Inhoud blog
  • Zussen voor altijd - Erica James
  • Lilith - Christoph Marzi
  • Twilight sage - Stephenie Meyer
  • Ik hou van Holleywood - Lindsey Kelk
  • Ik hou van New York - Lindsey Kelk
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over mijzelf
    Ik ben Kirsten
    Ik ben een vrouw en woon in (België) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 01/01/1983 en ben nu dus 41 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lezen, gezelschapspelen, Wii, puzzelen, shoppen.
    Mijn leven als boekenwurm

    04-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste letters...
    Welkom op mijn blog!
    Ik ga proberen om het niet al te saai te laten klinken, maar ik heb nog nooit echt geschreven en weet dus niet of ik over enige talenten beschik!
    Alles is begonnen met een dag vol verveling in het ziekenhuis GHB...en het uitlezen van het zoveelste boek!
    Ik kwam tot de conclusie dat ik mensen wel raad kan geven over welke boeken goed zijn...maar het verhaal ben ik soms kwijt...
    Daarom ging ik op zoek naar een plekje dat als geheugensteuntje kan dienen en dat plekje vond ik hier.
    Ik ga je dus niet lastigvallen met verhalen over mijn dagelijkse leven, maar probeer een goed woordje te formuleren over geniale boeken en hopelijk een reden voor jou om het boek te kopen!
    Veel plezier!!

    04-12-2009 om 18:35 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    17-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zussen voor altijd - Erica James
    Het verhaal:
    Harriet Swift heeft haar leventje perfect op orde: ze is 32, heeft een goede baan, een leuke flat en een nieuwe vriend. Dat verandert in één klap als haar enige zus en hartsvriendin, Felicity, omkomt bij een afschuwelijk ongeluk.
    Als voogd van Felicity's twee jonge kinderen voelt Harriet zich genoodzaakt haar geordende, stadse leventje achter zich te laten.  Ze keert terug naar haar ouderlijk dorp om de hulp van haar ouders in te schakelen. Haar leven wordt nog verder op z'n kop gezet als ze erachter komt dat Felicity meer geheimen had dan ze kon vermoeden.

    Mijn mening:
    Het was een super boek!!! Het bleef tot het einde meer dan spannend...een boek dat je in een ruk wilt uitlezen!!!

    17-10-2010 om 22:31 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lilith - Christoph Marzi
    Het verhaal:
    Centraal in dit avontuur van de verlegen maar dappere Emily Laing, staat de speurtoch naar haar vriendin, de spoorloos verdwenen Aurora Fitzrovia. Tijdens die zoektocht ontdekt Emily dat er, naast het ondergrondse Londen, nog meer ondergrondse steden zijn, en ook daar vertoeven de vreemdste wezens in het donker van de tunnels.

    Mijn mening
    Lilith, het vervolg op Lycidas, is weer even spannend en tof geschreven als de voorganger. Voor wie echt van fantasy houdt is deze triologie een aanrader. Het boek is best raar geschreven en je moet ook je aandacht erbij houden omdat er veel ongebruikelijke namen in voorkomen en soms één wezen verschillende namen krijgt ngl. wie erover vertelt. Je moet dus echt wel je aandacht bij het boek kunnen houden. Maar ik kijk al uit naar het derde en laatste deel: Lumen!!

    26-05-2010 om 09:42 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twilight sage - Stephenie Meyer
    Iedereen kent ondertussen wel dit super romantische vampierenverhaal!
    Vandaag ben ik eindelijk aan deel 4 begonnen: Morgenrood!
    Ik weet het...de helft van de wereld zal ondertussen al weten hoe dit liefdesverhaal geëindigd is maar als nederlandstalige boekenlezer is mijn geduld op de proef gesteld! Wij Nederlandstaligen moesten tot vrijdag 16 april 2010 wachten...ik stond zelf al een dag te vroeg in de boekenwinkel!
    Gelukkig wilde mijne schat vrijdag even langs een boekenwinkel rijden op weg van zijn werk naar huis, en ik rukte het boek bijna uit zijn handen. Eindelijk krijgen we een antwoord op DE vraag...zal Bella definitief kiezen voor een leven als Vampier?; zullen zij en Edward trouwen? en zal Edward haar tot vampier veranderen of zal het toch nog een taak worden voor Alice?
    Eén ding is al zeer zeker...iemand die deze reeks wil overtreffen...zal echt HEEEEEEL sterk in zijn schoenen moeten staan!
    Wie nog nooit van de Twilight sage heeft gehoord...die komt niet van deze planeet of heeft een berenslaap gehouden! Indien je toch nog twijfelt of het wel iets voor jou is omdat je het niet zo hebt met vampiers...laat je daar dan zeker niet door afschrikken en bekijk de boeken als een mooi liefdesverhaal...Deze reeks is gewoon een 10/10 waart!

    19-04-2010 om 00:00 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik hou van Holleywood - Lindsey Kelk
    Het verhaal:
    Het verhaal gaat verder met Angela, die ondertussen al goed haar draai heeft gevonden in New York en ook verliefd is geworden op de knappe Alex.
    Voor een nieuwe opdracht moet Angela naar Holleywood om er de meest begeerde acteur van dat moment te intervieuwen: James Jacobs. Met haar beste vriendin Jenny gaat ze naar Californië, dromend van Rodeo drive en Malibu beach.

    Maar Angela komt er snel achter dat het leven in Holleywood niet alleen bestaat uit glitter, glamour en zonneschijn. Ze heeft het gevoel dat James Jacobs, ondanks zijn reputatie van vrouwenverslinder, echt de enige is die niet nep is. Als de paparazzi intieme foto's van haar en James nemen, is Angela ineens zelf het onderwerp van alle roddels. Kan ze haar baas en haar vriend ervan overtuigen dat ze niet alles moeten geloven wat ze lezen?

    Mijn mening:
    Dit boek krijgt eigenlijk al vrij snel een plekje op mijn blog...Ik heb het nl. gisteren pas gekocht en ben er meteen in beginnen lezen...En hoewel ik nog maar de eerste 60blz. heb gelezen ben ik weer meteen verkocht....Dit boek, het Belgisch zonnetje en een glaasje lekkere koude prik en je voelt je meteen in Hollywoodse oorden! Ook weer op het einde van dit boek vind je heerlijke tips voor restaurantjes, shopadresjes en zoveel meer!

    Ik kijk al uit naar haar volgend boek....Ik hou van Parijs...dat in Juli 2010 verschijnt.

    15-04-2010 om 11:37 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik hou van New York - Lindsey Kelk

    Het verhaal:
    Angela ontdekt op de bruiloft van haar vriendin dat ze bedrogen wordt door haar vriend met wie ze al 10 jaar samen is en vertrekt naar New York. Een geheel nieuwe wereld gaat er open voor dit Londens meisje! Ze leert er tal van nieuwe vrienden kennen die haar helpen een echte New Yorkse girl te worden!

    Mijn mening:
    Een fantastisch boek, heerlijk om mee te nemen op vakantie!! Zalig ontspannen en relaxen.
    En wat er ook zo leuk is aan het boek...op het einde staan er tips voor als je op reis zou gaan naar deze geweldige stad...de leukste en gezeligste restaurantjes, shopadressen, leuke uitstapjes...

    15-04-2010 om 11:31 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de schaduw van de amandelboom - Ana Veloso
    Het verhaal:
    Portugal, 1908. De vijftienjarige Juju en de twee jaar oudere Fernando beloven elkaar de eeuwige liefde. Maar de hartstochtelijke passie van de twee jonge geliefden lijkt bij voorbaat kansloos: Juju is de beeldschone dochter van een rijke grootgrondbezitter uit de Alentejo en Fernando is een arme boerenzoon.

    Fernando ziet maar één mogelijkheid om de goedkeuring van de ouders van Juju te krijgen: hij meldt zich aan bij het leger. Als hij na enkele jaren op doorreis terugkeert, blijkt Juju getrouwd te zijn. Toch hebben ze na al die tijd maar één blik nodig om weer hopeloos verliefd te worden. Nooit zal Juju meer van een man houden en ze geeft zich aan hem over. Ze delen een laatste onvergetelijke nacht voordat Fernando naar het front moet. Een nacht die meer gevolgen zal hebben dan beide geliefden kunnen vermoeden...

    Mijn mening:
    Weer een zalig goede roman van de schrijfster van "De geur van Koffiebloesem".
    Meer valt er over dit boek niet te vermelden...weer zo'n boterham die je niet opzij wilt leggen.
    Als je van lezen houdt verslind je dit boek...voor wie lezen niet echt een hobby is...637 blz. een hele uitdaging!

    09-02-2010 om 09:18 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Lelies van Caïro - Rebecca Dean
    Het verhaal:
    De achttienjarige Amerikaanse Delia Chandler verlaat Virginia voor een nieuw leven in Engeland met haar echtgenoot, Lord Ivor. Hoewel het leven aan het Engelse hof heel anders is dan haar vrije leven in Amerika, weet Delia al snel de harten van de behoudende Britse adel te winnen. De schok is echter groot als ze erachter komt dat Ivor haar alleen heeft uitgekozen om hem te voorzien van een erfgenaam. Overmand door verdriet strot ze zich in een affaire met Ivors beste vriend.

    Na de geboorte van hun twee dochtertjes wordt Ivor aangesteld als adviseur van koning Fouad van Egypte, en het gezin verhuist naar Caïro. Delia voelt zich verbannen, maar is al snel graag geziene gaste aan het Egyptische hof, evenals haar opgroeiende dochters. Wanneer de Tweede Wereldoorlog aanbreekt kan Delia haar geheim niet langer verborgen houden. Ze zal haar relatie met haar dochters op het spel moeten zetten om in het reine te komen met haar verleden...

    Mijn mening:
    Weer een prachtig verhaal. Je wilt blijven lezen en vindt het jammer als je het boek aan de kant moet leggen.
    Ik heb ondertussen bijna heel de reeks gelezen en er zitten meerdere van deze juweeltjes tussen!
    Geen stationsromannetje...maar een hele boterham van 443 blz.
    Zeker de moeite waard!!!

    05-02-2010 om 16:15 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het huis op Tara Road
    Het verhaal:
    De Ierse Ria en de Amerikaanse Marilyn lijken niets gemeen te hebben, behalve een tragische gebeurtenis in hun leven.
    Als ze door toeval in contact komen, grijpen ze beiden de kans om voor een zomer van huis te ruilen.
    Ria vertrekt naar Amerika en ontdekt dat er een wereld voor haar open ligt, terwijl de gesloten Marilyn in het huis op Tara Road trekt, en opgenomen wordt in Ria's Ieerse vriendenkring.
    Hoewel de vrouwen elkaar nooit hebben ontmoet, leren zij elkaars leven kennen met alle opmerkelijke gevolgen van dien, waarbij ieder een schokkend geheim ontdekt over de ander, dat nooit naar buiten zal mogen komen...


    Mijn mening:
    Momenteel ben ik nog volop bezig in het boek, maar ik denk dat er bij vele een lichtje gaat branden...het boek trekt qua verhaal heel hard op de film "Holiday".
    Wel een leuk boek om te ontspannen!

    29-01-2010 om 19:39 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verloren symbool (Dan Brown)

    Het verhaal:
    Robert Langdorp wordt onder valse voorwendselen naar Washington gelokt: het epicentrum van de wereldmacht en de stad met de grootste verborgen geheimen uit de geschiedenis. Zijn goede vriend Peter Solomon, prominent lid van de vrijmetselarij en filantroop, is ontvoerd en verkeert in levensgevaar. Solomons kidnapper wil maar één ding: dat Langdon de codes van het mysterieuze genootschap ontcijfert en de legendarische mact die daardoor vrijkomt overdraagt.

    Langdon kan niet anders dan het spel meespelen. Hij krijgt de hulp van Katherine, Solomons zus, een vooraanstaand wetenschapper die de kracht van het menselijke denken bestudeert. Lukt het hun de geheimen van Washington te ontraadselen? Want wat hadden de idealen van de geestelijke vaders van de Verenigde Staten gemeen met de denkbeelden van de vrijmetselarij? En kan die kennis Solomons leven en het voortbestaan van de wereld veiligstellen?

    Mijn mening:
    Een kaskraker van een boek! Ik heb het Bernini mysterie en natuurlijk de Da Vinci Code verslonden...zijn andere boeken vond ik iets minder, maar dit boek is weer de moeite waard! Al vanaf de proloog wist het mij te boeien! Een echte aanrader voor wie van dit soort boeken houdt of een fan is van de Da Vinci Code. Maar je moet er wel de aandacht bijhouden...en het niet lezen tussen de soep en de patatten...

    09-12-2009 om 00:00 geschreven door Kirsten  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 11/10-17/10 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Lieve groetjes van uit De Klinge
  • Welkom, en veel plezier met je nieuwe blog
  • een fijn weekend

    Ken jij ook nog een goed boek of wil je gewoon iets kwijt over deze blog...altijd welkom!



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs