Overdenkingen bij de Bijbel
Inhoud blog
  • Profetie over Jezus in het boek Henoch
  • Vervolgde christenen als voorbeeld.
  • Jezus komt tot ons
  • Jacht op de antichrist.
  • Joden stammen af van Adam.

    Zoeken in blog



    Categorieën
  • Algemeen (4)
  • Christelijk fanatisme (3)
  • Serpent Seed (2)

  • 10-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jacht op de antichrist.


    De Evangelische christen zijn sinds jaar en dag op zoek naar de antichrist. Vooral in V.S. is het onder deze groep christenen een Nationale sport. Bij elke nieuwe President van de V.S. wordt er met argumenten en Bijbelverzen gegooid om te bewijzen dat de nieuwe President de antichrist is, en de wereldorde zal overhoop halen, alle macht naar zich toe zal trekken, de Kerk vervolgen, en zichzelf zal laten aanbidden als een god.

    Andere Evangelische groepen doen dezelfde oefening met de Pausen. Sinds mijn bekering in 1984, hebben dezen, elke Paus van 1984 tot nu er van beschuldigt de antichrist te zijn. Tot hiertoe was er geen enkele theorie die juist was.

    Waarom geven die antichristjagers het toch niet op. En waarom blijven ze zichzelf, en wat erger is, het Christendom, belachelijk maken.
    Komt het bij hen dan niet op dat ze wel eens verkeerd zouden kunnen bezig zijn?

    Wat zegt de Bijbel over de antichrist

    Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is?
    Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.
    Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet.
    Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader

    (I Johannes 2: 22-23)

    Hieraan onderkent gij de Geest Gods:
    iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God;
    en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God, en is de geest van de antichrist

    (I Johannes 4: 2-3 )

    Iedere geest die ontkent dat Jezus de Verlosser is, en in het vlees is gekomen (mens geworden), is de geest van de antichrist.
    Voor zover ik weet heeft er nog geen enkele Paus of President van de V.S. zoiets beweerd. De Islam daarentegen wl.


    10-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Christelijk fanatisme
    Tags:Antichrist, fanatisme, verkeerd
    02-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polemiek over Bijbelvertalingen


    Bij elke nieuwe Bijbelvertaling is er een polemiek tussen aanhangers van verschillende vertalingen. Zo is er in de V.S. momenteel (datum van dit schrijven) een hetze met de KJV- (King James Version) aanhangers in verband met de NIV (New International Version), een beetje te vergelijken met de oorlog tussen onze Nederlandse SV (Staten Vertaling) en de NBV, (Nieuwe Bijbel Vertaling).

    De bedoeling van die nieuwe vertalingen is om de Bijbelse teksten toegankelijker te maken voor de moderne mens, en de stroeve taal van oudere vertalingen te moderniseren naar de huidige omgangstaal. Dat de vertalers hiervoor een beetje meer interpreteren, woorden weglaten, of vervangen, is doodnormaal. Ik kan wel begrijpen dat sommige woordkeuzes, bij die moderne vertalingen, de wenkbrauwen bedenkelijk kunnen doen fronsen, maar dat is dan eerder bij theologen, dominees, en anderen die zich intensief met Bijbelteksten, en Bijbelonderwijs bezig houden. Voor de doorsnee christen / Bijbellezer is er echter geen probleem. Ik ken geen enkele Bijbelvertaling die de boodschap van de verlossing in Jezus, en de voorzegging er van in het Oude Testament loochent of verandert. 

    De verdedigers van de oude vertalingen, die de vernieuwende Bijbelvertalers, net niet als duivelsgebroed verketteren, zijn verkeerd bezig. Ze ondermijnen het vertrouwen in moderne Bijbelvertalingen, en verhinderen zo mensen de toegang tot de Bijbelse boodschap in een begrijpelijk taal. Zodoende houden zij de verkondiging van de Bijbelse boodschap tegen, of bemoeilijken die toch in zeer ernstige mate.

    En wie lacht er in het vuistje? Juist, dat vals serpent van een leugenaar. De slang.


    02-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Christelijk fanatisme
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Platte aarde beweging is verkeerd bezig.


    In het christendom is er een beweging die het idee van een platte aarde denkt te moeten verdedigen. Dit doen ze weliswaar met de beste bedoeling, ze willen aantonen dat de Bijbel "waar" is. Omdat in hun interpretatie de Bijbel een platte aarde beschrijft, blijven ze dit hardnekkig verkondigen. Nu, los van het feit of de Bijbel nu een ronde of een platte aarde verkondigt, (want daar is ook discussie over) is de waarheid die de Bijbel verkondigt JEZUS CHRISTUS, en de verlossing in Hem.

    Verder wil ik opmerken dat de Bijbelschrijvers hun observaties en bewondering opschreven met de kennis van toen. Ze hadden nooit de bedoeling om van de Bijbel een wetenschappelijk boek te maken. De hedendaagse wetenschap heeft overtuigend bewezen dat de aarde rond is. Ik ben dus voorstander van de groep die zegt dat de Bijbel verkondigt dat de aarde rond is. Waarom? Omdat de Bijbel de waarheid is. 

    Ik kan respect opbrengen voor die platte aarde volgelingen om hun onderdanigheid en trouw aan het woord, maar de realiteit negeren, en het hoofd in het zand steken, pleit tegen hen. In hun potsierlijke poging om te bewijzen dat de Bijbel de waarheid is, met een platte aarde bewijs, maken zij het geloof en het christendom belachelijk. En met hun  ondoordachte, domme, zogenaamde wetenschappelijke bewijsvoering voor een platte aarde, en het verdedigen van achterhaalde ideen, stoten ze niet-christenen af, en geven hen reden tot het bespotten van het christendom.

    Met hun fundamentalistische mentaliteit, overdreven letterlijke interpretaties, angst voor verandering, niet in staat om te denken, alles wat in hun denkwereld niet past verketterend, zijn deze platte aarde fanatiekelingen zeer verkeerd bezig, en helpen de verkondiging van Jezus en Zijn verlossing voor geen cent.

    En wie lacht er in het vuistje? Juist, dat vals serpent van een leugenaar. De slang.


    02-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Christelijk fanatisme
    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 06/08-12/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!