Foto
Inhoud blog
  • vis bestella
  • gehakte briwat
  • kip briouate
  • msemen
  • Beghrir (Marokaanse pannekoek
  • Aardappelbroodjes
  • Marokkaanse sesam-anijsbroodjes
  • donuts
  • appelcake
  • Categorieën
    De wereld van de Marokkaanse vrouw
    Voorwoord
    Salaam ou alaikoum, Ik wil jullie allereerst een korte schets geven waarover mijn blog voornamelijk gaat. Ik ben een Marokkaanse vrouw die heel erg van koken houdt. De traditionele Marokkaanse keuken is zeker en vast mijn lievelingskeuken, maar in mijn vrije tijd experimenteer ik met gerechten om zo tot een eigen creatie te komen. Ik doe dit natuurlijk met heel veel zin en wil daarom graag ook mijn recepten met mijn bezoekers delen. Ik hoop dat jullie hier inspiratie kunnen opdoen en ik zal mijn best doen van zo duidelijk mogelijk de bereidingswijzes neer te pennen bij de gerechten en mocht er toch iets niet echt duidelijk zijn dan mag je steeds je vraag stellen. Verder zou ik het heel erg op prijs stellen als je een reactie achter laat als je al dan niet iets hebt uitgeprobeerd. Mijn keukenhoekje is momenteel nogal bepertk maar inshallah naar de toekomst toe wil ik zoveel mogelijk erop plaatsen. Wa alaikoum salaam
    11-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ingrediƫnten klassieke slagroomtaart
    100 gram suiker
    2 x 100 gram hazelnootstukjes (krokant
    6 eiwitten
    6 eidooiers
    60 gram boter
    50 gram bloem
    boter om in te vetten
    bloem om te bestrooien
    750 mililiter slagroom
    1 flinke eetlepel suiker
    chocolaatjes
    verschillende vruchten
    Bereidingswijze klassieke slagroomtaart
    Verwarm de oven niet voor. Klop de boter in een schaal schuimig en meng 1 voor 1 de dooiers erdoor. Laat dan de suiker er geleidelijk inglijden. Blijf net zo lang kloppen tot een lichtgele schuimige massa ontstaat en de korrels suiker zijn opgelost. Klop in een andere schaal de eiwitten zo stijf mogelijk. Schep de bloem en krokant (hazelnootstukjes) door het dooiermengsel en spatel de eiwitten er voorzichtig doorheen. Vet een springvorm in, met het deeg vullen en in de oven plaatsen. Dan pas aandoen en verwarmen tot 140 graden Celsius. Neem Na 60 minuten bakken de vorm uit de oven laat deze uitdampen en afkoelen. Klop de slagroom stijf en voeg steeds een deel van de suiker toe. Snijd de koude taart eenmaal doors, 2/3 deel van de room over de bodem verdelen en de andere taartbodem erop plaatsen. Gebruik de rest van de room om op de boven- en zijkanten te strijken. Druk de krokant met behulp van een mes tegen de zijkanten en strooi de rest over de bovenkant. Versier de bovenkant van de taart met schijfjes chocolaatjes en vruchten: Aardbeien, kiwi, druiven naar keus


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs