Foto
Garage Vanderborght - Uw partner in kwaliteit en service - NIEUW !! De garage in Boortmeerbeek is nu ook open op zondag
Foto
Palmares 2006 - Koen (miniemen)
7 wedstrijden (1x top 10, 6x top 20)
2 pistewedstrijden (2x top 10)

Palmares 2007 - Koen (aspirant 12 jaar)
18 wegwedstrijden (8x top 10, 9x top 20)
4 pistewedstrijden (3x top 10, 1x top 20)

Palmares 2008 - Koen (aspirant 13 jaar)
16 wegwedstrijden (1x top 10, 4x top 20) 
6 pistewedstrijden (4x top 10, 2x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2009 - Koen (aspirant 14 jaar)
14 wegwedstrijden
(0x top 10, 3x top 20)
5 pistewedstrijden (2x top 10, 3x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2010 - Koen (nieuweling)
2 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 mountainbikewedstrijd (0x top 10)

Palmares 2011 - Koen (nieuweling)
0 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20) updated
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 veldritten (0x top 10)

...........................................................................

Palmares 2006 - Gert (amateurs)
33 wedstrijden (3x top 10, 8x top 20)

2 pistewedstrijden (2x top 20)

Palmares 2007 - Gert (amateurs)
10 wegwedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)

Palmares 2008 - Gert (masters B)
25 wegwedstrijden
(2x top 10, 10x top 20) 

2 pistewedstrijden (2x top 10, 0x top 20)
0 overwinning (---)

Palmares 2009 - Gert (masters B)
23 wegwedstrijden (9x top 10, 5x top 20) 
3 pistewedstrijden (3x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Hensies)

Palmares 2010 - Gert (masters B)
21 wegwedstrijden
(12x top 10, 3x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Bellecourt)

Palmares 2011 - Gert (masters B)
28 wegwedstrijden
(14x top 10, 5x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Ghlin)

Palmares 2012 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden
(14x top 10, 3x top 20)
1 pistewedstrijd (1x top 10, 0x top 20)
2 overwinningen (Gages, Seneffe)

Palmares 2013 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden (18x top 10, 4x top 20) upd 29-9
1 pistewedstrijden (1x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Gaurain)

............................................................................

UITSLAGEN 2010 - Gert

02-05 - Ville Pommeroeul - 18e
09-05 - Montroeul s/Haine - 25e
13-05 - Ghlin - 15e
16-05 - Mielen - opgave (ziek)
22-05 - Geer - 32e
30-05 - Fraire - 3e
06-06 - Thulin - 6e
13-06 - Grandmetz - 8e
19-06 - Engelmanshoven - 7e
26-06 - Emptinne - 10e
25-07 - Ghlin - 8e
01-08 - Forest - 11e
08-08 - Familleureux - 2e
15-08 - Ghlin - 2e
21-08 - Hensies - 7e
29-08 - Bellecourt - 1e
05-09 - Thulin - 40e
19-09 - Jeneffe - 38e
26-09 - Elouges - 5e
02-10 - Wiers - 7e
09-10 - Callenelle - 30e

............................................................................

UITSLAGEN 2011 - Gert

19-03 - Callenelle - 11e
27-03 - Ghlin - opgave (krampen)
03-04 - Thulin - 12e
09-04 - Bernissart - 9e
16-04 - Ville Pommeroeul - 30e
23-04 - Bellecourt - 9e
25-04 - Brugelette - 7e
30-04 - Baugnies - 4e
08-05 - Ghlin - 1e
15-05 - Grandmetz - 3e
22-05 - Blaton - 5e
29-05 - Ville Pommeroeul - 18e
02-06 - Fraire - opgave (krampen)
12-06 - Anderlues - 28e
18-06 - Warcoing - opgave (krampen)
26-06 - Gages - 7e
21-07 - Escanaffles - 25e
23-07 - Pommeroeul - 2e
07-08 - Ville Pommeroeul - 21e
13-08 - Hensies - 2e
21-08 - Familleureux - 13e
28-08 - Leval Trahegnies - opgave (ziek)
03-09 - Anderlues - 8e
11-09 - Hensies - 3e
18-09 - Châtelineau - 3e
24-09 - Marchin - 7e
01-10 - Blicquy - 35e
08-10 - Callenelle - 13e

............................................................................

UITSLAGEN 2012 - Gert

04-03 - Blaton - 40e
11-03 - Blicquy - opgave (krampen)
17-03 - Brasménil - 13e
24-03 - Callenelle - 23e
31-03 - Gages - 10e
07-04 - Flawinne - opgave (zadel los)
09-04 - Lessines - 34e
15-04 - Chée-Notre-Dame - 3e
12-05 - Mont-St-Aubert - 8e
17-05 - Braffe - 25e
20-05 - Ransart - 2e
28-05 - Blaton - 32e
02-06 - Wiers - 40e
10-06 - Thulin - 8e
16-06 - Anderlues - 2e
23-06 - Pont-à-Celles - 21e
24-06 - Gages - 1e
30-06 - Leval - 5e
08-07 - Thieusies - 8e
15-07 - Grandmetz - 4e
08-08 - Ville Pommeroeul - 50e
12-08 - Seneffe - 1e
15-08 - Ghlin - 34e
18-08 - Lokeren - 11e
25-08 - Mettet - 8e
01-09 - Anderlues - 9e
05-09 - Piste Ans - 3e
09-09 - Mons-Crotteux - 8e
16-09 - Châtelineau - 4e
22-09 - Fraire - 17e
29-09 - Blaton - 32e

............................................................................

UITSLAGEN 2013 - Gert

09-03 - Braives - 26e
17-03 - Hanzinelle - 7e
30-03 - Werm - 36e
01-04 - Oret - 6e
07-04 - Ghlin - 45e
13-04 - Ville Pommeroeul - /
20-04 - Brugelette - 12e
27-04 - Bernissart - 60e
18-05 - Mont-St-Aubert - 4e
20-05 - Grâce-Hollogne - 3e
26-05 - Gosselies - 5e
09-06 - Dikkelvenne - 5e
15-06 - Anderlues - 12e
18-06 - Romsée - 7e
22-06 - Naast - 35e
29-06 - Emptinne - 3e
06-07 - Welkenraedt - 12e
07-07 - Ghlin - 8e
13-07 - Seneffe - 27e
21-07 - Grandmetz - 5e
28-07 - Gaurain - 1e
05-08 - Grâce-Hollogne - 7e
11-08 - Seneffe - 3e
15-08 - Ghlin - 50e
21-08 - Alleur - 3e
25-08 - Mettet - 7e
27-08 - José - 7e
31-08 - Walhain - 14e
08-09 - Borgloon - 4e
15-09 - Châtelineau - 10e
22-09 - Carnières - 6e
28-09 - Blaton - 60e
06-10 - Porcheresse -
12-10 - Callenelle -


............................................................................

Mooiste uitslagen - Koen - 2009:

10e in Ans - Alleur

6e plaats in criterium Hageland&Haspengouw
10e plaats in criterium op piste (Alleur)

Podiumuitslagen - Gert - 2009:

1e in Hensies
2e in Ans - Alleur
           * Zilveren medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 
3e in Rochefort
3e in Chaumont-Gistoux

19e plaats in de eindstand ECW
2e plaats in criterium op piste (Alleur-Rochefort)
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2010:

1e in Bellecourt
2e in Familleureux
2e in Ghlin
3e in Fraire
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2011:

1e in Ghlin
2e in Pommeroeul
2e in Hensies
3e in Grandmetz
3e in Hensies
3e in Châtelineau
..............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2012:

1e in Gages
1e in Seneffe

2e in Ransart
2e in Anderlues
3e in Chée-Notre-Dame
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 

Podiumuitslagen - Gert - 2013:

1e in Gaurain
..
3e in Grâce-Hollogne
3e in Emptinne
3e in Seneffe
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste


Foto
Agenda

Volgende wedstrijden:

Inhoud blog
  • Gert wint in Gaurain!
  • Nieuw podium in Emptinne - 29.06.2013
  • 1e podium van het seizoen
  • Op naar wat komen moet!
  • Zoeken met Google


    Wielerblog van Koen en Gert Deno
    Wielersite, verhalen en bedenkingen bij de avonturen van 2 renners, de ene jong, de andere al wat ouder.
    --- Give it 100% or give it up ---
    25-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk de eerste overwinning!

    Eerste overwinning van 2012 in Gages !

    Foto's volgen.

    25-06-2012 om 10:58 geschreven door Koen en Gert  


    20-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gert Deno weer 2e !?
    Anderlues is geen gemakkelijk parcours, een  “stadsomloop avant  la letter “. In deze heuvelige buurgemeente van Charleroi, maken herstelde wegen, vele bochten en druk verkeer, ja in Wallonië is het niet evident een omloop verkeersvrij te houden, de koers behoorlijk lastig en de regen maakte de koers extra gevaarlijk, wellicht vandaar de blitzstart van S.Bourgeois , die met dit maneuver meteen de kloof dicht reed naar de eerder gestarte A-renners, al zouden sommigen een weg-ver-korting hebben gezien tijdens deze aanvangsronde. Feit is dat betrokkene al op rozen zat na 1 ronde… hij hoefde immers deze “snellere” renners maar te volgen om als primus van de Masters B te eindigen, en zo geschiedde…

    In het peloton van deze B-renners werd er ondertussen hard gekoerst, en hierbij liet ook Gert zich niet onbetuigd. Half-koers raakten 4 renners voorop, met oa Gert, Olivier Ledecq en hardrijder Georges Hauterat. Met een voorsprong van 1 min gingen ze de laatste ronde in, en het was Gert die alleen toekwam… helaas slechts voor de 2de plaats.
    Met enkele zware (gelijkaardige) koersen voor de boeg is het optimisme bij zijn supporters groot… het moet, en zal er eens van komen, de zegebloemen zijn dichtbij.

    JM


    Bron: www.wielrenneninleuven.be

    20-06-2012 om 10:08 geschreven door Koen en Gert  


    22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ransart, 20 mei 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gert Deno , 2de in Ransart, en er zat meer in.

     Bij meer dan 20 ° C leek het een aangename koers-zondag te worden daar in Ransart, een deelgemeente van Charleroi. En vermits de eindstreep getrokken werd aan het einde van een hellende straat verwachten de supporters van Gert veel van deze koers. De zon was niet lang van de partij, maar maakte plaats voor plaatselijke onweersbuien. Die nattigheid maande aan tot voorzichtigheid in dit dorpscentrum, maar dempte de aanvalslust van Gert zeker niet, en nadat eerst zijn ploegmaat Matteo de aanvalsklok had geluid was het beurt aan Gert, herhaalde malen demarreerde hij op de helling naar de meet, tot er zich uiteindelijk een groepje van 5 vormde. De ploegmaats Matteo en Santeo controleerden het peloton en de voorsprong steeg gestaag naar 2 minuten. Met nog 2 ronden te gaan plaatste Gert zijn ultieme jump, maar hij kreeg helaas een gepatenteerde wieltjeszuiger in zijn wiel die niet beschaamd was om in het zicht van de meet uit Gert’s wiel te komen en te winnen. Toch onthouden we (weer) een sterke prestatie van Gert op een selectief parcours.

    J.M.


    Bron: www.wielrenneninleuven.be

    22-05-2012 om 12:48 geschreven door Koen en Gert  


    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blicquy, 11 maart 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De 2de wedstrijd van Gert speelde zich af in Blicquy, op een boogscheut van Aubechies, waar de gallo-romeinen heel wat herinneringen achterlieten aan voorhistorische tijden. Het parcours van de wedstrijd was dan ook navenant; smalle  en kronkelende wegen, die de talrijk opgekomen Masters verplichtten om zeer oplettend te fietsen. Ontsnappingspogingen waren dan ook ware zelfmoordpogingen, toch in het begin van de koers. De clubgenoten van Team Seneffois fietsten afwisselend vooraan en controleerden mee de wedstrijd, zoals het hoort. Verstandig bleef Gert afzijdig tijdens de 1ste helft van de wedstrijd, daarna duurde het even om vooraan in het grote peloton te geraken. Plots kregen zijn supporters een vreemd verzoek: ...om de reflex-spray aan te geven ! Zoon Koen deed dat perfect, maar toch bleef de onzekerheid omtrent de oorzaak van deze vraag. Een ronde verder meenden we gerustgesteld te zijn, want Gert was zowaar ontsnapt met 3 sterke renners, op enkele ronden van het einde leek dit de goeie ontsnapping. Helaas de volgende ronde moest Gert verkrampt de wedstrijd verlaten, een mooie ereplaats ging verloren, juist nu de ploeg zich zo opgemerkt had getoond.

    Jos Meersmans



    Bron:   www.wielrenneninleuven.be

    12-03-2012 om 12:33 geschreven door Koen en Gert  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blaton, 4 maart 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het seizoen van Gert Deno startte met een koers in Blaton. De Masters zijn weer talrijk opgekomen dit jaar, en blijkbaar allemaal goed in vorm. Dat blijkt uit de talrijke vruchteloze ontsnappingspogingen op dit parcours met een lage moeilijkheidsgraad. Ook de poging van Gert, om samen met een medevluchter iets na halfkoers het hazenpad te kiezen, mislukt. Maar als ze ingelopen worden gaat Erwin Bollen, de latere winnaar, er krachtig van door met enkele medevluchters, 1 ronde later duldt Erwin nog slechts het gezelschap van Nico Ledeque die hij gemakkelijk in de spurt klopt. Gert eindigt in het peloton maar mag  terugblikken op een mooie koers, hij is klaar voor een mooi seizoen.

    JM



    Bron: www.wielrenneninleuven.be

    12-03-2012 om 12:31 geschreven door Koen en Gert  


    24-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Team Seneffois 2012




    24-02-2012 om 10:43 geschreven door Koen en Gert  


    23-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moet er nog zand zijn?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het heeft geen zin om het in de ogen van de tegenstanders te gooien en nog minder in m'n eigen ogen; zand moet gewoon blijven liggen. Het komt erop neer dat de conditie nog niet optimaal is, misschien net genoeg om er de competitie mee te hervatten.
     
    Na een voorbereiding die rustig en volgens planning begon, was het goeie fietsgevoel voor de rest van de winter ver te zoeken. Trainen op de juiste manier was niet altijd mogelijk door allerlei beslommeringen eigen aan een steeds drukker wordende job en een gevuld gezinsleven. Maar dit hoeft geen excuus te zijn; waarschijnlijk vertoeft het merendeel van mijn toekomstige tegenstanders in hetzelfde geval.
    Je probeert dan wel te anticiperen, voldoende rust in te bouwen, voldoende te variëren, ... maar de twijfels blijven en/of worden soms groter. Blijft dan over om af en toe een testje te doen.
    Tijdens de enkele groepstrainingen met mijn nieuwe ploegmaats van Team Seneffois bleek dat de conditie was wat ze moest zijn op dat moment van het jaar. Geen reden dus om ongerust te zijn maar blijkbaar zit die ongerustheid er bij mij ingebakken en komt die ook elk jaar weer tot uiting. Er kan dan niet weerstaan worden aan het vergelijken van de trainingsgegevens met deze van vorige jaren, aan het doorvoeren van kleine aanpassingen aan de trainingsmethodes, .... kortom, aan vanalles en nog wat.
    Tot dan de maand februari aanbreekt en het tijd is om de balans op te maken en met de neus op feiten gedrukt te worden: waar sta ik nu effectief, wat kan ik betekenen in een peloton en wanneer begin ik mijn wedstrijdseizoen?
     
    Op deze vragen is er nu een min of meer duidelijk antwoord. Na een doorgedreven training op het Circuit van Zolder en het aldaar koersen/trainen tegen de veelal jongere garde is er toch enige geruststelling over de huidige conditie: ze mag er zijn. Natuurlijk zal het wel weer enige wedstrijden duren alvorens het ritme weer in de benen zit maar bang voor de wedstrijden moet ik niet zijn.
    Eens het ritme te pakken, blijft het nog finetunen en dan mag het seizoen weer z'n gang gaan.
     
    Dit jaar zal het ook met nieuw ijzer (carbon) tussen de benen zijn in samengaan met een electronische Shimano Di2-groep. Maar boven alles blijft de beschikking over een sterk stel benen de hoofdzaak. En daar blijven we naarstig aan werken.
     
    Tot de volgende!
     

    23-02-2012 om 15:21 geschreven door Koen en Gert  


    11-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussenbalans
    Nu de feestdagen eindelijk weer achter de rug zijn, de winter toch nog zijn zachtere kant toont, kunnen we al een eerste balans opmaken van de voorbije voorbereidingsperiode. Wat mezelf betreft, kom ik bijna aan het einde van de 2e voorbereidingsperiode. Een volledige wintervoorbereiding is voor mij ingedeeld in 3 voorbereidingsfases. Elke cyclus duurt 6 weken en bestaat uit verschillende trainingsvormen.
    Ik kan stellen dat de funderingen liggen, de opbouw tot de eerste verdieping staat er, de steigers staan nu klaar voor de bovenverdieping, daarna kunnen de dakwerken starten. Maar dan geeft de kalender al ruimschoots maart aan.
     
    De tussentijdse balans neigt eerder positief. Door de medewerking van de weergoden is het al geruime tijd aangenamer trainen dan we bij vorige winters gewoon waren. Het was dus zaak om de basis zo ruim en goed mogelijk op te bouwen. Dat is in elk geval gelukt.
    Een eerste conditietest in de testruimte bij Karel Pardaens, begin december (www.backtobasicsinsports.com) leek te wijzen op nog sluimerende vermoeidheid van het lichaam. De weken die daarop volgden werden dan iets anders ingedeeld dan eerst voorzien en dat met een goed resultaat. Ondertussen blijft het zaak om de goeie balans te vinden (èn aan te houden) tussen rust en activiteit. Ik moet toegeven dat het hoofd soms (veel) meer wil dan de benen kunnen afleveren. Het feit dat we uiteindelijk gewoon mens zijn, en dus onderhevig aan ouderdom en andere invloeden van buitenaf heeft zijn weerslag op de geleverde prestaties. 
    Situaties op het werk, gebeurtenissen uit het dagelijkse leven, soms te korte nachtrust, ....... het heeft allemaal invloed op de uiteindelijke resultaten.
     
    Na de voorbije 10 trainingsweken kon ik concluderen dat alles volgens plan verliep, de laatste paar weken bevind ik me echter in een soort niemandsland; het ècht goeie gevoel is er niet. En als sportman zoek je toch altijd naar bevestiging, naar enkele cliffhangers waaruit je kan opmaken dat het wel snor zit. En die lijken me ineens iets verder weg dan gehoopt. Niks alarmerend maar het doet je altijd maar weer twijfelen. Na al die jaren weet ik ook wel dat dit voor niks nodig is en toch laat je je daar nog steeds aan vangen. Natuurlijk heeft het ook iets te maken met het gegeven dat je als wielrenner altijd alleen op weg bent; er is dus niet onmiddellijk een referentiepunt voorhanden. Vanaf het moment dat de wedstrijden eraan komen, verandert dat natuurlijk meteen.
     
    Ik denk dat het momenteel wat met vermoeidheid te maken heeft. Hoe dan ook, de basis die er momenteel is, zal niet zo snel verdwijnen. En misschien krijgen we nog een late winterprik en zit er wel een 'geforceerde' rustperiode aan te komen.
    In elk geval: het gaat momenteel goed maar het supergevoel is er nog lang niet. Laat ons zeggen dat de conditie redelijk is, misschien zelfs zo goed als ze zou moeten zijn in deze periode van het jaar. Maar het zou iets meer mogen zijn.
     
    De eerste wedstrijd is voorzien voor 4 maart. Als de weersomstandigheden het tenminste toelaten.

    Binnenkort meer nieuws over de nieuwe kledij, de persvoorstelling en de kalender. Met foto's!

    11-01-2012 om 10:22 geschreven door Koen en Gert  


    28-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig 2012
    Wij wensen al onze supporters, sympathisanten en sponsors het allerbeste voor het nieuwe jaar 2012 !

    28-12-2011 om 17:55 geschreven door Koen en Gert  


    17-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stockopruiming bij GARAGE VANDERBORGHT !!
    Stockopruiming bij GARAGE VANDERBORGHT

    Deze maand kortingen tot 50% op alle 2e hands en bijna-nieuw wagens !

    Wees er snel bij en geniet van deze actie.

    www.garage-vanderborght.be

    17-12-2011 om 19:51 geschreven door Koen en Gert  


    21-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerseizoen 2011

    Bij de afsluiting van het voorbije wielerseizoen hou ik eraan om enkele mensen te bedanken.

     

    Allereerst een hartelijk woord van dank aan onze sponsor; een familiebedrijf in volle expansie, een bedrijf dat zijn slogan ook waarmaakt. Inderdaad, vanaf begin 2011 mochten wij rekenen op de logistieke steun van Garage Vanderborght, een partner in kwaliteit en service (www.garage-vanderborght.be). Dankzij Els en Jurgen Vanderborght en hun ploeg straalde ons eigen team echte professionaliteit uit. Piekfijn uitgedost vanaf de eerste wedstrijden konden we rekenen op bewonderende ogen. Dit alleen al gaf de nodige stimulans om er elke keer weer tegenaan te gaan. Bedankt voor jullie hulp en hopelijk kunnen we rekenen op een verdere samenwerking in 2012.

     

    De voorbereiding en het verloop van de wedstrijden hangt (uiteraard) in grote mate af van de conditionele paraatheid van de renner(s) in kwestie. Dit vraagt echter ook heel wat opoffering van de directe omgeving en heeft het ganse jaar door, winter en zomer een impact op het familieleven.

    Zowel Koen als ikzelf hebben het immense geluk te kunnen rekenen op een geweldige, respectievelijk moeder en echtgenote. Iemand die ons bijstaat in de onvermijdelijke mindere momenten van de wintervoorbereiding of het eigenlijke wielerseizoen, iemand die ons aanzet en aanmoedigd, die er is met een luisterend oor om alweer eens onze frustaties na een of andere wedstrijd aan te horen, iemand die zorgt dat onze buikjes na de geleverde prestaties gevuld raken en dat de moegetergde spieren weer voorzien worden van snelle energie. Degene die ons vervloekt wanneer we weer eens volop lawaai maken – in de woonkamer ! – met die vermaledijde “rollen” wanneer het weer te slecht is om buiten te trainen , diezelfde persoon staat ons enkele weken later aan te moedigen langs de kant van de weg. Het is mede door haar en haar medeleven hierin dat het voorbije seizoen een succes te noemen is.

     

    Niet minder belangrijk zijn degenen die elke keer weer mee in de vuurlinie stonden en er bijna elke wedstrijd bij waren. Zij die elke keer de zenuwachtigheid vóór de komende wedstrijd meemaakten, die klaar stonden met de eerste aanmoedigingen vanaf de startlijn, die de tussentijden doorgaven en zorgden voor de nodige dranktoevoer en het aangeven van de drinkbussen, en die ook op de eerste rij stonden voor het aanhoren van de eerste gevoelens van geluk, pijn, frustratie, ….. na de wedstrijden. Ik haalde het al aan, zij waren er bijna (!) altijd. Wanneer waren ze er dan niet? Wel, bij de enige overwinning die ik dit jaar op het palmares mocht bijschrijven …… Wat had ik ze er dan graag bijgehad! Want dit moment de gloire had ik heel graag samen met hen gedeeld. Niet getreurd, volgend jaar zorgen we voor meer! Duizend keer bedankt, mama en Jos.

     

     

    Nog een welgemeende ‘dank u’ is er ook voor enkele personen die eveneens hun rol gespeeld hebben in de loop van het voorbije seizoen;

     

    -         mijn kinesist/masseur Thomas stond elke maandag na een koersweekend klaar voor de verkwikkende behandeling van de benen waardoor er ’s anderendaags weer voluit getraind kon worden. Thomas, bedankt voor de doeltreffende behandelingen.

     

    -         onze mecanicien en fietsenleverancier, David Craninx. Bij momenten van dringende ingrepen aan onze fietsen of voor het bijstellen van onze koerspaarden vond hij steeds wel een gaatje in zijn drukke agenda. Bedankt! En – primeur! - volgend seizoen zal er een nieuw paardje in de stal komen te staan.

     

    -         vooraleer er mooie resultaten op het palmares terecht komen, moet het van A tot Z goed zitten, en dat mag je letterlijk nemen. Daarom gingen Koen en ik in de loop van de maand maart te rade bij Fit-Concept te Bonheiden (www.fit-concept.be) waar onze fietspositie onder de loep genomen werd. Jan Engels zorgde voor de nodige (en in mijn geval verregaande) aanpassingen en werd hiermee een sleutelfiguur in het mooie wielerverhaal dat in 2011 geschreven werd.

     

    -         de supporters die her en der bij de verschillende koersen opdoken en die zorgden voor de nodige aanmoedigingen, voor de rake reacties op deze site en voor de bemoedigende woorden na weer een kampioenschap dat desastreus afliep (dè ontgoochelingen van 2011).

     

    -         mijn ploegmaats van het Truval Cycling Team; een team dat in 2012 zal verder gaan zonder mij. Nooit waren er problemen of discussies, de enkele keren die we konden aanzetten in dezelfde wedstrijden waren steeds een plezier. Ik wens jullie het allerbeste voor het volgende seizoen.

     

    -         allen die ik zou vergeten op te noemen zijn, degenen die af en toe eens een kijkje namen op deze blog om een stand van zaken te vernemen, zij die ons van ver volgden, …… allen bedankt en hopelijk kunnen we ook in 2012 op jullie rekenen.

     

     

    Ik haalde het al aan in de vorige alinea; volgend seizoen zal ik andere kleuren verdedigen. Het Team Seneffois is een semi-professioneel gestructureerd team met een uitbouw die het beste doet verhopen. Een kleine maar gemotiveerde ploeg, kledij van de beste kwaliteit, een degelijke omkadering en een wagenpark voor de begeleiding tijdens collectieve trainingen en wedstrijden, …. En dit enkel voor een 10-tal renners Master A en B. Het kan enkel maar meer motiverend werken. Op bijgaande foto een impressie van uitrusting van huidig en volgend seizoen.

     

    De doelstellingen voor het volgende seizoen en voor mezelf zullen grotendeels ongewijzigd blijven: een regelmatig seizoen rijden, zolang en zoveel mogelijk meedingen naar een overwinning en - als het kan – een hand uitreiken naar een trui. Het moet gezegd, dit jaar heb ik elke keer gefaald bij elk kampioenschap. Soms door eigen schuld (te gulzig toeleven naar Europees en Belgisch kampioenschap), een enkele keer zaten de omstandigheden niet mee (ziekte bij het Wereldkampioenschap). Daarom; 2011 was vruchtbaar, 2012 kan nog beter. Daar geloof ik in en daar ben ik nu al mee bezig.

     

    Momenteel heeft het rusten de bovenhand, vanaf 31 oktober verandert dit en begint de opbouw naar 2012.

    Degenen die de resultaten in de kranten en onze avonturen geregeld volgden op onze blog hebben het zeker gemerkt. Van een wielerseizoen van Koen is er dit jaar niet veel in huis gekomen. Hier zijn enkele redenen voor aan te halen.

     

    Door de fysieke achterstand (groei) had Koen het al zeer moeilijk om zijn eerste jaar bij de nieuwelingen op een deftige wijze mee te maken. We kozen er dan ook voor om de competitie te laten voor wat het was en om het ‘fietsen’ te verkiezen boven het ‘trainen’. De aankoop van een crossfiets was met de bedoeling om eventueel een crosswinter in te lassen. Qua zwaartegraad niet te onderschatten maar ondertussen zou Koen alweer een jaartje ouder en sterker zijn.

    De liefde voor de wielersport verdween niet maar – niet onbelangrijk - de zin om te trainen was niet meer wat het was. Aangezien de wielrenner niet zonder de bijna dagelijkse trainingsarbeid kan, werd 2011 een jaar zonder sportprestaties op de fiets. Deze kwam uiteindelijk amper van stal.

     

    Koen heeft het plan om te koersen echter nog niet helemaal laten varen maar het zal nog niet voor direct zijn. Hopelijk wordt het koersbeestje in hem op een dag weer wakker gemaakt en maken we er terug werk van. Ondertussen blijft Koen maar centimeters langer worden en is hij, sinds hij de fiets meer aan de kant liet bijna zo groot geworden als zijn vader. Alleen de kilo’s (lees: spieren) volgen nog niet.

    Ik hoop dat er ooit nog een moment komt dat vader en zoon samen aan de start van een wedstrijd staan. En dat de vader het moet afleggen tegen de zoon. Want, al is het er nog niet uitgekomen, het is mijn stellige overtuiging dat het zoontje intrinsiek over meer kwaliteit en talent beschikt dan de vader. Aan hem om het te bewijzen.

     

    Zoals altijd kunnen jullie onze avonturen volgen via onze blog. Op tijd en stond worden jullie ingelicht over de vorderingen in de wintervoorbereiding en over de aanloop naar het nieuwe seizoen.

    Indien jullie graag geïnformeerd worden telkens er een nieuw bericht op de blog verschijnt, moet je enkel je email-adres achterlaten op de mailinglijst (helemaal bovenaan op de rechterkant van de blog.

     

    Ik hoop op jullie te mogen rekenen in 2012 en wil iedereen nog een danken voor al het mooie van het voorbije wielerjaar. Bedankt!

     

     

    Overzicht uitslagen 2011

     

    1 overwinning te Ghlin

     

    2x  2e plaats

     

    3x  3e plaats

     

    Op 28 wedstrijden werd er 14x een top 10-plaats behaald en 5x eindigde ik in de top 20.

    Bijlagen:
    Gert - Callenelle2011-5.JPG (7.9 MB)   

    21-10-2011 om 15:25 geschreven door Koen en Gert  


    11-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes van 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Zaterdag 1 oktober 2011 - Blicquy
     
    Vandaag kunnen we wel spreken van een echte nazomer. Een temperatuur van 29 graden ...... aangenaam om in te zonnen, zwaar om in te koersen.
    Een koers waar weinig over te vertellen valt. Gereden op een omloop van amper 4 kilometer, het risico om samen te vallen met een groep A-renners is dus niet denkbeeldig. Maar niks van dit alles. Er werd gestart aan een verschrikkelijk tempo. Onmiddellijk reden 2 renners weg en die hebben we niet meer teruggezien vóór de aankomst. Nochtans heeft het bij ons ook niet stilgelegen. Geen enkele ontsnapping lukte, hoeveel er ook aan de boom geschud werd, niemand raakte nog weg. Aangezien mijn beperkte capaciteiten om een groepssprint naar mijn hand te zetten, werkte ik liever voor een collega die nog enkele punten kon gebruiken om zijn eindklassement voor de 'challenge' veilig te stellen. Dus probeerde ik de laatste 3 km om alles op het lint te trekken om hem zo in ideale positie aan de sprint te laten beginnen. Bij het uitbollen kwam ik zelf uit op een 35e plaats op 43. Maar met de goeie conditie en met de laatste greintjes 'moral' moet het volgende week nog wel goed gaan in de laatste wedstrijd van 2011.
     
     
    Zaterdag 8 oktober 2011 - Callenelle
     
    Oktobermaand, een grillige maand op gebied van weerberichten en temperaturen. Wat gisteren aangekondigd werd, is daarom vandaag niet meer waar. Waar we vorige week nog 29 graden haalden, was er deze keer amper de helft voorzien voor de sluitingsprijs in Callenelle.
    Oktober is traditioneel ook de maand van de transferbedrijvigheid in het wielrennen. Volgend jaar zal ik uitkomen voor het Team Seneffois, de laatste wedstrijd van dit jaar reed ik voor de gelegenheid ook al in de trui van mijn nieuwe team.
     
    De motivatie om te trainen was de laatste dagen al drastisch afgenomen, deze om te koersen was nog intact. Het plan: goed opwarmen en er daarna duchtig de pees opleggen. Kijken wie het nog kon opbrengen om tot het gaatje voluit te gaan.
    Dus, start gegeven en direct op de grote plateau. Zo reed ik 10 kilometer alleen voor de groep, daarna kreeg ik gezelschap van Stijn Pitschon waarna we als duo ook nog een kleine 10 kilometer voor de groep uitbleven. Een groep die op een langgerekt lint reed. Geeft een machtig gevoel als je een gans peloton zo in de weer ziet om je proberen terug te halen.
     
    Uiteraard kon het verhaal niet blijven duren, met 2 man was echt wel te weinig.
    Zelf moest ik dan een paar ronden recupereren achteraan in het peloton. Maar niemand kreeg vooraan onmiddellijk de vrijheid. Uiteindelijk reden er 5 man vooruit, waarna o.a. Jef Devits en ikzelf probeerden om het gaatje zo klein mogelijk te houden. Jammer genoeg voelde (weer) niet iedereen zich geroepen om een deel van het werk te doen. Door het beukwerk bleven we uiteindelijk met 8 man over. We naderden dan nog tot op 100 meter van de koplopers maar degenen die speculeerden dat ik het gat zou dichten, kwamen bedrogen uit.
    De 5 bleven weg en wij mochten het onder ons uitmaken voor de 6e plaats. Ikzelf zag liever een werker de sprint winnen en reed dan ook voluit om Jef Devits in een goeie positie te loodsen voor de spurt. Maar hij had onderweg ook zijn deel gedaan en moest uiteindelijk nog een paar profiteurs laten voorgaan. Zelf bracht het mij een 13e plaats op van 51 vertrekkers.
     
    Het seizoen zit erop. De conditie is nog uitstekend maar op mentaal gebied is het bobijntje af. De zin om te trainen is stilaan aan het wegebben bij het vallen van de bladeren, de neergutsende regen en de harde wind. Nu komen er minimum 2 weken zonder fiets (tijd voor het grote onderhoud), misschien zelfs 3. Daarna gevarieerde 'bezigheden', het opladen van de batterijen en dan kunnen we stilaan denken aan 2012. Maar dat is momenteel nog veraf. Laat ons eerst een beetje genieten van de rust en de kalmte zonder fiets. De dagen zullen er even anders uitzien .....!
     
    Tot binnenkort!

    Bijlagen:
    Gert - Callenelle2011-1.jpg (170.3 KB)   
    Gert - Callenelle2011-2.jpg (77.8 KB)   
    Gert - Callenelle2011-3.jpg (93.7 KB)   
    Gert - Callenelle2011-4.jpg (95.6 KB)   
    Jef - Gert - Callenelle.jpg (164.7 KB)   
    Jef - Gert - Callenelle2.jpg (176.9 KB)   

    11-10-2011 om 00:00 geschreven door Koen en Gert  


    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dichte ereplaatsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    zondag 18 september - Châtelineau
     
    Gisteren nog bijna 30 graden, vandaag amper de helft .... in België is alles mogelijk. Een mooi pelotonnetje voor een heel mooie omloop, ware het niet dat het wegdek er weer erbarmelijk bij lag. Putten, gaten, spleten, .... een heel gamma aan rijkelijke versierselen in het asfalt. Maar mooi golvend terrein.
     
    Na de gebruikelijke schermutselingen bij het wedstrijdbegin slaagden 2 concurrenten erin om weg te rijden. Er werd blijkbaar op gerekend dat ik wel het nodige zou doen om te achtervolgen maar dat zinde me niet zo. Ik probeerde maar een 20-tal bleef in mijn wiel hangen. Hierop stopte ik de inspanning en liet iedereen weer terugkomen. Net op het moment dat de tweede groep achteraan aansloot, zette ik aan en probeerde het maar alleen.
    Ik kon wegrijden van de groep en haalde tot anderhalve minuut voorsprong. Jammer genoeg kwam ik ook niet dichter dan 40 à 50 seconden op de koplopers. Een echte chasse-patate dus. Maar ik voelde me sterk genoeg om dit lang vol te houden en reed de rest van de wedstrijd dan ook alleen; goed voor meer dan 50 kilometer individuele tijdrit .....
     
    De 2 koplopers waren wel gaan vliegen en kregen gezelschap van een derde man die, volgens verschillende toeschouwers een binnenweg genomen had. Mijn behaalde 4e plaats is dan eigenlijk een 3e. Meer tevreden dan met deze uitslag ben ik nog met het feit dat de conditie nog uitstekend is.
     
     
     
    zaterdag 24 september - Marchin
     
    Door onverwachte problemen met een wegverzakking werd de geplande wedstrijd in Callenelle afgelast. Daardoor kon ik nog eens gaan rijden bij de vrienden uit het Luikse in de ECW. Doordat ik hier geen vergunninghouder meer ben, mocht ik het schandalige bedrag van 13 € (zonder teruggave!) op tafel leggen voor een dagvergunning. Om dit bedrag terug te verdienen zou ik al bij de eerste 5 moeten eindigen.
     
    Het parcours is mooi en licht lopend met op 300 meter van de finish een helling van 200 meter lang aan 10%. Het is hier elk jaar heel simpel: de ganse koers afwachten en proberen een gat te slaan bij de laatste beklimming ofwel wordt het daar een langgerekte sprint. En net dat laatste probeer ik steeds te vermijden.
     
    Het lukte ons om met een groep van een 15 man sterk weg te rijden. Maar doordat niet iedereen er even goed in geloofde werden we op 20 kilometer van het einde weer opgeslorpt. Tot de laatste ronde bleef alles bij mekaar maar een paar enkelingen kon toch nog ontsnappen. Op een bepaald moment kon in ook wegspringen met in mijn wiel nog iemand. Toen een kilometer later ook nog een ploegmaat (èn sprinter) mee kwam, wist ik wat me te doen stond. Voluit rijden, mijn ploegmaat aan de voet van de laatste helling lanceren en zien om zelf op een deftig tempo boven te rijden. En zonder kleerscheuren de finish halen. Dat lukte ook met als resultaat dat Stefaan Lintermans 4e werd en ik enkele plaatsen verder, met een 10-tal seconden voorsprong op het peloton nog kon 7e eindigen.

    Bijlagen:
    Gert - Châtelineau2011-2a.JPG (349.3 KB)   

    27-09-2011 om 12:30 geschreven door Koen en Gert  


    12-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nat en fris
    2 km heeft het geduurd alvorens de koers in een beslissende plooi viel. Ik was nog rustig aan het praten achteraan het peloton toen ik in de gaten kreeg dat er al een 5-tal een paar honderd meter voorsprong had genomen. Ik had maar net de tijd om een korte inventaris te maken van welke kalibers er mee waren om dan te beslissen om het gat proberen toe te rijden. En ik was de laatste die dit deed. In constant regenweer en amper 18°C zou het prettig koersen worden.
     
    We waren dus vertrokken met 6 en zouden met onze snelheid snel bij de voor ons gestarte (1 minuut) A-renners aanpikken. Dit was in een half uur beklonken, met een gemiddelde van 42 km/u in regen en wind en op lange rechte stukken parcours. Toen ik even de tijd nam om te recupereren, vond onze kompaan, Jef Devits er niet beter op om opnieuw aan de boom te gaan schudden. Na enkele pogingen lukte hij erin om met een klein groepje A's weg te raken. Ik reageerde niet omdat ik het gevoel had dat mij dat misschien wel zuur zou opbreken. We hadden al 'volle gas' aan de koers begonnen en aan dat tempo leek het voor mij onmogelijk om een ganse koers vol te maken. Alleen een Devits in supervorm zou dit kunnen. En mijn medevluchters dachten er blijkbaar ook zo over want niet kon/wou reageren.
     
    Uiteindelijk zou het dus op een linke spurt uitdraaien. Een medevluchter, Jean-Pierre Hustin ( heeft op deze blog nog al eens zijn opwachting gemaakt, zie verslag van Pommeroeul) had namelijk bij de overblijvende A's nog 2 ploegmaats zitten. Hoezeer ik ook zou proberen om de laatste kilometers te ontsnappen om zo een sprint te ontlopen, ze zouden me komen terughalen. Er zat dus niet veel anders op dan te spurten. Doordat er de voorlaatste ronde nog een collega B wegreed en ik weigerde om het gat dicht te rijden, zou het echter maar voor de 3e plaats zijn.
    Maar ik voelde me nog redelijk goed en wou gerust sprinten; ik had namelijk nog een openstaande rekening te vereffenen met de heer Hustin.
    Zoals verwacht werd hij gelanceerd door zijn ploegmaat van de jongere A's. Zoals ik had gehoopt begin hij zijn sprint door van ver aan te zetten. Dat liet natuurlijk de deur open om hem nog te remonteren doordat ik me wel goed voelde. Het eerste moment liep hij een tiental meter uit maar ik kwam redelijk makelijk in het wiel en ging er vlot over. Revanche is binnen en zaak 'Pommeroeul' afgesloten. Ik haalde dus weer het podium met een 3e plaats. Deze conditie zou ik nog een paar weken moeten kunnen volhouden om het seizoen dan met een goed gevoel af te sluiten.




    12-09-2011 om 11:35 geschreven door Koen en Gert  


    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed hersteld
    Over de toestand van het Belgische wegdek kan je veel zeggen. Maar dat het over het algemeen in slechte staat bevindt, is duidelijk. De straten waar we zaterdag mochten koersen zaten ook vol gaten en putten, sommige gedicht met een slechte kwaliteitsasfalt, eigenlijk zo'n beetje op de manier waarop dit land aan elkaar hangt: met haken en ogen.
     
    Mijn bedoeling was tweeledig: kijken hoe het lichaam reageert na de ziekte en het slechte WK van vorige week en met de vaste wil om dit te doen op een plaatsje midden het peloton, zonder zelf teveel initiatief te tonen. Ja, de schrik voor de krampen zat er diep in.
    Kwam er nog bij dat de temperatuur 30°C bedroeg. Prachtige temperaturen voor een namiddagje in een zetel in de zon, iets minder om bijna 2 uur gek te doen op de fiets.
     
    Deze temperatuur, gecombineerd met een omloop waar geen vlakke meter in terug te vinden was, maakte dat het een zware wedstrijd zou worden. 10 kilometer verliep alles goed, ik zat rustig achteraan in het peloton, de benen voelden goed aan. En dan begon het vooraan te bewegen. Er kwam lichte afscheiding waarbij de beteren betrokken waren.
    Aangezien ik me toch goed voelde, kon ik evengoed mee vooraan gaan rijden. Dus op één van de hellingen toch vol gas geven en boven de aansluiting vinden. En weg waren we met 9 man.
     
    Ondanks het feit dat niet iedereen evenveel kopwerk deed en dat de samenwerking dus niet optimaal was, bleek onze voorspong pieken tot 3 minuten te vertonen. We hadden dus niet veel meer te vrezen van het peloton. Ook bij ons brak het nog. Er reden 5 renners weg, ik bleef met 3 anderen iets achter. Niet zozeer omdat ik niet probeerde mee te gaan, veeleer de grote schrik voor de krampen, niet onlogisch bij zo'n temperatuur. En het was inderdaad de laatste 10 kilometer voortdurend oppassen bij elke helling en bocht, elke verkeerde beweging zou krampen kunnen veroorzaken. Maar het lukte om de koers vol te maken. Als 8e kwam ik over de lijn.
     
    Het maakt de theorie dat het bij elk kampioenschap misliep door stress wel heel realistisch. Aan de conditie kan het niet liggen, aan de lichamelijke gezondheid ook niet (meer). Met een beetje meeval kan het de laatste 6 weken nog een mooie afsluiter van het seizoen worden.

    05-09-2011 om 12:50 geschreven door Koen en Gert  


    29-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genekt door een brandende ambitie
    Eigenlijk was er nooit twijfel om de wedstrijd van het weekend - het WK ACH in Leval-Trahegnies - te laten vallen maar het ware intelligenter geweest om dit wel te doen.
     
    Ik heb me vooral laten leiden door de ambitie om een hele dichte ereplaats te behalen. Er was/is natuurlijk ook de conditie die opnieuw heel goed is. Allemaal argumenten om er in te geloven. Anderzijds was er de keelpijn en de verschrikkelijke hoest waardoor ik de ganse week slecht sliep (tot ergernis van mijn mede-gezinsleden), slecht recupereerde en die na 5 dagen nog heviger werd terwijl ik het tegendeel verwachtte. Zaterdag verliep het losrijden al bij al redelijk en toen was het 100% zeker dat ik toch zou starten.
     
    De temperatuur was met 18 graden redelijk fris en de kille wind liet het nog koeler aanvoelen. Het parcours was een kampioenschap waard; net 7 kilometer lang, nergens was het echt vlak met als uitschieter een helling van in totaal een goeie kilometer, licht oplopend in het begin en daarna stijgend naar een top van 6%.
     
    Het was zaak om onmiddellijk vooraan te zitten want in het peloton zouden snel gaten vallen.
    Zo kwam het dat we na de eerste ronde al met 3 man vooruit reden. Echter zonder te overdrijven maar toch een goed tempo onderhoudend. Toen al voelde ik dat ik constant op mijn limiet zat te rijden. Ik geloofde echter nog - tegen beter weten in - dat het daarna wel beter zou worden. We werden bijgehaald door een 10-tal concurrenten en de koers was gereden. De voorsprong liep op en het peloton was eraan voor de moeite.
    En toen gebeurde wat ik al langer vreesde en ergens wel voelde aankomen. Ineens was het op, de kramp schoot in de benen en ik geraakte geen poot meer verder. Einde verhaal.
     
    De sluimerende bacteriën eisten hun tol en na een uur was het dus weer voorbij. De mooie ereplaats mocht ik definitef vergeten, een goed resultaat in een kampioenschap is mij dit jaar niet gegund.
    In dit geval ben ik ervan overtuigd dat de krampen te wijten zijn geweest aan de vermoeidheid in de spieren, in combinatie met het absoluut willen presteren en dus onrechtstreeks ook met het overschatten van de fysieke mogelijkheden van deze dag. De voorbereiding was op punt, het parcours lag me uitstekend, alleen was het lichaam geen 100% klaar. En dat heb je nu eenmaal nodig op een dag dat de ambities van elkeen net iets hoger liggen dan op een doordeweekse koers.
     
    Ik kan alleen maar hopen dat ik door de inspanningen van gisteren geen hypotheek gelegd heb op de rest van het seizoen. De komende dagen zullen hiervoor al richtinggevend zijn. De beestjes moeten absoluut volledig uit het lijf zijn voor ik weer aan presteren kan denken. In het beste geval start ik zaterdag gewoon in Anderlues en maak het seizoen vol. In het slechtste geval zet ik met onmiddellijke ingang een punt achter het seizoen. Maar laten we daar nog een paar nachten over slapen.

    29-08-2011 om 10:16 geschreven door Koen en Gert  


    24-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.J -4
    Zondag voelden de benen enorm zwaar aan, uiteraard mede door het zwoele weer. Maar er was blijkbaar ook iets meer aan de hand, namelijk een sluimerende verkoudheid.
    Sinds zaterdag lag mijn ochtendpols ook al een aantal slagen hoger dan gemiddeld, een indicatie dat er iets broeit. En in de loop van zondag was er ook al die irritante hoest.
     
    We zijn nu woensdag en op 4 dagen van het wereldkampioenschap ACH. De hoestbuien zijn er niet minder op geworden en ook het flauwe gevoel in het lichaam is niet verdwenen. Het goeie nieuws is dat ik geen keelpijn heb en dus mag hopen dat het beestje tegen het weekend helemaal verdwenen is. Ik behelp me met vliersiroop en rust. Maandag stond een bezoek aan de kinesist op het programma, gisteren werd rust en vandaag en morgen een uurtje losrijden. Vrijdag opnieuw een deugddoende massage, zaterdag hersteltraining en dan zou alles klaar moeten zijn voor zondag.
     
    De voorbereidingen op de kampioenschappen lopen voor mij blijkbaar systematisch verkeerd tijdens de laatste dagen voor de wedstrijd. Reeds in de maand juni kende ik tegenslag voor de Europese en de Belgische kampioenschappen ACH; ook deze keer dreigt een zomerverkoudheid de goeie orde te komen verstoren. Nochtans wees een bloedonderzoek van 19 augustus op een perfecte balans en dus een prima fysieke conditie.
     

    24-08-2011 om 09:16 geschreven door Koen en Gert  


    22-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loden hitte en lood in de benen
    Waarschijnlijk de meest zwoele dag van het jaar voor de waarschijnlijk mooiste wedstrijd van het ganse circuit.
    Een parcours waar geen meter vlak in terug te vinden is. Voortdurend op en af, geen grote hoogten, geen lange klim maar echt een golvend parcours, op enkele stroken na lopend over brede wegen.
     
    Vorig jaar lukte het mij bijna om hier de hoofdvogel af te schieten, ware het niet dat de concurrenten mij op 50 meter van de aankomst op de nek vielen. Gezien de redelijke conditie was ik gisteren dus ook met ambitie naar Familleureux getrokken.
    Maar ..... jammer genoeg moesten we het doen in omstandigheden die helemaal niet de mijne waren/zijn/zullen worden. Een loden hitte, 30 graden warm, vochtig, .... enfin, een Belgische hitte waarbij ik van bij het opstaan tot 's avonds laat constant vocht verlies langs elke porie van mijn lijf.
    Gelukkig was dit min of meer voorspeld en had ik de ganse week aan vochtopstapeling gedaan, met toevoeging van vitaminen, mineralen, zouten en electrolyten. Maar de schrik voor het Sven Nyssyndroom (compleet met krampen en al) stak toch wel de kop op. Het losrijden voor de wedstrijd lukte van geen kanten, benen ontploften bij de minste inspanning en het moreel zakte met de kilometer.
     
    Om zo snel mogelijk te zien waar ik aan toe was, schudde ik na 5 km al eens aan de boom. Het enige resultaat hiervan was dat het mindere gevoel bevestigd werd en dat het dus beloofde een ganse dag afzien te worden. Ik kroop dus diep in de buik van het 53-koppige peloton met de schrik om weer geconfronteerd te worden met de welbekende krampen. Aanklampen was zowat het enige dat er in zat. Er werd snel gereden maar niemand raakte echt weg.
     
    Gelukkig hield ik de boel van achteren uit redelijk in het oog. Het golvende parcours leende er zich ook toe om het langgerekte peloton van voor tot achter te bekijken, waar je je ook bevond in de groep.
    Op een goeie 20 kilometer van de streep onstond er een breuk in het peloton. De vermoeidheid en de harde zijwind maakte dat de groep nooit tot het einde zou samenblijven. Ik zag het gebeuren en besefte dat ik alles op alles zou moeten zetten om er nog vooraan bij te raken. In een alles of niets-offensief reed ik toch nog in mijn eentje van helemaal achteraan naar de eerste groep. Uiteindelijk bleken we met 13 te zijn. De teerling was geworpen en we zouden het onder ons moeten uitmaken.
     
    Ondertussen voelde ik dat vreemde gevoel van opkomende kramp weer opspelen. Maar het viel al bij al nog heel goed mee en misschien zat er zelfs nog iets in. Op 2 km van het einde verschoot in nog een cartouche. Door het ploegenspel (er zat een ploeg met 4 man in onze groep, terwijl ikzelf nog een ploegmaat mee had) kreeg ik echter iemand in het wiel die niet wou/kon/mocht overnemen. Ik duwde dan ook niet door aangezien mijn ploegmaat Stefaan een gepatendeerde sprinter is. We hadden dus nog een ijzer in het vuur mocht het voor mij niet lukken. Ik probeerde het nog een 2e keer maar deze poging was al voorbij voor ik goed en wel vertrokken was. Het vet was van de soep en de versnelling bleek niets meer voor te stellen. Dan liet ik me maar afzakken om onze sprinter op te halen maar deze verkoos het wiel van een tegenstander om van daaruit de sprint aan te pakken. Een verkeerde keuze want hierdoor liet hij zich volledig insluiten en eindigde 9e. Er zat nochtans meer in als hij gewoon mijn wiel genomen had. Ik was dus meer ontgoocheld door de domme sprint van Stefaan dan door mijn eigen 13e plaats. Gewoon omdat er voor mij echt niet meer inzat en ik het maximum uit deze prestatie gepuurd had.
     
    Hopelijk wordt de temperatuur draaglijker tijdens het WK van volgend weekend. Met het zware parcours (en dito beklimming) staat ons wellicht een heel andere wedstrijd te wachten .....
     

    22-08-2011 om 10:32 geschreven door Koen en Gert  


    16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een podium
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het gekende maar biljartvlakke parcours van 8 kilometer in Hensies het voorbije weekend. Alhoewel zo'n vlakke koers niet echt mijn voorkeur wegdraagt, wist ik hier toch altijd mooie uitslagen bijeen te sprokkelen, gaande van 8e tot zelfs een overwinning.
    De weergoden hadden niet helemaal droog weer voorzien maar al bij al viel het nog redelijk mee met de nattigheid. Nu, mij stoort het nooit echt in wedstrijd.
     
    Van bij het begin volgden de demarrages elkaar op maar zoals verwacht lukte niemand erin om weg te raken. Het was echt gokken om met een goeie vlucht mee te zijn. Maar helaas. De laatste ronde liep er nog een groepje uit maar deze werd uiteindelijk toch ingelopen.
    Toen het even stilviel koos een collega het hazenpad, echter zonder dat ik het gezien had. Ik had namelijk de voorlaatste ronde gebruikt om te recupereren en de laatste om helemaal naar voren op te schuiven. Het opschuiven liep zo vlot dat ik een 10-tal meter uitgelopen was toen ik achterom keek. Hèt sein om dan maar vol door te gaan. En toen kreeg ik de eerdere vluchter in het oog. Te laat om er nog naartoe te rijden zodat ik uiteindelijk op 100 meter strandde, vlak voor een aanstormend peloton (zie foto).
     
    Hiermee kreeg ik meer dan gehoopt aangezien het hier bijna steeds in een groepssprint uitloopt.
    De conditie is nog steeds in stijgende lijn en in volle opbouw om tegen volgende week ten vroegste nog een piek te bereiken. Zonder onverwachte hindernissen (cfr. de krampenhistorie van juni) moet de top er dus zijn tegen het WK van de ACH op 28 augustus.
    Ik beperkte me het voorbije verlengde weekend bewust tot een enkele koers om genoeg rust te hebben. Want op het WK in Leval wacht een loodzwaar parcours (helling van 1,2 km à 6% gemiddeld). Zoveel mogelijk recupereren tijdens de laatste week zal dus hoogst nodig zijn. Tot nu toe loopt alles weer volgens planning, hopelijk kunnen we dat nog een paar weken doortrekken.
     

    16-08-2011 om 13:40 geschreven door Koen en Gert  


    08-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fris en snedig
    Met 56 vertrekkers aan de start op het gekende snelle circuit van Ville Pommeroeul. Een aangename koerstemperatuur van 21 graden maar een strakke wind die op een lang recht stuk van opzij alles op een lint dwingt.

    Er werd vertrokken aan volle snelheid met als gevolg dat het grote peloton A-renners steeds binnen bereik bleef. Na 2 ronden kon een 5-tal aan de haal gaan, een ronde later probeerde Nico Debaes en ikzelf, even later gevolgd door Joel Nicodeme er naartoe te rijden maar wat we ook deden, we raakten geen meter dichter. Met opgeblazen benen werden we opnieuw ingelopen door het peloton.

    Half koers gebeurde dan het onvermijdelijke; we kwamen samen met de A's. Dit alles samen maakte een peloton van meer dan 140 man (85 A's en 56 B's). Dan maar van de nood een deugd maken en achteraan intervalletjes doen:  een gaatje laten vallen en opnieuw dichtrijden. Niet zonder risico met zo'n zijwind want gaten vallen er dan heel snel. Maar wel een goeie training.

    Alles bleef dus de ganse koers samen en liep onvermijdelijk uit op een massasprint. Hierbij moest er de laatste ronde goed gereden worden als je de ganse groep A's voorbij wou zijn (zij moesten nog 3 extra ronden afleggen) en mee wou doen in de voorste gelederen van de B's om te sprinten.

    Op de laatste helling op zo'n 400 m van de finish kwam ik helemaal vooraan en dacht in een goeie positie aan de sprint te beginnen. Maar boven op de helling (brug) viel ik helemaal stil en had niets meer over om nog 200 m te sprinten. Te hard getraind achteraan waarschijnlijk ..... Langs alle kanten werd ik voorbij gereden door gekken die ongeveer hun leven riskeerden voor een omslagje met 3 €. Al uitrijdend eindigde ik 25e van de groep.

    De volgende weken zullen de trainingen meer en meer aangepast worden aan de staat van frisheid. Ik voelde me gisteren redelijk vermoeid en niet helemaal op mijn plooi. De snedigheid is een beetje zoek en dus zal er een wijziging moeten komen in het trainingspatroon. Hier zullen we wel een mouw aan weten te passen om zeker nog de laatste 2 maanden van het seizoen goed door te komen.

    08-08-2011 om 15:17 geschreven door Koen en Gert  



    Koen & Gert Deno are supported by Garage Vanderborght (logistical partner) & Fietsen Craninx (mechanical support)

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Vanaf dat moment krijg je elke keer een mailtje wanneer er een nieuw bericht op dit blog verschijnt. Dankjewel!



    Wil u ons steunen?

    Dankzij enkele fantastische sponsors kunnen we jullie een body/fleece aanbieden ter aanmoediging van onze jongste renner. Stuur even een mailtje met je kledingmaat en voor de prijs van 20 € krijg je een prachtige fleece in de plaats! Dank je!


    Foto

    Laatste commentaren
  • nieuwe seizoen (jos meersmans)
        op Op naar wat komen moet!
  • Gertje, wat doe je nu? (paul)
        op Eindelijk de eerste overwinning!
  • proficiat (paul)
        op Ransart, 20 mei 2012
  • te vroeg om je ongerust te maken (jos)
        op Tussenbalans
  • rustig blijven (jos)
        op J -4
  • Koen en Gert's gastenboek!
  • Anderlu(i)es
  • Dhr
  • Memorial Julie et Melissa
  • BK 08/07: niet gelost en toch 'gejost'
  • Sterke koers

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek. Bedankt!


    Blog als favoriet !

    Interessante links
  • Garage Vanderborght - uw partner in kwaliteit en service
  • Bewegen moet je beleven! Site van triatleet Karel Pardaens
  • Wielerbond ECW
  • Wielerbond ACH
  • Buienkans op korte termijn

    Archief per maand
  • 07-2013
  • 05-2013
  • 01-2013
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs