WIELRENNEN
VERSLAGEN
Inhoud blog
  • Mei 2014
  • foto te Kessel.
  • augustus en september 2013
  • weekend met 3 koersen :7e 22e en 32e
  • Paasmaandag 1 april te Oostakker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • WAOD wielerbond
  • Hoboken zaalvoetbalploeg 3e nationale
  • wielersite Bolangier
  • Karel Andries
  • Foto's WAOD van Monique
  • Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Rondvraag / Poll
    Zijn de verslagen leuk om te lezen
    JA, je beleeft de wedstrijd mee
    JA, je krijgt zelf zin om te gaan koersen
    NEEN, de verslagen zijn te lang
    NEEN, de wedstrijden worden niet goed beschreven
    Bekijk resultaat

    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wedstrijdverslag te Bazel zaterdag 07/03/09
    Beste lezers, het wordt wederom een spannend wedstrijdverslag.

    Op vrijdagavond speelt onze zaalvoetbalploeg de 1/8e finale van de beker van België. Als kapitein van onze ploeg kan ik mijn ploeg niet in de steek laten en ondanks mijn liesblessure beslis ik toch om de wedstrijd te starten. Na 4 minuten voel ik echter teveel last van de rechterlies en besluit ik dat verder spelen geen zin heeft. Tijdens de rust staan we 0-4 achter. De 2e helft is echter superspannend zeker als we op 10'min voor tijd terugkomen tot 3-4. In de laatste 20sec scoort de tegenstander echter 3-5. Daar gaat onze bekerdroom voor dit jaar.

    Op zaterdag voel ik dat ik veel last heb van mijn lies bij het stappen. Ik besluit 's morgens wat los te gaan rijden en wonderwel heb ik bij het fietsen weinig last. Blijkbaar zijn de benodigde spieren van een voetballer helemaal anders dan deze van een wielrenner. Met veel zin trek ik naar Bazel. De overzetboot Hemiksem-Bazel heeft wat vertraging omdat de politie een lijk uit de Schelde heeft gevist. Gelukkig ben ik rond 13h30 in Bazel en de wedstrijd start rond 14h30. Er zijn 23 deelnemers. Karel Andries is nog in  Benidorm, maar Guy Dhaese zit terug in het peloton. Ik denk dat ik ongeveer 70% van de deelnemers ken.  7 ronde in totaal 56km.

    In de eerste ronde is er een aanval, ik denk van Fred Cornette, welke een halve ronde alleen voorop rijdt. Het is onder impuls van o.a.Lucien Van Goethem dat hij wordt bijgehaald.
    In de tweede ronde krijgen we een aanval van 4 renners. Lucien Van Goethem, Paul Hunninck, Van Raemdonck en Robin van Kerschaever. Ik zit vooraan in het peleton en in het wiel van Jef De Naeghel. Deze trekt door en komt op 50m van de kopgroep. Het tempo is echter zeer hoog (47km/u) en ik besluit dat ik in de 2e ronde mijn motor nog niet mag opblazen. Ik kijk achterom en zie dat het peleton aarzelt. Jef heeft ondertussen vooraan postgevat.  Ik besluit dan toch om alleen de laatste 50m dicht te rijden en tegen 50,1km/u kom ik vooraan aansluiten.
    Een halve ronde later komt echter het peloton terug aansluiten. Verdorie dit was een nutteloze inspanning.

    In de 3e ronde krijgen we talloze aanvalspogingen met meestal dezelfde renners. Achteraan krijgen velen het moeilijk om de tempoversnellingen te volgen. Ik tel nog 18 man in het peloton. 6 renners rijden definitief weg :Lucien Van Goethem, Paul Hunninck, Jef de Naeghel, Luc Cocquyt, Van Raemdonck en Bart Delagrange.
    Het peloton spat uiteen en er vormt zich een achtervolgende groep van 8 renners, ik kan als achtste aanpikken. Robin van Kerschaever heeft het moeilijk, hij moet lossen en rijdt 50m achter onze groep, maar geeft nog niet op. Vlak voor de volgende bocht valt ons tempo even stil, waardoor Robin terug kan aansluiten, misschien had hij technisch defect, want hij was verleden jaar toch één van de beteren van de F1.
    Na de volgende tempoversnelling moet hij er echter terug af. We blijven nog met 8 over. 
    6  man aan de leiding tegen 8 man in de achtervolging met nog 4 rondes te gaan.
    Er wordt vrij goed doorgereden in onze groep en iedereen wil wel meewerken. Telkens ik de kop neem, ontploffen mijn benen. Een achtervolging rijden, is moordend. Je kunt nooit uitrusten. Mijn kuiten staan op springen telkens ik achteraan terug moet aanpikken als ik van kop ben gekomen. Een aflossing overslaan probeer ik te vermijden, want anders komt er onrust in deze groep. Als ons groepje zou stilvallen, zou ik er niets mee inzitten, maar sommige denken er anders over en we komen op 200m van de leiders terug. Telkens we dichter komen is er altijd wel iemand die de sprong alleen probeert te wagen. Dit is dodelijk, zowel voor mij als voor het tempo van de groep. In de 4e ronde zien we de leiders niet meer rijden. Aan de bergopgaande aankomstzone hoop ik dat het nog 2 of 3 rondes zijn, maar de speeker zegt "nog 4 ronden". Dit wordt onbegonnen werk om dit vol te houden.Mijn benen staan op ontploffen, mijn lichaam smeekt dat ik loslaat, mijn karakter zegt dat ik moet volhouden. Op de rechte stukken met wind mee, wordt er enorm snelheid gemaakt waardoor we terug op 200m komen. Zelfs op 150m en uiteindelijk op 100m van de leiders.
    In de 5e ronde kunnen we eindelijk de aansluiting terug bekomen en rijden er 14 renners aan de leiding. Ongeloofelijk, maar ik zit er nog steeds bij. Phillemond Delgouffe en Swa Coppers rijden sterk, maar het is wederom Lucien van Goethem welke het hazepad kiest en Van Raemdonck meekrijgt.Op dat moment komen de eerste E-renners ons voorbijrijden (deze waren 2min na ons gestart en rijden een afzonderlijke wedstrijd). Een halve ronde later komt het volledig peloton van de E-renners ons voorbij rijden.  De F1's zitten nu overal tussen het peloton van de E-renners met nog 2 rondes te gaan. Ondanks dat het tempo naar de 42 km/u gaat, vind ik dat dit egaal tempo beter voor mij uitkomt dan al de tempoversnellingen van het eerste gedeelte van de wedstrijd.
    Bij het ingaan van de laatste ronde rijd ik in een peloton van ongeveer 50man, ik rijd bijna achteraan (4e laatste). Mijn benen zijn volledig op.
    Halverwege probeer ik nog ultiem op te schuiven, maar enkele minuten later trekt het peloton terug naar de 45km/u en hang ik terug achteraan.
    Met nog één bocht te gaan schuif ik terug op naar ongeveer 2/3 van de groep. Vlak voor mij rijden 3 F1's, William Govaert, Luc Cocquyt en Fillemond Delgouffe. De laatste gevaarlijke bocht ligt vol steentjes en ik mis mijn bocht (we rijden 4-dik door de bocht) en kom helemaal links in het gootje terecht. Toch trek ik nog vrij vinnig op en schakel  nog 2 tanden bij op mijn grote plaat. Links voor mij zit William in het midden Fillemond en rechts van de weg Luc Cocquyt (in Bazel is het een zeer smalle aankomstweg). Ik kom op dezelfde hoogte van Luc en zie links een gaatje om voorbij William te gaan, ik heb blijkbaar nog jus over in de spurt. De radarpootjes staan echter te ver uitslaand en ik neem het risico op vallen niet. Fillemond kan ik nog voorbijjumpen op de meet. Ik denk dat ik 10e of 13e moet zijn van de F1's. Als je spurt met alle F1 en E's tesamen heb je immers geen idee van je uitlslag. 
    Paul Hunninck wint de spurt van het peloton. Achteraf blijkt dat Lucien van Goethem ook vandaag 2e is geworden. Alfons Van Raemdonck heeft gewonnen. Na 40min is de uitslag ter beschikking en ben ik zeer tevreden met mijn wedstrijd, mijn spurt en mijn 11e plaats. Op karakter heb ik ervoor kunnen zorgen dat ik deze wedstrijd heb kunnen uitrijden.

    De uitslag :
    Categorie F1: 1.Alfons Van Raemdonck (Beveren-Waas) 2.Lucien Van Goethem 3.Paul Hunninck 4.Jozef De Naeghel 5.Bart Delagrange 6.André Segers 7.François Coppers 8.Eddie Van Leirberghe 9.William Govaert 10.Luc Cocquyt 11.Kris Van Honsté 12.Philemond Delgouffe 13.Roger Goormans 14.Freddy Cornette 15.Robin Van Kerschaver 16.Benny Coen 17.René Demunter 18.Hendrik Cornelis 19.Peter Van Kerckhove 20.Guy Dhaese 21.Dirk De Cauwer 22.Julien De Bock 23.Noël Verzele



    Ik heb vanavond lekker met vrouw en vrienden paëlla gegeten. We zullen zien of we morgen terug aan de start staan in Bazel. Men zegt dat het gaat regenen. Volgende weekend is er geen wedstrijd bij de WAOD.

    Het blijkt dat vele renners dit verslagje lezen. Indien ze wensen dat ik iets aanpas, stuur me dan gerust een mailtje. Uiteraard bekijk ik de wedstrijd vanuit mijn ogen en zie niet alle ontsnappingen en wedstrijdsituaties. 

    Kris VH
      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    07-03-2009, 00:00 geschreven door Kris VH  
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding naar Bazel toe op 07/03/09
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De wedstrijden te Bazel komen eraan :

    De week is weeral bijna ten einde en ik kijk er al naar uit om zaterdag de wedstrijd bij de WAOD in Bazel te rijden. Bazel ligt vlak bij Hoboken alleen moet ik met de overzetboot de Schelde oversteken. Eigenlijk ligt het parkoers dus maar enkele kilometers van bij mij thuis. De wedstrijd start om 14h30.
    Het parkoers is vrij afwisselend met een licht-stijgende aankomstzone van ongeveer 600m, dan een bocht naar rechts overgaand in een smal kronkelend smal baantje met een niet al te best wegdek. Vervolgens scherpe bocht naar rechts naar een brede weg waar telkens de demarrages plaatsvinden, zeker als er veel wind is. Het laatste gedeelte van het parkoers bestaat uit een 4-tal bochten waar het telkens optrekken is als je achteraan het peloton zit. Zoals gezegd is het rechte stuk naar de aankomst lichtjes bergop. Dit parkoers ligt me wel, want verleden jaar heb ik er mijn eerste wedstrijd in mijn prille carriere kunnen beëindigen en eindigde ik op een 18e plaats.  
    Ik verwacht zaterdag een beslissende aanval van enkele renners in de derde ronde. Voorts denk ik dat het peloton in 2 groepen zal breken in de 5e ronde. Het zal dus zaak om in de eerste wedstrijdhelft mijn krachten te sparen en te proberen half-wedstrijd met het 2e groepje proberen op het juiste moment mee te springen om alzo bij de eerste 15 te kunnen eindigen. Meespringen met de eerste ontsnapping, mag ik mij zelf niet aandoen, dat kan ik heden nog niet volhouden.
    Karel Andries, Belgisch kampioen F1, mailde me dat hij nog in Benidorm zit en pas half maart de wedstrijden zal vervolledigen. Diegene die dit jaar nog een wedstrijd bij de F1 willen winnen, kunnen dit dus best dit weekend nog doen (grapje).

    De week verliep als volgt:
    * maandag 2/03/09: ik had weeral veel zin om te gaan koersen, doch na de inspanningen op zondag was ik aan een dagje sportieve rust toe. Normaal doe ik 6 dagen van de 7 aan sport en is maandag mijn rustdag. Ik heb aan mijn blog-site gewerkt en ondervond dat het bijgevoegde wedstrijdverslag van zondag op twee dagen 140x gelezen werd. Wie heeft dit allemaal gelezen vraag ik me af? In ieder geval vele goede reacties gekregen via e-mail. 

    * dinsdag 3/03/09 : Op de wielerpiste van Wilrijk gaan trainen vanaf 19h tot 21h. De wielerpiste ligt op 1km van mijn woonst in Hoboken en is dus in de wintermaanden voor mij ideaal. Ik doe dit nu reeds 3 jaar maar dinsdag moet een record geweest zijn qua wielrenners. Ik telde wel 80 renners op de piste van 333m. Vele vonden dit veel te veel en de beginners reden veelvuldig in de weg, maar ik vond het wel leuk en het simuleerde het rijden in peloton. Ook Gianni Van Calster (winnaar ronde van Tjechië 2008) was weer van de partij. Hij was zondag in zijn junioren-wedstrijd niet met de juiste ontsnapping mee en is ondanks enkele achtervolgingspogingen 27e geëindigd. We hebben regelmatig doorgetrokken en ik had een goed gevoel na deze nuttige training. Na de training nog aan de praat geraakt met enkele renners, welke ik had ontmoet op de afgelopen crossen, nml David Willemsen en Denis Geerts. Ook dames elite (eerste maand) Elke Ebolangier was wederom van de partij. Volgens mij heeft zij mogelijkheden.

    * woensdag 04/03/09: wegens regen kan ik niet gaan trainen. Verleden jaar ben ik in de regen gevallen en het blijft toch gevaarlijk.  Monique mailde me dat Alex Van Onckelen (ook F1) op training zwaar gevallen was. Met Alex had ik verleden jaar vrij goed contact. Hij is afkomstig van Niel. Hopelijk herstelt hij snel. Het geeft toch aan dat een valpartij snel gebeurd is en dat je de letsels niet zelf in de hand heeft (sleutelbeen, ribben, rug, bil). Resultaat hij zit enkele weken in een karretje. 

    * donderdag 05/03/09: ben ik wederom gaan trainen op de piste waar ongeveer en 40-tal renners aan het trainen waren. het tempo lag lager dan dinsdag maar toch enkele keren langdurig doorgetrokken naar de 39km/u. Na 1h40 trainen was het beste er toch af. Gelukkig gingen op dat momenten de lichten van de piste uit en 5 minuten later stond ik thuis heerlijk onder de douche. 

    * vrijdag 06/03/09 :  De zaalvoetbalploeg van Hoboken ster, waar ik speel,  speelt vandaag de 1/8e finale van de beker van België. Enkele jaren geleden zijn we er trouwens in geslaagd om de finale van deze beker van België te spelen. Een doelpunt van mij bracht ons toen 2-1 voor, maar de laatste 3 minuten kregen we nog 2 doelpunten tegen en verloren de finale met 3-2. Voor meer info over mijn zaalvoetbal-activiteiten surf naar de website www.hobokenster.be. Met mijn liesblessure kan ik echter deze 1/8e finale waarschijnlijk niet meespelen. De medespelers hebben echter gevraagd om toch te proberen.   "Deze week wacht ons de 1/8finale v/d beker van België. Een mooie prestatie dat we al zover geraakt zijn. We hebben reeds 2e nationaler Leest en 1e nationaler RES Soignies op verdiende wijze uitgeschakeld. Nu wacht ons de koploper in 2e nationale B, Klieksk Landen. Deze ploeg staat autoritair aan de leiding, met maar één verlieswedstrijd op het conto. Deze ploeg, met tal van spelers die reeds ervaring hebben in 1e nationale, bruisen van ambitie. Ze beschikken over een goed geheel ; ze scoren vlotjes en hebben een solide verdediging, met amper 48 tegengoals in 20 wedstrijden. Maar dat deze uitstekende ploeg het zaakje niet betrouwt hebben we ondertussen ondervonden. Ze stuurden vandaag immers 3 scouts naar onze wedstrijd, om de Hobokenboys eens aan het werk te zien. Dit getuigt van respect naar onze ploeg toe en bewijst dat we goed bezig zijn copains. Het zal een moeilijke dobber worden, maar mits de volledige concentratie van allen en indien heel de ploeg op niveau speelt is een stunt mogelijk. Mirakels zijn de wereld nog niet uit, misschien recuperen we onze captain Van Honste Kris wel, die ons een boost van vertrouwen kan geven. En zoals Martens Sven na de winst i/d vorige ronde droog verwoorde ; nog 4 wedstrijden en we hebben de beker.".     " 

    In ieder geval zaterdag rijd ik in Bazel. Men zegt dat het zaterdag niet gaat regenen, zondag zou het wel gaan regenen.

    Kris VH
       



     
     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    05-03-2009, 00:00 geschreven door Kris VH  
    02-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslagen 2008 WAOD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen SEIZOEN 2008 (2e seizoen) :

    15/03/08 : Bazel : 18e
    27/04/08 : Heusden : 19e
    03/05/08 : Destelbergen : 11e
    08/05/08 : Beveren : 20e (laatste ronde alleen in de aanval, terug gepakt door peloton op 200m voor de aankomst, anders eerste zege??)
    15/05/08 : Beveren : 10e (pelotonspurt voor 5e plaats)
    17/05/08 : Oosteeklo : 11e
    24/05/08 : Evergem : 18e (mee in kopgroep van 8 man, maar niet kunnen volhouden en terug in peloton beland.).
    08/06/08 : Zelzate : 7e (ontelbare bochten, steeds vooraan gereden, afvallingswedstrijd, goed standgehouden, massaspurt voor overwinning).
    18/06/08 : Beveren : 14e
    23/06/08 : Gavere : 5e (beste wedstrijd van het seizoen, mee in ontsnapping en spurt voor 3e plaats)

    10/05/08 : Kortemark : 27e (CD) op 45.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-03-2009, 00:00 geschreven door Kris VH  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01/03/09 : verslag wielerwedstrijd OOSTEEKLO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Februari 2009 : Voorbereiding op nieuwe seizoen (mijn 3e seizoen):

    Na 30 jaar intensief gevoetbald (Beerschot, Schilde, Wilrijk, Hove) en gezaalvoetbald te hebben (Hoboken 2e nat, Aartselaar - Edegem, nationale ploeg in 2001, en terug bij Hoboken nu 3e nat), probeer ik me vanaf dit jaar toe te leggen op  mijn nieuwe passie, wielrennen,  wegwedstrijden te rijden in de zomer. Hiermee ben ik in 2007 voorzichtig begonnen en probeer me elk jaar te verbeteren en de kneepjes te leren kennen.

    Als voorbereiding werden in deze winterperiode
    verschillende veldritcrossen meegereden met beperkt succes (Zwijndrecht 19e, Scheldecross 25e, Wilrijk 16e, Zaffelare 23e, St. Niklaas 35e, Ardooie 22e, Wereldkampioenschap 51e, ..). Vanaf nu proberen we ons stilaan te focussen op het aankomende wegseizoen. Half februari monteer ik voor de eerste keer een grotere voorplaat om de grote molen te kunnen draaien als het echt nodig is.   100km solo-gereden als voorbereiding op de zaterdag en 70km op de zondag. Voorts 2 keer goed getraind op de wielerpiste van Wilrijk op dinsdag en donderdag. Donderdag had ik geluk want anderhalf uur interval getraind met een junior vanuit Boom tegen 35 à 40km/uur. Na afloop een gesprekje aangegaan en bleek dat het over Gianni Van Calster gaat, winnaar van de afgelopen ronde van Tjechië voor nieuwelingen en 7e in de tijdrit van het afgelopen Belgisch kampioenschap voor nieuwelingen. Deze donderdagtraining gaf me toch vertrouwen dat de vorm vrij goed moet zijn. De eerste wedstrijd van zondag 01/3/09 in Oosteeklo komt er wel al vlug aan. Mijn liesblessure (2 weken voordien opgelopen tijdens de voetbal met Hove) bezorgt me geen last tijdens het wielrennen;  voetballen bij Hove en zaalvoetballen bij Hoboken is voorlopig enkele weken uitgesloten. Alles dus op het komende wielerseizoen.

    Op de foto hierboven : Hier rij ik centaal in beeld met rode trui en blauwe helm in derde positie.

    Op zaterdag 28/02/09 : nog 25km los gereden tegen 28 km/uur. Als ik morgen zo slecht rij, lig ik er na 2 rondes al uit, misschien toch te weinig kilometers getraind. Ik verzoen me dat het wel enkele weken zal duren alvorens ik mijn eerste koers dit seizoen kan uitrijden in het peloton. Verleden jaar heeft het ook geduurd tot mei.  Morgen koers in Oosteeklo. Karine en Luca willen komen supporteren. Hopelijk kan ik het enkele rondes volhouden. Het beloofd wel goed weer te worden.

     

    Zondag 01/03/09 : Het is stralend weer. Wegens tandpijn van mijn vrouw, besluiten Karine en Luca toch niet mee te gaan. Ook het feit dat ik waarschijnlijk vrij snel zal moeten lossen, is een argument om pas binnen enkele weken eens te komen supporteren. Ik vertrek ruim op voorhand naar Oosteeklo waar ik op 35 minuten wel  zal aankomen. Het parcours is identiek als dat van verleden jaar:  11x 5.5km, 4 bochten, weinig wind . 21 deelnemers  in onze categorie F1 van de WAOD waaronder een 15-tal bekende gezichten van verleden jaar. Opvallende afwezigen : Belgisch kampioen Karel Andries, Wereldkampioen Luc Snels rijdt met de F2 dit jaar, Guy DHaese en Gino Goetmaeckers.  Francois Coppers is na een val in Wilrijk verleden jaar ook terug van de partij. De opwarming rijd ik met de uiterst sympathieke streekrenner Johan De Smet. Robin Van Kerschaever vertelt me dat hij op het afgelopen skiverlof enorme privé tegenslag met vrienden heeft gehad en nog niet in forme is. De eerste ronde blijft alles gesloten.

    In de 2e ronde aanval van 2 renners  waaronder de altijd goedlachse Lucien Van Goethem en een voor mij onbekende LOTTO-renner, later blijkt dit Marc Dhanijns te zijn. De 2 nemen 30 à 40 sec voorsprong.

    In het peloton valt het nooit echt stil. Typisch voor de F1-categorie zijn de vele tempoversnellingen, het niet gegroepeerd in ploeg rijden. Iedereen rijdt individueel. Na 3 rondes voel ik mij reeds zeer gelukkig. Ik zit nog steeds comfortabel in het peloton, kan de tempoversnelling vrij goed aan, schuif geregeld mee naar de eerste 5 van de groep en probeer mijn krachten toch te sparen tot later.

    In de 4e ronde wordt er doorgetrokken door Wim Van de Heuvel op het stuk na de aankomstzone. Ik zit in 2e positie en achter mij valt een gat, waardoor we met twee 50m voorsprong krijgen. Wim trekt door en ik neem 2 keer over tegen ruim 42 km/uur.  2 enkelingen proberen achter ons weg te springen uit het peloton en komen halverwege de ronde bij ons aansluiten. Is dit een belangrijke wending in de koers? Ben ik mee in de achtervolgende ontsnapping? We trekken met 4 enkele goede aflossingsbeurten, maar er komen nog 2 andere renners terug aansluiten, waaronder een sterk rijdende Jef De Naeghel en Robin Van Kerschaever. Dit zijn de betere renners van verleden jaar.  Na nog eens twee aflossingsbeurten voel ik dat ik dit tempo niet kan volhouden, ik kijk achterom en zie het peloton naderen. Alles komt terug samen, maar het tempo valt niet stil en er wordt de ganse 5e ronde doorgetrokken tot we de 2 leiders zien rijden op 400m voor ons. Het tempo gaat naar 46.6km/uur. Achteraan lossen de eerste renners en enkele bochten later lossen nog 2 renners waaronder Johan De Smet. Ik voel dat het beste er ook af is en hang in laatste positie van de overgebleven groep. Als het tempo nu niet stilvalt lig ik er de volgende versnelling ook af. Ik bijt 3 keer op mijn tanden en probeer aan te klampen. In het rechte stuk naar de aankomst valt het dan gelukkig eindelijk terug stil. Achter mij zie ik 2 renners nog proberen terug te komen op 200m van het peloton maar dit lijkt me onbegonnen werk. Eens gelost, altijd gelost. Gelukkig heb ik kunnen volhouden, anders had ik nu bij de 2 andere gelosten gereden. Bij het ingaan van de 6e ronde heb ik beslist dat ik geen aanvalspogingen meer kan wagen. Alle krachten heb ik nu nodig om te proberen zo lang als mogelijk het peloton te volgen en te proberen de wedstrijd uit te rijden, wat me toch al tot een enorme tevredenheid zou stellen. In de 7e ronde begint het te regenen. Ik word gewaar dat ik voorzichtiger door de bochten ga, om een valpartij te vermijden en besluit achteraan te blijven rijden.

    Vooraan het peloton zijn het vooral Wim Van den Heuvel, Philemond Gelgouffe en Jef DeNaeghel welke alle tempoversnellingen, achtervolgingen en uitvalspogingen voor hun rekening nemen. Deze renners rijden constant in de eerste 10 van de groep. Blijkbaar is hun conditie aan het begin van het seizoen al merkwaardig hoog. Het valt me op dat de 'veelwinnaars' van verleden jaar Robin Van Kerschaever en Paul Hunninck nog niet deelnemen aan het koersgebeuren. Waarschijnlijk komt deze wedstrijd nog te vroeg op het seizoen voor hen. Paul komt vragen aan mij hoeveel rondes nog. Ik antwoord dat we net over halfkoers zijn en nog 5 rondes moeten afleggen. Bij de volgende doortocht blijkt de wedstrijdjury ons mee te geven dat we nog maar 3 rondes moeten afleggen, Waarschijnlijk hebben ze de wedstrijd iets ingekort, waarmee ik best tevreden ben.  

    Zou ik de laatste 3 rondes nog kunnen volhouden en slagen in mijn opzet om deze eerste koers uit te rijden? Swa Coppers rijdt lek en moet de wedstrijd staken. Op de rechte stukken zien we de leiders rijden, maar een echte achtervolging komt er niet. Typisch voor F1 zijn de talrijke individuele uitvalspogingen die dan na 800m terug stilvallen. Telkens weer optrekken en hopen dat het allemaal terug stilvalt op het moment dat je er nog aanhangt. Twee rondes voor tijd wederom een scherpe aanval van Jef DeNaeghel en Wim Van Den Heuvel. Het peloton trekt zich weer op gang boven de 45km/u, ik hang al snel als laatste en moet alle tanden bijsteken om niet te moeten lossen. Ik kan als laatste aanpikken en volhouden. De laatste ronde gaat in, ik tracht halverwege de omloop naar voor te schuiven in het peloton en mij vooraan te positioneren voor de eindspurt. Met nog 2 bochten te gaan schuif ik door naar de 4e plaats achter de vandaag ijzersterke hardrijder Jef De Naeghel. Er komt een ultieme aanval van Robin van Kerschaever met nog een renner. Deze twee nemen 50m voorsprong, Jef rijdt de achtervolging en neemt het peloton op sleeptouw .Als hij aan mij zou vragen om over te nemen, ben ik gezien en moet ik het gat dichtrijden en zijn mijn kansen op een goede massaspurt verkeken. Gelukkig rijdt Jef het gat zelf dicht en in de laatste bocht zit ik terug in 4e positie. Dit lijkt me ideaal. Ondertussen heeft Marc Dhanijns de wedstrijd gewonnen voor Lucien Van Goethem. Lucien is helemaal geen spurter maar eerder een aanvaller en hardrijder. Met nog 400m te gaan wacht ik tot Jef aangaat, maar plots komt van links iedereen over mij en over Jef. Ik zet aan en probeer aan te pikken, doch de snelheid is te hoog en zelfs Jef rijdt van mij weg. Enkel een niet meespurtende Robin van Kerschaever kan ik voorblijven. Ik kom blijkbaar nog heel wat ervaring te kort voor dit spurtwerk. Heb ik te laat aangezet? Had ik het verkeerde wiel? Had ik de spurters moeten kennen van de groep? Was ikzelf te vermoeid voor nog een goede eindspurt?  Allemaal vragen welke me weinig kunnen verontrusten want de tevredenheid overwon direct alle vraagstellingen. Ik was er na 3 jaar wielrennen  in geslaagd om deze eerste wedstrijd van het seizoen  al vrij goed uit te rijden in het peloton met als einderesultaat een 15e plaats. Het belooft een goed seizoen te worden.  Gemiddelde was 37km/u met topsnelheid van 46.6km/u. Volgende week Bazel, vlakbij Hoboken. Met de overzetboot van Hemiksem ben ik er direct. Proberen deze week minstens nog 2 keer goed te trainen op de piste van Wilrijk en hopelijk wordt elke wedstrijd zo leuk als vandaag.

     

    De uitslag : Oosteeklo : Categorie F1:

    1.Marc Dhanijns (Evergem) 2.Lucien Van Goethem 3.Alfons Van Raemdonck 4.Wim Van Den Heuvel 5.Bart Delagrange 6.Noël Verzele 7.Eddie Van Leirberghe 8.Philemond Delgouffe 9.Luc Cocquyt 10.André Segers 11.William Govaert 12.Paul Hunninck 13.Jozef De Naeghel 14.Freddy Cornette 15.Kris Van Honsté 16.Robin Van Kerschaver 17.Louis Moens 18.François Coppers 19.Johan De Smet 20.Leo Thijssen 21.Kurt Wille





    Op de foto hieronder : de 2 renners in de aanval Lucien Van Goethem (links) en Marc Dhanijns (de winnaar rechts) :



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
    02-03-2009, 00:00 geschreven door Kris VH  
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 13/08-19/08 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 29/11-05/12 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    wielerverslagen vanuit de wedstrijd alsof je er zelf bij bent geweest
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs