Foto
EUROPESE ZEGEKONING ALLERTIJDEN

Renner:

Mario Lammens

675 overwinningen 

3 profzege's ( veldrijden)

Koppenbergcross, 1e GP Geert De Vlaeminck Eeklo, Doomkerke

1 x geselecteerd voor wereldbeker veldrijden elite ( Kalmthout)

11x wereldkampioen

3 x  wereldkampioen UCI masters (veldrijden)
2 x  wereldkampioen VWF (veldrijden)
5 x  wereldkampioen LRC  (veldrijden)


8 x  Europees kampioen veldrijden

       LRC (7),  VWF (1)


16 x  Belgisch kampioen

5x Belgisch kampioen amateurs/masters (veldrijden)

5 x  Belgisch kampioen LRC (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen 14 jarigen (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen op de weg cat A     VWF
1 x  Belgisch kampioen op de weg cat C     LFT

1x Belgisch kampioen op de weg LWU cat D

1 x  BeNeLux kampioen op de weg  WAOD cat B


23x provinciaal kampioen

 Elite z/c en amateurs/masters WBV, lft en lwu, en wbv MTB


5  x  Kampioen van vlaanderen
LRC veldrijden


SAMEN GOED VOOR 60 KAMPIOENENTRUIEN


167 overwinningen in vlaamse cyclocrosscup

15  x veldrit Maldegem ( parkcross)

13 x veldrit Knesselare

12 x veldrit Beernem

11 x veldrit Eeklo waaronder 1 x bij elite

11x veldrit Assenede

11 x  veldrit Zelzate

10  x  veldrit Varsenare

10  x veldrit Ardooie (wbv)

8  x  veldrit Balegem

14 x eindwinnaar van de vlaamse cyclocrosscup

 5 x wegwedstrijd Spiere Helkijn ( 3x liefhebbers, 2x lwu)

53 kampioentruien

11 medaille's op BK veldrijden ( wbv) ...5 x Goud, 5 x Zilver, 1 x brons

2 x zegekoning bij de liefhebbers ( elite z/c) in het veldrijden met 13 en 15 overwinningen

Sportman van het jaar 2004 in Maldegem

Etc, etc.....

MARIO LAMMENS Belgisch zegekoning met 675 overwinningen
11 X WERELDKAMPIOEN VELDRIJDEN UCI / VWF/ LRC 8 X EUROPEES KAMPIOEN 16X BELGISCH KAMPIOEN
Volg hier de verhalen van de Belgische zegekoning aller tijden in het wielrennen
05-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 DEC LANGEMARK (WK).............24ste overwinning


Voor het WK in Langemark moest ik als leider in de vlaamse cyclocrosscup de manche in Belsele laten schieten. Niet erg want ik bleef toch leider na vandaag

Op een hobbelige en zeer technische omloop konden de renners nooit hun wattage kwijt, iets wat natuurlijk in mijn nadeel speelde. Rudi Wille was de enige die kon

wedijveren naar de hoogtst te bereiken kampioenentrui. Bij het ingaan van ronde twee reed ik van hem weg, mijn voorsprong liep echter nooit verder uit dan 15"

Niet naar mijn zin omdat ik nooit mijn 'reserve-knopje' kon inschakelen, iets wat ik normalitair iedere wedstrijd probeer te gebruiken vooral met het oog

op wat nog komen gaat. De buitenlandse inbreng beperkte zich tot enkel Engelse renners die echter nooit in het stuk voorkwamen, ze eindigde respectievelijk

16de en 18de

Na 45' was ik, naar alle bescheidenheid, de terechte winnaar. Ik heb er s'avonds enkele lekkere flessen champagne op gedronken met mijn dierbaren

Het seizoen is nu al geslaagd, meer zelfs, het kan niet beter. Ik werd PK ( wbv), BK, EK en WK bij lrc. Andere titels die me aanspreken zijn er niet

Het was trouwens mijn 8ste wereldtitel uit mijn carriere, mijn 3 UCI-titels ( masters) als uitschieters natuurlijk

Tot slot wil ik de vele mensen die me aanmoedigden vanharte danken. Ik voel me zeer goed bij mijn vrienden van lrc

Voor hen geef ik iedere week het beste van mezelf.


 


                                        

                                        
                                                                                                     

                                          

                                           

05-12-2016 om 00:00 geschreven door Mario


03-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 DEC WETTEREN............................23ste overwinning


Eén dag voor het wereldkampioenschap lrc reed ik een manche van de vlaamse cyclocrosscup in Wetteren

Het parcours was niet echt iets voor rug-lijders, geen 100 m rechtdoor en het volledige parcours was schokken

van de ene put naar de andere.  Gelukkig is het voor iedereen hetzelfde. De Keerle nam de kopstart voor D'hooghe

Houwen en mezelf.  Net voor de tussensprint nam ik de leiding om de punten binnen te rijven. Ik trok door en had een

kloof die ik de volledige wedstrijd makkelijk kon onderhouden met in het achterhoofd al mijn hoogtepunt die er morgen

zou moeten aankomen.

De dichte mist deed mijn luchtwegen geen deugd....ik verlies 50% van mijn longcapaciteit op zo'n dagen.

D'hooghe tweede en Houwen derde stonden naast mij op het ' Klaaspodium'

Alle drie de editie's van de Klaascross heb ik op mijn erelijst geschreven, iets om fier op te zijn vind ik



                                                        

                                                       

03-12-2016 om 20:08 geschreven door Mario


27-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 NOV HELECINE............ BK AMATEURS/MASTERS


De Lammie's zijn een vaste waarde bij de Belgische veldrittop der amateurs en masters. Ikzelf heb al 5 Belgische veldrittitels bij de

masters behaald en verder niets dan ereplaatsen. Vandaag kon ik mij verzoenen met een knappe 4de plaats, zeker omdat de dag volledig

in het teken stond van onze zoon Laudelino die er een gooi deed naar zijn eerste Belgische tricolore. Even overwoog ik om zelf niet te

starten en zodoende de focus volledig op hem te leggen. Op het middaguur was het aan de amateurs, er waren 5 favorieten. Jorn Montaigne

was al snel uitgeschakeld door materiaalpech. Bryan Vispoel en Laudelino bleken de sterksten van het lot op een zware en technische omloop

Alles werd beslist in de laatste ronde. Laudelino begon met een achterstand van 4" op Vispoel maar halverwege kwam hij aansluiten na een

zware modderstrook. Toen was het effen souplasse spelen want er was nog één heikel punt. De laatste lussen voor de eigenlijke sprint moest je

kost wat kost als eerste aanvangen. We hadden dit samen voor de wedstrijd wel 20 keer opnieuw verkend met ik als zijn tegenstander. We duwden

elkaar zoals in een echte strijd....Laudelino deed wat moest na een duel van 500 meter met Vispoel. Eenmaal uit die lussen was er nog een

sprint licht bergop voor de tricolore. Vispoel kwam nooit meer naast Laudelino en de titel was binnen. De ontlading was enorm bij de entourage

De massa supporters leefden met ons mee. Een topdag in ons leven en superfier op zo'n topgast, op en naast de fiets

Laudelino Lammens Belgisch veldritkampioen amateurs 2016/2017



                                                     

                                             

                                                            

                                                            

                                                                                                 

                                                                                                                                

27-11-2016 om 00:00 geschreven door Mario


26-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 NOV ARC WATTRIPONT...........22ste overwinning


Arc Wattripont, een nieuwkomer in het lrc veldritcircuit....en/of ze daar van wanten weten. Een omloop en dito organisatie om U tegen te zeggen

In de verkenning dacht ik ' dit wordt een makkie vandaag'

Niets was echter minder waar. De mistsluier die er hing, deed me de das om. Ik heb altijd slechte dagen als de lucht niet open is

Vandaag was het niet anders. Een slechte start door het klikpedaal te missen vond ik nog niet erg maar Wille, Appelthans, De Keerle en Rogge

wachten natuurlijk niet op de Belgische kampioen. Een halve wedstrijd duurde het tot ik bij koploper Wille kwam aansluiten. Tot dan toe

ondervond ik geen last van de luchtwegen maar toen ik probeerde weg te rijden van Rudi Wille ging de alarmbel af....de hartslag kon gewoonweg

niet hoger. Ik ken dit gevoel en dus moest ik het op een korte uitval houden vandaag. De voorlaatste ronde sloeg ik toe aan een technische passage

bij een moeilijk te berijden heuveltje. 10 " bleken genoeg voor de overwinning. Wille bleef aandringen zodat ik niet echt kon uitbollen

Missie echter volbracht

26-11-2016 om 00:00 geschreven door Mario


20-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 NOV AALTER ( BK) ...................21ste overwinning


Vandaag stond een derde kampioenentrui op het spel, de eerste twee won ik namelijk het EK ( lrc) en de oostvlaamse veldrittitel bij wbv (categorie masters)

De dag voordien reed ik een manche van de vlaamse cyclocrosscup met de handrem op, met een derde plaats kon ik al glimlachend Uitbergen verlaten

Even vreesde ik dat de wedstrijd vandaag zou afgelast worden door de hevige rukwinden maar de wedstrijd ging toch door. Het parcours in Aalter is als het

ware voor mij gebouwd, supersnel en technisch. Wille, Raes, Rogge, Appelthans, Myngheer, De Waele en Ballet waren op papier de kandidaten voor de tricolore

Na één ronde waren echter Raes en Wille mijn enige metgezellen. We zouden onder ons drie (zie foto) uitmaken wie als Belgisch kampioen 2016/2017

zou gekroond worden. Het werd een kat en muis spelletje waarin ik beide medekoplopers al het werk liet doen. Ik had superbenen maar liet dit niet blijken.

Voor de wedstrijd had ik allang beslist waar en wanneer ik mijn slag zou slaan. In de voorlaatste ronde toen ik mij klaarmaakte om 'het' te doen maakte Raes

plots een onfortuinlijke val, voor mij was dit het sein om de plannen te wijzigen en meteen aan te vallen. Wille moest passen maar kon de kloof beperken tot

een tiental seconden. Ik hield makkelijk stand en veroverde daarmee een 11de Belgische tricolore uit mijn carriere. Appelthans was knap derde op ruime achterstand.

Na de wedstrijd heb ik er een goed glas op gedronken, en meer dan dat ook....

Het oorverdovend applaus bij de uitreiking van de trui zindert nog na.

Bedankt Aalter, jullie waren fantastisch.

Bij deze wens ik collega renner Raes een spoedig herstel toe want het is leuker fietsen tegen toppers


                                            

                                                                                                 
 
                                                              

20-11-2016 om 00:00 geschreven door Mario


13-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 NOV ZELE ( PK) .........................20 ste overwinning


Sinds mensenheugenis ben ik in de week voorafgaand aan mijn verjaardag ziek, blijkbaar staat dit in de sterren geschreven....

Net nu stond het provinciaal kampioenschap veldrijden gepland bij wbv. Ik voelde de bui al hangen bij het bekendmaken van

de kalender. Gisteren reed ik een wedstrijd in Oostende met de handrem op. Ik werd met de glimlach op meer dan 5' gereden

van Guido Verhaegen uit Geel. Toch kreeg ik s'avonds terug koorts....

Met een bang hartje trok Lammie senior naar Zele.   Na de eerste verkenningsronde wist ik het al ....op zo'n prachtomloop

doen ze de BEIDE lammie's niets ! Een halve wedstrijd was het zeer goed, daarna moest ik wat gas terugnemen maar dit kan ook

niet anders in gegeven omstandigheden. Met een kleine minuut voorsprong behaalde ik de provinciale veldrittitel voor een

zeer sterke Rudi Wille (Evergem)  en Theo David (Kruibeke)

De 20ste overwinning was meteen goed voor een 15de PK titel en een 37ste kampioenentrui

De dag was echter nog niet voorbij, zoon  Laudelino bezorgde de vele toeschouwers een waar spectakelstuk in een tweestrijd voor de

titel tegen Bryan Vispoel. Laudelino won in een beklijvende eindsprint na een spetterende laatste ronde

Het feestje kon beginnen............... 



                                       

     

                             

13-11-2016 om 00:00 geschreven door Mario


29-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 OKT ZARREN...............................19de overwiining


Zarren is een nieuwkomer in het VCC circuit, en of ze daar voor een binnenkomer zorgden....wat een omloop, ook de bijhorende

accommodatie was om U tegen te zeggen.

Jan Houwen, Dirk Dekeerle en Tom D'hooghe waren de snelle starters. Ik moest alles een beetje ondergaan in de openingsronden

en paste zelfs voor de bonificatiesprint aan de tweede doortocht.

Plots had ik mijn ritme te pakken, dit vertaalde zich in één rush naar de koppositie. Even verder op een technisch gedeelte

ontbond ik mijn duivels en lammie was vliegen.

Meteen was het ook een afscheid aan mijn KUOTA CROSS fietsen die me 168 overwinningen opleverden

Vanaf volgende week doe ik het op het topmodel van STEVENS.




                                                             

                                                             

29-10-2016 om 00:00 geschreven door Mario


23-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 OKT LOCHRISTI..........................18de overwinning


De vlaamse cyclocross cup streek vandaag neer in het mistige Lochristi.  Een snellle omloop is er ieder jaar een terugkerend feit

Tom D'hooghe ( foto)  is de man in form de laatste weken. Hij opende zeer sterk, ik moest me reppen om zijn achterwiel te kunnen houden. Na één ronde

waren zowel Tom als ikzelf het kopduo. De tussensprint nam ik voor mijn rekening tegen een niet aandringende medekoploper. Na een drie-tal ronden

was onze voorsprong op de achtervolgers Ballet, Houwen en De Keerle groot genoeg om het onder ons twee uit te vechten voor de overwinning.

Net voorbij de passage aan de balken moest D'hooghe plots van de fiets met materiaalpech, hij verloor kostbare tijd waardoor hij bij de achtervolgers

verzeild raakte. Ik maakte mijn wedstrijd vlot rond en behaalde in een voor mij 'heilige week' waarin ik 6 wedstrijden reed een knappe 4de overwinning.

Plaats daar nog eens twee 2de plaatsen bij en dit is gewoon subliem. Nu wordt het vooral enkele weken afbouwen want het seizoen duurt nog heel lang.

Ballet was de snelste van de achtervolgers voor D'hooghe en Houwen



                                                                     

                                                                      

                                                                      

23-10-2016 om 22:12 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 OKT OUDENBURG-ROKSEM....17de overwinning


Vandaag lrc wedstrijd in Roksem, deelgemeente van Oudenburg. Op een loodzware omloop kon ik me uitleven.

Doordat ik pas 15' voor aanvang op de locatie toekwam had ik geen tijd meer voor een verkenningsrondje, ook de

bandenspanning was op goed geluk. Ik nam me voor om in het zog van mijn voorgangers het eerste rondje af te werken

en zodoende de juiste rij-lijnen te kunnen inschatten. Ik verloor op bepaalde plaatsen toch wat terrein doordat ik te vroeg

van de fiets stapte om te lopen waar het infeite niet nodig was, dit euvel was na één doortocht wel van de baan. Patrick

Raes ( foto) na die openingsronde volledig voor zijn rekening. Omdat er toch wel wat loopwerk aan te pas kwam aarzelde

ik niet om daar een versnelling te plaatsen. Patrick moest al snel inzien dat de vogel gaan vliegen was. Nietegenstaande bleef

hij de ganse wedstrijd aandringen. Op reserve rijden werd me niet gegund.  Rudi Wille was nogmaals derde na 40 zware minuten

afzien



                                

                                                                          

                                                                          

                                                                                                                             

23-10-2016 om 22:10 geschreven door Mario


17-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 OKT ZINGEM................................16de overwinning


 De 5de manche van de vlaamse cyclocrosscup vond plaats in Zingem. Een memorabele plaats want Laudelino boekte er ooit

zijn allereerste overwinning bij de nieuwelingen. De Zingemse grond ligt me ook wel. Een mooie omloop krijgen we er

jaarlijks onder wielen geschoven, dit jaar zelfs enkele aanpassingen waarvoor ik niets dan lof heb. Kenners zijn het daar !

Mijn eerste twee ronden waren catastrofaal. Ik had een nieuw carbonzadel gemonteerd en mijn tuben stonden iets te hard

voor de hobbelige weide. Ik schoot wel tien keer uit mijn pedalen....nooit meegemaakt. Na een kwartierke kwam ik echter in

mijn ritme. Van de vijfde plaatst schoof ik op naar de koppositie. Toen ik versnelde had ik meteen een mooie kloof op

eerste achtervolger Peter Ballet (foto) en Jan Houwen. Doordat mijn basis enorm sterk is verzwakte ik geen moment. Beiden achtervolgers

vervolledigden het podium.

Ik verstevigde mijn leiderspositie in de vlaamse cyclocrosscup, niettegenstaande ik vorige week een deelname links liet liggen.


                      

                                                

17-10-2016 om 09:17 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 OKT ASTENE-DEINZE.................15de overwinning


De veldritcaravaan streek dit weekend neer in Astene,  jaren geleden was domein ' de ceder' de place to be maar nu moesten we het stellen met één weide en één beek

Nu, de renners maken de wedstrijd dus gaan we niet klagen. Raes en Wille waren zoals gebruikelijk de snelle starters. Ik had een iets mindere start. Toen Wille vooraan

moest afhaken nam ik zijn plaats over.  Raes, die iedere week beter en beter wordt trok stevig door, ik kon enkel aanklampen. Na een kwart koers verzwakte hij plots

ik nam over en in het technisch gedeelte sloeg ik een mooie kloof. Eén ronde verder had ik 20", ik kon dit makkelijk handhaven tot de finisch

Wille vervolledigde het podium

Zoon Laudelino die snipverkouden was startte er ook bij de youngsters. Zonder parcoursverkenning want hij moest werken tot 13u

Hij behaalde op karakter een tweede plaats. KNAP !




                                                                                                                               
 
                                                                                    

17-10-2016 om 09:00 geschreven door Mario


09-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 OKT KLUISBERG...........................14de overwinning


Vorig jaar was ik er al bij als toeschouwer op de eerste veldrit op 'de kluis'. Toen had ik al beslist om er dit jaar te rijden

Het kluisbos ken ik uit mijn broekzak, ik weet er iedere boomwortel liggen door het jarenlang zwoegen en zweten.

Daar heb ik mijn wattage kunnen kweken, iets wat ik nadien ook met de renners uit mijn profteam heb gedaan.

Vandaag was het vooral uitkijken naar de prestatie van Luc Vanlembeke, als mtb-er en verrassing van vorige weekend

stond die toch wel bovenaan mijn lijstje. Terug moest ik starten vanop lijn 2, ik dook de lange smalle afdaling in als derde

en zag Raes en Vanlembeke toeren uithalen om zich als eerste naar beneden te gooien. Ik hield me wijselijk op enkele meters

Eenmaal het bergop ging en iets breder werd vond ik plaats om beide toppers in te halen. Ik bekeek het enkele seconden vanuit

hun wiel maar ik voelde dat ik 2 km/u sneller kon. Ik volgde mijn gevoel en kon meteen een kloof uitbouwen

De rest was genieten van mijnen kluis.......

Raes schudde finaal Vanlembeke nog uit zijn wiel, hij eindigde op 47" als 2de, Vanlembeke kreeg meer dan anderhalve minuut

aan zijn mtb broekje gesmeerd

Na de koppenberg (elite) kan ik nu dus ook de kluisberg op mijn palmares bijschrijven, weliswaar een klein crossje maar winnen

blijft me iedere week voldoening geven dus veel verschil zit daar voor mij echt niet in

Dikke pluim aan inrichter en lrc bond die maar liefst 343 renners het inschrijvingsblad zagen ondertekenen.


Foto/ DoubleYou Pictures



                               

                                                             

09-10-2016 om 09:32 geschreven door Mario


03-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 OKT ZELE ( EK)..............................13de overwinning


Na een ganse week in de lappenmand vertoefd te hebben vandaag gestart op het Europees kampioenschap ( lrc) te Zele

Gisterenavond nog steeds koorts maar vanmorgen was hij gelukkig verdwenen. Ik weet niet wat er scheelt maar hopelijk

gaat dit snel over. De wedstrijd in Zele is een  mooie organisatie van ex-renner Marnik Snoeck, een weide-cross met

heel veel technisch gedoe.  Kolfje naar mijn hand.  Ik moest vanop de derde startrij starten omdat mijn puntenaantal laag was

door  één niet deelname ,  ik bekeek het in het begin dan maar vanop de achtergrond. Raes nam een kopstart samen met een renner

die ik niet ken. Ik duikte als 8ste de eerste hindernissen in maar remonteerde heel snel tot bij Raes. Mijn verbazing was groot toen

ik merkte dat die onbekende alleen voorop was. Ik liet hem nog even sputteren maar zette toen toch maar de achtervolging in. Raes

haakte snel af en dus had ik enkel nog één katje te geselen. Ik vervoegde de koploper en liet hem meteen terplaatse. Ik dacht dat ik

er een gezondheidswandeling kon van maken de tweede koershelft maar ik kon nooit meer dan 15" bijeen fietsen. De beloning was

een derde Europese kampioenentrui bij de lrc nevenbond

De onbekende was een zekere Vanlimbeke, Raes was derde Raes 4de, Rudy Wille viel net naast het podium



                                                                   
 
                                               

03-10-2016 om 12:50 geschreven door Mario


26-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 SEPT EMELGEM/IZEGEM.............12de overwinning


Vandaag de 2de manche van de vlaamse cyclocrosscup, zeer snelle en technische omloop zoals ik ze wel graag heb

Na één ronde waren er drie koplopers, Gladines, ikzelf en Raes. Ik nam de tussensprint voor mijn rekening, trok door

en ik voelde dat ik de sterkste was...35' lang was ik vertrokken voor een soloritje. De benen waren beter dan gisteren

en ik kon het makkelijk tot een goed eind brengen, meer zelfs, de laatste ronde kon ik het melkzuur rustig laten wegebben.

Goe bezig, ook al zeg ik het zelf..

Het podium was hetzelfde als vorig jaar. Gladines was 2de op 10¨, Raes derde op 43¨

Emelgem was goe voor de 12de overwinning in jaargang 2016



                         

                                                               

26-09-2016 om 00:00 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 SEPT MEIGEM/DEINZE.................11de overwinning


Vandaag was de opener van het LRC veldritseizoen. Het idyllische Deinze-Meigem was de place-to be

LRC toppers Raes en Wille had ik al enkele keren bekampt in het prille seizoensbegin, dus wist ik wel waar

ik aan toe was. Omdat iedere veldrit moet 'gereden' worden sta ik ELKE keer onder hoogspanning want

enkel winnen is goed voor mij, al de rest wordt door mijn aanhang als catastrofaal omschreven. Van druk gesproken.....

Ik kreeg het niet op een presenteerschoteltje want Raes zette meteen de gashendel open. Ik klampte aan.

Doordat de conditie op een hoog peil staat kon ik snel overnemen en wegrijden. Kzat wel niet in een zetel

want iedereen achter mij bleef maar aandringen, rezerve overhouden voor de cross van morgen zat er dus niet in.

Ik won uiteindelijk met 15¨ voorsprong op Patrick Raes en 31¨ op een sterke Peter Ballet  

26-09-2016 om 00:00 geschreven door Mario


17-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 SEPT KNESSELARE.......................10de overwinning


Dat bij mij alles in teken staat van het veldrijden zal iedereen wel al gemerkt hebben, ik offer dan ook met plezier

het zomer ( lees weg) seizoen op. Als ervaren rat ken ik mezelf door en door en weet ik wat ik moet doen om vanaf

nu week na week er te staan en naar een top te groeien

Dit weekend stond de eerste manche van de vlaamse cyclocrosscup op het programma. VCC is een

regelmatigheidscriterium over 22 wedstrijden die ik al 11 keer kon winnen. Knesselare is een schitterende

omloop waar we ons technisch volledig kunnen op uitleven. Ik startte relatief rustig maar had snel de goeie kadans te pakken

Patrick Raes nam de kopstart, ik nam snel over en kon, mede door het kluwen van voorgangers van de voor ons gestartte

reeks snel een kloofje slaan. Ik bouwde dit vrij makkelijk uit tot drie kwart minuut. Opdracht volbracht....

Raes was tweede, Dirk Dekeerle  derde

Mijn zoon Laudelino was opweg naar de overwinning bij de amateurs maar een slipper was hem fataal, hij eindigde 2de

Volgende week volgt al de tweede VCC wedstrijd te Emelgem



                              

                                

17-09-2016 om 00:00 geschreven door Mario


27-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 AUG MARKEGEM...........................9de overwinning


De allerlaatste wegwedstrijd in mijn voorbereiding op het volgende week startende nieuwe veldritseizoen 2016/2017 heb ik gewonnen

In temperaturen die opliepen tot 35° was ik finaal de sterkste van een 7 koppige leidersgroep die voor de zege mocht sprinten

Johan Niemegeerts en Luc Van Clapdorp waren op papier de snelste mannen maar ik zette de sprint van heel ver in en ze konden me niet

meer remonteren

Deugddoend, zeker als je weet dat ik infeite gans de zomer met de handrem heb opgereden om tegen het crossseizoen op mijn sterkst te zijn

30 wedstrijdjes als basis heb ik gewoon nodig. Laat het crossseizoen maar komen.....




                                                                                                                                                                                          

                                                                           

27-08-2016 om 00:00 geschreven door Mario


14-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 FEB ARDOOIE.................................8ste overwinning


Collega renner Dirk Dekeerle en zijn volgelingen zorgen ieder jaar voor een afsluitende organisatie van het lrc seizoen in Ardooie

Een aangepaste omloop die ik wel kon smaken, zeker omdat de regenval er toch wel een 'veldrit' van maakte. Heel veel draaien en

keren maar ook veel 'power' stukken. Begin deze week had ik beslist om na vandaag een punt achter een schitterende campagne te

zetten. Hoe dichter de dag van vandaag kwam hoe liever ik er vanaf wou zijn.  Ik stond dus aan de start maar had er helemaal geen

zin meer in. Enkel da crossje winnen moest ik doen, al de rest interesseerde me niet meer. Ik stelde me aan de start expres achteraan het

45 koppig veld om mezelf toch een beetje druk op te leggen. Zo moest ik wel wakker worden om er iets van te maken.

Na 200 meter zat ik al in derde positie. Rudi Wille ( beste lrc-er  na mezelf ) opende de debatten. Ik bekeek de eerste ronden alles

vanop afstand, nadien nam ik de kop over. Rudi klampte een tijdje aan maar na een paar versnellingen moest hij vooraan de rol lossen

De 27ste overwinning was een makkie. Dit resulteerde in geen enkele nederlaag  bij lrc dit seizoen.

Enfin.....er volgt nu een zalig lange rustperiode van 12 weken

Ik wil iedereen bedanken voor de vele aanmoedigingen, mijn ouders voor het stand-by zijn in de materiaalposten.

Alle lrc youngster die week na week hun keel schor schreewen om mij vooruit te stuwen

Mijn vrouw verdient ook een dikke pluim want met zo'n perfectionist leven moet ook geen makkie zijn

Ook de duizenden lezers van mijn blog geven me de motivatie week na week

Tenslotte wil ik ook het lrc bestuur bedanken

Tot volgend seizoen vrienden !



                               

                               

                                

                               

                               

14-02-2016 om 21:28 geschreven door Mario


07-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 FEB ASSENEDE...........................EINDWINNAAR VCC


Gisteravond plots een geblokkeerde rug en bijna niet meer kunnen stappen, 14u later een wedstrijd betwist in Assenede op een parcours die

niet anders deed dan schokken.....Dit op zich al is al een prestatie op zich. In de beginfase haakte ik mijn wagonnetje aan bij Guido Verhaegen

( 1 nederlaag op 31 wedstrijden bij wbv), de benen waren goed maar het tempo van Guido lag 1km/u te rap voor mij. Hem laten rijden was de

enige juiste methode. Daardoor kwam ik zeer snel op mijn positieven en kon ik makkelijk een tweede plaats verzilveren. Op twee ronden van het

einde begon de rugpijn terug sterk op te duiken, ik haalde de eindmeet maar het was met een grimas. Niettegenstaande mag en zal ik dit niet als

excuus inroepen want ik ben gewoon een klasse te licht voor de man uit Geel. Ik eindigde op 2 ( !!!) minuten.  Als nr 2 in Belgié ben ik ook wel

supertrots hoor.

Gladines Ludwig was derde, een verassende Dirk Dekeerle 4de voor lrc man Rudi Wille die knap vijfde werd

Door deze tweede plaats won ik voor de 11de keer het eindklassement van de vlaamse cyclocrosscup, een unicum. Dit samen met 152 crosscup

overwinningen hebben er waarschijnlijk toe bijgedragen dat ze mij 'mister vlaamse cyclocrosscup' noemen, en ja.....ik ben daar wel fier op

Volgende week volgt de veldrit van Ardooie waar ik absoluut wil winnen zodat ik dit seizoen geen enkele keer verloor bij mijn vrienden van lrc

nevenbond. Als dat geen feestje zou verdienen .....



                                                        

                                   

07-02-2016 om 18:51 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 FEB OEDELEM..................................7de overwinning


2 uur regenen in de nacht heeft het parcours toch wel herschapen in een wattage omloop. De inrichter verdiend een dikke pluim voor het uittekenen van

deze mooie en technische omloop. Technisch omdat je door de juiste verkenning geen enkele keer van de fiets moest, enkel wat balanceren op je

vehicle langs de afspanningslinten . Daarvoor heb ik één uur lang de omloop bestudeerd, tientallen keren teruggekeerd om het juiste traject te vinden.

Doordat ik morgen de finale van de vlaamse cyclocrosscup moet rijden deed ik het vandaag op rezerve.  Ik heb in de voorste gelederen maar 2 renners gezien,

Fabien Hansssens en Rudi Wille. Beiden starten als een pijl uit een boog. Fabien kende zijn plaats en liet me

passeren op de glibberige passage langs het voetbalplein. In één ruk reed in naar Wille en toen begon mijn wedstrijd. Ik had gewoon tot doel om nergens

van de fiets te stappen en daardoor had ik plots een kloof. Rudi bleef een paar ronden sterk aandringen maar plots brak zijn veer. Ik zag het graag gebeuren

Wedstrijdje uitrijden en snel naar huis was de boodschap




                                     

                                                                                                  

07-02-2016 om 07:21 geschreven door Mario




Zoeken in blog


GESELECTEERD VOOR HET WK GRAVEL TE LEUVEN 2024

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs