Inhoud blog
  • prototype review
  • juist nieuw
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    games
    meer games
    26-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    ben door naar het derde middelbaar!!!

    26-06-2009 om 09:51 geschreven door layzygamer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prototype review
    - U bent Alex Mercer. Wat dat betekent is aanvankelijk onduidelijk want dit is een man die zijn geheugen heeft verloren, maar ging in een lijkenhuis naar een wereld waarin hij beschikt over ongekende macht. Een virale uitbraak heeft beweerd Manhattan, waardoor het eiland in een militaire quarantaine. Het besmette burgers zijn die een radicale, monsterlijke wijzigingen - geen drastischer dan Alex zelf. Deze anti-held vindt zichzelf de mogelijkheid om vorm te geven en te absorberen .


    Hoewel het verhaal te wensen over laat maakt het besturen van Mercer dat weer enigzins goed. De gameplay is, bij gebrek aan betere woorden, een Assassin’s Creed op steroïden. Mercer maakt van dezelfde parkour-technieken als Altaïr gebruik, maar doet er nog een schepje bovenop. Dankzij zijn superkrachten kan Mercer in een mum van tijd ieder gebouw in Manhattan (waaronder het Empire State Building) beklimmen, en er ook even gemakkelijk weer afspringen. Wanneer je vordert in de verhaallijn krijg je nieuwe krachten ter beschikking (zoals de hierboven vermelde klauwen, een ‘armor mode’ die nog het meest aan Sauron doet denken of de mogelijkheid om van gebouw naar gebouw te ‘gliden’), die stuk voor stuk upgradebaar zijn. In het begin van het spel is Mercer al gevaarlijk, maar naar het einde toe is hij een ware terreur. De controls zijn soms wat te ‘los’, maar in gevechten levert dit nauwelijks tot geen problemen op.Waar het echter wél problemen oplevert zijn de vele ‘movement events’ die over Manhattan te vinden zijn. Je krijgt de opdracht om een bepaald parcours over de daken van New York zo snel mogelijk af te leggen, maar door de imprecieze controls is dit soms meer een kwestie van geluk dan van skill. Ik heb er geen problemen mee dat Radical hun spel wat uitdagender wilde maken, maar er is een fijne lijn tussen ‘uitdagend’ en ‘frustrerend’. Het overgrote gedeelte van alle events in ‘Prototype’ (niet enkel de ‘movement events’) helt meer naar de ‘frustrerende’ kant uit. Het kapen en besturen van voertuigen heeft Radical dan wel weer mooi onder de knie gekregen: de helikoptergevechten waarbij je op duizelingwekkende hoogte van helikopter naar helikopter springt zijn té intens voor woorden.
    http://www.dailygame.net/images/screens/Prototype/Prototype_01.jpg

    “Humankind is my mask.”
    ‘Prototype’ is een van de bloederigste spellen die ik ooit al gezien heb. Vijanden worden her en der in tweeën gehakt, vliegen in stukjes uiteen, of worden in een explosie van bloed door Mercer geabsorbeerd. Het spel ziet er niet slecht uit, maar over het algemeen geraakt het niet aan de standaard die andere open-world games voor ‘Prototype’ al bereikt hebben. Het spel heeft een relatief lage draw distance en een gemiddelde texture-kwaliteit, in een spelwereld die kleiner is dan wat sommige games voor ‘Prototype’ op het scherm toverden. In volle actie let je weinig op die details, maar op de weinige momenten waarop je de kans krijgt even op adem te komen vallen zo’n dingen vlug op. De cutscenes zien er gelukkig veel beter uit, met een paar adembenemde CGI-scenes, verzorgd door Blur, die eerder ook al de cutscenes in ‘Halo Wars’ voor hun rekening namen.

    Het geluid van ‘Prototype’ is in twee kampen verdeeld. Het geluid van de stad, van de vele bange New Yorkers, en het zware oorlogsgeschut dat het leger in de stad heeft ingezet klinkt allemaal echt, terwijl de stemmen van de hoofdpersonages soms enorm ongeloofwaardig klinken. Mercer’s zus Dana, bijvoorbeeld, weet geen enkele overtuigende zin te produceren, en Mercer zelf heeft, afgezien van de hoge hoeveelheid agressie, weinig persoonlijkheid. De muziek van het spel, gecomponeerd door Sascha Dikiciyan en Cris Velasco is dan weer van topkwaliteit, en geeft de actie in het spel nog een tikeltje meer.

    “I’ve got work to do.”
    Prototype is geen slecht spel, maar het is ook geen geweldig spel. De actie is intens, maar de personages en het verhaal rond die actie laten te wensen over. Veel van de events in het spel zijn eerder frustrerend dan leuk, en dat is deels te wijten aan de soms wat te ‘losse’ controls. De meeste personages zien en klinken onovertuigend, maar de stad zelf (die overigens een bijna complete replica van het echte Manhattan is) wordt dan weer mooi weergeven, doch ook niet geweldig. De fun factor die ontstaat uit het van dak naar dak springen, helikopters kapen en zombies aan stukken hakken overschaduwt echter alle al dan niet kleine ergernissen in het spel, en is de belangrijkste reden om dit spel in huis te halen.



    26-06-2009 om 09:14 geschreven door layzygamer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:prototype
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.juist nieuw

    dus...  dit is mijn blog uhm ik ben juist nieuw en moet nog veel leren dus er gaat nu nog niet zoveel opstaan maar er zullen snel veranderingen komen.

    ik zal vanaf nu ook alle niewste games er direct opzetten en proberen een revieuw te geven als ik het spel zelf heb.Very Happy

    26-06-2009 om 08:57 geschreven door layzygamer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)


    Archief per week
  • 22/06-28/06 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs