Starten met lopen - Koens verhaal
Hoe ik op een dag besliste terug wat aan sport te gaan doen...
Ik heb besloten van mijn lui gat op te heffen, loopschoenen aan mijn voeten te steken en terug te beginnen met sporten. Wat is nu een sport die je overal en altijd kan doen, m.a.w. een sport waarvoor je geen excuus kan bedenken om er niet aan te doen: lopen! Eén probleem: ik heb nooit graag gelopen en lig nu al een jaar of vier stil met aktieve sport... Langs de andere kant is het wel een uitdaging...

koenricour.be
    in ontwikkeling

Foto
Foto
Inhoud blog
  • I'm back!
  • Tussentijds...
  • We zijn weer opgestart
  • 2007 is gestart?
  • Lang geleden
    Zoeken in blog

    Op deze manier vehoogt u sterk het aantal bezoekers naar uw Site - schitterend en gratis
    08-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motivatieprobleem of tijdsprobleem?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de zware training van maandag ben ik niet meer gaan lopen. Ik heb sinds deze week de moto (hiernaast in gekuiste versie zoals ie maar een keer te zien was: vlak na het afhalen, ik kan daar echt geen tijd insteken) op stal gezet en neem nu tijdens de wintermaanden terug de trein naar Brussel, met als gevolg langere reistijden... Later thuis en vroeger vertrekken dus...
    Daardoor doe ik eigenlijk dagelijks wel een paar km'tjes aan fietssport naar het station. De regen motiveert me wel om sneller te fietsen.
    Het zijn ook drukke avonden geweest en voor lopen was dus niet veel tijd, ook al kan je altijd wel tijd maken. Misschien was ik niet genoeg gemotiveerd? Ook is die lichte druk in mijn onderrug er weer: worden de schokken niet genoeg gedempt of zit ik met een licht beenlengteverschil (volgens de man van de 'running'-winkel wel, na mijn loopanalyse in september) of is mijn matras en lattenbodem aan vervanging toe?
    Misschien toch maar eens alles correct laten opmeten en desnoods een correctiesteunzooltje?
    Vanavond toch nog eens proberen mijn loopsloffen aan te trekken voor een oudoorloopdouche.


    05-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zware training
    Gisterenavond een zware training 'ondergaan'. Na de opwarming, gingen we met de 5 aanwezige clubleden een wisselduurloopje uitvoeren: 6 minuten lopen aan een normaal tempo en dan 1 minuut versnellen en dit gedurende een uurtje. Dit alles volgens het principe 'follow the leader', die iedereen een keertje mocht spelen. Het tempo werd aangepast zodat eenieder (lees: vooral ik) zou kunnen volgen, behalve die minuut die iedereen individueel moest lopen. Ik heb echter op de tanden moeten bijten vanaf de eerste minuut. Het hout van dit weekend was blijkbaar in mijn benen gekropen, want ze wilden niet echt vooruit. Voeg bij die wisselduurloop nog heel wat heuvelwerk en het plaatje is compleet op de hevige wind en regen na die met bakken uit de hemel viel. De herfst in volle glorie (we hebben er lang op moeten wachten)! De vermoeidheid zit stevig in de benen vandaag.


    04-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles doet zeer

    De laatste dagen heb ik echt geen tijd gehad om wat te bloggen.
    Donderdag kreeg ik immers een telefoontje waarin een goeie vriend me zei dat ik vooral niet moest verschieten als ik thuis zou komen. Hij had een tijdje geleden beloofd eens wat hout te brengen voor de kachel. Ze zijn immers bezig met de renovatie van een oud gebouw en daar valt heel wat hout te rapen. De eiken vloeren moesten eruit, de trappen en zelfs alle steunblaken. Hij zou wel eens een remorqueske afsmijten...
    Alles moest echter rap gaan en zijn werkmannen hadden zich blijkbaar vergist. Het remorqueske was een grote vrachtwagen geworden en het resultaat was dat er op twee parkeerplaatsen het hout tot bijna 2 meter hoog uitgestort lag bij de overburen (wegens duidelijk plaatsgebrek voor mijn eigen deur, dank aan de overburen voor het mogen gebruiken van hun parking). Wijselijk beslist van vrijdag een dagske verlof te nemen om de stapel te verplaatsen naar mijn terras... Zo gezegd, zo gedaan, met als resultaat: vrijdagavond deed elk spiertje in mijn lijf zeer en was er 2/3de van de berg verdwenen en gestapeld op mijn terras, van lopen kwam er dus niets van in huis, ik had genoeg training gehad die dag.
    De volgende morgen toch nog de moed gehad mijn zere lijf naar Herman toe te slepen waar ons clubje samenkwam om te vertrekken naar de aflossingsmarathon in Terneuzen. Bleek dat we met twee te veel waren: de aflossing kan maximaal met 8 gelopen worden en we waren met zijn tienen, waardoor ik - met tegenzin weliswaar - besliste dat het beter was thuis te blijven en mijn gevecht met de berg verder aan te gaan. Nog wat verder versleept en gestapeld om daarna naar het Sinterklaasfeestje bij mijn schoonouders te gaan. Zondag heb ik dan voor de afwisseling nog wat verder gewerkt aan de laatste stapel en nu is ie bijna weg. Ik heb nog een stapeltje laten liggen voor vrienden en dan moet natuurlijk de opkuis van de parkings nog gebeuren van al het kleine resthout. Daarna komt nog het echte werk: een een 15- à 20-tal gestapelde kubieke meter hout verzagen en terug stapelen... Ik weet wat ik de komende weekends te doen heb...
    Voor vanavond valt het nog te bezien of alles al wat minder pijn doet om de loopsloffen te kunnen aantrekken (als ik mijn nestels toekrijg, want zelfs de spiertjes in mijn handen doen zeer).





    Te bezoeken!
  • Herman
  • Citadelparklopers
  • Dirk jogt
  • Ruthje loopt
  • Marathon Geert
  • Julie
  • Ton
  • Koen Vansteenkiste
  • Phillippe en zijn 42,195
  • Byrntie
    En nog links... of rechts... ;)
  • Homer

  • E-mail contact

    Persoonlijke records:
    5 km (1 wedstrijd):
    24'32''

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Archief per week
  • 16/04-22/04 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs