Foto
EUROPESE ZEGEKONING ALLERTIJDEN

Renner:

Mario Lammens

675 overwinningen 

3 profzege's ( veldrijden)

Koppenbergcross, 1e GP Geert De Vlaeminck Eeklo, Doomkerke

1 x geselecteerd voor wereldbeker veldrijden elite ( Kalmthout)

11x wereldkampioen

3 x  wereldkampioen UCI masters (veldrijden)
2 x  wereldkampioen VWF (veldrijden)
5 x  wereldkampioen LRC  (veldrijden)


8 x  Europees kampioen veldrijden

       LRC (7),  VWF (1)


16 x  Belgisch kampioen

5x Belgisch kampioen amateurs/masters (veldrijden)

5 x  Belgisch kampioen LRC (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen 14 jarigen (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen op de weg cat A     VWF
1 x  Belgisch kampioen op de weg cat C     LFT

1x Belgisch kampioen op de weg LWU cat D

1 x  BeNeLux kampioen op de weg  WAOD cat B


23x provinciaal kampioen

 Elite z/c en amateurs/masters WBV, lft en lwu, en wbv MTB


5  x  Kampioen van vlaanderen
LRC veldrijden


SAMEN GOED VOOR 60 KAMPIOENENTRUIEN


167 overwinningen in vlaamse cyclocrosscup

15  x veldrit Maldegem ( parkcross)

13 x veldrit Knesselare

12 x veldrit Beernem

11 x veldrit Eeklo waaronder 1 x bij elite

11x veldrit Assenede

11 x  veldrit Zelzate

10  x  veldrit Varsenare

10  x veldrit Ardooie (wbv)

8  x  veldrit Balegem

14 x eindwinnaar van de vlaamse cyclocrosscup

 5 x wegwedstrijd Spiere Helkijn ( 3x liefhebbers, 2x lwu)

53 kampioentruien

11 medaille's op BK veldrijden ( wbv) ...5 x Goud, 5 x Zilver, 1 x brons

2 x zegekoning bij de liefhebbers ( elite z/c) in het veldrijden met 13 en 15 overwinningen

Sportman van het jaar 2004 in Maldegem

Etc, etc.....

MARIO LAMMENS Belgisch zegekoning met 675 overwinningen
11 X WERELDKAMPIOEN VELDRIJDEN UCI / VWF/ LRC 8 X EUROPEES KAMPIOEN 16X BELGISCH KAMPIOEN
Volg hier de verhalen van de Belgische zegekoning aller tijden in het wielrennen
16-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 OKT DEINZE-ASTENE.................17de overwinning


Tussen de vele koeievlaaien door deden de Lammie's wat van hen verwacht wordt.....winnen




16-10-2017 om 11:44 geschreven door Mario


10-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 OKT OUDENBURG ........................16de overwinning


Na Ardooie snel de auto in richting Oudenburg waar ik bij mijn vrienden van lrc een wedstrijd kon rijden

Uiteraard weten mijn concurrenten dat ik in de openingsfase zeer slecht ben na een wedstrijd 2u voordien

gereden te hebben.

Ze weten ook dat ik het parcours niet verkend heb wegens tijdsgebrek, dat ik niet weet welke tuben en welke druk

ik moet steken.......kortom veel factoren om mij met een sterke opening op achtervolgen aan te wijzen

Raes deed wat ik verwachte, het duurde 2 volle ronden voor ik kon aansluiten maar éénmaal op mijn toeren sta ik er

wel. Eén ronde verder op een zware modderstrook ontbond ik mijn duivels...¨Patrick moest passen en ik hoefde enkel

mijn inspanning nog een half uurtje uit te houden. Twee wedstrijden op 2u ...raar maar ik kom daar beter uit

Hoe langer de wedstrijd duurde hoe beter ik begon te rijden, de topconditie zit eraan te komen. Nu ga ik een beetje

milderen want ik hoef ze nog niet in oktober te hebben

Als ik één ding kan is het mijn lichaam sturen........allez, khoop het toch ;-)


10-10-2017 om 20:30 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 OKT ARDOOIE..................................15de overwinning


Anderhalve week voor de traditionele cross in Ardooie konden we al proefdraaien op de omloop.

Door de concurrentie met een Antwerpse veldrit was het deze keer een flauw deelnemersveld

Jammer voor de organistatie maar wij waren er alvast

Plaatselijke Dirk De Keerle en Jan Houwen namen de eerste ronden voor hun rekening. Zij hadden

gisteren niet in Brakel-Elst gereden en dat voelde ik.

Mijn benen stonden op ontploffen maar ik weet dat ik er altijd na een 10 tal minuutjes doorkom

Zo geschiede ook.....De Keerle kende kettingproblemen, Houwen had geen antwoord op mijn versnelling

Het vlotte iedere ronde beter en beter en ik won dus makkelijk nr 15 van het jaar



              

              

10-10-2017 om 20:20 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 OKT BRAKEL -ELST (PK)................14 de overwinning


Brakel-Elst  in de vlaamse ardennen .....zeer mooi om te wandelen maar om een veldrit te rijden net iets van het goede teveel voor mij

Al ben ik de eerste om toe te geven dat dit echte cross is. Op een Zwitserse omloop voel ik me sowieso al niet in mijn sas maar ik had

geen keuze vandaag. De wedstrijd was tevens het provinciale veldritkampioenschap. Als ik won zou ik een 16de PK trui kunnen op

mijn palmares bijschrijven.

Verhaegen en Gladines openden sterk met ik in het wiel, reeds na de eerste oplopende meters voelde ik het al....het zal afzien worden

Twee ronden kon ik aanklampen maar toen moest ik beiden laten rijden en zo snel als mogelijk mijn tempo ( lees hartslag) zoeken.

Marnik De Waele mijn eerste concurrent op PK volgde op amper 20", één ronde verder had hij me bij de lurven. Ik kon zijn tempo niet aan

en moest ook hem laten rijden. De 16de titel was verdwenen, ik reed gewoon nog voor een zilveren medaille op reserve voor de wedstrijd

van morgen. Plots zag ik Marnik terug voor mij opdoemen....hij was gevallen in een afdaling en ik rook bloed, versnelde en de laatste ronde

had ik hem bij de lurven. Toen wist ik waar ik moest toeslaan, op de technische afdalingen. Ik nam 15" en moest bergop nog alles uit mijn lijf

halen om er aan de aankomst nog 5 over te houden. Een onverhoopte overwinning puur op karakter.

Rudi Wille was knap derde

Laudelino behaalde anderhalf uur later ook  een derde Provinciale kampioentrui



                                                      

                                                     

10-10-2017 om 20:14 geschreven door Mario


03-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 OKT ZELE (lrc)...................................13de overwinning


Na de voormiddagwedstrijd in Zele bij wbv, was het maar een boogscheut rijden naar de lrc veldrit die toevallig ook in Zele

plaatsvond

Met sterk verzuurde benen begon ik aan de wedstrijd, kijkend vanop rij twee wat mijn concurrenten deden wachtte ik af

Na een halve ronde nam topper Patrick Raes het commando over van Christophe Logier, het sein om in gang te schieten

Makkelijk was het niet maar naarmate de wedstrijd vorderde ebte de pijn in de benen weg

Het was strijden tot de laatste meters om Patrick van de overwinning te houden. Het verdict werd geveld in een eindsprint

Ik behaalde op 2u45' dus twee overwinningen, een unim 

03-10-2017 om 13:02 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 OKT ZELE............................................12de overwinning


De 3de manche van de vlaamse cyclocrosscup vond deze keer plaats in Zele. Langs de boorden van de E17 tekenden de organistoren

een schitterende omloop uit.

Ik moest mijn leidersplaats in het klassement verdedigen. Verloo,  Gladines & De Keerle waren op papier mijn sterkste tegenstanders 

Door een hapering op technisch stuk van laatstgenoemde was de kloof met koploper Gladines al snel 15". De Antwerpenaar keek niet om

en denderde met hoge snelheid over het traject. Net toen ik mijn remonte wou inzetten reed ik lek een heel eind van de materiaalpost

Ik verzeilde op een 8ste plaats op 42" van de eenzame koploper.

Na enkele ronden kon ik terug aansluiten in het achtervolgend groepje die toen reed voor plaats 2. In de verte zag ik Ludwig rijden

Het tempo bij de achtervolgers lag niet hoog genoeg dus nam ik het heft in eigen handen. Ik zat snel alleen op een tweede plaats te rijden

en toen kwam plots het besef dat er misschien wel méér inzat. Ronde na ronde deed ik er een tiental seconden vanaf en de voorlaatste ronde

kwam ik aansluiten....even bekomen om de finale ronde in te gaan. Het was een mooie strijd op het scherp van de snee om de koppositie te

kunnen nemen net voor de technische passage aan de hoopjes, ik kon er op kop aan beginnen en sloeg een kloofje die ik in die allerlaatste

halve ronde niet meer prijs gaf.

Eén van de mooiste zeges de afgelopen jaren....

Gladines was tweede op 10", De Keerle knap derde op 50"




                                             

                                             

                                             

03-10-2017 om 12:31 geschreven door Mario


23-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 SEPT MOERKERKE.........................11de overwinning


Vandaag strandde de veldritkaravaan in Moerkerke, in vogelvlucht amper 5 km van onze thuisbasis

De Aldariekske hebben er een mooie omloop uitgetekend en neergelegd, echte kenners dus

In tegenstelling tot vorige week in Knesselare had ik vandaag wel een normale dag. Raes opende sterk maar ik

vond het rapper kunnen. Bij zijn eerste foutje thv de balkjes trok ik door en de kloof was snel geruststellend

Zo mooi zelfs dat ik op twee ronden van het einde al aan de volgende cross kon denken en een tandje lichter schakelen

Voor mij meteen een 511e overwinning met een gouden randje waardoor ik Roger De Vlaeminck definitief van zijn aantal

overwinningen troon stoot

In mijn recordjaar wil ik de enige nog twee overgebleven recordhouders Eddy Merckx en Ludo Giesberts ook naar de geschiedenis

fietsen

Geen vergelijking qua quantiteit maar wel qua aantal

Je moet het maar doen zeg ik dan heel fier.

Laudelino won ook zijn wedstrijd bij de jongeren


                                          

23-09-2017 om 00:00 geschreven door Mario


19-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 SEP KNESSELARE...........................10de overwinning


De voorbereiding in de zomer staat volledig in het teken van Knesselare, dààr moet ik er staan.

Ik wil als 'mister vlaamse cyclocrosscup' voor een  13de eindzege gaan in dit regelmatigheidscriterium

Ik startte op de eerste rij maar deed het rustig aan in de beginfase. Dirk De Keerle en de wederoptredende

Patrick Raes openden de debatten. Mijn eerste doel was het winnen van de tussensprint, iets wat lukte

Raes liet me niet op kop rijden en nam meteen over. Ik voelde me niet zo goed rijden en moest aanklampen

De Keerle deed net hetzelfde. Met deze drie koplopers gingen we dus de finale ronde in. Ik probeerde op

een technische strook mijn kompanen te verschansen maar kreeg geen vrijgeleide. Terug nam diezelfde Raes

direct de koppositie over. Uiteindelijk werd het een sprint met drie, Raes vanop kop maar ik remonteerde hem

gemakkelijk de laaste 75 meter. De Keerle was derde

Meteen goed voor een 153ste overwinning in de vlaamse cyclocrosscup.  Met deze 510e overwinning kom ik

qua aantal zeges op gelijke hoogte met Roger De Vlaeminck

 Laudelino werd knap 2de maar won de dag nadien in Koningshooikt waardoor we ten huize Lammens twee

bloemtuilen konden stallen



                               

                                                                           

                    

19-09-2017 om 12:55 geschreven door Mario


15-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. START VAN HET VELDRITSEIZOEN 2017/2018
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Het veldritseizoen is al enkele weken aan de gang maar voor de Lammie's begint het dit weekend met Knesselare pas allemaal echt

Laudelino heeft een andere job waardoor de Vlaamse Cyclo-Crosscup een doel wordt, hij wil deze winnen, ikzelf ga

voor een 13de eindzege.

Andere doelen zijn ook realistisch, Laudelino wil uiteraard een derde provinciale titel, ik mag voor een 16 titel gaan

Het Belgisch kampioenschap vind dit jaar plaats in Lille waar lammie senior in 2004 een vierde tricolore mocht omgorden, later

volgde er nog één in Hamme-Zogge

Junior wil zijn Belgische titel nog een jaartje verlengen. Zijn grootste concurrent van vorig jaar is tegen de dopinglamp

gelopen maar er zijn echt nog veel andere kapers op de kust.

Het allerbelangrijkste doel dit veldritseizoen situeert zich in eigen gemeente Maldegem waar we eind januari het wereldkampioenschap

veldrijden lrc mogen betwisten. Daar kunnen en willen we de spreekwoordelijke kers op onze taart zetten.

Uiteraard is de gezondheid het allerbelangrijkste maar we streven ten huize Lammens toch om 40 OVERWINNINGEN te kunnen halen

Zeg nu zelf....dit zou toch mooi zijn e

Daarnaast ga ik op recordjacht want zoals bovenaan mijn persoonlijke blog reeds vermeld wil ik de Belgische recordhouder worden qua

aantal overwinningen.

De eerste die in mijn vizier ligt is Roger De Vlaeminck ( 510)

Alles is wekelijks te volgen op deze blog, veel leesplezier


Mario


15-09-2017 om 00:00 geschreven door Mario


06-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 DAGEN !!!


Vandaag 6 juni is het dan zover.............100 dagen 'relatieve rust' staan op de teller

Het is geleden van 26 februari op de veldrit van Lebbeke dat ik mijn hartspier nog eens aan het werk gezet heb

Vandaag op de avondwedstrijd van IJzendijke wordt begonnen aan het intense voorbereidingsgedeelte

Alles is zoals jaarlijks heel goed gepland, ieder jaar geniet ik meer en meer van mijn gestructureerde aanpak die loont

( vorig jaar won ik 30 wedstrijden). Komend seizoen is het enige doel het overwinningsrecord van Eddy Merckx verbreken

De teller staat momenteel op 509 overwinningen, 526 is het ultieme doel

Hou u vast Eddy zou ik zeggen ;-)

06-06-2017 om 00:00 geschreven door Mario


27-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EINDE SEIZOEN......................30 OVERWINNINGEN !!!!!!


Na 10 maanden ononderbroken competitie te hebben gereden sluitte ik mijn veldritseizoen eind februari af op de veldrit van Lebbeke, ik was er.........tweede

80 wedstrijden heb ik gereden, 32 wegwedstrijden puur als voorbereiding op het veldrijden waar mijn hartslag nooit in de rooie zone mocht gaan,

mijn laatste wegwedstrijd won ik. Daarna reed ik 48 veldritten waarvan ik 40 keer op het podium stond. 29 overwinningen en 8 tweede plaatsen.

Zonder het te willen won ik voor de twaalfde keer het eindklassement van  de vlaamse cyclocrosscup, dit terwijl ik  niet alle manche's reed

Geen enkele lekke band en geen enkele keer materiaalpech is ook iets om fier op te zijn want dit creëer je immers zelf.

Het jaar 2017 is ook al goed ingezet.....9 overwinningen en 3 tweede plaatsen, tevens mag ik met de Oostvlaamse kampioenentrui rondrijden bij WBV,

De Belgische-Europese-en Wereldkampioenentrui bij  LRC

Ik ga nu vooral 100 DAGEN rust nemen en afspraak maken met jullie ergens half september

Ik wil tot slot de iets méér dan honderduizend volgers van mijn blog bedanken, voor jullie blijf ik iedere week terug na weeral een overwinning de update doen.

Voor seizoen 2016/2017 staat er maar één doel op het programma: EDDY MERCKX (525)  EN VOORAL LUDO GIESBERTS (535) van die eeuwige tabel vegen

Lammie wil bovenaan staan !!!!!

Er is niets fout met motivatie al besef ik maar al te goed dat ik zeer dankbaar moet zijn met mijn gezondheid

Een dankwoord is ook op zijn plaats voor mijn ouders die geen enkele wedstrijd missen en mijn vrouw die er altijd is achter de schermen, zonder deze mensen was ik maar

een schim

27-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


12-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 FEB ARDOOIE.............................9de overwinning


Ardooie was de afsluiter van het lrc seizoen 2016/2017, ik had er nog nooit verloren dus lag de lat weeral hoog. Eigenlijk is het altijd zo, als ik NIET win

heb ik gefaald, niet alleen voor de buitenwereld maar ook voor mezelf. Een mooie organisatie van renner Dirk Dekeerle en zijn team. Normaliter

is Ardooie voor rhino's, zeker met de sneeuwval de dag voordien. Ik had alles al klaargemaakt op zaterdag. Wat denken jullie........toen ik de

omloop verkende was het voor alle tuben behalve voor de rhino's....Ik had echt geen zin om dat nog te veranderen voor de wedstrijd. Omdat ik nog

steeds over een super-conditie beschik zou het zo ook wel gaan, die extra wattage die ik moet trappen zal wel voor iets goed zijn dacht ik.   Het was traditiegetrouw

Rogge die sterk opende voor Wille, Houwen en D'hooge. Ik hield me de eerste ronde een beetje in maar merkte toen al op dat ik over een normale dag

beschikte. Eén ronde verder was het enkel nog Houwen die voor me uit reed. Ik vond het welletjes, versnelde en de kloof kwam er relatief snel. Ik maakte

er toch nog een degelijke training van en reed 45" weg,  ik won de 30ste wedstrijd sinds de start van mijn voorbereiding en kon hiermee een mooie dikke streep

onder een weeral topseizoen trekken

Bedankt aan de vele supporters, inrichters, renners en vooral aan het volledige bestuur van lrc die het mogelijk maken dat wij onze hobby kunnen uitoefenen


12-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


04-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 FEB DIKKEBUS................................8ste overwinning


Voor de derde veldrit op 8 dagen moesten we deze keer naar het uiterste puntje van de westhoek reizen, meerbepaald in Dikkebus, deelgemeente van Ieper

Door de hevige regenval net voor het aanvangen van de wedstrijden werd het parcours eindelijk nog eens herschapen in een ware wattage-cross

Wat ik vreesde werd ook waarheid.......na het piekmoment in Maldegem afgelopen woensdag had ik vandaag af te rekenen met een mindere dag, ingecalculeerd

en normaal moet ik dan ook nog een wedstrijd bij lrc kunnen winnen doordat topper Patrick Raes al maanden in de lappenmand ligt. De anderen Wille's, Logiers,

Houwens en Appelthansen kunnen op een superdag mij ook het leven zuur maken. Dus was het zaak om toch scherp aan de start te staan. Ik nam het heel rustig aan want het

was op zo'n omloop zaak om u niet op te blazen. Mijn concurrenten hadden dit lesje niet geleerd en na 1 ronde moesten ze allen tandje minderen waar ik

nog niet in de hoge hartslagen gekomen was. Nog in de eerste ronde nam ik de leiding, Houwen, Wille en Logier waren de eerste achtervolgers maar al snel was

er een kloof van 40". Doordat ik niet wou forceren op een mindere dag dacht ik toen al aan herstellen naar volgend weekend toe. Het is echter niet moeilijk om u

volledig kapot te rijden en er niet meer bovenop voor de rest van het seizoen. In alle bescheidenheid durf ik te stellen dat ik een meester ben in deze aanpak en het

sturen van mijn lichaam 

Druipnat maar vooral voldaan overschreed ik de aankomstlijn goed voor een 28ste seizoensoverwinning

Met nog twee crossen te gaan, Ardooie en Lebbeke kan ik de magische grens van '30' wel nog halen

Sowieso is het nu al een topseizoentje.......het zoveelste in rij




                                       

                                                                                                 

                                             

                                                                                                         

04-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


02-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 FEB MALDEGEM (Parkcross) ......7de overwinning


De parkcross van Maldegem is sinds het afhaken van Eeklo ( mijn thuisbasis) de allerbelangrijkste cross van het seizoen, niet alleen voor mij maar ook voor mijn zoon

Laudelino.  Weken leven we samen naar deze wedstrijd toe, veel profs zouden een puntje kunnen zuigen aan onze kennis en aanpak. En ja, het heeft geloond, onze benen waren zo

goed dat we enkel da wedstrijdje nog moesten rijden en ......sturen. Klinkt misschien een beetje cru maar het was nu eenmaal zo. Dit is echter het toppunt van pieken

Ik moest de strijd aangaan met Verloo en Europees kampioen Verhaegen....Ik nam de eerste koershelft het heft in handen, enkel Verloo kon de kloof klein houden. Verhaegen

had een mindere dag want hij prutste in de zandpartijen en verdween al snel uit mijn gezichtsveld.  Hij eindigde op iets  meer dan 2 minuten als derde

Vooraan werd de overwinning beslist in de allerlaatste ronde, ik had Verloo laten terugkomen en heel veel kopwerk laten doen. Ik wist echter dat ik nog een bom overhad.

Nam de kop net voor de laatste en enige modderstrook, knalde erdoor en zag dat Verloo zich van spoor had vergist (wat eigenlijk mijn bedoeling was)

hij kwam ten val. De laatste hindernis, de zandstrook voor de aankomst kon ik zelfs al spelend en wuivend naar de menigte doorfietsen...Ik won de thuiscross met 18" voorsprong

Meteen mijn 6de zege in het park van Maldegem ( 4x wbv & 2x lrc) en een 27ste overwinning van het seizoen

Bij Laudelino was het ook een tweestrijd met Vandevelde Mathias....infeite moest hij er gewoon voor zorgen, geen fouten te maken want hij reed gewoon weg als hij dit wou

Zijn rondetijden waren gelijk aan de top 12 bij de elite later op de dag

We hadden alles op voorhand goed besproken en ons plannetje klopte, ook hij won na een solo van anderhalve ronde  voor 2000 dol geworden toeschouwers !!!

Het feestje kon beginnen, en of we ervan genoten hebben, we werden in de tent als helden ontvangen, ZALIG !!!!..........de kater(s) nemen we er graag bij

Ikzelf rij nog 3 crossen, Dikkebus & Ardooie bij mijn allerbeste vrienden van lrc en Lebbeke als afsluiter bij wbv

30 overwinningen zit er nog in als ik ze alle drie win.....


                                     

                                     

                                     

                                      

                                                                           

                                      

02-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


28-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 JAN OEDELEM.............................6de overwinning


Met 3 crossen op 8 dagen gaan we de laatste drukke periode tegemoet...zoals gepland is de conditie nog steeds in stijgende lijn

De top moet er komen as woensdag op de parkcross in Maldegem. Daarom plande ik vandaag iets speciaals door helemaal achteraan het pak

als een van de laatsten te starten. Mezelf een beetje extra druk opleggen was de bedoeling maar ik zat na 200 m al in.......4de positie

Eén rondje de kat uit de boom gekeken en de koers in handen genomen tot het eind. Tegenstand was er niet maar toch heb ik mezelf met enkele

deugddoende intervalprikkels een eer bewezen. Ik won de wedstrijd met 1' voorsprong op  Houwen

Laudelino, die ook piekt naar de parkcross, deed op mijn vraag net hetzelfde. Als allerlaatste beginnen aan de cross. Ook hij fietste makkelijk 1'

voorsprong bijeen. 

Op naar Maldegem.....


             

                           


                                    
                                                                                               

28-01-2017 om 22:41 geschreven door Mario


23-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 JAN MALDEGEM.........................5de overwinning


De parkcross in Maldegem is toch iets waar ik jaarlijks naar uitkijk. Het is wel niet te vergelijken met de cross bij wbv omdat de mooiste

zandstrook eruit gelaten is, de bruggen staan er nog niet waardoor  de cross dus ook veel lichter is. Naar schatting 1500 toeschouwers op dit

top-event georganiseerd door Jong Cycling Project. Zonder verkenning begon ik de wedstrijd, khad me voorgenomen om enkele ronden de

kat uit de boom te kijken want ik wist niet waar er eventueel gladde plekken op de omloop lagen. Rogge, Appeltans en Wille wachten echter

niet op de plaatselijke renner en trokken het gashendeltje volledig open. Ik moest een 10 tal seconden prijsgeven maar beetje bij beetje begon

ik het parcours te kennen. Ik nam de kop en ja.........ik kon een kloof slaan die steeds groter werd. Ik leefde me nog een halfuurke uit op de

prachtomloop ondersteund door niets dan aanmoedigingen. Het deed deugd....de Maldegemnaren hebben me in hun armen gesloten.

De cross in Eeklo ( mijn ex-thuisbasis) is bij deze volledig uit mijn hoofd verdwenen, niet alleen door mij maar vooral door jullie supporters

DANK U





                                 

                                          

23-01-2017 om 11:31 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 JAN ASSENEDE............................12 de eindzege !!!


 Reeds 10 jaar wordt ik ziek de week voor Assenede, alsof het in de sterren geschreven staat kreeg ik donderdagavond plots een lichte koorts opstoot

Gelukkig kon ik deze onderdrukken en kon ik de wedstrijd in Assenede uitrijden, iets wat voldoende was  voor een 12de eindzege, ongeevenaard net

als mijn 153 manche's die ik er gewonnen heb.  De wedstrijd zelf won ik niet want door een iets mindere start kon ik niet voorbij steken waar nodig om

Belgisch kampioen Verhaegen bij te benen. Toen ik vrijgeleide kreeg en iets later nog eens seconden lang werd opgehouden door achterblijvers van de

B categorie liet ik het schieten....s'middags moest ik nog in eigen Maldegem aan de start staan bij de lrc nevenbond. Op 3 ronden van het einde merkte ik

plots op dat mijn achterstand op de koploper verkleind was, ik begon terug te rijden en kwam weliswaar nog terug tot 15". Vijgen na pasen.....

23-01-2017 om 11:01 geschreven door Mario


16-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 JAN WESTKAPELLE...................4de overwinning


 Vandaag wedstrijd in een deelgemeente van Knokke. Het terrein waar de rode duivels hun uitvalbasis hebben vooraleer ze afreizen naar een groot tornooi

was the place to be. Op en rond de plaatselijke voetbalterreinen is er daar echt wel iets heel moois uitgetekend door de ' Aldariekskes' het plaatstelijke

wielerteam. Techniek nam de bovenhand vanmiddag. Ik had mijn fietsen de avond voordien gemonteerd met gewone grifo tuben, toen ik uit de kleedkamer

kwam was het aan het regenen. Ik wist toen al dat ik enkel met rhino's kon rijden maar om het mezelf niet makkelijk te maken vertikte ik het om alsnog van tuben te wisselen

Grootste concurrent Rudi Wille was gekwetst en ik wou er toch een deftige training van maken door met verkeerde banden te rijden. Appeltans kon me moeiteloos

volgen want ik draaide op de glibberige stroken als in een vertraagde film...kvond het eigenlijk wel leuk....en moest de volledige wedstrijd voluit gaan.

Missie geslaagd dus. Ik won de wedstrijd tenslotte met 5" voorsprong op Francis Appeltans en 30" op een steeds maar sterker fietsende Logier  Christophe

Later op de namiddag maakte mijn zoon Laudelino onze dag compleet door ook met de overwinning naar huis te gaan.



16-01-2017 om 20:25 geschreven door Mario


14-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 JAN LOKEREN.............................3de overwinning


Wat de inrichtende macht daar in Lokeren verwezenlijkt heeft verdiend een dikke pluim. In Park Ter Beuken tekenden ze een ware Zwitserse omloop uit. Eentje uit de oude doos

zoals veldrijden eigenlijk hoeft te zijn. Akkoord niet alle inrichters beschikken over deze mogelijkheden maar het wordt hoogtijd dat we van die saloncrossen afstappen

De wedstrijd nu....Europees en Belgisch kampioen (wbv) Guido Verhaegen schoot als gewoontegetrouw als een pijl uit een boog vooruit. De Keerle en Gladines waren de eerste achtervolgers

Ik volgde in de openingsfase pas op rang 4. Groot was mijn verbazing toen ik na een halve ronde plots koploper Verhaegen bijbeende. Ik voelde me niet de mindere van de kampioen

en nam de leiding over. Zonder echt te versnellen had ik plots een kloof, ik zag Verhaegen in  de fout gaan en toen was het echt wel mijn moment om de gas open te draaien.

Ronde na ronde kon ik de kloof uitdiepen onder heel wat aanmoedigingen van het publiek mede gesteund door de topomroeper op de omloop...het gaf me vleugels.

Tenslotte won ik onverhoopt de wedstrijd met 40" voorsprong op Verhaegen en 2'13" op Gladines

Met deze zege is een 12de eindzege in de vlaamse cyclocrosscup een vaststaand feit met nog één manche voor de boeg.

Assenede volgende week zondag staat echter ook met rood aangestipt bij lammie

Uitslag:    http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/tag/wielrennen/Lokeren-2016/lokeren-d-renners-masters-c?rankingType=StageResult

                                      

                                                        

                                                        

14-01-2017 om 22:28 geschreven door Mario


09-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 JAN INGOOIGEM..........................2de overwinning


De dag na mijn 500ste overwinning stond ik al terug aan de start te Ingooigem, het feestje was nog niet echt verteerd maar stilstaan is achteruitgaan

Als ik mijn doelen wil bereiken moet ik aantreden...

Het parcours die we er voor de wielen geschoven kregen was gewoonweg schitterend. Ook daar weten ze van (veldrit) wanten

Het startschot kwam deze keer wel op tijd zodat niemand reden tot klagen had.

Het was traditiegetrouw Evergemnaar Rudi Wille die zeer sterk opende, ik volgde de debatten op rij 4

Na één ronde kwam ik in mijn ritme en verzwakten de anderen, het sein om te kop te nemen en mijn cross te rijden.

De kloof met de eerste achtervolger Wille groeide gestaag en ik genoot met volle teugen van dit speeltuintje voor mij

De laatste ronde reed ik  het melkzuur uit de beentjes zodat ik al aan herstel kon denken.

1. Lammens

2. Wille op 25"

3. Logier op 1'10"

09-01-2017 om 18:54 geschreven door Mario




Zoeken in blog


GESELECTEERD VOOR HET WK GRAVEL TE LEUVEN 2024

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs