Foto
EUROPESE ZEGEKONING ALLERTIJDEN

Renner:

Mario Lammens

675 overwinningen 

3 profzege's ( veldrijden)

Koppenbergcross, 1e GP Geert De Vlaeminck Eeklo, Doomkerke

1 x geselecteerd voor wereldbeker veldrijden elite ( Kalmthout)

11x wereldkampioen

3 x  wereldkampioen UCI masters (veldrijden)
2 x  wereldkampioen VWF (veldrijden)
5 x  wereldkampioen LRC  (veldrijden)


8 x  Europees kampioen veldrijden

       LRC (7),  VWF (1)


16 x  Belgisch kampioen

5x Belgisch kampioen amateurs/masters (veldrijden)

5 x  Belgisch kampioen LRC (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen 14 jarigen (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen op de weg cat A     VWF
1 x  Belgisch kampioen op de weg cat C     LFT

1x Belgisch kampioen op de weg LWU cat D

1 x  BeNeLux kampioen op de weg  WAOD cat B


23x provinciaal kampioen

 Elite z/c en amateurs/masters WBV, lft en lwu, en wbv MTB


5  x  Kampioen van vlaanderen
LRC veldrijden


SAMEN GOED VOOR 60 KAMPIOENENTRUIEN


167 overwinningen in vlaamse cyclocrosscup

15  x veldrit Maldegem ( parkcross)

13 x veldrit Knesselare

12 x veldrit Beernem

11 x veldrit Eeklo waaronder 1 x bij elite

11x veldrit Assenede

11 x  veldrit Zelzate

10  x  veldrit Varsenare

10  x veldrit Ardooie (wbv)

8  x  veldrit Balegem

14 x eindwinnaar van de vlaamse cyclocrosscup

 5 x wegwedstrijd Spiere Helkijn ( 3x liefhebbers, 2x lwu)

53 kampioentruien

11 medaille's op BK veldrijden ( wbv) ...5 x Goud, 5 x Zilver, 1 x brons

2 x zegekoning bij de liefhebbers ( elite z/c) in het veldrijden met 13 en 15 overwinningen

Sportman van het jaar 2004 in Maldegem

Etc, etc.....

MARIO LAMMENS Belgisch zegekoning met 675 overwinningen
11 X WERELDKAMPIOEN VELDRIJDEN UCI / VWF/ LRC 8 X EUROPEES KAMPIOEN 16X BELGISCH KAMPIOEN
Volg hier de verhalen van de Belgische zegekoning aller tijden in het wielrennen
25-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 OKT DUDZELE................................14de overwinning


Het parcours in Dudzele is er eentje om vingers en duimen van af te likken, heel technisch, maar ook zware stukken maakten er een totaalpakket van

Alleen jammer dat er niemand met kennis van zaken het parcours keurt voor de wedstrijd want de 4 scherpen planken waar we moesten over te rijden

waren toppunt van amateurisme....foei, foei

Na een zwaar feestje met te veel alchoholverbruik de nacht voordien stond ik met piepkleine oogjes aan de start. Ik heb al die alchohol wel uitgezweet

tijdens de eerste 20 minuten, daarna kwam ik beetje bij beetje in de wedstrijd. Samen met lrc wereldkampioen Patrick Raes maakten we er een mooi

kijkstuk van

Bij het ingaan van de laatste ronde had ik mijn plaatsje uitgekozen om te versnellen, het was al bij al nog een makkelijke opgave om de wedstrijd al 

winnend af te sluiten

De 14 overwinning van het jaar is daarmee binnen

                                     

                                     

25-10-2015 om 18:30 geschreven door Mario


18-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 OKT ZINGEM...................................13de overwinning


Met een geblokkeerde rug dacht ik nooit te kunnen fietsen vandaag, laat staan aan veldrijden doen

Wie Lammens kent weet dat ik nen raren ben. Gladines ( weer hij) nam de wedstrijd in handen, ik kon

mijn wagonnetje makkelijk aanhaken. Hoe langer de wedstrijd duurde hoe meer pijn ik begon te

ondervinden in de onderrug. We reden met 2 naar de finish waar het voor mij een koud kunstje was

om niettegenstaande een maneuvre van mijn metgezel in de laatste bocht naar mijn 13de overwinning

te sprinten

Na de wedstrijd kon ik bijna niet meer rechtstaan van de verkrampte pijn






18-10-2015 om 00:00 geschreven door Mario


17-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 OKT BREDENE................................12de overwinning


Wie Bredene zegt, zegt Lammens.........dit is geen hoogpraat maar gewoon keiharde realiteit

Reeds voor de 8ste maal op 10 jaar win ik deze knappe wedstrijd tussen de stacaravans

Dit jaar was het een uitzonderlijk zware omloop, door de hevige regenval en het bijna niet op

verharde paadjes te rijden. Mertens, Gladines waren mijn enige rivalen, nooit heb ik aan de

overwinning getwijfeld. Mertens moest vroegtijdig afhaken, Gladines die langer aandrong

was finaal  een koud kunstje om in de sprint te kloppen




                                          

                                          

17-10-2015 om 00:00 geschreven door Mario


06-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 OKT MOERBEKE...............................11de overwinning


Jaren geleden was ' de pereboom' in Moerbeke nog het toneel voor een internationale A veldrit.

Ik streed er in mijn beste jaren nog een bitsige strijd uit voor de overwinning tegen Wim De Vos ( NL)

Paul Herrygers, Peter Willemsens en vele andere toppers

Nu is het al een tijdje een manche van de vlaamse cyclocrosscup.

Het parcours is zeer snel en dus wel een kolfje naar mijn hand

Europees veldritkampioen der masters Marc Verloo kwam de degens kruisen met de oost en westvlamingen

We waren aan elkaar gewaagd en maakten er een boeiend kijkstuk van

De beslissing viel in de laatste technische weidelus waar ik de koppositie nam en een kloofje samenreed die

voldoende bleek voor mijn elfde van het jaar



                                               

                                               

                                                 

06-10-2015 om 08:00 geschreven door Mario


05-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 OKT LOZER........................................10de overwinning


Lozerbos....de plaats waar ik 20 jaar geleden wekelijks te gast was met de nationale veldritselectie van bondscoah Eric

De Vlaeminck, samen met zijn zoon Geert heb ik er veel plezier beleefd

Iedere ronde passeerden we langs het plein waar we lenigheidsoefeningen deden, het spreekt voor zich dat ik niet

gemotiveerd moest worden voor deze wedstrijd

Na een blitzstart was ik vertrokken voor een mooie solo, toch maakte ik er een harde intervaltraining van

Jan Houwen was 2de, Dirk De Keerle 3de

Op naar morgen...........


                                              

                                              

                                              

05-10-2015 om 00:00 geschreven door Mario


27-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 SEPT EMELGEM................................9de overwinning

Izegem Emelgem....vorig jaar nog organiserend in het LRC circuit koos dit jaar voor wielerbond vlaanderen en de vlaamse cyclocrossscup

Het was een technische maar ook zeer snelle omloop voorzien van heel wat baanwerk

Na een val moest ik de rol lossen van leiders Gladines en Raes maar ik kon heel snel terug aansluiten.

In de finale ronde viel Raes op dezelfde plek als ik dus moest ik enkel nog met de ex Belgische kampioen Gladines afrekenen

Een pragende sprint zorgde voor het verdict in mijn voordeel

Als toetje ben ik net als mijn zoon Laudelino leider in het tussenklassement van de VCC

Van een geslaagd weekend gesproken...



                                   

                                

                                   

                                   Met dank aan Roland desmet ( foto's)

27-09-2015 om 17:41 geschreven door Mario


26-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 SEPT AVELGEM ...............................8ste overwinning


Na een jaar afwezigheid wegens aanleg nieuwe voetbalterreinen waren we vandaag terug te gast in Avelgem.  De inrichters waren beperkt waardoor we heel wat single-tracks

voorgeschoteld kregen. Uiteraard is kan dit tot koersvervalsing leiden maar op uitzondering van één renner die niet direct plaats maakte liep alles vlot

Ik starte als 3de maar kwam ten val bij de eerste hindernis doordat Wille Rudy niet op heuveltje kon rijden. Na een achtervolging van 3 ronden kwam ik echter terug in het zog van

wereldkampioen Raes Patrick.  Het werd een bitsige strijd op het scherp van de snee. Ikzelf kon de zege veilig stellen in de eindsprint

Wille was derde


                                   
  
                                   

                                   Met dank aan Roland desmet ( foto's)

26-09-2015 om 00:00 geschreven door Mario


15-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 FEB OUTRIJVE..................................7de overwinning

Door onvoorziene omstandigheden moest de organisatie van Avelgem uitwijken naar deelgemeente Outrijve.

Iedereen had kritiek op de omloop en iedereen liep te mekkeren, ik niet, ik heb respect voor iedere inrichter !

Ik had na één rondje verkenning al lang opgemerkt dat het een eerlijke cross zou worden en dat er met minuten zou gegoocheld worden

Het was een prachtige locatie en de combinatie zwaar /lichtlopend was ideaal, je moest heel goed verdelen

Ik nam de kopstart, enkel Rudy Wille bleef in mijn gezichtsveld. Toen die dan nog eens pech kende was het voor mij enkel een leuk trainingsritje als afsluiter

van het terug zeer geslaagd seizoen 2014/2015

22 overwinningen waardoor de teller nu op 450 staat

Mijn levensdoel 526 koersen winnen ( ééntje meer dan Eddy Merckx) komt in het zicht al besef ik dat de gezondheid van primordiaal belang blijft


15-02-2015 om 11:50 geschreven door Mario


09-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 FEB ARDOOIE......................................6de overwinning


Ardo, zo noemt het bedrijf die diepvriesproducten maakt en zijn terreinen jaarlijks ter beschikking stelt voor een lrc veldrit

Plaatselijke renner Dirk De Keerle is een symphatiek renner en ik wil dus zeker niet op zijn wedstrijd ontbreken

Jammer genoeg dit jaar geen ploeter-editie maar vooral draaien en keren, balkjes, brugjes en taluudjes

Iets wat voor mij natuurlijk geen geheimen meer heeft maar niet mijn voorkeur draagt

Na helemaal achteraan te moeten starten kwam ik pas na 3 ronden vooraan aansluiten

Het seizoenseinde heeft me in zijn greep en de motivatie is volledig verdwenen

Ik wist bijna niet dat ik een wedstrijd aan het rijden was, de focuus was er niet

Gelukkig riep iemand me toe dat het de laatste ronde was, ik prikte één keer en........de buit was binnen

Nog één wedstrijd te gaan en dan de verdiende rustperiode




                                                                                                           

                                                                                                           

09-02-2015 om 09:37 geschreven door Mario


02-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 FEB HELLEMMES (EK)......................5de overwinning


Het Noord Franse Hellemmes was dit jaar het prachtige decor voor de Europese veldritkampioenschappen lrc

Het parcours is een ware speeltuin voor alle technische veldrijders, jong en oud

Na een minder weekend door de rompslomp aangaande mijn eigen GP Mario Lammens, was ik vandaag terug op en tot gefocuust

Er is dan ook geen enkele foto te vinden waarop enige concurrent te zien is, die waren er nogthans wel in de helse weersomstandigheden

Sneeuwregen en regen herschaapten het parcours tot een ware glijomloop. Na zoals gebruikelijk achteraan te moeten starten bij lrc

nam ik na 100 meter de leiding, enkel  Rudy Wille drong een beetje aan maar was nooit enige bedreiging
            

                                                                                             

                                                         

02-02-2015 om 17:32 geschreven door Mario


25-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 JAN ASSENEDE............................EINDWINNAAR VCC


Eén van mijn hoofdoelen dit seizoen was het behalen van een 10de eindzege in het regelmatigheidscriterium de vlaamse cyclocrosscup

Vandaag reed ik een knappe 3de plaats tegen de tenoren in het masterveldrijden in Belgie

Naast een tiende eindzege win ik ook het bijkomende tussensprintklassement, maw....een zeer tevreden lammie

Dat ik daardoor de titel van 'mister vlaamse cyclocrosscup ' krijg toebedeeld siert mijn ego

De 133 VCC overwinningen zullen daar natuurlijk ook hun steentje toe bijdragen


                                                                                                           

                                                                                                           

25-01-2015 om 19:09 geschreven door Mario


19-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 JAN GP MARIO LAMMENS..............4de overwinning
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De 2de GP Mario Lammens was ondanks het gure winterweer terug een voltreffer. 42 recreanten, 15 fietsende politiemannen/vrouwen die streden om de titel kampioen van beide vlaanderen

en last but not least........339 LRC renners

De overvloedige regen herschaapte het parcours in een ware modderbrei met heel wat loopwerk, niet overdreven echter want het overgrote deel was mooi bereidbaar...echte cross dus

Ik was dan ook fier op mijn parcours

De wedstrijd in mijn categorie was een tweestrijd tussen mezelf en Nick Vandecauter. Ik nam in de openingsronde afstand van Nick maar hij bleef 30' lang op zo'n 25 seconden hangen

maar plots brak zijn veer en steeg mijn voorsprong naar een  minuut.  De derde in de race was de verbazend sterk fietsende Rudy Wille maar die kreeg iets meer dan twee minuten aangesmeerd na 40 wedstrijdminuten

Ik won net als vorig jaar mijn eigen GP en bouwde natuurlijk een leuk feestje na de wedstrijd in de grote verwarmde feesttent 

Ik wil alle medewerkers die aan het evenement geholpen hebben dan ook bedanken want zonder hen geen veldrit @ Adegem

Of de lat volgend jaar iets hoger kan........zal beslist worden in de maand februari

Met deze overwinning haal ik een 4de zege op.......4 wedstrijden in 2015, ook meteen goed voor zege nr 446


Bijlagen:
17.jpg (90 KB)   

19-01-2015 om 22:25 geschreven door Mario


14-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 JAN BOEKHOUTE..............................3de overwinning

Dit weekend was het de 2de cross ten voordele van Nico Boghaert in Boekhoute

Een zeer mooie weideomloop die geteisterd werd door hevige regenval en zware rukwinden, echt cyclocross weer dus

Ik voelde me dan ook in mijn nopjes. Rudy Wille, Jan Houwen en Nick Vandecauter waren op papier mijn zwaarste tegenstanders

Na een tweetal rondjes de kat uit de boom te hebben gekeken, vond ik mijn moment gekomen, ik versnelde in het stukje tegenwind

en merkte op dat niemand een reactie in petto had. Rudy Wille bleef het langst tegenspartelen maar een lekke band sloeg hem definitief terug

Makkelijk maakte ik de 40' rond. en behaalde zo een 3 op 3

1. Lammens Mario

2. Wille Rudy

3. Vandecauter Nick


14-01-2015 om 10:11 geschreven door Mario


04-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 JAN WAREGEM....................................2de overwinning

Twee jaar geleden won ik de veldrit in Waregem tegen Benny De Bock, vorig jaar was ik ziek kort na de jaarwisseling maar dit jaar was ik wel terug van de partij

Na een verkenningsronde in het wiel van Jan Houwen en Peter Ballet, gaf ik één prik en het was meteen de goeie

Stelselmatig liep ik op bovenvernoemde concurrenten uit.

Net zoals gisteren was mijn bonus op de tweede iets meer dan twee minuten

De 9de eindzege in de vlaamse cyclocrosscup is met nog één wedstrijd te rijden ook al een feit

Leuke opener van 2015  ;-)


                                                                                      

                                                                                      

                                                                                      

04-01-2015 om 19:53 geschreven door Mario


03-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 JAN STADEN.........................................1ste overwinning

Organisator van veldrit Staden verdiend een dikke pluim.

Waar het vorig jaar onmenselijk zwaar was voor de youngsters, hadden ze nu enkel slimme aanpassingen gedaan zodat zij niet honderden meters aan één stuk moesten lopen

Mooie verwarmde douche's, een professionele afspuitstand en een schitterende omloop met een lang stuk weg erin......CHAPEAU

Het wedstrijdverhaal is zeer makkelijk samen te vatten.

Rudy Wille probeerde na één ronde te versnellen maar ik anticipeerde vrij vlot, nam over en reed een paar minuutjes weg

Ik voelde me op de technische stukken als een vis in een bokaal en genoot driekwartier lang

Tom D'hooge eindigde knap 3derde niet zover achter Wille.

2015 is alvast ingezet zoals ik het wou


03-01-2015 om 00:00 geschreven door Mario


15-12-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 DEC WORTEGEM...............................15de overwinning

Wortegem schotelde ons een parcours voor uit de oude doos, heel zwaar bergop, bergaf,  met lange loopstrook in verweven.

Dat er geen enkele kleedruimte voorhanden gesteld wordt door de inrichter is echt ondermaats en uit een vorige eeuw

Wij ouderen kregen dus een echt crossparcours onder de wielen geschoven, na mijn mindere weken door een darminfectie kon ik een goede prestatie wel gebruiken

En of ik goed was, zonder éénmaal mijn turbo te moeten aanzetten reed ik weg van Belgisch kampioen Dirk Raes, een man die iedere week commentaar op mijn persoon heeft eindigde tweede

Ik was al bijna gewassen toen hij aankwam

Ik noem dit antwoorden met de pedalen in plaats van iedere keer verbaal uit te halen


          

                                                                                                                            

                                                                                                                         

15-12-2014 om 00:00 geschreven door Mario


23-11-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 NOV MOORSLEDE.............................14de overwinning

Na anderhalve week buikgriep te hebben gehad zakte ik vandaag af naar Moorslede. Ik was maar op halve kracht maar dit moest normaal volstaan om de wedstrijd naar mijn hand te kunnen zetten

Eén probleem echter.......ik moet vanuit de allerlaatste positie starten omdat ik te weining wedstrijden heb gereden bij lrc. Dat ik regerend Belgisch, Europees en Wereldkampioen ben speelt blijkbaar geen rol

na 30 min achtervolgen kwam ik aansluiten bij Dirk Raes. De laatste ronde versnelde ik éénmaal en de 14de was een feit

Rudy Wille was knap 3de

Nu verder uitzieken en hopen dat ik tegen volgende zondag volledig genezen ben

Dan rij ik Aalter

23-11-2014 om 22:05 geschreven door Mario


17-11-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 NOV ZELE............................................13de overwinning

Zele was nieuw als organisator bij de vlaamse cyclocrosscup. Op zaterdag reden er de miniemen en aspiranten.  Door de overvloedige regen die dag was

het noodzaak om het parcours op zondag aan te passen want er kon bijna nergens nog gereden worden, iets wat de inrichters met man en macht ook probeerden

Ikzelf had geen enkele ambitie omdat ik reeds 3 dagen zware buikgriep had, snachts bijna niet van toilet geweest en dus zeer weining geslapen

Omdat ik mijn leidersplaats in VCC klassement wou verdedigen nam ik toch de start. Ik reed er op mijn eigen tempo en tot verbazing kon ik de leider

Belgisch kampioen Gladines makkelijk volgen, meer zelf ik kon er van weg rijden maar durfde niet uit vrees voor een klop van de hamer

Ik bleef verrassend genoeg aanklampen en het was dan ook een koud kunstje om met één versnelling de wedstrijd naar mijn hand te zetten

Onverhoopt maar zeer deugddoend

Meteen mijn 13de van het jaar en de 440ste in mijn carriere

Fier op mezelf !

1. Lammens Mario

2. Gladines Ludwig op 4"

3. Ballet Peter op 2'48"



                                          

                                          

                                          

17-11-2014 om 08:31 geschreven door Mario


09-11-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 NOV ZELZATE......................................12de overwinning

Zelzate is mijn grond, allez om op te fietsen natuurlijk. Op de domeinen van de psyhiatrie ken ik iedere cm als mijn broekzak

Vandaag kon ik er al voor de 10de keer het overwinningsgebaar maken

Een echt mirakel want ik was een volledige week aan bed gekluisterd met een hernia en kon pas vanmorgen voor het eerst mijn pyjama uittrekken

Ik dacht ' ik probeer te fietsen ' en trok naar Zelzate. Ik zat natuurlijk oncomfortabel op mn fiets en de uitstralingen naar mijn been voelde ik ook wel

Toch kon ik samen met sterkste man van de wedstrijd Wim Van Den Bergh wegrijden en uiteindelijk sprinten voor de zege

en Lammie deed het.....ONGELOFELIJK !!!

Ik wist dat ik een specialen was maar zoiets, neen.

Meteen de 12de overwinning dit jaar en de 132ste in de vlaamse cyclocrosscup

1. Mario Lammens

2. Wim Van Den Bergh

3. Hans Wuyts



                                                   

                                                  

09-11-2014 om 10:19 geschreven door Mario


19-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 OKT BREDENE....................................11de overwinning

Als ik de naam Bredene hoor denk ik niet aan het naaktstrand maar aan de jaarlijkse plaatselijke veldrit

Ik won er vandaag trouwens voor de 8ste keer

Het was er eentje volgens Lammie's boekje, 40' in het wiel en met één kurkdroge demarrage de bloemekes binnenhalen

Zalige koerstactiek toch.....al dacht de regerende Belgische kampioen er anders over, doch dit zal mij een grote zorg wezen




                                        

                                         

19-10-2014 om 07:25 geschreven door Mario




Zoeken in blog


GESELECTEERD VOOR HET WK GRAVEL TE LEUVEN 2024

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs