Foto
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Goofies april: pics
  • Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Award voor Jeremy Rogers
  • inschrijvingen Round The Island
    Foto
    Het schip

    Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars .
    Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
      meer contessa info :
    www.contessazeilers.nl
        www. co32.org
    Foto
    Zoeken in blog

    LECAS
    wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
    08-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe blog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf nu zijn onze belevenissen terug te vinden op www.contessalecas.blogspot.com

    klik op de foto voor een rechtstreekse link.

    08-04-2011 om 16:36 geschreven door Barb  


    04-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goofies april: pics




    04-04-2011 om 16:20 geschreven door Barb  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagwinst en overall winst Goofies!
    Het beloofde een prachtige dag te worden : een zomerse afsluiting van deze winterreeks. Het weerbericht gaf een warme dag met een vlagerige wind uit het W. Iedereen had er dus zin in.
    Wij hadden voor onszelf een beetje druk gelegd en hoopten op een eerste plaats vandaag, om zo de instinker van vorige maand goed te maken. Het zou de eerste wedstrijd met de nieuwe spi worden. De Goofen hadden hun best gedaan om er een leuke baan van te maken, en de met deze weersomstandigheden kon de laatste ook voor ons kleintjes een langere baan zijn. De startprocedure werd enigszins aangepast aan het tijdstip van laagwater : de start van de grootsten was deze keer 10min na ons.

    We vertrokken tijdig uit de box om onze startpositie goed te bepalen. Het werd een spistart, dus onze nieuwe trots mocht al direct uit de zak. We gingen op de goede moment en op de goede plaats over de lijn, op naar de eerste boei. Vreemd was dat het veld van onze klasse in 2 groepjes een verschillende richting uitging. Toch de koers naar de eerste boei nog maar eens checken dus. Gelukkig deden we dat net op tijd om onze koers tijdig aan te passen. We wilden verkeerdelijk een boei verder gaan en moesten een gijp doen om niet te veel plaats te verliezen. Een aantal boten was van in het begin juist gegaan, anderen hadden de fout nog niet door en bleven verder varen. Goed voor ons. We rondden de boei vlak bij oa Famous Gull en Swell, spi ging eraf en we vaarden terug richting Overloop van Zierikzee. Scherp gingen we als een speer, al snel moesten de Fast One (sun fast 26) en de Avanti (sun fast 32)er aan geloven.  En daar ging de spi weer omhoog. We liepen zienderogen in op de Famous Gull(Sigma 33).  Lecas liep goed en de spi stond er fantastisch bij. In de Hammen ging de spi weer naar beneden en draaiden we terug naar de Roompot. Hier was een zeer kort kruisrakje met 2 overstagmaneuvers.  Hier maakten we een tactische fout, iets te lang blijven gaan..scheelde ons direct een paar bootslengtes.   En dan hadden we nog 2 lange rakken te gaan rond de plaat richting finish, wind trok af en toe aan tot 30 knopen.  Avanti en Famous Gull liepen meermaals uit het roer, Lecas liep zeer gebalanceerd met vol grootzeil en genua 2.  Zonder de 2 foutjes hadden we volgens mij, samen met de Famous Gull kunnen finishen. 
    Maar bon, we hebben zeer goed gevaren en gingen niet lang na Famous Gull en Avanti over de lijn. Lecas had een zeer goede gemiddelde snelheid gehaald en we waren tevreden. Met een goed gevoel legden we terug vast.

    En de daguitslag was super : Lecas op de eerste plaats met in gecorrigeerde tijd 10min voorsprong op nr 2 (dame de meuse). Voor de volledige uitslag kan jet klikken op onderstaande link.
    Het wachten op het klassement van de volledige reeks was nog een beetje spannend : we waren niet zeker van het aantal aftrekken en wisten dat we in puntenaantal dicht bij de Famous Gull zouden liggen. Wij hadden 1 wedstrijd minder gevaren en 1 slecht resultaat. Dus toen Famous Gull door de Goofen werd afgeroepen als winnaar en wij als tweede, gingen we ervan uit dat er geen aftrek was geweest. Echter op de papieren stonden we wel op de eerste plaats. Er was even verwarring : de rekenmeester ging er van uit dat wij als winnaar waren afgeroepen en Goof Hans had op zijn blad Lecas op nr 2 staan. Er was een verkeerd papier meegegeven met Hans. De uitleg van de rekenmeester bracht snel duidelijkheid : Na 1 aftrek eindigden Lecas en Famous Gull op een gelijk aantal punten, maar Lecas heeft naast 2 1e plaatsen ook nog een 2e plek. En daardoor zijn eindigen we op 1 in het eindklassement. Dus, met vertraging kon ook Christophe zich in de "overall - prijs" hijsen.  Nog eens bedankt Bart voor de vele tips en Maxim van Elvstrom voor de mooie spi.

    Het was een zeer leuke dag, en een goede winterreeks. We hebben er weer veel van opgestoken en veel plezier aan gehad. Nu is het uitkijken naar de Inshores in Itchenor, waar we ons zullen kunnen meten met een aantal Engelse CO32ers. Lecas wordt er de komende weken voor klaargestoomd, de crew ligt vast en het aftlellen kan beginnen ...

    Bijlagen:
    http://www.wsvnb.nl/modules/smartsection/item.php?itemid=380   
    http://www.wsvnb.nl/modules/smartsection/item.php?itemid=381   

    04-04-2011 om 15:10 geschreven door Barb  




    voor de bemanning
  • bloggen.be/racinglecas/
  • blog van CO32 Calypso
  • www.wsvo.nl

  • Foto

    Laatste commentaren
  • Info harkenlieren (Dieltjens geert)
        op nieuwe blog
  • - (Bert)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • gefeliciteerd (ben)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 03/12-09/12 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs