Foto
Inhoud blog
  • over roken, drank, sport, reclame, weekend ongevallen en de Jupiler League.
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per maand
  • 10-2006
    Gastenboek
  • Veel succes met je site

    Hier kunt ge een bericht achterlaten. Niet Vloeken, geen Ounagerij, Geen geslijm en geen Onnuselijt.

    Zoeken in blog

    Rondvraag / Poll
    Vind gij dat of vind gij dat niet
    Ja das zeker dat
    Aba neniejek
    Zede gij Zot
    Da zal wel
    Bekijk resultaat

    Beste Premier
    Ik moet u toch eens iets vertellen.
    03-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.over roken, drank, sport, reclame, weekend ongevallen en de Jupiler League.

    Soms begrijp ik niet goed waar men in de media en de politiek allemaal mee bezig is. Neem nu de geduchte Tabakswet. Reclame binnen de sport en zeker bij grote evenementen is soms van primordiaal belang. Dat hebben de tabaksproducenten natuurlijk geweten. Roken mag dan niet gezond zijn, sporten is dat wel, hoewel autosport net als biljart, vogelpik, voetbal en bowling al voor meer zere ellebogen hebben gezorgd dan voor gezonde mensen. Toch zijn deze sporten ontzetten belangrijk binnen onze omgangscultuur. Ze zorgen voor werkgelegenheid en vrije tijdsbesteding. Aan de andere kant is de sponsor van onze ploeg of ons favoriete team wel de veroorzaker van kanker. Voor roken kies je zelf en al wie dit ontkend is mijns inziens een dikke idioot. Het is waar dat er iets aan moet gedaan worden maar ik stel mij dan ook de vraag hoe. De regering weet het duidelijk ook niet. Er is in mijn ogen eigenlijk maar een oplossing en dat is het karakter of de mentaliteit van de mensen veranderen en dat kan niet want zoiets betekend dus afschaffing van de wet op zelfbeschikking en vrije meningsuiting. Dit betekent dus dictatuur. Je kan het gewoonweg ook gaan verbieden. Verbied de reclame op tabak. De producenten hebben namelijk zelf met een studie aangetoond dat reclame niet aanzet tot het roken zelf dus malen zij er normaal dan ook niet om dat deze gewoon verdwijnt. Of toch.. jawel zij willen kost wat kost hun reclame. Waarom? Ze willen natuurlijk dat we hun product en niet dat van de buren kopen. Liever een kameel (met een bult) dan een Gallische.  De regering is er echter van overtuigd dat Reclame wel een invloed heeft en vooral aanzet tot roken. Vooral de Macho uitstraling van DE Marlboro man en James Dean waren en zijn waarschijnlijk nog voor velen jongeren de aanzet tot roken,  al ontkennen we dat in alle toonaarden want wij zijn toch zelfbewuste jonge dynamische mensen met vooral een eigen mening. De regering heeft hier dus eigenlijk gelijk MAAAAAAAAAR...
    Dit wat tabak betreft, schakelen we over naar de alcohol problematiek. De Belg en zijn pint, ze zijn onafscheidelijk. En daar elke Belg een auto heeft moet hij daarmee naar huis zien te raken na het drinken van menig pinten in zijn stamcafé. We zijn dan een gevaar op de weg, niet alleen voor ons zelf maar ook voor alle andere al dan niet dronken mede chauffeurs en weggebruikers. Er vallen elk jaar teveel verkeersdoden door alcohol misbruik en het zijn vaak niet de dronken bestuurders maar vaak onschuldige mede burgers. Elke dode veroorzaakt door een dronken chauffeur is er een te veel. Daar moet dringend iets aan gedaan worden We moeten alweer de mentaliteit van de mens aan pakken. Dat is al zo moeilijk niet om zegens onbegonnen werk. Mentaliteit is beïnvloedbaar door personen en jawel reclame. En dan stel ik vast dat onze jongens van het nationale elftal gesponsord worden door ons favoriete bier merk en de Belgische competitie de naam Jupiler league heeft gekregen. Ga er maar eens goed bij zitten met een frisse pint voor de tv in je stam café en rij daar na stomdronken naar huis het geeft niet je komt er vanzelf want je huis is waar je Stella staat…
    ???

    Hoe kan het dat de regering zoveel geld pompt in BOB en Wodka campagnes en dan toelaat dat de absolute nr 1 sport en vrijetijdsbesteding in België HET VOEDBAL, waar honderdduizenden kinderen jongeren Jongvolwassenen ENZ., honderdduizende Belgen, wekelijks mee bezig zijn, worden gesponsord door de grootste bier producent ter wereld.
    Dit noem ik niet dom, dit is immoreel en vooral onvoorstelbaar.
    .

    03-10-2006 om 16:42 geschreven door Le Fou Belge  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs