Foto
EUROPESE ZEGEKONING ALLERTIJDEN

Renner:

Mario Lammens

675 overwinningen 

3 profzege's ( veldrijden)

Koppenbergcross, 1e GP Geert De Vlaeminck Eeklo, Doomkerke

1 x geselecteerd voor wereldbeker veldrijden elite ( Kalmthout)

11x wereldkampioen

3 x  wereldkampioen UCI masters (veldrijden)
2 x  wereldkampioen VWF (veldrijden)
5 x  wereldkampioen LRC  (veldrijden)


8 x  Europees kampioen veldrijden

       LRC (7),  VWF (1)


16 x  Belgisch kampioen

5x Belgisch kampioen amateurs/masters (veldrijden)

5 x  Belgisch kampioen LRC (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen 14 jarigen (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen op de weg cat A     VWF
1 x  Belgisch kampioen op de weg cat C     LFT

1x Belgisch kampioen op de weg LWU cat D

1 x  BeNeLux kampioen op de weg  WAOD cat B


23x provinciaal kampioen

 Elite z/c en amateurs/masters WBV, lft en lwu, en wbv MTB


5  x  Kampioen van vlaanderen
LRC veldrijden


SAMEN GOED VOOR 60 KAMPIOENENTRUIEN


167 overwinningen in vlaamse cyclocrosscup

15  x veldrit Maldegem ( parkcross)

13 x veldrit Knesselare

12 x veldrit Beernem

11 x veldrit Eeklo waaronder 1 x bij elite

11x veldrit Assenede

11 x  veldrit Zelzate

10  x  veldrit Varsenare

10  x veldrit Ardooie (wbv)

8  x  veldrit Balegem

14 x eindwinnaar van de vlaamse cyclocrosscup

 5 x wegwedstrijd Spiere Helkijn ( 3x liefhebbers, 2x lwu)

53 kampioentruien

11 medaille's op BK veldrijden ( wbv) ...5 x Goud, 5 x Zilver, 1 x brons

2 x zegekoning bij de liefhebbers ( elite z/c) in het veldrijden met 13 en 15 overwinningen

Sportman van het jaar 2004 in Maldegem

Etc, etc.....

MARIO LAMMENS Belgisch zegekoning met 675 overwinningen
11 X WERELDKAMPIOEN VELDRIJDEN UCI / VWF/ LRC 8 X EUROPEES KAMPIOEN 16X BELGISCH KAMPIOEN
Volg hier de verhalen van de Belgische zegekoning aller tijden in het wielrennen
19-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 OKT BREDENE....................................11de overwinning

Als ik de naam Bredene hoor denk ik niet aan het naaktstrand maar aan de jaarlijkse plaatselijke veldrit

Ik won er vandaag trouwens voor de 8ste keer

Het was er eentje volgens Lammie's boekje, 40' in het wiel en met één kurkdroge demarrage de bloemekes binnenhalen

Zalige koerstactiek toch.....al dacht de regerende Belgische kampioen er anders over, doch dit zal mij een grote zorg wezen




                                        

                                         

19-10-2014 om 07:25 geschreven door Mario


07-10-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 OKT ZELE...............................................10de overwinning

Zoals traditiegetrouw rijden we begin oktober steeds in Zele bij onze vriend Marnik Snoeck

Een mooie maar technische omloop die niet echt mijn ding is.

Omdat de concurrentie een iets mindere dag had kon ik het makkelijk afmaken en mijn '10de' van het jaar boeken

De Keerle was tweede voor Raes en Vandecauter



                                                            

                                                                                                                                                    

07-10-2014 om 00:00 geschreven door Mario


27-09-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 SEPT STABROEK....................................9de overwinning
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Stabroek ligt me, dat bewezen de voorgaande jaren.

Net als vorig jaar reden alle reeksen: amateurs/masters A, masters B, masters C en masters D tesaam

Na één ronde waren er drie koplopers, de jonge garde vertegenwoordigd door Timmy Maes en Sten Raeymaekers vergezeld van ouwe rot ikzelf ;-)

We waren aan elkaar gewaagd, al liet ik het grootste werk aan mijn jongere compagnons over.

De laatste 400 meter plaatste ik een versnelling waardoor ik op kop de ultime hindernis ( draaien rond een boom) kon nemen en zodoende als eerste kon opdraaien naar de korte aankomststrook

Timmy Maes anticipeerde echter zeer slim en zonder remmen nam hij de binnenkant om af te slaan waardoor ik plots was klemgereden en voet aan grond diende te zetten.

Dit koste mij de overwinning over-all maar ik won in mijn reeks met overmacht

Als master C meestrijden met 20 jaar jongere gasten stemt me zeer tevreden.


27-09-2014 om 16:46 geschreven door Mario


21-09-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 SEPT KNESSELARE (PK cyclo cross)....8ste overwinning

Na een zomer volledig in teken van het cyclo-crossseizoen vandaag een eerste met rood aangeduide wedstrijd voor beide Lammie's ....het provinciaal kampioenschap

Voor beiden werd het een relatief makkelijke zege waarop we nu kunnen verderbouwen naar een topseizoen en iets mooi's

Ikzelf behaalde een 29ste 'titel' uit mijn carriere, de 129ste overwinning in de 'vlaamse cyclo crosscup' en de 435ste over-all.....leuke cijfers toch? ;-)




                                             

                                              
 
                                                           

                                                 

21-09-2014 om 17:19 geschreven door Mario


18-08-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 AUG SIJSELE ( WAOD)..........................7de overwinning

3 weken voor de start van het veldritseizoen ben ik op niveau die ik voorzien had.  Het trainen met de crossfiets, lopen en intervallen heeft zijn vruchten afgeworpen

De wedstrijden die ik fiets zijn allen in teken van de wintermaanden en dus is het resultaat van ondergeschikt belang

In Sijsele was het koersverloop volledig in mijn kaart, ik hoefde enkel een sprint te rijden

Iets wat ik met succes kon afronden en mijn eerste overwinning deze zomer kon boeken ( 7de dit jaar)







18-08-2014 om 00:00 geschreven door Mario


16-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 feb STASEGEM.......................................6de overwinning
Vandaag allerlaatste wedstrijd van het seizoen 2013/2014 in Stasegem, de thuisbasis van grote baas lrc
De omloop was loodzwaar zoals we hem er nog nooit zagen bijliggen
Ik weet niet hoe het komt maar ik had er geen zin in vandaag, de drive is plots verdwenen
De zware omloop, het gebrek aan kleedkamers, geen enkele waterspuit....allemaal factoren die me niet gezind waren
Ik heb de wedstrijd op automatische piloot afgewerkt en een relatief makkelijke zege laten optekenen
Het vat is niet af maar ik heb er gewoonweg geen zin meer in.
Ik kan terugkijken op een schitterende campagne, ik verlies dan wel voor het eerst het regelmatigheidsklassement de vlaamse cyclocrosscup maar stapelde de overwinningen week na week op.
Vier kampioenentruien waren mijn enige doel dit seizoen, ik nam ze alle vier.
Volgend seizoen worden de doelen bijgesteld.......
Nu vooral genieten van lange rustperiode

Bedankt aan de vele duizenden wekelijkse volgers van mijn persoonlijke website
Ik zal er volgend seizoen terug staan, dat beloof ik jullie !!!!

Ciao, ciao

LAMMIE





                         

                         

16-02-2014 om 21:21 geschreven door Mario


10-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9 feb ARDOOIE............................................5de overwinning
Na het zware feestgedruis na de thuiswedstrijd in de parkcross van Maldegem moest ik toch wel enkele dagen bekomen. Veel tijd om stil te staan had ik echter niet want 4 dagen later stond Ardooie op het programma. Een organisatie van renners Dirk De Keerle die er echt mag wezen.
Dit jaar een snelle maar gladde omloop afgewisseld met een mooi stuk asfalt op het domein Ardo ( diepvriesfabrikant) en een stukje modderstrook waar je makkelijk het verschil kon maken, van de fiets hoefden we echter niet
Ik nam de kopstart voor Wille, Raes, de plaatselijke De Keerle en Keukelare. Na de eerste balkenpartij waar ik oversprong had ik een kloof
Ik bouwde die makkelijk uit tot 15 sec en dacht dat de wedstrijd gereden was.
Niets was minder waar, door mijn foute bandenkeuze slipte ik in iedere bocht gewoon door, Raes had me snel te pakken
Na de fietswissel bleef ik twee rondjes bij mijn gezel en bekeek het vanop de tweede rij
De voorlaatste ronde versnelde ik terug aan diezelfde balkjes en zo reed ik solo tot de aankomst. Raes werd knap tweede op 35" voor Keukeleare , Wille en de plaatselijke De Keerle

10-02-2014 om 09:35 geschreven door Mario


02-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 feb AVELGEM...........................................4de overwinning

Geen wedstrijd vandaag bij wbv, dat merkten we op de deelnemerslijsten want bij alle reeksen komen steeds meer wbv-renners  aan de start.
Ik was goed geluimd want het parcours in Avelgem ligt me wel, technisch, zwaar, lopen, beropfietsen en stukken snelheid.
Alleen voor de jongeren zouden de inrichters meer inspiratie moeten hebben zodat die niet zoveel moeten lopen. Daar knelt het schoentje nog te veel bij de zware lrc omlopen.
Ik rij nog 5 wedstrijden dit veldritseizoen en wil ze alle 5 winnen.
Avelgem was een makkie want ik nam de kopstart en zag nooit niemand in mn buurt
Zalig gevoel en met de handrem en mijn gedacht bij de parkcross van woensdag in  Maldegem in het achterhoofd behaalde ik een 4de overwinning op 5 wedstrijden dit jaar.
Keukelare was tweede op 32", Raes derde voor Wille

02-02-2014 om 19:07 geschreven door Mario


20-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 jan ADEGEM GP MARIO LAMMENS....3de overwinning
Een eigen Grote Prijs organiseren is een zalig gevoel.
Vooral dankzij de samenwerking met Z & B (organisatiebureau uit Deinze) die alles voor zijn rekening nam hoefde ik me enkel over de
opbouw van de omloop te bekommeren.
Samen met Laudelino tekenden wij iets knaps uit.
Iedereen was dan ook vol lof over de afwisselende omloop waar alle facetten in voorkwamen
Raes, Wille, Keukelare en De Keerle waren in die volgorde me te snel af in de openingsfase
Doch reeds na een halve ronde kon ik aansluiten en de koppositie overnemen
Ik aarzelde niet en nam de leiding over van Raes en na enkele technische passages merkte ik plots op dat ik een kloofje had
De massaal opgekomen supporters en vele jeugdrennertjes schreewden me naar een mooie thuiszege
Op anderhalve minuut werd Keukelare 2de voor Wille en Raes
Laudelino stak zijn neus aan het venster voor de zege bij de A reeks maar moest uiteindelijk enkel zijn meerdere erkennen in Korneel Deviane ( toch wel een topper bij lrc)
Roger De Vlaeminck was één van de vele toeschouwers en zag dat het goed was, zijn zoon Eddy stond al te glunderen om ook zijn eerste wedstrijd te mogen rijden....wie weet is hij volgend jaar wel van de partij in Adegem








20-01-2014 om 21:21 geschreven door Mario


12-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 jan BOEKHOUTE......................................2de overwinning
De Nico ( Boghaert) vrienden zetten een prachtige organsiatie neer. Na mijn dipje vorige week kreeg ik deze week af te rekenen met een verkoudheid. De benen voelden van in de openingsfase terug goed aan zoals de rest van het seizoen eigenlijk meestal het geval was.
Raes nam een blitzstart maar ik kon alles onder controle houden. Mijn wereldkampioenentrui geeft echt wel vleugels en de vele regionale supporters moedigden me hartelijk aan
Na 2 ronden nam ik over van Raes en vlug had ik een geruststellende kloof
Een overwinning die deugd doet na mijn een zware dip
Volgende week gaat de 1ste GP MARIO LAMMENS door in Adegem op een zeer technisch maar intensief parcours
De ingang is volledig gratis en ambiance verzekerd !!!

IEDEREEN IS VANHARTE WELKOM

Wedstrijden om : 12u30, 12u50,13u15  (jongeren)
Ikzelf om 13u45, 14u30 en 15u20 ( Laudelino)
 
 





12-01-2014 om 00:00 geschreven door Mario


03-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 jan ST ELOOIS WINKEL ( WK LRC).......1ste overwinning
Vooreerst aan al de lezers ( en dat zijn er tienduizenden) een gelukkig maar vooral gezond 2014
Hopelijk blijf ik met deze blog jullie iedere week opnieuw bekoren
Het jaar 2013 was sportief gezien een echt 'boerejaar', niet minder dan 35 overwinningen op 70 wedstrijden......1/2 dus, echt fenomenaal en iets waar ik terecht fier mag op zijn.
2014 startte al meteen met het WERELDKAMPIOENSCHAP LRC te St Eloois Winkel. 
Op een zeer zware omloop had ik niet echt een superdag, iets wat van Dirk De Keukelare wel kon gezegd worden
Wij twee maakten de wedstrijd, of beter gezegd, Dirk maakte de wedstrijd.
Voor mij was het aanklampen, lossen en telkens weer terug aansluiten in de lange loopstroken
De laatste ronde was een ware triller, ik vatte die aan met 100 meter voorsprong maar 30" later vloog Dirk me als een bezetene voorbij op naar de wereldtitel
Ik moest 25 meter toegeven maar bij het lopen kon ik aansluiten en versnellen. Plots had ik 25 meter voorsprong maar op 500m van de streep, één hand al uitstekend naar de titel reed ik me vast aan het afspanningslint.
Mijn fiets kreeg ik in eerste instantie niet los, na enkele seconden lukte het wel maar Dirk was weeral 25meter voorop.
Toen moest ik echt door de spreekwoordelijke muur gaan om het gat dicht te rijden, het lukte
Ik zat boven mijn limiet en toen kwam er nog een 200meter lange laaste loopstrook aan
Ik sloot mijn ogen en gaf alles wat nog in mijn lichaam zat
Na de loopstrook had ik een kloof van10" en dit volstond voor een zeer mooie en deugddoende 6de wereldtitel uit mijn carriere
3 x UCI ( masters), 2 x VWF en nu 1 x LRC
Morgen en zondag is er al terug wedstrijd maar ik vrees dat lammie er niet klaar voor zal zijn....so what !
Fier op mezelf ;-)




                                    

                                   

                                    

            

03-01-2014 om 00:00 geschreven door Mario


28-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 dec INGELMUNSTER..........................35ste overwinning
Ingelmunster is na de aanpassingen sinds vorig jaar uitgegroeid tot één van mijn favoriete omlopen. Zeer zwaar maar enkel complete renners kunnen daar tot ver in de finale voor de overwinning strijden.
Al moet ik zeggen dat de topvorm er bij mij nu echt wel is, het heeft lang geduurd maar net als de vorige jaren beter ik naarmate het seizoen vordert.
Vandaag vlotte het net als in Beernem als vanouds
Keukelare kwam als tweede over de streep op 1'37", Raes zelfs op meer dan 3'
Geen leedvermaak bij deze grote kloven, met beide voetjes op de grond blijven is de boodschap
Het was mijn 35ste overwinning op 69 wedstrijden dit jaar.
Ik heb dit seizoen nog 3 doelen, het WK lrc  volgende week donderdag in St Eloois Winkel,  Eeklo ( wbv) en Maldegem ( wbv)
Hopelijk gooit 'dame Fortuna' geen roet in het eten




28-12-2013 om 21:28 geschreven door Mario


27-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 dec BEERNEM......................................34ste overwinning
2de kerstdag is traditiegetrouw veldrijden in Beernem op een parcours op mn maat geschreven.
Ik won er al verschillende malen bij de liefhebbers ( of elite z/c) en bij de masters, moest ik vandaag winnen zou het mijn 9de zege op de heilige grond aldaar zijn, en ....ik deed het !!!
Limburger Dirk Mertens, Stefan Nerinck en Benny De Bock waren op papier de enigen die me konden verontrusten, let wel op papier want ik had van niemand schrik
Benny had een iets mindere dag en moest steeds achter de feiten aanhollen. Nerinck moest telkens het hard ging passen dus had ik enkel nog Mertens in het vizier te houden
De laatste hectometers nam ik voor mijn rekening en het kwam nooit tot een sprint. Na de laatste looppassage aan de trappen had ik een kloof van 25 meter en ik werd niet meer verontrust
Een zeer deugddoende overwinning, beter kan ik het jaar niet afsluiten bij WBV

                                                               

                                                               
    
                                                                

                                                               

27-12-2013 om 12:55 geschreven door Mario


20-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AANKONDIGING 1STE GROTE PRIJS MARIO LAMMENS 19 jan 2014
Klik op de afbeelding om de link te volgen

20-12-2013 om 12:55 geschreven door Mario


14-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 dec DUDZELE.......................................33ste overwinning
Net als Aalter en Laarne heeft nu ook Dudzele, allen inrichters van A of B crossen gekozen om wbv links te laten liggen en te organiseren onder de lrc vlag.
Vandaag kwamen zowel Keukelare, Raes als Wille in aanmerking voor de zege, het publiek zag een mooi kijkstuk op de compacte maar zeer overzichtelijke omloop.
Raes sloeg een kloof, ik reed ze dicht en waren daardoor uiteindelijk met twee voorop
Mijn compaan maakte echter te veel stuurfoutjes zodat ik zonder te versnellen een kloofje cadeau kreeg.
Op het einde kwam Keukelare nog sterk opzetten maar de buit was toen al binnen

14-12-2013 om 20:10 geschreven door Mario


09-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 dec VEURNE-HOUTEM........................32ste overwinning
Organisatie Veurne-Houtem was echt volledig AF.
Een VIP gebeuren om U tegen te zeggen, een omloop uitgetekend door de renner die in een verleden mijn profteam naam gaf ( Jan Denuwelaere), verloting van een crossfiets, een kader, mooie natura prijzen, mooie podia, veel volk, veel renners....kortom, TOP !
Nu maar hopen dat als ze volgend jaar een nationale A-cross organiseren lrc ook nog welkom is.
De wedstrijd verliep voor mij niet van een leien dakje. Ik was in de openingsfase niet goed en moest wereldkampioen Raes laten rijden.
Rudy Wille vergezelde mij de eerste ronden.
Toen ik eindelijk op stoom kwam merkte ik op dat ik in de lange stukken meer watt kon ontwikkelen dan de kopman.
Toch duurde het tot de voorlaatste ronde dat ik in zijn zog kon aansluiten. Net dan maakte ik een stuurfout en er was terug een kloof van 8" 
Even dacht ik dat de vogel gaan vliegen was maar bij het ingaan van de laatste ronde kon ik terug aansluiten. Het schitterende duel werd beslist in een eindsprint die ik al bij al vlot won.
Kwas er wel diep moeten voor gaan vandaag
Tweede weekend op rij met twee overwinningen............nu effe genieten en vooral bekomen van de inspanning 

                                                            



09-12-2013 om 00:00 geschreven door Mario


08-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 dec LAARNE...........................................31ste overwinning

Net als veel andere organisatoren kiezen deze van Laarne nu ook om te organiseren bij lrc bond. Met 255 renners mogen ze niet klagen voor hun 'eersteling'
Raes startte als een komeet, ik moest knarsetanden om bij te blijven maar al snel waren we met twee voorop
De balken partijen speelden een belangrijke rol want mijn compaan verslikte zich en belandde in het decor waardoor ik de rode loper
uitgerold kreeg en makkelijk solo naar een 31ste kon rijden
Morgen terug een nieuwe organisatie, deze keer in Veurne op een blijkbaar weeral schitterende omloop

08-12-2013 om 09:13 geschreven door Mario


02-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 dec AALTER............................................30ste overwinning
30 ste overwinning van het jaar is er eentje om in te kaderen !
Meer dan duizend toeschouwers, 400 deelnemers op het ganse evenement, zeer mooie overzichtelijke omloop....
Kortom, alle ingrediënten voor een leuke veldritnamiddag
Raes en Keukelare schudden aan de boom terwijl ik nog niet goed besefte dat de cross al begonnen was
Ik keek vooral de spreekwoordelijke kat uit de boom.
Daarna kon ik makkelijk mijn plaats en moment uit kiezen om een versnelling te plaatsen
Ik had een kloofje van 25" en werd nooit meer bedreigd voor de overwinning




                                



                                      

02-12-2013 om 00:00 geschreven door Mario


01-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 nov VICHTE...........................................29ste overwinning
Klik op de afbeelding om de link te volgen

In het centrum van Vichte staat een kerk met een imposant kerkplein, net daarrond tekende de inrichter een prachtige omloop uit.
Zwaar, technisch, snel, kortom alle ingredieenten om er in alle reeksen een prachtig kijkstuk van te maken
De vele toeschouwers zagen samen met Zwarte Piet en Sint Niklaas dat het goed was
Raes en Keukelare namen zoals gebruikelijk een snelle start, ik liet ze begaan tot het voor mij genoeg was. Net voor een technische strook nam ik de koppositie over en trok door. Raes bood het langst weerstand maar uiteindelijk won ik vrij makkelijk met half minuutje voorsprong

01-12-2013 om 00:00 geschreven door Mario


25-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 nov MOORSLEDE.........( BK)...............28ste overwinning
MOORSLEDE ......9 maanden keek ik al uit naar deze wedstrijd ! Bijna viel mijn plan in het water want vrijdag en zaterdag was ik zo slap als een vod, een griepaanval was mijn lichaam binnengedrongen maar mijn speciale aanpak kon het afwenden. Hoe ik het gedaan heb blijft lekker geheim want ik heb het ook allemaal zelf moeten ontdekken.
Het resultaat waren een paar SUPER BENEN op zondag op een zeer mooie omloop en dito organisatie !
Uitredend kampioen Raes was nooit een concurrent en mijn eerste versnelling was meteen de juiste, ik zag niemand meer terug en genoot intens van mijn moment
Raes die me in februari na een wedstrijd uitmaakte in het publiek omdat ik ganse wedstrijd in zijn zog meereed en hem aan de meet droog klopte voor de overwinning zal zijn uitbarsting die dag nog wel dikwijls eens terug bovenhalen want dit was de druppel die me doen beslissen heeft om al zijn truien afhandig te maken, niet verbaal maar met sportieve revance.
Na het kampioenschap van vlaanderen , het Belgisch kampioenschap en het Europees kampioenschap rest mij nu nog het wereldkampioenschap op 2 januari ( meteen mijn volgende doel)
Pas dan zal ik met een gerust gemoed mijn lrc campagne afsluiten !!!
Als ze tegen lammie's kar rijden......komt de boomerang dubbel hard terug ;-)
Het BK was de 28ste overwinning van het jaar, nog twee erbij en het staat terug als ' boerejaar' geboekstaafd


                   
 
                  

25-11-2013 om 20:52 geschreven door Mario




Zoeken in blog


GESELECTEERD VOOR HET WK GRAVEL TE LEUVEN 2024

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs