Welkom op mijn blog!
Zoeken in blog

MIJN VOLGENDE MARATHON

Eindhoven 10/10/10 ???

GELOPEN MARATHONS:

1. IN FLANDERS FIELD  marathon
14 september 2008 in 3 uur 23'31"

2. MARATHON DE PARIS
5 april 2009 in 3 uur 22'31"

3. MARATHON VAN ROTTERDAM
11 april 2010 in 3 uur 24' 39"
Foto
Willekeurig Bloggen.be Blogs
achturencultuur
www.bloggen.be/achture
Willekeurig Bloggen.be Blogs
mydi
www.bloggen.be/mydi
Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • oostends loopcriterium
  • Coach Paul
  • Foto
    LOOPSCHOENEN
    Mizuno wave rider 9 
    Mizuno wave rider 10 
    Mizuno wave rider 11 (oranje)
    Asics Gel nimbus 10   (blauwe)
    Asics GT 2140 (pronatie) (blauwe)
    Ascis GT 2150 (zwarte)
    Ascis GEL-DS trainer 15 (groene)
    MIJN BESTTIJDEN
    10 km:
    38'37" (11/5/07 sint -rembert torhout)
    21 km:
    1u28'05" (15/03/09 sluis)
    42,195 km
    3u22'31" (05/04/2009 PARIJS)
    27 km:
    1u57'57" (21/2/09 watervliet)
    RUNNING
    mijn trainingen, mijn wedstrijden
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25ste westerkwartier
    deze avond gelopen in t westerkwartier
    Mijn concurrent hans pacque had zondag ll een marathon gelopen dus het was het moment om hem eens te kloppen...
    Ik besloot zeer snel te starten....
    Ik kon het tempo praktisch volledig beneden de 4' houden.
    Eerste ronde ging vlot, ik liep tesamen met oa sandra dieter
    2de ronde idem, kon sandra wat lossen... geen hans pacque te zien
    3de ronde kreeg ik het gezelschap van marc deweert en tanghe philippe die ik zondag ll nog zie dat ik hem vandaag ging kloppen...
    Na een kleine versnelling kon ik beiden wat loslaten...
    Op het einde kwam tanghe philippe nog aansluiten maar in de laatste lijn naar de aankomst kon ik hem kloppen in de sprint na een serieuze inspanning...Ook marc deweert kon ik nog eens achter me houden!
    Geindigd in 34'39" voor de 9 km ( 15.58 km per uur of tempo van 3'51" per km) waar ik zeer content mee was. Eén van men snelste wedstrijden. Concurrent hans kwam binnen in een tijd van 35'23".
    Nadien nog lang blijven plakken met Gerd Luyckx uit ingelmunster die terug van de partij was en de hoofdprijs wegkaapte namelijk een BBQ op gas, met Jurgen Wyllie, olifantje reynaert eva, Gino Puystens, de clint met vrouwtje etc.....het was over 12 uur toen ik het rozenhof verliet met een goed gevoel....
    Nu nog 2 wedstrijden op het programme van het OLC : de hermersloop en de massajogging van de olifant.

    19-09-2009 om 01:24 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rond de nieuwe koerswijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteravond stond er nog eens een wedstrijk van het OLC op het programma.
    Mijn laatste wedstrijd dateert al van 18 augustus... en daarna een weekje turkije waar ik maar 1x gelopen heb wegens de warmte....
    Eens benieuwd hoe het met de conditie gesteld was dus.

    De eerste ronde ging vlot en hield ik gelijke tred met Hans Pacque (wie anders..;)
    Maar de tweede ronde moest ik toch gas lossen en hem geleidelijk laten gaan....

    Ook in de derde ronde liepen er nog enkele gasten me voorbij oa Philippe Tanghe en Brackman Thierry die ik normaal voor ben..

    Aangekomen op 44ste plaats een minuut achter hans in een tijd van 36'46" voor de 9.2 km.

    Al bij al was ik maar 2 plaatsen achter hans (Vrancken Jean zat er nog tussen) zodat het verlies nog beperkt bleef.

    Volgende week vrijdag staat er alweer een nieuwe wedstrijd op het programma. Hopelijk kan ik mijn snelheid tegen dan al wat meer opkrikken.

    10-09-2009 om 22:08 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mariakerke - middelkerke
    hier verslagje van 2 wedstrijden!!!!!!!!!!
    vrijdag dwars door mariakerke raversijde gelopen.
    Om kort te zijn: het klassieke wedstrijdverloop: sterk gestart : 1e km: 3'35"
    km 2,3 en 4 kon ik ook onder de 4' houden.
    Km 5: 4'02"
    Km: 6: lichte inzinking: 4'13
    Het was dan denk ik dat eeuwige rivaal hans met inhaalde.
    Vanaf km 7 tot het einde kon ik het tempo weer onder de 4' de km houden.
    Te samen met christ viaene hielden we in het rechte stuk van de nieuwpoortsesteenweg het tempo hoog om hans proberen in te halen.
    De afstand bleef echter zoals het was en zo weer 1 plaats achter hans bij de H3 aangekomen in een voor mij toch sterke tijd en nieuwe PR op dit parcours : 37'12". Goed voor een 9de plaats in H3

    Deze middag in middelkerke: wedstrijd kustcriterium.

    Dit keer traag gestart: het tempo proberen te houden rond de 4' de km. Hiervan profiteerde Chris Peeters om me te volgen wat betreft de 1ste rond.Graag gedaan hoor!
    Op het einde 1ste ronde schatte ik mijn positie op  35-40. Het zou dus moeilijk worden...
    Terug tegen wind met wat inspanning kon ik me hijsen tot een groepje van een man of 5.
    Op het keerpunt versnelde ik en de laatste 2.5 km met de wind mee probeerde ik nog eens alles te geven. De groep moest lossen en niemand kon volgen. Langs de weg nog een tweetal lopers voorbijgestoken en bij aankomst zag ik op het scorebord aangekomen op een 30ste plaats.
    Tijd: 40'43".
    In feite waren er ook nog minstens twee dames  voor zodat ik eindigde op 28??
    Ik wacht nog op de uitslag (nog niet gevonden op internet)..
    Dus moest ik punten pakken zou ik zeer tevreden zijn.
    Benieuwd naar het klassement...

    17-08-2009 om 00:22 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heist
    Weer een loopje gelopen nu in heist

    Dit keer volledig op het strand met een grote bezetting.
    Niet te snel gestart (trager dan 4' de km) om dan enkele kms verder te versnellen.
    Aan het keerpunt telde ik dat ik ongeveer in positie40 zat of zoiets. Het zou dus weer geen punten worden...
    2de deel van de wedstrijd sterker gelopen en nog enkele kunnen inhalen.
    Geindigd tussen 30 en 40 ste plaats denk ik in een tijd van 40'44" ongeveer voor de 9.5 km.

    Prijs: shampoo  (je had 50% kans om een prijs  te winnen).

    Volgende wedstrijd: volgende week vrijdag maar dan van het loopcriterium van oostende nml in mariakerke : start en aankomst stadion KVO
    Ik zal dus weer moeten presteren...

    Maar ik voel me goed.. die opeenvolgende strandlopen doen me deugd... ik zal ze binnenkort nog missen

    07-08-2009 om 23:02 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de panne
    terug loopwedstrijdje meegepikt vanhet kustcriterium
    ditmaal in het verre de panne...
    8 km moesten we lopen
    bij de start: zagen al dat het een zware bezetting was met goeie lopers ook uit frankrijk.
    Sterk gestart en na enkele kms zag ik martin die me ter info gaf dat ik rond de 40ste positie was
    een top 30 voorpuntjes zou dus zeer moeilijk worden.
    Het was warm maar dat heb ik graag...
    Concurrent van het OLC hans pacque was ook van de partij.
    Zoals gewoonlijk haalde hij me in maar nu slecht rond km 6.
    Ik kon hem bijhouden en rond km 7 plaatste ik een versnelling tot aan de finish die gelukkig al 400 meter verder lag...enzo had ik hans een mentale tik gegeven...
    Hopelijk kan ik dat in mariakerke nog eens overdoen.

    Volgende opdracht: morgen in heist maar dan 10 km


    al iemand de uitslag van de panne gevonden op een site???

    06-08-2009 om 20:45 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 miles wenduine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bij de start moesten we al direct  na enkele honderd meters op het strand.
    Proberen het groepje van alain en dieter te volgen maar die gingen echt te rap.
    Dan maar eigen tempo gelopen.
    Algauw liep ik tesamen met snelle dame Valerie Steen.
    Wat later kwam steve en lorenzo bij ons lopen. Ze hielden blijkbaar een oefenloopje want we konden ze goed bijhouden.

    Aan de vosseslag terug van het strand en daar heb ik dieter sandra ingehaald die ondertussen ook het groepje van alain gelost had.
    Lorenzo hield het tempo aan.
    Door het zeepreventorium en terug op het strand versnelde Valerie en ik volgde in haar spoor... Steve en Lorenzo losten.
    Wij nu verder op een tamelijk snel tempo. Nu kwamen de bossen eraan met op en neer en links en rechts... We moesten echt soms vragen langswaar nu...
    Laatste kms terug op de zeedijk...
    Ik zette nog een sprint in maar liet Valerie toch voor me als dank voor het vele kopwerk dat ze voor me gedaan heeft.
    Geindigd in een tijd van 1 uur 7'03" op een 21 ste plaats op 223 deelnemers.

    Dus voor de 3e maal puntjes kunnen pakken voor het loopcriterium van de kust...
    Ik was dus zeer tevreden van mijn wedstrijd...

    02-08-2009 om 14:48 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    23-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schorre
    Wat internetproblemen  maar hier toch een verslagje van de schorreloop.

    Het werd zoals laatst weer een strijd met hans pacque op leven en dood.
    Nog tijdens de eerste ronde kwam hij me vergezellen.
    We liepen nu in een groepje van4: hans, dieter, alain en mezelf.
    Ook in de laatste ronde bleven we samen.  Ik was al zeer blij om bij alain te kunnen blijven...
    Tot 2x toe probeerde ik met een versnelling weg te lopen maar telkens kwamen ze terug.  Ook bij mijn laatste versnelling (iets te vroeg geplaatst) kwam hans me inhalen en liep fors door tot de finish.
    Ook Dieter liep me nog voorbij en ook in extremisch alain poppe haalde me nog in net voor de streep.

    Aangekomen in 42'18  voor de 10.5 km op een 9de plaats in H3. (snelheid  15 km:uur)

    Hoewel ik van mezelf vind dat ik sterk gelopen heb (terug voor marc deweert nu: 50 seconden sneller) verlies ik toch 10 punten op hans...
    Toch blijf ik (voorlopig) nog altijd op een mooie 4de plaats in H3.

    Nu staan als training enkele kustcriteriums wedstrijden te beginnen met knokke op het programma om dan nogmaals te proberen in mariakerke hans het vuur aan de schenen te leggen.

    Nog lang nagekaart tijdens de gezellige BBQ en de boel gesloten.


      

    23-07-2009 om 22:21 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blankenberge
    Terug meegedaan met 3de wedstrijd al van het kustcriterium
    nu: blankenberge, blankenberge wondermooie stad, de mooiste plek op aard voor wie zand met schelpjes lust... (hugo matthijsen)
    Wat mij betreft: de mooiste van de 3.

    Redelijk snel gestart eerste duinen dan strand met de wind mee
    terugkeren strand: wind op kop. Ik zat in een groepje net achter een groep met alain en dieter. Door een korte versnelling kon ik bij het groepje van alain aansluiten.
    Bij het keren op het strand terug mee eventjes kop gelopen.
    Daarna moesten we weer de duinen in. Daar nam ik de kop van het groepje en gaf het tempo aan. Echter een kleine 2 km voor de aankomst moest ik Alain met nog iemand lossen.... Ook Dieter kwam me weer oprapen op het eind.
    In de sprint nog een man of 2 voorbijgestoken om zo te eindigen in 33'09" voor een kleine 8 km op de 22ste plaats op 245 deelnemers.

    Dus: terug puntjes gepakt (voor de 2de maal).

    Na een douche en even in het zwembad een lengte of 2 gezwommen te hebben tesamen met gino P ; terug naar huis.

    Qua prijs: een handdoek met de vermelding 'finisher strandloop blankenberge'

    19-07-2009 om 00:30 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    17-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zeebrugge
    Gisteren meegedaan met 2de wedstrijd van het kustcriterium. Tesamen met collega loper van JT de olifant Willy Lefevere reden we er naar toe.

    doel: weer binnen de 30
    Bij aankomst zagen we dat er  meer deelnemers waren dan vorige week in nieuwpoort (nu 176). Het zou dus zeer moeilijk worden.

    Redelijk traag gestart. Alain en dieter laten gaan....
    Het was eerst 2.5 km met wind mee en warm, dan 2.5 km tegen wind  zo 2x
    BIj de 2de tour kwam Willy even bij me aansluiten...
    De laatste 2.5 km kon ik weer een gaatje slaan.. het was nu alleen opboksen tegen de wind.
    Voor me liep een groepje van een man of 5-6 met hierin alain en dieter..maar ze waren ongrijpbaar.

    Aangekomen  achter Alain Poppe (33ste) zo een 20 sec trager op de 34 ste plaats in een tijd van 44:51

    Dus: net niet  punten verzameld...
    Wel een goeie krachttraining ...

    17-07-2009 om 21:43 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwpoort
    Gisteren meegedaan met 1ste wedstrijd loopcriterium van de kust

    Afstand 7 km

    Redelijk snel gestart. Hans Pacque vroeg ingehaald. Nabij het keerpunt telde ik dat ik ongeveer in positie 29 zat.
    Dus niemand meer voorbijlaten.
    Toch kwam al spoedig iemand bij me lopen...Wie anders dan Hans natuurlijk.

    Een eindje tesamengelopen en plots kwam ook diederik stevens en Christ Viaene bij ons lopen.
    Wat verder versnelde hans en loste Christ en Diederik (die blijkbaar niet rapper wilde lopen) en alleen ik volgde. Maar hij bleef maar doorduwen en moest hem laten gaan..
    Op het einde kwam Christ weer bij me maar kon hem nog kloppen in de sprint.
    Geindigd in een goeie 28  minuten.... en binnen de eerste dertig denk ik.

    09-07-2009 om 17:14 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.conterdamloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na 2 weken geen wedstrijden gelopen te hebben  stond gisteren de conterdamloop op het programma.
    Voor mij een echter thuiswedstrijd.
    Kon ik dit keer Hans Pacque voor zijn??

    Ik startte zeer snel en kwam de eerste km door in 3'38" Ook de 2de km liep ik in 3'49". Vanaf dan moest ik wat gas terugnemen met nu telkens een gemiddelde van iets meer dan 4' de km.
    Hierdoor kwam Hans toch weer bij me  ergens in de 2de ronde op het grint...

    In de derde ronde kon ik nog olifantje Dieter inhalen en ook christ viane. Aan de andere kant haalde Marc Deweerdt me in... Hans kon ik even afschudden maar ook hij kwam weer bij me ... In de laatste lijn naar de aankomst bleef ik nu bij hem en zou het proberen in de sprint op het einde.
    Ik werd nog even gehinderd door Cindy, toen ik Hans wou voorbijsteken, maar toch lukte het de laatste meters om hem te kloppen  en zo te eindigen in 41'52", 6 seconden sneller dan Hans. (15 km per uur)

    Hiermee werd ik 7e in H3 en blijf ik nog voor het moment nog altijd op de 4e plaats denk ik.

    Dus: zeer tevreden en hopelijk bevestiging in de schorreloop??

    nadien nog lang nagepraat int valentientje met Johan Watthy, Gino Puystiens, Clint,Sven, Marleen..etc...
    Tevens bedankt voor de leffe Dirk (Verleyen) moest je dit lezen en allesinds proficiat met uw 4de plaats (H2) na een hele tijd niet meer te hebben gelopen!!!

    opm: foto: sint catharinakerk waar vrouwtje  carine, axana en monkey en mijn pa stonden  te supporteren

    04-07-2009 om 10:37 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18de vuurtorenloop 10.83 km
    Vrijdag was het mooi weer, zonnetje, voor mij ideaal om de wedstrijd te lopen.
    Het was de bedoeling om niet te snel te starten maar ook niet te traag.  De eerste km gelopen in 3'40".  De eerste 4 km kon ik een tempo aanhouden onder de 4 minuten de km...
    De 2de ronde zakte het tempo lichtje tussen de 4:03 en 4:08. Heel de tijd liep Bart Gulpen voor me. Wat was die rap gestart zeg!!
    Hans Pacque kwam bij me op het eind van de eerste ronde denk ik of begin 2de ronde. Wat verder kon ik  weer wat afstand nemen en liep ik een tijdje met Hertveldt Heidi mee, maar het ging iets te traag en liep dan verder mijn tempo...
    Bij het begin van de derde ronde naderde ik Bart en met een kleine versnelling kon ik erop en erover gaan... Echt lossen kon ik niet want bij de splitzing naar de taboralaan kwamen zowel Bart, en Hans Pacque weer bij me. Ook Jean Marc Thibaut kwam plots bij me. Hij gaf nu een tijdje het tempo aan en alleen Hans kon nog volgen. Net voor de voorlaatste bocht naar de spuikom toe probeerde ik te versnellen en hen te lossen.
    Helaas waarschijnlijk iets te vroeg versneld want Hans Pacque keerde terug bij me.
    Tesamen namen we de laatste bocht naar de rechte lijn naar de aankomst en daar zette hij nog een sprintje in... Al mijn kruit was echter verschoten en moest hem voor me laten en finishte net achter hem en net voor Jean Marc. (net als vorig jaar waar ik dan de duimen moest leggen in de sprint tegen de nu beresterk lopende Johan Watthy: eerste olifant met name!!)
    Kwam aan in een tijd van 42'55" voor een afstand van 10.83 km op mijn garmin wat goed is voor een snelheid van 15.1 km per uur en een 36 ste plaats in de algemene rangschikking (op 153) en een 8ste plaats in mijn  categorie H3.
    Voor de eerste maal eindigde ik voor oude rot in het vak Marc Deweert.

    Nadien nog lang nagekaart in cafe Jean Bart ... en op het einde aan de toog van het visserscafe met Clint tot rond 23u15 ongeveer.

    14-06-2009 om 14:10 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 km brussel
    Voor de 3de maal op rij deed ik mee in brussel.
    Vooraf kregen we onze nieuwe truitjes van onze sponsor 'de olifant'.
    Ze vallen in de smaak !  Waarvoor dank Jos.

    Door wat vertraging van de bus vertrokken we rond 12 uur richting brussel...Nog goed op tijd aangekomen en rond 13u 30 stonden we geparkeerd.
    Dan op het gemakje naar de start...
    Ik had een vrij laag nr (534) en had al de plaats op te wachten, wat in de schaduw  te zitten, wat op te warmen etc...
    Ondertussen ook enkele bekenden tegengekomen van het OLC oa Vince, Gino P, Peter Liekens,..
    Na de bolero en de brabancone het kanonschot en we waren vertrokken...

    Het parcours al een beetje kennende startte ik niet al te zot en poogde een tempo aan te houden van 4 min 12 de km ongeveer...
    Wat soms lukte en ook niet... De zon brandde en in de tunnels wat het zeer zwaar en zuurstoftekort.
    Rond km 3 kon ik een olifantje inhalen (Rik Provost).
    Ik liep verder rustig mijn tempo en kwam km 10 door in 42:02
    Ik had een tijd van 1 u 25 voorop gesteld en was dus nog op schema.
    Hoe verder de wedstrijd vorderde hoe beter ik mij voelde! Ik kon vlot enkele kms aanpikken met iemand die ongeveer mijn tempo liep. Aan km 17 km kwam plots uit het niets JM Thibaut bij me lopen. Had last van diarree en had minuten op de WC gezeten vertelde hij me...
    Aangemoedigd door Georges, Mongje en een olifantensupporter die zie dat ik de 2de olifant  was kreeg ik vleugels en gaf ik nog eens alles om binnen te komen in een tijd van 1 uur 24' 45", goed voor een 756 ste plaats en een snelheid van 14.1 km/uur.
    Hiermee liep ik een nieuw PR  (1 minuut 20 sec beter) dan vorig jaar en kon ik zeer tevreden zijn.
    Nadien douches en gaan eten naar de griek en dansen tot 1 uur in de nacht....kwestie van het zuur uit de benen te krijgen.
    Moe maar voldaan kruipte ik in bed rond 3 uur.
    Vandaag nog wat nagenoten van mijn prestatie tijdens mijn wandelingetje in oostende (voor anker).

    01-06-2009 om 19:54 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.keignaertloop

    Een week na de nieuwe stad stond alweer een wedstrijd op het programma: de keignaertloop.
    Alain en Rita pikten me op om naar zandvoorde af te zakken...

    Dit keer stond ik niet helemaal vooraan bij de start en startte dan ook trager dan gewoonlijk. Het was de bedoeling Hans Pacque zo lang mogelijk te volgen. Wat ook bijna lukte de eerste ronde maar dan ging hij geleidelijk aan rapper... (of ik trager)... Ook concurrent JM thibaut moest ik voor laten gaan.
    Ook Willy was dit keer iets sneller...
    Concurrent Raf Deschacht viel echter uit met een blessure zodat ik waarschijnlijk op de 4e plaats blijf in het algemeen klassement al zal ik waarschijnlijk de hete adem van Hans P voelen aankomen. (aangekomen  7 plaatsen voor  me en 47 sec rapper).
    Niettemin content van mijn wedstrijd: geindigd in 35'31" sec (welliswaar 20 sec trager dan vorig jaar) maar wat meer belangrijk was: ik ondervond geen pijn meer in de kuiten zowel tijdens als na de wedstrijd. 
    Na de wedstrijd nog eerst een bezoekje gebracht bij lily en hubert die lang het parcours wonen en supporterden voor me...
    Ik werd getracteerd op enkele westmalles...
    Dan laat gaan douchen (we waren nog met 2) en nadien nog wat nagekaart tot rond 23 uur denk ik...

    Zondag laatste duurloop van 20 km   met  JT de olifant in functie van brussel volgende week.



    23-05-2009 om 21:48 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wijkloop nieuwe stad
    Vandaag stond de wijkloop nieuwe stad op het programma
    In tegenstelling tot vorig jaar een ander parcours: minder zwaar en korter: geen schorre en 9100 meter qua afstand.
    qua training deze week: dinsdag 13 km waarvan 5 snel maar terug pijn in kuit...
    woensdag: parcoursverkenning (+/- 10km)
    Dus veel kms had ik niet in de benen
    Ik was benieuwd hoe het zou zijn ivm mijn kwetsuur.

    Al vanaf de eerste km voelde in het al in beide kuiten een lichte pijn...
    Niettemin verergerde het niet en kon ik redelijk goed doorlopen.
    Hans Pacque, duidelijk in vorm en den Willy moest ik laten gaan...
    In de 2de ronde kwam jean marc (thibout) wat bij me lopen... Ik kon hem een tijdje volgen maar ook hij ging te snel..
    In de 3de ronde ging het weer wat beter Ik kon ene raf deschacht oprapen (gekwetst of te rap gestart?) die een rechtstreekse concurrent is en dat gaf me weer moed om door te gaan Te samen met een onbekende die bij me kwam lopen haalde ik weer een serieus tempo zodat ook Willy nog ingehaald kon worden.
    Nog moeten sprinten voor een aanstormende  Willy Vanbelle achter me te houden en toch mooi geeindigd in 36'37" = 14.91 km/uur of 4'01" de km.
    Besluit:
    snelheid: tov vorige week toch nog in stijgende lijn (14.72 nu 14.91)
    medisch rapport: pijn maar niet verergerd en ook na de wedstrijd nog lichtjes pijn maar niet zo erg als vorige week..Blijkbaar is het in mijn kuiten geschoten want met mijn achillespezen is het merkbaar beter: ik draag nu 'hieltjes' in mijn loopschoenen + ijsbehandeling
    Indien morgen goed gevoel loop ik wel de 20 km mee met de olifant..

    volgende week: keignaertloop waar ik vorig jaar 35'10" liep voor de 9 km ... een tijd die ik waarschijnlijk dit jaar niet kan evenaren???

    16-05-2009 om 23:47 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sint jansloop

    Dit weekend stond er nog eens een loop op het programma van het OLC
    Na donderdagavond een goed gevulde kaasplank en dessert buffet verorberd te hebben in het casino van middelkerke (rotary gistel), vrijdagavond een zeer smakelijke BBQ gegeten te hebben bij mijn schoonouders en zaterdagavond een gezellig etentje bij vrienden in gistel met oa scampis en vis-trio zalm kabeljauw tong met telkens aantgepaste wijnen kan men niet spreken van een goede voorbereiding qua dieet natuurlijk...
    Ook blijf ik nog sukkelen met mijn achillespezen... niet heel erg (graad I) maar het verdwijnt maar niet...
    Nu de wedstrijd:
    Zoals gewoonlijk starte ik zeer snel... km 1 kwam ik door in  3.47, km 2 in 3.51 maar dan moest ik wat gas lossen..
    Km 3 liep ik nog in 4:06 en verderde schommelde mijn tijd tussen 4:17 max en 4:10 min de km.
    De laatste 700 meter liep ik dan nog als eindsprint in een 3.54 de km
    Veel vreemde eenden in de bijt zodat ik 'slechts' 11de eindigde in mijn categorie H3... We zullen wel zien wat dat heeft in de rangschikking.

    Aangekomen in een tijd van 39min 44'' wat goed is voor ongeveer 14.70 km per uur  of 4'04" de km. Qua snelheid zit ik dus in een stijgende lijn in vergelijking met de vorige wedstrijd.
    Wel kreeg ik last van pijn in mijn linker kuit de laatste kms en dat baart me meer zorgen...Achillespezen en nu nog dit.. shit man.
    Hopelijk verdwijnt de pijn vlug want de wedstrijden komen nu snel achter elkaar en de 20 km van brussel nadert ook...

    Qua prijzen: ik kwam naar huis met een warmwaterkoker (een vroege moederdag) en een gratis toegang in VA twv 23 €

    03-05-2009 om 20:25 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t hazegras
    Na een week van rust na de marathon terug al een wedstrijd: hazegrasloop over 12 km.
    Al vlug in de wedstrijd voelde ik aan de benen dat de marathon er nog in zat.
    Willy was weer in superdoen en moest ik al laten gaan nog in de eerste ronde...
    Ook een groepje met oa Hans Pacque moest ik laten gaan in de 2de ronde.
    3 de ronde wat schade beperken
    4de ronde zag ik Liekens peter voor me lopen en met nog een serieuze tempoversnelling de laatste kms kon ik hem nog inhalen.
    Ook hans Pacque lag weer in het vezier maar blijkbaar zette hij ook nog een sprintje in op het eind zodat hij nog 22 seconden voor me bleef.
    Geindigd in een matige tijd van  51'10" als 44ste op 154.
    Snelheid: 14.07 km/uur of  4'15" de km.
    Ik kan natuurlijk verzachtende omstandigheden inbrengen.
    Toch nog een 7de stek in mijn categorie H3.
    Dag erna wel last van mijn re achilles... Misschien wat teveel geforceerd op het einde.
    Volgende week dus nog wat kalmpjes aan doen...

    12-04-2009 om 11:54 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marathon de paris verslag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ziehier dan het beloofde verslag:
    Zaterdagmorgen kwam Gino Puystiens met oppikken om eerst naar Veurne te rijden waar we verzamelden om dan tesamen met een 3 tal autos naar parijs te rijden.
    Dit waren Peter en Jan Janssens, Diederik.., Francis, Alain, Christ, Gino en mezelf en nog een 4 tal vrouwtjes die meegingen als supporter waaronder Sharlot en Rita.
    Na een tussenstop onderweg voor te plassen en een koffieje kwamen we dan aan in ons hotel in de vroege middag.
    Ons hotel: etap hotel Porte de Saint-Ouen rue de docteur Babinski,45. Gino wist al een beetje de weg want vorig jaar was hij hier ook geweest...
    Na onze kamer verkend te hebben: zeer mooie kamer met goede douche en wc op kamer: klein maar netjes en verzorgd !! gingen we met de metro naar de marathon expo om ons nummer op te halen.
    Veel volk daar maar het ging zeer vlotjes !! Daarna genoten van de pastaparty. Veel stelde dit niet voor: een bord krulletjes met wat rode saus erover...Smaakte wel..en daarna nog enkele bananen..
    Dan terug via de metro terug naar ons hotel.
    Vroeg op de kamer nog wat gegeten (rijsttaart van mijn vrouwtje gebakken) ; nog wat gelezen  in (guide du marathonien) en dan rond 9 uur al gaan slapen !!!
    De volgende morgen hadden we om 6 uur afgesproken op te ontbijten! Een tas koffie of 2, wat beschuit en een stuk stokbrood met honing.. veel ging er niet meer in.
    Dan rond 7 u 30 in groep vertrokken naar de start. Terug metro dus...
    Alles was zeer goed georganiseerd zodat ik vlotjes in mijn box stond van 3 uur 15.
    En dan het grote moment: om 8u 45 de start van de marathon voor 37000 deelnemers....
    Het was de bedoeling om zo lang mogelijk bij de pacers van 3u 15 te blijven.
    De eerste 10 km gingen zeer snel voorbij! Ook tot km 21 waar ik nog goed het tempo kon volgen. (De wedstrijd is eigenlijk telkens blokjes van 5 km waar je dan telkens drank kreeg.) Aan km 15 at ik ook een stukje banaan.
    Ook veel ambiance langs de kant...Bruto tussentijd 21 km: 1u 38; netto 1u 36 ongeveer dus nog perfect op schema.
    Nog enkele kms verder moesten we door tunnels... speciale ervaring...
    Uit de tunnels en rond km 30 zag je aan de linkerkant de eifeltoren staan.  Het parcours was ook niet al te vlak geweest en ik begon het in de benen te voelen ...Ik liep dan ook km 30 in 5'04"  en geleidelijk zag ik de pacers van me weglopen... Hier kreeg ik mentaal een klopje maar door de sfeer en ambiance en het mooie uitzicht deed ik verder op mijn tempo die  nu gezakt was tussen de 5'15" a 5'30" per km...
    Het was nu afzien maar ik probeerde te genieten van het uitzicht, de eifeltoren, lopen langs de seine, kamelen langs de kant, roland garos en bois de bologne...prachtig park...
    Geen 3u15 dus maar een PR zat er wel nog in...
    Rond km 40 zal ik ook enkele zwarte lopers langs de kant met krampen... Ik wilde of kon zeker niet meer versnellen uit schrik ook krampen te krijgen...
    Uiteindelijk lag hij in het vizier: de aankomst die ik bereikte volgens mijn gps in 3 uur 22 minuten en 37 seconden, dus mijn besttijd van vorig jaar (3uur 23'31") toch verbeterd met bijna 1 minuut.
    Na de aankomst veel fruit, drank,... om weer wat op kracht te komen.
    Afgesproken aan de letter P zodat we vlug mekaar terugvonden.... om onze resultaten en indrukken te vertellen...
    tussentijden: (bruto)
    21 km 1u 38 25 positie 4057
    30 km 2u 20 05 positie 3913
    42, km 3h 24 12 positie 3837
    In de laatste 10 km dus nog een goeie 200 lopers ingehaald.

    NETTO EINDDTIJD: 3 UUR 22' 31"  (dus juist 1 minuut sneller dan mijn marathon van vorig jaar).

    In vergelijking met In flanders field: veel lastiger marathon met veel niveau verschillen en dan nog op de moeilijke momenten...

    al bij al ben ik zeer blij  de marathon de paris gelopen te hebben ! Schitterende ervaring die in niet meer zal vergeten !!!!!!!!!!!


    ps: nogmaals bedankt gino voor het vervoer en begeleiding, sharlot voor het in bewaring nemen van kledij en metrotickets en om fotos te trekken, alain en rita voor de douches op zondag te mogen gebruiken en alle anderen voor het gezelschap en nogmaals proficiat aan allen voor hun sterke prestatie en/ of PR (bijna allen onder de 3 uur ja halo kroket !!!)


    06-04-2009 om 20:45 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    05-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marathon de paris
    resultaat

    3689 e plaats
    1492 e plaats categorie
    bruto tijd: 3:24:12

    Netto tijd (volgens mijn GPS): 3:22:37

    verslag volgt morgen....

    05-04-2009 om 21:34 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.noordzeeloop
    2de wedstrijd van het OLC stond vandaag op het programma
    weer: nog tamelijk fris, en tamelijk wind.
    Met de fiets naar de start gereden en was wat aan de late kant...
    Vlug mijn sportzak in de spui gezet (bij de dames) de deur van de heren was al gesloten en dan vlug naar de start gelopen.
    5 voor 3 was ik er zodat ik nog op mijn gemak bij de starters kon staan.
    Snel vertrokken aan een tempo van 3'30" wat toch wat te snel was voor me en halverwege de 1 km liet ik we wat terugvallen naar een temp van rond de 4'05'
    In de 2de ronde kwam Willy bij me en ging nog vlot over me ook! Hij was vandaag sterk bezig.  Samen liep ik verder met oa Johan Watthy.
    Ook de 3de ronde liep ik met johan, maar halverwege die derde ronde kwam een groepje van een man of 5 opzetten met oa Vincent.
    Ter hoogte van duin en zee moest ik ze over me laten gaan.. en tesamen met Johan liep ik naar de finish.
    De laatste rechte lijn zette ik nog een lange spurt in en eindige voor Johan in een tijd van 43'50" (14.62 km/u) op de 37ste plaats.
    In mijn categorie H3 was ik 6de! Een plaats dat ik nog nooit zo hoog bereikte!
    Tevreden over de wedstrijd. Morgen nog wat uitlopen om dan vanaf volgende week zoveel mogelijk rust in te bouwen.
    Laat Parijs maar komen... ik ben er klaar voor.

    28-03-2009 om 23:44 geschreven door ostendrunner  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)




    We zijn de 17de week van 2024
    Over mijzelf
    Ik ben dirk luypaert, en gebruik soms ook wel de schuilnaam ostendrunner.
    Ik ben een man en woon in oostende (belgie) en mijn beroep is medisch laboratorium technoloog.
    Ik ben geboren op 05/01/1964 en ben nu dus 60 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen-supporter KV Oostende.
    november 2008: gewicht: 64 kg lengte: 1 m78
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • succes!
  • Proficiat!
  • Proficiat!
  • goede avond
  • Blijven lopen

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    overzicht aantal gelopen kms per jaar


    maand 2009 2010
    januari 264 246
    februari 273 279
    maart 306 370
    april 156 180
    mei 193
    juni 222
    juli 195
    aug 146
    sep 218
    okt 205
    nov 98
    dec 190

    totaal 2009: 2466 km

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs