Starten met lopen - Koens verhaal
Hoe ik op een dag besliste terug wat aan sport te gaan doen...
Ik heb besloten van mijn lui gat op te heffen, loopschoenen aan mijn voeten te steken en terug te beginnen met sporten. Wat is nu een sport die je overal en altijd kan doen, m.a.w. een sport waarvoor je geen excuus kan bedenken om er niet aan te doen: lopen! Eén probleem: ik heb nooit graag gelopen en lig nu al een jaar of vier stil met aktieve sport... Langs de andere kant is het wel een uitdaging...

koenricour.be
    in ontwikkeling

Foto
Foto
Inhoud blog
  • I'm back!
  • Tussentijds...
  • We zijn weer opgestart
  • 2007 is gestart?
  • Lang geleden
    Zoeken in blog

    Op deze manier vehoogt u sterk het aantal bezoekers naar uw Site - schitterend en gratis
    11-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koning winter
    Koning winter heeft aangeklopt en zijn koude is te voelen van door de deur! Brrrrr... Gisterenmorgen toen ik met de moto naar het werk reed was het maar 2°C. Freezing! Eens je in Brussel toekomt, passeer je echter via de Leopold II-tunnel, de 'warme buik van Brussel'. Door de uitlaatgassen en de stilstaande wagens is het daar altijd lekker warm (en in de zomer een oven) om zo opgewarmd op het werk toe te komen.
    Op de training was de koude ook merkbaar aan het aantal deelnemers. We waren slechts met zijn vieren.
    Na de opwarming de 10 maal 400m gelopen. In totaal een 11-tal km gelopen en daarna vlug terug naar de warme thuishaven. Nu twee dagjes rust. Weekend!!!


    09-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuk nevenverschijnsel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond terug gaan trainen. Die zalige 200m's. Op het programma stonden na de opwarming de 3 maal 100m gevolgd door de 15 maal 200m aan een soepel tempo met evenveel afstand er telkens tussen aan een recuperatietempootje. De laatste 200m kan ik het nooit laten eens aan een 'bijna-voluit'-tempo te lopen. In totaal toch weer boven de 10km uitgekomen. Dit alles met benen die goed aanvoelden. 's Avonds en 's nachts echter wat last beginnen krijgen in de onderrug en dat knagende gevoel is nu nog niet verdwenen. Zou dit komen van altijd op een harde ondergrond te lopen?
    Leuke nevenverschijnselen: gisteren zeiden een paar collega's op het werk me dat ik wat afgevallen was. Inderdaad, vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ik was eigenlijk wel blij met die 84,0kg droog aan de haak. Dat is nu 2,5kg minder dan mijn startgewicht 2 maanden geleden. Ik had het zelf ook al wel gemerkt aan mijn broeken, maar zo'n opmerking doet je eigenlijk toch wel goed! Daarenboven nog de kennis dat spieren meer wegen dan vet... enne we mogen toch hopen dat de spiertjes al wat versterkt zijn in die 2 maand.
    De goeie weg is dus ingeslagen. Ik wil graag terug naar onder de 80kg op een gezonde manier zonder daarvoor al te veel te moeten laten op eetvlak, ook al doe ik er een jaar over. Natuurlijk is het eerste doel nog altijd van een snelle 10km te kunnen lopen, eerste streefdoel ligt onder de 50', maar dat zal nog wel even duren eer dat ik daaraan geraak.
    Hiernaast een fotootje (bedankt Herman) van de jogging van vorige zondag net voor de aankomst.


    07-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een recuperatieloopje uitlopen kan...
    Gisterenavond had ik een kort recuperatieloopje van een halfuurtje gepland aan een lage hartslag na de wedstrijd van zondag. Ik besloot echter wat te freewheelen in mijn geplande parcours en dacht de hele tijd wel te weten waar ik zat... niet dus... Met als gevolg dat het loopje van de geplande 30 minuten er eentje werd van 53 minuten... en dit met papperige benen na 20 minuten (die pap: misschien omdat ik pas om 21u40 kon gaan lopen en drie uur ervoor niet veel gegeten had?) Tijdens het lopen me toch nog kunnen motiveren om een viertal versnellingen te doen van een 100-tal m.
    Uiteindelijke gevolg: weeral te laat in bed en vanmorgen niet echt fris... Vandaag is er een rustdag gepland en morgenavond er weer ten volle tegenaan.


    06-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een seconde rapper!
    Net de uitslag nagekeken en ik blijk en seconde rapper te hebben gelopen, joepie, een seconde ervanaf! 24:32 dus


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een PR!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren mijn eerste wedstrijd gelopen en dus ook automatisch een persoonlijk record (PR). De Jogging '5 km Anja Smolders' ging de Lotto Cross Cup-wedstrijden vooraf in het provinciaal domein Puyenbroeck te Wachtebeke. De dag ervoren het verjaardagsfeestje gehad van mijn jongste zoontje Aron (op de foto) met de hele familie en wat teveel in de wijn gehangen, waardoor ik 's morgens niet veel goesting had om te gaan lopen...
    Met de moto erheen, ginds omkleden en meer dan een km verder stond de stand van de inschrijvingen, wat een paperassenwerk! Hierdoor had ik haast geen tijd meer om op te warmen, slechts 10 minuutjes. Aiai, zelfs bij een rustig opwarmtempootje schoot mijn hartslag al naar boven en voelden de benen zwaar aan. (Ik zal het maar op de lange training van vrijdag steken zeker en niet op gisteren ) Naar de startstreep, samen met een ?100-tal? deelnemers voor de 5 en de 10km samen. Nog 5 andere clubleden liepen ook mee, waarvan ik er sowieso drie ver voor mij zal moeten laten gaan. Drie, twee, een, startschot. Miljaar, die vertrekken snel, of loop ik zo traag? Hartslag dadelijk naar de 170. Oef, iemand van ons ploegje loopt ook aan mijn tempo, bedankt (en later samen over de eindmeet gelopen). Afzien, sterven vanaf de eerste meter (en natuurlijk te snel gestart), constant boven de 170 hartslag, tot uiteindelijk de eindmeet: de 5km in 24'33'', beter dan ik had durven hopen! (Ik had gezegd onder de 26' te willen lopen, maar hoopte op onder de 25') Een gemiddelde van 12,2km/u. Blij, moe... Vanavond rustig wat uitlopen, ook al voelen de beentjes goed aan...





    Te bezoeken!
  • Herman
  • Citadelparklopers
  • Dirk jogt
  • Ruthje loopt
  • Marathon Geert
  • Julie
  • Ton
  • Koen Vansteenkiste
  • Phillippe en zijn 42,195
  • Byrntie
    En nog links... of rechts... ;)
  • Homer

  • E-mail contact

    Persoonlijke records:
    5 km (1 wedstrijd):
    24'32''

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Archief per week
  • 16/04-22/04 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs