WIELRENNEN
VERSLAGEN
Inhoud blog
  • Mei 2014
  • foto te Kessel.
  • augustus en september 2013
  • weekend met 3 koersen :7e 22e en 32e
  • Paasmaandag 1 april te Oostakker
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • WAOD wielerbond
  • Hoboken zaalvoetbalploeg 3e nationale
  • wielersite Bolangier
  • Karel Andries
  • Foto's WAOD van Monique
  • Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Rondvraag / Poll
    Zijn de verslagen leuk om te lezen
    JA, je beleeft de wedstrijd mee
    JA, je krijgt zelf zin om te gaan koersen
    NEEN, de verslagen zijn te lang
    NEEN, de wedstrijden worden niet goed beschreven
    Bekijk resultaat

    17-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK masters Kasterlee

    Ik heb verleden zondag een supergoed Belgisch Kampioenschap masters B gereden in Kasterlee.
    Ziehier mijn verslag :
    Van de 28 inschrijvers was ik ongeveer als 16e de eerste helling opgereden. Na één ronde kwam ik door als 20e.

    Drie rondes kunnen aanpikken bij Wim Van Looy (ook een ex-voetballer). In de 4e ronde komen we dan aansluiten bij Marc Meys, iemand die normaal 3 à 4 minuten voor mij rijdt. het gaat supergoed vandaag op deze technische omloop.
    Ik neem de kop van ons 3-tal op een technische bospassage en zie dat ze 30 meter moeten lossen. Da's een goed teken, de volgende ronde moet ik hier de gas volledig opdraaien en daar het verschil maken. ik laat ze terug bijkomen op het rechte stuk bergop naar de aankomst. We strijden voor een 21e plaats.
    in de 5e ronde neem ik dan, zoals gepland, de kop en wring me foutloos door elke haarspelbocht en rond elke boom. Marc Meys maakt een foutje en Wim Van Looy moet lossen. De leider in de wedstrijd, Nico Bergmans, heeft me bijna gedubbeld. Ik heb nog ongeveer 30sec voorsprong op hem. Ik geef nu alles, het is een prestatie op zich om niet door hem gedubbeld te worden. Ik slaag in mijn opzet en kom als 21e over de streep. dat is toch ongeveer 5 plaatsen beter dan verleden jaar.  Elk jaar 5 plaatsen beter doen, is mijn doel. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-02-2011, 23:03 geschreven door Kris VH  
    06-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpkes van Leon
    Toch wekelijks eens kijken op de filmpkes van onze wedstrijden opgenomen door leon verswijfelt.

    YouTube - leonverswyvelt's Channe

    Volgende zondag kampioenschap van België voor Masters te Kasterlee.

    gisteren te Houthalen : 18e van de 25
    vandaag te Ham : 21e van de 29
    Wereldkampioenschap 2011 te Mol : 41e van de 62. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-02-2011, 22:05 geschreven door Kris VH  
    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele actiefoto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enkele actiefoto's zijn op komst :

    Zie enkele video's van de cross te Meer van 16/01/11.

    Aldaar een 10e plaats bijeengereden na een goede wedstrijd.
    Spijtig verloor ik het spurtje om de 9e plaats tegen Stefan Wilmsens.

    probeer eens op you tube : "TheKrisVH"
    http://www.youtube.com/TheKrisVH

    http://www.youtube.com/TheKrisVH



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-01-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    01-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2011 : het is er
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik wens iedereen die dit leest een uiterst sportief jaar 2011.

    December 2010 was nog vrij goed verlopen met een 17e plaats te Rijkevorsel, 15e te Averbode en 11e te Hoboken op mijn eigen trainingsparkoers in Fort 8. 

    In 2011 staan er wederom enkele sportieve uitdagingen op mijn programma :
    Zolang ik het fysiek kan blijven doen, blijf ik alle sporten combineren.
    Vooreerst het Wereldkampioenschap veldrijden op 23 januari te MOL voor masters gevolgd door het Belgisch kampioenschap op 12 februari te Kasterlee. 2 mooie technische parkoers. De 11e plaats meepakken bij de "Moedige Veldrijder" en proberen top 10 te halen bij de WTK-bond.
    Op zaalvoetbalniveau moeten we dit jaar onze plaats in 2e Nationale kunnen handhaven. Momenteel staan we 9e v/d 14 ploegen. Ik hoop nog enkele jaartjes te kunnen blijven meedraaien op dit niveau. Ik doe het zo graag en 't is de sport waar ik het meeste talent heb voor meegekregen. 
    Op tennisgebied probeer ik in de zomer terug mee te draaien en enkele tornooien eruit te pikken. Verleden jaar mijn 6e plaats in het criterium te verbeteren en alzo proberen een plaats in de masters eindronde te halen (eerste 4 spelen voor kampioen van Antwerpen).
    Tornooiwinst van verleden jaar een keertje overdoen zal prachtig, maar moeilijk zijn.
    Ik kijk nu al uit naar het nakende wegwielerseizoen bij de WAOD. Vanaf februari beginnen we met specifieke trainingen op de piste om alzo vanaf maart er terug in te vliegen in deze fantastische sport. Vooral het tactische, fysieke en individuele aan deze sport spreekt met aan. Ik heb er al vele vrienden en hoop er ook dit jaar nog vele bij te maken. 
    Vanaf september 2011 begint dan terug het veldritseizoen. Wederom een prachtige sport welke ik enkele jaren geleden heb ontdekt.

    Het jaar 2010 was prachtig, hopelijk wordt 2011 nog prachtiger.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-01-2011, 00:00 geschreven door Kris VH  
    30-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.november 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Heel wat crossen gereden in november 2011. Ik blijf me goed amuseren.

    Mijn beste resultaat werd behaald in TIENEN (WTK) waar ik 8e eindigde op 21 deelnemers.
    Twee weken geleden ook een ideale wedstrijd gereden in de Mosten te Meer (VDN) waar ik ook 8e eindigde.

    In de wielerbond Vlaanderen eindig ik meestal net achter Eric De Graef.

    In het totale klassement moet ik de komende weken mijn goede posities verdedigen :
    Moedige veldrijder : 11e plaats
    WTK : 11e plaats.
    Wielerbond Vlaanderen : 78e plaats (op 250 deelnemers).

    De volgende crossen zijn op technische parkoers (en zeker als het blijft sneeuwen en vriezen) :
    1) zaterdag 4/12/10 : Rijkevorsel
    2) zondag 5/12/10 : Averbode
    3) zondag 5/12/10 : Lanaken
    4) zondag 12/12/10 : thuiscross te Hoboken
    5) zondag 12/12/10 : Dessel

    Dus nog een druk programma.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    10-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.superweekendje half oktober 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was wederom een superweekendje met alleen maar positieve notities.

    Het tennisseizoen is nu gedaan en ook het wegseizoen is achter de rug. Ik koos ervoor om deze week mijn fysiek terug aan te scherpen door elke avond 40min te gaan lopen. Wat de eerste dag een kalvarietocht was, bleek na enkele dagen terug een vlotte snelheidsloop te worden. Ik voelde me elke dag enorm verbeteren. Deze week heb ik er alzo voor gezorgd dat de rest van het veldritzeizoen mijn fysiek terug in orde is.

    Vrijdag begon het weekend met een zaalvoetbalwedstrijd te Leuven in 2e Nationale. We hadden de overwinning echt nodig om het degradatiespook te ontlopen. Ik had er dan ook echt nog eens goesting in om mijn ploeg naar de overwinning te stuwen. Ik heb de volle 50min gespeeld en we hebben uiteindelijk gewonnen met 3-4. Ik voelde me echt 'super' na de wedstrijd (als in mijn beste dagen). Zaalvoetbal blijft de sport waar ik de meeste kwaliteiten in heb.

    Zaterdagmorgend vroeg opstaan om naar Serskamp te gaan crossen. Wat verleden jaar een enorme slijkcross was, is nu een technische snelle cross. Dat is op mijn lijf geschreven. De aanloopstrook is langer dan verleden jaar. Ik startte vanop de derde rij, maar door een snelle spurt, schoof ik rond de 15e plaats in het veld van de 28 deelnemers. De eerste ronde hang ik in het wiel van Ronny Heremans en we komen op slechts 30sec door van de leiders na 1 ronde. Op het technsiche stuk ga ik Ronny voorbij in de2e ronde. Ik probeer aldaar voorsprong te nemen, doch bij het uitrijden van het bos schuift mijn voorwiel weg over een gladde boomstronk. We liggen er allebei. Gevloek en getier, doch er is maar één oplossing: rechtstaan en voortrijden. Na 3 rondes zit ik nog steeds rond een 15e plaats. Ik zit in een gevecht met enkele andere renners en het gaat regelmatig haasje over als de koploper een foutje maakt.  
    Uiteindelijk eindig ik op een prachtige 17e plaats met slechts 4min30 achterstand op de winnaar. Verleden jaar werd ik nog op 8min gereden.
    Ik bied mijn excuses aan bij Ronny Heremans, maar deze moet er niets van weten : 'Ik rij U volgende week in de gracht' sneert hij.

    Als je weet dat ik verleden jaar alhier voorlaatste was, dan kunnen we maar één zaak concluderen: Ik heb een enorme vooruitgang gemaakt. Is het omdat mijn fysiek nu volledig in orde is, of omdat ik een betere crossfiets heb vanaf dit jaar? Waarschijnlijk allebei.

    Op 10/10/10 heb ik geslapen tot 10h10. Vanmiddag rond 14h00 stond de cross te OLEN op het programma. Het zou wederom een parkoers worden op mijn lijf geschreven. Bij de eerste verkenningsronde maakte ik tientallen foutjes. Ik ben dan elk stukje afzonderlijk 3 à 4 keer gaan herrijden en uiteindelijk kon ik elke bocht op voorhand inschatten en waren de haperingen eruit. De benen voelden uiterst sterk aan vandaag, want ik heb meer dan 40min aan het uittesten geweest en veel power was ik niet verloren.
    We moesten starten allemaal naast elkaar. Ik was van plan een uiterst snelle start te nemen want na 200m moest iedereen op een lint in het smalle bosweggetje. Het gebeurt me zelden maar op het startsignaal was ik niet goed weg. Ik zat dan ook in de te verwachten opstropping na 200m. Met wat gewring kon ik toch ongeveer als 18e aan het bospaadje beginnen. De eerste ronde pik ik aan bij het nummer 12 (Erik Thaens).  Half koers komen we in een groepje van 5 renners terecht. De technische stukken neem ik voor mijn rekening en ik sla aldaar steeds een gaatje van enkele meters. Da's goed voor in de laatste ronde denk ik dan. Op de rechte stukken neemt Danny Raes ons groepje op sleeptouw. Hans Jacobs is ook komen aansluiten.  Na 40min krijgen we de bel van de laatste ronde. Onze rondetijden zijn rond de 8min. De winnaar doet er 7min30 over. Aangekomen bij de technische bospassage neem ik het heft in handen. Ik neem elke bocht met risico en sla een gat van 20m. Opeens hoor ik een enorme krak. Ik denk eerst dat mijn wiel het heeft begeven, doch ik blijf doortrappen en heb niet de indruk dat er iets aan de hand is. 100m verder is dan de oorzaak gevonden. Mijn zadel is gebarsten en bij een volgende bocht vliegt ze dan ook van mijn fiets. Ik kan maar één ding doen, al rechtstaand verder rijden en het nog een halve ronde volhouden. De andere 4 komen terug aansluiten. Door het smalle bosweggetje druk ik nu het tempo. Ze kunnen me toch niet voorbij steken. Met nog 1km te gaan, gaat Erik Thaens in de aanval. Ik probeer erachter te gaan, doch dat is teveel gevraagd. Danny probeert nu de kop te trekken en ik poog om aan te pikken. Het wordt een lange spurt. Danny is 5cm sneller dan ik en ik eindig op een mooie 15e plaats van de 28. Dertiende had erin gezeten. Dat geeft vertrouwen.

    Volgende week vrijdag zaalvoetbal te La Louviere, zaterdag cross te Steenhuffel en Zondag cross te Tienen.
    Ik heb er het volste vertrouwen in.
    De week nadien zijn er dan de 2 klassieke thuiscrossen voor mij op mijn trainingsparkoersen te Zwijndrecht (zaterdag) en te Wilrijk op Fort 6 (zondag 24 oktober). Daar wil ik pas goed presteren. Ik denk dat er wel 40 man komt supporteren.



      
     




     
     



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-10-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    04-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zo 4/10/10 cross te Dessel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb een goede cross gereden te Dessel. Met een 17e plaats op 27 deelnemers moet ik ongeveer mijn beste resultaat in een cross tot op heden hebben laten optekenen.
    De start was op een smal weggetje. Ik stond gans achteraan en het was de eerste 200m zeer gevaarlijk om al direct voorbij te steken. Ik kon bij de eerste bocht slechts 4 deelenemers achter mij laten. Van mijn traditionele snelle start was dan ook weinig te merken.
    In de eerste zandstrook zag ik voor mij een 3-tal man sukkelen en ze versperden de ganse weg. Ik besloot direct van de fiets te springen en al lopend, won ik direct al 3 plaatsen. Ik voelde me goed. De renner voor me ging ik voorbij op een gemakkelijk stuk vlak voor de bocht. Ik keek achterom en zag toch al een kloofje. Voor mij zag ik nog een 3-tal. Bij het opdraaien van het voetbalveld, kon ik komen aansluiten.

    In een vrij moeilijke bocht ging de renner voor mij in de fout. Ik besloot om hem nog voor de volgende technische strook dan ook voorbij te gaan. Bij het uitrijden van de heuvelachtige technische strook was hij achter mij niet meer te bekennen. ik had een goede beslissing genomen
     
    Na 2 rondes roepen de supporters me toe dat ik rond de 18e positie hang. Da's ongehoopt en het geeft de gedurende de ganse koers nog een extra boost om vol te houden.  Ik blijf het parkoers foutloos in mijn hoofd afrollen. De benen doen de rest. Elke bocht schat ik op voorhand in en weet ik wat erna zal komen. Zeer belangrijk in de cross om het juiste verzet op voorhand te weten.
    Bij elke passage aan het voetbalveld kan ik de voorsprong op mijn naaste achtervolgers aanschouwen. Ik loop uit op de achteblijvers. Voor me rijdt nog Danny. Op de moeilijke zandstrook kan ik hem terug pakken. Met veel snelheid vang ik de zandstrook aan met een vrij groot verzet. Halverwege schakel ik terug en ik geraak met veel snelheid en swung tot achteraan de zandstrook. Danny gaat in de fout. Ik neem zelfs het voortouw. De 3 volgende rondes sla ik telkens op de zandstrook een beslissende kloof. Ik vlieg er door als nooit tevoren.
    Zelfs de laatste ronde gaat het nog zeer goed. De extra ingebouwde looptrainingen hebben ervoor gezorgd dat mijn fysiek terug op punt staat.
    Ik eindig op een voor mij mooie 17e plaats.

    Techniek en tactiek zijn samen met ervaring essentieel in het veldrijden. Het zijn deze facetten van de sport waar ik stillaan meer en meer begin bij te benen.  Ik mankeer tot op heden nog één facet van deze mooie sport en dat is kracht. Op technische crossen kan ik mijn slag slaan en een goede uitslag rijden, op krachtcrossen kom ik nog veel te kort. Slijkcrossen staan dan voor mij ook niet bovenaan mijn verlanglijstje. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-10-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sept 2010 cross seizoen gestart
    Ondertussen werden reeds 5 crosswedstrijden meegereden met volgende resultaten :
    5/9/2010 : Kessel : 26e plaats (van de 30)
    12/9/2010 : Wiekevorst : 25e plaats van de 31
    18/09 : Knesselare : 23e plaats van de 26
    19/09 : Koningshooikt : 25e van de 29
    25/09 : Stabroek : 17e van de 22.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-09-2010, 20:51 geschreven door Kris VH  
    24-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wedstrijd te Hamme met CD's
    Tussen alle tennistornooien door, toch nog eens een wedstrijd meegereden. Dit keer te Hamme. Vermits mijn zoon 's morgens nog moest voetballen, was de kans groot dat ik nooit om 14h30 in Hamme zou geraken, dus was ik van plan om eens bij de CD's mee te rijden.

    Eens aangekomen, kon ik mij het parkoers terug herinneren. Het is een criterium met een omloop van ongeveer 2km per ronde, met slechts enkele bochten, dit is in mijn voordeel. Even nog discussie of de CD's nu samen met de A's moeten vertrekken, doch de Cd's mogen apart starten.
    De eerste 5 à 6 rondes gaat het verrassend goed. Het moet ongeveer 2 weken geleden zijn dat ik nog eens op mijn fiets heb gezeten en ik kan het tempo van de CD's volgen, da's al een prestatie op zich.
    Na 20minuten beginnen echter de eerste serieuze aanvalspogingen en het gevolg is dat er constant versneld moet worden. Op een gegeven moment rijden een 5-tal renners weg (met o.a. Peter Ballet, Walter De Veerman en Luc VDBergh). Het peleton scheurt in 3 stukken. De eerste renners moeten lossen, ikzelf kan nog net bij 2 C's als laatste aansluiten. Het is nu alles geven. De 2 C's rijden een volledige ronde alles uit de bak. Ik sleep mee en na 2 rondes achtervolgen krijgen ze het gat terug dicht. Ook de 5 koplopers zie ik terug rijden. Alles is dus blijkbaar terug samen en ik hang er wonderwel nog steeds bij.

    2 rondes later blijkt echter deze inspanning er voor mij teveel aan geweest te zijn. Bij een volgende aanvalsgolf moet ik er onherroepelijk af. Mijn koers is echter nog niet gedaan. Ik blijf voort rijden want even nadien komen de A's mij voorbij snellen. Ik probeer aan te pikken.
    Na enkele rondes alles geven, begin ik dit egale tempo wel onder de knie te krijgen. In laatste positie tegen 43km/u toerkes rond rijden blijkt me beter te liggen dan de 10- tallen demarages van enkele minuten geleden.

    Na 40 minuten koers blijken de AB's terug bij de CD's te komen. Vooraan zijn er een man of 7 van door gegaan, maar ik kan me achteraan het peleton ABCD's handhaven. Na één uur wedstrijd hebben we iets meer dan 42 km afgelegd. Het is nu nog 10 rondes tot de finish. Ik begin af te tellen. Elke ronde voel ik dat ik elk moment zal moeten loslaten. Ik besef echter dat de koers binnen 15 à 20min gedaan is en telkens vind ik de moed om aan te klampen. Stilvallen voor de bochten aan 30km/u en optrekken tot 50 km/u om alzo terug als laatste te kunnen aansluiten. Het is moordend.  

    Uiteindelijk slaag ik in mijn opzet. Ik rij de koers uit. Sprinten zit er echt niet meer in. Ik ben vrij diep moeten gaan om uit te rijden.
    Morgen eens in de krant kijken want ik eindig 5's bij de D's.

    Dinsdag koers te Beveren, daar ga ik eens iets proberen.
    Onderaan rij ik in het geel met blauwe helm, blijkbaar toch niet de gans koers als laatste gereden (geleden).

     Klik op foto voor groot formaat






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-08-2010, 00:36 geschreven door Kris VH  
    01-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tornooi gewonnen
    T' is een beetje stil rond mijn blog-site.
    Verleden maandag nog meegereden in Bazel en aldaar 12e geeindigd, doch mijn gedachten zijn meer bij het tennis.
    Ik heb deze week een tornooi meegespeeld in Duffel en aldaar halve finale verloren (6/3 en 7/6).
    In St. Amands op het tornooi van Savanti bereikte ik wel de finale en kon deze ook naar mijn hand zetten.
    Finale gewonnen meet 6/2 6/1 tegen B-2/6. Halve finale was 6/3 6/2 en de kwart was 6/3 6/1.
    Dus tornooiwinst (het was een jaar of 4 geleden).
    Ik schuif op naar de 5e plaats in Antwerpen en probeer nog bij de top 4 te geraken om alzo de masters-eindronde nog mee te kunnen spelen in september.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-08-2010, 23:37 geschreven door Kris VH  
    28-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste 2 koersen voor vakantie
    Toch nog 2 koersen meegereden in juni. Zaterdag te Lochristi en maandag te Gavere.
    Te Lochristi was er een vrij nieuw parkoers uitgetekend. Een bochtrijk einde en dan 3 grote rechte stukken waar de snelheid naar boven zou gaan. We krijgen in het begin enkele aanvalspogingen van Jef de Naeghel. Na een diretal rondes gaat dan een vrij onbekende enkeling in de aanval. het blijkt de Nederlander Jo Scholten te zijn. We zien hem constant rijden met een 300m voorsprong, doch 3 rondes later rijdt hij nog steeds alleen aan de leiding. In het peleton wordt het tempo onderhouden, maar ik heb de indruk dat niemand zich zorgen maakt. 

    Met nog 3 rondes te rijden gaat Jos Vergult in de aanval. Wederom laat het peleton begaan. Ik acht het moment gekomen en ga er alleen achter. Met ons 2 nemen we al snel een 300m voorsprong, de koploper zien we niet meer rijden. We draaien enkele keren goed rond, doch het peleton komt ons terug halen.
    Bij het ingaan van de laatste ronde zien we de koploper ineens wederom een 250m voor ons uitrijden. Boulard pakt zijn verantwoordelijkheid en trekt aan de kop van het peleton. Met nog 4km te gaan komen dan ineens de E's van achter ons aansluiten. Dit is echt een ramp, het wordt een massaspurt voor de 2e plaats met een man of 50. Da's te gevaarlijk en ik besluit niet mee te spurten, vooral omdat ik volgende week op vakantie vertrek. De Nederlander wint en ik rij rond een 14e plaats over de meet. Ondanks dat ik de laatste 3 weken niet heb gefietst, bleek de conditie toch nog geod te zijn.

    Lochristi
    Categorie F1/F2: 1.Jo Scholten (Echt, Ned, winnaar cat. F1) 2.Ad Montforts (Maaseik, winnaar cat. F2) 3.Jozef De Naeghel (F1-2) 4.Roland Boulard (F1-3) 5.Noël Rogge (F2-2) 6.Tony Baudonck (F1-4) 7.Jozef Deneef (F1-5) 8.Eddie Van Leirberghe (F1-6) 9.José Dezegher (F2-3) 10.François Coppers (F1-7) 11.Jos Lissens (F1-8) 12.Marc Steenberghe (F1-9) 13.Charles Vandermosten (F2-4) 14.Kris Van Honsté (F1-10) 15.Dirk Blommaert (F2-5) 16.Boris Bombaerts (F1-11) 17.Jos Vergult (F2-6) 18.Patrick Elegheer (F2-7) 19.Adri Van Loon (F1-12) 20.Louis Moens (F1-13) 21.Marc Colpaert (F1-14) 22.Jos Dierks (F2-8) 23.Kurt Wille (F2-9)


    Maandagmiddag had ik echt veel zin om toch aan de start te komen van Gavere, nabij Oudenaarde, vooral omdat het parkoers aldaar wat naar boven gaat en het eens iets anders is dan al dat vlakke rondjes rijden. Eens aangekomen bleek het parkoers gewijzigd en er waren nu elke ronde een 2-tal straten welke naar boven gaan. Het zou een zware koers worden, vooral omdat 4 categoriën samen moeten starten en samen één koers vormen. E, E+, F1 en F2. Het tempo zou zeer hoog liggen.
    Ik had te weinig tijd om het parkoers te verkennen, gelukkig moeten de eerste 2 van de 11 rondes achter een wagen gereden worden. Bij het ingaan van de derde ronde gaat het tempo de hoogte in en het zou nooit meer stilvallen.

    In de zesde ronde ben ik al wat opgschoven naar het midden van het peleton. Op dat moment wordt er op de helling vooraan nog maar eens serieus doorgetrokken. De eerste renners moeten hun schakeltje laten schieten en het peleton valt in verschillende scheuren. Ik voel me echter goed in het stijgende werk en schuif in het zog van enkele anderen steeds naar voor en ga er dit stuk zeker een man of 15 voorbij.
    In de afdaling wordt er enorm hard doorgetrokken. Een rustmoment is ons niet gegund. Ik denk dat in deze ronde er een pak renners gelost moeten geweest zijn. Helmuth Tas heeft me echter geleerd dat ik niet constant achteruit mag kijken, dus ik heb geen idee wie er allemaal gelost is.

    Bij het ingaan van de laatste ronde schuif ik nogmaals op naar de top 20. Ik heb de indruk dat de anderen het moeilijk hebben. Ikzelf ga nog steeds zeer vlot naar boven. Ik besluit echter mijn krachten te sparen voor de spurt. Met nog 5 km. te gaan komen dan de eerste echte aanvalspogingen van de dag. Tony Reyniers probeert het bij het ingaan van de laatste ronde, maar heeft geen succes. Jozef de Neef gaat aan met nog 3km te gaan. Hilair Heye gaat erachter. Helmuth Tas twijfelt en wacht net iets te lang.
    De sterke Jef Deneef houdt stand tot aan de finish. Ikzelf spurt ronde de 12e plaats in totaal en 9e bij de F1. Ik vond het een leerrijke koers. Misschien heb ik toch ook wat klimtalent. Het was vandaag echt eens iets anders :  grote groep, alles blijft te samen, hoog tempo, bergop.



    Gavere :
    Categorie F1/F2: 1.Jozef Deneef (Denderleeuw, winnaar cat. F1) 2.Roger Schouppe (F1-2) 3.Paul Hunninck (F1-3) 4.José Hoebeke (F1-4) 5.Helmuth Tas (F1-5) 6.Marc Colpaert (F1-6) 7.Rudy Musschoot (Meulebeke, winnaar cat. F2) 8.Jozef De Naeghel (F1-7) 9.José Dezegher (F2-2) 10.Bart Delagrange (F1-8) 11.Luc Verkinderen (F2-3) 12.Kris Van Honsté (F1-9) 13.François Coppers (F1-10) 14.Jo Bruggeman (F1-11) 15.Marc Steenberghe (F1-12) 16.Emmanuël De Loor (F1-13) 17.Ad Montforts (F2-4) 18.William Govaert (F1-14) 19.Noël Rogge (F2-5) 20.Ronny Byl (F1-15) 21.Eddy Iterbeke (F2-6) 22.Adri Van Loon (F1-16) 23.Jos Vergult (F2-7) 24.Tony Baudonck (F1-17)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-06-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    19-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kapellen finale
    Ik heb me ondertussen geplaatst voor de finale zondag te Kapellen.

    Tegenstander is aldaar Eric Mampaey (B-15/2). Da's een paar klassementen hoger dan ik (B-4/6).

    Volgende week speel ik het tornooi van Wingfield mee te Mechelen.

    Het wielrennen pik ik terug op in augustus.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-06-2010, 22:35 geschreven door Kris VH  
    15-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tennis op het menu
    De laatste weken terug aan het tennistornooien spelen en iets minder aan het fietsen.
    Met een halve finale op het tornooi van TC Brandt (verlies van B-4/6 Marc Bogaerts met 6/4 en 6/4) en ook verleden week een halve finale te Willebroek heb ik wederom de smaak te pakken. Na een vlekkeloze kwartfinale, gewonnen met 6/0 en 6/1 van B+4/6 Patrick Jottier, had ik kansen bij de vleet om te winnen van Geert Cleiren (B-4/6) maar uiteindelijk aan het kortste eind getrokken met 6/7 en 4/6.
    Deze week speel ik het tornooi te Kapellen. Donderdag speel ik aldaar kwartfinale om 19h30.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-06-2010, 20:00 geschreven door Kris VH  
    05-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ertvelde za 06/06/10
    Ertvelde is altijd wel een leuke koers op een zeer afwisselend parkoers. Vandaag 28 deelnemers voor 11 rondes. Door een valpartij in een vorige reeks moeten we een half uurtje later starten. Vandaag neem ik me voor om wat meer voorin te rijden in het begin van de koers. In de eerste ronde komt er een versnelling van De Neef. Ik schuif in zijn wiel mee en we pakken enkele meters voorsprong. Enkelen komen aansluiten, doch nadien komt het ganse peleton terug samen. Ik ben toch al in beeld geweest, mocht de wedstrijd op TV uitgezonden worden.

    In de derde ronde springt Coppers weg voor zijn dagelijkse solo. Op het rechte stuk springt eerst De Neef en even later Boulard, Dezegher en Hoebeke erachter. De 5 komen samen en hebben een 80m voorsprong. Het gaat nu 2 rondes lang hard tegen hard. Het peleton laat niet begaan. De vijf koplopers proberen het juiste ritme te vinden maar voelen dat het definitieve gat nog niet geslagen is. Velen liggen in het peleton op vinkenslag. Zodra het gaatje minder dan 100m is zullen er proberen weg te springen om de koplopers te vergezellen. Zeker 10 keer proberen er 1 of 2 man achter te gaan. Ikzelf probeer het 2 maal. Eén keer met Manu De Loor en één keer met Marc Colpaert. Als Ad Monforts het eens probeert, spat het peleton in verschillende stukken. Ik had het op tijd zien aankomen en kan me goed  handhaven. Doch uiteindelijk is er geen enkele poging sterk genoeg om de 5 koplopers terug bij te halen.

    Vanaf de 5e ronde zien we ze dan ook zelden nog rijden. Het is nu rijden voor de 6e plaats. Het gaat eigenlijk weer zeer goed met mij. Ook verleden woensdag in Beveren had ik de goede conditie en voelde ik de benen niet. Blijkbaar zit ik in een goede periode. Je hoort me niet klagen.
    In de voorlaatste ronde is het peleton even aan het indommelen. Ik kom op het idee om me zelf eens te testen. Met nog anderhalve ronde te gaan, maak ik links van het peleton vanuit 10e positie in één ruk een enorme jump. Ik heb veel snelheid en sla op korte tijd een gat van 150m. Met nog 9 km te gaan is het nu één tegen allen. Verleden jaar heb ik het ook eens geprobeerd om dit te testen en verder dan 2km ben ik toen niet gekomen. Aan de aankomstzone aangekomen zie ik toch al een gat van 300m op het peleton. De speaker André roept af "één man in de achtervolging. Het is het nummer 111". Hij zoekt snel de naam van het nummer 111 op zijn deelnemerslijst. Als ik 400m verder ben, hoor ik mijn naam noch ergens door de speakers klinken. Eigenlijk had ik deze jump in de laatste ronde moeten placeren. Ik had zesdes kunnen eindigen. Het doel was echter om mij zelf eens te testen tegenover het peleton.

    Ik kijk op mijn snelheidsmeter. Deze flirt met de 43km/u. Da's goed genoeg. Door de bochtige stukken wind mee, kan ik meer voorsprong nemen op het peleton. Deze voorsprong wordt groter en groter. komaan Kris doorgaan, doorgaan, blijven geven, niet nadenken, alles geven, test jezelf.
    Met nog 4km te gaan kom ik op het lange rechte stuk wind op kop. Dit wordt natuurlijk andere kost. Al direct zakt de snelheidsmeter naar 33km/u. Ik trek nog eens op maar boven de 35km/u kom ik niet meer met de wind op kop. Verdorie waren we nu maar met 2 of 3, misschien komen er nog enkelen aansluiten. Ik kijk achterom en zie dat het peleton nog niet uit de bocht is gedraaid. Zou ik het dan toch kunnen halen. Een zesde plaats en een mooie zelftest rijker?

    Halverwege het rechte stuk zijn de benen echter op en zie ik het peleton op 200m achter mij razendsnel naderen. Ik moet nu snel van tactiek veranderen. Even op adem komen, me laten inlopen en proberen nog een ereplaats bijeen te spurten. Als het peleton me voorbij raast, lijkt het wel of ik stilsta. Even spookt het door mijn hoofd om ze te laten rijden, maar toch vind ik nog de moed om snel aan te pikken. Ik heb nog 1km om terug op adem te komen en de laatste kilometer moet ik me terug naar voor positioneren. Hopelijk houden de benen het nog even uit.

    In de laatste kilometer springt Helmuth Tas weg en Marc Colpaert gaat mee. Ze pakken 20m voorsprong en pakken plaats 7 en 6.
    Ikzelf ga er nog enkele voorbij en eindig 10e bij de F1 en 14e in totaal. Vooraan wint Belgisch kampioen Boulard voor Hoebeke en De Neef.

    Categorie F1/F2: 1.Roland Boulard (Drongen, winnaar cat. F1) 2.José Hoebeke (F1-2) 3.Jozef Deneef (F1-3) 4.François Coppers (F1-4) 5.José Dezegher (Dadizele, winnaar cat. F2) 6.Marc Colpaert (F1-5) 7.Helmuth Tas (F1-6) 8.Ad Montforts (F2-2) 9.Dirk Caekebeke (F1-7) 10.Eric Roels (F2-3) 11.Noël Rogge (F2-4) 12.Tony Baudonck (F1-8) 13.Karel Andries (F1-9) 14.Kris Van Honsté (F1-10) 15.Karel Heirbaut (F2-5) 16.Bart Delagrange (F1-11) 17.Marc Steenberghe (F1-12) 18.Dirk Blommaert (F2-6) 19.Boris Bombaerts (F1-13) 20.Ronny Goethals (F1-14) 21.Jos Vergult (F2-7) 22.Jan Van Wezenbeeck (F1-15) 23.Emmanuël De Loor (F1-16) 24.Benny Van Damme (F1-17) 25.Jos Lissens (F1-18) 26.Eddy De Clercq (F2-8) 27.Ronny Van De Velde (F2-9)






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-06-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    03-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag te Beveren
    Beveren :

    Categorie F1/F2: 1.Helmuth Tas (Sijsele, winnaar cat. F1) 2.Jozef De Naeghel (F1-2) 3.Alfons Van Raemdonck (F1-3) 4.Dirk Van Loon (F1-4) 5.Ad Montforts (Maaseik, winnaar cat. F2) 6.Jan Van Hove (F1-5) 7.François Coppers (F1-6) 8.Staf Lievens (F1-7) 9.Dirk Blommaert (F2-2) 10.Jos Lissens (F1-8) 11.Jo Montforts (F1-9) 12.Jozef De Wever (F1-10) 13.Dirk Caekebeke (F1-11) 14.Julien De Bock (F2-3) 15.Kris Van Honsté (F1-12) 16.Patrick De Backer (F1-13) 17.Jos Vergult (F2-4) 18.Adri Van Loon (F1-14) 19.José Dezegher (F2-5) 20.Robin Van Kerschaver (F2-6) 21.Eric Roels (F2-7) 22.Bart Delagrange (F1-15) 23.Ronny De Doncker (F1-16) 24.Louis Moens (F1-17) 25.Piet Achten (F2-8) 26.René Demunter (F2-9) 27.Jean-Pierre Pollefliet (F1-18)

    Klik op foto voor groot formaat


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2010, 22:59 geschreven door Kris VH  
    02-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweek te Beveren op 02/06/2010
    Het weekendje Roland Garros was fantastisch. We hebben vrijdag enorm veel matchen gezien, eigenlijk de ganse wereldtop. Voor diegene die het nog nooit live gezien hebben een korte uitleg. Wij doen het al 12 jaar en we hebben steeds een ticket waar we op alle velden kunnen kijken. Dus we lopen van match naar match en van het ene veld naar het andere. In totaal zijn er 17 velden waar op gespeeld worden. Vrijdag waren er dan ook nog eens veel Belgische spelers aan het werk. Het was dus inderdaad een geslaagd weekendje Parijs.

    Vandaag koers te Beveren en nog net op tijd aan de inschrijvingstafel. We zijn met een kleine 30 deelnemers aan de start. Het parkoers is iets korter dan vorig jaar, doch verkenning is niet echt nodig.
    Ik heb de laatste weken zeer weinig kunnen trainen en probeer daaarom vandaag in het peleton stand te houden. Na enkele rondes blijkt het wel of iedereen er zo over denkt, want we krijgen zelden een aanvalspoging. Anderzijds valt het tempo nooit stil en we rijden constant boven de 40 km/u.

    Met nog 4 rondes te gaan, probeert Coppers het alleen. Hij blijft ongeveer anderhalve ronde een 200m voor het peleton rijden en wordt dan ook nadien terug ingerekend. Ikzelf begin me af te vragen : Wordt er nu vandaag zo traag gereden of heb ik vandaag goede benen, want met nog 2 rondes te rijden heb ik nog geen enkele moeilijke fase doorgemaakt. Ik begin me te concentreren op een massaspurt.

    Bij het ingaan van de laatste ronde maak ik een fout door achteraan het peleton te blijven hangen. We krijgen immers nog een messcherpe aanvalspoging van een 7-tal renners met o.a. Tas, De Naeghel, Monforts en Coppers. In het peleton wordt er niet echt getwijfeld, doch ze krijgen het gat niet dicht. Een 5-tal andere renners springen er achter. Ik zie dat anderen wederom het gat niet dicht krijgen en zoek een gaatje naar voor. In één ruk ga ik het peleton voorbij en moet nog een 80m zien dicht te krijgen. Achter mij zit Patrick De Backer. Ik nader op het vorige groepje. Net we bijna komen aansluiten laat Jo Monforts een gat vallen, verdorie we hangen er terug 15m af. Samen met De Backer krijgen ik het gatje terug dicht. We zitten ondertussen in de laatste kilometer en dus in een tweede groepje. De laatste ronde hebben we gevlamd tegen 51 km/u. De koplopers zien we rijden, doch zijn niet meer in te halen. Achter ons groepje probeert Jos Vergult ons nog bij te halen, maar zal hier niet meer in slagen. Het overblijvende peleton is definitief achter ons.

    De laatste kilometer verloopt onoverzichtelijk. Iedereen blijft boven de 45km/u het wiel van zijn voorganger proberen te houden en echt spurten is er bij mij niet meer bij. Vooraan wint Helmuth Tas voor Jef De Naeghel. Ikzelf ga Patrick De Backer nog net op de finish voorbij. Ik eindig 12e bij de F1 en 15e in totaal.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    02-06-2010, 23:04 geschreven door Kris VH  
    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NL ijzendijke windkoers
    Na een late vergadering op het werk, toch nog op tijd geraakt in het Nederlandse Ijzendijke.
    Bij de verkenning leek het eerst een criterium te gaan worden in de straten van het gezellige Nederlandse dorpje, waar de sfeer van een volkse kermis al in de lucht hing. Een orkestje en een tent waar we onderdoor moesten rijden maakten de volkssfeer nog krachtiger.
    Eens buiten het dorpje sloeg echter alle hoop op een criterium weg, want met 3 enorm lange rechte stukken in de polders, zou het eerder een windkoers worden en een zeer zware koers.

    Met 23 deelnemers kwamen we aan de start (F1+ F2).
    In de eerste ronde wordt er enorm hard gereden onder impuls van Van Hove en De Neef.
    Op het stuk wind op kop, moeten de eerste renners al achteraan lossen. Gelukkig zie ik het net op tijd gebeuren en kan ik nog een jump maken naar het peleton. Als het tempo zo blijft doorgaan hou ik dit nooit 10 rondes vol.
    In de tweede ronde moet ik alle zeilen bijspannen om achteraan aan te klampen. Er wordt immers een waaier gevormd en dat betekent dat als je achteraan rijdt, dat je dan op één lint vol in de wind zit. Ik zit te smeken dat er vooraan een man of 4 wegrijden en dat het peleton het even laat begaan, doch mijn hoop wordt geen waarheid en aanklampen en diep in het rood is al wat ik hierover kan schrijven. Koersen blijft een zware sport.

    Bij het uitrijden van het dorpje in de derde ronde gebeurt er halverwege ons peleton een valpartij tegen een uitschietend vluchtperronnetje.
     renners kletsen tegen elkaar op de grond. De rest moet uitwijken naar rechts. Ik ga in de remmen. Ik heb geen idee wie de 2 ongelukkigen zijn. Met een man of 3 zien we het peleton echter doorrijden en we kunnen de aansluiting niet meer maken. Ik moet eerlijk toegeven, waarschijnlijk had ik er de volgende windstroken ook afgelegen, doch nu kan ik een excuus inbrengen dankzij de valpartij. 

    In de volgende ronde zie ik de 2 ongelukkigen terug ergens langs de weg op hun fiets nog wat uitrijden, dus waarschijnlijk wiel het nog wel mee.
    De koers is dus over voor half wedstrijd, we proberen er nog het beste van te maken en met ons 3 (Van kerschaever en Caecekebe) beginnen we rond te rijden. Meer en meer geloste renners van andere categoriën komen bij ons aansluiten. Onder leiding van Caeckebe wordt er "in groep" rondgereden. Op den duur denk ik dat we wel met een man of 15 zitten. We zouden kunnen zeggen : "de bus is gevormd".

    Vooraan zien we in de laatste ronde dat Van Hoof een kleine voorsprong heeft op De Neef. Met de korte finish, kan hij deze voorsprong behouden tot op de meet. Een groepje van een man of 10 spurt voor de 3e plaats.

    Het is nu afwachten op de uitslag. Ik schat een 10e plaats bij de F1.
    Donderdag vertrek ik enkele dagen naar Roland Garros om te supporteren voor de Belgische tenniskampioenen.
    Misschien rij ik zondag terug mee.


    Klik op foto voor groot formaat




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-05-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Semmerzake 24/05/10: valpartijen

    Achteraf gezien was het het weekend van de valpartijen. Gelukkig niet voor mij.
    Zaterdag is onze Engelse vriend Edward Battersby zwaar gevallen tegen een vluchtheuvel. Wilde verhalen doen de ronde dat hij 4m in de hoogte is gekatapulteerd en 7 breuken heeft.
    Op maandag brak dan het stuur van mijn vriend Edwin Dhondt onfortuinlijk af met zware schaafwonden tot het gevolg.
    En nadat ik mijn uitslag vandaag was gaan halen, zag ik ineens dat mijn wagen beschadigd was. Een renner van de A's had een kwak gekregen in het peleton en is tegen mijn linkerspiegel aan gevlogen en dan over kop gegaan. Het was wel even verschieten, doch waarschijnlijk zijn de fysieke letsels van deze 3 ongelukkigen 10 keer belangrijker dan een kapotte spiegel.  Ik wens iedereen spoedig herstel.
    Tijdens de koers lag ik er ook bijna. In een scherpe linkse bocht ging mijn acherwiel even slippen. Ik kon gelukkig op wat veldrijders capaciteiten rekenen om mij recht te houden. 't Was wederal een lesje :"niet remmen in de bocht, maar wel voor de bocht".

    De wedstrijd zelf belooft een uiterst zware wedstrijd te worden. Ten eerste omdat het zeer warm is, ten tweede omdat we in de streek van Oudenaarde zijn en de wegen er niet echt vlak zijn. Gelukkig is er weinig wind.
    Er zijn 32 starters. Vanaf de eerste bocht krijgen we al demarrages. Ik zie Monforts, De Neef, Dezegher, De Naeghel, Van Leirberghe en Coppers met een man of 7 al vroeg wegrijden.
    Een omvangrijke kopgroep. Het zou wel eens kunnen dat deze al voor goed weg zijn. Toch blijf ik aandachtig.
    In de tweede ronde springen Boulard, Monfort, Delagrange en Helmuth Tas weg. Als ik nu niet meespring is de koers gereden. Manu De Loor zet aan en ik spring mee. Met 2 rijden we het gat vrij snel dicht. Gelukkig heb ik niet te lang getwijfeld, want het peleton laat begaan.

    Nu begint een helse inhaaljacht naar de vroege vluchters. Al snel zit ik in het rood. Doch ik doe mijn werk. Vooral Boulard, Monforts en Tas zijn de hardste werkers. De voorsprong begint te slinken en we zien in de 4e ronde de koplopers een 300m voor ons uitrijden.  Ik begin het echter moeilijk te krijgen. Vooral het hellende stuk naar boven vergt veel van mijn krachten om aldaar de kop te pakken. Ik zou liever in laatste positie blijven hangen, maar dan begint men toch te mekkeren en rijden ze mij er toch af. Dus volhouden en blijven meewerken.

    Op het moment we het moeilijke gedeelte achter de rug hebben, kom ik net van kop. Boulard pakt stevig over, gevolgd door Tas. Ik moet een gaatje laten in derde positie. Ze springen achter mijn rug vandaan. Ik kijk achterom, nog 4 renners zijn achter mij. Monforts gaat me ook voorbij. Ik kijk naar Dalagrange en De Loor. Ze willen niet overpakken. 5m wordt 10m achterstand. Dom van mij, maar ik zit kapot. De Loor gaat aan en wederom twijfel ik (lees : ik heb niet de kracht om nog eens te versnellen). Ook Delagrange is kapot. Verdorie een tactische fout. Ik had dat gaatje vna 5m niet mogen laten vallen in derde positie. Het is ondertussen al 25m geworden.

    Even later komen de eerste twee groepjes samen en we krijgen een omvangrijke kopgroep. Het spookt me 3 keer door het hoofd om het gat van 150m nog in één keer dicht te kletsen, maar ik besef dat dit zelfmoord zou zijn, voorts zitten we trouwens nog maar in de 4e ronde van de 11 af te leggen rondes. Er zit niets anders op dan terug op adem te komen en verder te rijden met Bart Delagrange. de kopgroep van een man of 13 is gaan vliegen. Ik had erbij kunnen zijn. De vraag is natuurlijk "had ik het ook kunnen volhouden vooraan"?

    In de 5e ronde zie ik achter ons een groepje naderen. Het zijn Andries, De Backer, Colpaert en Verzele. We pikken aan en er wordt vrij goed rond gereden. Het gaat terug vrij goed, want ik ben iets kleiner gaan trappen. Supporters roepen dat de achterstand rond de 1 minuut zit. Andries is de sterkste van onze groep. We komen echter niet dichter.

    In de 7e  ronde komen dan de E's voorbij gevlogen. We proberen nog, maar gelukkig wordt er besloten om niet aan te pikken. Vanaf de 8e ronde is voor mij alle kracht verdwenen. Het wordt een zware koers. Drie keer denk ik aan lossen, maar ergens vind ik dan toch nog de moed om terug aan te sluiten. In de laatste ronde is Andries alleen weggereden in ons groepje. De Backer probeert even later een aanvalspoging. Ik ga er toch achter. Samen rijden we weg van de anderen. In de laatste 2 kilometer komt Colpaert nog terug aanluiten. Het wordt spurten voor een ereplaats, doch veel spurten is er niet meer bij. Het wordt moegestreden uitbollen over de finish lijn in 14e positie bij de F1 en 18e in totaal. 

    Vooraan wordt het een afvalwedstrijd. Door het hoge tempo en de steilere stukken, breekt het groepje regelmatig en sommigen kunnen dan niet telkens meer blijven weerkeren. Uiteindelijk wint Jo Monforts de wedstrijd.

    Categorie F1/F2: 1.Jo Montforts (Wassenberg, D, winnaar cat. F1) 2.José Dezegher (Dadizele, winnaar cat. F2) 3.Jozef Deneef (F1-2) 4.Staf Lievens (F1-3) 5.Noël Rogge (F2-2) 6.Jos Lissens (F1-4) 7.Helmuth Tas (F1-5) 8.Jozef De Naeghel (F1-6) 9.Ad Montforts (F2-3) 10.Marc Dhanijns (F1-7) 11.Eric Roels (F2-4) 12.François Coppers (F1-8) 13.Eddie Van Leirberghe (F1-9) 14.Emmanuël De Loor (F1-10) 15.Karel Andries (F1-11) 16.Marc Colpaert (F1-12) 17.Julien De Bock (F2-5) 18.Patrick De Backer (F1-13) 19.Kris Van Honsté (F1-14) 20.Bart Delagrange (F1-15) 21.Noël Verzele (F2-6) 22.Tony Baudonck (F1-16) 23.Charles Vandermosten (F2-7) 24.Eddy Iterbeke (F2-8) 25.Gerry Van Der Stock (F1-17) 26.Jos Vergult (F2-9) 27.Marc Steenberghe (F1-18) 28.Dirk Caekebeke (F1-19)

     Klik op foto voor groot formaat


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    24-05-2010, 00:00 geschreven door Kris VH  
    18-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tussenstand F1 op 18/05/10
    Een voorlopige tussenstand :

    Tas

    499

    Coppers

    452

    Van Leirberghe

    373

    Andries

    363

    Van Honsté

    354

    Montforts Jo

    327

    De Loor

    307

    Dhanijns

    290

    Van Loon

    284

    Caeckebeke

    275

    De Backer

    271

    De Naeghel

    253

    Deneef

    228

    Boulard

    221

    De Caboter

    216

    Pollefliet

    214

    De Cauwer

    196

    Lissens

    190

    Moens

    168

    Van Onckelen

    146

    Verzele

    144

    Steenberghe

    139

    Delgouffe

    131

    Delagrange

    107

    Hunninck

    105

    Van Den Heuvel

    104

    De Vlieger

    84

    Cocquyt

    79

    Van Rijsbergen

    78

    Hoebeke

    67

    Van Hove

    65

    Viette

    62

    Colpaert

    61

    Coen

    55

    Bombaerts

    52

    Govaert

    48

    Van Raemdonck

    31

    Van Damme

    15

    Peleman

    15

    Lammens

    15


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-05-2010, 23:59 geschreven door Kris VH  
    16-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oosteeklo 16/05/10
    We zijn vandaag met een 29 deelnemers te Oosteeklo. Op het stuk na de aankomst staat dit keer de wind los op kop.
    Vermits mijn zoon nog 's morgens moet tennissen, kom ik pas laat aan te Oosteeklo. Zonder opwarming schrijven we ons in en springen op de fiets voor 11 ronden. In de eerste ronde gaat Marc Dhanijns in de aanval, ik spring mee om mijn benen al direct eens te testen. Ik voel het al vrij snel, vandaag geen goede benen, hopelijk kom ik er later nog door. Alles toch vrij snel terug samen.
    In de tweede ronde moet ik zelfs een gat laten vallen op mijn voorganger, Gelukkig rijden anderen het voor mij terug dicht, Sorry mannen.
    Het peleton blijft samen, totdat Coppers het alleen probeert. Na een halve ronde houdt hij het echter voor bekeken.

    In de derde ronde gaat dan Ad Monforts met José Dezegher in de aanval. Jos Vergult springt vrij snel er achter en even later gaat ook Noël Rogge op zoek naar de vluchters. Ze komen met 4 man samen. Het zijn 4x F2's dus de F1's weten niet goed wat te doen.
    Telkens een F1 probeert aan te zetten valt het even later terug stil. Voorts slaagt Jo Monforts (broer van Ad) erin om het peleton samen te houden. De 4 vluchters lopen telkens verder en verder weg.  Vooral onder impuls van Ad Monforts wordt hun voorsprong vergroot. In de 6e ronde zien we ze niet meer rijden.

    In de 7e ronde valt onze groep uit elkaar. De beteren zijn weggereden. Ikzelf zit achteraan. Eddy Van Leirberghe krijgt het gat niet dicht en ikzelf risceer het niet om hier al mijn krachten op te gebruiken. Ineens springt Jef De Naeghel weg uit onze groep. Dit is de enigste kans om nog terug bij de beteren te geraken. Het ganse stuk van de aankomstzone moet ik alles geven om zijn wiel te pakken te krijgen. Uiteindelijk komen we bij de eerste groep der beteren.
    Even later komen er toch nog verschillende renners terug aansluiten, doch een 6-tal zijn definitief gelost.

    In de 8e ronde krijgen we een tegenaanval van Delgouffe en Andries. Ze houden het een ronde uit maar met nog 2 rondes te rijden komt alles terug samen (behalve de 4 koplopers).
    Door de felle wind is het steeds afzien om het tempo te volgen, zeker als je achteraan hangt. De benen zijn totaal op. Drie dagen koers achter elkaar met tussendoor nog wat tennis en op vrijdagavond nog een voetbalwedstrijd (ouders tegen scholieren vanWilrijk) is er nu teveel aan het worden. Ik heb er echter zelf voor gekozen en het heeft me ook veel plezier gegeven.

    In de laatste ronde is de spurt zich aan het voorbereiden. Ikzelf zit als voorlaatste en kan niet meer opschuiven.
    In de laatste bocht zit enkel Luc Cocquyt nog acher mij. Plots zie ik Patrick De Backer langs rechts opschuiven en ik ruik nog een kansje om mee op te schuiven. Ik kom wonderwel ineens op een ideale 8e positie van de groep. De spurt wordt ingezet op 300m van de streep. Ik zet nog mee aan, doch ik moet even later al direct terug gaan zitten. De krachten zijn helemaal op. Ik moet me laten uitbollen en word vandaag 22e in totaal en 14e bij de F1's. Onze spurt wordt gewonnen door Jo Monforts voor Andries en Tas.

    Vooraan wint Ad Monforts. Dezegher en Rogge hebben weinig kans. Jos Vergult pakt een mooie 4e plaats.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2010, 20:31 geschreven door Kris VH  
    Archief per week
  • 19/05-25/05 2014
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 13/08-19/08 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 29/11-05/12 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 30/11-06/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    wielerverslagen vanuit de wedstrijd alsof je er zelf bij bent geweest
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs