Lopen voor het plezier!
Kristof loopt de marathon van Eindhoven mee voor het goede doel!
Inhoud blog
  • marathonavontuur
  • Marathon van Eindhoven
  • laatste bericht voor de marathon
  • laatste duurloop
  • testloop
    Foto
    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • 14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon van Eindhoven
    4u31 gelopen op de volle 42,195 m

    Net terug thuis.  (na ruim 5u treinplezier!) Verslag volgt zeker nog.
     


    14-10-2007, 23:19 geschreven door kristofb  
    12-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste bericht voor de marathon

    Even snel een kort berichtje.  Net thuis van een driedaagse schooluitstap met onze zesde leerjaren.   De weinige slaapuurtjes zijn op dit moment zeker voelbaar!  Nu duik ik nog even in een warm bad en dan in ons bed!  Ondertussen zijn er terug heel wat sponsors bijgekomen!  Waarvoor terug een grote dank!  Met alle lopers hebben we nu ruim 9000 euro.  Op naar de 10 000 euro!

    Ik stuur vanavond nog enkele laatste sponsormails!

    Morgen gaan we met de trein naar Eindhoven.  Ik zie het wel zitten, maar eerst een beetje slaap inhalen!



    12-10-2007, 20:08 geschreven door kristofb  
    07-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste duurloop

    Deze morgen hebben we in die dikke mist onze laatste duurloop gedaan.  Zo’n 90 min voor een 15km aan lage hartslag.   Toch wel raar te beseffen dat de volgende duurloop er eentje wordt van 42 km!  We zijn op de Groene 62 ontzettend vele andere lopers in die dichte mist tegengekomen; bizar gezicht.  Benieuwd welk weer het volgende week zal zijn !

    Ik ga vandaag nog een hele reeks mails versturen voor de sponsoring.  Ondertussen heb ik toch bijna 500 euro verzameld voor MAW!   Dit zal ook wel een grote motivatie zijn op de moeilijke stukken volgende week!  Wie nog wil sponsoren, gaat naar: www.sponsormij.be en duidt mij aan uit de lijst!  De rest is heel erg duidelijk.  Toch een heel erg gemeende dank voor de vele sponsors!

    De laatste week voor de marathon is een drukke week.  Van woensdag tot vrijdag ben ik op driedaagse met de zesde leerjaren van onze school.  Dit zal toch wel vermoeiend zijn.  Gelukkig hebben we de zaterdag een dagje rust om op onze plooi te komen.  Zaterdag vertrekken we met de trein naar Eindhoven en verblijven een nachtje op hotel.  Daar hebben we een arrangement voor lopers met een pasta-buffet,…  Het zal wel leuk worden met al die lopers samen.

    Als ik wat tijd over heb, probeer ik vrijdag of zaterdag nog een kort woordje te schrijven.  Anders zal het tot na de marathon zijn.

    07-10-2007, 21:01 geschreven door kristofb  
    05-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.testloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze namiddag heb ik terug een loopje gedaan van een uurtje in marathontempo. Grote opluchting :   deze keer nl. volledig pijnvrij gelopen.   Ik denk dat het goed zit voor volgende week.   Als je op de videospeler klikt, kun je het parcours van Eindhoven zien in een versnelde opname.   Zondag plannen we nog een laatste duurloop van 90 min met ons drieën.  Ik zie er al naar uit.  Bedankt voor de vele sponsors die er zijn bijgekomen.  Op weg naar de kaap van 10 000 euro!!      



    05-10-2007, 21:29 geschreven door kristofb  
    03-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pijn in de linkerkuit

    Maandag voelde ik diep in mijn linkerkuit pijn.  Maandag heb ik wat gefietst om mijn benen soepel te maken.  Dinsdag was de plaats nog pijnlijk(er).  Het zou vermoedelijk wijzen op een overbelasting.  Gisteren mijn snelle 15 km gewisseld met een rustige loop van 7 km.  Werner heeft zondag onze lange duurloop van 32 km gemist.  Gisteren is hij na zijn werk vertrokken voor zijn toerke van ruim 3 uur lopen.  Om hem wat te steunen heb ik een stuk meegelopen en de rest met de fiets meegereden zodat hij ook kon rekenen op wat extra bevoorrading.    Het moet toch zwaar zijn om na een werkdag nog zo’n lange loop te doen!   

    Ik ga  vervroegd moeten starten met de trainingsafbouw.  Vanaf nu plan ik enkel nog loopjes van 5 km of 10 km aan een traag tempo.  Hopelijk gaat er hiermee ook geen conditieafbouw gepaard. L



    03-10-2007, 00:00 geschreven door kristofb  
    01-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slapeloosheid

    Vreemde gewaarwording : telkens ik langer dan 90 minuten loop met een lage hartslag (rond 130 slagen), dan kan ik bijna niet inslapen!  Als ik dezelfde afstand loop met een hartslag van 150 of meer dan slaap ik als een roos.   Gisteren na de lange duurloop heb ik uiteindelijk maar een tweetal uren echt kunnen slapen. Stress?  Nee, want ik was heel rustig en kalm.  Maar het was alsof ik diep in mezelf nog vol energie zat terwijl  benen, armen en de rest van mijn lijf  doodvermoeid waren.  Na eventjes kijken op internet ontdekte ik dat ik blijkbaar niet de enige ben.   Zouden het de endorfines zijn die dat gevoel geven ?!?

    Vandaag zal ik als training eens vroeg onder de wol kruipen J  Morgen staat er terug een stevige 15 km op het programma.

    01-10-2007, 18:49 geschreven door kristofb  
    30-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste duurloop

    Een prachtige dag om onze laatste lange duurloop van 32 km te lopen.

    Dit aan een snelheid van 9,3 km/u. en met een gemiddelde hartslag van 131.

    Door een algemeen vermoeidheidsgevoel en stijfheid in de benen verliep deze loop wel lastiger dan vorige keer. Met nog een grote portie tuinwerken als cooling down hoop ik vannacht op een deugddoende verkwikkende slaap.



    30-09-2007, 20:45 geschreven door kristofb  
    26-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.druk...

    Het is druk!  School- en andere vergaderingen, voorbereidingen,  grote tuinwerken,…

    Schema moeten schuiven om alle lopen erdoor te krijgen.

    Vandaag toch tussen 2 vlagen en klusjes door kunnen gaan lopen naar het bosje en terug : 17 km aan 11,7 km/u  met een gemiddelde hartslag van 150.  Goed gevoel aan de loop overgehouden ondanks het bekaf gevoel na het uren hout klieven van een grote wilg die weg moest uit de tuin.

    Bij deze toch ook ‘ns een ode aan mijn fantastisch hyperenergetisch vrouwtje die me onvoorwaardelijk steunt.

     



    26-09-2007, 21:32 geschreven door kristofb  
    23-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koninginneloop OLC

    Het aftellen kan beginnen ... rond deze tijd haal ik binnen drie weken hopelijk de eindstreep.

     

    Maar eerst nog wat trainen geblazen; deze week staan er nl.  vele loopkilometers op het programma : vandaag een herstelloop van 8km (na de Koninginneloop), verder nog een stevige duurloop van 90 en 60min., een rustig herstelloopje, een lange duurloop van 32 km.  Alles bij elkaar toch goed voor een 70 km.

    Gisteren de Koninginneloop, een lastig traject van 11,6 km.  Alles gegeven aan 13,8 km/u en toch de vorige keer geklopte collega-lopers zo goed als  allemaal moeten laten passeren. Frustrerend !  Relatief frustrerend natuurlijk want het belangrijkste is dat ik tot nu toe nog steeds ben gespaard gebleven van kwetsuren, infecties of andere ambetantigheden.

    Tijdens het etentje gisteren met de bloglopers o.a. nog ‘ns de sponsoractie bekeken.  Als je weet dat er per “wish” een 3000 Euro nodig is, kunnen we er voorlopig toch al een drietal mee helpen realiseren.  Hopelijk worden er dat nog veel meer!!!

    Bedankt aan Koen om me te vermelden op zijn blog...



    23-09-2007, 00:00 geschreven door kristofb  
    19-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tempo marathon

    Ik heb gisteren voor het eerst mijn marathontempo eens voor een langere tijd uitgeprobeerd.  Aan 12 km/u kon ik mijn hartslag moeilijk regelmatig houden en ging die snel richting 150 en hoger.  Wanneer ik aan 11 km/u loop, kon ik mijn hartslag onder de bovengrens van 140-145 houden.  Dit is gisteren toch gelukt in een loop van ongeveer 16 km lang.  Vandaar dat ik terug mijn doelstelling voorzichtig wat aanpas naar 11 km/u.   Hierdoor zou ik toch goed onder de 4u moeten aankomen.   
    Vanavond hebben we met een zestal collega's gelopen in het bosje.   Het loslopen was wel nodig want ik voel nog behoorlijk wat stijfheid in mijn spieren.  Morgen staat er nog een korte snelle loop op het programma en zaterdag geven we terug alles in de Koninginneloop.  Ondertussen komt de marathon snel dichterbij.   Hopelijk blijft de training goed vlotten...
    Bedankt voor de sponsoringen die erbij zijn gekomen!



    19-09-2007, 21:17 geschreven door kristofb  
    16-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 km

    Vandaag ruim 3O km gelopen in 3u.20min. (9,2 km per uur) en dit met een gemiddelde hartslag van 13O wat op zich toch ook een  “hart onder de riem”  is.

    Wat nog leuker was, was dat we vandaag terug met z’n drieën waren.  Onze zieke looppartner heeft gelukkig terug tijdig kunnen aankoppelen bij onze marathonvoorbereiding.

    Het was een optimale training vandaag met deze keer ook de drankbevoorrading op de juiste plaatsen.  Op naar de volgende J



    16-09-2007, 22:10 geschreven door kristofb  
    15-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de ban van de marathon

    Het gaat goed met de trainingen.  Gisteren heb ik een 9km-wedstrijd aan 14,8 km/u gelopen, wat terug een signaal is dat alles goed zit.  Mijn trainingspartner is nu reeds een ruime week out met een bronchitis.  Ik hoop voor hem dat hij terug snel kan meetrainen!  Zondag staat er immers een belangrijke 30 kilometer op het programma. 

     

    Eens je beslist hebt om een marathon te lopen, laat die marathongedachte je niet meer los.  Om te beginnen moet je heel veel tijd steken in al de voorbereidingen, de lopen zelf,…  Daarnaast flitsen er heel de dag door marathongedachtes door je hoofd.  Bij de minste tegenslag steekt direct de angst op dat het niet zal lukken…  Ook ’s avonds in bed is het soms moeilijk om de gedachtemolen te stoppen.  Je zit als het ware in de ban van de marathon!  Wat zal ik blij zijn als ik op 14 oktober aan de start zal staan in Eindhoven! 

     

    De sponsoring begint nu heel aardig te lopen.  De grens van de 300 euro is reeds ruim overschreden.  Een hartelijke dank hiervoor!

    15-09-2007, 00:00 geschreven door kristofb  
    09-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.halve marathon
    Halve marathon  (21,22 km volgens de Garmin) gelopen aan een gemiddelde snelheid van 12,9km/u.
    Blij dat ik Francis z'n voorspelling heb kunnen inlossen ondanks een slechte nachtrust te wijten aan een comateus middagtukje de dag ervoor.
    Nooit laat ik mij nog verleiden om me 's middags na het eten nog"even te leggen" met de kindjes.
    M'n vrouw verleiden om nog mee te komen in 't vervolg zal ook iets meer moeite kosten ... had haar kunnen overtuigen om mee te gaan onder het mom van de "mooie winkeltjes" in Nieuwpoort ... In plaats van mooie winkeltjes in Nieuwpoort werd het het plaatselijke dorpscafé in Ramskapelle vanwege een verlegde start.  Een tegenvaller voor moeder de vrouw, een meevaller voor de portemonnee
    Het lopen vlotte goed : gestart aan 12,5 km/u samen met een andere loper die het tempo stillaan opvoerde;  begin derde ronde dit opgevoerde tempo van meer dan 13 per uur wel moeten lossen.  Moraal van het verhaal : stel  door de ervaring van vandaag mijn marathondoel voorzichtig  bij naar 11,5 à 12 km/u. 



    09-09-2007, 18:18 geschreven door kristofb  
    06-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blauw teentje...
    Woensdag heb ik voor eerst terug gelopen na het belachelijke incident met mijn kleine teen.  Samen met een 200-tal lopers stonden we aan de start van een 10km-wijkloop.  Mijn kleine teen heb ik niet gevoeld tot in mijn laatste ronde.  Wat belangrijker is, is dat het lopen wel behoorlijk vlot ging.  Ik voel dat ik goed op schema zit in de aanloop naar de marathon.  
    Ik ben juist terug van een rustig herstelloopje van een 6-tal km.  Dit was wel broodnodig want ik voelde me wel erg stijf na de wedstrijd.  Zondag lopen we de halve marathon van Flanders Field mee.  Dit zal een goede test zijn om het juiste marathontempo te behalen.  Ik ga eens proberen of ik hem kan uitlopen aan 12 km/u.  Ben benieuwd!  Ik ga voor de zekerheid alvast mijn teen intapen.
    Het sponsoren begint langzaam te vlotten.  Bedankt voor jullie reacties! 
     
     


    06-09-2007, 20:39 geschreven door kristofb  
    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dikke pech...
    Vandaag stond er terug een lange loop op ons programma, deze keer eentje van 27 km.  Sinds enkele weken hebben we er een nieuwe trainingspartner bij.    Leuk om die lange lopen met drie te lopen!
    Vorige week hebben we erge dorst geleden.  Daarom hadden we deze keer een parcours opgesteld zodat we ons na 20 km opnieuw konden bevoorraden aan huis.  Maar ergens in Leffinge hebben we een afslag gemist waardoor we tot in Slijpe hebben gelopen. 
    Eenmaal thuisgekomen heb ik met mijn kleine teen het poppenwagentje van mijn dochter gestoten!  Op dit moment is mijn teentje erg gezwollen en pijnlijk.   Als het morgen nog steeds zo pijnlijk is, ga ik even tot bij de dokter.  Stom zeg!  Een mens loopt drie uur zonder probleem, komt thuis en stoot zijn teen en is zo nog geblesseerd!
    De herstelloop van morgen zal ik maar vervangen door een fietstochtje.   Hopelijk kan ik woensdag  meelopen met de wedstrijd van het criterium. 
    Gisteren heb ik een hele reeks mails verstuurd voor sponsoring.   Alvast bedankt voor de eerste reacties hierop.  Ondertussen heb ik op mijn naam reeds meer dan 200 euro verzameld  voor het goede doel.   Dit is reeds een mooi begin.  Bedankt allemaal!


    02-09-2007, 00:00 geschreven door kristofb  
    29-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tempo van de marathon
    Het is niet gemakkelijk om het juiste tempo voor de marathon te bepalen.  Ik heb heel weinig ervaring met het lopen van deze afstand.  De enige keer (vorig jaar op de kustmarathon) ben ik op 39 km gestrand en de man met de hamer tegengekomen... 
    Ik ga proberen in Eindhoven de marathon te lopen onder de 4u (en liefst in 3u45).  Vandaag heb ik voor het eerst 5x 2km gelopen in mijn nieuw marathontempo.  Het is erg wennen.  Lopen aan ongeveer 11 km/u is nieuw voor me.  Mijn meeste trainingen gebeuren aan 10 of 12 km/u.   Volgende week is er de halve marathon in Nieuwpoort.  Dit zal een goede training worden om mijn nieuw marathontempo wat gewoon te worden.  Deze week staat er nog een 10 km duurloop, een herstelloopje en een lange duurloop van 27 km op ons programma.  
    Vandaag zijn er terug twee nieuwe sponsors bijgekomen waarvoor een oprechte dank!   Ik probeer vandaag of morgen iedereen verder te mailen om me te sponsoren.  Ondertussen hebben we met alle lopers samen meer dan 4000 euro aan sponsoring verzameld!      

    29-08-2007, 21:31 geschreven door kristofb  
    26-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lange duurloop
    Deze morgen ben ik samen met Werner op pad gegaan voor onze lange duurloop richting Stalhille.  In 2u30 liepen we samen ongeveer 24 km door het Vlaamse platteland.   We hebben allebei ondervonden dat we nog een hele weg te gaan hebben naar die 42 km!  Gelukkig hebben we nog een hele reeks trainingen voor het zover is.  Vandaag zijn ook de eerste sponsoringen binnengekomen waarvoor een oprechte dank!  Morgen doen we een rustige herstelloop van een halfuurtje en dinsdag is er een dagje rust. 
    Ik heb me daarnet ingeschreven voor de marathon van Eindhoven op 14 oktober.  Nu is er geen weg terug!

    26-08-2007, 23:10 geschreven door kristofb  
    25-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start van dit blog
    Hallo iedereen,

    De lopers die zich laten sponsoren in Eindhoven zijn allemaal rasechte bloggers....  Bij mij liep het net wat anders.  Ik wou me ook graag laten sponsoren t.v.v. Make A Wish door een marathon te lopen in Eindhoven. Alleen... ik had nog geen blog!  Dat is dan ook de reden voor het opstarten van dit blog!  
    Hopelijk loopt alles naar wens en sta ik op 14 oktober aan de start in Eindhoven!    

    25-08-2007, 20:48 geschreven door kristofb  
    Archief per week
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs