Foto
Inhoud blog
  • vis bestella
  • gehakte briwat
  • kip briouate
  • msemen
  • Beghrir (Marokaanse pannekoek
  • Aardappelbroodjes
  • Marokkaanse sesam-anijsbroodjes
  • donuts
  • appelcake
  • Categorieën
    De wereld van de Marokkaanse vrouw
    Voorwoord
    Salaam ou alaikoum, Ik wil jullie allereerst een korte schets geven waarover mijn blog voornamelijk gaat. Ik ben een Marokkaanse vrouw die heel erg van koken houdt. De traditionele Marokkaanse keuken is zeker en vast mijn lievelingskeuken, maar in mijn vrije tijd experimenteer ik met gerechten om zo tot een eigen creatie te komen. Ik doe dit natuurlijk met heel veel zin en wil daarom graag ook mijn recepten met mijn bezoekers delen. Ik hoop dat jullie hier inspiratie kunnen opdoen en ik zal mijn best doen van zo duidelijk mogelijk de bereidingswijzes neer te pennen bij de gerechten en mocht er toch iets niet echt duidelijk zijn dan mag je steeds je vraag stellen. Verder zou ik het heel erg op prijs stellen als je een reactie achter laat als je al dan niet iets hebt uitgeprobeerd. Mijn keukenhoekje is momenteel nogal bepertk maar inshallah naar de toekomst toe wil ik zoveel mogelijk erop plaatsen. Wa alaikoum salaam
    20-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marokkaanse sesam-anijsbroodjes

    1 kilo bloem;
    250 gram suiker;
    2 eieren;
    2 zakjes bakpoeder;
    50 gram verse gist;
    2 eetlepels geroosterde sesamzaadjes (in een droge koekenpan omscheppend goudbruin laten roosteren);
    2 eetlepels anijszaadjes;
    een klein beetje Arabische gom;
    1 Marokkaans theeglas gesmolten roomboter;
    1 Marokkaans theeglas oranjebloesemwater;
    een beetje zout;
    lauw water om het deeg te maken.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    Extra:
    1 eigeel, losgeklopt;
    een beetje sesamzaad.

     

    Doe de bloem in een grote kom en maak in het midden een kuiltje.
    Los de verse gist op in wat lauw water en giet in het kuiltje.
    Voeg er ook de overige ingrediƫnten aan toe zoals het bakpoeder, het zout, de suiker, het sesamzaad, het anijszaad, de eieren, de gesmolten roomboter, de Arabische gom en het oranjebloesemwater.

    Voeg er zoveel lauw water aan toe totdat je na minstens 20 minuten kneden een soepel deeg krijgt.

    Maak van het deeg bolletjes ter grootte van een mandarijn en laat die 10 minuten rusten.
    Druk de bolletjes dan enigszins plat tot een dikte van 1 cm., leg ze op een schone doek en bedek ze met een andere doek.
    Laat ze ongeveer 2-3 uur rijzen.

    Leg de Krachel als ze gerezen zijn, op een ingevette of met bakpapier belegde bakplaat en bestrijk ze met het eigeel.
    Bestrooi ze met wat sesamzaad en prik er met een vork gaatjes in.
    Laat de Krachel bakken in een matig warme oven totdat ze goudbruin zijn.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs