Foto
EUROPESE ZEGEKONING ALLERTIJDEN

Renner:

Mario Lammens

675 overwinningen 

3 profzege's ( veldrijden)

Koppenbergcross, 1e GP Geert De Vlaeminck Eeklo, Doomkerke

1 x geselecteerd voor wereldbeker veldrijden elite ( Kalmthout)

11x wereldkampioen

3 x  wereldkampioen UCI masters (veldrijden)
2 x  wereldkampioen VWF (veldrijden)
5 x  wereldkampioen LRC  (veldrijden)


8 x  Europees kampioen veldrijden

       LRC (7),  VWF (1)


16 x  Belgisch kampioen

5x Belgisch kampioen amateurs/masters (veldrijden)

5 x  Belgisch kampioen LRC (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen 14 jarigen (veldrijden)

1 x  Belgisch kampioen op de weg cat A     VWF
1 x  Belgisch kampioen op de weg cat C     LFT

1x Belgisch kampioen op de weg LWU cat D

1 x  BeNeLux kampioen op de weg  WAOD cat B


23x provinciaal kampioen

 Elite z/c en amateurs/masters WBV, lft en lwu, en wbv MTB


5  x  Kampioen van vlaanderen
LRC veldrijden


SAMEN GOED VOOR 60 KAMPIOENENTRUIEN


167 overwinningen in vlaamse cyclocrosscup

15  x veldrit Maldegem ( parkcross)

13 x veldrit Knesselare

12 x veldrit Beernem

11 x veldrit Eeklo waaronder 1 x bij elite

11x veldrit Assenede

11 x  veldrit Zelzate

10  x  veldrit Varsenare

10  x veldrit Ardooie (wbv)

8  x  veldrit Balegem

14 x eindwinnaar van de vlaamse cyclocrosscup

 5 x wegwedstrijd Spiere Helkijn ( 3x liefhebbers, 2x lwu)

53 kampioentruien

11 medaille's op BK veldrijden ( wbv) ...5 x Goud, 5 x Zilver, 1 x brons

2 x zegekoning bij de liefhebbers ( elite z/c) in het veldrijden met 13 en 15 overwinningen

Sportman van het jaar 2004 in Maldegem

Etc, etc.....

MARIO LAMMENS Belgisch zegekoning met 675 overwinningen
11 X WERELDKAMPIOEN VELDRIJDEN UCI / VWF/ LRC 8 X EUROPEES KAMPIOEN 16X BELGISCH KAMPIOEN
Volg hier de verhalen van de Belgische zegekoning aller tijden in het wielrennen
20-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 jan ADEGEM GP MARIO LAMMENS....3de overwinning
Een eigen Grote Prijs organiseren is een zalig gevoel.
Vooral dankzij de samenwerking met Z & B (organisatiebureau uit Deinze) die alles voor zijn rekening nam hoefde ik me enkel over de
opbouw van de omloop te bekommeren.
Samen met Laudelino tekenden wij iets knaps uit.
Iedereen was dan ook vol lof over de afwisselende omloop waar alle facetten in voorkwamen
Raes, Wille, Keukelare en De Keerle waren in die volgorde me te snel af in de openingsfase
Doch reeds na een halve ronde kon ik aansluiten en de koppositie overnemen
Ik aarzelde niet en nam de leiding over van Raes en na enkele technische passages merkte ik plots op dat ik een kloofje had
De massaal opgekomen supporters en vele jeugdrennertjes schreewden me naar een mooie thuiszege
Op anderhalve minuut werd Keukelare 2de voor Wille en Raes
Laudelino stak zijn neus aan het venster voor de zege bij de A reeks maar moest uiteindelijk enkel zijn meerdere erkennen in Korneel Deviane ( toch wel een topper bij lrc)
Roger De Vlaeminck was één van de vele toeschouwers en zag dat het goed was, zijn zoon Eddy stond al te glunderen om ook zijn eerste wedstrijd te mogen rijden....wie weet is hij volgend jaar wel van de partij in Adegem








20-01-2014 om 21:21 geschreven door Mario


12-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 jan BOEKHOUTE......................................2de overwinning
De Nico ( Boghaert) vrienden zetten een prachtige organsiatie neer. Na mijn dipje vorige week kreeg ik deze week af te rekenen met een verkoudheid. De benen voelden van in de openingsfase terug goed aan zoals de rest van het seizoen eigenlijk meestal het geval was.
Raes nam een blitzstart maar ik kon alles onder controle houden. Mijn wereldkampioenentrui geeft echt wel vleugels en de vele regionale supporters moedigden me hartelijk aan
Na 2 ronden nam ik over van Raes en vlug had ik een geruststellende kloof
Een overwinning die deugd doet na mijn een zware dip
Volgende week gaat de 1ste GP MARIO LAMMENS door in Adegem op een zeer technisch maar intensief parcours
De ingang is volledig gratis en ambiance verzekerd !!!

IEDEREEN IS VANHARTE WELKOM

Wedstrijden om : 12u30, 12u50,13u15  (jongeren)
Ikzelf om 13u45, 14u30 en 15u20 ( Laudelino)
 
 





12-01-2014 om 00:00 geschreven door Mario


03-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 jan ST ELOOIS WINKEL ( WK LRC).......1ste overwinning
Vooreerst aan al de lezers ( en dat zijn er tienduizenden) een gelukkig maar vooral gezond 2014
Hopelijk blijf ik met deze blog jullie iedere week opnieuw bekoren
Het jaar 2013 was sportief gezien een echt 'boerejaar', niet minder dan 35 overwinningen op 70 wedstrijden......1/2 dus, echt fenomenaal en iets waar ik terecht fier mag op zijn.
2014 startte al meteen met het WERELDKAMPIOENSCHAP LRC te St Eloois Winkel. 
Op een zeer zware omloop had ik niet echt een superdag, iets wat van Dirk De Keukelare wel kon gezegd worden
Wij twee maakten de wedstrijd, of beter gezegd, Dirk maakte de wedstrijd.
Voor mij was het aanklampen, lossen en telkens weer terug aansluiten in de lange loopstroken
De laatste ronde was een ware triller, ik vatte die aan met 100 meter voorsprong maar 30" later vloog Dirk me als een bezetene voorbij op naar de wereldtitel
Ik moest 25 meter toegeven maar bij het lopen kon ik aansluiten en versnellen. Plots had ik 25 meter voorsprong maar op 500m van de streep, één hand al uitstekend naar de titel reed ik me vast aan het afspanningslint.
Mijn fiets kreeg ik in eerste instantie niet los, na enkele seconden lukte het wel maar Dirk was weeral 25meter voorop.
Toen moest ik echt door de spreekwoordelijke muur gaan om het gat dicht te rijden, het lukte
Ik zat boven mijn limiet en toen kwam er nog een 200meter lange laaste loopstrook aan
Ik sloot mijn ogen en gaf alles wat nog in mijn lichaam zat
Na de loopstrook had ik een kloof van10" en dit volstond voor een zeer mooie en deugddoende 6de wereldtitel uit mijn carriere
3 x UCI ( masters), 2 x VWF en nu 1 x LRC
Morgen en zondag is er al terug wedstrijd maar ik vrees dat lammie er niet klaar voor zal zijn....so what !
Fier op mezelf ;-)




                                    

                                   

                                    

            

03-01-2014 om 00:00 geschreven door Mario


28-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 dec INGELMUNSTER..........................35ste overwinning
Ingelmunster is na de aanpassingen sinds vorig jaar uitgegroeid tot één van mijn favoriete omlopen. Zeer zwaar maar enkel complete renners kunnen daar tot ver in de finale voor de overwinning strijden.
Al moet ik zeggen dat de topvorm er bij mij nu echt wel is, het heeft lang geduurd maar net als de vorige jaren beter ik naarmate het seizoen vordert.
Vandaag vlotte het net als in Beernem als vanouds
Keukelare kwam als tweede over de streep op 1'37", Raes zelfs op meer dan 3'
Geen leedvermaak bij deze grote kloven, met beide voetjes op de grond blijven is de boodschap
Het was mijn 35ste overwinning op 69 wedstrijden dit jaar.
Ik heb dit seizoen nog 3 doelen, het WK lrc  volgende week donderdag in St Eloois Winkel,  Eeklo ( wbv) en Maldegem ( wbv)
Hopelijk gooit 'dame Fortuna' geen roet in het eten




28-12-2013 om 21:28 geschreven door Mario


27-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 dec BEERNEM......................................34ste overwinning
2de kerstdag is traditiegetrouw veldrijden in Beernem op een parcours op mn maat geschreven.
Ik won er al verschillende malen bij de liefhebbers ( of elite z/c) en bij de masters, moest ik vandaag winnen zou het mijn 9de zege op de heilige grond aldaar zijn, en ....ik deed het !!!
Limburger Dirk Mertens, Stefan Nerinck en Benny De Bock waren op papier de enigen die me konden verontrusten, let wel op papier want ik had van niemand schrik
Benny had een iets mindere dag en moest steeds achter de feiten aanhollen. Nerinck moest telkens het hard ging passen dus had ik enkel nog Mertens in het vizier te houden
De laatste hectometers nam ik voor mijn rekening en het kwam nooit tot een sprint. Na de laatste looppassage aan de trappen had ik een kloof van 25 meter en ik werd niet meer verontrust
Een zeer deugddoende overwinning, beter kan ik het jaar niet afsluiten bij WBV

                                                               

                                                               
    
                                                                

                                                               

27-12-2013 om 12:55 geschreven door Mario


20-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AANKONDIGING 1STE GROTE PRIJS MARIO LAMMENS 19 jan 2014
Klik op de afbeelding om de link te volgen

20-12-2013 om 12:55 geschreven door Mario


14-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 dec DUDZELE.......................................33ste overwinning
Net als Aalter en Laarne heeft nu ook Dudzele, allen inrichters van A of B crossen gekozen om wbv links te laten liggen en te organiseren onder de lrc vlag.
Vandaag kwamen zowel Keukelare, Raes als Wille in aanmerking voor de zege, het publiek zag een mooi kijkstuk op de compacte maar zeer overzichtelijke omloop.
Raes sloeg een kloof, ik reed ze dicht en waren daardoor uiteindelijk met twee voorop
Mijn compaan maakte echter te veel stuurfoutjes zodat ik zonder te versnellen een kloofje cadeau kreeg.
Op het einde kwam Keukelare nog sterk opzetten maar de buit was toen al binnen

14-12-2013 om 20:10 geschreven door Mario


09-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 dec VEURNE-HOUTEM........................32ste overwinning
Organisatie Veurne-Houtem was echt volledig AF.
Een VIP gebeuren om U tegen te zeggen, een omloop uitgetekend door de renner die in een verleden mijn profteam naam gaf ( Jan Denuwelaere), verloting van een crossfiets, een kader, mooie natura prijzen, mooie podia, veel volk, veel renners....kortom, TOP !
Nu maar hopen dat als ze volgend jaar een nationale A-cross organiseren lrc ook nog welkom is.
De wedstrijd verliep voor mij niet van een leien dakje. Ik was in de openingsfase niet goed en moest wereldkampioen Raes laten rijden.
Rudy Wille vergezelde mij de eerste ronden.
Toen ik eindelijk op stoom kwam merkte ik op dat ik in de lange stukken meer watt kon ontwikkelen dan de kopman.
Toch duurde het tot de voorlaatste ronde dat ik in zijn zog kon aansluiten. Net dan maakte ik een stuurfout en er was terug een kloof van 8" 
Even dacht ik dat de vogel gaan vliegen was maar bij het ingaan van de laatste ronde kon ik terug aansluiten. Het schitterende duel werd beslist in een eindsprint die ik al bij al vlot won.
Kwas er wel diep moeten voor gaan vandaag
Tweede weekend op rij met twee overwinningen............nu effe genieten en vooral bekomen van de inspanning 

                                                            



09-12-2013 om 00:00 geschreven door Mario


08-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 dec LAARNE...........................................31ste overwinning

Net als veel andere organisatoren kiezen deze van Laarne nu ook om te organiseren bij lrc bond. Met 255 renners mogen ze niet klagen voor hun 'eersteling'
Raes startte als een komeet, ik moest knarsetanden om bij te blijven maar al snel waren we met twee voorop
De balken partijen speelden een belangrijke rol want mijn compaan verslikte zich en belandde in het decor waardoor ik de rode loper
uitgerold kreeg en makkelijk solo naar een 31ste kon rijden
Morgen terug een nieuwe organisatie, deze keer in Veurne op een blijkbaar weeral schitterende omloop

08-12-2013 om 09:13 geschreven door Mario


02-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 dec AALTER............................................30ste overwinning
30 ste overwinning van het jaar is er eentje om in te kaderen !
Meer dan duizend toeschouwers, 400 deelnemers op het ganse evenement, zeer mooie overzichtelijke omloop....
Kortom, alle ingrediënten voor een leuke veldritnamiddag
Raes en Keukelare schudden aan de boom terwijl ik nog niet goed besefte dat de cross al begonnen was
Ik keek vooral de spreekwoordelijke kat uit de boom.
Daarna kon ik makkelijk mijn plaats en moment uit kiezen om een versnelling te plaatsen
Ik had een kloofje van 25" en werd nooit meer bedreigd voor de overwinning




                                



                                      

02-12-2013 om 00:00 geschreven door Mario


01-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 nov VICHTE...........................................29ste overwinning
Klik op de afbeelding om de link te volgen

In het centrum van Vichte staat een kerk met een imposant kerkplein, net daarrond tekende de inrichter een prachtige omloop uit.
Zwaar, technisch, snel, kortom alle ingredieenten om er in alle reeksen een prachtig kijkstuk van te maken
De vele toeschouwers zagen samen met Zwarte Piet en Sint Niklaas dat het goed was
Raes en Keukelare namen zoals gebruikelijk een snelle start, ik liet ze begaan tot het voor mij genoeg was. Net voor een technische strook nam ik de koppositie over en trok door. Raes bood het langst weerstand maar uiteindelijk won ik vrij makkelijk met half minuutje voorsprong

01-12-2013 om 00:00 geschreven door Mario


25-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 nov MOORSLEDE.........( BK)...............28ste overwinning
MOORSLEDE ......9 maanden keek ik al uit naar deze wedstrijd ! Bijna viel mijn plan in het water want vrijdag en zaterdag was ik zo slap als een vod, een griepaanval was mijn lichaam binnengedrongen maar mijn speciale aanpak kon het afwenden. Hoe ik het gedaan heb blijft lekker geheim want ik heb het ook allemaal zelf moeten ontdekken.
Het resultaat waren een paar SUPER BENEN op zondag op een zeer mooie omloop en dito organisatie !
Uitredend kampioen Raes was nooit een concurrent en mijn eerste versnelling was meteen de juiste, ik zag niemand meer terug en genoot intens van mijn moment
Raes die me in februari na een wedstrijd uitmaakte in het publiek omdat ik ganse wedstrijd in zijn zog meereed en hem aan de meet droog klopte voor de overwinning zal zijn uitbarsting die dag nog wel dikwijls eens terug bovenhalen want dit was de druppel die me doen beslissen heeft om al zijn truien afhandig te maken, niet verbaal maar met sportieve revance.
Na het kampioenschap van vlaanderen , het Belgisch kampioenschap en het Europees kampioenschap rest mij nu nog het wereldkampioenschap op 2 januari ( meteen mijn volgende doel)
Pas dan zal ik met een gerust gemoed mijn lrc campagne afsluiten !!!
Als ze tegen lammie's kar rijden......komt de boomerang dubbel hard terug ;-)
Het BK was de 28ste overwinning van het jaar, nog twee erbij en het staat terug als ' boerejaar' geboekstaafd


                   
 
                  

25-11-2013 om 20:52 geschreven door Mario


17-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 nov ROESELARE...................................27 ste overwinning
Ere wie ere toekomt........Roeselare staat bovenaan qua parcours uittekening, alleen jammer dat er zo weinig kleedkamers ter beschikking gesteld worden voor de renners in een steeds frisser worden Belgenlandje
Cyclingteam-X-treme die instaat voor de organisatie van de 1ste Grote Prijs MARIO LAMMENS wil ook dit mankementje wegwerken en zal afzonderlijke kleedkamers voorzien voor de dames en heren renners.
Op naar de orde van de dag.....Ik nam de kopstart omdat de omloop bezaaid was met technische stroken, na de eerste strook kwam ik met een 10 tal seconden voorsprong door, niemand zag me nog terug.  Het was genieten maar ook realistisch rondfietsen want het is eigenlijk enkel volgende week zondag dat telt, dan gaat immers het BK veldrijden lrc door te Moorslede.
En of ik er klaar voor zal zijn !

                         

17-11-2013 om 00:00 geschreven door Mario


16-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 nov OOSTEROZEBEKE........................26ste overwinning
Dit keer verviel de lrc bond terug in zijn oude ziekte, een parcours met tientallen lussen op een groot stuk land. Dit terwijl er mogelijkheden genoeg waren om er iets moois van te maken. Uiteraard heb ik voor alle inrichters tonnen respect maar voor de honderden jeugdrennertjes is dit geen propaganda, laat staan verstandig om in te klungelen.
Voor een ouwe rat als ik maakt dit niet uit, reeds na enkele pedaaltrappen had ik niemand meer die mij kon volgen
Rustig reed ik naar de overwinning, wetende dat ik morgen ook nog moet aantreden in Roeselare

16-11-2013 om 00:00 geschreven door Mario


09-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste grote prijs MARIO LAMMENS
Klik op de afbeelding om de link te volgen

09-11-2013 om 17:24 geschreven door Mario


04-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 nov EMELGEM.........................................25ste overwinning
Op een zalig mooi parcours moest je enkel uw plaats uitkiezen om aan te vallen, ik deed dit in de laatste loopstrook en won makkelijk mijn 25ste van het jaar.
Niets geforceerd, geen vermoeidheid dus....





04-11-2013 om 11:57 geschreven door Mario


27-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 okt De Pinte......................................24ste overwinning
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Het kampioenschap van vlaanderen was mijn tweede doel dit veldritseizoen.
Op een zeer mooie locatie en dito omloop waren terug een pak renners op de afspraak. Op twee dagen lrc veldrijden kwamen meer dan 600 renners opdagen.
Ik reed net als gisteren een rustige wedstrijd, ik heb geen zin om iedere week die spreekwoordelijke knuppel in het hondehok te gooien, dit zijn allen verloren krachten, vandaar mijn afwachtende wedstrijdstijl
Nietegenstaande sla ik altijd wel mijn slag in de finale ronde.
Zo gebeurde ook vandaag.
Volgende doel.....BK in Moorslede

27-10-2013 om 20:22 geschreven door Mario


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 okt WIELSBEKE..............................23ste overwinning
Klik op de afbeelding om de link te volgen In tegenstelling tot de vorige jaren kregen we deze keer een kurkdroge prachtige en zeer technische omloop voorgescohoteld
Het was voor mij dan ook een koud kunstje om op reserve de laatste ronde afstand te nemen van Belgisch kampioen Raes
Alle focus ligt dit weekend trouwens op zondag waar ik voor het tweede doel in dit crossseizoen ga..........het kampioenschap van vlaanderen !

27-10-2013 om 09:06 geschreven door Mario


14-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 okt DOTTIGNIES (EK)....................22ste overwinning
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Europees kampioenschap veldrijden in Dottignies, een veldrit waar ik al twee maanden naartoe werk. De eerste veldritten die ik reed waren pure aanpassing aan fietsen en conditie-opbouw na een rustperiode van 10 volle dagen begin september.
Even was er paniek omdat ik meer conditie had verloren dan gepland maar het is op het juiste moment goed gekomen.
Ik combineer de vlaamse cyclo cross cup met de lrc nevenbond en net dit veelvoud aan wedstrijden maakt me sterker, wedstrijdritme
is het enige wat ik nodig heb.
Vandaag zeer mooie, loodzware omloop... Hans Kyndt ( winnaar in Brakels - Elst ) op zaterdag was samen met alles winnaar Raes Pascal de grootste kandidaten op de titel.
Ik nam de kopstart en domineerde de openingsfase gemakkelijk. Toen ik het tempo opdreef was ik plots alleen.
Dit gaf me vleugels en won met een solo mijn eerste veldritzege van 2013/2014
Na mijn eerdere twee doelen PK en BK op de weg die ik won was dit mijn derde doel van het jaar die ik ook kon binnenrijven
De 415 de overwinning is er eentje om in te kaderen
Volgend doel is het BK veldrijden in Moorsele eind november.
Lammie is terug na één maand afwezig te zijn, en deugd dat dit doet.................

14-10-2013 om 00:00 geschreven door Mario


06-10-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 okt ZELE......................................................2de
Tweedaagse

06-10-2013 om 20:14 geschreven door Mario




Zoeken in blog


GESELECTEERD VOOR HET WK GRAVEL TE LEUVEN 2024

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs