy and do not fall for his lies. Separate the truth from the lies and confess to God what is true. Then walk in the forgiveness He intends for you to have.

    Ex-Gay: Fact, Fraud or Fantasy?

                         By Frank Worthen

    "Ex-gay" is a term which always brings a response. For the most part, the gay community believes this is a total lie. They deny that it is possible to become ex-gay. It is their belief that "ex-gay" is a fraudulent term. Most come from the standpoint that a homosexual orientation is inborn, that it cannot be changed. They frequently equate the homosexual orientation with being left-handed, or with the color of one's skin.

    Others who are not so hostile believe that ex-gays are simply engrossed in a fantasy situation. They think that one day, the "former homosexual" will come back to reality and realize that they are still just as gay as they ever were. Each time an ex-gay falls back into sexual sin, the skeptical critics hold this up as proof of their position that the ex-gay was living in a state of euphoria, that they were simply brain-washed and have finally come to their senses.

    UNDERSTANDING THE TERM: What is the meaning of this term that many people are using to announce that their life has been changed? To begin to understand the meaning of "ex-gay", we can correlate it with the sanctification process described in 2 Cor 1:10, "Who delivered us from so great a death, and doth deliver: in whom we trust that he will yet deliver us." The ex-gay knows that something has definitely happened in his life. Change has come. Perhaps the most important change is that he has come into agreement with God that homosexuality "misses the mark", which is the definition of sin. Attitudes have also changed, so that what was once called "love" is now seen as possessiveness. The ex-gay can agree with Paul, that he has been delivered. So there is now a new position in Christ, where the ex-gay is freed from sin by the atoning blood of Jesus on the cross. God now views that person through the sacrifice of Jesus Christ. At the same time, the change that we are experiencing is also a process of growth that goes along day by day, even minute by minute.

    WHAT ABOUT TEMPTATION? Becoming ex-gay does not guarantee that there will be no stumbles. Daily, each Christian needs to be delivered from tempting thoughts and sexual availability. He knows that Jesus will deliver him from these things, because Christ has already begun the change process in his life. When one has already seen the hand of God at work in ones life, it is easier to trust God and to rely on Him in times of trouble.

    THE FUTURE: "I will yet be delivered." The ex-gay person sees his homosexual responses diminishing and has the confident hope that he will be fully delivered in the future. But nowhere does the Bible promise that a person will come to the place where they are never again tempted. In fact, the Scriptures promise just the opposite: the Christian faces a lifetime of trials and temptations. We must rejoice in our trials, for they build Christian maturity. The former homosexual who enters into temptations also rejoices, for he has seen God deliver him and he knows that each time God provides the way out of temptation, he becomes stronger in his faith.

    OUR GOAL: At New Hope Ministries we do not attempt to make heterosexuals out of homosexuals. Rather, we attempt to change a person's identity, the way a person looks at himself. It is not biblical to use our past sin as our God-given identity. We encourage the former gay to drop the label "homosexual" from his life. However, we do not ask him to become dishonest about his struggle with homosexuality. He is a Christian who has a homosexual problem, rather than a homosexual who believes in Christ Jesus. It is our hope that a person struggling with homosexuality will come to a place of wholeness in Christ. Then, from a position of strength, he can decide whether to marry or whether to remain single. We hope that each person will keep an open mind on marriage until they come to that place of maturity where they know that they could handle a marriage situation properly, if God led them into it.

    WHAT DO WE REALLY WANT? An important part of the change process is the "belief principle". Jesus said in Mark 11:24, "What things soever ye desire, when ye pray, believe that ye receive them, and ye shall have them." We encourage people to joyously welcome Christ into their heart, to have a positive spirit about Christ and to expect changes to occur. We point out that Christ works daily, even minute by minute. An awareness must be developed to see what He is doing. He has not abandoned us, but is daily cleansing us. If it is the desire of your heart to marry and raise a family, Christ most certainly will make this possible. We have seen this happen time and time again. It is disbelief that traps and discourages and brings on a state of hopelessness. Disbelief effectively stops the change process and blocks the Holy Spirit when he attempts to reach us, to bring important life-changing messages. 2 Cor. 5:17 in the Amplified Bible reads, "Therefore, if any person is in Christ, the Messiah, he is a new creature altogether, a new creation; the old previous moral and spiritual condition has passed away. Behold, the fresh and new has come!"

    "EX-GAY": Why is it that the term "ex-gay" so threatens the gay community? It implies that one remains homosexual by choice. That the gay person need not continue in the homosexual lifestyle is an unsettling message. It is far easier to believe that there is no way out than to contemplate the rigors of the change process. Let no one deceive themselves by thinking that leaving the homosexual lifestyle is an easy thing to do. It is extremely difficult. It is only when we totally give up and say, "Lord, I can't do it on my own", that we allow God the opportunity to come in and begin to remake our lives. The process is slow and the gay person encounters much in the way of spiritual warfare. The enemy does not allow anyone to easily slip out of his control. Indeed, the ex-gay person passes through the fire.

    How do we, those of us who are ex-gay, bear up under such a label? First, I have never found anyone who is enthusiastic about the label. It is a scar on the side and nail prints on the hands. It is insufficient identity and a poor trade-off for the former identity of being a homosexual. Again, just as it is not valid to use our sin as our identity, it is also not valid to use our former sin to form our identity. We are Christians who were formerly homosexuals. We may be Christians who still struggle with homosexuality, but we are first and foremost Christians. We are the property of Jesus Christ, no longer our own. Why then the label "ex-gay"? What purpose does it serve: It is our witness to the life-changing power of Jesus Christ. It is the ray of hope that flickers within the gay community that homosexuality is not a terminal condition. In itself, it says, "There IS a way out!"

    CHANGE IS REAL: The changes Christ makes in a life are fact, not fraud or fantasy. The changes continue from the moment we accept Christ as Lord of our life until the day we see Him face to face. We can never expect perfection in this life, yet we can have every reason to expect continual change that brings us ever closer to the image of Christ. The idea that the ex-gay person is claiming to have arrived at perfection is a wrong comprehension of the term. What does "ex-gay" mean? It is a statement of fact: I am no longer the same. God has changed me, He is changing me, and He most certainly will continue to change me!

    21-07-2009, 22:23 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getuigenis van een ex-homoseksueel : deel 2

    Dit is ook Frank Worthen aan het woord, alleen dit werd op een andere site gevonden :


    At 44 I was suicidal and wanted out, but I had never seen anyone leave the gay lifestyle, except by death. Everyone said: "Once gay, always gay." I was so miserable that I took a desperate leap of faith, I returned to the faith of my youth. I realized that it hadn't helped me when I was young, but I had no other choice outside of suicide. I had only the smallest degree of faith that anything would happen, but to my surprise, that thimble of faith was enough to work miraculous change. I am now in my 23rd year of helping people escape the gay lifestyle. I have been married for 11 years and would never go back to the misery and lies of the gay lifestyle. I am thankful every day for my new life. There is more happiness now in one day of my life than all the twenty-five years I spent in that lifestyle of treachery and deceit.

    All Homosexuals Can Change

    The first issue I would like to address is that there is no one, no matter if they have had a sex-change operation, or have lived crossed dressed for years that cannot change. Change is available to every person struggling with homosexuality. There are no special classes of inverts and perverts. Any motivated person can change. Age may play a factor in motivation. Contrary to the apparent findings of Lawrence Hatterer (Changing Homosexuality in the Male) I have found that the older person is more motivated toward change. He has seen all the aspects of the lifestyle and it no longer holds any mystery for him. By 40, many are ready and willing for change, they are completely disillusioned with the lifestyle.

    Motivation

    Uh, you might say: "There is the rub. The unmotivated homosexual cannot change, so not all homosexuals can change." Let me remind you that the unmotivated person cannot accomplish anything whether he is learning the computer or attempting to drive a truck. There are unmotivated homosexuals, a high percentage of them, but this does not mean if they find the motivation that they cannot change.

    It is the work of the psychological community to instill hope, this is one of the most basic premises of counseling. If the counselor or therapist does not offer hope, where will the counselee find hope? The field of psychology is for the most part telling the person struggling with homosexuality that change is impossible and unnecessary. Most of the mainline churches are in agreement with the psychological community. Without hope the people perish.

    Faith

    Strangely, the psychological community has overlooked one of the most powerful tools available to them, that is faith. Mankind was created to worship. If man will not worship God, then man will worship man. Is it any surprise that gays often call a hunky man, "A Greek God"? A look through past history will show that until recently, worship of the Creator was a central theme in man's daily life. Faith and worship are the greatest motivational factors that can be found. How is it possible to help a counselee if you work only with the body and the soul and ignore the spirit?

    People marvel at the success of Alcoholic's Anonymous. What is their central theme? Faith in a "Higher Power." To Christians, this higher power is Jesus Christ. I am often asked about the method I use. Yes, to some degree, there is a structured program or method, but it is not this structure that brings the change, it is faith that changes lives.

    Change Is Extremely Difficult

    None of this is to say that because one has faith and a structured program that leaving the gay lifestyle is easy. It may be one of the most difficult adjustments ever required of a person. There are a number of misbeliefs or lies that must be challenged. The foremost of these is that change is impossible. The one thing that breaks through this deeply embedded belief is that while much may be impossible for man, nothing is impossible for God.

    Many would like to continue on in their contacts with the gay world. Unless a complete break is made, change will be impeded. This reluctance to break with friends, move from a gay ghetto area, perhaps quit a job and leave behind clothing and all articles connected with the gay lifestyle, prevents change from taking place, the old continues to reinforce itself and the new has no chance of developing.

    The First Step: A Decisive Decision

    As we have said, motivation for change is a difficult thing to find. Generally, the trials of the gay lifestyle will not produce sufficient motivation for change even though there has been great suffering. A desire to conform to the standards of society and to be well thought of will not produce sufficient motivation to carry the person through the rapids of the change process. Only a deep abiding faith in God is strong enough to produce the motivation to make a decisive decision that will hold up through times of temptation and ridicule from fellow gays.

    Working Through The Primary And Secondary Issues

    The homosexual person will come to you because his attempts at finding peace and happiness have failed. He comes because he is in pain. He usually comes because the secondary issues have become overwhelming and he can no longer function. He has come to hate himself and everything about his life. Yet, his concern is only with the product or symptoms of his abnormal lifestyle and he has no knowledge of the root causes of his problem.

    If you attend to his presenting problems, he may go away temporarily happy, but this relief will not last. What are some of the presenting problems? Rejection, a lover just left, someone significant has discovered his homosexual nature and broke relationship with him, he may be addicted to alcohol or drugs which he uses to escape the trials of his lifestyle. He may have become very irresponsible, abandoning his responsibilities, like paying rent, meeting credit card payments, keeping old friendships alive, feeling guilty for letting down his parents and friends, there can be a number of discomforting problems that have caused his unhappiness. But none of these are his root problems and unless they are addressed discomfort will return.

    The primary issues that counselors seldom address are those long term issues that cannot be quickly resolved. These are the issues that berthed homosexuality in the first place. Lack of affirmation, lack of a sense of belonging, abuse/molestation, the effects of labeling, unfairness, victimization, and fear.

    The immediate family of the counselee may be non-existent, dysfunctional, or hostile. The very people that should have supplied him with the affirmation needed to mature into a heterosexual person have instead, robbed him of these primary ingredients to a healthy life. He has sought to find these things in the gay lifestyle, but the results were similar, there is no rejection stronger than gay to gay. I know of no better family replacement than the church. An enlightened church group can supply the things that have been missing since early childhood, the affirmation, sense of belonging, concern for his victimization, release of his guilt feelings, and general love and acceptance. The wise counselor will realize that counsel alone is inadequate, there must be an affirming group outside of the counseling session that can supply what the counselor cannot.

    How Ex-Gay Ministries Fill The Gap

    Because the church may be less than it should be, ex-gay ministries fill the gap, and prepare the way for entry into the church. Some ministries, like New Hope have year-long residential programs. Here, the needs for affirmation and a sense of belonging are met. There are now somewhere around 200 ex-gay ministries around the world. Only a few, however offer a residential program, but it remains the most effective program for change.

    A Long Journey

    The gay person seeking help will be embarking on a long journey. We are not talking weeks or months, but years. Since everyone proceeds at their own speed, it is difficult to project the amount of time for change to take place. The minimum times span I have seen has been three years, maximum can be a lifetime. It largely depends on the willingness to make hard choices and to hold to the initial decision for change. Every failure pushes victory further into the future. He must not lose sight of his goal.

    After giving up sexual acting out, many homosexual strugglers move on to the next step, which is developing emotionally dependent relationships. In fact, many main-line churches who disapprove of homosexual acts encourage these kinds of relationships, however, necessary step that it might be, it is still unhealthy and must be worked through. We often refer to these relationships as emotional vampirism. These relationships suck the live-blood out of the person who feels the need to minister to the homosexual struggler. Sadly, some Christian counselors still cling to the belief that one person can meet all the needs of the struggler, this just isn't so. It is a set-up for disappointment and failure. It is too great a burden for any one person to carry and results in unrealistic expectations. The struggler needs at least three or four people that are willing to become friends and offer their help. These dependent relationships are unhealthy for the struggler and the caregiver.

    Is Heterosexuality Possible?

    Yes, there is something beyond celibate homosexuality. Same-sex attractions do fade and opposite attractions do emerge as a result from a clean break from the old lifestyle. It is of vital importance that the counselee hold to the belief that change is possible. Proverbs 23:7 reads: "As a man thinks in his heart, so is he." This is a wise proverb. We are today where our thoughts of yesterday have brought us. The one that can view the change process as an adventure filled with excitement and challenge will find change developing at a consistent rate. The one who still believes that change may be impossible will not see the change he desires.

    Certainly no one should entertain the idea of marriage until sufficient healing has taken place. I would never suggest marriage for anyone who has not had at least three years of absolute celibacy. Because the process of change is a long process, there may come times of deep disappointment when old desires and fantasies return. Often change is a three steps forward, two steps backward kind of process. The counselor must allow for times of failure but view the overall progress. Are the failures coming further and further apart, despite the failures are their still signs of progress. Are the failures met with guilt feelings and despair? Is the person growing through their failures?

    I am a pastor of a small church and I see many straight men fearful of marriage and commitment, so it is to be expected that an ex-gay person might be doubly fearful of marriage and sexual performance in marriage. We must not make marriage the ultimate goal for every ex-gay person. Yes, we are delighted when our men marry and raise a family, and it is healthy and good, but success can also be a responsible, fulfilling single life as well. We must not assume that if a person is still single, change has not taken place. We must be aware that marriage alone is no sign of change.

    A New Life

    All homosexual people can enjoy a new life. None are excluded from entering into a healthy, wholesome new lifestyle. Almost none make it alone, it requires the help of others along the way. I find that those whose faith is weak or non-existent generally do not make it. Those with a strong, abiding faith have the motivating force to carry them through years of difficulties and into a wonderful new existence they never thought possible.

    21-07-2009, 22:18 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getuigenis van een ex-homoseksueel

    Hier volgt een getuigenis van een moedige ex-homoseksueel die op zijn 44ste eruit stapte en zijn leven in de handen van Jezus Christus legde :

    Hij is de oprichter van Love in Action, één van de grootste ex-homo ministries in de wereld, en mede-oprichter van Exodus International, een wereldwijd overkoepelende ministry. Hij is ook oprichter en directeur van de New Hope Ministries in San Rafael, California, en hij heeft bovendien verschillende boeken geschreven over het uitstappen uit homoseksualiteit.

    Getuigenis van Frank Worthen

                  "Born Anew to a Living Hope"



    My pastor took me into his office and said, "Frank, you are a homosexual." Being only thirteen, I needed him to explain same-sex attraction. He did. Then he added that homosexuals were different from other people.

    I'd been called different before! When my mother took me to kindergarten, my teacher told her, "Your boy is very different from the other boys." And she was right; I'd detached from my family's constant arguing by hiding in the attic and creating my own fantasy world. In response to my patterns of isolation, my peers called me names (which I later learned meant "homosexual").

    When I was ten, I began taking piano lessons. My piano teacher knew the Lord in a powerful way. She was ecstatic when, three years later, I accepted Him. She took me to her church, where I began to study organ.

    My father died that year. The pastor took an interest in me, assuming the "father" role in my life. He was everything I looked for in a father! But in my heart, I hoped he was wrong about me being a homosexual. Certainly, I was different; I had no friends, I wasn't into sports, and I devoted a lot of time to music. Still, I hoped that I was just late in developing opposite-sex attractions.

    When I turned eighteen, I met a young lady. We went together for about a year. It was very exciting to think, Thank God, I'm normal! I love this woman and I want to marry her. So I proposed. She answered, "There are only two things that I love: horses and other women." Crushed, I returned to my pastor, who told me that I'd been attracted to my girlfriend's masculinity. He reasoned, "I've been telling you for years that you are a homosexual." I left the church that day, making the decision to accept my homosexuality. Since "God's man" had convinced me that I was homosexual, I hoped that God would accept me.

    I entered the gay lifestyle at that time. By accepting my homosexuality, I believed I'd found where I belonged. The male homosexual lifestyle, however, is built on youth. And so, by the time I was 40, it was pretty much over for me. The only steady lover I could find wasn't even really homosexual—he just stayed with me for the money! But even then, we both cheated on each other. It was very depressing.

    The business I owned required me to travel around the world a great deal. During one of my trips, the manager of my biggest store hired a "hippie" boy. Though I didn't want Michael there at all, the manager promised to keep him out of the customers' sight if I'd let him work in the stock room. I agreed, reluctantly.

    Returning from another trip, I was startled to see Michael with short hair, properly washed, and working at the front counter. He was efficient, the customers loved him, and he smiled all the time. Finally, after a week of watching him, I asked, "What in the world happened to you?"

    He answered, "I accepted the Lord." I wondered if Michael's Christianity would last. During the following year, his life kept getting brighter and brighter. I began to wonder if God could change me the way He had changed Michael. But I told myself, "No. God has never changed a homosexual person." I vacillated between hope and despair.

    One day, the Lord spoke to me, saying, "Today I want you back." I knew, without a doubt, that this was the voice of God. I ran to the store and located Michael, gasping, "I've just heard from God, I don't know what to do." I was beside myself. Michael responded that he had the keys to his church, and suggested that we go over there to pray.

    Michael had me kneel on the altar's marble steps as he led me through a 20 minute sinner's prayer! Because he knew nothing about homosexual activity, he had me confessing all kinds of things I'd never done. But I wanted everything God had for me, so I thought, "If I have to do this to change, I'll confess anything!" When the prayer ended, the Lord's Spirit came alive in my heart. I came out of the church a changed person!

    When I went to Michael's church, the people expressed love for me. Later I learned that they'd spent two years praying for "Michael's gay boss." And for the next year and a half, people from that church came to see me every day! That accountability kept me from going back to the homosexual lifestyle.

    At Michael's suggestion, I made a testimony tape to reach out to people who were trapped in the homosexual lifestyle. I decided to advertise the tape in the worst sex paper in town. The ad read: "Do you want out of homosexuality? Send for a Brother Frank tape on a Christ-centered way out of homosexuality." During the first year of its run, my ad brought in 60 people who wanted out of homosexuality! Men in my own church sought me out for counseling on leaving homosexuality. After a while, I started meeting with these men on Saturdays.

    Eventually, the Lord put me in contact with a pastor who needed help in counseling homosexuals. Since he was a writer, he and I produced a book called "The Third Sex?" (the first Christian book on homosexuality). Going all over the English-speaking world, that book generated an average of 200 letters a month.

    Though I'd had no intention of leaving my business, the Lord impressed me with the need to enter ministry full-time. Thus, Love In Action began with weekly support group meetings.

    After a little time had passed, I received a distraught phone call from Barbara Johnson, a woman in Los Angeles. Barbara's son had entered the homosexual lifestyle, but the ex-gay ministry there didn't offer ministry to parents. This was the first time I'd ever heard of any ex-gay ministry besides Love In Action! Intrigued, I hopped on a plane the next morning and went down to see them.

    When I met with the Director and the staff of Exit Ministry in Anaheim, California, we wondered if any other ex-gay ministries existed. I was very impressed with the organization of Exit Ministry. I asked them to train my staff at a meeting the following year. They agreed. After I left, the staff began calling churches around the country and found a number of ex-gay ministries. In the middle of 1976 we had our first conference. It was far more than I expected, sixty people representing twelve ministries attended. About the third day of the conference we knew this was not just a one time event, but would be a continuing thing: Exodus was born.

    My busy life satisfied me. I enjoyed my work and loved my church. I felt secure and complete, able to settle into a life of comfortable celibacy. After five years, I sensed I was ready for marriage, but was unwilling to make the time commitment involved. I often worked in the office from morning to midnight. How could I give a wife proper attention? I saw no compelling reason to seek marriage.

    Around the tenth year of celibacy, however, I began to grow uncomfortable with the single life. Intensely lonely, I began to pray for a mate. During this time, the Love in Action team held a seminar in Eugene, Oregon. I noticed the lady who sponsored the event across the room rapidly talking with a group of people. I thought, "What a hyper lady! I don't think I want to get involved with her!" So I kept my distance. I felt quite sure I never wanted to meet her!

    A year and a half later, I visited Los Angeles with the director of Exodus' London ministry. We were on our way to Disneyland and had stopped by Barbara Johnson's house to pick up some passes. Barbara told me that she was obligated to take this woman to Disneyland, but that she just didn't have the time. Essentially, I would be doing her a favor if I could take this woman with us.

    I was not happy at the prospect, but there is not much I wouldn't do for Barbara. So I agreed to take this woman along. She introduced us to Anita whom I had no idea I had ever met before. (Actually Barbara introduced me to her the day before at a conference I did, but I met so many people I didn't remember her.) Sometime during the day at Disneyland it came out that Anita had sponsored a conference in Eugene, Oregon where I was the conference speaker. I then remember that I had carefully avoided her, she was so hyper. The day at Disneyland proved to be the most fun I had enjoyed in years. Anita was light hearted and the life of the party. I thoroughly enjoyed her company and dreaded to see the day come to a close.

    The next day, Chris and I returned to San Rafael and I became immersed in the day-to-day pressures of the ministry. The memory of that relaxing day faded until Barbara called to say that Anita had apparently liked me. Excitedly, I thought, "A woman really 'likes' me! Guess I did something right!" But calmly, I told Barbara that I couldn't remember having a better day. I asked her to tell Anita that I liked her very much also.

    A month or so later, Barbara called again. This time she said that she and four other women were coming north to visit me. Since my late hours at the Love in Action office had never given me reason to furnish my home, I frantically prepared my condominium so that they would have a comfortable stay. Later Barbara called to say only three were coming, then again, only two, lastly that it would be only Anita. I panicked, how would that sound? "Director of Ex-gay Ministry Hosts Single Woman in Newly Furnished Apartment!"

    Lori Thorkelson, a lady on Love In Action's staff, came to my rescue by agreeing to stay with Anita in my guest room. As a result of that week, Lori built a firm friendship with Anita and she was invaluable in helping me keep my romantic relationship on an even course. (Later, when I went to Europe for three months, I left a stack of cards for Lori to send Anita every few days, so Anita would know I was thinking of her.)

    For Anita, it had been love at first sight (for the ministry that is). She became completely enamored with Love in Action. She loved all the staff and the work we were doing. She wanted to be part of it all. She cried all the way to the train station. It would take time for Anita's love for me to match her love for LIA.

    Late one night Anita called me and wanted to see me. I suggested that she get in her car and drive to San Luis Obispo, the half-way point between Los Angeles and San Francisco. She was a little surprised that I was so impulsive, but she wasn't willing to act on the spur of the moment. So we agreed to meet there in a few days. This rendezvous inaugurated a series of long drives to our half-way point (about a 500 mile round trip for each of us).


    During these times, we had many meaningful talks about marriage. I was already fifty-five, which made me uncertain that I could consummate our marriage. We decided that a life together was far better than our long-distance relationship. We would have each other, and that would be enough. (As it turned out, my worries were needless.)

    Our marriage has been far better than our greatest expectations. The honeymoon continues!

    21-07-2009, 22:13 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom ?
    Waarom vragen homoseksuelen zich af waarom ze zo zijn en hetero's niet ?

    Homoseksualiteit zit niet in de genen, waarom dan verwoed zoeken om maar iets te vinden die dit gedrag verklaart ?

    Waarom zijn er procentueel meer homoseksuelen dan pakweg 100 jaar geleden ?


    21-07-2009, 21:57 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iemand terechtwijzen (hele artikel)

    Degenen die van geen verbetering willen horen 

    In de tijd van Adam en Eva ging de mens ook al zijn eigen verantwoordelijkheid voor zijn zonden uit de weg. Toen God Adam ondervroeg, gaf deze Eva de schuld, en Eva gaf de slang de schuld- er werd geen melding gemaakt dat één van hen de schuld op zich nam voor de overtreding. Herbert Schlossberg schrijft,”… ieder heeft iets op de eerste plaats van zijn waardenschaal staan, en dat iets is de god die hij dient.” Degene die de Tien Geboden niet aanvaard of een broederlijke terechtwijzing als ze verkeerd zijn hebben zichzelf op de eerste plaats gezet. Schlossberg legt uit : “Humanisten beslissen voor zichzelf wat goed en slecht is, zonder enige instructie van buitenaf.”

    De Bijbel laat duidelijk weten wat God denkt over degenen die de waarheid niet aanvaarden en ontkennen dat ze zondaars zijn :

    1 Johannes 2:4 : Wie zegt dat hij Hem kent, maar zich niet houdt aan zijn geboden, is een leugenaar; in zo iemand woont de waarheid niet.

    Spreuken 12:1 : Wie het onderricht liefheeft heeft het inzicht lief; wie een terechtwijzing schuwt is dom.

    De Heilige Stefanus had een preek gegeven over de koppigheid in zonde van een Jeruzalemse gemeente. Bovendien hadden de Joden doorheen de geschiedenis telkens de gezonden profeten ter dood gebracht. En Jezus hadden ze op het Kruis genageld.

    Handelingen 7: 51-60 : St Stefanus : Hardnekkigen en onbesnedenen van hart en oor! Altijd maar verzet u zich tegen de heilige Geest, u net zo goed als uw vaderen. Welke profeet hebben uw vaderen niet vervolgd? Zij hebben de aankondigers van de rechtvaardige ter dood gebracht, u hebt Hemzelf verraden en vermoord; u die door tussenkomst van engelen de wet hebt ontvangen, maar die niet onderhoudt.                            Toen ze dit hoorden, waren ze diep gekwetst, en ze knarsetandden van woede tegen hem. Maar hij stond daar, vol van de heilige Geest, hij richtte zijn blik op de hemel, zag de heerlijkheid van God, en daar stond Jezus aan Gods rechterhand. Hij zei: ‘Ik zie de hemelen open en ik zie de Mensenzoon staan aan de rechterhand van God.’ Maar ze hielden hun oren dicht, begonnen luid te schreeuwen, stormden als één man op hem af, sleurden hem de stad uit en stenigden hem. De getuigen legden hun kleren neer bij een jongeman, die Saulus heette. Ze stenigden Stefanus, terwijl hij bad: ‘Heer Jezus, ontvang mijn geest.’ Hij viel op zijn knieën en riep met luide stem: ‘Heer, reken hun deze zonde niet aan.’ Na deze woorden stierf hij.

    Toen St Johannes de Doper predikte eiste de overspelige Herodias dat hij ter dood zou worden gebracht.

    Marcus 6:17-29 : Want zelf had Herodes Johannes laten arresteren en in de gevangenis laten zetten vanwege Herodias, de vrouw van zijn broer Filippus, omdat hij haar getrouwd had. Want Johannes had tegen Herodes gezegd: ‘Het is u niet geoorloofd de vrouw van uw broer te bezitten.’ Herodias was daarom op hem gebeten en wilde hem uit de weg ruimen, maar ze had daartoe niet de macht. Want Herodes had ontzag voor Johannes, in het besef dat deze een rechtvaardige en heilige man was, en hij nam hem in bescherming. Als hij naar hem luisterde, raakte hij steeds in verlegenheid, en toch hoorde hij hem graag. Er kwam een gunstige dag toen Herodes op zijn verjaardag een feestmaal gaf voor zijn hofhouding, de legerleiding en de hoge heren van Galilea. De dochter van hem en Herodias kwam binnen en met haar dans deed ze Herodes en zijn gasten een groot genoegen. De koning zei tegen het meisje: ‘Vraag me wat je maar wilt, ik zal het je geven.’ En hij deed er zelfs een eed op: ‘Wat je me ook vraagt, ik zal het je geven, al was het de helft van mijn koninkrijk.’ Ze ging weg en zei tegen haar moeder: ‘Wat moet ik vragen?’ Die zei: ‘Het hoofd van Johannes de Doper.’ Haastig ging ze recht op de koning af en vroeg: ‘Ik wil dat u mij terstond op een schotel het hoofd van Johannes de Doper geeft.’ De koning werd bedroefd, maar vanwege zijn eed en omwille van zijn gasten wilde hij het haar niet weigeren. Meteen stuurde de koning iemand van zijn lijfwacht en gaf het bevel om het hoofd van Johannes te brengen. Die ging weg en onthoofdde hem in de gevangenis. Hij bracht zijn hoofd op een schotel en gaf het aan het meisje, en het meisje gaf het aan haar moeder. Toen zijn leerlingen het hoorden, kwamen ze zijn lijk halen en legden het in een graf.

    Versie van Oscar Wilde

    Koning Herodes is gaan lopen met Herodias, de vrouw van zijn broer. Wanneer de profeet Johannes De Doper het gedrag van Herodes op de korrel neemt, gooit die hem in de gevangenis. Herodes is bang van de profeet omwille van de schade die hij hem kan toebrengen, maar hecht tegelijk veel belang aan zijn voorspellingen. Niemand mag zijn kostbare gevangene zien.

    Herodes’ nieuwe vrouw, (nu koningin) Herodias, heeft een beeldschone dochter: Salomé. Deze jonge femme fatale is zo verbluffend en ondoorgrondelijk dat alle mannen vluchten in beschrijvingen van de maan om de toestand te beschrijven waarin haar nabijheid hen dwingt. Ook al beschrijven ze de maan, de eigenschappen die ze haar toedichten zijn die van Salomé, de vrouw naar wie ze tegen hun eigen wil in smachtend verlangen. Elke man die naar haar durft te kijken, gaat onherroepelijk ten onder.

    Zelf verlangt Salomé enkel naar het verbodene. Dat is in dit geval Johannes De Doper, veilig achter slot en grendel in het paleis van koning Herodes. Met sprekend gemak windt Salomé een van Herodes’ soldaten rond haar vinger en beveelt hem de profeet voor haar te halen. “Kijk niet naar haar!” roept de een andere soldaat zijn kompaan toe, “Je kijkt te veel naar haar!” Hij beseft maar al te goed dat het kijken hemzelf al fataal is geworden. Wanneer hij kort nadien zelfmoord pleegt, laat zijn dood een grote plas bloed achter op het koninklijk terras. Zelfs de maan kleurt rood. Een teken aan de wand voor wat komen gaat.

    Het lijk van de soldaat wordt ontbloot en gebalsemd, waarna acteur Peter Hendrikx van rol wisselt en koningin Herodias begint te spelen. Enkele momenten staat een spiernaakte man met lippenstift de echtgenote van Herodes te spelen. Een verwarrend moment dat misschien een puur praktische ingreep is, maar net zo goed kan worden gezien als een knipoog naar de seksuele escapades van Oscar Wilde of een bevestiging van het vermoeden dat het Herodes eerder om Salomé dan om haar (onvrouwelijke) moeder te doen is.

    Wanneer Salomé Johannes te zien krijgt, wordt ze zelf verliefd. Ook zij is een vrouw van vlees en bloed. De verovering gaat echter een stuk minder vlot dan gepland. Johannes, asceet en dus eerder van het mystieke type, weigert haar een blik in de ogen. Salomé trekt heel haar truukendoos open en overstelpt Johannes met lof, zoals het een mysticus als muziek in de oren klinkt. Ze vereert hem met superlatieven in een terminologie die rechtstreeks uit het oud-testamentische Hooglied komt. Johannes geeft geen kik. Hij onthoudt zich trouwens niet enkel van blikken, blozen of enige intiemere lichamelijke activiteit. Zijn ascese wordt doorgetrokken tot in zijn taal, die zonder woorden is.

    Salomé, die het gewoon is om haar zin te krijgen van de mannelijke soort, kan Johannes’ afwijzing niet verkroppen. Koning Herodes is treurig. Zijn huwelijk met Herodias heeft hem nog niet dichter bij zijn ultieme verlangen, Salomé, kunnen brengen. Herodes vraagt Salomé om voor hem te dansen. In ruil mag ze vragen wat ze maar wil. Salomé stemt toe, maar eist in ruil het hoofd van Johannes. Herodias kijkt goedkeurend toe. Herodes is erin geluisd.

    Toen Jezus predikte waren de Farizeeërs vol haat. Een voorbeeld hiervan is het verhaal van Lucas 4:16-30 : Jezus predikte in de synagoge van Nazaret :

    Zo kwam Hij in Nazaret, waar Hij was opgegroeid, en volgens zijn gewoonte ging Hij op sabbat naar de synagoge. Hij stond op om voor te lezen, en kreeg een boekrol van de profeet Jesaja aangereikt. Hij opende de rol en vond de plaats waar geschreven staat: De Geest van de Heer rust op mij;
    daartoe heeft Hij mij gezalfd.
    Om aan armen de goede boodschap te brengen
    heeft Hij mij gezonden,
    om aan gevangenen hun vrijlating aan te kondigen
    en aan blinden het licht in hun ogen,
    om verdrukten in vrijheid te laten gaan,
    en een jaar af te kondigen dat de Heer welgevallig is.
    Daarna rolde Hij het boek dicht, gaf het terug aan de dienaar en ging zitten. De ogen van allen in de synagoge waren op Hem gericht. Toen begon Hij hen toe te spreken: ‘Vandaag is het schriftwoord dat u gehoord hebt in vervulling gegaan.’ Ze betuigden Hem allemaal hun bijval en verbaasden zich over de woorden van genade die uit zijn mond vloeiden en zeiden: ‘Dat is toch de zoon van Jozef?’ Hij zei tegen hen: ‘U zult Mij ongetwijfeld het spreekwoord voorhouden: Dokter, genees jezelf! Doe ook hier in je vaderstad wat, naar wij hoorden, met Kafarnaüm is gebeurd.’ Hij vervolgde: ‘Ik verzeker u, geen profeet is zijn vaderstad welgevallig. Om u de waarheid te zeggen, er waren veel weduwen in Israël ten dage van Elia, toen de hemel drie jaar en zes maanden lang gesloten bleef, zodat er een zware hongersnood kwam over het hele land. Toch werd Elia naar niemand van die vrouwen gestuurd, maar wel naar een weduwe in Sarepta bij Sidon. En er waren veel melaatsen in Israël ten tijde van de profeet Elisa; toch werd niemand van hen gereinigd, maar wel de Syriër Naäman.’ Toen ze dit hoorden werd de hele synagoge ziedend van woede; ze sprongen op, sleurden Hem de stad uit en dreven Hem tot aan de rand van de berg waarop hun stad was gebouwd, om Hem in de afgrond te duwen. Maar midden tussen hen door ging Hij zijns weegs.

    En in de tweede brief aan de Tessalonicenzen vers 8 -12 staat duidelijk vermeld wat er gebeurt met degenen die geen liefde voor de waarheid betonen :

    2 Tessal. 2:8-12 : Dan zal de wetteloze zich openbaren; en de Heer Jezus zal hem doden met de adem van zijn mond en hem machteloos maken door de schittering van zijn komst. De komst van de wetteloze zal steunen op de kracht van de satan, en vergezeld gaan van allerlei machtsvertoon, van misleidende tekenen en wonderen, en van alle mogelijke misdadige verleiding, bestemd voor hen die verloren gaan, omdat zij zich hebben afgesloten voor de liefde tot de waarheid, die hen had kunnen redden. En daarom zendt God hun een kracht die hen verleidt om geloof te hechten aan de leugen, opdat allen veroordeeld worden die geen geloof hebben geschonken aan de waarheid, maar hebben gekozen voor de ongerechtigheid.

    Scott Peck schrijft :  

    “Alle mentaal gezonde personen onderwerpen zich in meer of mindere mate aan de eisen van hun eigen geweten. Maar dit is niet het geval voor de kwaadwilligen. In het conflict tussen hun schuldgevoel en hun wil, is het hun schuldgevoel dat het moet bekopen ten gunste van hun eigen wil.”

    Dr. Peck schrijft verder nog : 

    “Een overheersende karakteristiek voor de kwaadwilligen is hoe dan ook het verhullen van het kwaad. In hun harten beschouwen ze zichzelf boven alle verwijt, en zodoende halen ze fel uit naar degenen die hun verwijten maken. Ze offeren anderen op om hun imago van perfectie hoog te houden.”

    Volgens Frederick Von Gagern: 

    “Tegenwoordig is de opstandige geest van de AntiChrist overal verspreid. Deze opstandige geest is gekenmerkt door een brutale arrogantie om de mens als een autonoom wezen te doen aanvaarden. Deze zienswijze is even verleidelijk als besmettelijk.

    Lucifer’s non serviam (Ik wil niet dienen) haalt de mens weg van zijn ondergeschiktheid aan God en zo verloochent hij zijn oorsprong en vernietigt hij zijn bescherming. In zijn staat van zelfverheerlijking weigert hij zijn zwakheid in te zien.  Vervuld van trots en verwaandheid, zet hij een masker op van : ‘Ik ben een respectabele persoon.’ Het is

    eigenaardig dat iemand van wie iedereen kan zien dat hij echt hulp nodig heeft, toch rotsvast overtuigd is dat hij goed bezig is en niet moet veranderen.”

    De banvloek

    Dietrich von Hildebrand werd door Paus Pius XII Kerkleraar van de 20ste eeuw genoemd. Hij zei : “Men kan geen vrede teweeg brengen ten koste van de waarheid, en zeker niet ten koste van de goddelijke waarheid. Dit zou zonde zijn tegenover God.”

    De Heilige Paulus zegt zijn broeders niet in het gezelschap van ontuchtigen te vertoeven in de eerste brief aan de Korintiërs :

    1 Korintiërs 6-13 : Uw zelfvoldaanheid staat u niet fraai. U weet toch dat een beetje zuurdesem genoeg is om het hele deeg zuur te maken? Doe de oude zuurdesem weg, om vers deeg te worden. U moet zijn als ongezuurde broden, want ook ons paaslam is geslacht: Christus. Wij moeten ons feest vieren, niet met de oude zuurdesem, de zuurdesem van slechtheid en boosheid, maar met het ongezuurde brood van reinheid en waarheid.  In mijn brief schreef ik al dat u niet moest omgaan met mensen die zich aan ontucht overgeven. Natuurlijk bedoelde ik niet alle ontuchtigen ter wereld, of uitbuiters, oplichters en afgodendienaren in het algemeen. Dan zou u de wereld moeten verlaten. Nee, wat ik bedoel is dat u niet moet omgaan met elke zogenaamde christen die erop los leeft of hebzuchtig is, of met een afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of oplichter. Met zo iemand moet u zelfs niet eten. Ik heb toch niet te oordelen over de buitenstaanders? U oordeelt zelf immers ook alleen over mensen uit uw eigen kring. Over de anderen zal God wel oordelen.

    Bovendien zegt de Heilige Paulus de ketter links te laten liggen na een tweede waarschuwing :

    Titus 3:11 : Iemand die tweedracht zaait, moet u afwijzen na hem eens en nogmaals gewaarschuwd te hebben, in de overtuiging dat zo iemand op de verkeerde weg is en met zijn zonde zichzelf veroordeelt.  

    De Heilige Johannes zegt geen ketters te groeten.

    2 Johannes 7-11 : Want veel bedriegers zijn naar de wereld uitgegaan; zij loochenen dat Jezus Christus mens is geworden. Dat is het kenmerk van de bedrieger en de antichrist. Neem u in acht, anders zult u, in plaats van het volle loon te ontvangen, de vruchten van onze arbeid verliezen. Iedereen die te ver wil gaan en niet bij de leer van Christus blijft, heeft God niet. Wie bij die leer blijft, heeft zowel de Vader als de Zoon. Als iemand bij u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem dan niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, deelt in zijn slechte daden.

    De opvatting dat mensenliefde enkel “aangenaam” moet zijn zonder op tijden krachtig en standvastig te zijn, duidt op een onwetendheid van de natuur van de gevallen mens.

    In de woorden van Robert Bork : “Het idee dat mensen van zichzelf uit rationele en morele schepsels zijn, die geen sterke beperkingen van buitenaf nodig hebben, is door ervaring onjuist gebleken.”

    In het geval van eigenzinnige ketters en zondaars, die niet willen gehoorzamen aan Jezus Christus en Zijn Kerk, worden door de Kerk strenger aangemaand, ze worden geëxcommuniceerd.

    De banvloek sluit degene die ketterijen verkondigd uit van de Kerkgemeenschap, als hij niet afziet van zijn dwalingen. Daarom is het juist voor die reden een gebaar van barmhartigheid van alle gelovigen. Een gebaar dat ervoor zorgt dat een gevaarlijke dwaling die mensen infecteert wordt gestopt. Door degene die de dwaling verkondigt te isoleren, beschermen we de lichamelijke en geestelijke gezondheid van anderen. We zorgen eigenlijk zelf voor die banvloek en we behoeden hun geestelijke gezondheid.”

    “Oordeel niet” wordt uit de context gerukt

    Jezus’ woorden “oordeel niet” worden dikwijls uit de context gerukt en de volgende verzen gewoon weggelaten. Scott Peck schrijft hierover:

     “De zin ‘Oordeel niet, zodat je niet geoordeeld wordt’ wordt gewoonlijk uit de context gerukt. Christus heeft ons niet verboden om een oordeel te vellen in de zin van een noodzaak. Hij vervolgde in de volgende vier verzen dat we eerst onszelf onder de loupe moeten nemen vooraleer we anderen aanpakken—niet dat we nooit iets mogen zeggen. ‘Jij hypocriet,’ zei Hij, ‘haal eerst de boom uit je eigen oog; dan zal je duidelijk zien om de splinter in iemand’s oog te halen.’ (Mt. 7:5) Er zit een potentieel gevaar voor het kwade in moraliteit. En Hij wilde dit vermijden door ons erop te wijzen dat we eerst onzelf moeten zuiveren van zonde voordat we aan een ander beginnen.”

    Dietrich von Hildebrand legt uit dat de geest van Christelijke vrede ons oproept om te vechten voor het Koninkrijk van God:

     “… met de woorden van Onze Heer in herinnering, “Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard” (Matt. 10:34), zouden we Christusstrijders moeten zijn. De heilige Kerk op aarde wordt ecclesia militaris genoemd ofwel de militante Kerk. We kunnen niet terzelfdertijd hongeren en dorsten naar gerechtigheid- een basishouding eigen aan een Christen- en in vrede leven met kwaadwilligen en zaaiers van onrecht.”

    Bisschop Fabian Bruskewitz sprak op 10 april 1999 aan het Instituut van Religieus Leven waarschuwende woorden tot de gelovigen om voorzichtig te zijn met woorden als ‘voorzichtigheid’ en ‘zorgvuldigheid’. Ze mogen niet als excuus gebruikt worden voor laksheid en lafhartigheid, die ons beletten om de waarheid met anderen te delen.

    OLVrouw van de Rozen, Hulp aan Moeders verzekert ons dat we niet oordelen of veroordelen wanneer we handelen in barmhartigheid tot onze naaste en met het oog op hun echte goed:

    "... wanneer een priester je vertelt dat je je mond moet houden omdat je een andere persoon veroordeelt, en dat je je naast moet liefhebben en daarom geen oordeel mag vellen, BEN JE GEEN OORDEEL AAN HET VELLEN. Als iemand op de verkeerde weg is en je vertelt hem uit barmhartigheid dat hij zonde begat en dat hij zijn ziel verliest en zo naar het Vagevuur gaat, of naar de Hel, DAN IS DAT GEEN OORDEEL VELLEN. Je helpt dan je naaste uit liefde. Wat is liefde anders?" - OLVrouw, 18 juni 1982

     

    20-07-2009, 22:59 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karaoke : Faith No More - We care a lot

    Faith No More – We care a lot

     

    We boeten ervoor.

    We boeten ervoor.

    We boeten ervoor.

     

    Abortus en euthanasie.

    Sex, lust en pornografie, daar boeten we voor.

    Homo’s en perversiteit, daar boeten we voor.

    Overspel en promiscuïteit, jaaa!

     

    Wo wo wo wo

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We boeten ervoor.

    We boeten ervoor.

    We boeten ervoor.

     

    Politiek gesjoemel en geldgewin, daar boeten we voor.

    Faillissementen, de directies krijgen hun zin, daar boeten we voor.

    Immigranten in diepe nood, daar boeten we voor.

    Gehandicapten zijn financieel dood, jaaa!

     

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten. Wo wo wo wo

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten. Wo wo wo wo

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We boeten ervoor.

     

    Varkenspest en Mexicaanse griep, daar boeten we voor.

    Vervuiling is er, hele oceanen diep, daar boeten we voor.

    Voor vergif, daar boeten we voor.

    Voor verderf, daar boeten we voor.

    We hebben kinderen hoestend in de wieg.

     

    Daar boeten we voor.

    Drank en drugs zijn altijd in, daar boeten we voor.

    Ouders kibbelen, echtscheiding, daar boeten we voor.

    Kinderen zijn de echte verliezers, daar boeten we voor.

    Zie al de gebroken levens. Jaaa!

     

    Wo wo wo wo

    Wo wo wo wo

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    Wo wo wo wo

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten.

    We begaan fouten en hiervoor moeten we boeten. Ja.

     

     

    20-07-2009, 22:28 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel leesplezier op mijn nieuwe blog !
    Beste mensen, veel leesplezier gewenst op mijn nieuwe blog !!!

    20-07-2009, 21:55 Geschreven door Claudia  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Mijn favorieten
  • Levend Geloof
  • Levend Geloof 2
  • Levend Geloof 3
  • Levend Geloof 4
  • Levend Geloof 5
  • Levend Geloof 7
  • Levend Geloof 8

  • Archief per week
  • 15/02-21/02 2016
  • 02/11-08/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 20/07-26/07 2009

    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs