Overdenkingen bij de Bijbel
Inhoud blog
  • Over de onderdanigheid van de vrouw aan de man.
  • Profetie over Jezus in het boek Henoch
  • Vervolgde christenen als voorbeeld.
  • Jezus komt tot ons
  • Jacht op de antichrist.

    Zoeken in blog



    Categorieën
  • Algemeen (5)
  • Christelijk fanatisme (3)
  • Serpent Seed (2)

  • 06-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joden stammen af van Adam.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    De Serpent Seed Beweging beweert dat de 'Orthodoxe Joden' via Kan, van de slang (satan) afstammen. De theorien die hun ziekelijke gedachtenkronkels, verkrachting en verdraaiingen van het woord produceren, ga ik hier niet bespreken, omdat ik de smeerlapperij van hun donkere dogma's geen plaats wil geven. Er is op internet genoeg te vinden over wat deze misleiders en leugenaars vertellen.

    De Bijbel geeft ons gelukkig de nodige informatie om aan te tonen dat de Joden via Abraham, Noach, en Set wel degelijk afstammen van Adam. Het is wel een afstamming van de gevallen, zondige Adam, maar dat is toch heel wat anders dan een afstamming van de Satan, voor wie geen genade voorzien is. Voor de gevallen mens is die genade er wel. Op de afbeelding hiernaast kan men de stamboom van Abraham tot Adam bekijken, en controleren via de Schriftverwijzingen.
    Door op de afbeelding te klikken wordt ze vergroot.

    Het feit dat de Satan Seed predikers deze informatie van de Bijbel negeren, of verdraaien maakt van hn de leugenaars. Zij zijn zelf het satanszaad. De HEER zal hen oordelen.
    Ik draag hier mijn steentje bij om hun valsheid en leugen kenbaar te te maken, in de hoop dat degenen die in deze 'valstrik des duivels' zijn gevallen, de ogen mogen worden geopend.


    06-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Serpent Seed
    03-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan is geen zoon van de Slang


    De Serpent Seed beweging is een sekte die beweert dat Kan een zoon zou zijn van Eva en de slang (duivel), en dat de eerste zonde de seksuele daad van Eva met de duivel zou zijn. Dit kan gemakkelijk weerlegd worden met het vers in Genesis 4:1.

    En Adam bekende Heva, zijn huisvrouw,
    en zij werd zwanger, en baarde Kan,
    en zeide: Ik heb een man van den HEERE verkregen!
    (Statenvertaling)

    Hier wordt duidelijk gesteld dat Adam met Eva gemeenschap had, dat dit resulteerde in de geboorte van Kan, en dat die geboorte er kwam door de zegen van de HEER. Duidelijker kan het toch niet. Hier moeten geen woorden meer aan vuil gemaakt-, en discussies over gevoerd worden.


    03-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Serpent Seed
    02-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polemiek over Bijbelvertalingen


    Bij elke nieuwe Bijbelvertaling is er een polemiek tussen aanhangers van verschillende vertalingen. Zo is er in de V.S. momenteel (datum van dit schrijven) een hetze met de KJV- (King James Version) aanhangers in verband met de NIV (New International Version), een beetje te vergelijken met de oorlog tussen onze Nederlandse SV (Staten Vertaling) en de NBV, (Nieuwe Bijbel Vertaling).

    De bedoeling van die nieuwe vertalingen is om de Bijbelse teksten toegankelijker te maken voor de moderne mens, en de stroeve taal van oudere vertalingen te moderniseren naar de huidige omgangstaal. Dat de vertalers hiervoor een beetje meer interpreteren, woorden weglaten, of vervangen, is doodnormaal. Ik kan wel begrijpen dat sommige woordkeuzes, bij die moderne vertalingen, de wenkbrauwen bedenkelijk kunnen doen fronsen, maar dat is dan eerder bij theologen, dominees, en anderen die zich intensief met Bijbelteksten, en Bijbelonderwijs bezig houden. Voor de doorsnee christen / Bijbellezer is er echter geen probleem. Ik ken geen enkele Bijbelvertaling die de boodschap van de verlossing in Jezus, en de voorzegging er van in het Oude Testament loochent of verandert. 

    De verdedigers van de oude vertalingen, die de vernieuwende Bijbelvertalers, net niet als duivelsgebroed verketteren, zijn verkeerd bezig. Ze ondermijnen het vertrouwen in moderne Bijbelvertalingen, en verhinderen zo mensen de toegang tot de Bijbelse boodschap in een begrijpelijk taal. Zodoende houden zij de verkondiging van de Bijbelse boodschap tegen, of bemoeilijken die toch in zeer ernstige mate.

    En wie lacht er in het vuistje? Juist, dat vals serpent van een leugenaar. De slang.


    02-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Christelijk fanatisme
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Platte aarde beweging is verkeerd bezig.


    In het christendom is er een beweging die het idee van een platte aarde denkt te moeten verdedigen. Dit doen ze weliswaar met de beste bedoeling, ze willen aantonen dat de Bijbel "waar" is. Omdat in hun interpretatie de Bijbel een platte aarde beschrijft, blijven ze dit hardnekkig verkondigen. Nu, los van het feit of de Bijbel nu een ronde of een platte aarde verkondigt, (want daar is ook discussie over) is de waarheid die de Bijbel verkondigt JEZUS CHRISTUS, en de verlossing in Hem.

    Verder wil ik opmerken dat de Bijbelschrijvers hun observaties en bewondering opschreven met de kennis van toen. Ze hadden nooit de bedoeling om van de Bijbel een wetenschappelijk boek te maken. De hedendaagse wetenschap heeft overtuigend bewezen dat de aarde rond is. Ik ben dus voorstander van de groep die zegt dat de Bijbel verkondigt dat de aarde rond is. Waarom? Omdat de Bijbel de waarheid is. 

    Ik kan respect opbrengen voor die platte aarde volgelingen om hun onderdanigheid en trouw aan het woord, maar de realiteit negeren, en het hoofd in het zand steken, pleit tegen hen. In hun potsierlijke poging om te bewijzen dat de Bijbel de waarheid is, met een platte aarde bewijs, maken zij het geloof en het christendom belachelijk. En met hun  ondoordachte, domme, zogenaamde wetenschappelijke bewijsvoering voor een platte aarde, en het verdedigen van achterhaalde ideen, stoten ze niet-christenen af, en geven hen reden tot het bespotten van het christendom.

    Met hun fundamentalistische mentaliteit, overdreven letterlijke interpretaties, angst voor verandering, niet in staat om te denken, alles wat in hun denkwereld niet past verketterend, zijn deze platte aarde fanatiekelingen zeer verkeerd bezig, en helpen de verkondiging van Jezus en Zijn verlossing voor geen cent.

    En wie lacht er in het vuistje? Juist, dat vals serpent van een leugenaar. De slang.


    02-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Christelijk fanatisme
    01-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijbel is een boodschap van verlossing


    Mat Groening de bedenker van "de Simpsons" neemt graag het christendom op de korrel. Vandaag liet hij Homer uit de Psalmen een bloederige geparodieerde tekst citeren. De boodschap van Groening was duidelijk, de Bijbel is een boek vol wreedheden.

    Het is waar, er staan bloederige passages in de Bijbel, het zijn Goddelijke oordelen, en die zijn inderdaad niet mals.
    Maar de boodschap van de Bijbel is er vooral een van verlossing.


    Psalm 130

    HERE, hoor naar mijn stem;
    laten uw oren opmerkend zijn op mijn luide smeking.

    Als gij HERE, de ongerechtigheden in gedachtenis houdt,
    HERE, wie zal dan bestaan?

    Maar bij U is vergeving,
    daarom heeft men ontzag voor U.

    Ik verwacht de HERE, mijn ziel verwacht en ik hoop op Zijn woord;
    mijn ziel wacht op de HERE, meer dan de wachters op de morgen.

    Isral hoopt op de HERE, bij de HERE is genade,
    bij Hem is verlossing;

    Hij Zelf zal Isral verlossen
    van zijn ongerechtigheden.


    Verklaart deze Psalm niet dat de HEER genadig is, vergeeft en verlost. Meer nog, deze psalm legt onze hoop in zijn woord. Het woord is Jezus, bij Hem is de verlossing. En het is Hij Zelf die ons zal verlossen. Amen en Amen. Jezus wordt hier profetisch aangekondigd. Hoe wonderbaar is het woord van de HEER.


    01-06-2018, 00:00 geschreven door daniel  

    Reageer (0)

    Categorie:Algemeen
    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 27/08-02/09 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!