WIELRENNEN
VERSLAGEN
Inhoud blog
  • Mei 2014
  • foto te Kessel.
  • augustus en september 2013
  • weekend met 3 koersen :7e 22e en 32e
  • Paasmaandag 1 april te Oostakker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • WAOD wielerbond
  • Hoboken zaalvoetbalploeg 3e nationale
  • wielersite Bolangier
  • Karel Andries
  • Foto's WAOD van Monique
  • Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Rondvraag / Poll
    Zijn de verslagen leuk om te lezen
    JA, je beleeft de wedstrijd mee
    JA, je krijgt zelf zin om te gaan koersen
    NEEN, de verslagen zijn te lang
    NEEN, de wedstrijden worden niet goed beschreven
    Bekijk resultaat

    19-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekend 16/03/13 en 17/03/2013
    Leuk weekendje met wedstrijden te Beveren en te Puurs, met een 17e (22 deelnemers WAOD) en 12e plaats (46 deelnemers VWF).

    Wedstrijd te Beveren was een echte windkoers in de open vlaktes van het Waasland. In de eerste rondes krijgen we tientallen aanvalspogingen van Wereldkampioen Van Roy. In de tweede ronde lukt het voor hem dan wel, hij krijgt eerst Suys en en daarna komt een ploegmaat van hem ook nog aansluiten, nml Daniel Van Der Mieren. De achtervolging komt op gang onder leiding van een duo met Belgisch kampioen Tony Reniers en Dirk Goolaerts. Ze komen echer niet dichter. In het peleton is het zwoegen om bij te blijven. Op kop rijden is uit den boze. Het valt dan ook regelmatig stil,waardoor de koplopers meer dan een minuut uitlopen. Als de wind rechts in de zij staat is het harken geblazen. Of je dan vooraan rijdt of acheraan maakt geen verschil, iedereen op een lint aan de linkerkant en op de milimeter proberen toch nog een beetje beschutting te vinden van je voorganger. Anders gezegd, afzien en iedereen rijdt vol in de wind....

    In de vijfde van de 9 rondes, probeer ik op te schuiven in het overblijvende peleton, velen zijn al moeten lossen en het peleton scheurt in verschillende groepen. Ik zit mee in het eerste gedeelte. Als een na ons gestarte andere categorie ons voorbij komt snellen, gaat het tempo enkele rondes enorm de hoogte in. Pompen of verzuipen en uiteindelijjk lossen in de voorlaatse ronde, spijtig maar geen ramp zo vroeg in het seizoen..De euforie van verleden weekend (8e plaats) is ineens verdwenen. Beide voeten terug op de grond en het besef dat het niet elke dag prijs kan zijn. Luc Van Roy laat zijn ploegmaat Daniel Van Der Mieren winnen, wordt zelf tweede en Frank Suys wordt derde. Ikzelf toch nog als 17e geklasseerd.

    1

    Daniel Van Der Mieren Houtvenne

    Luc Van Roy

    Frank Suys

    Tony Reniers

    Dirk Goolaerts

    Etienne Claus

    Patrick Watteny

    Joeri Van Huffelen

    Dirk Mathys

    Geert Braeckman



    Puurs : 12e plaats van de 46:
    Op zondag waren er 46 deelnemers bij de VWF te Puurs. Minder wind en een groter peleton, dus meer beschuttingsmogelijkheden en vandaag waren de benen ook beter dan gisteren te Beveren, Raar dat je dat bij de opwarming en in de eerste ronde dit al direct voelt. In mijn vorige carriere als voetballer (Ik heb zaalvoetbal gespeeld, met interlands voor de Nationale ploeg), had ik tijdens de opwarming nooit het gevoel of je vandaag super gaat zijn of niet, bij wielrennen heb je dat gevoel blijkbaar al direct. Het tempo lag hoog tot ver boven de 42km/uur, maar het ging vandaag als een fluitje van een cent. 2 koplopers waaronder de Nederlands kampioen Havermans en Bart Delplanque, lopen 38 sec uit op een compleet peleton na 3 van de 7 rondes.
    Met nog 2 rondes te gaan, hebben de twee koplopers ruim 1 minuut voorsprong, ondanks dat het in het peleton zelden stilvalt. In de voorlaatste ronde begin ik op te schuiven en waag me eens aan een schuchtere uitvalspoging met nog 2 andere renners, maar door het ploegenspel van de ploeg Van Eyck, is het onmogelijk om nog weg te geraken. De spurt staat ons te wachten.

    Een gevaarlijke links bocht op 300m van de meet, dan is de kans groot dat er daar tegen de vlakte gaan. Dus ofwel mee vooraan zitten ofwel niet mee spurten zijn de 2 opties. Met nog 2km voor de meet kan ik rechts in de wind eindelijk volledig opschuiven. Ik kom ongeveer in 20e positie aan de laatste gevaarlijke bocht, maar iedereen neemt hem wonderwel goed en er zijn gelukkig geen valpartijen. Iedereen spurt langs links, ik begrijp het niet goed want rechts is enorm veel plaats en ik kan de grote molen op gang trekken. Ik ga er nog een 10-tal voorbij en eindig op de 10e plaats van het peleton. De Nederlands kampioen wint de wedstrijd en ik word dus 12e. Mooi resultaat en terug een opsteker na de teleurstellende wedstrijd van gisteren. 
    1. Ruud HAVERMANS
    2. Bart Delplanque
    3. Luc Van Roy
    4. Etienne Claus
    5. Rudy Thomas
    6. Giovanni Baert
    7. Daniel Van Der Mieren
    8. Matti De Baat
    9. Eduard Vaes
    10. Peter Vos




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-03-2013, 00:00 geschreven door Kris VH  
    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aalst 9 /03/2013

    Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd te Aalst op het programma bij de VWF cat D om 13h45.
    Ik was van plan om rond 12h00 te vertrekken vanuit Hoboken, maar uiteindelijk pas kunnen vertrekken na alles te hebben ingeladen rond 12h20.
    Na 45 minuutjes auto-rijden, zou nog een klein halfuurtje opwarming moeten volstaan, was het niet dat ik 20min verloor door achter een begrafenisstoet terecht te komen. Tot overmaat van ramp was er in de Dendermondsesteenweg geen wielerwedstrijd in Aalst te bespeuren.
    De paniek begon al voelbaar te worden, want het was al 13h15, toen ik via mijn blackberry op internet ontdekte dat het juiste adres "oude Dendermondsestwg" moest zijn, en deze was aan de andere kant van Aalst. Uiteindelijk kom ik op het parkoers aan met nog 15minuten te gaan, nog net genoeg om me snel in te schrijven. Ik neem mijn fiets en vraag de weg aan een seingever en deze stuurt me het parkoers op naar links. Ik rij enkele minuten verder, maar de seingever blijkt me de volgrichting van het parkoers te hebben aangewezen en niet de richting van de start. In plaats van terug te draaien, beslis ik om de ronde even snel af te racen, ik zal weldra wel aan de startlijn aankomen, dacht ik. Blijkt de ronde meer dan 8km te zijn, en ik kom aan de startlijn op het moment de andere renners al klaar staan voor het vertrek. Ik haal snel mijn rugnummer op en spring op de fiets terwijl het startschot knalt. Mooie voorbereiding.....

    De eerste ronde is het nog bekomen van alle voorgaande emoties, maar wonderwel voel ik direct dat ik goede benen heb.
    In de tweede ronde krijgen we een aanval van 2 renners, die standhouden tot de 4e van de 7e af te leggen rondes van 8km. Er zijn 48 vertrekkers en op de brede wegen kan ik me rustig houden in de buik van het peleton.  Halverwege koers is er een aanval van een 5-tal renners, maar onder impuls van een bedrijvige Patrick Jacobs komt, op de stijgende aankomststrook van 800m, het peleton terug bij de koplopers. Volledige hergroepering. Zo'n spurtje op een stijgende aankomstslijn ligt me wel en ik begin erin te geloven om mijn spurtkansen uit te spelen. Het is dus nu krachten sparen tot de laatste spurt.

    Er komen nog enkele vluchtpogingen, maar dankzij het ploegenspel van een sterke ploeg Van Eyck komt alles steeds terug samen, dat is in mijn voordeel. Ik heb al enkele rondes geanalyseerd hoe en waar ik de spurt zal inzetten en waar ik positie moet nemen. Als ik op 800m rond de 20e positie kan opdraaien, maak ik kans. Europees kampioen Patrick Jacobs, springt weg enkele kilometers voor de aankomst. Deze ex-prof, welke 3x de tour de France gereden heeft aan de zijde van Criquelion, zal de wedstrijd winnen. Ik schuif op langs links en via enkele krachtige lenderukken ga ik er nog velen voorbij en kom uiteindelijk op een zeer mooie 8e plaats uit. Achteraan gaan enkelen zwaar ten val.
    Mijn beste resultaat in 2 jaar tijd. Het beloofd een mooi seizoen te worden, de benen waren echt super vandaag.

    D-reeks
    1. Patrick JACOBS

    2. Patrick Verdonck
    3. Etienne Claus
    4. Dirk Van Hove
    5. Bart De Winter
    6. Peter De Smedt
    7. Benny Dupont
    8. Kris Van Honste
    9. Patrick Van Ransbeeck
    10. Arie De Moor



    PS zondag wedstrijd gereden te Buggenhout 20e plaats op 33 deelnemers, de benen waren niet echt goed na een lange zaternacht.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2013, 00:00 geschreven door Kris VH  
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maart 2013 goed begonnen
    Na een mooi veldritseizoen starten wederom mijn blog-verslagen over de wegwedstrijden.
    Het veldritseizoen was uiterst plezant met als opmerkelijkste prestaties een 7e plaats bij de moedige veldrijder en een 9e plaats op het BK-mastersB. Gisteren was het prijsuitreiking en ik kreeg nog een speciale vermelding als 'moedigste renner' bij de categorie B. Met een bang hartje toch begonnen aan het wegseizoen, wegens de vele winterperiodes niet veel kunnen trainen.
    Maar zaterdag te Breendonk voelde ik al dat de form goed zit dit jaar en zonder mee te spurten kwam is als 31e over de meet van 61 deelnemers. Zondag, bij de WAOD ,met al wat meer vertrouwen gestart en uiteindelijk 18e plaats bij elkaar gereden.

    Vandaag zaterdag wedstrijd te Aalst, verslag volgt later.
    Uitslag : 8e plaats van 48 deelnemers. Winnaar ex-prof en Europees kampioen Jacobs.
    Wedstrijd te volgen via filmopname van Roger op site 'VEDISYS'.
    Verslag volgt, met vooral vooraf een turbulent verhaal om tijdig aan de start te geraken.......



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2013, 19:26 geschreven door Kris VH  
    13-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug goed bezig te Beveren en Lochristi half augustus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De maanden mei en juni waren niet om over naar huis te schrijven. Na een heerlijke vakantie in de Abruzzen, hebben we de draad terug opgepakt. Na enkele goede weken training was de goesting  terug aanwezig om nog eens een koers mee te rijden. Te Beveren waren er 43 deelnemers.Ik heb me steeds goed kunnen handhaven in het peleton. Dat gaf me eindelijk nog eens de voldoening om een wedstrijd uit te kunnen rijden. Een 18e plaats was een eerste opsteker van het seizoen.

    Zaterdag te Lochristi (dorpje Hyfte) vonden we een nieuwe omloop.
    Eén lange recht stuk met op het einde een paar bochten en dan terug een lang recht stuk met wind op kop. Totaal 11 rondes van 5.5 km. Op de lange rechte stukken kon ik me rustig laten meeglijden in de buik van het peleton. Steeds een beetje opschuiven als de 2 scherpe bochten er gingen aankomen. Als je immers achteraan het peleton zit, moet je extra lang optrekken en verspeel je nutteloze krachten.

    Deze tactiek leek de goede te zijn. Halverwege de wedstrijd schuif ik op in het wiel van patrick Van Rentergem en Hilaire Heye. We trekken door en maken een klein gaatje, doch de ganse groep komt terug aansluiten. Ook enkele andere vluchtpogingen houden op het tweede rechte stuk niet lang stand. Het peleton maakt aldaar teveel snelheid.

    Met nog 4 ronden, zien we Patrick Van Rentergen wederom aan de boom schudden. Hij houdt het een ganse ronde vol met iedereen in zijn wiel. Een gasne ronde alles uit de kas en pas op het einde van de ronde valt het nog eens stil. Het peleton is een 10-tal man kwijt.

    In de laatste ronde krijgen we nog een vluchtpoging van 4 renners en deze houden stand. VAn rentergem wint voor De Coninck. Het peleton spurt voor de 5e plaats. ik kan me goed positioneren, vol aanvankelijk het wiel van Jef De naeghel. Op het moment dat ik zie dat hij ingesloten zal geraken, kies ik om mijn spurt aan de rechterkant voort te zetten. Ik ga er nog een 10-tal voornij en eindig 6e van het peleton en dus 10e plaats in totaal. Een serieuze opsteker. Het geeft me terug moed om verder door te zetten. 

    48 deelnemers: uitslag

     Patrick Van Renterghem(Bellem)

    Danny De Coninck

    Hilair Heye

    Andrewnaldson

    Frank Suys

    Etienne Claus

    Hendrik Caethoven

    Noël Willems

    Noël Sonck

    Kris Van Honsté

    Dirk Caekebeke

    Siegfried Vanoverberghe

    Mick Bath

    Jozef De Naeghel

    Gerrit Vermassen

    Jean-Pierre Van Maldegem

    Ko Harms

    Geert Bultick

    Patrick Van Der Vekens

    Jean-Paul Moens




     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-08-2012, 00:00 geschreven door Kris VH  
    24-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.juni 2012 bijna vakantie
    Na de marathon van Antwerpen, heeft het me 3 weken gekost alvorens mijn benen terug gerecupereerd waren.Het wielrennen staat op een laag pitje, het koersen bij de B's gaat te hard en zorgt voor minder plezier tijdens het afzien.

    Gevolg is dat ik dan maar terug overgeschakeld ben op tennistornooien spelen. Van de 4 ingeschreven tornooien, hebben we 2 keer de halve finale bereikt, één keer finale verloren en één keer tornooiwinst te Mechelen. Een mooie eerste plaats in het criterium van Antwerpen geeft vooruitzichten om me te kunnen plaatsen voor de masters in september.

    Gisteren nog een koers meegereden te Roborst in de Zwalmstreek bij de C-reeks. Een enorm zware ronde met een 23e plaats als resultaat.
    Zonder training heeft het weinig zin om te hopen op een goed resultaat.

    Vanaf augustus zou ik graag de conditie terug opbouwen richting veldritseizoen.
    Het zaalvoetbal in 2e nationale hou ik vanaf volgende seizoen voor bekeken, wardoor ik 's zaterdagmorgens frisser aan de start zal verschijnen van een veldritwedstrijd.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-06-2012, 16:13 geschreven door Kris VH  
    01-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marathon van Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het koersen gaat dit voorjaar minder goed dan gehoopt. Meer dan een 28e plaats in Zwijndrecht en een 10e plaats in Zeveneken zit er voorlopig niet in .
    Het zaalvoetbal is ten einde met behoud in 2e nationale.
    Het tennisseizoen staat voor de deur vanaf mei 2012.
    De maand april was dus een overgangsmaand op sportief gebied.

    Ik heb dan maar eens gekozen om een nieuwe uitdanging aan te gaan.
    Verleden week ingeschreven en gestart in de marathon van Antwerpen.
    Ook uitgelopen, want opgeven staat niet in mijn woordenboek.

    Gedurende de eerste 30km vrij goed gelopen aan een schema van 4h15.
    Maar de laatste 10km waren de benen volledig verzuurd en bleek dat een marathon lopen "niet niks" is.
    Toch uitgelopen en daar ben ik wel blij voor.
     

     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    01-05-2012, 00:50 geschreven door Kris VH  
    21-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwijndrecht zo 18/03/12
    De maand maart verloopt dan toch nog beter dan gehoopt.
    De eerste vier wedstrijden voorspelden aanvankelijk een moeilijke overstap van de F1-categorie naar de B's. Op het parkoers van Zwijndrecht bleek echter dat ik het tempo van de B's voor het eerste aankon en kon ik voor de eerste keer de volledige wedstrijd uitrijden in het peleton  dit jaar.

    Hier volgt een kort verslag. Een film van de wedstrijd staat op de WAOD-site.
    Zwijndrecht, vlak bij de deur, doet me denken aan mijn eerste vakantejobje toen ik 19jaar was en ik aldaar op het industrieterrein bij Essochem in de onderhoudsploeg stond in de maand augustus. Inmiddels zijn we vele jaren later en via vele andere sporten, hoogtepunten en laagtepunten, heden bij het koersen terecht gekomen.
    41 deelnemers, een zeer lange omloop van 7.5km met veel wind en enkele zeer lange rechte stukken, voorspellen een zeer snelle, maar gesloten wedstrijd. Aanklampen en proberen zo ver als mogelijk te komen is de boodschap. Voor de eerste keer uitrijden is het ultieme doel.

    In de eerste ronde, wordt het peleton al direct op één lijn getrokken in een waaier. Het is al direct op het kantje rijden van het wegdek, sommige pakken het fietspad. Het is al alle hens aan dek om niet overboord gekieperd te worden. Ja, het zal weer niet gemakkelijk worden vandaag. Na de tweede serieuze tempoversnelling, kan ik mijn wagonnetje gelukkig nog net aanpikken. Het tempo gaat naar de 50km/u.
    4 à 5 man geraken weg bij het ingaan van de tweede ronde.

    Wim Krieckemans, gekend van het veldrijden, probeert de kloof te dichten. Na 3 rondes heb ik ondervonden dat sommige stroken beter genomen worden op het fietspad. Aldaar zit je beter in de wind van diegene die links op het wegdek rijden. Het gaat dan ook beter en beter. Ondanks de hoge snelheden van 47km/u heb ik nog geen trap teveel moeten geven (behalve dan de eerste ronde).

    In de zesde ronde (van de zeven af te leggen ronden) krijgen we een serieuze aanval met o.a. Frnaky Weemaes, Wim Heyndrickx, Geets, Vereecken, Mol, Kerckaert en Adriaenssens.
    Ook nu komt Krieckemans tot op 20m, maar wind op kop kan hij het gat net niet dichtkrijgen. Het peleton breekt nu in 2 stukken.
    Op het grote rechte stuk, wind op kop, krijgen we enorme topsnelheden. Iedereen probeert nog vooraan te komen. Ik probeer mijn krachten te sparen voor de komende spurt, doch als het peleton nogmaals drijgt te splitsen, moet ik alle reserves aanspreken om niet te moeten lossen.
    Eric Slock en nog 7 anderen moeten spijtig genoeg het peleton lossen. Waarschijnlijk spurt ik voor een 25e plaats.
    De spurt gaat goed, doch al snel blijkt dat een 29e plaats vandaag het maximale haalbare is. In ieder geval een enorme opsteker voor de rest van het seizoen. Het was de eerste wedstrijd welke ik volledig heb uitgereden bij de B's.
    Ex voetbal collega Johan Dreesen eindigt mooi in de top 20.

    Frank Geets (Mechelen

    Eric Vereecken

    Alex Goossens

    Franky Weemaes

    Peter Mol

    Peter Kerckaert

    Wim Heyndrickx

    Stefan Adriaenssen

    Marcin Sitarski

    Erwin Bollen

    Michel Jannes

    Matti De Baat

    Kees De Wijze

    Geoffrey Maes

    Marc Cossyns

    Wim Krieckemans

    Johan Driesen

    Franky De Tremerie

    Wim Rombaut

    Danny De Bruyne

    Erwin Hoydonckx

    Marc Goossens

    Rudi Rabout

    Joeri Verbruggen

    Danny Van Hoof

    Karel Warnier

    Danny Mertens

    Peter Flach

    Kris Van Honsté

    Steve Ferguson

    Peter De Maere

    Dirk Verbinnen

    Stefan Motmans

    Nico Cnudde

    Willem Schut

    Eric Slock

    Patrick Nauwelaers






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-03-2012, 18:17 geschreven door Kris VH  
    27-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moeilijke seizoenstart bij de B's
    Het gaat wel een pak sneller bij de B's.
    Door de vele sneeuw en vrieskoude hebben we weinig kunnen trainen en het was dan ook te verwachten dat de eerste wedstrijd geen succes zou worden. Wedstrijd toch uitgereden en alzo de kilometers toch op mijn teller kunnen bijschrijven.
    Een groepje van 5 man reed weg in de tweede ronde met o.m Belgisch kampioen Franky Van Oyen.
    Ik kwam terecht in een vierde groepje en uiteindelijk 21e van de 23 over de meet.

    B

    23 deelnemers

    1

    Erwin Bollen (Diepenbeek)

    Tonny Akkerman

    Franky Van Oyen

    Matti De Baat

    Stefan Hermans

    Christophe Van Vlierberghe

    Theo Muis 

    Sven De Vlieger

    Karel Wernier

    Noel DulleWim Heyndrickx
    Wim Rombaut
    Patrick Van Hoolandt
    Jean Paul Reunis
    Michel Janns
    Michel Bultinck
    Luc
    Willem Schut
    Rudi Rabout
    Marnix De Roos
    Kris Van Honste
    David Van Waas
    Edwin Van Waterschoot




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2012, 22:52 geschreven door Kris VH  
    20-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start wegseizoen 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het veldritseizoen is ten einde.
    De doelstellingen zijn gehaald, mits heel wat inspanningen.
    In het criterium van de moedige veldrijder was een top 10-plaats de doelstelling voor dit seizoen. Uiteindelijk ben ik op de 5e plaats geëindigd. Dat zal ik waarschijnlijk nooit meer kunnen evenaren. In het criterium van de WTK ben ik uiteindelijk op de 8e plaats geëindigd.
    De meeste voldoening heb ik in de maand november gehad met wedstrijden te Zwijndrecht, Hoboken en Wilrijk.
    Maar ook de 10e plaats afgelopen weekend te Kasterlee was een serieuze opsteker naar het komende wegseizoen toe.

    Volgend weekend begint de eerste wedstrijd van hetv wegseizoen 2012.
    De categoriën bij de WAOD zijn dit jaar veranderd. Tot verleden seizoen reed ik bij de F1 mee. Dit jaar zal ik bij de B-categorie aantreden. Een enorme sprong, waarschijnlijk een te grote sprong, maar ik hou van uitdagingen en nieuwe doelstellingen die onmogelijk lijken.
    De eerste doelstelling is om een wedstrijd te kunnen uitrijden. De tweede doelstelling moet zijn om ergens een top 30 -plaats bij elkaar te rijden. De derde doelstelling moet zijn om eens mee in een ontsnapping te kunnen geraken.

    Ik hoop dat mijn conditie van het veldrijden me toelaat om ineens over te stappen naar het wegkoersen want door alle vrieskoude en sneeuw heb ik tot op heden nog 0km op de weg kunnen rijden. De teller staat dus op nul en ik ga al een wedstijdje meerijden, zo zit ik in elkaar, al gans mijn leven krijg ik een kick van 'competitie'.

    Het criterium ga ik niet volledig meerijden. Ten eerste omdat een goed klassement bij de B's niet realistisch is, ten tweede omdat in de maanden juli en augustus vakantie en tennis voorrang krijgen. Voorts begint dan in september terug het veldritseizoen.

    Ik wens iedereen die dit leest een sportief wielerjaar 2012 toe. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-02-2012, 17:48 geschreven door Kris VH  
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.round up november2011
    Het gaat goed deze winter.
    De doelstellingen lijken haalbaar:
    In het klassement van de moedige veldrijder sta ik inmiddels op de 7e plaats (53 deelnemers). JAWEL.
    In het klassement van de WTK sta ik op een 10e plaats.
    Op de wereldranglijst voor de masters sta ik op een mooie 56e plaats (verleden jaar net geen top 100).

    Enkele goede resultaten gehaald in :
    Wilrijk 11e plaats
    Hoboken 15e plaats
    Kessel 16e plaats
    Nossegem 16e plaats
    Gooik : 13e plaats
    Zwijndrecht 12e plaats.

    Ik ben echt aan het trainen om aan een top 10 plaats te geraken. Dat is mijn nieuwe doel voor de komende maanden.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2011, 23:10 geschreven door Kris VH  
    26-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tennis in de zomer van 2011
    De harmstringblessure is genezen. Na een schitterende vakantie in Italië, ben ik terug tennistornooien gaan spelen.
    Met 4 halve finales en 3 finales ziet het ernaar uit dat ik me kan plaatsen voor de masters (4 beste spelers van Antwerpen) welke plaatsvinden van 22 tem 24 sept 2011.

    Ondertussen is de voorbereiding op het veldrijden reeds begonnen. Gisteren gaan trainen te Kessel, waar ik van Luc VDBergh het nieuws vernam over het plotse overlijden van Werledkampioen masters Marc Druyts.

    Het programma voor de komende maanden ziet er als volgt uit :
    1) Nog 2 tennistornooien spelen in september om zeker te zijn van de masters (22 sept tot 24 sept)
    2) Start van het veldritseizoen op 3 sept en 4 sept te Steenhuffel en Kessel.
    3) proberen te pieken op de cross van Hoboken (1 oktober) waar ik het parkoers met mijn ogen dicht kan rijden.
    4) proberen een goede uitslag te rijden op de crossen van Zwijndrecht en Wilrijk (20 oktober).
    5) Dit jaar ga ik me focussen op de crossen van de WTK; om aldaar top 10 te kunnen rijden.
    6) Vanaf 10 september begint ook terug het zaalvoetbalseizoen. We hebben terug een sterke ploeg om ons in de linkerkolom te kunnen handhaven in 2e klasse van België.

    Het zullen weer telkens sportieve weekendjes worden. Lang leve de sport.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-08-2011, 23:46 geschreven door Kris VH  
    16-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.harmstring laat het afweten
    Enkele weken buiten strijd wegens een verrekking achteraan de harmstring in de linker bil.
    Hopelijk binnenkort terug in orde, maar de kans is groot dat ik terug tennistornooien ga meespelen en af en toe nog eens ga koersen.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-05-2011, 23:26 geschreven door Kris VH  
    26-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overstap naar andere categorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een actieve voetbalcariere tot mijn 41 jaar, ben ik 4 jaar geleden gestart met mijn wielercariere. Een oude passie van mij en altijd al een droom geweest om eens een rugnummer te mogen opspellen en in een peleton te mogen rijden.
    Na enkele wedstrijden gestart bij de CD's moest ik steeds in de tweede ronde lossen en ik ben de WAOD dan ook zeer dankbaar dat ik toen heb mogen meerijden/overstappen naar de categorie F1.  (Het reglement zegt inderdaad dat alle veteranen (ouder dan 40 jaar) aldaar mogen meerijden mits toelating van het bestuur). Het heeft 2 jaar geduurd alvorens ik mijn eerste koers heb kunnen uitrijden. (spieren van een voetballer moesten 'omgetuned' worden naar spieren van een wielrenner).

    Ik ben dit jaar wederom sterker geworden en heb een vrij goede krachtige eindspurt. Tijdrijden is mijn grote zwakte. Door mijn goede eindspurt kan ik regelmatig top 10 rijden en ik besef dan ook dat het tijd is geworden om terug naar een hogere categorie over te stappen.

    Ik heb bij de F1 echter heel veel vrienden gemaakt en iedereen volgde wel mijn blog-site en vond het dan ook plezant zijn naam af en toe eens vermeld te zien worden in het wedstrijdverslag bij de F1. Dat zullen mijn vrienden vanaf heden moeten missen.

    Mag ik al mijn vrienden bij de F1 bedanken voor de "opleiding" jullie mij hebben gegeven.
    Ik zie jullie nog elk weekend en hoop ooit (als ik ook 53 jaar ben) terug met jullie te kunnen samenrijden.

    Kris VH

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    26-04-2011, 23:48 geschreven door Kris VH  
    25-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oostakker paasmaandag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog steeds mooi weer. Het is een nieuw parkoers te Oostakker nabij Gent. Het parkoers ligt me wel. Eerst heel veel bochten links en rechts in de dorpskern, daarna 2 zeer lange rechte stukken met een haarspelbocht van 180°C. Een zeer brede finish. Enigste probleem zijn de enorm vele putten in het slechte wegdek. Er zullen dan ook vele lekke banden te melden zijn, waaronder Jef De Naeghel welke in de eerste ronde in een put rijdt en zijn 2 drinkenbussen verliest en in de tweede ronde in een andere put rijdt en lek achteraan.

    Er zijn opvallend vele starters vandaag .Waarschijnlijk is er geen koers in de andere bond (de VWF) en komen alle renners naar de WAOD afgezakt. Ik denk wel 50 à 60 starters in onze koers. Nog zelden meegemaakt.
    Waren de benen zaterdag niet al te best te Westkerke, dan voel ik vandaag al direct dat ze wel goed zullen zijn. Raar dat je dat direct voelt. Ik heb dan ook de intensie om vandaag wat aanvallender te rijden.

    De eerste ronde is het tempo zeer hoog. Ik zit helemaal achteraan de groep. We krijgen een eerste aanval van 4 renners : Boulard, Hunninck, Andries en Van Den Heuvel. Het peleton houdt ze in schot en in de derde van de 9 rondes komt alles terug samen.

    In de 4e ronde probeer ik mij vooraan het peleton te houden en probeer constant mee te springen met de bedoeling om met een groepje voorop te geraken. De Neef en VDHeuvel proberen het verschillende keren. Ondanks 5 à 6 pogingen geraak ik niet weg.
    In de 5e ronde besluit ik dan maar om te stoppen met de nutteloze aanvalspogingen en hou me rond de 20e plaats attent vooraan het peleton.

    Met nog 2 rondes te rijden krijgen we een aanval van Boulard met Belgisch kampioen De Neef. Even twijfel in het peleton en de 2 hardrijders zijn definitief vertrokken. Tas brengt een tweede groepje op dreef met Andries, Van Kerschaever en De Loor. 
    Van den Heuvel en De Vlieger gaan erachter. Ik zit net op kop van het peleton en zie vertwijfeling bij alle anderen. Niemand wil overpakken en daar zit ik dan juist op de kop. Ik besluit dan maar om van kop af weg te demareren en gelukkig blijft het peleton aarzelen. Ik kom vrij snel bij het groepje met VDHeuvel. Deze krijgt echter het gat niet dicht op het groepje met Tas. 100m is er al tussen. De Vlieger zit a-block en kan niet overpakken. Ik besluit dan maar om het gat in één keer dicht te rijden. Iets wat me verleden jaar zeker nog niet gelukt zou zijn. Ik ben er dit jaar wederom sterker op geworden.

    Met de bel van de laatste ronde op de achtergrond, zit ik in een groepje van een 5à 6 man achter de koplopers Boulard en De Neef.
    Het tempo valt niet stil. In de straten van de dorpskern komen nog een 10-tal renners toch aansluiten bij ons selectief groepje. Het peleton komt niet meer terug. Tas gaat er nog alleen van door, houdt stand en pakt de derde plaats. Vooraan wint Boulard het van De Neef.
    Wij spurten voor de 4e plaats. Ik ga goed mee in het wiel van de uiterst snelle Colpaert. Vandaag geraak ik niet ingesloten, passeer nog enkele concurenten en beland op een top 5 plaats in mijn categorie. Even afwachten op de uitslag.

    Volgend weekend geen wedstrijd, maar dan begint wederom terug het tennisseizoen en eindigt het zaalvoetbalseizoen. Voldoende afwisseling.






    .


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-04-2011, 23:53 geschreven door Kris VH  
    24-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spannend koerske te Westkerke
    Zaterdag 23 april 2011.
    Na 127 km bollen met de wagen vinden we een mooi parkoers nabij Brugge te Westkerke.
    Zeer zonnig en zeer warm, doch toch wel wat wind op 2 rechte stukken.
    Het zou een zeer spannende koers worden, met wisselende posities en kansen.

    In de eerste van de 11 ronden een aanval van Hunninck ,Van Hulle en nog 2 renners.
    Het peleton laat niet begaan en houdt de 4 koplopers in het zicht.
    Telkens we de aankomstzone passeren, wordt de achterstand meegedeeld. Deze varieert van 14 sec naar 17sec en maximaal 40sec.

    Halverwege de wedstrijd een tegenaanval van Deneef, DeJaegher en Rogge. Ook Tas gaat erachter. Ik weet dat ik nu mee moet, doch mijn benen zijn vandaag niet super. Ik kan de sprong niet maken en blijf in het peleton zitten.

    We krijgen een 4-tal aan de leiding met daarachter het groepje met de favorieten en wij zitten in het peleton.
    Onder impuls van Van Den Heuvel en een sterk rijdende dame (naam onbekend maar ze kan rijden en het is een genot om achter haar te rijden, alleen al het uitzicht....), blijven we toch in de buurt van de vluchters.

    Met nog 4 rondes te rijden, komen de 2 groepjes vooraan tesamen. De E-renners komen ons ondertussen ook al voorbij gevlogen. Aanpikken betekent disqualificatie. Doch door het tempo de E-renners creeëren, kunnen we onze kadans houden en blijven we ongeveer 80m achter deze groep hangen.
    Het is nu zeer de vraag of de E-renners het gat naar de koplopers gaan dichtkrijgen. Zoja dan kunnen wij ook nog terug vooraan komen aansluiten.
    Met nog 2 rondes te rijden, gebeurt dan datgene waar we heel de koers al voor aan het werken waren. De aansluiting is een feit.

    Bij het ingaan van de laatste ronde is het ganse peleton terug kompleet. Op de rechte stukken met wind op kop, komen er nog talrijke aanvalspogingen. Ik ben het zicht een beetje kwijt wie er allemaal wegspringt. Mijn beste krachten zijn op, teveel gegeven in de achtervolging.
    Als de uitslag bekend wordt, blijkt Jose Hoebeke weggesprongen te zijn met vervolgens Helmuth Tas en Jef De Neef. Ook van Hulle en Hunninck zouden wel eens weggeraakt zijn in de laatse kilometers.

    Aanvankelijk schuif ik goed op in de peletonspurt in het wiel van Rogge. Rogge gaat naar rechts. Er komt langs links ruimte vrij. De man aan kop valt stil. Ik wil hem links voorbij gaan en voluit voor de overwinning gaan van het peleton. Doch hij doet langs links de deur ineens dicht. Ik moet vol in de remmen en kan enkel langs rechts nog enkele plaatsen voorbij gaan.
    Uiteindelijk word ik 10e in mijn reeks en 15e in totaal.

    Ik moet na de wedstrijd direct terug naar huis voor een familiefeest(17e verjaardag zoon).
    Hopelijk was er geen dopingcontrole. Ik vind dat ze dat eigenlijk zouden moeten afroepen.
    Als ik thuiskom, zoek ik naar de uitslag op internet en spijtig staat mijn naam niet vermeld. Enkel een XXX op de 15e plaats. Ik heb een mailtje gestuurd. Hopelijk zetten ze dit nog recht. Ik kan de punten gebruiken voor het regelmatigheidscriterium waar ik wel eens aan de leiding zou kunnen staan van het tussenklassement.

    Maandag terug koers te Oostakker.

     Categorie F1/F2: 1.José Hoebeke (Bredene, winnaar cat. F1) 2.Helmuth Tas (F1-2) 3.Jozef Deneef (F1-3) 4.Patrick Van Hulle (F1-4) 5.Paul Hunninck (Helecine, winnaar cat. F2) 6.Noël Rogge (F2-2) 7.Hans Van Lierde (F1-5) 8.Jozef De Naeghel (F1-6) 9.Eddy Van Den Abeele (F1-7) 10.Daniel Hauttekeete (F2-3) 11.José Dezegher (F2-4) 12.Eddie Van Leirberghe (F1-8) 13.Patrick De Backer (F2-5) 14.Bart Delagrange (F1-9) 15.X X (F1-10) 16.X X (F1-11) 17.Etienne Verkaemer (F1-12) 18.Cx X (F1-13) 19.Wim Van Den Heuvel (F1-14) 20.Jos Lissens (F1-15) 21.Emmanuël De Loor (F1-16) 22.Luc Roelandt (F1-17) 23.Dirk Caekebeke (F1-18)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2011, 23:22 geschreven door Kris VH  
    19-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo 17/04/11 Heusden
    Mooi weer te Heusden met dan ook een 30-tal starters in onze koers.
    Vrij gesloten wedstrijd met enkele aanvalspogingen van karel Andries en Jose Dezegher.
    In de derde van de 11 af te leggen ronde, krijgen we een serieuze aanval van De Neef, Rogge, Boulard, Coppers, Van Den Heuvel, Dezegher, DeNaeghel,Tas en Andries.
    Manu De Loor en ikzelf rijden het gat in 2 keer dicht. In de vierde ronde komen nog enkele andere ook vooraan aansluiten, Baudonck, Goethals, Van Kerschaver, Hauttekeete, Govaert, Colpaert, Moens en Caeckebeke. Het peleton is gehalveerd en de beslissing van de dag is gevallen. Ik tel nog 11 renners van mijn categorie in de kopgroep van 19 man.

    We krijgen nog enkele aanvalspogingen van Tas. Ook Boulard en De Neef proberen het nog maar alles blijft samen. In de laatste ronde nog een aanvalspoging van de niet-sprinters Hautekeete en Moens. Maar de kopgroep zal strijden voor de overwinning.

    In de laatste rechte lijn schuif ik goed op naar een 10 plaats. De groep zwaait naar rechts en sommige worden ingesloten. Ikzelf kies voor de linkerkant maar kan niet op volle snelheid komen. Een 6e plaats bij de F1 en een 9e plaats in totaal.

    Categorie F1/F2: 1.Jozef Deneef (Denderleeuw, winnaar cat. F1) 2.Roland Boulard (Gent, winnaar cat. F2) 3.Tony Baudonck (F1-2) 4.Karel Andries (F2-2) 5.Noël Rogge (F2-3) 6.Jozef De Naeghel (F1-3) 7.Dirk Caekebeke (F1-4) 8.Helmuth Tas (F1-5) 9.Kris Van Honsté (F1-6) 10.José Dezegher (F2-4) 11.Robin Van Kerschaver (F2-5) 12.Daniel Hauttekeete (F2-6) 13.William Govaert (F1-7) 14.François Coppers (F1-8) 15.Rudy Goethals (F1-9) 16.Wim Van Den Heuvel (F1-10) 17.Emmanuël De Loor (F1-11) 18.Louis Moens (F2-7) 19.Marc Colpaert (F2-8) 20.Alex Fagot (F2-9) 21.Noël Verzele (F2-10) 22.Eddy Van Den Abeele (F1-12) 23.Donald De Vlieger (F1-13) 24.Eddie Van Leirberghe (F1-14) 25.Jean-Paul Van Oudenhove (F2-11) 26.Jean-Pierre Van Waeyenberghe (F1-15) 27.Bart Delagrange (F1-16) 28.Kurt Wille (F2-12) 29.Julien De Bock (F2-13)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    19-04-2011, 23:48 geschreven door Kris VH  
    11-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo 10/04/2011 Oosteeklo
    Op de dag dat Johan Van Summeren Parijs Roubaix wint, zijn wij aan de slag te Oosteeklo.
    Karel Andries, terug uit Benidorm, maakt zijn rentree. Vele deelnemers vandaag, wat maakt een vrij gesloten wedstrijdverloop.
    Eddy van Leirberghe rijdt in de eerste ronde al lek. Daniel Houtekeete is een half uur te laat aan de start.

    Halverwege wedstrijd krijgen we de eerste echte noemenswaaridge aanvalspoging met een 14-tal renners waaronder o.a. De Neef, De Jaegher, Tas, Hunninck, Andries, Rogge, Dezegher. Ook een sterke Patrick De Backer doet een formidabele inspanning en komt nog aansluiten. Ook ik ben erbij. Alzo 14 leiders. Achterons probeer Manu De Loor nog als enige de sprong te maken.Mooie kopgroep en bijna alle favorieten aanwezig.

    Als we zo een ronde rondrijden, is de beslissing gevallen. Alle grote namen zitten immers vanvoor.
    Raar maar waar vinden sommige de kopgroep te groot en direct beginnen nog meerdere aanvalspogingen, welke echter tot niet veel leiden.
    Het tempo stokt en een halve ronde later komt de ganse groep terug aansluiten. Spijtig dit had de beslissing van vandaag kunnen zijn.

    Met nog 4 rondes te rijden beginnen de meesten al aan een massaspurt te denken. Ikzelf vind de spurt te Oosteeklo vrij gevaarlijk. De baan is er slechts 2m50 breed, links staan radarhekken en rechts allemaal geparkeerde wagens. Ik heb er verleden jaar bij de G's enkele serieus tegen de vlakte zien gaan. Daarom probeer ik toch nog één keer mee te glippen op het moment Jose Dezegher aangaat. We pakken een 50-tal meter. Ik pak over en oei, dat had ik niet verwacht? Mijn benen zijn helemaal niet meer fris. Dat wordt dus niks. Er komen nog een 4-tal renners aansluiten. Doch het peleton is er direct terug bij. Alles dan maar opsparen voor de gevaarlijke spurt.

    Met nog 1,5 ronde te gaan, krijgen we echter nog een aanvalspoging van Tss, Hunninck en Noel Verzele. Het peleton laat ze gaan. In de laatste ronde springt Jef De Naeghel nog weg en hij gaat nog op zoek naar de 3 leiders. Vooraan rijdt Tas alleen weg van de 2 anderen en wint zijn eerste wedstrijd van dit seizoen, Het zal niet zijn laatste worden.
    Hunninck sprint naar de 2e plaats.
    De spurt van ons peleton verloopt gelukkig vrij normaal. Langs links kan ik opschuiven naar ongeveer 5e positie. Doch ik maak de fout om vanaop 300m niet aan te gaan. Op zo'n smalle baan, kun je beter als eerste aangaan. De kans dat er dan nog meer dan 4 of 5 overgaan is klein. Ik blijf dus te lang wachten en kan nooit echt voluit gaan want ik begin ingesloten te geraken tussen mijn onbekende voorganger en de nadarhekken. Even zie ik langs links nog een gaatje, maar 45cm lijkt me te weinig om mijn leven te riskeren. Gelukkig want mijn voorganger wijkt wederom uit naar links. Ik moet in de remmen en beland zelfs nog in het grindweggetje. Amaai, dat is verschieten. Bijna lag ik er. Gelukkig kan ik mijn velrijderscapaciteiten nog bovenhalen en houd ik mijn fiets recht door niet te bruusk te remmen en niet te bruusk naar rechts te sturen. Na 25m kan ik toch terug op de makadam geraken.

    Uiteindelijk eindig ik 16e in totaal en 8e in mijn reeks. Volgende week Heusden. De koers over de 2 bruggen.
     
     Categorie F1/F2: 1.Helmuth Tas (Sijsele, winnaar cat. F1) 2.Paul Hunninck (Helecine, winnaar cat. F2) 3.Noël Verzele (F2-2) 4.Jozef De Naeghel (F1-2) 5.José Dezegher (F2-3) 6.Eric Van Pottelberg (F1-3) 7.Julien De Bock (F2-4) 8.Noël Rogge (F2-5) 9.Eddy Van Den Abeele (F1-4) 10.Karel Andries (F2-6) 11.Wim Van Den Heuvel (F1-5) 12.Patrick De Brucker (F2-7) 13.Erik Delys (F1-6) 14.Charles Vandermosten (F2-8) 15.Jozef Deneef (F1-7) 16.Kris Van Honsté (F1-8) 17.Donald De Vlieger (F1-9) 18.Tony Baudonck (F1-10) 19.Eddy De Romagnoli (F2-9) 20.Alex Fagot (F2-10) 21.Kurt Wille (F2-11) 22.Peter Peleman (F1-11) 23.Hans Van Lierde (F1-12) 24.Hilaire Hemelsoet (F1-13) 25.Frans Aerts (F2-12) 26.Emmanuël De Loor (F1-14) 27.Marc Colpaert (F2-13) 28.Robin Van Kerschaver (F2-14) 29.Eddie Van Leirberghe (F1-15)




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    11-04-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's te Beveren in de ontsnapping
    Hier komen enkele binnengekomen foto's.

    Bijlagen:
    beveren2011plaats2.docx (7.7 MB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    06-04-2011, 00:30 geschreven door Kris VH  
    03-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.za 2/04/11 te Beveren Jef De Neef/Cancellara
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag te Beveren kwam mijn vader nog eens kijken en dan moest ik natuurlijk iets speciaal laten zien. In totaal moeten we 10 ronden af leggen en ondanks een fantastisch mooi weertje, staat er toch heel veel wind op de open Beverse vlakte.

    Ik was wederom achteraan gestart, maar als de eerste aanvalspogingen beginnen, kan ik toch opschuiven in het peleton en ik nestel me rond de 12e plaats.
    Aan het einde van het stuk wind op kop, komt er een aanval van Belgisch kampioen Jef De Neef. Enkele seconden later beslis ik om er naartoe te springen. Al snel rijden we met 2 weg van het peleton. Bij de eerste aankomstpassage hebben we een 20sec voorsprong.
    Al snel is het me duidelijk dat dit een belangrijke vluchtpoging zal worden. De tweede ronde kan ik mijn deel van het werk doen en we lope nuit tot 1min op het peleton.
    In de derde ronde neem ik over op het stuk wind op kop en ik voel de eerste tekenen van zwakte reeds opkomen. Mijn tempo valt totaal stil en gelukkig pakt Jef vrij snel over. Ik kan nog net aanpikken, anders had ik er al afgemoeten. Aan de aankomstzone tellen we 55sec voorsprong op het peleton.
    In de vierde ronde gaat het licht volledig uit bij mij. Ik zie sterrekes, rij met mijn ogen dicht en zie enkel nog naar het achterwiel van Jef de Neef. Hij is al twee rondes aan een "cancellarake" bezig. Dit kan ik nooit volhouden. Hij heeft zoveel meer kwaliteiten dan ik. Ik voel me zoveel tekort komen. Hij rijdt op de stukken wind mee tegen 47km/u en tegen de wind in begint hij aan 41 km/u en eindigt op het einde aan 36km/u.
    Het gemiddelde is boven de 41km/u.

    In de vijfde ronde hang ik er nog steeds aan. Hij doet 90% van het kopwerk. Ik kan amper 1 of 2 keer een stukje voor mijn rekening nemen.
    Supporters roepen dat er 5 renners op komst zijn op 1m10 en daarachter het peleton op 2minuten. Meer en meer begin ik het onhoudbare van deze situatie in te zien. Als hij zo blijft rijden, kan ik bij de eerste beste versnelling het vergeten. Ik heb echter 2 opties. Ofwel neem ik nog een paar keer over en moet ik weldra lossen. Ofwel blijf ik in zijn wiel hangen en hoop dat hij dit kan aanvaarden. De kans is klein dat Jef de achtervolgers gaat laten terugkomen. Dus ik kies voor de tweede optie.

    Wonderwel kom ik er de zesde ronde terug door. Het zijn rondes van een kleine 6km dus nog een 24km kan ik misschien toch nog wel volhouden. In de zevende en achtste ronde blijven we met 2 voorop rijden. De voorsprong blijft ongeveer 50 sec op een groepje met o.a. Hunninck en Coppers.
    Bij het ingaan van de laatste ronde trekt jef nog eens even serieus door. Hij gaat wederom boven de 47km/u op het rechte stuk van de aankomst. Dit keer kan ik wel nog eens overpakken. De achtervolgers zijn genaderd tot op 30sec. Het peleton zit op 3minuten. Wat heeft De Neef sterk gereden. Wat heb ik mezelf aangedaan?
    De laatste ronde is het nog eens alles afzien. Wat ben ik blij dat het laatste stuk wind op kop voorbij is. Jef vraagt of ik mee ga spurten .Dit is uitgesloten. Hij verdient dubbel en dik deze overwinning. Ik mag enorm van geluk spreken dat ik met hem op pad ben mogen gaan vandaag.  

    Categorie F1/F2:
    1.Jozef Deneef (Denderleeuw, winnaar cat. F1) 2.Kris Van Honsté (F1-2) 3.Paul Hunninck (Helecine, winnaar cat. F2) 4.François Coppers (F1-3) 5.Philip Marechal (F1-4) 6.Marc Colpaert (F2-2) 7.Victor Lenaers (F2-3) 8.Wim Van Den Heuvel (F1-5) 9.Dirk Caekebeke (F1-6) 10.Emmanuël De Loor (F1-7) 11.Patrick De Backer (F2-4) 12.Luc Roelandt (F1-8) 13.José Dezegher (F2-5) 14.Helmuth Tas (F1-9) 15.Marcel Poelmans (F1-10) 16.Noël Rogge (F2-6) 17.Daniel Hauttekeete (F2-7) 18.Robin Van Kerschaver (F2-8) 19.André Segers (F2-9) 20.Jozef De Naeghel (F1-11) 21.Staf Lievens (F1-12) 22.Louis Moens (F2-10) 23.Dirk De Cauwer (F1-13) 24.Eddie Van Leirberghe (F1-14) 25.Jos Dierks (F2-11) 26.Marc Steenberghe (F1-15) 27.Jasmien De Boeck (F2-12)






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    03-04-2011, 22:36 geschreven door Kris VH  
    27-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beveren za 26 maart 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Grote omloop van 8,2 km te Beveren met lichte wind in de flank en dus kans om op het kantje terecht te komen. De aankomststrook is kaarsrecht en zeer breed. Dat zint me wel. In de opwarming even schrikken als ik ineens een enorme klapband om mijn horen krijg. Wat was me dat verschieten. Gelukkig kan ik via een vriendelijke kamionchauffeur via zijn open laadbak nog op tijd naar de aankomst gebracht worden en al snel een ander wiel uit de wagen gaan halen. Coppers doet zijn debuut. Op Andries en andere Benidorm-mannen is het nog even wachten. Opvallende afwezige is de leider van het criterium Jef De Naeghel. Ook Patrick De Backer en Jef De Neef zijn er opmerkelijk niet bij. Ik voel een goede uitslag wel in mijn mogelijkheden.

    In de eerste ronde al direct een aanval van Wim VDHeuvel. In de tweede ronde wordt hij terug bijgehaald. We krijgen opnieuw een aanval van WVDHeuvel dit keer gaat Poelmans mee. Ze rijden voor ons uit en het peleton houdt ze in 't oog. De E-renners komen ons al direct voorbij snellen. De 2 koplopers maken de fout om aan te pikken bij een 4-tal E-renners. Later zou beslist worden dat ze gediskwalificeerd worden, maar op dat moment weten wij dat nog niet.

    In de derde ronde begint Helmuth Tas op te schuiven. Da's teken dat er wat gaat gebeuren. Robin Van Kerschaever rijdt uiterst sterk en gaat in de aanval. Lievens gaat erachter en Tas springt mee. Dit wordt opletten. De drie rijden ongeveer 100m weg. Ik zie Paul Hunninck meespringen maar ik zit niet direct in goede positie. Even later springen Patrick Van Hulle en Belgische kampioen (F2) Noel Rogge. Nu zit ik wel goed aan het wiel en ik ga er in volle vaart achter. Ook Hautteekeete probeert nog de kloof te dichten.

    De snelheid is nu enorm hoog. Ik kan het wiel van Rogge houden, doch Van Hulle krijgt het gat op de 3 weggereden renners niet direct dicht. Rogge neemt over. Ik kraak, maar begeven doe ik niet. Het peleton volgt niet. Dit is de beslissende ontknoping, nu moet ik volhouden.
    Veel achtervolgend werk kan ik niet doen. Het is aanklampen en afzien. Hauttekeete probeert het gat dicht te rijden, maar we naderen niet echt en blijven op 100m hangen. Even vrees ik voor het zelfde scenario als verleden week, nml op 60m komen en dan het gat net niet dichtkrijgen. Hier moet ik toch nog op verbeteren en blijven op trainen (een gat in één keer dichtrijden). 
    Als Hauttekeete van kop gaat, springt Van Hulle in één ruk weg. Rogge gaat erachter. Ikzelf moet nu alles uit de kas halen om het wiel van Rogge nogmaals te kunnen pakken. Hauttekeete, welke net een lange kopbeurt heeft gedaan, ziet ons wegrijden en moet lossen.

    Van Hulle brengt ons op 30m afstand en Rogge rijdt de rest van het gat dicht. Ik hang er nog aan maar ik ben diep in het rood moeten gaan.
    Na één minuutje zit ik echter al terug in het oranje en nog een minuutje later zit ik volledig terug in het groen. Wat kan mijn getraind lichaam en sporthart toch snel recupereren.
    We nemen snel afstand van het peleton en zijn dus met 6 man weggereden. De jacht is nu geopend op de 2 vluchters VDHeuvel en Poelmans. Doch we zien ze niet meer rijden en we denken dat we dus voor de derde plaats moeten rijden.

    In de 5e ronde stokt het tempo bij ons en we krijgen de ene na de andere aanvalspoging. Vooral een sterkrijdende VKerschaever voelt vandaag zijn benen niet. Ik besluit vooral mijn wedstrijd af te stemmen op Tas en Hunnick. Als zij aanzetten dan moet ik telkens ook op de trappers mee.

    In de 6e ronde zien we het peleton toch terug naderen. We besluiten om een rondje volledig rond te rijden. Da's in mijn voordeel want al de demmarrages begonnen in mijn kleren te kruipen. Het ronddraaien gaat uiterst soepel. Ik ben aan een goede wedstrijd bezig. Een top 5 zit er vandaag zeker in. Doch Tas, VKerschaever en Hunnick zijn uiterst snelle mannen. Van Lievens, Van Hulle en Rogge ken ik de sprintsnelheid niet.

    In de 7e ronde zien we dat we voldoende voorsprong hebben op het peleton. Lievens probeert het alleen, doch Tas gaat hem halen en we blijven samen. Rogge doet het meeste kopwerk. In de laatste kilometer krijgen we een aanval van Patrick Van Hulle. Het is niet aan mij om dit gat dicht te rijden. Hij blijkt sterk genoeg en houdt zijn voorsprong.

    De spurt wordt van ver aangezet. Rogge langs rechts aan de leiding. Tas versnelt met Hunninck in zijn wiel. Ikzelf zit wat ingesloten doch kan me toch loswringen en pak het wiel van Hunnick. Met nog 200m te gaan, gaat Hunnick langs rechts voorbij Tas. Ikzelf zie langs links nog een meter ruimte tussen de dranghekkens. Als Tas op zijn lijn blijft rijden dan kan ik er langs links nog voorbij. Ik zet aan. De benen trekken uiterst vlot de grote molen rond en mijn spurtsnelheid is hoger dan van mijn concurrenten. Ik ga er vlotjes voorbij en heb nog overschot. Met nog 20m te rijden zie ik dat ik 4à5 meter voorsprong heb op de spurtkannonnen Tas, Hunninck en VKerschaever.  Dat liep als een trein en ik pak vandaaguiteindelijk een mooie tweede plaats achter Van Hulle.

    Mooi resultaat. Het zou wel eens kunnen dat ik met dit resultaat de leiding neem in het algemeen regelmatigheidsklassement??
    Volgens mij heb ik na 4 wedstrijden 156 punten, Manu De Loor 152, Baudonck 150, VDHeuvel 142 en Tas 133. Begin april verschijnt het klassement op de site.

    Nadien krijg ik nog complimentjes van andere renners. Dat doet me nog het meest van al plezier. De vriendelijke Helmuth Tas zegt "als ge zo blijft rijden, dat ge nog koersen zult kunnen winnen". Ik geloof er inderdaad in. Volgende week terug in Beveren dit keer op een ander parkoers.
    Na de wedstrijd word ik nog geinterviewd door VTM, blijkbaar een uitzetting van Telefacts voor donderdagavond over het clean rijden in de nevenbonden. Voor mij geen probleem, ze zijn bij mij aan het juiste adres.

    Categorie F1/F2: 1.Patrick Van Hulle (Aalter - Bellem, winnaar cat. F1) 2.Kris Van Honsté (F1-2) 3.Helmuth Tas (F1-3) 4.Robin Van Kerschaver (Maldegem, winnaar cat. F2) 5.Paul Hunninck (F2-2) 6.Noël Rogge (F2-3) 7.Staf Lievens (F1-4) 8.Emmanuël De Loor (F1-5) 9.Daniel Hauttekeete (F2-4) 10.Julien De Bock (F2-5) 11.François Coppers (F1-6) 12.Luc Roelandt (F1-7) 13.Tony Baudonck (F1-8) 14.Jos Lissens (F1-9) 15.Dirk Caekebeke (F1-10) 16.Wim Van Den Heuvel (F1-11) 17.Marcel Poelmans (F1-12) 18.Noël Verzele (F2-6) 19.Dirk De Cauwer (F1-13)




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    27-03-2011, 14:13 geschreven door Kris VH  
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 13/08-19/08 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 29/11-05/12 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    wielerverslagen vanuit de wedstrijd alsof je er zelf bij bent geweest
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs