Foto
EUROPESE ZEGEKONING ALLERTIJDEN

Renner:

Mario Lammens

675 overwinningen 

3 profzege's ( veldrijden)

Koppenbergcross, 1e GP Geert De Vlaeminck Eeklo, Doomkerke

1 x geselecteerd voor wereldbeker veldrijden elite ( Kalmthout)

11x wereldkampioen

3 x  wereldkampioen UCI masters (veldrijden)
2 x  wereldkampioen VWF (veldrijden)
5 x  wereldkampioen LRC  (veldrijden)


8 x  Europees kampioen veldrijden

       LRC (7),  VWF (1)


16 x  Belgisch kampioen

5x Belgisch kampioen amateurs/masters (veldrijden)

5 x  Belgisch kampioen LRC (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen 14 jarigen (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen op de weg cat A     VWF
1 x  Belgisch kampioen op de weg cat C     LFT

1x Belgisch kampioen op de weg LWU cat D

1 x  BeNeLux kampioen op de weg  WAOD cat B


23x provinciaal kampioen

 Elite z/c en amateurs/masters WBV, lft en lwu, en wbv MTB


5  x  Kampioen van vlaanderen
LRC veldrijden


SAMEN GOED VOOR 60 KAMPIOENENTRUIEN


167 overwinningen in vlaamse cyclocrosscup

15  x veldrit Maldegem ( parkcross)

13 x veldrit Knesselare

12 x veldrit Beernem

11 x veldrit Eeklo waaronder 1 x bij elite

11x veldrit Assenede

11 x  veldrit Zelzate

10  x  veldrit Varsenare

10  x veldrit Ardooie (wbv)

8  x  veldrit Balegem

14 x eindwinnaar van de vlaamse cyclocrosscup

 5 x wegwedstrijd Spiere Helkijn ( 3x liefhebbers, 2x lwu)

53 kampioentruien

11 medaille's op BK veldrijden ( wbv) ...5 x Goud, 5 x Zilver, 1 x brons

2 x zegekoning bij de liefhebbers ( elite z/c) in het veldrijden met 13 en 15 overwinningen

Sportman van het jaar 2004 in Maldegem

Etc, etc.....

MARIO LAMMENS Belgisch zegekoning met 675 overwinningen
11 X WERELDKAMPIOEN VELDRIJDEN UCI / VWF/ LRC 8 X EUROPEES KAMPIOEN 16X BELGISCH KAMPIOEN
Volg hier de verhalen van de Belgische zegekoning aller tijden in het wielrennen
17-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 SEPT KNESSELARE.......................10de overwinning


Dat bij mij alles in teken staat van het veldrijden zal iedereen wel al gemerkt hebben, ik offer dan ook met plezier

het zomer ( lees weg) seizoen op. Als ervaren rat ken ik mezelf door en door en weet ik wat ik moet doen om vanaf

nu week na week er te staan en naar een top te groeien

Dit weekend stond de eerste manche van de vlaamse cyclocrosscup op het programma. VCC is een

regelmatigheidscriterium over 22 wedstrijden die ik al 11 keer kon winnen. Knesselare is een schitterende

omloop waar we ons technisch volledig kunnen op uitleven. Ik startte relatief rustig maar had snel de goeie kadans te pakken

Patrick Raes nam de kopstart, ik nam snel over en kon, mede door het kluwen van voorgangers van de voor ons gestartte

reeks snel een kloofje slaan. Ik bouwde dit vrij makkelijk uit tot drie kwart minuut. Opdracht volbracht....

Raes was tweede, Dirk Dekeerle  derde

Mijn zoon Laudelino was opweg naar de overwinning bij de amateurs maar een slipper was hem fataal, hij eindigde 2de

Volgende week volgt al de tweede VCC wedstrijd te Emelgem



                              

                                

17-09-2016 om 00:00 geschreven door Mario


27-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 AUG MARKEGEM...........................9de overwinning


De allerlaatste wegwedstrijd in mijn voorbereiding op het volgende week startende nieuwe veldritseizoen 2016/2017 heb ik gewonnen

In temperaturen die opliepen tot 35° was ik finaal de sterkste van een 7 koppige leidersgroep die voor de zege mocht sprinten

Johan Niemegeerts en Luc Van Clapdorp waren op papier de snelste mannen maar ik zette de sprint van heel ver in en ze konden me niet

meer remonteren

Deugddoend, zeker als je weet dat ik infeite gans de zomer met de handrem heb opgereden om tegen het crossseizoen op mijn sterkst te zijn

30 wedstrijdjes als basis heb ik gewoon nodig. Laat het crossseizoen maar komen.....




                                                                                                                                                                                          

                                                                           

27-08-2016 om 00:00 geschreven door Mario


14-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 FEB ARDOOIE.................................8ste overwinning


Collega renner Dirk Dekeerle en zijn volgelingen zorgen ieder jaar voor een afsluitende organisatie van het lrc seizoen in Ardooie

Een aangepaste omloop die ik wel kon smaken, zeker omdat de regenval er toch wel een 'veldrit' van maakte. Heel veel draaien en

keren maar ook veel 'power' stukken. Begin deze week had ik beslist om na vandaag een punt achter een schitterende campagne te

zetten. Hoe dichter de dag van vandaag kwam hoe liever ik er vanaf wou zijn.  Ik stond dus aan de start maar had er helemaal geen

zin meer in. Enkel da crossje winnen moest ik doen, al de rest interesseerde me niet meer. Ik stelde me aan de start expres achteraan het

45 koppig veld om mezelf toch een beetje druk op te leggen. Zo moest ik wel wakker worden om er iets van te maken.

Na 200 meter zat ik al in derde positie. Rudi Wille ( beste lrc-er  na mezelf ) opende de debatten. Ik bekeek de eerste ronden alles

vanop afstand, nadien nam ik de kop over. Rudi klampte een tijdje aan maar na een paar versnellingen moest hij vooraan de rol lossen

De 27ste overwinning was een makkie. Dit resulteerde in geen enkele nederlaag  bij lrc dit seizoen.

Enfin.....er volgt nu een zalig lange rustperiode van 12 weken

Ik wil iedereen bedanken voor de vele aanmoedigingen, mijn ouders voor het stand-by zijn in de materiaalposten.

Alle lrc youngster die week na week hun keel schor schreewen om mij vooruit te stuwen

Mijn vrouw verdient ook een dikke pluim want met zo'n perfectionist leven moet ook geen makkie zijn

Ook de duizenden lezers van mijn blog geven me de motivatie week na week

Tenslotte wil ik ook het lrc bestuur bedanken

Tot volgend seizoen vrienden !



                               

                               

                                

                               

                               

14-02-2016 om 21:28 geschreven door Mario


07-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 FEB ASSENEDE...........................EINDWINNAAR VCC


Gisteravond plots een geblokkeerde rug en bijna niet meer kunnen stappen, 14u later een wedstrijd betwist in Assenede op een parcours die

niet anders deed dan schokken.....Dit op zich al is al een prestatie op zich. In de beginfase haakte ik mijn wagonnetje aan bij Guido Verhaegen

( 1 nederlaag op 31 wedstrijden bij wbv), de benen waren goed maar het tempo van Guido lag 1km/u te rap voor mij. Hem laten rijden was de

enige juiste methode. Daardoor kwam ik zeer snel op mijn positieven en kon ik makkelijk een tweede plaats verzilveren. Op twee ronden van het

einde begon de rugpijn terug sterk op te duiken, ik haalde de eindmeet maar het was met een grimas. Niettegenstaande mag en zal ik dit niet als

excuus inroepen want ik ben gewoon een klasse te licht voor de man uit Geel. Ik eindigde op 2 ( !!!) minuten.  Als nr 2 in Belgié ben ik ook wel

supertrots hoor.

Gladines Ludwig was derde, een verassende Dirk Dekeerle 4de voor lrc man Rudi Wille die knap vijfde werd

Door deze tweede plaats won ik voor de 11de keer het eindklassement van de vlaamse cyclocrosscup, een unicum. Dit samen met 152 crosscup

overwinningen hebben er waarschijnlijk toe bijgedragen dat ze mij 'mister vlaamse cyclocrosscup' noemen, en ja.....ik ben daar wel fier op

Volgende week volgt de veldrit van Ardooie waar ik absoluut wil winnen zodat ik dit seizoen geen enkele keer verloor bij mijn vrienden van lrc

nevenbond. Als dat geen feestje zou verdienen .....



                                                        

                                   

07-02-2016 om 18:51 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 FEB OEDELEM..................................7de overwinning


2 uur regenen in de nacht heeft het parcours toch wel herschapen in een wattage omloop. De inrichter verdiend een dikke pluim voor het uittekenen van

deze mooie en technische omloop. Technisch omdat je door de juiste verkenning geen enkele keer van de fiets moest, enkel wat balanceren op je

vehicle langs de afspanningslinten . Daarvoor heb ik één uur lang de omloop bestudeerd, tientallen keren teruggekeerd om het juiste traject te vinden.

Doordat ik morgen de finale van de vlaamse cyclocrosscup moet rijden deed ik het vandaag op rezerve.  Ik heb in de voorste gelederen maar 2 renners gezien,

Fabien Hansssens en Rudi Wille. Beiden starten als een pijl uit een boog. Fabien kende zijn plaats en liet me

passeren op de glibberige passage langs het voetbalplein. In één ruk reed in naar Wille en toen begon mijn wedstrijd. Ik had gewoon tot doel om nergens

van de fiets te stappen en daardoor had ik plots een kloof. Rudi bleef een paar ronden sterk aandringen maar plots brak zijn veer. Ik zag het graag gebeuren

Wedstrijdje uitrijden en snel naar huis was de boodschap




                                     

                                                                                                  

07-02-2016 om 07:21 geschreven door Mario


04-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 FEB MALDEGEM ( parkcross)..........6de overwinning


In tegenstelling tot Eeklo organiseren ze in Maldegem wel nog voor amateurs / masters, als waardering kwamen er in deze reeksen meer dan 100 renners aan de start

Een groot succes voor de inrichters. Ikzelf starte net voor de middag, een halve minuut later dan de masters B. De supporters waren talrijk aanwezig op dit vroege

startuur.  De Nederlander Johan Boonstra was op papier mijn sterkste tegenstande. Doordat hij pas op de derde startrij mocht starten trok ik van in de start de gaskraan

volledig open. Na 2 minuten fietsen zat ik al vast in de achterste gelederen van de masters B....het was laveren tussen de mindere goden maar het lukte redelijk goed.

Af en toe moest ik wel eens van de fiets door renners die niet door het zand konden rijden.  Mijn voorsprong was al snel 30" dus moest ik nooit panikeren.

De laatste ronde had ik enkel nog Wim Janssens ( winnaar master B) voor me uit rijden. Alle andere had ik opgeraapt, Wim remonteren lukte niet meer omdat ik afgevlagd

werd als winnaar master C. De Nederlander Boonstra werd 2de op 1'30", Sluyts 3de op 3'15"

Eén van de mooiste van het seizoen als thuiscrosser. Een 25ste overwinning maar vooral de 'reeks' is weerzinwekkend

Mijn laatste 30 wedstrijden waren goed voor  21 overwinningen  en  9 tweede plaatsen

Het seizoenseind kondigt zich aan maar de batterij is nog propvol

Volgende doel is as zondag een 11de eindzege in de vlaamse cyclocrosscup veilig stellen


                                                  

                     

                    

                    

04-02-2016 om 20:23 geschreven door Mario


31-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 JAN HOUTHULST..........................5de overwinning


Door een verkoudheid afgelopen week stond ik maar op 75% van mijn kunnen aan de start van een door de overvloedige regen loodzware

maar prachtige omloop. Voor de start kon ik mijn ogen niet geloven want iedereen reed met de verkeerde tuben.... rhino's,

ik kon mijn glimlach met moeite onderdrukken omdat net die rhino's heel veel extra wattage vragen van een crosser. Het parcours lag

overal zeer drassig en dan helpen die tuben niet, integendeel....haha. Voor mezelf was er wel een negatieve noot want mijn luchtwegen

voelden als schuurpapier aan bij het ingaan van de openingsronde. Rudi Wille kwalitatief de beste LRC'er nam een snoeiharde start.

Ik kon hem niet volgen want de luchtwegen zeiden ' NEEN'. Op de zware stukken en het technisch gedeelte koos ik meteen voor een

tempo met een lagere hartslag omdat dit een omloop was op vermogen, en dit heb ik in alle bescheidenheid wel. Na de eerste ronde

voelde ik me in mijn ritme komen. Rudi reed toen een 10 tal seconden voor me uit. Ik koos ervoor om de PK's aan te spreken en de

kloof kon ik dichten, even later merkte ik dat mijn tempo voor mijn enige concurrent te hoog lag....Het gevoel in de benen was goed

die schurende luchtwegen kon ik  onder controle houden door die lagere hartslag staande te houden.  Daardoor bleef Rudi mij lange tijd

in het vizier houden. Ik heb al bij al een leuke namiddag beleefd en genoten van het doen van mijn ding in die prachtige tricoloretrui.

Jurgen  Tremerie, Jan Houwen, Eddy Gyselinck, Rene Swinnen en Dirk Dekeerle waren de sterke mannen die het klassement bevolkten

na het wedstrijdeind


                                   

                                   

                                   

31-01-2016 om 00:00 geschreven door Mario


26-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 JAN MALDEGEM...........................4de overwinning


Als inwoner van de gemeente Maldegem is het altijd leuk om in het eigen gemeentepark een veldrit te betwisten. Naast het voorprogramma van de profveldrijders

begin februari, kunnen we nu sinds kort ook een lrc veldrit rijden georganiseerd door het 'Jong Cycling Project' van Jean Luc De Bruyckere en zijn companen

Een vzw die alles doet om de jeugdrennertjes aan zijn trekken te laten komen, zowel in het veld als op de weg

Uiteraard had ik hier naartoe gewerkt, gisteren reed ik een veldrit met de handrem op om vandaag goed te zijn

En of ik goed was ( in alle bescheidenheid)........traditiegetrouw werd de rode loper voor mij uitgerold door de snelle kopstarter, Rudi Wille en ikzelf volgenden

makkelijk omdat wij wel weten dat je je hier ALTIJD opblaast in de beginfase. So what...ieder zijn deeltje van het verhaal. Nadat Wille de koppositie had overgenomen

en haperde aan een afspanningslint, ontbond ik mijn duivels. Het duurde een rondje voor ik een kloofje had maar eenmaal die kloof er was kwam ik onder stoom.

2 minuten was mijn voorsprong op het eind van de wedstrijd. Aangemoedigd door wel 1000 toeschouwers gingen mijn gedachten even terug naar mijn historische

overwinning in de internationale A veldrit van Eeklo waar ik toppers als Sven Nys, Paul Herrygers, Erwin Vervecken,  Jiri Pospisil, Mario Declercq, Peter Vandenabeele en vele anderen

het nakijken gaf. Ook die dag kreeg ik een warme gloed van applaus over mij heen die me op een wolk deed fietsen. Vandaag was het publiek minstens even roaal met het

handgeklap. Koude rillingen ervaar ik dan, daarvoor doe ik het tenslotte

Rudy Wille, Jurgen Tremerie en een terug verrassende Eddy Gyselinck mochten allen op een sterke race terugkijken

Een 23ste seizoensoverwinning was mijn beloning, ik heb er alvast enkele goeie glazen op gedronken...........Santé en ( hopelijk tot volgende week beste lezers ;-

 
                               

                     

                                                                                

26-01-2016 om 10:52 geschreven door Mario


23-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 JAN DIKKEBUS..............................3de overwinning



Omdat ik in Dikkebus nog nooit won had ik er ook niet al te veel zin in vandaag, zeker omdat er terug, net als de voorbije 2 editie's, een vieze ochtendnevel

over de Ieperse velden hing, dit lusten lammie's luchtwegen totaal niet. Enfin, de organisator tekende een prachtige omloop uit waar je in feite alleen maar uw

fiets moest 'besturen', nergens kon het vermogen ingeschakeld worden, of toch wel, op één plaats waar we langs het voetbalveld licht omhoog reden op een

drassig strookje weidegras

Een omloop die een voorbeeld was voor de jeugdrennertjes om te leren met de fiets te rijden. Proficiat LRC

Met mijn reservefiets, reserveschoenen en nog zo veel meer nam ik de start, tot mijn verbazing was het gevoel goed dus wat moest ik doen?

Inderdaad da fietske mooi in de tientallen glibberige bochten sturen.  Rudy Wille, op papier de enige die me kan bedreigen op zo'n omloop reed zich te pletter tegen een ijzeren

spil waardoor hij zijn wedstrijd niet meer kon a bloc rijden. Zodoende heb ik een zeer makkelijke 22ste van het seizoen geboekt.

Morgen staat er een thuiscross in Maldegem gepland, altijd leuk om voor eigen volk te schitteren, morgen dus wel voluit

Verdienstelijke prestatie die het vernoemen waard is was deze van Kurt Knudde, de man werd op een belachelijke manier deze week uit zijn team gezet en antwoorde

met de pedalen.....ZALIG, proficiat Kurt thats the way to do it



                         

                         
 
                                                                           

                                     

23-01-2016 om 20:46 geschreven door Mario


17-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 JAN OOSTKAMP............................2de overwinning


Vandaag startte ik op domein de Valkaart in Oostkamp, een organisatie van vriend Danny Engels en zijn team. We kregen een topparcours

onder de wielen geschoven waar de sterksten ruim boven komen drijven. Danny Engels zorgde er ook voor dat de youngsters een iets makkelijker

stuk parcours kregen, zo hoort het !!! Een echte kenner als je het mij vraagt

Het parcours, een mengelmoes van techniek, lopen, snelheid en ploeteren staat in mijn top 3 van het cyclocrossseizoen 2015/2016

Over naar de orde van de dag....enkel echte mannen met inhoud kwamen in het stuk voor.....Het was Vandecauter ( een master B bij wbv) die rondelang

op een 20tal seconden hing. Ik kreeg het niet op een presenteerblaadje maar finaal moest Nick toch 45" toegeven aan het eind van de wedstrijd.

Net als de vorige weken werd ik luid aangemoedigd door de menigte, bedankt aan iedereen, voor jullie doe ik het !

Ook mijn ouders, zoon en vrouw verdienen een dikke pluim want zonder hen kon ik nooit iedere ronde een kraaknette fiets aannemen

Het was ' werkedag' deze keer


17-01-2016 om 00:00 geschreven door Mario


10-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9 JAN BOEKHOUTE (BK)..................1ste overwinning (2016)


De Nico Bogaertvrienden hebben daar aan café Het Spoor terug een prachtorganisatie neergezet, dit jaar organiseerden ze de Belgische titelstrijd voor alle lrc reeksen

Op een mooie maar glibberige omloop kon iedereen zich naar believen uitleven. Iedereen, behalve Lammens.....Door een toeval van omstandigheden reed ik met

een paar topwielen van mijn zoon, mijn gebruikelijke dikke tuben had ik in mijn reservefiets gestoken waar mijn ouders de materiaalpost mee bevolken.

Door de regenval en de wedstrijden die er voordien op doorgingen merkte ik bij de eerste meters veldwerk dat ik overal wegschoof, ik had niets van grip

Ik voelde de bui al hangen, zeker omdat ik de nodige rhino's NIET in mijn reservefiets had gestoken maar wel die ' dikke' tuben ook met gewoon profiel

Veranderen was dus geen optie, uitvluchten zoeken ook niet want dit was een grote fout die nooit mag gemaakt worden. Er stond dus maar één ding te doen vandaag

Iedere bocht, en het waren er een pak, telkens die 10 meter dichtrijden op koploper Raes. Gelukkig  bleef die  maar rondenlang op kop rijden terwijl ik makkelijk

 netjes uit de wind kon zitten in de tegenwindstroken. Ja, veldrijden is ook met het kopke rijden en daar weet lammie alles van

Ik moest dus enkel die gaten blijven dichtrijden en in tegenwind mij klein maken in het wiel van....zo werd ik als in een zetel naar de finish geloodst

Rondelang op voorhand wist ik al waar ik de enige versnelling zou plaatsen, de rode loper werd netjes uitgerold en.....BAM, lammie vertrok op anderhalve ronde

van het einde.....Door nog sneller te fietsen schoof ik natuurlijk nog meer, de vele toeschouwers zagen echte stuurmanskunst  in de Boekhoutse weiden en ze smulden ervan.

De vele aanmoedigingen gaven me vleugels. De laatste ronde kwam ik nog zwaar ten val bij het afrijden van een zandhoop waardoor Raes plots dichterkwam maar zijn poer

was toen allang verschoten. Een grote schare toeschouwers onthaalde mij met een warm applaus aan de aankomst

Een mooie 10de Belgische titel lag op mij te wachten...Het feestje kon beginnen

Naast de Oostvlaamse titel behaalde ik dus dit jaar ook de Belgische, Europese en Wereldtitel, kortom ....ALLES gewonnen en mijn overwinningsaantal daarmee op 470 gebracht

Rudi Wille ( Evergem) was zeer knap derde, voor Jan Houwen (Ieper) en Eddy Gyselinck ( Mater)



                                   

                     

                     

                     

10-01-2016 om 18:45 geschreven door Mario


30-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 DEC NEVELE..................................26ste overwinning


Niettegenstaande ik te kampen had met hoofdpijn en flanellen benen nam ik toch maar de start in Nevele,  grotendeels om de inrichtende macht en de 

ongeveer 2000 toeschouwers een plezier te doen.  404 renners gaven het beste van zichzelf.  Een record en een toporganisatie als weinig

anderen.  Rudi Wille schoot als een pijl uit een boog de eerste weidestrook in, ik wist in eerste instantie niet dat ik aan het fietsen was, maar ik kwam na

enkele minuten wonderwel plots in mijn ritme. De tweede ronde koos ik om er vanonder te muizen. Rudi Wille en Eddy Gyselinck  eindigden beiden zeer knap

hun wedstrijd net binnen de minuut van mezelf

Meteen was het mijn allerlaatste wedstrijd van 2015, met 26 overwinningen zit ik in de lijn van de vorige 10 jaar, gezond blijven is de eerste vereiste


DE MASSALE VOLGERS VAN MIJN BLOG  WENS IK  EEN PRETTIG EINDEJAAR, TOT 2016



                                                       

                                                       

30-12-2015 om 00:00 geschreven door Mario


21-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 DEC DIKSMUIDE...........................25ste overwinning



De nevenbond lrc doet het steeds beter en beter, vandaag een prachtorganisatie op en rond de Diksmuidse sporttereinen

Het heikel punt, de stipte starturen worden nu ook opgevolgd tot groot jolijt van de vele renners en dito toeschouwers, dit verdiend

een dikke pluim voor de wedstrijdafgevaardigden.

Ik voel me steeds meer in mijn sas bij lrc want ik heb er massa's vrienden en supporters, vooral die vele jongeren die me vooruit-

schreeuwen vind ik echt de max.  Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Zo is er renner Jan Raes die me

 het licht  in de ogen niet gunt,  net na de startgaf hij me met opzet een zo harde kwak dat ik gekatapulteerd werd recht naar een

houten paal toe, daarenboven deed hij nog eens moedwillig de spreekwoordelijke deur dicht zodat  ik geen kant meer uit kon en

zeker tegen die paal zou gesmakt hebben ik moest alle remmen dichtslaan of mijn seizoen was daar geeindigd met een zware blessure.

 Ik heb geen klacht ingediend bij de wedstrijdafgevaardigden omdat die wel andere dingen aan hun hoofd hebben. Bij wbv zou hij dit

 geen twee keer moeten doen. Kheb het op een andere manier van mij afgereden,  nadat ik vooraan terug was aangesloten deelde ik een

prik uit, Meneer Raes zag ik nooit meer terug, zijn verhaal was geschreven.

Wat kan sport toch mooi zijn.......antwoorden met de pedalen

Rudy Wille (foto 1)  reed een beresterke wedstrijd en kon een tijdje druk blijven zetten, finaal moest hij zijn meerdere erkennen en eindigde

knap op de tweede plaats op 1 minuut.  De 25ste overwinning was het begin van 'Super Sunday' want mijn favoriete voetbalploeg Anderlecht

speelde die van Brugge volledig van de mat

Enige negatieve noot was de prestatie van zoon Laudelino, hij eindigde 5de maar kon als excuus uithalen dat hij niet hersteld was van de zware

intervaltraining 24u eerder. Zijn doel ligt volgende zaterdag te wachten met de veldrit van Beernem 

Uitslagen: http://users.skynet.be/lrc.harelbeke/Rituitslagen%2015-16/Rituitslag%2018.pdf 


                    
 
                     

                                                                               

21-12-2015 om 16:27 geschreven door Mario


19-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 DEC LICHTERVELDE....................24ste overwinning


Na een periode van décompressie ( 2 weekjes) was ik vandaag terug helemaal met het hoofd bij het veldritcircuit, de vorige wedstrijden won ik ook maar

dat was op automatische piloot. Niettegenstaande ik net voor de wedstrijd een jammerlijk ernstig zieke boodschap kreeg van een verzorger uit de masterreeks

moest ik toch terug mijn focus verleggen op het sportgedeelte.

Het parcours was verdeeld in 2 stukken, het ene een wei met een brug en 42 lussen, het andere deel was mooi ploeteren en sturen, kortom een mooie combinatie

Toch zijn er altijd renners die kritiek hebben maar zelf een wedstrijd inrichten? Neen, daar beginnen ze niet aan....begrijpe wie kan

Tegenstand had ik niet vandaag.  Ik bleef in de openingsronde bij Gladines maar het tempo lag me veel te traag. Eén versnelling en lammie was gaan vliegen

Ik reed met de handrem op naar een mooie voorsprong van 45". De topconditie is een feit !

Morgen slaan de lammie's hun tenten op in Diksmuide met als inzet een 'dubbelslag'




19-12-2015 om 19:37 geschreven door Mario


13-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 DEC WORTEGEM...........................23ste overwinning



Omdat Wortegem één van de allermooiste is van het lrc veldritcircuit liet ik er met veel plezier een vlaamse cyclocrosscup manche voor schieten

Ik ben aan het toegroeien naar een topconditie, een oeroude cross paste perfect in mijn opbouwschema

Jammer genoeg heb ik nooit iemand gezien in de wedstrijd......sommigen zijn nogthans heel sterk in het verbaal (achter mijn rug ) aanvallen van mijn

persoon, op de fiets is het echter huilen met de pet op. Het zullen natuurlijk de eersten zijn die zullen staan juichen als ik eens niet win.

Uiteraard trek ik mij daar helemaal niets van aan, integendeel.......dit stimuleert mij alleen maar. De vele aanmoedigingen die ik in de wedstrijd krijg

vooral van al die jonge kinderen doen me deugd, ik ben als het ware een idool voor hen

Wat niemand wist was dat ik vandaag gereden heb met achterremmen die ik express tegen de velg liet aanlopen, gewoon om er een extra wattage training

van te maken.  In de tijd van Erik De Vlaeminck trainde mn met een rugzak met stenen in, maar deze methode vind ik beter. Zo zullen die paar procentjes

die ik nog wil verbeteren er rap komen

Voor het eerste dit seizoen reed ik terug in de wereldkampioen-outfit, de wedstrijd won ik met ruime voorsprong op

Eddy Gyselinck die knap 2de werd, Rudy Wille vervolledigde het podium



                                                           
 
                                                                        

                              

13-12-2015 om 00:00 geschreven door Mario


05-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 DEC UITBERGEN.............................22ste overwinning


Na de vele weken van perfectionistisch bezig te zijn met het veldrijden ben ik nu toch toe aan een drietal weken décompressie

Ik heb er echt geen zin meer in om dit nog langer aan te houden. Profrenners gaan er effe tussenuit op mini-stage in zuiderse

oorden, ik zet vooral mentaal enkele passen terug

Dat ik vandaag de wedstrijd in Wetteren won met heel veel overschot stemt me daarom niet minder tevree.

Reeds in de openingsfase nam ik het commando voor Houwen en Dekeerle maar na de eerste looppassage over balkjes was

ik ongewild plots alleen weg. Wachten was geen optie. Een kleine 25 min trok ik stevig door maar daarna hoefde het niet meer

Patrick Sluyts 2de, Jan Houwen 3de, Dirk Dekeerle 4de waren de eerste achtervolgers op toch wel een paar minuten.

Na afloop mocht ik op het podium samen met de Heilige Sint, gelukkig was zwarte piet er niet bij want ik zou anders wel eens in de zak

kunnen beland zijn....

Halverwege de vlaamse cyclocrosscup sta ik ruim aan de leiding voor Houwen en Dekeerle




                                   

                                   

                                                                          

05-12-2015 om 21:18 geschreven door Mario


29-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 NOV AALTER (WK).......................21ste overwinning



Het wereldkampioenschap veldrijden lrc vond dit jaar plaats in Aalter. Organisator Gorik De Dobbelaere leverde terug prachtig werk, een toporganisatie !

Normalitair moest ik een manche van de vlaamse cyclocrosscup rijden in St Jan in Eremo maar aangezien mijn 11de eindzege in dit regelmatigheidscriterium

allang binnen is kon ik mij een niet deelname veroorloven

Ik ging dus volluit voor een 7de wereldtitel in mijn carrière, 3 UCI wereldtitels springen er natuurlijk bovenuit maar mijn hart ligt ook bij de lrc nevenbond

Grootste concurrent was normaal gezien Rudy Wille maar ik heb hem enkel de eerste meters gezien, hij kwam nooit in het stuk voor

Belgisch kampioen Raes was de enige die een beetje tegenspartelde... Na een halve ronde nam ik de leiding in de eerste loopstrook, niemand bedreigde me nog

Een zalig gevoel om één minuut voor de concurrentie naar een zoveelste titel te rijden en dit zonder eenmaal de hartspier te laten pompen. 

Na de wedstrijd mocht ik mij samen met 3 anderen aanmelden voor een dopingcontrole. Meteen mijn 31ste controle uit mn carrière.

Graag meer van dat want er gaat niets boven verantwoord sporten  

Met 21 overwinningen en de titels die ik wou is mijn wielerjaar 2015 geslaagd, al wat er nu nog bijkomt zijn extra's

Ik ga nu een drietal weken afbouwen om daarna terug te pieken naar mijn nog met rood aangeduide wedstrijden in het laatste seizoensdeel



                                

                                

                                

                                

                                

                                                                                                            

                                                

29-11-2015 om 00:00 geschreven door Mario


26-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 NOV AALTER.................................20ste overwinning


Een midweekse veldrit te Aalter is een meerwaarde voor veldrijders. Nadat er voordien eerst een scholencross georganiseerd was kregen we daarna een reeks van 12 tot 77j

Ik mocht nog net starten als 50jarige. Meteen het grootste deelnemersveld van dit seizoen met niet minder dan 47 deelnemers. Masters A, masters B, masters C, elite z/c en junioren

en nevenbonders, kortom een mengelmoes allerlei pluimage

Voor mij was het een leuk gegeven om samen met mijn zoon Laudelino in dezelfde veldrit te kunnen rijden.  De supporters waren op post. De mechaniekers werden beloond

doordat we beiden maar met één fiets aan de start stonden, zo konden die ook eens .....genieten

En/of ze genoten hebben.......Laudelino nam de kopstart, ik volgde als een fiere papa zijn spoor. In die start was er na ons blijkbaar een oponthoud waardoor wij direct een kloof

hadden. Nick Vandecauter en Dieter Coussens ( zie foto 1)  waren de eerste achtervolger op dat moment. Het parcours lag er toch wel loodzwaar bij door de vele regenval. Laudelino

 was ( na zijn slecht weekend) zeer sterk. Op de zware stroken moest ik telkens enkele meters laten. Gelukkig trok hij  niet door maar wachte hij me op.

Samen reden we als winnaar over de aankomst ..........ZALIG GEVOEL !!!

Vandecauter eindigde terug knap derde op 1'24", Coussens 4de

Dikke pluim voor organisator Gorik De Dobbelaere



                                       

                                       

26-11-2015 om 00:00 geschreven door Mario


23-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 NOV MOORSLEDE (EK)................19de overwinning


De eerste koude vergezeld van winterse buien is in het land, misschien is dit wel de oorzaak dat ik dit weekend, niettegenstaande 2

makkelijke overwinningen, een minder gevoel had op de fiets.

Vandaag stond de veldritcaravaan in Moorslede, een locatie waar ik nog nooit verloor. De inrichter had een schitterend parcours

uitgetekend, al was hij niet gediend met de veranderingen die LRC hem opdroegen, zo vertelde hij me na de wedstrijd.

Zo haken inrichters natuurlijk af. Van mij krijgt de  organisatie alvast een 10/10

Ook een dikke pluim voor de LRC aankomstrechters die een ganse dag in dit koude en natte weer paraat stonden, niets dan respect

Naar de wedstrijd dan.....Eén ronde duurde het vooralleer ik vooraan kon aansluiten. Uittredend Europees kampioen Rudy Wille

en Belgische kampioen Patrick Raes openden de debatten. Ik sloot aan en nam meteen de leiding. Er kwam direct een kloofje die

ik verder kon uitbouwen, al moet ik zeggen dat Wille langer aandrong dan ik wou. Na enig tegenspartelen zag ik een kwartierke

verder niemand meer achter mij....Rustig en zonder risico's reed ik het laatste koersgedeelte uit.

Beloning was een 19de overwinning en een mooie Europese kampioenentrui




 
                                 
                                  


                                

23-11-2015 om 11:44 geschreven door Mario


21-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 NOV UITBERGEN (PK)..................18de overwinning


Dubbelslag vandaag in Uitbergen, naast de veldrit won ik ook voor de 12de keer een Oost-vlaamse kampioenentrui in mijn carriere

Tevens was het mijn 140ste overwinning onder de noemer van de vlaamse cyclocrosscup en de 33ste 'kampioenentrui'

Niettegenstaande ik geen goeie dag had, kon ik na één ronde makkelijk de kop van de wedstrijd nemen

Peter Ballet was zeer sterk gestart maar moest de rol lossen na de openingsronde

Westvlaams kampioen Jan Houwen drong een paar ronden aan maar moest finaal toch één minuut prijs geven

Ik had nooit een super gevoel op de fiets. Misschien kwam het door het verkleumd fietsen???

Enfin, alles behalve klagen met deze supervorm



                                   

                                  

                                                                          

21-11-2015 om 00:00 geschreven door Mario




Zoeken in blog


GESELECTEERD VOOR HET WK GRAVEL TE LEUVEN 2024

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs