Inhoud blog
  • conditie
  • Meneer Duatlon
  • Veel wind
  • Boem
  • Drukke periode
    Zoeken in blog

    Het leven zoals het is.

    08-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel wind
    Hey,

    gisteren stond de Interclub Schaal Schoeters te Beveren(Sint-Niklaas) op het programma. Een koers over 148 vlakke kms. 88km in lijn en dan nog eens 8 plaatselijke ronden van 8km. 188 renners aan de start.
    Ondanks het vlakke parcours zou het weer zijn tol eisen. Heel veel wind en nu en dan een ferme regenvlaag op ons hoofd. Dit betekent niet alleen een hoge lastigheidsgraad maar ook een koers met veel gevaar. En met mijn valpartij van zaterdag in hoofd is het niet altijd evident om de knop op nul te zetten.

    Nu, eenmaal gestart, had ik geen enkele gedachte meer in het hoofd die me bang maakte om te vallen. Door de vele wind moest je ervoor zorgen mooi vooraan post te vatten. Dit om niet voor verraassingen te komen staan. Er werd gestart aan een hels tempo. Ik kon me mooi vooraan handhaven. Ik zat om en bij de 30ste positie. Na ongeveer 30km draaiden we een grote weg op en was het zijwind. Daar werd het pak op een lint getrokken. Mijn 30ste positie bleek niet genoeg vooraan te zijn om mee te zijn met de eerste en beslissende ontsnapping van de dag. Voor mij moesten enkele renners gaten laten. Ik kon het gat 2x dichtrijden maar de 3e keer was er voor mij ook te veel aan. Ik voelde mijn benen vollopen waardoor ik een momentje moest passen. De goede vlucht was vertrokken. Ik was op dat moment erg ontgoocheld. Had ik 10 plaatsen meer vooraan gezeten dan was ik waarschijnlijk mee geweest. Zeker met het goede gevoel in mijn benen tijdens de race. Hieraan kun je nogmaals zien dat parcourskennis van groot belang is wil je een mooie prestatie neerzetten.

    Daarna waren nog tal van schermutselingen. Dit zonder veel erg. Op de plaatselijke ronden gekomen regende het nog aanvallen. Uiteindelijk zijn we nog weg geraakt met een man of 10. De verstandhouding was goed waardoor er aan een fiks tempo werd gereden. Renners van de eerste vlucht en van de latere schermutselingen raapten we 1 voor 1 op. Hierdoor begonnen we de laatste ronde met onze groep voor de 24 ste plaats. Er waren nog 13 man over van de eerste vlucht die buiten schot waren. De volgende 10 zaten we op de hielen. Helaas hebben we nipt die 10 renners niet meer kunnen pakken. Jammer... De laatste ronde begonnen mijn benen wat zwaar te worden waardoor het beste van de soep was. Ik kon nog eindigen op een 31ste plaats. Ik ben best tevreden hoewel er naar mijn gevoel meer inzat. Alweer een les rijker...

    Op naar de volgende koers nu zondag!

    CU

    08-07-2008 om 13:39 geschreven door Kris Steyaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boem
    Hey,

    Bedankt Annemie voor de leuke reactie! Misschien doe ik het wel met die rollen en de PC. Ik zal er in ieder geval over nadenken.

    Gisteren koers gehad in Pittem. Nu ja, koers, na een uur was het al afgelopen. Op de beklimming van de Oude Kwaremont deed er een renner de domste stuurfout ooit waardoor we met pak renners tegen dek gingen. Boem! Koers over en uit. Kwaad dat ik was, niet te doen... Ik heb er zelfs niet kunnen van slapen. Ik probeerde na de val nog verder te rijden maar de wielen draaiden niet meer en de knie deed pijn. Dus ja...
    Ik heb maar een uurtje gereden maar het was wel een hels uurtje. Zo gevaarlijk amai. Echt kamikazewerk soms. 

    Deze morgen ben ik 2u30 gaan losrijden om de knie te testen en nog wat te bekomen van gisteren. Van de knie gelukkig geen enkele last meer en mentaal deed de training ook wel deugd. Hoewel het nog heel de tijd door mijn hoofd spookte. Ik ga echt mijn verstand op nul moeten zetten morgen voor de interclub te Beveren.
    En ik heb vernomen dat ze toch zo'n mooi weer voorspellen zonder wind, dus gevaarlijk worden zal het zeker niet

    Een verslagje volgt later

    CU

    06-07-2008 om 21:42 geschreven door Kris Steyaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke periode
    Hallo,

    sinds dinsdagavond ben ik in verlof, ik geniet er met volle teugen van! Na de training thuis komen en niet hoeven te werken... gewoonweg zalig. Een mens zou meer verlof moeten hebben in zijn leven. Nu , we mogen niet klagen. In deze tijden van slechte economie mogen we al blij zijn werk te hebben. De dalende koopkracht en alle actualiteit hieromtrent zet ons thuis toch wel wat aan tot nadenken. Ik denk dat er toch wat positieve kanten aan zijn.
    Volgens mij gaan de mensen toch bewuster omgaan met energie, zeker met de stijgende energieprijzen. Het milieu kan er maar wel bij varen.
    Ik denk dat de mensen ook meer gaan nadenken vooraleer ze overgaan tot het aankopen van een bepaalde luxe. Denken we hierbij aan een dure gsm of gps of andere snufjes. Dit zijn allemaal zaken die de mensen vroeger niet hadden en die sommigen nu "moeten" hebben. Vroeger ging het ook zonder, maar daarom was het toen niet slechter.
    Als ik zie hoe onze kinderen gisterenavond buiten speelden met hun laarzen en zich rot amuseerden, dan zie dat ze geen computer of tv nodig hebben om de hele avond een lach op hun gezicht te hebben. Hopelijk lukt het om dit nog een tijdje zo te houden want éénmaal ze naar school zullen gaan ,dan gaat er voor hen een heel nieuwe wereld open...

    Nog even wat sportnieuws. Morgen staat de interclub te Pittem over 155km op het prrgramma. Zware koers met als scherpsrechters de Oude Kwaremont, Schapenberg, Patersberg en Nokereberg. Het zal kwestie zijn van mooi vooraan post te vatten om voor geen al te grote verrassingen te staan te komen. Daarna volgt zondag een dagje recup om maandag dan de interclub te Beveren te betwisten. Die koers ken ik niet, dus dat wordt nog even overleggen met de ploegmakkers en -leiders.
    Ondertussen heb ik 2 nieuwe banden, nieuwe remblokken, een nieuwe ketting en pion op de fiets gemonteerd. Kwestie van soepel te bollen...

    Een verslagje binnen enkele dagen...

    CU

    04-07-2008 om 14:03 geschreven door Kris Steyaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan niet slapen...
    Hey,

    even de tijd gevonden om mijn blog te updaten
    Gisteren heb ik niet te Oplinter maar te Wolvertem gereden. Ik ben de laatste tijd nogal ver gemoeten om te koersen waardoor Oplinter me iets te ver leek.
    We kregen 13 ronden van 9km, goed voor 117km, voor de boeg met 107 renners. De wind beloofde het een harde koers te maken... en zo geschiede.
    In de eerste ronde waren vrij veel schermutselingen maar ze werden allemaal te niet gedaan. Ik heb me op dat moment afzijdig gehouden. Iedereen zit in het begin van de koers nog fris waardoor ik de kat uit de boom keek.
    In de tweede ronde vertrok een vlucht van een 6tal man met kleppers. Er zat veel snede op dus dacht ik, ik ga mee. Ik kreeg 4 man mee met wie we samen naar de kop reden. We kwamen erbij en meteen was de goede vlucht van 11 man vertrokken. Er werd serieus gevlamd, we klokten de eerste 5 ronden af in 59'( iets meer dan 45km/u gem). We hadden vlug een voorsprong van een minuut. Er werd perfect samengewerkt en iedereen kon zijn premie in beslag nemen aan de finish.
    Het tweede wedstrijduur werd wat meer getemporiseerd waardoor de achtervolgers terugkwamen tot op 40". Dan hebben we terug een tandje bijgestoken om het verschil terug op te voeren. Dan kon je al zien dat bij sommigen het grootste vet van de soep was want 2 man moest eraf. De finale was begonnen...
    Op 2 ronden van het einde versnelde Danny Verelst. Na een 2tal km konden we hem terug grijpen maar ook bij begonnen de benen stilaan pijn te doen. De laatste ronde zijn dan nog eens 5 renners te weg gereden. Ikzelf zat op dat moment als voorlaatste in de groep toen ze wegreden. De mannen voor mij moesten het gat laten en ik had begrepen dat het de beslissende ontsnapping was. Ze hadden vrij vlug een gat van 100m. Ik sprong er naartoe maar benen vertelden dat het bijna over was. Ik naderde tot op 30m maar kreeg het gat niet meer dicht. Ook de 3 man in het wiel zaten kapot waardoor ze niet overnamen. 5 renners voorop en dan wij met 4. Ik ben dan nog 2de geworden in de sprint van onze groep waardoor ik aankwam op een 7e plaats.
    Ik ben tevreden over mijn koers.  Enkel op het laatste wat meer attent zijn waardoor ik dan misschien zal meezijn met de kop van de koers.
    Nu op naar de interclubs van Pittem en Beveren op zaterdag en maandag ek.

    Ondertussen kan ik van de inspanningen niet slapen. Mijn HF is nog niet genormaliseerd waardoor mijn lichaam nog niet tot rust gekomen is. Vandaar het mooie uur om mijn blog te updaten.
    Zo, ik ga toch proboren nog wat te slapen!

    CU

    30-06-2008 om 02:52 geschreven door Kris Steyaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.recuperatie
    Yeps,

    na de koers van woensdag doe ik het nu 3 dagen wat rustiger aan. Het lichaam vraagt immers een paar dagen herstel. Vandaag ben ik een uur of 3 gaan losrijden met mijn goeie vriend Dieter. Het voelde niet al te soepel aan en... wat waait het toch hard de laatste dagen! Na de training voelden de benen al heel wat beter. Hopelijk ben ik voldoende hersteld tot zondag voor de koers te... Oplinter. Gewoon een koers om te trainen want volgend weekend zaterdag 5 juli en maandag 7 juli staan respectievelijk de Pittemse interclub en de Schaal Schoeters te Beveren op het programma. Niet te onderschatten koersen....

    Nog vandaag maandag en dinsdag werken en dan is het zo ver. Het langverwachte verlof. De kindjes niet naar de opvang en Margot 2 maanden thuis. Naast de sportieve bezigheden gaan we terug veel doen met de kindjes. Zal leuk worden.... Ook in de tuin ga ik volgende week starten met het opdoen van ons tuinhuis. Mooi lakken, bankjes maken en gerief verhuizen van de garage naar het tuinhuis.

    Daarnaast ga ik ook veel rusten want op 22 juli ga ik het mijn trainingsparters het lastig maken in de Ardennen voor een paar dagen. Als ze maar niet denken dat ze er mij gaan afvlammen. Dan nog liever doodvallen )) Kwestie van een beetje aan psychologische oorlogsvoeringt te doen.

    Zo tot van de dagen

    CU

    27-06-2008 om 11:29 geschreven door Kris Steyaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aiai
    Hey iedereen,

    vandaag staat de 1.2 interclub te Oetingen ôp het programma. Ons eens mengen tussen de profs, waarom ook niet. Het voordeel is dat wij de koers niet hoeven(lees niet kunnen) te maken. Als ik naar buiten kijk dan zie ik ook dat de wind een tandje bijsteekt. Het zal weer wat worden op de boord.

    Volgende week deze tijd ben ik in verlof. Ik kijk er echt naar uit dit jaar. De combinatie gezin, werken en wielrennen is niet altijd evident. Soms is het toch wat te druk. Sporten op basis van vrije tijd en nu en dan eens wedstrijdje meepikken voor de fun zou soms wel meer op zijn plaats zijn. Zeker nu de kids heel veel aandacht vragen. En aan uw kinderen kun je nooit weerstaan als ze zo mooi mama of papa zeggen...

    Maandag heb ik de beelden gezien van de triathlon te Brugge. Prachig... Ik heb er geen ander woord voor. Ik zou direct mijn wetsuite aantrekken en starten. Misschien draai ik deze winter nog eens de knop om en ga ik terug voor een gevarieerde sport in mijn leven. Iets waar ik altijd kriebels voor gehad heb. Het wielrennen is tof en je leert er een stukje fietsen maar het is toch altijd een beetje hetzelfde. We zullen zien, de tijd zal raad geven...

    Zo ik ga mijn pasta gaan opeten...

    CU



    25-06-2008 om 10:17 geschreven door Kris Steyaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    26-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo iedereen

    Hey,
    we hebben ook een blog opgstart. Eens iets nieuws. Of ik het lang ga volhouden om dit nu en dan in te vullen, weet ik niet. Zeker niet met de drukte van onze tweeling. Ze zitten en kruipen nu reeds en ook de bovenste tanden maken hun aankondiging. Ons huis is dus voor hen een waar doolhof met tal van ontdekkingen. Luk om te zien...

    Sportief gezien staat er geen koers op het programma, eens wat tijd voor de familie is meer dan welkom. De volgende confrontatie is nu woensdag in Oudenburg.

    Zo, ik ga direct mijn werktkledij aantrekken om te waken over de veiligheid van de zwemmers in het Tieltse zwembad. Laat ons hopen dat het     lukt op dit vroege uur?!

    Groeten Kris

    26-08-2007 om 08:22 geschreven door Kris Steyaert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/krisma

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    26-08-2007 om 08:09 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favoriete links
  • bloggen.be
  • Annemie Vets
  • Duathlon
  • Roland Desmet
  • Tri- en duatlon

  • Laatste commentaren
  • de smaak te pakken (Annemie)
        op Drukke periode


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs