WIELRENNEN
VERSLAGEN
Inhoud blog
  • Mei 2014
  • foto te Kessel.
  • augustus en september 2013
  • weekend met 3 koersen :7e 22e en 32e
  • Paasmaandag 1 april te Oostakker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • WAOD wielerbond
  • Hoboken zaalvoetbalploeg 3e nationale
  • wielersite Bolangier
  • Karel Andries
  • Foto's WAOD van Monique
  • Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Rondvraag / Poll
    Zijn de verslagen leuk om te lezen
    JA, je beleeft de wedstrijd mee
    JA, je krijgt zelf zin om te gaan koersen
    NEEN, de verslagen zijn te lang
    NEEN, de wedstrijden worden niet goed beschreven
    Bekijk resultaat

    16-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.harmstring laat het afweten
    Enkele weken buiten strijd wegens een verrekking achteraan de harmstring in de linker bil.
    Hopelijk binnenkort terug in orde, maar de kans is groot dat ik terug tennistornooien ga meespelen en af en toe nog eens ga koersen.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-05-2011, 23:26 geschreven door Kris VH  
    26-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overstap naar andere categorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een actieve voetbalcariere tot mijn 41 jaar, ben ik 4 jaar geleden gestart met mijn wielercariere. Een oude passie van mij en altijd al een droom geweest om eens een rugnummer te mogen opspellen en in een peleton te mogen rijden.
    Na enkele wedstrijden gestart bij de CD's moest ik steeds in de tweede ronde lossen en ik ben de WAOD dan ook zeer dankbaar dat ik toen heb mogen meerijden/overstappen naar de categorie F1.  (Het reglement zegt inderdaad dat alle veteranen (ouder dan 40 jaar) aldaar mogen meerijden mits toelating van het bestuur). Het heeft 2 jaar geduurd alvorens ik mijn eerste koers heb kunnen uitrijden. (spieren van een voetballer moesten 'omgetuned' worden naar spieren van een wielrenner).

    Ik ben dit jaar wederom sterker geworden en heb een vrij goede krachtige eindspurt. Tijdrijden is mijn grote zwakte. Door mijn goede eindspurt kan ik regelmatig top 10 rijden en ik besef dan ook dat het tijd is geworden om terug naar een hogere categorie over te stappen.

    Ik heb bij de F1 echter heel veel vrienden gemaakt en iedereen volgde wel mijn blog-site en vond het dan ook plezant zijn naam af en toe eens vermeld te zien worden in het wedstrijdverslag bij de F1. Dat zullen mijn vrienden vanaf heden moeten missen.

    Mag ik al mijn vrienden bij de F1 bedanken voor de "opleiding" jullie mij hebben gegeven.
    Ik zie jullie nog elk weekend en hoop ooit (als ik ook 53 jaar ben) terug met jullie te kunnen samenrijden.

    Kris VH

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    26-04-2011, 23:48 geschreven door Kris VH  
    25-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostakker paasmaandag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog steeds mooi weer. Het is een nieuw parkoers te Oostakker nabij Gent. Het parkoers ligt me wel. Eerst heel veel bochten links en rechts in de dorpskern, daarna 2 zeer lange rechte stukken met een haarspelbocht van 180°C. Een zeer brede finish. Enigste probleem zijn de enorm vele putten in het slechte wegdek. Er zullen dan ook vele lekke banden te melden zijn, waaronder Jef De Naeghel welke in de eerste ronde in een put rijdt en zijn 2 drinkenbussen verliest en in de tweede ronde in een andere put rijdt en lek achteraan.

    Er zijn opvallend vele starters vandaag .Waarschijnlijk is er geen koers in de andere bond (de VWF) en komen alle renners naar de WAOD afgezakt. Ik denk wel 50 à 60 starters in onze koers. Nog zelden meegemaakt.
    Waren de benen zaterdag niet al te best te Westkerke, dan voel ik vandaag al direct dat ze wel goed zullen zijn. Raar dat je dat direct voelt. Ik heb dan ook de intensie om vandaag wat aanvallender te rijden.

    De eerste ronde is het tempo zeer hoog. Ik zit helemaal achteraan de groep. We krijgen een eerste aanval van 4 renners : Boulard, Hunninck, Andries en Van Den Heuvel. Het peleton houdt ze in schot en in de derde van de 9 rondes komt alles terug samen.

    In de 4e ronde probeer ik mij vooraan het peleton te houden en probeer constant mee te springen met de bedoeling om met een groepje voorop te geraken. De Neef en VDHeuvel proberen het verschillende keren. Ondanks 5 à 6 pogingen geraak ik niet weg.
    In de 5e ronde besluit ik dan maar om te stoppen met de nutteloze aanvalspogingen en hou me rond de 20e plaats attent vooraan het peleton.

    Met nog 2 rondes te rijden krijgen we een aanval van Boulard met Belgisch kampioen De Neef. Even twijfel in het peleton en de 2 hardrijders zijn definitief vertrokken. Tas brengt een tweede groepje op dreef met Andries, Van Kerschaever en De Loor. 
    Van den Heuvel en De Vlieger gaan erachter. Ik zit net op kop van het peleton en zie vertwijfeling bij alle anderen. Niemand wil overpakken en daar zit ik dan juist op de kop. Ik besluit dan maar om van kop af weg te demareren en gelukkig blijft het peleton aarzelen. Ik kom vrij snel bij het groepje met VDHeuvel. Deze krijgt echter het gat niet dicht op het groepje met Tas. 100m is er al tussen. De Vlieger zit a-block en kan niet overpakken. Ik besluit dan maar om het gat in één keer dicht te rijden. Iets wat me verleden jaar zeker nog niet gelukt zou zijn. Ik ben er dit jaar wederom sterker op geworden.

    Met de bel van de laatste ronde op de achtergrond, zit ik in een groepje van een 5à 6 man achter de koplopers Boulard en De Neef.
    Het tempo valt niet stil. In de straten van de dorpskern komen nog een 10-tal renners toch aansluiten bij ons selectief groepje. Het peleton komt niet meer terug. Tas gaat er nog alleen van door, houdt stand en pakt de derde plaats. Vooraan wint Boulard het van De Neef.
    Wij spurten voor de 4e plaats. Ik ga goed mee in het wiel van de uiterst snelle Colpaert. Vandaag geraak ik niet ingesloten, passeer nog enkele concurenten en beland op een top 5 plaats in mijn categorie. Even afwachten op de uitslag.

    Volgend weekend geen wedstrijd, maar dan begint wederom terug het tennisseizoen en eindigt het zaalvoetbalseizoen. Voldoende afwisseling.






    .


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2011, 23:53 geschreven door Kris VH  
    24-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spannend koerske te Westkerke
    Zaterdag 23 april 2011.
    Na 127 km bollen met de wagen vinden we een mooi parkoers nabij Brugge te Westkerke.
    Zeer zonnig en zeer warm, doch toch wel wat wind op 2 rechte stukken.
    Het zou een zeer spannende koers worden, met wisselende posities en kansen.

    In de eerste van de 11 ronden een aanval van Hunninck ,Van Hulle en nog 2 renners.
    Het peleton laat niet begaan en houdt de 4 koplopers in het zicht.
    Telkens we de aankomstzone passeren, wordt de achterstand meegedeeld. Deze varieert van 14 sec naar 17sec en maximaal 40sec.

    Halverwege de wedstrijd een tegenaanval van Deneef, DeJaegher en Rogge. Ook Tas gaat erachter. Ik weet dat ik nu mee moet, doch mijn benen zijn vandaag niet super. Ik kan de sprong niet maken en blijf in het peleton zitten.

    We krijgen een 4-tal aan de leiding met daarachter het groepje met de favorieten en wij zitten in het peleton.
    Onder impuls van Van Den Heuvel en een sterk rijdende dame (naam onbekend maar ze kan rijden en het is een genot om achter haar te rijden, alleen al het uitzicht....), blijven we toch in de buurt van de vluchters.

    Met nog 4 rondes te rijden, komen de 2 groepjes vooraan tesamen. De E-renners komen ons ondertussen ook al voorbij gevlogen. Aanpikken betekent disqualificatie. Doch door het tempo de E-renners creeëren, kunnen we onze kadans houden en blijven we ongeveer 80m achter deze groep hangen.
    Het is nu zeer de vraag of de E-renners het gat naar de koplopers gaan dichtkrijgen. Zoja dan kunnen wij ook nog terug vooraan komen aansluiten.
    Met nog 2 rondes te rijden, gebeurt dan datgene waar we heel de koers al voor aan het werken waren. De aansluiting is een feit.

    Bij het ingaan van de laatste ronde is het ganse peleton terug kompleet. Op de rechte stukken met wind op kop, komen er nog talrijke aanvalspogingen. Ik ben het zicht een beetje kwijt wie er allemaal wegspringt. Mijn beste krachten zijn op, teveel gegeven in de achtervolging.
    Als de uitslag bekend wordt, blijkt Jose Hoebeke weggesprongen te zijn met vervolgens Helmuth Tas en Jef De Neef. Ook van Hulle en Hunninck zouden wel eens weggeraakt zijn in de laatse kilometers.

    Aanvankelijk schuif ik goed op in de peletonspurt in het wiel van Rogge. Rogge gaat naar rechts. Er komt langs links ruimte vrij. De man aan kop valt stil. Ik wil hem links voorbij gaan en voluit voor de overwinning gaan van het peleton. Doch hij doet langs links de deur ineens dicht. Ik moet vol in de remmen en kan enkel langs rechts nog enkele plaatsen voorbij gaan.
    Uiteindelijk word ik 10e in mijn reeks en 15e in totaal.

    Ik moet na de wedstrijd direct terug naar huis voor een familiefeest(17e verjaardag zoon).
    Hopelijk was er geen dopingcontrole. Ik vind dat ze dat eigenlijk zouden moeten afroepen.
    Als ik thuiskom, zoek ik naar de uitslag op internet en spijtig staat mijn naam niet vermeld. Enkel een XXX op de 15e plaats. Ik heb een mailtje gestuurd. Hopelijk zetten ze dit nog recht. Ik kan de punten gebruiken voor het regelmatigheidscriterium waar ik wel eens aan de leiding zou kunnen staan van het tussenklassement.

    Maandag terug koers te Oostakker.

     Categorie F1/F2: 1.José Hoebeke (Bredene, winnaar cat. F1) 2.Helmuth Tas (F1-2) 3.Jozef Deneef (F1-3) 4.Patrick Van Hulle (F1-4) 5.Paul Hunninck (Helecine, winnaar cat. F2) 6.Noël Rogge (F2-2) 7.Hans Van Lierde (F1-5) 8.Jozef De Naeghel (F1-6) 9.Eddy Van Den Abeele (F1-7) 10.Daniel Hauttekeete (F2-3) 11.José Dezegher (F2-4) 12.Eddie Van Leirberghe (F1-8) 13.Patrick De Backer (F2-5) 14.Bart Delagrange (F1-9) 15.X X (F1-10) 16.X X (F1-11) 17.Etienne Verkaemer (F1-12) 18.Cx X (F1-13) 19.Wim Van Den Heuvel (F1-14) 20.Jos Lissens (F1-15) 21.Emmanuël De Loor (F1-16) 22.Luc Roelandt (F1-17) 23.Dirk Caekebeke (F1-18)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2011, 23:22 geschreven door Kris VH  
    19-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo 17/04/11 Heusden
    Mooi weer te Heusden met dan ook een 30-tal starters in onze koers.
    Vrij gesloten wedstrijd met enkele aanvalspogingen van karel Andries en Jose Dezegher.
    In de derde van de 11 af te leggen ronde, krijgen we een serieuze aanval van De Neef, Rogge, Boulard, Coppers, Van Den Heuvel, Dezegher, DeNaeghel,Tas en Andries.
    Manu De Loor en ikzelf rijden het gat in 2 keer dicht. In de vierde ronde komen nog enkele andere ook vooraan aansluiten, Baudonck, Goethals, Van Kerschaver, Hauttekeete, Govaert, Colpaert, Moens en Caeckebeke. Het peleton is gehalveerd en de beslissing van de dag is gevallen. Ik tel nog 11 renners van mijn categorie in de kopgroep van 19 man.

    We krijgen nog enkele aanvalspogingen van Tas. Ook Boulard en De Neef proberen het nog maar alles blijft samen. In de laatste ronde nog een aanvalspoging van de niet-sprinters Hautekeete en Moens. Maar de kopgroep zal strijden voor de overwinning.

    In de laatste rechte lijn schuif ik goed op naar een 10 plaats. De groep zwaait naar rechts en sommige worden ingesloten. Ikzelf kies voor de linkerkant maar kan niet op volle snelheid komen. Een 6e plaats bij de F1 en een 9e plaats in totaal.

    Categorie F1/F2: 1.Jozef Deneef (Denderleeuw, winnaar cat. F1) 2.Roland Boulard (Gent, winnaar cat. F2) 3.Tony Baudonck (F1-2) 4.Karel Andries (F2-2) 5.Noël Rogge (F2-3) 6.Jozef De Naeghel (F1-3) 7.Dirk Caekebeke (F1-4) 8.Helmuth Tas (F1-5) 9.Kris Van Honsté (F1-6) 10.José Dezegher (F2-4) 11.Robin Van Kerschaver (F2-5) 12.Daniel Hauttekeete (F2-6) 13.William Govaert (F1-7) 14.François Coppers (F1-8) 15.Rudy Goethals (F1-9) 16.Wim Van Den Heuvel (F1-10) 17.Emmanuël De Loor (F1-11) 18.Louis Moens (F2-7) 19.Marc Colpaert (F2-8) 20.Alex Fagot (F2-9) 21.Noël Verzele (F2-10) 22.Eddy Van Den Abeele (F1-12) 23.Donald De Vlieger (F1-13) 24.Eddie Van Leirberghe (F1-14) 25.Jean-Paul Van Oudenhove (F2-11) 26.Jean-Pierre Van Waeyenberghe (F1-15) 27.Bart Delagrange (F1-16) 28.Kurt Wille (F2-12) 29.Julien De Bock (F2-13)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    19-04-2011, 23:48 geschreven door Kris VH  
    11-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo 10/04/2011 Oosteeklo
    Op de dag dat Johan Van Summeren Parijs Roubaix wint, zijn wij aan de slag te Oosteeklo.
    Karel Andries, terug uit Benidorm, maakt zijn rentree. Vele deelnemers vandaag, wat maakt een vrij gesloten wedstrijdverloop.
    Eddy van Leirberghe rijdt in de eerste ronde al lek. Daniel Houtekeete is een half uur te laat aan de start.

    Halverwege wedstrijd krijgen we de eerste echte noemenswaaridge aanvalspoging met een 14-tal renners waaronder o.a. De Neef, De Jaegher, Tas, Hunninck, Andries, Rogge, Dezegher. Ook een sterke Patrick De Backer doet een formidabele inspanning en komt nog aansluiten. Ook ik ben erbij. Alzo 14 leiders. Achterons probeer Manu De Loor nog als enige de sprong te maken.Mooie kopgroep en bijna alle favorieten aanwezig.

    Als we zo een ronde rondrijden, is de beslissing gevallen. Alle grote namen zitten immers vanvoor.
    Raar maar waar vinden sommige de kopgroep te groot en direct beginnen nog meerdere aanvalspogingen, welke echter tot niet veel leiden.
    Het tempo stokt en een halve ronde later komt de ganse groep terug aansluiten. Spijtig dit had de beslissing van vandaag kunnen zijn.

    Met nog 4 rondes te rijden beginnen de meesten al aan een massaspurt te denken. Ikzelf vind de spurt te Oosteeklo vrij gevaarlijk. De baan is er slechts 2m50 breed, links staan radarhekken en rechts allemaal geparkeerde wagens. Ik heb er verleden jaar bij de G's enkele serieus tegen de vlakte zien gaan. Daarom probeer ik toch nog één keer mee te glippen op het moment Jose Dezegher aangaat. We pakken een 50-tal meter. Ik pak over en oei, dat had ik niet verwacht? Mijn benen zijn helemaal niet meer fris. Dat wordt dus niks. Er komen nog een 4-tal renners aansluiten. Doch het peleton is er direct terug bij. Alles dan maar opsparen voor de gevaarlijke spurt.

    Met nog 1,5 ronde te gaan, krijgen we echter nog een aanvalspoging van Tss, Hunninck en Noel Verzele. Het peleton laat ze gaan. In de laatste ronde springt Jef De Naeghel nog weg en hij gaat nog op zoek naar de 3 leiders. Vooraan rijdt Tas alleen weg van de 2 anderen en wint zijn eerste wedstrijd van dit seizoen, Het zal niet zijn laatste worden.
    Hunninck sprint naar de 2e plaats.
    De spurt van ons peleton verloopt gelukkig vrij normaal. Langs links kan ik opschuiven naar ongeveer 5e positie. Doch ik maak de fout om vanaop 300m niet aan te gaan. Op zo'n smalle baan, kun je beter als eerste aangaan. De kans dat er dan nog meer dan 4 of 5 overgaan is klein. Ik blijf dus te lang wachten en kan nooit echt voluit gaan want ik begin ingesloten te geraken tussen mijn onbekende voorganger en de nadarhekken. Even zie ik langs links nog een gaatje, maar 45cm lijkt me te weinig om mijn leven te riskeren. Gelukkig want mijn voorganger wijkt wederom uit naar links. Ik moet in de remmen en beland zelfs nog in het grindweggetje. Amaai, dat is verschieten. Bijna lag ik er. Gelukkig kan ik mijn velrijderscapaciteiten nog bovenhalen en houd ik mijn fiets recht door niet te bruusk te remmen en niet te bruusk naar rechts te sturen. Na 25m kan ik toch terug op de makadam geraken.

    Uiteindelijk eindig ik 16e in totaal en 8e in mijn reeks. Volgende week Heusden. De koers over de 2 bruggen.
     
     Categorie F1/F2: 1.Helmuth Tas (Sijsele, winnaar cat. F1) 2.Paul Hunninck (Helecine, winnaar cat. F2) 3.Noël Verzele (F2-2) 4.Jozef De Naeghel (F1-2) 5.José Dezegher (F2-3) 6.Eric Van Pottelberg (F1-3) 7.Julien De Bock (F2-4) 8.Noël Rogge (F2-5) 9.Eddy Van Den Abeele (F1-4) 10.Karel Andries (F2-6) 11.Wim Van Den Heuvel (F1-5) 12.Patrick De Brucker (F2-7) 13.Erik Delys (F1-6) 14.Charles Vandermosten (F2-8) 15.Jozef Deneef (F1-7) 16.Kris Van Honsté (F1-8) 17.Donald De Vlieger (F1-9) 18.Tony Baudonck (F1-10) 19.Eddy De Romagnoli (F2-9) 20.Alex Fagot (F2-10) 21.Kurt Wille (F2-11) 22.Peter Peleman (F1-11) 23.Hans Van Lierde (F1-12) 24.Hilaire Hemelsoet (F1-13) 25.Frans Aerts (F2-12) 26.Emmanuël De Loor (F1-14) 27.Marc Colpaert (F2-13) 28.Robin Van Kerschaver (F2-14) 29.Eddie Van Leirberghe (F1-15)




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    11-04-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's te Beveren in de ontsnapping
    Hier komen enkele binnengekomen foto's.

    Bijlagen:
    beveren2011plaats2.docx (7.7 MB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    06-04-2011, 00:30 geschreven door Kris VH  
    03-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.za 2/04/11 te Beveren Jef De Neef/Cancellara
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag te Beveren kwam mijn vader nog eens kijken en dan moest ik natuurlijk iets speciaal laten zien. In totaal moeten we 10 ronden af leggen en ondanks een fantastisch mooi weertje, staat er toch heel veel wind op de open Beverse vlakte.

    Ik was wederom achteraan gestart, maar als de eerste aanvalspogingen beginnen, kan ik toch opschuiven in het peleton en ik nestel me rond de 12e plaats.
    Aan het einde van het stuk wind op kop, komt er een aanval van Belgisch kampioen Jef De Neef. Enkele seconden later beslis ik om er naartoe te springen. Al snel rijden we met 2 weg van het peleton. Bij de eerste aankomstpassage hebben we een 20sec voorsprong.
    Al snel is het me duidelijk dat dit een belangrijke vluchtpoging zal worden. De tweede ronde kan ik mijn deel van het werk doen en we lope nuit tot 1min op het peleton.
    In de derde ronde neem ik over op het stuk wind op kop en ik voel de eerste tekenen van zwakte reeds opkomen. Mijn tempo valt totaal stil en gelukkig pakt Jef vrij snel over. Ik kan nog net aanpikken, anders had ik er al afgemoeten. Aan de aankomstzone tellen we 55sec voorsprong op het peleton.
    In de vierde ronde gaat het licht volledig uit bij mij. Ik zie sterrekes, rij met mijn ogen dicht en zie enkel nog naar het achterwiel van Jef de Neef. Hij is al twee rondes aan een "cancellarake" bezig. Dit kan ik nooit volhouden. Hij heeft zoveel meer kwaliteiten dan ik. Ik voel me zoveel tekort komen. Hij rijdt op de stukken wind mee tegen 47km/u en tegen de wind in begint hij aan 41 km/u en eindigt op het einde aan 36km/u.
    Het gemiddelde is boven de 41km/u.

    In de vijfde ronde hang ik er nog steeds aan. Hij doet 90% van het kopwerk. Ik kan amper 1 of 2 keer een stukje voor mijn rekening nemen.
    Supporters roepen dat er 5 renners op komst zijn op 1m10 en daarachter het peleton op 2minuten. Meer en meer begin ik het onhoudbare van deze situatie in te zien. Als hij zo blijft rijden, kan ik bij de eerste beste versnelling het vergeten. Ik heb echter 2 opties. Ofwel neem ik nog een paar keer over en moet ik weldra lossen. Ofwel blijf ik in zijn wiel hangen en hoop dat hij dit kan aanvaarden. De kans is klein dat Jef de achtervolgers gaat laten terugkomen. Dus ik kies voor de tweede optie.

    Wonderwel kom ik er de zesde ronde terug door. Het zijn rondes van een kleine 6km dus nog een 24km kan ik misschien toch nog wel volhouden. In de zevende en achtste ronde blijven we met 2 voorop rijden. De voorsprong blijft ongeveer 50 sec op een groepje met o.a. Hunninck en Coppers.
    Bij het ingaan van de laatste ronde trekt jef nog eens even serieus door. Hij gaat wederom boven de 47km/u op het rechte stuk van de aankomst. Dit keer kan ik wel nog eens overpakken. De achtervolgers zijn genaderd tot op 30sec. Het peleton zit op 3minuten. Wat heeft De Neef sterk gereden. Wat heb ik mezelf aangedaan?
    De laatste ronde is het nog eens alles afzien. Wat ben ik blij dat het laatste stuk wind op kop voorbij is. Jef vraagt of ik mee ga spurten .Dit is uitgesloten. Hij verdient dubbel en dik deze overwinning. Ik mag enorm van geluk spreken dat ik met hem op pad ben mogen gaan vandaag.  

    Categorie F1/F2:
    1.Jozef Deneef (Denderleeuw, winnaar cat. F1) 2.Kris Van Honsté (F1-2) 3.Paul Hunninck (Helecine, winnaar cat. F2) 4.François Coppers (F1-3) 5.Philip Marechal (F1-4) 6.Marc Colpaert (F2-2) 7.Victor Lenaers (F2-3) 8.Wim Van Den Heuvel (F1-5) 9.Dirk Caekebeke (F1-6) 10.Emmanuël De Loor (F1-7) 11.Patrick De Backer (F2-4) 12.Luc Roelandt (F1-8) 13.José Dezegher (F2-5) 14.Helmuth Tas (F1-9) 15.Marcel Poelmans (F1-10) 16.Noël Rogge (F2-6) 17.Daniel Hauttekeete (F2-7) 18.Robin Van Kerschaver (F2-8) 19.André Segers (F2-9) 20.Jozef De Naeghel (F1-11) 21.Staf Lievens (F1-12) 22.Louis Moens (F2-10) 23.Dirk De Cauwer (F1-13) 24.Eddie Van Leirberghe (F1-14) 25.Jos Dierks (F2-11) 26.Marc Steenberghe (F1-15) 27.Jasmien De Boeck (F2-12)






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    03-04-2011, 22:36 geschreven door Kris VH  
    27-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beveren za 26 maart 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Grote omloop van 8,2 km te Beveren met lichte wind in de flank en dus kans om op het kantje terecht te komen. De aankomststrook is kaarsrecht en zeer breed. Dat zint me wel. In de opwarming even schrikken als ik ineens een enorme klapband om mijn horen krijg. Wat was me dat verschieten. Gelukkig kan ik via een vriendelijke kamionchauffeur via zijn open laadbak nog op tijd naar de aankomst gebracht worden en al snel een ander wiel uit de wagen gaan halen. Coppers doet zijn debuut. Op Andries en andere Benidorm-mannen is het nog even wachten. Opvallende afwezige is de leider van het criterium Jef De Naeghel. Ook Patrick De Backer en Jef De Neef zijn er opmerkelijk niet bij. Ik voel een goede uitslag wel in mijn mogelijkheden.

    In de eerste ronde al direct een aanval van Wim VDHeuvel. In de tweede ronde wordt hij terug bijgehaald. We krijgen opnieuw een aanval van WVDHeuvel dit keer gaat Poelmans mee. Ze rijden voor ons uit en het peleton houdt ze in 't oog. De E-renners komen ons al direct voorbij snellen. De 2 koplopers maken de fout om aan te pikken bij een 4-tal E-renners. Later zou beslist worden dat ze gediskwalificeerd worden, maar op dat moment weten wij dat nog niet.

    In de derde ronde begint Helmuth Tas op te schuiven. Da's teken dat er wat gaat gebeuren. Robin Van Kerschaever rijdt uiterst sterk en gaat in de aanval. Lievens gaat erachter en Tas springt mee. Dit wordt opletten. De drie rijden ongeveer 100m weg. Ik zie Paul Hunninck meespringen maar ik zit niet direct in goede positie. Even later springen Patrick Van Hulle en Belgische kampioen (F2) Noel Rogge. Nu zit ik wel goed aan het wiel en ik ga er in volle vaart achter. Ook Hautteekeete probeert nog de kloof te dichten.

    De snelheid is nu enorm hoog. Ik kan het wiel van Rogge houden, doch Van Hulle krijgt het gat op de 3 weggereden renners niet direct dicht. Rogge neemt over. Ik kraak, maar begeven doe ik niet. Het peleton volgt niet. Dit is de beslissende ontknoping, nu moet ik volhouden.
    Veel achtervolgend werk kan ik niet doen. Het is aanklampen en afzien. Hauttekeete probeert het gat dicht te rijden, maar we naderen niet echt en blijven op 100m hangen. Even vrees ik voor het zelfde scenario als verleden week, nml op 60m komen en dan het gat net niet dichtkrijgen. Hier moet ik toch nog op verbeteren en blijven op trainen (een gat in één keer dichtrijden). 
    Als Hauttekeete van kop gaat, springt Van Hulle in één ruk weg. Rogge gaat erachter. Ikzelf moet nu alles uit de kas halen om het wiel van Rogge nogmaals te kunnen pakken. Hauttekeete, welke net een lange kopbeurt heeft gedaan, ziet ons wegrijden en moet lossen.

    Van Hulle brengt ons op 30m afstand en Rogge rijdt de rest van het gat dicht. Ik hang er nog aan maar ik ben diep in het rood moeten gaan.
    Na één minuutje zit ik echter al terug in het oranje en nog een minuutje later zit ik volledig terug in het groen. Wat kan mijn getraind lichaam en sporthart toch snel recupereren.
    We nemen snel afstand van het peleton en zijn dus met 6 man weggereden. De jacht is nu geopend op de 2 vluchters VDHeuvel en Poelmans. Doch we zien ze niet meer rijden en we denken dat we dus voor de derde plaats moeten rijden.

    In de 5e ronde stokt het tempo bij ons en we krijgen de ene na de andere aanvalspoging. Vooral een sterkrijdende VKerschaever voelt vandaag zijn benen niet. Ik besluit vooral mijn wedstrijd af te stemmen op Tas en Hunnick. Als zij aanzetten dan moet ik telkens ook op de trappers mee.

    In de 6e ronde zien we het peleton toch terug naderen. We besluiten om een rondje volledig rond te rijden. Da's in mijn voordeel want al de demmarrages begonnen in mijn kleren te kruipen. Het ronddraaien gaat uiterst soepel. Ik ben aan een goede wedstrijd bezig. Een top 5 zit er vandaag zeker in. Doch Tas, VKerschaever en Hunnick zijn uiterst snelle mannen. Van Lievens, Van Hulle en Rogge ken ik de sprintsnelheid niet.

    In de 7e ronde zien we dat we voldoende voorsprong hebben op het peleton. Lievens probeert het alleen, doch Tas gaat hem halen en we blijven samen. Rogge doet het meeste kopwerk. In de laatste kilometer krijgen we een aanval van Patrick Van Hulle. Het is niet aan mij om dit gat dicht te rijden. Hij blijkt sterk genoeg en houdt zijn voorsprong.

    De spurt wordt van ver aangezet. Rogge langs rechts aan de leiding. Tas versnelt met Hunninck in zijn wiel. Ikzelf zit wat ingesloten doch kan me toch loswringen en pak het wiel van Hunnick. Met nog 200m te gaan, gaat Hunnick langs rechts voorbij Tas. Ikzelf zie langs links nog een meter ruimte tussen de dranghekkens. Als Tas op zijn lijn blijft rijden dan kan ik er langs links nog voorbij. Ik zet aan. De benen trekken uiterst vlot de grote molen rond en mijn spurtsnelheid is hoger dan van mijn concurrenten. Ik ga er vlotjes voorbij en heb nog overschot. Met nog 20m te rijden zie ik dat ik 4à5 meter voorsprong heb op de spurtkannonnen Tas, Hunninck en VKerschaever.  Dat liep als een trein en ik pak vandaaguiteindelijk een mooie tweede plaats achter Van Hulle.

    Mooi resultaat. Het zou wel eens kunnen dat ik met dit resultaat de leiding neem in het algemeen regelmatigheidsklassement??
    Volgens mij heb ik na 4 wedstrijden 156 punten, Manu De Loor 152, Baudonck 150, VDHeuvel 142 en Tas 133. Begin april verschijnt het klassement op de site.

    Nadien krijg ik nog complimentjes van andere renners. Dat doet me nog het meest van al plezier. De vriendelijke Helmuth Tas zegt "als ge zo blijft rijden, dat ge nog koersen zult kunnen winnen". Ik geloof er inderdaad in. Volgende week terug in Beveren dit keer op een ander parkoers.
    Na de wedstrijd word ik nog geinterviewd door VTM, blijkbaar een uitzetting van Telefacts voor donderdagavond over het clean rijden in de nevenbonden. Voor mij geen probleem, ze zijn bij mij aan het juiste adres.

    Categorie F1/F2: 1.Patrick Van Hulle (Aalter - Bellem, winnaar cat. F1) 2.Kris Van Honsté (F1-2) 3.Helmuth Tas (F1-3) 4.Robin Van Kerschaver (Maldegem, winnaar cat. F2) 5.Paul Hunninck (F2-2) 6.Noël Rogge (F2-3) 7.Staf Lievens (F1-4) 8.Emmanuël De Loor (F1-5) 9.Daniel Hauttekeete (F2-4) 10.Julien De Bock (F2-5) 11.François Coppers (F1-6) 12.Luc Roelandt (F1-7) 13.Tony Baudonck (F1-8) 14.Jos Lissens (F1-9) 15.Dirk Caekebeke (F1-10) 16.Wim Van Den Heuvel (F1-11) 17.Marcel Poelmans (F1-12) 18.Noël Verzele (F2-6) 19.Dirk De Cauwer (F1-13)




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    27-03-2011, 14:13 geschreven door Kris VH  
    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeveneken za 17/03/2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ook vandaag moesten we 22 rondes afleggen te Zeveneken. Ik had ervoor gekozen om achteraan te starten om alzo op het juiste moment te kunnen inschatten wanneer een beslissende kopgoep zou wegrijden en dan natuurlijk proberen de sprong te maken.
    Al vanaf de eerste ronde springen De Neef, Van Den Heuvel en Pottelberg weg. In de tweede zie ik te laat dat er nog eens drie renners achter gaan. Het blijken Tas, De Naeghel en De Loor te zijn. Deze drie mag ik niet laten rijden. Jos Lissens gaat erachter. Even twijfel ik nog, maar al snel draai ik de knop om, want dit is de laatste kans om nog vooraan te geraken.
    We hebben ongeveer 400m achterstand (zo'n 20sec). Jos trekt goed door en ik pak goed over. Een ronde later hangen we op 200m van de 6 leiders. Twee tegen zes, da's niet gemakkelijk. We beginnen het moeilijk te krijgen om de laatste 100m dicht te krijgen.

    In de 4e ronde komen we tot op 60m. Fotografe Monique Van Poecke trekt op dat moment deze heerlijke foto. Vooraan de 6 leiders en op 60m zie je mij en Jos spartelen. Een waanzinnig gevoel van doodgaan. Je weet op dat moment dat je het niet gaat redden. Steeds maar weer spookt het door je hoofd 'nog één keer alles geven en we zijn erbij'. Maar we hebben al een paar keer alles gegeven, da's het probleem.

    Was ik maar Cancellara en kon ik boven de 55 km/u hier even de turbo aanzetten, maar neen, ik ben maar een gewoon amateurke en heb moeite om de snelheid boven de 40km/u vast te houden. Blijven proberen, totdat Jos ineens zegt 'dit gaat niet lukken'. Ook ik heb het begrepen, we zien ze definitief wegrijden. Hen beste is nu om even op adem te komen tegen 35km/u en te hopen dat er achtervolgers bij ons komen aansluiten.
    Enkele rondes later zien we inderdaad een 4-tal afkomen. Het zijn De Backer, Dezegher, Beaudonck en nog een andere.

    Al snel blijkt dat De Backer en Dezegher de sterkste zijn van onze groep. Als zij aan kop komen gaat het tempo naar boven. Iedereen draait mee rond, doch het kost veel krachten. Ik zie dat we ocharme nog maar 25km hebben gereden en ik zit al kapot. ik vermoed echter dat het peleton samen met de E-renners ons aan het inhalen zijn. Enkele rondes later gebeurt dit inderdaad. Alle moeite tot op heden was dus voor niets. 

    De E's trekken het temp naar boven. Ik zit achteraan het peleton. Het is nu wachten op de laatste ronde en proberen mee te spurten voor de plaatsen. Uiteindelijk wordt ik 14e in totaal en 8e in mijn reeks.

    Vooraan krijgen we nog een late aanval van Pottelberg en deze wint zijn eerste wedstrijd van het seizoen.

    Categorie F1/F2: 1.Eric Van Pottelberg (winnaar cat. F1) 2.Jozef Deneef (F1-2) 3.Helmuth Tas (F1-3) 4.Jozef De Naeghel (F1-4) 5.Wim Van Den Heuvel (F1-5) 6.Emmanuël De Loor (F1-6) 7.Noël Rogge (Asper, winnaar cat. F2) 8.Noël Verzele (F2-2) 9.Julien De Bock (F2-3) 10.José Dezegher (F2-4) 11.Marc Colpaert (F2-5) 12.Tony Baudonck (F1-7) 13.Patrick De Backer (F2-6) 14.Kris Van Honsté (F1-8) 15.Jos Lissens (F1-9) 16.Daniel Hauttekeete (F2-7) 17.Eric Roels (F2-8) 18.Patrick Van Hulle (F1-10) 19.William Govaert (F1-11) 20.Dirk Caekebeke (F1-12) 21.Jan De Smet (F1-13) 22.Jean-Paul Van Oudenhove (F2-9) 23.Jos Dierks (F2-10)




     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-03-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeveneken zondag half maart 2011
    Wedstrijd over 22 rondes. In de tweede ronde springt Belgisch kampioen Jef De Neef weg.
    Hij neemt 20sec voorsprong. We zien hem de ganse wedstrijd voor ons uitrijden, maar hij blijft volhouden.
    Lijkt me onmogelijk, maar hij doet het.
    Ik ben ervan overtuigd dat ik vandaag met de goede ontsnapping MOET meezijn en probeer verschillende keren mee in de achtervolging te gaan, doch steeds komt het peleton terug samen.
    Even springen we met 6 man weg, (met o.a. De Backer, VD Heuvel, Verzele, De Naeghel) doch ook nu wederom een halve ronde later hergroepering.
    De Naeghel en Van den Heuvel doen het meeste kopwerk. Ze rijden beiden een sterke wedstrijd.
    Robin Van kerschaever is de enigste welke even ruimte krijgt. Hij houdt het een ronde vol.
    Met nog 5 rondes te rijden zien we Jef De Neef vlak voor ons rijden. Wederom lijkt het me onmogelijk dat hij nog zal kunnen standhouden.
    Ikzelf ben al aan de eindspurt aan het denken. Ik moet bij de eerste 4 in de laatste bocht doorkomen en dan voluit aanzetten want de eindmeet is slechts 250m verderop.
    Blijkbaar begint nu iedereen aan de  spurt te denken ,want we krijgen geen aanvalspogingen meer. Pas in de laatste halve ronde schuif ik naar voor, doch ik geraak maar nabij de 10e positie van het peleton. In de laatste rechte lijn kan ik er nog enkele remonteren met mijn sterke eindspurt en alzo pak ik mijn eerste topvijf plaats bij de F1. Ik eindig 4e van mijn reeks en in totaal 8e in de wedstrijd.



    Categorie F1/F2: 1.Jozef Deneef (Denderleeuw, winnaar cat. F1) 2.Marc Colpaert (Wetteren, winnaar cat. F2) 3.José Dezegher (F2-2) 4.Noël Verzele (F2-3) 5.Tony Baudonck (F1-2) 6.Noël Rogge (F2-4) 7.Eric Van Pottelberg (F1-3) 8.Kris Van Honsté (F1-4) 9.Jozef De Naeghel (F1-5) 10.Patrick De Backer (F2-5) 11.Robin Van Kerschaver (F2-6) 12.Jos Lissens (F1-6) 13.Emmanuël De Loor (F1-7) 14.Jean-Paul Van Oudenhove (F2-7) 15.Wim Van Den Heuvel (F1-8) 16.Eddie Van Leirberghe (F1-9) 17.Jan De Smet (F2-8)


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2011, 22:59 geschreven door Kris VH  
    06-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 6/03/11 Oosteeklo WAOD F1
    Vandaag eerste wedstrijd bij de WAOD. Veel wind, maar dat zijn we al gewoon te Oosteeklo. Proberen mee te gaan in een ontsnapping, maar geen onnodig kopwerk doen op het stuk met wind op kop, is de tactiek welke vooraf door mijn hoofd gaat.
    Vele sterke renners zijn afwezig. Ze zullen nog in Benidorm zitten of zijn nog niet toe aan competitie. Het is dus het moment om een prijs mee te pakken zo vroeg op het seizoen.

    In de eerste ronde een aanval van Manu De Loor en José Hoebeke. We krijgen een tegenaanval van Wim VD Heuvel en ik ga mee. Het gat krijgen we echter niet dicht, dus moeten we wachten op versterking, maar die komt er niet.
    In de tweede ronde rijdt Patrick De Backer aan de leiding van het peleton. Ik zit vlak achter hem. We krijgen op dat moment enkele tegenaanvallers van achter onze rug .Verdorie ik had niet in tweede positie mogen zitten. Helmuth Tas gaat, Jef De Naeghel, Hautekeete en vervolgens Lievens. Hoe dom kan ik zijn om niet mee te springen. De wedstrijd is nog steeds in de tweede ronde. Als Benny Coen gaat is het dan uiteraard het moment om samen met Patrick De Backer er achter te springen. Ook Baudonck gaat mee met ons in de achtervolging.

    We zien de leiders voor ons uitrijden. Ze vormen nu een kopgroep van ongeveer 8 man (6x F1 en 2x F2).
    Als snel blijkt dat ze sterker zijn dan ons 4-tal. Achter ons komt het peleton echter niet dichter en na enkele rondes blijken we voorgoed onze positie in de wedstrijd ingenomen te hebben. Na een uur wedstrijd gaat onverwacht de bel van de laatste ronde. De E-renners welke voor ons gestart waren, staan op het punt het peleton in te halen, dus moet de jury ingrijpen.
    De spurt zet ik van ver aan. Enkel de Backer en Baudonck komen me nog terugpakken. Een 8e plaats bij de F1 is een goede seizoenstart, doch er zat meer in.

    Categorie F1/F2: 1.Jozef De Naeghel (Maldegem, winnaar cat. F2) 2.Helmuth Tas (F2-2) 3.Karel Heirbaut (winnaar cat. F1) 4.Wim Van Den Heuvel (F2-3) 5.José Hoebeke (F2-4) 6.Daniel Hauttekeete (F1-2) 7.Emmanuël De Loor (F2-5) 8.Staf Lievens (F2-6) 9.Patrick De Backer (F1-3) 10.Tony Baudonck (F2-7) 11.Kris Van Honsté (F2-8) 12.Benny Coen (F2-9) 13.José Dezegher (F1-4) 14.Julien De Bock (F1-5) 15.Jean-Paul Van Oudenhove (F1-6) 16.Peter Viette (F2-10) 17.Eddie Van Leirberghe (F2-11) 18.William Govaert (F2-12) 19.Dirk De Cauwer (F2-13) 20.Freddy Arijs (F1-7) 21.Kurt Wille (F1-8)


     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-03-2011, 23:04 geschreven door Kris VH  
    28-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw seizoen 2011 is gestart te Oordegem VWF
    Oordegem zondag 27/02/2011 VWF. (sorry voor het lange verslag, maar ik heb er weer goesting in)

    Ik keek al enkele weken uit naar het begin van het nieuwe wegseizoen. Na een goed veldritseizoen, voelde ik immers dat ik ook deze winter wederom progressie heb gemaakt. Zondag te Oordegem zou al een eerste test zijn of het klopt dat ik elk jaar verbeter.

    72 deelnemers staan aan de start in mijn reeks. De aankomststrook is lichtjes bergop en ongeeer 400m lang. Voor de rest veel wind op kop en 3 scherpe bochten in het parkoers. Mijn tactiek ligt vooraf al vast. Proberen de eerste 30 km geen krachten te verspelen en proberen minstens een halve koers stand te houden in het peleton. Deze wedstrijd uitrijden zou al een enorm succes zijn en vertrouwen geven voor de rest van het seizoensbegin bij de WAOD.

    De eerste rondes denk ik dat ik voortdurend bij de laatste 5 van het peleton heb gehangen. De benen voelen echter zeer goed en de snelheden van 46 km/u zijn toch wel verschietachtig. Ik probeer zo klein mogelijk te blijven trappen om geen krachten te verspelen.
    Het valt me op dat weinig renners moeten lossen. Bij een seizoensbegin moeten de renners welke in de winter niet hebben kunnen trainen meestal al lossen na enkele rondes. Ik denk dat er slechts een man of 5 heeft moeten lossen. Ik heb het geluk dat het peleton gedurende de ganse wedstrijd niet in stukken breekt waardoor ik achteraan niet extra inspanningen moet doen om bij de grote groep te blijven.

    Halfkoers is mijn eerste doel van dit jaar al geslaagd. Ik ben er nog steeds bij en heb nog geen trap teveel gegeven, ondanks een topsnelheid van  53 km/u en daarnet nog een lange lintvorming tegen 47 km/u. Gelukkig valt het terug stil door de wind op kop. 8 à 9 renners kunnen wegrijden en de speeker roep af "nog 4 rondes en 24sec achterstand voor het peleton". Ik krijg er echt een kick van. Hoe dikwijls heb ik vroeger hiervan  gedroomd dat ik dit ooit eens kon meemaken om in een peleton te zitten koersen en vele toeschouwers langs de weg te horen roepen naar de renners. Ik heb vroeger duizende keren zelf gaan supporteren naar wedstrijden, nu mag ik het zelf beleven in het peleton. Ik ben blij dat al de uren training ervoor gezorgd hebben dat ik eindelijk erin luk om in een peleton  te kunnen standhouden. En ja aan zulke dingen zit ik dan te denken terwijl de benen stilaan aan het afzien zijn.

    Al een paar rondes ben ik aan het zoeken hoe en waar ik ergens kan opschuiven. Buiten de steigende aankomststrook zie ik geen enkele mogelijkheid. Ik besluit dan toch maar eens om aldaar door te trekken, ga ongeveer 30 man voorbij en positioneer me rond de 30 plaats in het peleton. Na de aankomststrook wordt er enorm doorgetrokken, alles gaat wederom op het lint. Ik zit goed verscholen achter "nen hele lange gast". (In deze bond ken ik immers niemand bij naam). Ik heb ook afgeleerd om teveel achterom te kijken en ga ervan uit dat er nu achteraan wel een heel pak renners hebben moeten lossen. Ik heb ze immers zien afzien daarnet aan de aankomstzone in de Speurstraat. Als het dan toch even stilvalt ( 43 km/u) zit ik perfect aan de rechterkant van de weg, terwijl de wind van links op de kop komt ergens in 30e positie. Er komen een 10-tal man voorbij gevlogen langs links, nog eens komen 5 man voorbij, nog eens 10 man. Ik besluit dan toch maar eens achterom te kijken en zie tot mijn verbazing de wagen met de groene vlag. Dus ik zit wederom in laatste positie van het peleton.

    Als er iemand van de ervaren renners die dit leest mij kan uitleggen hoe ik in een peleton mijn positie kan houden, je mag het me altijd mailen. Ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan?? Had ik langs links tijdig zo'n voorsnellende waaier moeten inpikken??? Tom Boonen zei gisteren (Omloop of Kuurne) dat het een zeer vermoeiende koers was vooral omdat de wedstrijd nooit openbrak, omdat er veel cowboys tussen zaten en omdat het veel krachten kostte om de positie goed te kunnen houden. Ik begrijp ondertussen wat hij hiermee bedoelde. Je positie houden kost veel energie.

    Met nog 2 rondes te gaan moet ik dus mijn tactiek veranderen. De benen voelen nog steeds goed. Het is nu een kwestie van nog één keer vooraan te geraken en dan je plaats niet meer af te staan. Op de voorlaatste "beklimming" trek ik met de grote molen volledig naar boven en ik zie velen hun laatste krachten verspelen. Bovengekomen, kan ik ongeveer in 20e positie  naar links opdraaien. Het peleton gaat met een razende vaart. Nu zit ik goed, nu moet ik goed opletten. Het wiel van mijn voorganger mag ik niet lossen. Met nog 5 km te gaan, krijgen we aanval van de Wereldkampioen. 4 renners gaan er achter (50km/u). De renner voor mij springt ook mee. Ik besluit om ook mee te springen. Even later valt het terug stil, maar door een scherpe bocht  naar links kan ik mijn positie behouden. De wereldkampioen blijft trekken en heeft nog ongeveer 20m voorsprong. Het ganse peleton hangt op een lint. Het is nu buigen of barsten, maar ik ga nog steeds mee in het wiel van mijn voorganger.

    Het valt niet meer stil, we gaan de laatste keer naar de Speurstraat. De spurt wordt aangezet. Ik ga langs rechts. Het is gevaarlijk langs de dranghekken, Het blijft oppassen voor valpartijen. Vanuit een 20e positie ga ik er een 5 tal voorbij. Met nog 100m te gaan zie ik ze bijna allemaal stilvallen. Eindelijk vind ik nog een gaatje aan de rechterkant en kan nog extra versnellen. Ik eindig als 12e in deze peletonspurt. Spurten bergop is echt wel mijn 'hebbedingetje'.
    Een mooie 21e plaats, 4,5 Euro rijker, maar vooral veel voldoening, koersvreugde en vertrouwen rijker. Dit is een fantasch moment.
    Ik kijk uit naar de rest van het seizoen.

    Kijk naar een goede film van de wedstrijd op onderstaande site:
    http://www.team-vedisys.be/wp/

    De uitslag (72 deelnemers):

    1 Herman PROOST
    2 Hans Van Nieuwenhuyse
    3 Jan Moreels
    4 Luc Kinnaer
    5 Daniel Van Der Mieren
    6 Rudy Van De Velde
    7 Kurt De Smedt
    8 John De Croock
    9 Ronny Paridaens
    10 Peter Neckebroeck
    21 Kris Van Honsté 











      

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    17-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK masters Kasterlee

    Ik heb verleden zondag een supergoed Belgisch Kampioenschap masters B gereden in Kasterlee.
    Ziehier mijn verslag :
    Van de 28 inschrijvers was ik ongeveer als 16e de eerste helling opgereden. Na één ronde kwam ik door als 20e.

    Drie rondes kunnen aanpikken bij Wim Van Looy (ook een ex-voetballer). In de 4e ronde komen we dan aansluiten bij Marc Meys, iemand die normaal 3 à 4 minuten voor mij rijdt. het gaat supergoed vandaag op deze technische omloop.
    Ik neem de kop van ons 3-tal op een technische bospassage en zie dat ze 30 meter moeten lossen. Da's een goed teken, de volgende ronde moet ik hier de gas volledig opdraaien en daar het verschil maken. ik laat ze terug bijkomen op het rechte stuk bergop naar de aankomst. We strijden voor een 21e plaats.
    in de 5e ronde neem ik dan, zoals gepland, de kop en wring me foutloos door elke haarspelbocht en rond elke boom. Marc Meys maakt een foutje en Wim Van Looy moet lossen. De leider in de wedstrijd, Nico Bergmans, heeft me bijna gedubbeld. Ik heb nog ongeveer 30sec voorsprong op hem. Ik geef nu alles, het is een prestatie op zich om niet door hem gedubbeld te worden. Ik slaag in mijn opzet en kom als 21e over de streep. dat is toch ongeveer 5 plaatsen beter dan verleden jaar.  Elk jaar 5 plaatsen beter doen, is mijn doel. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-02-2011, 23:03 geschreven door Kris VH  
    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpkes van Leon
    Toch wekelijks eens kijken op de filmpkes van onze wedstrijden opgenomen door leon verswijfelt.

    YouTube - leonverswyvelt's Channe

    Volgende zondag kampioenschap van België voor Masters te Kasterlee.

    gisteren te Houthalen : 18e van de 25
    vandaag te Ham : 21e van de 29
    Wereldkampioenschap 2011 te Mol : 41e van de 62. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-02-2011, 22:05 geschreven door Kris VH  
    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele actiefoto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enkele actiefoto's zijn op komst :

    Zie enkele video's van de cross te Meer van 16/01/11.

    Aldaar een 10e plaats bijeengereden na een goede wedstrijd.
    Spijtig verloor ik het spurtje om de 9e plaats tegen Stefan Wilmsens.

    probeer eens op you tube : "TheKrisVH"
    http://www.youtube.com/TheKrisVH

    http://www.youtube.com/TheKrisVH



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-01-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    01-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2011 : het is er
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik wens iedereen die dit leest een uiterst sportief jaar 2011.

    December 2010 was nog vrij goed verlopen met een 17e plaats te Rijkevorsel, 15e te Averbode en 11e te Hoboken op mijn eigen trainingsparkoers in Fort 8. 

    In 2011 staan er wederom enkele sportieve uitdagingen op mijn programma :
    Zolang ik het fysiek kan blijven doen, blijf ik alle sporten combineren.
    Vooreerst het Wereldkampioenschap veldrijden op 23 januari te MOL voor masters gevolgd door het Belgisch kampioenschap op 12 februari te Kasterlee. 2 mooie technische parkoers. De 11e plaats meepakken bij de "Moedige Veldrijder" en proberen top 10 te halen bij de WTK-bond.
    Op zaalvoetbalniveau moeten we dit jaar onze plaats in 2e Nationale kunnen handhaven. Momenteel staan we 9e v/d 14 ploegen. Ik hoop nog enkele jaartjes te kunnen blijven meedraaien op dit niveau. Ik doe het zo graag en 't is de sport waar ik het meeste talent heb voor meegekregen. 
    Op tennisgebied probeer ik in de zomer terug mee te draaien en enkele tornooien eruit te pikken. Verleden jaar mijn 6e plaats in het criterium te verbeteren en alzo proberen een plaats in de masters eindronde te halen (eerste 4 spelen voor kampioen van Antwerpen).
    Tornooiwinst van verleden jaar een keertje overdoen zal prachtig, maar moeilijk zijn.
    Ik kijk nu al uit naar het nakende wegwielerseizoen bij de WAOD. Vanaf februari beginnen we met specifieke trainingen op de piste om alzo vanaf maart er terug in te vliegen in deze fantastische sport. Vooral het tactische, fysieke en individuele aan deze sport spreekt met aan. Ik heb er al vele vrienden en hoop er ook dit jaar nog vele bij te maken. 
    Vanaf september 2011 begint dan terug het veldritseizoen. Wederom een prachtige sport welke ik enkele jaren geleden heb ontdekt.

    Het jaar 2010 was prachtig, hopelijk wordt 2011 nog prachtiger.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-01-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.november 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Heel wat crossen gereden in november 2011. Ik blijf me goed amuseren.

    Mijn beste resultaat werd behaald in TIENEN (WTK) waar ik 8e eindigde op 21 deelnemers.
    Twee weken geleden ook een ideale wedstrijd gereden in de Mosten te Meer (VDN) waar ik ook 8e eindigde.

    In de wielerbond Vlaanderen eindig ik meestal net achter Eric De Graef.

    In het totale klassement moet ik de komende weken mijn goede posities verdedigen :
    Moedige veldrijder : 11e plaats
    WTK : 11e plaats.
    Wielerbond Vlaanderen : 78e plaats (op 250 deelnemers).

    De volgende crossen zijn op technische parkoers (en zeker als het blijft sneeuwen en vriezen) :
    1) zaterdag 4/12/10 : Rijkevorsel
    2) zondag 5/12/10 : Averbode
    3) zondag 5/12/10 : Lanaken
    4) zondag 12/12/10 : thuiscross te Hoboken
    5) zondag 12/12/10 : Dessel

    Dus nog een druk programma.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    10-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.superweekendje half oktober 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was wederom een superweekendje met alleen maar positieve notities.

    Het tennisseizoen is nu gedaan en ook het wegseizoen is achter de rug. Ik koos ervoor om deze week mijn fysiek terug aan te scherpen door elke avond 40min te gaan lopen. Wat de eerste dag een kalvarietocht was, bleek na enkele dagen terug een vlotte snelheidsloop te worden. Ik voelde me elke dag enorm verbeteren. Deze week heb ik er alzo voor gezorgd dat de rest van het veldritzeizoen mijn fysiek terug in orde is.

    Vrijdag begon het weekend met een zaalvoetbalwedstrijd te Leuven in 2e Nationale. We hadden de overwinning echt nodig om het degradatiespook te ontlopen. Ik had er dan ook echt nog eens goesting in om mijn ploeg naar de overwinning te stuwen. Ik heb de volle 50min gespeeld en we hebben uiteindelijk gewonnen met 3-4. Ik voelde me echt 'super' na de wedstrijd (als in mijn beste dagen). Zaalvoetbal blijft de sport waar ik de meeste kwaliteiten in heb.

    Zaterdagmorgend vroeg opstaan om naar Serskamp te gaan crossen. Wat verleden jaar een enorme slijkcross was, is nu een technische snelle cross. Dat is op mijn lijf geschreven. De aanloopstrook is langer dan verleden jaar. Ik startte vanop de derde rij, maar door een snelle spurt, schoof ik rond de 15e plaats in het veld van de 28 deelnemers. De eerste ronde hang ik in het wiel van Ronny Heremans en we komen op slechts 30sec door van de leiders na 1 ronde. Op het technsiche stuk ga ik Ronny voorbij in de2e ronde. Ik probeer aldaar voorsprong te nemen, doch bij het uitrijden van het bos schuift mijn voorwiel weg over een gladde boomstronk. We liggen er allebei. Gevloek en getier, doch er is maar één oplossing: rechtstaan en voortrijden. Na 3 rondes zit ik nog steeds rond een 15e plaats. Ik zit in een gevecht met enkele andere renners en het gaat regelmatig haasje over als de koploper een foutje maakt.  
    Uiteindelijk eindig ik op een prachtige 17e plaats met slechts 4min30 achterstand op de winnaar. Verleden jaar werd ik nog op 8min gereden.
    Ik bied mijn excuses aan bij Ronny Heremans, maar deze moet er niets van weten : 'Ik rij U volgende week in de gracht' sneert hij.

    Als je weet dat ik verleden jaar alhier voorlaatste was, dan kunnen we maar één zaak concluderen: Ik heb een enorme vooruitgang gemaakt. Is het omdat mijn fysiek nu volledig in orde is, of omdat ik een betere crossfiets heb vanaf dit jaar? Waarschijnlijk allebei.

    Op 10/10/10 heb ik geslapen tot 10h10. Vanmiddag rond 14h00 stond de cross te OLEN op het programma. Het zou wederom een parkoers worden op mijn lijf geschreven. Bij de eerste verkenningsronde maakte ik tientallen foutjes. Ik ben dan elk stukje afzonderlijk 3 à 4 keer gaan herrijden en uiteindelijk kon ik elke bocht op voorhand inschatten en waren de haperingen eruit. De benen voelden uiterst sterk aan vandaag, want ik heb meer dan 40min aan het uittesten geweest en veel power was ik niet verloren.
    We moesten starten allemaal naast elkaar. Ik was van plan een uiterst snelle start te nemen want na 200m moest iedereen op een lint in het smalle bosweggetje. Het gebeurt me zelden maar op het startsignaal was ik niet goed weg. Ik zat dan ook in de te verwachten opstropping na 200m. Met wat gewring kon ik toch ongeveer als 18e aan het bospaadje beginnen. De eerste ronde pik ik aan bij het nummer 12 (Erik Thaens).  Half koers komen we in een groepje van 5 renners terecht. De technische stukken neem ik voor mijn rekening en ik sla aldaar steeds een gaatje van enkele meters. Da's goed voor in de laatste ronde denk ik dan. Op de rechte stukken neemt Danny Raes ons groepje op sleeptouw. Hans Jacobs is ook komen aansluiten.  Na 40min krijgen we de bel van de laatste ronde. Onze rondetijden zijn rond de 8min. De winnaar doet er 7min30 over. Aangekomen bij de technische bospassage neem ik het heft in handen. Ik neem elke bocht met risico en sla een gat van 20m. Opeens hoor ik een enorme krak. Ik denk eerst dat mijn wiel het heeft begeven, doch ik blijf doortrappen en heb niet de indruk dat er iets aan de hand is. 100m verder is dan de oorzaak gevonden. Mijn zadel is gebarsten en bij een volgende bocht vliegt ze dan ook van mijn fiets. Ik kan maar één ding doen, al rechtstaand verder rijden en het nog een halve ronde volhouden. De andere 4 komen terug aansluiten. Door het smalle bosweggetje druk ik nu het tempo. Ze kunnen me toch niet voorbij steken. Met nog 1km te gaan, gaat Erik Thaens in de aanval. Ik probeer erachter te gaan, doch dat is teveel gevraagd. Danny probeert nu de kop te trekken en ik poog om aan te pikken. Het wordt een lange spurt. Danny is 5cm sneller dan ik en ik eindig op een mooie 15e plaats van de 28. Dertiende had erin gezeten. Dat geeft vertrouwen.

    Volgende week vrijdag zaalvoetbal te La Louviere, zaterdag cross te Steenhuffel en Zondag cross te Tienen.
    Ik heb er het volste vertrouwen in.
    De week nadien zijn er dan de 2 klassieke thuiscrossen voor mij op mijn trainingsparkoersen te Zwijndrecht (zaterdag) en te Wilrijk op Fort 6 (zondag 24 oktober). Daar wil ik pas goed presteren. Ik denk dat er wel 40 man komt supporteren.



      
     




     
     



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-10-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    04-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo 4/10/10 cross te Dessel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb een goede cross gereden te Dessel. Met een 17e plaats op 27 deelnemers moet ik ongeveer mijn beste resultaat in een cross tot op heden hebben laten optekenen.
    De start was op een smal weggetje. Ik stond gans achteraan en het was de eerste 200m zeer gevaarlijk om al direct voorbij te steken. Ik kon bij de eerste bocht slechts 4 deelenemers achter mij laten. Van mijn traditionele snelle start was dan ook weinig te merken.
    In de eerste zandstrook zag ik voor mij een 3-tal man sukkelen en ze versperden de ganse weg. Ik besloot direct van de fiets te springen en al lopend, won ik direct al 3 plaatsen. Ik voelde me goed. De renner voor me ging ik voorbij op een gemakkelijk stuk vlak voor de bocht. Ik keek achterom en zag toch al een kloofje. Voor mij zag ik nog een 3-tal. Bij het opdraaien van het voetbalveld, kon ik komen aansluiten.

    In een vrij moeilijke bocht ging de renner voor mij in de fout. Ik besloot om hem nog voor de volgende technische strook dan ook voorbij te gaan. Bij het uitrijden van de heuvelachtige technische strook was hij achter mij niet meer te bekennen. ik had een goede beslissing genomen
     
    Na 2 rondes roepen de supporters me toe dat ik rond de 18e positie hang. Da's ongehoopt en het geeft de gedurende de ganse koers nog een extra boost om vol te houden.  Ik blijf het parkoers foutloos in mijn hoofd afrollen. De benen doen de rest. Elke bocht schat ik op voorhand in en weet ik wat erna zal komen. Zeer belangrijk in de cross om het juiste verzet op voorhand te weten.
    Bij elke passage aan het voetbalveld kan ik de voorsprong op mijn naaste achtervolgers aanschouwen. Ik loop uit op de achteblijvers. Voor me rijdt nog Danny. Op de moeilijke zandstrook kan ik hem terug pakken. Met veel snelheid vang ik de zandstrook aan met een vrij groot verzet. Halverwege schakel ik terug en ik geraak met veel snelheid en swung tot achteraan de zandstrook. Danny gaat in de fout. Ik neem zelfs het voortouw. De 3 volgende rondes sla ik telkens op de zandstrook een beslissende kloof. Ik vlieg er door als nooit tevoren.
    Zelfs de laatste ronde gaat het nog zeer goed. De extra ingebouwde looptrainingen hebben ervoor gezorgd dat mijn fysiek terug op punt staat.
    Ik eindig op een voor mij mooie 17e plaats.

    Techniek en tactiek zijn samen met ervaring essentieel in het veldrijden. Het zijn deze facetten van de sport waar ik stillaan meer en meer begin bij te benen.  Ik mankeer tot op heden nog één facet van deze mooie sport en dat is kracht. Op technische crossen kan ik mijn slag slaan en een goede uitslag rijden, op krachtcrossen kom ik nog veel te kort. Slijkcrossen staan dan voor mij ook niet bovenaan mijn verlanglijstje. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-10-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 13/08-19/08 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 29/11-05/12 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    wielerverslagen vanuit de wedstrijd alsof je er zelf bij bent geweest
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs