Foto
EUROPESE ZEGEKONING ALLERTIJDEN

Renner:

Mario Lammens

675 overwinningen 

3 profzege's ( veldrijden)

Koppenbergcross, 1e GP Geert De Vlaeminck Eeklo, Doomkerke

1 x geselecteerd voor wereldbeker veldrijden elite ( Kalmthout)

11x wereldkampioen

3 x  wereldkampioen UCI masters (veldrijden)
2 x  wereldkampioen VWF (veldrijden)
5 x  wereldkampioen LRC  (veldrijden)


8 x  Europees kampioen veldrijden

       LRC (7),  VWF (1)


16 x  Belgisch kampioen

5x Belgisch kampioen amateurs/masters (veldrijden)

5 x  Belgisch kampioen LRC (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen 14 jarigen (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen op de weg cat A     VWF
1 x  Belgisch kampioen op de weg cat C     LFT

1x Belgisch kampioen op de weg LWU cat D

1 x  BeNeLux kampioen op de weg  WAOD cat B


23x provinciaal kampioen

 Elite z/c en amateurs/masters WBV, lft en lwu, en wbv MTB


5  x  Kampioen van vlaanderen
LRC veldrijden


SAMEN GOED VOOR 60 KAMPIOENENTRUIEN


167 overwinningen in vlaamse cyclocrosscup

15  x veldrit Maldegem ( parkcross)

13 x veldrit Knesselare

12 x veldrit Beernem

11 x veldrit Eeklo waaronder 1 x bij elite

11x veldrit Assenede

11 x  veldrit Zelzate

10  x  veldrit Varsenare

10  x veldrit Ardooie (wbv)

8  x  veldrit Balegem

14 x eindwinnaar van de vlaamse cyclocrosscup

 5 x wegwedstrijd Spiere Helkijn ( 3x liefhebbers, 2x lwu)

53 kampioentruien

11 medaille's op BK veldrijden ( wbv) ...5 x Goud, 5 x Zilver, 1 x brons

2 x zegekoning bij de liefhebbers ( elite z/c) in het veldrijden met 13 en 15 overwinningen

Sportman van het jaar 2004 in Maldegem

Etc, etc.....

MARIO LAMMENS Belgisch zegekoning met 675 overwinningen
11 X WERELDKAMPIOEN VELDRIJDEN UCI / VWF/ LRC 8 X EUROPEES KAMPIOEN 16X BELGISCH KAMPIOEN
Volg hier de verhalen van de Belgische zegekoning aller tijden in het wielrennen
23-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 SEPT MOERKERKE.........................11de overwinning


Vandaag strandde de veldritkaravaan in Moerkerke, in vogelvlucht amper 5 km van onze thuisbasis

De Aldariekske hebben er een mooie omloop uitgetekend en neergelegd, echte kenners dus

In tegenstelling tot vorige week in Knesselare had ik vandaag wel een normale dag. Raes opende sterk maar ik

vond het rapper kunnen. Bij zijn eerste foutje thv de balkjes trok ik door en de kloof was snel geruststellend

Zo mooi zelfs dat ik op twee ronden van het einde al aan de volgende cross kon denken en een tandje lichter schakelen

Voor mij meteen een 511e overwinning met een gouden randje waardoor ik Roger De Vlaeminck definitief van zijn aantal

overwinningen troon stoot

In mijn recordjaar wil ik de enige nog twee overgebleven recordhouders Eddy Merckx en Ludo Giesberts ook naar de geschiedenis

fietsen

Geen vergelijking qua quantiteit maar wel qua aantal

Je moet het maar doen zeg ik dan heel fier.

Laudelino won ook zijn wedstrijd bij de jongeren


                                          

23-09-2017 om 00:00 geschreven door Mario


19-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 SEP KNESSELARE...........................10de overwinning


De voorbereiding in de zomer staat volledig in het teken van Knesselare, dààr moet ik er staan.

Ik wil als 'mister vlaamse cyclocrosscup' voor een  13de eindzege gaan in dit regelmatigheidscriterium

Ik startte op de eerste rij maar deed het rustig aan in de beginfase. Dirk De Keerle en de wederoptredende

Patrick Raes openden de debatten. Mijn eerste doel was het winnen van de tussensprint, iets wat lukte

Raes liet me niet op kop rijden en nam meteen over. Ik voelde me niet zo goed rijden en moest aanklampen

De Keerle deed net hetzelfde. Met deze drie koplopers gingen we dus de finale ronde in. Ik probeerde op

een technische strook mijn kompanen te verschansen maar kreeg geen vrijgeleide. Terug nam diezelfde Raes

direct de koppositie over. Uiteindelijk werd het een sprint met drie, Raes vanop kop maar ik remonteerde hem

gemakkelijk de laaste 75 meter. De Keerle was derde

Meteen goed voor een 153ste overwinning in de vlaamse cyclocrosscup.  Met deze 510e overwinning kom ik

qua aantal zeges op gelijke hoogte met Roger De Vlaeminck

 Laudelino werd knap 2de maar won de dag nadien in Koningshooikt waardoor we ten huize Lammens twee

bloemtuilen konden stallen



                               

                                                                           

                    

19-09-2017 om 12:55 geschreven door Mario


15-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. START VAN HET VELDRITSEIZOEN 2017/2018
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Het veldritseizoen is al enkele weken aan de gang maar voor de Lammie's begint het dit weekend met Knesselare pas allemaal echt

Laudelino heeft een andere job waardoor de Vlaamse Cyclo-Crosscup een doel wordt, hij wil deze winnen, ikzelf ga

voor een 13de eindzege.

Andere doelen zijn ook realistisch, Laudelino wil uiteraard een derde provinciale titel, ik mag voor een 16 titel gaan

Het Belgisch kampioenschap vind dit jaar plaats in Lille waar lammie senior in 2004 een vierde tricolore mocht omgorden, later

volgde er nog één in Hamme-Zogge

Junior wil zijn Belgische titel nog een jaartje verlengen. Zijn grootste concurrent van vorig jaar is tegen de dopinglamp

gelopen maar er zijn echt nog veel andere kapers op de kust.

Het allerbelangrijkste doel dit veldritseizoen situeert zich in eigen gemeente Maldegem waar we eind januari het wereldkampioenschap

veldrijden lrc mogen betwisten. Daar kunnen en willen we de spreekwoordelijke kers op onze taart zetten.

Uiteraard is de gezondheid het allerbelangrijkste maar we streven ten huize Lammens toch om 40 OVERWINNINGEN te kunnen halen

Zeg nu zelf....dit zou toch mooi zijn e

Daarnaast ga ik op recordjacht want zoals bovenaan mijn persoonlijke blog reeds vermeld wil ik de Belgische recordhouder worden qua

aantal overwinningen.

De eerste die in mijn vizier ligt is Roger De Vlaeminck ( 510)

Alles is wekelijks te volgen op deze blog, veel leesplezier


Mario


15-09-2017 om 00:00 geschreven door Mario


06-06-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 DAGEN !!!


Vandaag 6 juni is het dan zover.............100 dagen 'relatieve rust' staan op de teller

Het is geleden van 26 februari op de veldrit van Lebbeke dat ik mijn hartspier nog eens aan het werk gezet heb

Vandaag op de avondwedstrijd van IJzendijke wordt begonnen aan het intense voorbereidingsgedeelte

Alles is zoals jaarlijks heel goed gepland, ieder jaar geniet ik meer en meer van mijn gestructureerde aanpak die loont

( vorig jaar won ik 30 wedstrijden). Komend seizoen is het enige doel het overwinningsrecord van Eddy Merckx verbreken

De teller staat momenteel op 509 overwinningen, 526 is het ultieme doel

Hou u vast Eddy zou ik zeggen ;-)

06-06-2017 om 00:00 geschreven door Mario


27-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EINDE SEIZOEN......................30 OVERWINNINGEN !!!!!!


Na 10 maanden ononderbroken competitie te hebben gereden sluitte ik mijn veldritseizoen eind februari af op de veldrit van Lebbeke, ik was er.........tweede

80 wedstrijden heb ik gereden, 32 wegwedstrijden puur als voorbereiding op het veldrijden waar mijn hartslag nooit in de rooie zone mocht gaan,

mijn laatste wegwedstrijd won ik. Daarna reed ik 48 veldritten waarvan ik 40 keer op het podium stond. 29 overwinningen en 8 tweede plaatsen.

Zonder het te willen won ik voor de twaalfde keer het eindklassement van  de vlaamse cyclocrosscup, dit terwijl ik  niet alle manche's reed

Geen enkele lekke band en geen enkele keer materiaalpech is ook iets om fier op te zijn want dit creëer je immers zelf.

Het jaar 2017 is ook al goed ingezet.....9 overwinningen en 3 tweede plaatsen, tevens mag ik met de Oostvlaamse kampioenentrui rondrijden bij WBV,

De Belgische-Europese-en Wereldkampioenentrui bij  LRC

Ik ga nu vooral 100 DAGEN rust nemen en afspraak maken met jullie ergens half september

Ik wil tot slot de iets méér dan honderduizend volgers van mijn blog bedanken, voor jullie blijf ik iedere week terug na weeral een overwinning de update doen.

Voor seizoen 2016/2017 staat er maar één doel op het programma: EDDY MERCKX (525)  EN VOORAL LUDO GIESBERTS (535) van die eeuwige tabel vegen

Lammie wil bovenaan staan !!!!!

Er is niets fout met motivatie al besef ik maar al te goed dat ik zeer dankbaar moet zijn met mijn gezondheid

Een dankwoord is ook op zijn plaats voor mijn ouders die geen enkele wedstrijd missen en mijn vrouw die er altijd is achter de schermen, zonder deze mensen was ik maar

een schim

27-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


12-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 FEB ARDOOIE.............................9de overwinning


Ardooie was de afsluiter van het lrc seizoen 2016/2017, ik had er nog nooit verloren dus lag de lat weeral hoog. Eigenlijk is het altijd zo, als ik NIET win

heb ik gefaald, niet alleen voor de buitenwereld maar ook voor mezelf. Een mooie organisatie van renner Dirk Dekeerle en zijn team. Normaliter

is Ardooie voor rhino's, zeker met de sneeuwval de dag voordien. Ik had alles al klaargemaakt op zaterdag. Wat denken jullie........toen ik de

omloop verkende was het voor alle tuben behalve voor de rhino's....Ik had echt geen zin om dat nog te veranderen voor de wedstrijd. Omdat ik nog

steeds over een super-conditie beschik zou het zo ook wel gaan, die extra wattage die ik moet trappen zal wel voor iets goed zijn dacht ik.   Het was traditiegetrouw

Rogge die sterk opende voor Wille, Houwen en D'hooge. Ik hield me de eerste ronde een beetje in maar merkte toen al op dat ik over een normale dag

beschikte. Eén ronde verder was het enkel nog Houwen die voor me uit reed. Ik vond het welletjes, versnelde en de kloof kwam er relatief snel. Ik maakte

er toch nog een degelijke training van en reed 45" weg,  ik won de 30ste wedstrijd sinds de start van mijn voorbereiding en kon hiermee een mooie dikke streep

onder een weeral topseizoen trekken

Bedankt aan de vele supporters, inrichters, renners en vooral aan het volledige bestuur van lrc die het mogelijk maken dat wij onze hobby kunnen uitoefenen


12-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


04-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 FEB DIKKEBUS................................8ste overwinning


Voor de derde veldrit op 8 dagen moesten we deze keer naar het uiterste puntje van de westhoek reizen, meerbepaald in Dikkebus, deelgemeente van Ieper

Door de hevige regenval net voor het aanvangen van de wedstrijden werd het parcours eindelijk nog eens herschapen in een ware wattage-cross

Wat ik vreesde werd ook waarheid.......na het piekmoment in Maldegem afgelopen woensdag had ik vandaag af te rekenen met een mindere dag, ingecalculeerd

en normaal moet ik dan ook nog een wedstrijd bij lrc kunnen winnen doordat topper Patrick Raes al maanden in de lappenmand ligt. De anderen Wille's, Logiers,

Houwens en Appelthansen kunnen op een superdag mij ook het leven zuur maken. Dus was het zaak om toch scherp aan de start te staan. Ik nam het heel rustig aan want het

was op zo'n omloop zaak om u niet op te blazen. Mijn concurrenten hadden dit lesje niet geleerd en na 1 ronde moesten ze allen tandje minderen waar ik

nog niet in de hoge hartslagen gekomen was. Nog in de eerste ronde nam ik de leiding, Houwen, Wille en Logier waren de eerste achtervolgers maar al snel was

er een kloof van 40". Doordat ik niet wou forceren op een mindere dag dacht ik toen al aan herstellen naar volgend weekend toe. Het is echter niet moeilijk om u

volledig kapot te rijden en er niet meer bovenop voor de rest van het seizoen. In alle bescheidenheid durf ik te stellen dat ik een meester ben in deze aanpak en het

sturen van mijn lichaam 

Druipnat maar vooral voldaan overschreed ik de aankomstlijn goed voor een 28ste seizoensoverwinning

Met nog twee crossen te gaan, Ardooie en Lebbeke kan ik de magische grens van '30' wel nog halen

Sowieso is het nu al een topseizoentje.......het zoveelste in rij




                                       

                                                                                                 

                                             

                                                                                                         

04-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


02-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 FEB MALDEGEM (Parkcross) ......7de overwinning


De parkcross van Maldegem is sinds het afhaken van Eeklo ( mijn thuisbasis) de allerbelangrijkste cross van het seizoen, niet alleen voor mij maar ook voor mijn zoon

Laudelino.  Weken leven we samen naar deze wedstrijd toe, veel profs zouden een puntje kunnen zuigen aan onze kennis en aanpak. En ja, het heeft geloond, onze benen waren zo

goed dat we enkel da wedstrijdje nog moesten rijden en ......sturen. Klinkt misschien een beetje cru maar het was nu eenmaal zo. Dit is echter het toppunt van pieken

Ik moest de strijd aangaan met Verloo en Europees kampioen Verhaegen....Ik nam de eerste koershelft het heft in handen, enkel Verloo kon de kloof klein houden. Verhaegen

had een mindere dag want hij prutste in de zandpartijen en verdween al snel uit mijn gezichtsveld.  Hij eindigde op iets  meer dan 2 minuten als derde

Vooraan werd de overwinning beslist in de allerlaatste ronde, ik had Verloo laten terugkomen en heel veel kopwerk laten doen. Ik wist echter dat ik nog een bom overhad.

Nam de kop net voor de laatste en enige modderstrook, knalde erdoor en zag dat Verloo zich van spoor had vergist (wat eigenlijk mijn bedoeling was)

hij kwam ten val. De laatste hindernis, de zandstrook voor de aankomst kon ik zelfs al spelend en wuivend naar de menigte doorfietsen...Ik won de thuiscross met 18" voorsprong

Meteen mijn 6de zege in het park van Maldegem ( 4x wbv & 2x lrc) en een 27ste overwinning van het seizoen

Bij Laudelino was het ook een tweestrijd met Vandevelde Mathias....infeite moest hij er gewoon voor zorgen, geen fouten te maken want hij reed gewoon weg als hij dit wou

Zijn rondetijden waren gelijk aan de top 12 bij de elite later op de dag

We hadden alles op voorhand goed besproken en ons plannetje klopte, ook hij won na een solo van anderhalve ronde  voor 2000 dol geworden toeschouwers !!!

Het feestje kon beginnen, en of we ervan genoten hebben, we werden in de tent als helden ontvangen, ZALIG !!!!..........de kater(s) nemen we er graag bij

Ikzelf rij nog 3 crossen, Dikkebus & Ardooie bij mijn allerbeste vrienden van lrc en Lebbeke als afsluiter bij wbv

30 overwinningen zit er nog in als ik ze alle drie win.....


                                     

                                     

                                     

                                      

                                                                           

                                      

02-02-2017 om 00:00 geschreven door Mario


28-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 JAN OEDELEM.............................6de overwinning


Met 3 crossen op 8 dagen gaan we de laatste drukke periode tegemoet...zoals gepland is de conditie nog steeds in stijgende lijn

De top moet er komen as woensdag op de parkcross in Maldegem. Daarom plande ik vandaag iets speciaals door helemaal achteraan het pak

als een van de laatsten te starten. Mezelf een beetje extra druk opleggen was de bedoeling maar ik zat na 200 m al in.......4de positie

Eén rondje de kat uit de boom gekeken en de koers in handen genomen tot het eind. Tegenstand was er niet maar toch heb ik mezelf met enkele

deugddoende intervalprikkels een eer bewezen. Ik won de wedstrijd met 1' voorsprong op  Houwen

Laudelino, die ook piekt naar de parkcross, deed op mijn vraag net hetzelfde. Als allerlaatste beginnen aan de cross. Ook hij fietste makkelijk 1'

voorsprong bijeen. 

Op naar Maldegem.....


             

                           


                                    
                                                                                               

28-01-2017 om 22:41 geschreven door Mario


23-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 JAN MALDEGEM.........................5de overwinning


De parkcross in Maldegem is toch iets waar ik jaarlijks naar uitkijk. Het is wel niet te vergelijken met de cross bij wbv omdat de mooiste

zandstrook eruit gelaten is, de bruggen staan er nog niet waardoor  de cross dus ook veel lichter is. Naar schatting 1500 toeschouwers op dit

top-event georganiseerd door Jong Cycling Project. Zonder verkenning begon ik de wedstrijd, khad me voorgenomen om enkele ronden de

kat uit de boom te kijken want ik wist niet waar er eventueel gladde plekken op de omloop lagen. Rogge, Appeltans en Wille wachten echter

niet op de plaatselijke renner en trokken het gashendeltje volledig open. Ik moest een 10 tal seconden prijsgeven maar beetje bij beetje begon

ik het parcours te kennen. Ik nam de kop en ja.........ik kon een kloof slaan die steeds groter werd. Ik leefde me nog een halfuurke uit op de

prachtomloop ondersteund door niets dan aanmoedigingen. Het deed deugd....de Maldegemnaren hebben me in hun armen gesloten.

De cross in Eeklo ( mijn ex-thuisbasis) is bij deze volledig uit mijn hoofd verdwenen, niet alleen door mij maar vooral door jullie supporters

DANK U





                                 

                                          

23-01-2017 om 11:31 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 JAN ASSENEDE............................12 de eindzege !!!


 Reeds 10 jaar wordt ik ziek de week voor Assenede, alsof het in de sterren geschreven staat kreeg ik donderdagavond plots een lichte koorts opstoot

Gelukkig kon ik deze onderdrukken en kon ik de wedstrijd in Assenede uitrijden, iets wat voldoende was  voor een 12de eindzege, ongeevenaard net

als mijn 153 manche's die ik er gewonnen heb.  De wedstrijd zelf won ik niet want door een iets mindere start kon ik niet voorbij steken waar nodig om

Belgisch kampioen Verhaegen bij te benen. Toen ik vrijgeleide kreeg en iets later nog eens seconden lang werd opgehouden door achterblijvers van de

B categorie liet ik het schieten....s'middags moest ik nog in eigen Maldegem aan de start staan bij de lrc nevenbond. Op 3 ronden van het einde merkte ik

plots op dat mijn achterstand op de koploper verkleind was, ik begon terug te rijden en kwam weliswaar nog terug tot 15". Vijgen na pasen.....

23-01-2017 om 11:01 geschreven door Mario


16-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 JAN WESTKAPELLE...................4de overwinning


 Vandaag wedstrijd in een deelgemeente van Knokke. Het terrein waar de rode duivels hun uitvalbasis hebben vooraleer ze afreizen naar een groot tornooi

was the place to be. Op en rond de plaatselijke voetbalterreinen is er daar echt wel iets heel moois uitgetekend door de ' Aldariekskes' het plaatstelijke

wielerteam. Techniek nam de bovenhand vanmiddag. Ik had mijn fietsen de avond voordien gemonteerd met gewone grifo tuben, toen ik uit de kleedkamer

kwam was het aan het regenen. Ik wist toen al dat ik enkel met rhino's kon rijden maar om het mezelf niet makkelijk te maken vertikte ik het om alsnog van tuben te wisselen

Grootste concurrent Rudi Wille was gekwetst en ik wou er toch een deftige training van maken door met verkeerde banden te rijden. Appeltans kon me moeiteloos

volgen want ik draaide op de glibberige stroken als in een vertraagde film...kvond het eigenlijk wel leuk....en moest de volledige wedstrijd voluit gaan.

Missie geslaagd dus. Ik won de wedstrijd tenslotte met 5" voorsprong op Francis Appeltans en 30" op een steeds maar sterker fietsende Logier  Christophe

Later op de namiddag maakte mijn zoon Laudelino onze dag compleet door ook met de overwinning naar huis te gaan.



16-01-2017 om 20:25 geschreven door Mario


14-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 JAN LOKEREN.............................3de overwinning


Wat de inrichtende macht daar in Lokeren verwezenlijkt heeft verdiend een dikke pluim. In Park Ter Beuken tekenden ze een ware Zwitserse omloop uit. Eentje uit de oude doos

zoals veldrijden eigenlijk hoeft te zijn. Akkoord niet alle inrichters beschikken over deze mogelijkheden maar het wordt hoogtijd dat we van die saloncrossen afstappen

De wedstrijd nu....Europees en Belgisch kampioen (wbv) Guido Verhaegen schoot als gewoontegetrouw als een pijl uit een boog vooruit. De Keerle en Gladines waren de eerste achtervolgers

Ik volgde in de openingsfase pas op rang 4. Groot was mijn verbazing toen ik na een halve ronde plots koploper Verhaegen bijbeende. Ik voelde me niet de mindere van de kampioen

en nam de leiding over. Zonder echt te versnellen had ik plots een kloof, ik zag Verhaegen in  de fout gaan en toen was het echt wel mijn moment om de gas open te draaien.

Ronde na ronde kon ik de kloof uitdiepen onder heel wat aanmoedigingen van het publiek mede gesteund door de topomroeper op de omloop...het gaf me vleugels.

Tenslotte won ik onverhoopt de wedstrijd met 40" voorsprong op Verhaegen en 2'13" op Gladines

Met deze zege is een 12de eindzege in de vlaamse cyclocrosscup een vaststaand feit met nog één manche voor de boeg.

Assenede volgende week zondag staat echter ook met rood aangestipt bij lammie

Uitslag:    http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/tag/wielrennen/Lokeren-2016/lokeren-d-renners-masters-c?rankingType=StageResult

                                      

                                                        

                                                        

14-01-2017 om 22:28 geschreven door Mario


09-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 JAN INGOOIGEM..........................2de overwinning


De dag na mijn 500ste overwinning stond ik al terug aan de start te Ingooigem, het feestje was nog niet echt verteerd maar stilstaan is achteruitgaan

Als ik mijn doelen wil bereiken moet ik aantreden...

Het parcours die we er voor de wielen geschoven kregen was gewoonweg schitterend. Ook daar weten ze van (veldrit) wanten

Het startschot kwam deze keer wel op tijd zodat niemand reden tot klagen had.

Het was traditiegetrouw Evergemnaar Rudi Wille die zeer sterk opende, ik volgde de debatten op rij 4

Na één ronde kwam ik in mijn ritme en verzwakten de anderen, het sein om te kop te nemen en mijn cross te rijden.

De kloof met de eerste achtervolger Wille groeide gestaag en ik genoot met volle teugen van dit speeltuintje voor mij

De laatste ronde reed ik  het melkzuur uit de beentjes zodat ik al aan herstel kon denken.

1. Lammens

2. Wille op 25"

3. Logier op 1'10"

09-01-2017 om 18:54 geschreven door Mario


07-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. 7 JAN BOEKHOUTE............. 500 STE OVERWINNING

   

                                                         VIJFHONDERD !!!!!


Voor velen een gewoon getal maar als het om een aantal overwinningen gaat in wielertermen is dit gewoonweg uitmuntend

Wie had dit ooit kunnen denken toen ik als 10 jarig jongetje mijn eerste koersfietsje kreeg van mijn ouders

                                               

                      
 

Via omzwervingen als voetballer bij KFC Eeklo en als veldloper bij ACME kwam ik eerder toevallig met de veldritsport in contact


         


Alles begon met een speelkameraadje uit een aanpalende straat in Eeklo mijn geboortestad. Ik was 13 jaar toen ik bevriend was met een jongetje die steeds maar

met een crossfietsje heen en weer reed. Kvond dit wel leuk en onze wegen kruisten elkaar al snel. Op een dag kwam Geert, want zo noemde mijn vriendje me halen

na schooltijd om te gaan spelen. Mijn ouders vertelden me s'avonds dat het de zoon was van  wereldkampioen veldrijden Eric De Vlaeminck die 300m verder

woonde. Vanaf die moment waren we onafscheidelijk, ieder vrij moment gingen we samen stunten uithalen en lachten ons rot. Mijn tweede thuis was de ondergrondse

garage van Eric, wat we daar zagen tartte mijn verbeelding. Eric was maniakaal met zijn materiaal bezig, hij boorde overal gaten in om het gewicht te reduceren

Remgrepen, stuurpennen, zadelpennen, manuvellen, remhoeven....niets was veilig voor de boormachine. Het spreekt voor zich dat wij ons nadien ook uitleefden

op ons vehicle.

 
                                                                    

Het kon niet lang uitblijven of ik kreeg ook een crossfiets van mijn grootouders, kweet nog heel goed welk merk...nen blauwen BERTIN

Het plaatselijke stekkebosje, ieder paadje op het toen nog onbebouwd industriepark maar vooral de bekende Eekloose ' sturten' waren ons

aktieterrein. Heel af en toe mochten we zelfs meetrainen met de wereldkampioen himself, ik trok mijn ogen wagenwijd open en slorpte alles

op, niets ontging me .

Iedere week mochten Geert en ik meetrainen met de meetjeslandse beroepsrenners in de Lembeekse bossen. Eric en Roger De Vlaeminck,

Ronan De Meyere, Rudy Mathijs, Patrick Coquyt, Frank Hoste, Fons Van Parijs, Noel Foré en vele anderen bevolkten ons elitegroepje

Het spreekt voor zich dat wij ons daar met heel veel plezier tussenwrongen.

Voor we beiden 15 jaar werden reden we twee crossjes. Ik won mijn tweede wedstrijd meteen al het BK der niet aangesloten in

Zomergem-Nekke.  Ronny Goethals ( net als mij nog steeds actief bij de masters) was tweede


                                                  

                                                                          

Meteen was de allereerste overwinning een feit, ik was stomverbaasd dat het zo snel lukte en was vertrokken.

Mijn vriend Geert haalde de daaropvolgende jaren een hoger niveau dan ikzelf, hij werd Oostvlaams en  Belgisch kampioen

bij de liefhebbers ( nu elite z/c genaamd). A crossen won hij ook af en toe.  Ik moest het stellen met jaarlijks enkel overwinningen in het veldrijden.

Zowel bij de nieuwelingen, junioren, en liefhebbers. Onze programma's liepen in het weekend ook niet altijd gelijk. Op een dag reed en won ik de B veldrit

van Harelbeke, Geert had als Belgisch kampioen een contract gekregen in Heist-op-den-Berg. Toen ik samen met mijn ouders met de auto naar huis reed luisterden

we naar het nieuws, groot was onze verbazing toen ze het nieuws begonnen met de veldrit van Heist-op-den-Berg. Geert De Vlaeminck was er overleden na een

hartaderbreuk !!!

Mijn wereld stortte in.....iedere dag zag ik Geert die toen net als ik in Maldegem woonde. 

 
                                                                                  

Ik kon de draad moeilijk oppikken de rest van het seizoen, droeg Geert ten grave in de Sint Vincentius kerk van Eeklo en gaf er op

het eind van dat seizoen de brui aan. Ik zag het niet meer zitten om nog te crossen

 
                                                                                                    
 

Na exact 100 dagen nietsen kreeg ik op een dag een ingeving van bovenaf  .....ik moest en zou herbeginnen, het moest een come-back

worden in naam van Geert. 10 kg zwaarder begon ik terug aan de voorbereiding, 3 maanden later won ik 7 wegwedstrijden bij de liefhebbers van

de 21 keer dat ik startte in de zomer. In de winter werd ik Oostvlaams kampioen en zegekoning met 15 overwinningen, ik won 2 A crossen ( koppenberg

en Doomkerke). Op het eind van dat veldritseizoen werd een eerste herdenkingsprijs Geert De Vlaeminck georganiseerd in Eeklo, op het industrieterrein

waar we samen speelden door de grachtjes met onze fietsen. Die dag kwamen quasi alle Eeklonaren naar buiten om hun steun te betuigen aan de familie van Geert

Ze waren met duizenden.... Ik kreeg als oostvlaming, zegekoning, Eeklonaar en vriend van GEEN contract van de organisatie. Ze focusten zich op de internationale

vedetten. Wereldkampioen Paul Herrygers, Belgisch kampioen Erwin Vervecken, Danny De Bie, Mario De Clercq, Peter Vandenabeele, Peter Van Santvliet, Jiri Pospisil

Peter Willemsens en vele anderen waren gecontracteerd. Ik was op van woede en laadde me een ganse week op....Ik moest op de laatste startrij starten maar dat deerde me niet

ik zou eens tonen wie Lammens was....Eén uur later won ik de wedstrijd na een solo van 3 ronden. In de laatste rechte lijn dubbelde ik Sven Nys. De Eeklonaren waren in extase en brulden me vooruit,

ik moest enkel nog sturen....het gevoel dat ik toen had was gewoonweg bovenaards, ik reed er niet alleen want Geert was die dag bij me

De tranen rolden toen ik over de streep reed, mijn zoon Laudelino begreep  niet waarom papa weende, hij troostte me.  S 'avonds werd mijn stunt uitgebreid getoond in SPORTWEEKEND.

Tijdens het schrijven van dit stuk krijg ik nog steeds kippenvel.

De trofee die ik toen kreeg is de enige die ik bewaard heb, hij heeft een speciale plaats gekregen ten huize Lammens, de bloemen bracht ik naar zijn rustplaats, een uur heb ik er staan wenen heel alleen

De daaropvolgende jaren reeg ik de overwinningen aan elkaar, jaarlijks een 25 tal. Ik won Oostvlaamse, Belgische en wereldtitels bij wbv,  zelfs 79 wegwedstrijden

bij de liefhebbers

Ieder jaar maakte ik van de veldrit van Eeklo mijn hoofddoel Ik won de wedstrijd 10 keer op rij en  verloor er nooit


                                        


De laatste 10 jaar doe ik het vooral bij de masters en nevenbonden met overwinningen als gemene deler

Vandaag won ik de wedstrijd in Boekhoute ( lrc) goed voor de 500ste uit mijn carrière opgedragen aan Geert !

De cirkel is nu  helemaal rond.......of toch niet ?

Kheb me nog twee ultieme doelen vooropgesteld, Eddy Merckx ( 525) en Ludo Giesberts ( 535) zijn de twee renners die

ik nog wil voorbijsteken qua aantal overwinningen, moest me dit ooit lukken ben ik de absolute zegekoning allertijden in België

Of het me ooit zal lukken weet ik niet en het moet ook niet meer. Ik ben zeer dankbaar dat ik dit uit mijn lijf heb kunnen halen met

het beetje talent dat ik heb meegekregen, dankbaar voor mijn gezondheid, dankbaar voor de vele mensen die me altijd gesteund hebben

Eén persoon wil ik vooral niet vergeten........GEERT want zonder hem was me dit nooit gelukt !

Mijn laatste woord richt ik dan ook naar hem toe.

 
                                                                    


Maatjen.......hoe ist daere? Ja kweetet........komme nie vele af e naar tgraf ma kga der werk van maken, beloofd

Kmis u zo erg.....verdomme é..........ma kpeize wel daje fier zijt op mij en vooral op Laudelino mee zijnen trui e,

vandaege e tij zelfs ook gewonnen, gelijk dat tem da ook voor u gedaan e.......raar

Kweet da we vele ruuze gehad ebn, onze karakters waren hetzelfde en da botste soms keer e

Den avond voor de fatale dag benk nog ke bij u geweest en ge kun nie geloven oe blij dak ben dak da gedaan eb

kweet nog alsof dat gistern was ......daje ook content waart dak afkwamme...

Op een dag zijn we were teupe, ge ga nogal een beetje moe luistern zulle, wa da kik allemaele te vertelln eb....hohoo....

 ma......kga ier wel nog een beetje proberen blijven zulle want kheb ier ook mijn dierbaren die ik graag zie

Slu maat, hou u goe e.......


Mario

07-01-2017 om 00:00 geschreven door Mario


31-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 DEC NEVELE...............................29ste overwinning


http://www.ermmediasite.be/nieuws/sport/882-mario-lammens-wint-veldrit-te-nevele


31-12-2016 om 09:48 geschreven door Mario


26-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 DEC HOUTHULST.......................28ste overwinning


Sommige veldritten staan, als je ze eenmaal gereden hebt bovenaan het lijstje, zo ook Houthulst. Een parcours om U tegen te zeggen

De inrichters weten daar echt van wanten. Enkele nachten nattigheid zorgden ervoor dat het een uurke lang genieten was vandaag.

De openingsronde liet ik over aan anderen, als ik mijn moment gekomen acht probeer ik toe te slaan, meestal met succes

De topconditie is nu echt wel een tweede keer aanwezig dit seizoen, er komt nog heel veel lekkers aan dus.......LAAT MAAR KOMEN


                                                                                  

                                       

26-12-2016 om 00:00 geschreven door Mario


19-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 DEC RONSE..................................27ste overwinning


Omdat wij op voorhand wisten dat Ronny Couliez de bezieler was achter deze prachtige lrc organisatie hadden we al een tijdje gepland om daar alletwee te rijden

Als Laudelino dit doet mag je er donder op zeggen dat hij gemotiveerd is. Vandaag terug een pak renners (338) in alle verschillende categorieën. Het is eigenlijk een beetje

normaal geworden, de meeste inrichters vinden de organisatiekosten bij wbv de pan uitswingen en kiezen voor een organisatie die bijna niets kost bij lrc maar die toch

garant staat voor succes.

Beider wedstrijdverhaal was eentonig....ik nam de kop over van vlaams kampioen Rudi Wille en reed na de eerste technische strook, een schuine taluud, weg van mijn

concurrent en zag hem pas terug na de wedstrijd. Dirk Dekeerle ( foto) was knap derde op anderhalve minuut

Bij Laudelino hetzelfde verhaal, startend vanuit de buik van het deelnemersveld rustig opschuivend en in  ronde 2 versnellen, een solo afwerkend tot het einde

Ook hij demonstreerde en won met 1' voorsprong op Dieter Coussens


 




                                                 

                                                 

                                                 

                                                  

                                                  

19-12-2016 om 16:30 geschreven door Mario


18-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 DEC LICHTERVELDE.................26ste overwinning


Wie vlaaamse cyclocrosscup zegt weet dat ik er als de kippen bij ben om puntjes te sprokkelen. Doordat ik enkele manche's links laat liggen en toch het eindklassement

voor een 12de keer wil winnen moet ik wel telkens het maximaal aantal te behalen punten proberen te vergaren.

Zo lukte ook vandaag, na de tussenspurt voor mijn rekening genomen te hebben trok ik in de aanval met een beresterke Dirk Dekeerle.

Op een rondje van 2,3km lagen 54 bochten, iets wat op het lijf geschreven staat van mijn compacte kompaan.

Dekeerle bleef drie volle ronden lang in mijn zog kleven tot....plots zijn veer brak. Ik hoefde enkel op automatische piloot mijn uurke vol te maken

om een 26ste zegetocht succesvol af te ronden, meteen ook goed voor een 150ste zege   in de vlaamse cyclocrosscup

Dekeerle bleef tweede voor de ook al sterk fietsende Wille

Bij de masters B won Stefan Nerinck ( zie foto)


                                             

                                                      

18-12-2016 om 09:58 geschreven door Mario


11-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 DEC ZINGEM...............................25ste overwinning


Omdat ik in Zingem al heel veel gewonnen heb en Laudelino er ooit zijn eerste cross won bij de junioren heb ik toch wel een speciale band met deze plaats

Meer bepaald het domein rond de visvijver ligt me als gegoten. Eén zijn met je fiets is daar een allereerste vereiste.  Omwille van die reden had ik de dag voordien

met de handrem opgereden in Varsenare. 

Dat lrc bond in de lift zit bewijst het sterk deelnemersveld in mijn categorie, een top 5 rijden is niet meer voor middelmatige renners. Zelfs wbv- renners bijten er hun

tanden op stuk. Vandaag waren de Fransman ( en mijn vriend) Jean Pierre Chalas, de Canadees Marc Boudreau, Rudi Wille, Erik Myngheer, Marnik Dewaele en Peter

Ballet een kleine greep uit de toppers aan de start die ik moest zien getemd te krijgen. Na de start kwamen alle renners in een trechter terecht dus was het zaak om daar

in de top 2 te zitten, iets wat me lukte na Wille die de kopstart genomen had. Na één ronde stak ik aan een balkenpartij de koploper voorbij en trok ten aanval. Net als

vorige week weerde de kampioen van vlaanderen ( zie foto) zich als een duivel in een weiwatervat. De volledige wedstrijd was het een kat en muisspel tussen hoop en al

een 15 tal seconden maximum. Nu....voor mij is die marge voldoende want het is toch enkel die eindmeet die ik als eerste wil overschreiden. Wel jammer voor mijn

sympathieke concurrent, zijn moment de gloire  komt er heus nog wel eens aan. Myngheer was derde voor Fransman Chalas en de Canadees Boudreau

De 25ste overwinning van het jaar was meteen goed voor de 495ste overall.....

Nog 5 te gaan en de ongelofelijke kaap van de 500 zouden gerond zijn, daarmee zou ik bij de creme de là creme horen der aantal groot-winnaars in Belgie en Nederland

Uiteraard de beer niet schieten alvorens hij geschoten is.........het aftellen mag nu alvast beginnen

                                                                                                                   FOTO'S:    ERM MEDIASITE


                                       

                                        

                                       

                                       

11-12-2016 om 00:00 geschreven door Mario




Zoeken in blog


GESELECTEERD VOOR HET WK GRAVEL TE LEUVEN 2024

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs