Welkom op mijn blog!
Zoeken in blog

MIJN VOLGENDE MARATHON

Eindhoven 10/10/10 ???

GELOPEN MARATHONS:

1. IN FLANDERS FIELD  marathon
14 september 2008 in 3 uur 23'31"

2. MARATHON DE PARIS
5 april 2009 in 3 uur 22'31"

3. MARATHON VAN ROTTERDAM
11 april 2010 in 3 uur 24' 39"
Foto
Willekeurig Bloggen.be Blogs
koureurken
www.bloggen.be/koureur
Willekeurig Bloggen.be Blogs
broedereverard
www.bloggen.be/broeder
Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • oostends loopcriterium
  • Coach Paul
  • Foto
    LOOPSCHOENEN
    Mizuno wave rider 9 
    Mizuno wave rider 10 
    Mizuno wave rider 11 (oranje)
    Asics Gel nimbus 10   (blauwe)
    Asics GT 2140 (pronatie) (blauwe)
    Ascis GT 2150 (zwarte)
    Ascis GEL-DS trainer 15 (groene)
    MIJN BESTTIJDEN
    10 km:
    38'37" (11/5/07 sint -rembert torhout)
    21 km:
    1u28'05" (15/03/09 sluis)
    42,195 km
    3u22'31" (05/04/2009 PARIJS)
    27 km:
    1u57'57" (21/2/09 watervliet)
    RUNNING
    mijn trainingen, mijn wedstrijden
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.noordzeeloop
    Gisteren meegedaan met de noordzeeloop over 10.5 km.
    Vermits ik in volle voorbereiding zit voor mijn marathon in rotterdam binnen 2 weken niet meer voluit gegaan.
    De wedstrijd uitgelopen in marathontempo; 47' toch nog goed voor een 64 ste plaats

    Op het einde kon ik het niet laten om de laatste 500 m serieus te versnellen en zo nog 3 olifanten achter me te houden: Vermeersch Peter, Wyllie Jurgen en Sandra Dieter...

    Vandaag nog duurloopje gedaan van 25 km  zodat mijn weektotaal op 98 km kwam.

    Volgende week beginnen afbouwen....

    PS: volgende week zaterdag opt hazegras zal het hetzelfde liedje worden... Tot dan

    28-03-2010 om 22:39 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.o-b
    Deze morgen kwam ik aan de start van oostende -brugge:

    Weersomstandigheden: koud maar zonnig en een NO- wind. dwz wind op kop.

    Het was de bedoeling te proberen de wedstrijd uit te lopen met een negatieve split.
    Ik starte niet te zot en probeerde netjes iets boven de 4' de km te blijven.
    De eerste 8 km liep ik in 33 minuten en 40 seconden.

    Dan voerde ik het tempo lichtjes op.
    Ik kon dan ook een groepje of 2 bijbenen.
    In het laatste groepje zat ook Hein Destoop, die normaal (veel) beter is dan me.
    Ik besloot bij het groepje te blijven.
    De laatste km gaf ik nog eens alles  en kon me losrukken van het groepje, en liep ik ook in 3'50"
    De laatste 8 km gelopen in 32'09"

    Dwz: negatieve split!

    Einddtijd: 1u 5'47"" ongeveer, of 14.7 km/uur wat een evenaring is van mijn PR van 2 jaar geleden, maar toen was het wel wind mee !!!
    hiermee was ik 158/964 aangekomenen of ook 27ste in mijn categorie H45+

    Al bij al tevreden met mijn wedstrijd. De brugse zotten smaakten na de wedstrijd!!

    Niet lang bij deze wedstrijd stilstaan want volgende week staan er 95 km op het programma!!!

    07-03-2010 om 00:00 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zopas nog eens een wedstrijd gelopen op het SAS
    De verwachtingen waren hoog.... Goed getraind de laatste weken...

    Sterk gestart de eerste km in 3:39. Alain bijhouden zat er niet bij ... hij is plots nu beter dan vorig jaar..
    De 2de km liep ik in 3:48.
    Tijdens de 3de km kwam concurrent  Hans Pacque bij me, ondertussen had ik JM Thibout bijgebeend
    Tijdens de 2de ronde zakte mijn tempo rond de 4' de km. Ik liep nog eens weg van beiden maar wat later kwamen ze terug.
    Eénmaal terug gedraaid en de laatste km ingaand versnelde ik nog eens en kon ik in eerste instantie JM lossen en wat later ook Hans die nog probeerde aan te klampen.
    Gefinisht in een tijd van 28'38" voor de 7.33 km net achter Marc Deweert ; goed voor 15.4 km per uur. Hiermee 52ste op 399. Dit is behoorlijk sneller dan verleden jaar waar ik 'slechts' 14.7 km per uur liep voor een goeie 6 km.. Ja wat meer interval gedaan de laatste tijd en dat loont blijkbaar.
    Hiermee kan ik tevreden zijn...
    Tevens de snelle blogdames eens in het echt gezien... Tijtgat Nathalie op een 41 ste pl in een tijd van 27'49" goed voor een eerste plaats, An De Both op een 56 ste plaats in 28'53"... proficiat dames!!

    Zo, en nu verder trainen voor de marathon van rotterdam... de duurlopen beginnen er stilletjes aan te komen....

    07-02-2010 om 22:57 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.recordbank run lombardsijde
    Zo, mijn eerste loopwedstrijd van het nieuwe jaar zit er weer op.
    Ik starte niet te zot maar kon toch Alain inhalen de eerste kms. Wat verderop kwamen we op het strand...Een goeie 3 km tegen wind lopen. Man man man was dat afzien. Ik zat in een groepje met Martin Desmet oa... Ik wou iets sneller lopen maar alleen weglopen was niet te doen. Wanneer je kop trok blies de wind je terug... Dan maar wijselijk bij het groepje gebleven.
    Keerpunt was op het strand dus terug en nu met de wind mee... Ik liet me eens goed gaan en bereikte snelheden van 3'20" de km. Het ging eigenlijk te snel... en over de golfbrekers was het vliegen ...Martin kon ik wat achter me laten op het strand.
    Maar met nog 2 km te gaan was hij daar terug en moest ik hem nu laten gaan...
    T was nog afzien de laatste km maar toch geindigd in een mooie tijd van 43'24" of zo goed voor een 44ste plaats denk ik.

    Vlug omgekleed (douches stuk) en naar huis want ik moet nog gaan eten naar vrienden vanavond...

    Besluit: content met de conditie voor het ogenblik.

    Volgende loop: waarschijnlijk in februari voor de corrida van het SAS.

    Tot dan!!! 

    09-01-2010 om 17:36 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    15-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eindejaarsloop breininge 2009
    Zaterdag mijn eerste wedstrijd van het voor mij nieuwe loopseizoen gelopen in breininge
    mijn vrouw had de auto nodig zodus al met de fiets naar ginder gereden ( zo een 20 minuten langs oa spuikom)...
    Ik was al een beetje opgewarmd en het was nodig want het was koud.

    Ik koos voor afstand 12 km:

    Ik starte vlot en na enkele km kon ik aanpikken met jawel coucke francis... Ook oa JM thibaut kwam bij ons
    Na een km of 4 moest ik toch geleidelijk francis laten gaan wat ik ook deed wetende dat hij toch beter is dan mezelf.

    Eenmaal in de duinen kon ik tesamen lopen met kenneth ramakers (denk ik). We hielden er een tamelijk strak tempo op na.
    Ook op het strand waar ik hem enkele meters moest lossen.
    Terug op de dijk tegenwind!!! kwam ik weer bij hem maar moest hem nadien toch weer lossen...
    Nu was het ik alleen tot het einde.... Naarmate ik de eindmeet naderde had ik nog veel 9 km lopers ingehaald...en eindigde uiteindelijk op een 18de plaats op 80 atleten in  in 48'26". Een tijd waar ik gelukkig mee was, wetende dat ik vorig jaar voor diezelfde afstand een dikke 51 minuten op liep.

    Volgende wedstrijd: waarschijnlijk volgend jaar in lombardsijde ... 9/1

    tot dan  en een goed eindejaar voor iedereen!!!!!!!!!!!!!!!

    15-12-2009 om 21:05 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug gestart
    Na een goeie 2,5 weken gerust te hebben ben ik zondag ll terug gestart met de trainingen voor het seizoen 2010.

    Ik kan terugblikken op een geslaagd seizoen 2009:
    enkele hoogtepunten

    1.marathon van parijs in 3 uur 22'31"
    2.20 km van brussel in 1u 24'45"
    3.een 21ste plaats in de 10 mijl van wenduine op 223 atleten ( 1 uur 07'03")
    4.halve marathon ploegsteert: 1 uur 26'41"
    5. een 6de plaats in het OLC algemeen klassement H3.


    Vooruitblikkend op 2010:  een voorjaarsmarathon in rotterdam....
    en hopelijk nu en dan nog een nieuw PR

    02-12-2009 om 19:40 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ploegsteert
    twas lang geleden maar nog een laatste wedstrijdje gelopen om het seizoen af te sluiten...
    De halve marathon van ploegsteert.
    Is de 2de x dat ik er loop : in 2006 liep ik het uit in 1 uur 35'
    Deze keer zou ik proberen mijn PR van 1 u 28' van in sluis eerder dit voorjaar te verbeteren..;
    Aan de start stond ik met vincent vanthygem.. nog een babbeltje geslagen Ook Jan Janssen was van de partij..
    Gestart aan een tempo iets meer dan 4'
    Al vlug haalde ik Hans Pacque in
    Nog tamelijk vroeg in de wedstrijd haalde ik ook Christ Viaene in, duidelijk in mindere doen...
    Plots kwamen 2 jongens met de fiets zeggen allee olifantje... Ik vroeg wie ben je... het waren de kinderen van Willy Lefevere... Ze zijden dat hij tamelijk voorop liep...
    Ik bleef mijn tempo lopen en rond km 10 kreeg ik hem in het oog...  Nog tijd genoeg om hem in te halen wat ook gebeurde aan km 13.
    Een km of twee tesamen gelopen... Bedankt voor de halve banaan Willy...
    Toen zette ik een tandje bij. Op het einde haalde Vranken Jean me nog bij maar de laatste 2 km zette ik nog een tandje bij en eindigde  op een 160 ste plaats op 1766! aangekomen atleten in een tijd van 1 uur 26'42" of te 14.60 km per uur.
    Zeer tevreden met dit nieuw PR op de halve marathon.
    Nadien nog gaan eten in een baanresto met de olifanten om deze mooie dag af te sluiten.
    Vermits Alain Poppe niet meedeed was ik voor de eerste maal 1ste olifant... leuk meegenomen.
    Nu enkele weken rust en de batterijen weer opladen om het volgend seizoen terug met volle moed aan te pakken...
    Tot dan!!

    ps: tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om het graf van Frank VDB te bezoeken.. Ook bloemen van zijn dochter Margaux vanuit Italie lagen op het graf... triestig..

    11-11-2009 om 22:52 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oostkerke
    Na zaterdag een 10 km gelopen te hebben had ik ook besloten om zondag naar oostkerke af te zakken om de tradionele oostkerkse polderloop te lopen (14.4 km ) over 2 toeren...
    Het parcours leidt ons langs de damse vaart en de krinkeldijk tot in hoeke en terug naar oostkerke aan de kerk en zo 2x.
    Collega loper van de olifant Peter Vermeersch was ook van de partij maar hij verkoos de 7.2 km...
    Vermits hij de dag ervoor al in de drank gezeten had deed hij het wat rustiger aan. Ik voelde me eigenlijk nog goed en ging er dan ook voor.
    Ik hield het tempo tamelijk strak en belande in een groepje van een man of 5. We liepen constant onder de 4' de km.
    Ik kwam door in positie +/- 16de eerste ronde en in een tijd rond 28 minuten of zo... Een tijd onder het uur zat er dus zeker in.
    Zo kon ik vol goede moed de 2de ronde aanvangen. Eén iemand uit de groep versnelde aan de damse vaart en was onhoudbaar. Ik bleef nog wat bij het groepje... Eenmaal een eindje in de kronkeldijk voelde ik  me nog goed en versnelde lichtjes. Het was nu nog een goeie 3 a 4 km lopen alleen... waarvan de laatste 2 tegenwind. Eén iemand probeerde me nog te naderen maar naarmate ik de eindmeet naderde kreeg ik nog meer vleugels en eindigde uiteindelijk  in een nieuw PR voor mij voor deze wedstrijd: 58' 21" op een 12de plaats op 73 atleten.
    Hiermee kon ik zeer tevreden zijn.

    Na de wedstrijd nog een babbeltje geslagen met lies en geert deruddere die ook van de partij waren!!!!. Ook stiepie was er natuurlijk die de wedstrijd won in een tijd van 51'04"  pff niet te doen zeg...chapeau!!


    19-10-2009 om 19:37 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.massajogging de olifant
    Vandaag de laatste wedstrijd van het olc nml de wedstrijd van mijn club: de massajogging de olifant over 10 km in het bosje....
    Eerste ronde liep in oa in het gezelschap van  marc deweert.... Ik hield er een serieus tempo op na...
    Toch moest ik hem geleidelijk aan lossen.  Op het einde van de eerste ronde kon ik wel  Viaene Christ inhalen.

    In de 2de ronde kwam rond km 6 jawel wie anders Hans Pacque weer bij me... Het zou weer een strijd worden tussen ons 2.
    Ook Jean Marc en  Liekens peter liepen bij me. Ik probeerde met een korte versnelling hans los te schudden maar na een minuut was hij daar al terug... Het zou dus weer beslist worden in de sprint.
    Terug uit het bos en het laatste stukje op de straat naar de aankomst trok hans de sprint aan. Ook Jean Marc liep in 2de positie. Ik probeerde hans nog in te halen maar het lukte echt niet of ik moest beginnen braken... Jean Marc liet me wel nog voor (bedankt JM voor de 5 puntjes) en eindigde net achter hans op 2 seconden.
    Toch tevreden met mijn prestatie: 46 ste plaats op 280 deelnemers in een tijd van 39'07" voor de 10 km.  Goed voor 3'54" de km of een snelheid van 15.3 km per uur.

    Nadien nog champagne gedronken: de clint trakteerde aan enkele  van ons  voor zijn goed loopseizoen af te sluiten. Nogmaals bedankt bij deze Clint!!!
    Geen leffes meer gedronken nadien want morgen staat er alweer een wedstrijd op het programma: 14.5 km in oostkerke.

    18-10-2009 om 00:25 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hermesloop
    Deze middag was de voorlaatste wedstrijd van het OLC nml de hermesloop over 11.6 km.
    Er stond een strakke wind zodat het zwaar beloofde te worden...
    Alle concurrenten waren van de partij.
    ik starte niet te zot maar ook niet te traag. Zodoende liep hans al een serieus stukje achter me.
    In de tweede ronde liep ik alleen met Deweert Marc maar toch moest ik hem lichtjes lossen halverwege.
    Een km of 2 voor het einde gebeurde wat ik vreesde: hans pacque en tanghe phlilippe en nog  iemand kwam bij me...
    Ik besloot bij hen proberen te blijven en de sprint af te wachten....
    Eenmaal op de piste van de hermes trok ik nog eens alle registers open en klopte zowaar hans pacque en ook tanghe philippe onder het goedkeurend oog van tity.
    Binnengekomen op de 33 ste plaats, 5 sec na marc deweert en op een 6de plaats in mijn H3 categorie in een tijd van 47'11" wat goed is voor een snelheid van 14.7 km per uur of 4:04 de km.
    Hiermee kon ik tevreden zijn (er stond ook veel wind).....
    Nadien nog lang nagekaart met oa martin desmet, frederiek fiers, clint, jan carton, peter hamers, en ook nog Jurgen Willy en Eva Reynaert.

    Tussenin moest ik nog ook naar voren komen: eens prijs met de tombola het was lang geleden!: 25€ te verdoen bij spegelaere!.

    Het was al over zessen en 3 leffes en een cola later toen ik tevreden naar huis reed....
    Volgende opdracht: de loop van mijn club jogging team de olifant binnen 14 dagen.
    Verder nog op het programma:
    de zondag na de olifantenloop in oostkerke: 14.5 km
    en waarschijnlijk ook nog op 11/11 in ploesteert een halve marathon om het seizoen af te sluiten. Er gaan al rond de 15 olifantjes meedoen zei luc P me!!!
    Ook Gino Puystens vroeg me terloops of ik volgend jaar weer de marathon van parijs loop, verschillende van de bende van veurne zijn al ingeschreven...Ik zal er nog eens over nadenken....
    Tot loops!

    03-10-2009 om 00:00 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe schoenen
    Deze morgen naar tri-active geweest om een paar nieuwe loopschoenen aan te schaffen.
    Na een looptest en filmpje hoe ik liep op de loopband kwam ze tot het besluit dat ik pronatie vertoon.
    Na 4 jaar 'neutraal' gelopen te hebben (in brugge nooit getest geweest, voortgegaan op mijn oude schoenen) kwam ik nu uit op een contrapronatie' schoen:

    Ik kon kiezen tussen mizuno en ascis en heb toch maar voor ascis gekozen : DE GT 2140
    Hopelijk geraak ik hiermee volledig verlost van mijn (welliswaar lichte) achillespees pijn....
    Door wat op de blogs gekeken te hebben loopt blijkbaar  ook lorenzo coopman met zulke schoenen...

    Mijn beoordeling volgt in de komende maanden ...

    Tot loops

    25-09-2009 om 23:05 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25ste westerkwartier
    deze avond gelopen in t westerkwartier
    Mijn concurrent hans pacque had zondag ll een marathon gelopen dus het was het moment om hem eens te kloppen...
    Ik besloot zeer snel te starten....
    Ik kon het tempo praktisch volledig beneden de 4' houden.
    Eerste ronde ging vlot, ik liep tesamen met oa sandra dieter
    2de ronde idem, kon sandra wat lossen... geen hans pacque te zien
    3de ronde kreeg ik het gezelschap van marc deweert en tanghe philippe die ik zondag ll nog zie dat ik hem vandaag ging kloppen...
    Na een kleine versnelling kon ik beiden wat loslaten...
    Op het einde kwam tanghe philippe nog aansluiten maar in de laatste lijn naar de aankomst kon ik hem kloppen in de sprint na een serieuze inspanning...Ook marc deweert kon ik nog eens achter me houden!
    Geindigd in 34'39" voor de 9 km ( 15.58 km per uur of tempo van 3'51" per km) waar ik zeer content mee was. Eén van men snelste wedstrijden. Concurrent hans kwam binnen in een tijd van 35'23".
    Nadien nog lang blijven plakken met Gerd Luyckx uit ingelmunster die terug van de partij was en de hoofdprijs wegkaapte namelijk een BBQ op gas, met Jurgen Wyllie, olifantje reynaert eva, Gino Puystens, de clint met vrouwtje etc.....het was over 12 uur toen ik het rozenhof verliet met een goed gevoel....
    Nu nog 2 wedstrijden op het programme van het OLC : de hermersloop en de massajogging van de olifant.

    19-09-2009 om 01:24 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rond de nieuwe koerswijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteravond stond er nog eens een wedstrijk van het OLC op het programma.
    Mijn laatste wedstrijd dateert al van 18 augustus... en daarna een weekje turkije waar ik maar 1x gelopen heb wegens de warmte....
    Eens benieuwd hoe het met de conditie gesteld was dus.

    De eerste ronde ging vlot en hield ik gelijke tred met Hans Pacque (wie anders..;)
    Maar de tweede ronde moest ik toch gas lossen en hem geleidelijk laten gaan....

    Ook in de derde ronde liepen er nog enkele gasten me voorbij oa Philippe Tanghe en Brackman Thierry die ik normaal voor ben..

    Aangekomen op 44ste plaats een minuut achter hans in een tijd van 36'46" voor de 9.2 km.

    Al bij al was ik maar 2 plaatsen achter hans (Vrancken Jean zat er nog tussen) zodat het verlies nog beperkt bleef.

    Volgende week vrijdag staat er alweer een nieuwe wedstrijd op het programma. Hopelijk kan ik mijn snelheid tegen dan al wat meer opkrikken.

    10-09-2009 om 22:08 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mariakerke - middelkerke
    hier verslagje van 2 wedstrijden!!!!!!!!!!
    vrijdag dwars door mariakerke raversijde gelopen.
    Om kort te zijn: het klassieke wedstrijdverloop: sterk gestart : 1e km: 3'35"
    km 2,3 en 4 kon ik ook onder de 4' houden.
    Km 5: 4'02"
    Km: 6: lichte inzinking: 4'13
    Het was dan denk ik dat eeuwige rivaal hans met inhaalde.
    Vanaf km 7 tot het einde kon ik het tempo weer onder de 4' de km houden.
    Te samen met christ viaene hielden we in het rechte stuk van de nieuwpoortsesteenweg het tempo hoog om hans proberen in te halen.
    De afstand bleef echter zoals het was en zo weer 1 plaats achter hans bij de H3 aangekomen in een voor mij toch sterke tijd en nieuwe PR op dit parcours : 37'12". Goed voor een 9de plaats in H3

    Deze middag in middelkerke: wedstrijd kustcriterium.

    Dit keer traag gestart: het tempo proberen te houden rond de 4' de km. Hiervan profiteerde Chris Peeters om me te volgen wat betreft de 1ste rond.Graag gedaan hoor!
    Op het einde 1ste ronde schatte ik mijn positie op  35-40. Het zou dus moeilijk worden...
    Terug tegen wind met wat inspanning kon ik me hijsen tot een groepje van een man of 5.
    Op het keerpunt versnelde ik en de laatste 2.5 km met de wind mee probeerde ik nog eens alles te geven. De groep moest lossen en niemand kon volgen. Langs de weg nog een tweetal lopers voorbijgestoken en bij aankomst zag ik op het scorebord aangekomen op een 30ste plaats.
    Tijd: 40'43".
    In feite waren er ook nog minstens twee dames  voor zodat ik eindigde op 28??
    Ik wacht nog op de uitslag (nog niet gevonden op internet)..
    Dus moest ik punten pakken zou ik zeer tevreden zijn.
    Benieuwd naar het klassement...

    17-08-2009 om 00:22 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heist
    Weer een loopje gelopen nu in heist

    Dit keer volledig op het strand met een grote bezetting.
    Niet te snel gestart (trager dan 4' de km) om dan enkele kms verder te versnellen.
    Aan het keerpunt telde ik dat ik ongeveer in positie40 zat of zoiets. Het zou dus weer geen punten worden...
    2de deel van de wedstrijd sterker gelopen en nog enkele kunnen inhalen.
    Geindigd tussen 30 en 40 ste plaats denk ik in een tijd van 40'44" ongeveer voor de 9.5 km.

    Prijs: shampoo  (je had 50% kans om een prijs  te winnen).

    Volgende wedstrijd: volgende week vrijdag maar dan van het loopcriterium van oostende nml in mariakerke : start en aankomst stadion KVO
    Ik zal dus weer moeten presteren...

    Maar ik voel me goed.. die opeenvolgende strandlopen doen me deugd... ik zal ze binnenkort nog missen

    07-08-2009 om 23:02 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de panne
    terug loopwedstrijdje meegepikt vanhet kustcriterium
    ditmaal in het verre de panne...
    8 km moesten we lopen
    bij de start: zagen al dat het een zware bezetting was met goeie lopers ook uit frankrijk.
    Sterk gestart en na enkele kms zag ik martin die me ter info gaf dat ik rond de 40ste positie was
    een top 30 voorpuntjes zou dus zeer moeilijk worden.
    Het was warm maar dat heb ik graag...
    Concurrent van het OLC hans pacque was ook van de partij.
    Zoals gewoonlijk haalde hij me in maar nu slecht rond km 6.
    Ik kon hem bijhouden en rond km 7 plaatste ik een versnelling tot aan de finish die gelukkig al 400 meter verder lag...enzo had ik hans een mentale tik gegeven...
    Hopelijk kan ik dat in mariakerke nog eens overdoen.

    Volgende opdracht: morgen in heist maar dan 10 km


    al iemand de uitslag van de panne gevonden op een site???

    06-08-2009 om 20:45 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 miles wenduine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bij de start moesten we al direct  na enkele honderd meters op het strand.
    Proberen het groepje van alain en dieter te volgen maar die gingen echt te rap.
    Dan maar eigen tempo gelopen.
    Algauw liep ik tesamen met snelle dame Valerie Steen.
    Wat later kwam steve en lorenzo bij ons lopen. Ze hielden blijkbaar een oefenloopje want we konden ze goed bijhouden.

    Aan de vosseslag terug van het strand en daar heb ik dieter sandra ingehaald die ondertussen ook het groepje van alain gelost had.
    Lorenzo hield het tempo aan.
    Door het zeepreventorium en terug op het strand versnelde Valerie en ik volgde in haar spoor... Steve en Lorenzo losten.
    Wij nu verder op een tamelijk snel tempo. Nu kwamen de bossen eraan met op en neer en links en rechts... We moesten echt soms vragen langswaar nu...
    Laatste kms terug op de zeedijk...
    Ik zette nog een sprint in maar liet Valerie toch voor me als dank voor het vele kopwerk dat ze voor me gedaan heeft.
    Geindigd in een tijd van 1 uur 7'03" op een 21 ste plaats op 223 deelnemers.

    Dus voor de 3e maal puntjes kunnen pakken voor het loopcriterium van de kust...
    Ik was dus zeer tevreden van mijn wedstrijd...

    02-08-2009 om 14:48 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    23-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schorre
    Wat internetproblemen  maar hier toch een verslagje van de schorreloop.

    Het werd zoals laatst weer een strijd met hans pacque op leven en dood.
    Nog tijdens de eerste ronde kwam hij me vergezellen.
    We liepen nu in een groepje van4: hans, dieter, alain en mezelf.
    Ook in de laatste ronde bleven we samen.  Ik was al zeer blij om bij alain te kunnen blijven...
    Tot 2x toe probeerde ik met een versnelling weg te lopen maar telkens kwamen ze terug.  Ook bij mijn laatste versnelling (iets te vroeg geplaatst) kwam hans me inhalen en liep fors door tot de finish.
    Ook Dieter liep me nog voorbij en ook in extremisch alain poppe haalde me nog in net voor de streep.

    Aangekomen in 42'18  voor de 10.5 km op een 9de plaats in H3. (snelheid  15 km:uur)

    Hoewel ik van mezelf vind dat ik sterk gelopen heb (terug voor marc deweert nu: 50 seconden sneller) verlies ik toch 10 punten op hans...
    Toch blijf ik (voorlopig) nog altijd op een mooie 4de plaats in H3.

    Nu staan als training enkele kustcriteriums wedstrijden te beginnen met knokke op het programma om dan nogmaals te proberen in mariakerke hans het vuur aan de schenen te leggen.

    Nog lang nagekaart tijdens de gezellige BBQ en de boel gesloten.


      

    23-07-2009 om 22:21 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blankenberge
    Terug meegedaan met 3de wedstrijd al van het kustcriterium
    nu: blankenberge, blankenberge wondermooie stad, de mooiste plek op aard voor wie zand met schelpjes lust... (hugo matthijsen)
    Wat mij betreft: de mooiste van de 3.

    Redelijk snel gestart eerste duinen dan strand met de wind mee
    terugkeren strand: wind op kop. Ik zat in een groepje net achter een groep met alain en dieter. Door een korte versnelling kon ik bij het groepje van alain aansluiten.
    Bij het keren op het strand terug mee eventjes kop gelopen.
    Daarna moesten we weer de duinen in. Daar nam ik de kop van het groepje en gaf het tempo aan. Echter een kleine 2 km voor de aankomst moest ik Alain met nog iemand lossen.... Ook Dieter kwam me weer oprapen op het eind.
    In de sprint nog een man of 2 voorbijgestoken om zo te eindigen in 33'09" voor een kleine 8 km op de 22ste plaats op 245 deelnemers.

    Dus: terug puntjes gepakt (voor de 2de maal).

    Na een douche en even in het zwembad een lengte of 2 gezwommen te hebben tesamen met gino P ; terug naar huis.

    Qua prijs: een handdoek met de vermelding 'finisher strandloop blankenberge'

    19-07-2009 om 00:30 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    17-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zeebrugge
    Gisteren meegedaan met 2de wedstrijd van het kustcriterium. Tesamen met collega loper van JT de olifant Willy Lefevere reden we er naar toe.

    doel: weer binnen de 30
    Bij aankomst zagen we dat er  meer deelnemers waren dan vorige week in nieuwpoort (nu 176). Het zou dus zeer moeilijk worden.

    Redelijk traag gestart. Alain en dieter laten gaan....
    Het was eerst 2.5 km met wind mee en warm, dan 2.5 km tegen wind  zo 2x
    BIj de 2de tour kwam Willy even bij me aansluiten...
    De laatste 2.5 km kon ik weer een gaatje slaan.. het was nu alleen opboksen tegen de wind.
    Voor me liep een groepje van een man of 5-6 met hierin alain en dieter..maar ze waren ongrijpbaar.

    Aangekomen  achter Alain Poppe (33ste) zo een 20 sec trager op de 34 ste plaats in een tijd van 44:51

    Dus: net niet  punten verzameld...
    Wel een goeie krachttraining ...

    17-07-2009 om 21:43 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)




    We zijn de 13de week van 2024
    Over mijzelf
    Ik ben dirk luypaert, en gebruik soms ook wel de schuilnaam ostendrunner.
    Ik ben een man en woon in oostende (belgie) en mijn beroep is medisch laboratorium technoloog.
    Ik ben geboren op 05/01/1964 en ben nu dus 60 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen-supporter KV Oostende.
    november 2008: gewicht: 64 kg lengte: 1 m78
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • succes!
  • Proficiat!
  • Proficiat!
  • goede avond
  • Blijven lopen

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    overzicht aantal gelopen kms per jaar


    maand 2009 2010
    januari 264 246
    februari 273 279
    maart 306 370
    april 156 180
    mei 193
    juni 222
    juli 195
    aug 146
    sep 218
    okt 205
    nov 98
    dec 190

    totaal 2009: 2466 km

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs