Foto
Garage Vanderborght - Uw partner in kwaliteit en service - NIEUW !! De garage in Boortmeerbeek is nu ook open op zondag
Foto
Palmares 2006 - Koen (miniemen)
7 wedstrijden (1x top 10, 6x top 20)
2 pistewedstrijden (2x top 10)

Palmares 2007 - Koen (aspirant 12 jaar)
18 wegwedstrijden (8x top 10, 9x top 20)
4 pistewedstrijden (3x top 10, 1x top 20)

Palmares 2008 - Koen (aspirant 13 jaar)
16 wegwedstrijden (1x top 10, 4x top 20) 
6 pistewedstrijden (4x top 10, 2x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2009 - Koen (aspirant 14 jaar)
14 wegwedstrijden
(0x top 10, 3x top 20)
5 pistewedstrijden (2x top 10, 3x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2010 - Koen (nieuweling)
2 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 mountainbikewedstrijd (0x top 10)

Palmares 2011 - Koen (nieuweling)
0 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20) updated
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 veldritten (0x top 10)

...........................................................................

Palmares 2006 - Gert (amateurs)
33 wedstrijden (3x top 10, 8x top 20)

2 pistewedstrijden (2x top 20)

Palmares 2007 - Gert (amateurs)
10 wegwedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)

Palmares 2008 - Gert (masters B)
25 wegwedstrijden
(2x top 10, 10x top 20) 

2 pistewedstrijden (2x top 10, 0x top 20)
0 overwinning (---)

Palmares 2009 - Gert (masters B)
23 wegwedstrijden (9x top 10, 5x top 20) 
3 pistewedstrijden (3x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Hensies)

Palmares 2010 - Gert (masters B)
21 wegwedstrijden
(12x top 10, 3x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Bellecourt)

Palmares 2011 - Gert (masters B)
28 wegwedstrijden
(14x top 10, 5x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Ghlin)

Palmares 2012 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden
(14x top 10, 3x top 20)
1 pistewedstrijd (1x top 10, 0x top 20)
2 overwinningen (Gages, Seneffe)

Palmares 2013 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden (18x top 10, 4x top 20) upd 29-9
1 pistewedstrijden (1x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Gaurain)

............................................................................

UITSLAGEN 2010 - Gert

02-05 - Ville Pommeroeul - 18e
09-05 - Montroeul s/Haine - 25e
13-05 - Ghlin - 15e
16-05 - Mielen - opgave (ziek)
22-05 - Geer - 32e
30-05 - Fraire - 3e
06-06 - Thulin - 6e
13-06 - Grandmetz - 8e
19-06 - Engelmanshoven - 7e
26-06 - Emptinne - 10e
25-07 - Ghlin - 8e
01-08 - Forest - 11e
08-08 - Familleureux - 2e
15-08 - Ghlin - 2e
21-08 - Hensies - 7e
29-08 - Bellecourt - 1e
05-09 - Thulin - 40e
19-09 - Jeneffe - 38e
26-09 - Elouges - 5e
02-10 - Wiers - 7e
09-10 - Callenelle - 30e

............................................................................

UITSLAGEN 2011 - Gert

19-03 - Callenelle - 11e
27-03 - Ghlin - opgave (krampen)
03-04 - Thulin - 12e
09-04 - Bernissart - 9e
16-04 - Ville Pommeroeul - 30e
23-04 - Bellecourt - 9e
25-04 - Brugelette - 7e
30-04 - Baugnies - 4e
08-05 - Ghlin - 1e
15-05 - Grandmetz - 3e
22-05 - Blaton - 5e
29-05 - Ville Pommeroeul - 18e
02-06 - Fraire - opgave (krampen)
12-06 - Anderlues - 28e
18-06 - Warcoing - opgave (krampen)
26-06 - Gages - 7e
21-07 - Escanaffles - 25e
23-07 - Pommeroeul - 2e
07-08 - Ville Pommeroeul - 21e
13-08 - Hensies - 2e
21-08 - Familleureux - 13e
28-08 - Leval Trahegnies - opgave (ziek)
03-09 - Anderlues - 8e
11-09 - Hensies - 3e
18-09 - Châtelineau - 3e
24-09 - Marchin - 7e
01-10 - Blicquy - 35e
08-10 - Callenelle - 13e

............................................................................

UITSLAGEN 2012 - Gert

04-03 - Blaton - 40e
11-03 - Blicquy - opgave (krampen)
17-03 - Brasménil - 13e
24-03 - Callenelle - 23e
31-03 - Gages - 10e
07-04 - Flawinne - opgave (zadel los)
09-04 - Lessines - 34e
15-04 - Chée-Notre-Dame - 3e
12-05 - Mont-St-Aubert - 8e
17-05 - Braffe - 25e
20-05 - Ransart - 2e
28-05 - Blaton - 32e
02-06 - Wiers - 40e
10-06 - Thulin - 8e
16-06 - Anderlues - 2e
23-06 - Pont-à-Celles - 21e
24-06 - Gages - 1e
30-06 - Leval - 5e
08-07 - Thieusies - 8e
15-07 - Grandmetz - 4e
08-08 - Ville Pommeroeul - 50e
12-08 - Seneffe - 1e
15-08 - Ghlin - 34e
18-08 - Lokeren - 11e
25-08 - Mettet - 8e
01-09 - Anderlues - 9e
05-09 - Piste Ans - 3e
09-09 - Mons-Crotteux - 8e
16-09 - Châtelineau - 4e
22-09 - Fraire - 17e
29-09 - Blaton - 32e

............................................................................

UITSLAGEN 2013 - Gert

09-03 - Braives - 26e
17-03 - Hanzinelle - 7e
30-03 - Werm - 36e
01-04 - Oret - 6e
07-04 - Ghlin - 45e
13-04 - Ville Pommeroeul - /
20-04 - Brugelette - 12e
27-04 - Bernissart - 60e
18-05 - Mont-St-Aubert - 4e
20-05 - Grâce-Hollogne - 3e
26-05 - Gosselies - 5e
09-06 - Dikkelvenne - 5e
15-06 - Anderlues - 12e
18-06 - Romsée - 7e
22-06 - Naast - 35e
29-06 - Emptinne - 3e
06-07 - Welkenraedt - 12e
07-07 - Ghlin - 8e
13-07 - Seneffe - 27e
21-07 - Grandmetz - 5e
28-07 - Gaurain - 1e
05-08 - Grâce-Hollogne - 7e
11-08 - Seneffe - 3e
15-08 - Ghlin - 50e
21-08 - Alleur - 3e
25-08 - Mettet - 7e
27-08 - José - 7e
31-08 - Walhain - 14e
08-09 - Borgloon - 4e
15-09 - Châtelineau - 10e
22-09 - Carnières - 6e
28-09 - Blaton - 60e
06-10 - Porcheresse -
12-10 - Callenelle -


............................................................................

Mooiste uitslagen - Koen - 2009:

10e in Ans - Alleur

6e plaats in criterium Hageland&Haspengouw
10e plaats in criterium op piste (Alleur)

Podiumuitslagen - Gert - 2009:

1e in Hensies
2e in Ans - Alleur
           * Zilveren medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 
3e in Rochefort
3e in Chaumont-Gistoux

19e plaats in de eindstand ECW
2e plaats in criterium op piste (Alleur-Rochefort)
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2010:

1e in Bellecourt
2e in Familleureux
2e in Ghlin
3e in Fraire
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2011:

1e in Ghlin
2e in Pommeroeul
2e in Hensies
3e in Grandmetz
3e in Hensies
3e in Châtelineau
..............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2012:

1e in Gages
1e in Seneffe

2e in Ransart
2e in Anderlues
3e in Chée-Notre-Dame
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 

Podiumuitslagen - Gert - 2013:

1e in Gaurain
..
3e in Grâce-Hollogne
3e in Emptinne
3e in Seneffe
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste


Foto
Agenda

Volgende wedstrijden:

Inhoud blog
  • Gert wint in Gaurain!
  • Nieuw podium in Emptinne - 29.06.2013
  • 1e podium van het seizoen
  • Op naar wat komen moet!
  • Zoeken met Google


    Wielerblog van Koen en Gert Deno
    Wielersite, verhalen en bedenkingen bij de avonturen van 2 renners, de ene jong, de andere al wat ouder.
    --- Give it 100% or give it up ---
    29-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We schuiven op ..... en nog wel in de goeie richting
    Zondag 17 april 2011
    Vandaag vindt het Kampioenschap van Henegouwen plaats. Als niet-Henegouwer kom ik niet in aanmerking voor de trui maar toch is het een mooie koers om te rijden. Ten eerste omdat het een mooi parcours is, ten tweede om nog eens de sfeer te proeven van een kampioenschap. En dat dan met het oog op de kampioenschappen die ik met stip aangeduid heb. Dit jaar is de maand juni de kampioenschapsmaand bij uitstek.

    Het parcours van Ville Pommeroeul is golvend maar met lange rechte stukken. Een nadeel want eventuele vluchters zien hun kansen dan ook verminderd. Het peloton kan ze altijd binnen schotsafstand houden. En ook hier werd dit weer eens bewezen.
    Verschillende vluchtpogingen, van bij de start, werden een voor een teniet gedaan en het verslag van de wedstrijd kan beperkt worden tot één woord: massasprint. Met 70 man afstormen op een korte aankomststrook, voorafgegaan door enkele bochten is om problemen vragen. Wonderlijk genoeg bleven deze uit. Ik mengde me niet in de spurt en werd uiteindelijk 30e. Geen mooie uitslag maar wel goed getraind.
     
    Zaterdag 23 april 2011
    De eerste koersdag van een lang paasweekend. En het eerste weekend waar ik redelijk naar gepiekt had.

    Zoals de trainingen ook de ganse winter volgens planning verliepen, was dit ook voor deze piek het geval. Ik voelde me goed ondanks de drukkende warmte en het opgeblazen gevoel bij de opwarming. Het parcours was gekend. Maar werd toch nog een beetje aangepast door wegenwerken. Het gevolg was een omloop van amper 3,7 km waarvan een kilometer (redelijk) klimwerk, daarna een korte afdaling met bochten in een woonwijk, een stuk aflopend en een stuk plat. Iets voor de mannen in vorm. Vorig jaar kon ik deze koers (gereden in augustus) - en mijn enige van het seizoen - winnend afsluiten. Vanaf de eerste ronde werd er aangevallen en dat leverde na een 5-tal kilometer al een kopgroep van 6 man op.

    En wat dan volgt, is echt een scene uit een slechte film: mijn poging om er snel naartoe te rijden werd teniet gedaan doordat een mastodont van een tractor (zo breed dat hij de ganse weg innam) mij de volledige doorgang belette en dit uiteraard net in het bochtige gedeelte van de omloop. Geen voorbij rijden aan, ondanks mijn geroep en getier. Het omgekeerde was eerder het gevolg; hij ging gewoon stil staan in een bocht waardoor ik zelfs bijna voet aan grond moest zetten. Voorbij achtervolging, voorbij koers. Ik werd teruggepakt door het nog 50 man tellende peloton en alles was te herdoen. Vooraan begrepen ze mekaar goed en alles was dus over. Samen met 4 compagnons konden we nog ontsnappen en reden zo de koers uit.
    Jef Devits won ons 'spurtje', voor Roeland en mezelf. Een schampere 9e plaats was mijn deel.
     
    Maandag 25 april 2011
    Gisteren goed gerecupereerd en de spieren goed losgereden, gevolgd door een massage van eigen hand. Ik voelde al snel dat het goed zat met vorm en benen. In Brugelette wachtte ons een parcours van amper 4 km. Wéér veel te kort om een eerlijke koers te garanderen. De A's werden amper 40 seconden voor ons gelost.

    Van in de eerste ronde trok ik samen met Patrick Raes in de aanval, we konden dit enkele ronden volhouden. Daarna werden we bijgehaald door 10 concurrenten waarbij enkele gekende profiteurs. Zij zouden, zoals verwacht, niet teveel werk verrichten. Maar toch konden we snel voorsprong nemen - méér dan 1 min 30 - en hierdoor de groep A's bijhalen. En dan begon de miserie. Elke poging van iemand van ons werd wel teniet gedaan door een A-renner. Er werd dus echt in ploeg gereden, jammer genoeg dus ook met hulp van enkele A's. Pure koersvervalsing en echt onaangenaam rijden. Zelf had ik een superdag zoals je er maar enkele op het jaar hebt. Alles lukte en alles kon. Hierdoor kon ik ook reageren op alle pogingen van concurrenten. En met de bedoeling om de laatste ronde dan zelf nog aan de boom te schudden.

    Ik werd in snelheid genomen door Joël Nicodeme, die nog geen meter kopwerk gedaan had (en dat tijdens de 2 koersen van het weekend!) terwijl ik net op kop van de groep reed. Ik wachtte even en zag dat hij gevolgd werd door nog 3 anderen. Uiteindelijk moest ik weer zelf reageren maar zag onmiddellijk dat dit met het hele peloton in mijn wiel zou zijn. Ik liet ze dan maar rijden en probeerde de laatste kilometer er nog alleen naartoe te springen. Uiteraard weer met 2 concurrenten in het wiel maar toch probeerd ik het peloton voor te blijven omdat ik me in een groepsspurt toch geklopt weer door zowat iedereen.
    Ik kwam nog tot op 30 meter toen de spurt ingezet werd. Ik kon dus niet anders dan zo hard mogelijk blijven doorrijden en werd uiteraard nog voorbij gestoken door mijn 2 volgers. Maar het doel - uit het bereik van het peloton blijven - werd dan wel gehaald en ik werd 7e. Maar met zo'n goed gevoel in de benen zat er waarschijnlijk meer in. Ik zal misschien moeten proberen om veel meer op de anderen hun zenuwen te werken en veel meer te profiteren. Ook met goeie benen en een goed gevoel moet je eigenlijk rijden zoals bij een slechte dag. Het is gekend maar toch pas ik het niet genoeg toe.

    Hopelijk blijft de vorm enkele weken op dit niveau en kan ik iets dichter eindigen dan die verre top 10-plaatsen. Afwachten.
     

    29-04-2011 om 10:49 geschreven door Koen en Gert  


    13-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De top komt stilaan in zicht
    Zondag met een goed gevoel gestart in Bernissart. Nochtans zettede verkenning van het parcours een domper op het enthousiasme. Een laatste kilometer met 3 opeenvolgende chicanes en de aankomst na een 90° bocht en 200 meter. Dat beloofde een angstwekkende sprint met een peloton van 79 deelnemers.

    Er waren er blijkbaar nog die het niet zo begrepen hadden op een koers met zo'n uitgebreid peloton en een mogelijke groepsspurt bij zo'n aankomst. Van bij de start regende het dan ookdemarrages en voor ik het goed en wel besefte waren er 10 vogels gaan vliegen. In plaats van rustig warm te lopen mocht ik na amper 6 kilometer al vol aan de bak om de achtervolging in te zetten.

    Aangezien ik voor het eerst dit seizoen aan de start kwam met een ploegmaat kon ik aanvallen lanceren zoveel ik wilde. Mocht het op een spurt uitdraaien, hadden we met Michel nog een snel ijzer in het vuur.
    De achtervolging begon met eerst een weg te zoeken langs en voorbijde groep en eens dit gevonden zo hard mogelijk rijden.
    Toen het eerste lukte, was de achterstand op de vluchters al redelijk en kon het tweede gedeelte aangevat worden. Ik kreeg een collega mee maar die moest na amper een kilometer afhaken.

    Een beetje later kwam ik nog een koppeltje tegen voor wie het vooraan te snel ging en hiervan vond ik er eentje bereid om de strijd aan te gaan. Samen probeerden we de kloof te dichten maar dit was onbegonnen werk. Van de bordjesman aan de kant kregen we te horen dat onze achterstand op de achttussen de een en anderhalve minuut bedroeg. Onze voorsprong op het grote peloton hadden we opgevoerd tot iets meer dan een minuut dus was het zaak om de koers met twee vol te maken voor een ereplaats.

    De uiteindelijke spurt was er geen. Mijn reisgenoot bleek zijn beste pijlen reeds verschoten te hebben. En zo kreeg ik de 9e plaats cadeau. Een cadeau waar ik toch hard voor heb moeten werken.Een verre ereplaats ook, zonder veel bravourewant er zat zeker meer in. Maar ja, eigen schuld dat ik er niet bij was.

    Langs een kant is het maar een kleine troost dat er nog een paar 'namen' de goeie vlucht gemist hadden, langs de andere kant was ik wel heel tevreden met de goeie benen. De onzekerheid van de voorbije wedstrijden is voorbij en waarschijnlijk heeft een kleine aanpassing van het trainingsprogramma hiermee veel te maken. Het komt er nu op aan om dit de volgende weken te bevestigen. Te beginnen met Ville Pommeroeuil op zaterdag, gevolgd door een drukpaasweekend.

    13-04-2011 om 15:19 geschreven door Koen en Gert  


    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De strategie aanpassen
    Goed nieuws van het Krampenfonds: deze week is er geen storting geweest. Met andere woorden, het voorval van vorige week bleek eenmalig te zijn en waarschijnlijk puur toeval. Misschien wel te wijten aan de eerste warmte alhoewel deze helemaal niet overroepen mag worden (het was amper 16 à 17 graden).
     
    Nadat de sessie bij de kinesist van vorige maandag en een telefoontje naar de persoon die de fietsmeting met bijhorende aanpassingen gedaan heeft, geen reden voor de plotse krampen aan de oppervlakte bracht, was het afwachten wat de volgende koers in petto had.
     
    De opwarming verliep vlot en ik had direct een goed gevoel in de benen. En in het hoofd want er waren toch wel zekere revanchegevoelens tegenover wat er vorige week gebeurde.
    We stonden met weinigen - amper 26 deelnemers - aan de start. Het beloofde dus een gesloten wedstrijd te worden op een biljartvlak parcours maar met een aartsgevaarlijke aankomst net na een afgezwakte chicane.
    Van in het begin wou ik de pees erop leggen, ik had het er graag op gewaagd met een paar andere dapperen. Maar het was telkens verloren moeite. Elke poging, en dan moet ik er toch een 7 à 8 van mij tellen, werd teniet gedaan. Als het niet mogelijk zou zijn om weg te geraken, zou ik me bij een groepsspurt moeten neerleggen. En net dat wou ik vermijden omdat er enerzijds die gevaarlijke aankomst was en anderzijds mijn beperkte sprintcapaciteiten.
     
    Uiteraard kregen de slimsten en leepsten daarna nog een ultieme kans om te ontsnappen. En dat deden ze ook. Je ziet ze van de ganse wedstrijd niet, als je ernaast rijdt, klagen ze over 'dikke' benen door de koers van daags voordien, is er vermoeidheid, ...... noem maar op. Maar de laatste 10 km is blijkbaar alles vergeten en proberen ze het toch nog eens met duidelijk frissere benen. Noem het dan slim of leep of whatever, echt mooi en sportief is het niet. Maar het is toegelaten. Daarom zullen de heren Ledecq en Renard dit jaar geen meter vrije ruimte meer krijgen als het van mij afhangt. Ik zal in elk geval ook proberen om mijn strategie aan te passen en mijn aanvalsdrift in te tomen; misschien houd ik dan ook nog een ultieme raket achter de hand om de anderen voor schut te zetten. 
     
    In de groepsspurt nam ik als eerste de kop met de bedoeling om zo hard mogelijk door te gaan en aan de lijn wel te zien waar het schip zou stranden. Ik had me tijdens de koers al verzoend met een verre ereplaats en had - gezien de onmogelijkheid om te ontsnappen - de wedstrijd opgenomen als een doorgedreven training. Door de opgave van vorig weekend had ik de voorbije week enkel een lange duurtraining gedaan en enkele recuperatietrainingen. Met de relatieve rustweek van de week daarvoor maakte dat 2 weken zonder echte diepgang in de trainingen. Daardoor profiteerde ik tijdens deze wedstrijd van de situatie om een aantal intervals af te werken.
     
    Het resulteerde uiteindelijk in een 12e plek.
    Gerustgesteld dat er geen fundamentele problemen aan het licht zijn gekomen, kan ik de volgende weken weer trainen zoals het hoort. De sprintjes moeten dringend aangepakt worden zodat er iets meer snee komt op demarrages en je zal me de volgende weken ook op de heuveltjes rond Overijse en/of het Hageland terugvinden. The best is yet to come!
     








    06-04-2011 om 13:13 geschreven door Koen en Gert  



    Koen & Gert Deno are supported by Garage Vanderborght (logistical partner) & Fietsen Craninx (mechanical support)

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Vanaf dat moment krijg je elke keer een mailtje wanneer er een nieuw bericht op dit blog verschijnt. Dankjewel!



    Wil u ons steunen?

    Dankzij enkele fantastische sponsors kunnen we jullie een body/fleece aanbieden ter aanmoediging van onze jongste renner. Stuur even een mailtje met je kledingmaat en voor de prijs van 20 € krijg je een prachtige fleece in de plaats! Dank je!


    Foto

    Laatste commentaren
  • nieuwe seizoen (jos meersmans)
        op Op naar wat komen moet!
  • Gertje, wat doe je nu? (paul)
        op Eindelijk de eerste overwinning!
  • proficiat (paul)
        op Ransart, 20 mei 2012
  • te vroeg om je ongerust te maken (jos)
        op Tussenbalans
  • rustig blijven (jos)
        op J -4
  • Koen en Gert's gastenboek!
  • Anderlu(i)es
  • Dhr
  • Memorial Julie et Melissa
  • BK 08/07: niet gelost en toch 'gejost'
  • Sterke koers

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek. Bedankt!


    Blog als favoriet !

    Interessante links
  • Garage Vanderborght - uw partner in kwaliteit en service
  • Bewegen moet je beleven! Site van triatleet Karel Pardaens
  • Wielerbond ECW
  • Wielerbond ACH
  • Buienkans op korte termijn

    Archief per maand
  • 07-2013
  • 05-2013
  • 01-2013
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs