Foto
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • Goofies april: pics
  • Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Award voor Jeremy Rogers
  • inschrijvingen Round The Island
    Foto
    Het schip

    Lecas is een contessa 32 , een type dat zijn vaareigenschappen en degelijkheid bewezen heeft tijdens de beruchte Fastnet race in 1979 . Wij zijn sinds 2002 de trotse eigenaars .
    Ze is ontworpen door David Sadler en gebouwd door Jeremy Rogersin 1973 . De romp en opbouw zijn nieuw gelakt, het beslag is vervangen en een groot deel van de zeilgarderobe vernieuwd . Het vernieuwen en aanpassen blijft nog een tijdje doorgaan .
      meer contessa info :
    www.contessazeilers.nl
        www. co32.org
    Foto
    Zoeken in blog

    LECAS
    wedstrijdvaren en familietochten met onze contessa 32
    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goofies januari

    Reeds vanaf het begin van de week werd er veel wind voorspeld en deze voorspellingen zijn allemaal waarheid geworden.
    ZZW 7 met stoten tot windkracht 9.  We vreesden dat men de wedstrijd zou cancellen, niet iedereen vaart tenslotte met een Contessa 32.
    De Goofen hadden een baan uitgezet die wat beschutting had van de dijk, dit resulteerde in relatief vlak water.
    In onze klasse slechts een 10tal schepen aan de start, misschien niet echt vreemd gezien de wind.  Nachtmerries heb ik over onze zeilkeuze gehad, welke zeilvoering?  Uiteindelijk hebben we gekozen voor een grootzeil met 2 reven en genua2 (135%).  Dit gaf ons nog steeds een slordige 40m2 zeil in totaal.
    Start naar het westen, richting Roompot dus.  We gingen ongeveer als 4e schip over de startlijn, we lagen hoog.  Enkele probeerden boven ons uit te loeven, zonder succes.  We liepen hard en hoog..al gauw lieten we de Hullabaloo (halftonner SJ 30) en de Touch (Spirit 32) achter ons.  De achtervolging werd ingezet, op zoek naar de Niata en de Famous Gull.  We liepen beide schepen in, de Niata werd voor de bovenboei nog ingehaald, de Famous Gull kregen we niet meer te pakken.  Vermits we, naarmate de bovenboei naderden, meer stroom tegen kregen en ook de wind nog verder aantrok begonnen we meer en meer te verlijeren.  Hierdoor verloren we hoogte en snelheid.  We konden als 2e de boei ronden en dan ruim/half richting Zeelandbrug.  Ondertussen hadden we constant 28 knopen wind en stoten tot 42 knopen.  Onze snelheid , over de grond , was soms net geen 9 knopen.
    Tja, ruim lopen Spirits en Halftonners etc een stuk beter als ons scheepje...dus werden we door de Touch en de Niata terug ingelopen. We hadden nog even een BB-SB situatie met de Hullabaloo, wij over BB...maar ja kan gebeuren, ze hadden ons niet zien komen.  Hierdoor hebben we wel wat kostbare tijd verloren..
    Het werd dus een 2e plek na de Niata, 3e werd de Touch (alhoewel deze zijn handicap nog steeds niet aangepast werd).  Overall staan we nu stevig op de 1e plek in klassement.
    Het was een superdag, schip liep super..geen brokken en goed geamuseerd.  Afgesloten met een visje en wat pintjes..wat wil een mens nog meer?

    10-01-2011 om 16:47 geschreven door Barb  




    voor de bemanning
  • bloggen.be/racinglecas/
  • blog van CO32 Calypso
  • www.wsvo.nl

  • Foto

    Laatste commentaren
  • Info harkenlieren (Dieltjens geert)
        op nieuwe blog
  • - (Bert)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • gefeliciteerd (ben)
        op Dagwinst en overall winst Goofies!
  • Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 03/12-09/12 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007

    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs