Het leven als kinderverzorgster
Blog als favoriet !
Inhoud blog
  • Eeuwigheid
  • Examentijd
  • Activiteit 'Wegwerp maatschappij'
  • Activiteit 'Leuke kerstkaart'
    Agenda

    Belangrijke dagen!

    Zoeken in blog


    View My Stats
    Foto
    Deze kaars brandt voor mijn dierbaren die zijn heen gegaan:
    - mijn papa
    - mijn broer Tom
    - mijn fretje Stitch
    - Jantje
    - mijn fretje Frey
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    20-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitgedaagd!
    De laatste 2 dagen stage van het jaar hebben ze me toch nog goed getest, die kindjes van me. Vooral mijne 'vriend' had me weer meer dan eens uitgedaagd. Donderdag begon het al bij het slapengaan. Ik had hem al verschillende keren moeten zeggen om stilletjes te zijn en te blijven liggen. Ik waarschuwde hem dat hij de hoek in zou vliegen als ik nog 1 keer zijn naam zou moeten noemen. Nog geen 5 seconden later liep ik met hem op mijn arm de kamer uit en plaatste hem in de hoek. Mijn begeleiders keken even op maar zeiden dat ik goed gereageerd had met hem in de hoek te zetten. Nadien was hij dan toch braaf gaan slapen.
    En gisterenmorgen ging ik met de oudsten naar de polyvalente zaal. Het was een meisje haar laatste dag dus zij kon nog even genieten van het ballenbad en zo. Begon mijne pagadder daar iedere keer van zijne tak te maken als er iemand met zijn auto wegreed. En dit terwijl er zo nog 3 andere staan maar ja die waren niet goed genoeg. En ook het blauwe springpaardje daar moest iedereen van afblijven. Iedere keer dat ik hem een opmerking gaf, werd hij heel boos en op een moment begon hij zelfs te spuwen en slaan naar anderen. Toen was de maat vol! Ik heb toen maar een mooi hoekje voor hem uitgezocht in de zaal en hem daar naartoe gebracht. Natuurlijk met groot protest van zijn kant. Eens in de hoek vertelde ik hem dat zo'n gedrag echt niet door de beugel kon en dat hij maar eventjes moest afkoelen met zijn gezicht naar de muur. Nadien heb ik hem dan weer even laten spelen tot we gingen opruimen. Bij het opruimen liep het ook al mis. Alle kindjes wilden zo graag mee opruimen dat ze begonnen te vechten om een matje dat terug op zijn plaats moest komen. Tegen de tijd dat ik bij hen was, had een jongen al een meisje (zij die haar laatste dag deed) in de arm gebeten. Amai, ik heb hem daar flink onder zijn voeten gegeven terwijl ik aan de ene kant dat meisje wou troosten en aan de andere kant de rest nog moest overtuigen verder op te ruimen. Het was een drukte, niet normaal! Eens terug binnen in de leefgroep ging ik natuurlijk verslag uitbrengen, dat noemen ze dan rapporteren. Ocharm het jongentje dat gebeten had! Die wist niet wat hem overkwam. Mijn begeleidster werd zo kwaad dat hij in zijn broek deed van de schrik. Maar ja, zijn tanden stonden echt wel in haar arm, mooi in een blauw cirkeltje. Zij zal haar laatste dag ook niet meteen vergeten, denk ik.
    Maar voor de rest liep alles redelijk goed. Het was wel vreemd om afscheid te moeten nemen van hen voor zo lang. Het zal nog tot de 21ste januari duren vooraleer ik hen zal weer zien.
    Enfin, tot zover een korte beschrijving van mijn laatste dagen stage van dit jaar.
    Nu ga ik proberen toch nog zo goed mogelijk van mijn vakantie te genieten. Alhoewel ik toch nog wel wat werk voor school zal moeten doen.
    Voor nu wens ik iedereen al een fijne kerst toe (dan vergeet ik het zekers niet).
    Tot gauw!


    20-12-2008, 16:25 geschreven door Ann  
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerstballen en diarree
    Het was ontzettend druk vorige week op stage. We hadden ongeveer 16 kindjes per dag dus enorm veel. Daar kwam dan nog eens bij dat die allemaal serieus met diarree zaten dus het verschonen van de luiers werd extra interessant.
    Woensdag had ik mijn activiteitje gedaan voor kerstmis. Ik had de kinderen kerstballen laten kleuren en dan versiert met sterretjes en glitters. Het was een redelijk succes. De tekeningen van mijn kerstballen hebben we donderdag en vrijdag tijdens de pauze nog zitten inkleuren om tegen het venster te hangen. En een ander begeleidster had me gevraagd de activiteit nog even te herhalen voor kindjes die er toen niet waren. Het was blijkbaar een briljant idee geweest. Maar ik moet zeggen dat het ook wel fijn was om te doen. En voor de eerste keer had ik eigenlijk niet al te erge zenuwen. De sterretjes bleven rustig op mijn vingertopje liggen tot ik ze op het papier kleefde. (In tegenstelling tot mijn vingerpopjes van een paar weken geleden).

    Zondag zijn we nog met ons groepje samengekomen om ons project te bespreken. Ik denk dat het een hilarische bedoeling wordt. In de vakantie komen ze dat bij mij thuis oefenen en dan hopen we op 6 januari een geslaagde voorstelling te brengen. Uhum! Ben benieuwd. Ik hoop dat het goedgekeurd wordt want als we het goed brengen, valt de theorie weg voor ons examen. Allemaal duimen dus tegen dan.
    Voor de rest heb ik een vrij relax weekendje gehad. Ik ben altijd zo druk bezig geweest met mijn opdrachten dat ik eigenlijk alles al klaar had voor de einddatum. Met als gevolg dat ik nu een beetje kan relaxen.

    Morgen hebben we ons laatste dagje les en dan is het vakantie. Woensdag hebben we ons laatste leergroepsgesprek en donderdag en vrijdag doe ik mijn laatste dag stage. Dan zal ik mijn kindjes moeten missen tot 21 januari. In de vakantie moet ik niet gaan en tijdens de examens willen ze me niet zien. 'Blok maar goed voor uw examen,' zeiden ze me. Ik denk dat ik het toch wel een beetje zal missen.
    Vrijdag neem ik ook afscheid van 3 kindjes die niet meer terug komen. Zij nemen de volgende grote stap in hun leven en starten met de kleuterschool. Onder hen zit mijne pagadder die me in het begin zo erg uitdaagde. Ik ga hem nog missen om eerlijk te zijn. Maar er komen er weer niewe bij. Zo is er van vandaag normaal ook weer een jongentje van 3 maanden bij gekomen. Ben benieuwd hoe hij zal zijn.

    Oh, en vandaag was ik nog gegaan voor medische controle. Ik ben goedgekeurd. Jiepie! Ge kent dat wel, he: ogentest, lengte meten, gewicht wegen, bloeddruk nemen, tuberculinespuitje (jak) en ... in t potje pissen. Allemaal gelukt. Is dat niet flink?! Ja, Ann waar zijt ge mee bezig? Ik denk dat het tijd wordt om stillekes af te ronden want er komt niet meer veel zinnigs uit, heb ik de indruk. Enfin, binnenkort zet ik mijn activiteit met een voorbeeldje nog online. Tot dan!

    15-12-2008, 21:28 geschreven door Ann  
    08-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Activiteit 'Plop met lintjes'
    Voor de volledige werkwijze van deze activiteit, klik hier:

    http://www.scribd.com/doc/8736728/Activiteitenfiche-Plop-Met-Lintjes-5122008-Blog



    08-12-2008, 19:39 geschreven door Ann  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas kapoentje!
    Wat een hektisch weekje was  het. Woensdag hadden we een hele hoop kindjes en waren ze allemaal redelijk rumoerig. De ene kleine na de andere begon te huilen. En in de namiddag heb ik al mijn opdrachten gemaakt die ik nog moest doen. Tegen morgen heb ik er een heel deel in te dienen en ze moeten ook steeds ondertekend worden. Ook had ik mijn activiteit van vrijdag voorbereid en een voorbeeldje gemaakt voor mijn activiteit van woensdag.
    Vrijdag heb ik dan mijn activiteitje 'Plop met lintjes' gedaan. Ik had lintjes gemaakt van crêpepapier en dan kindjes laten dansen op kabouter Plop. Dat was redelijk goed meegevallen. Sommige kinderen genoten er echt van, anderen vonden het maar niets en bleven er gewoon op staan kijken. Maar ja, je kan niet voor iedereen goed doen met zo'n hoop kinderen bij elkaar.Woensdag ga ik kerstballen maken met de kindjes. Mijn voorbereiding is al vast klaar.
    Vrijdag was Sinterklaas gekomen. Of ja, ze hadden tijdens het middagdutje alles klaar gezet voor de kinderen. Het was best grappig om de kinderen wakker te maken. Normaal laten we ze slapen als ze nog niet wakker zijn maar nu ging ik zachtjes naar hen toe om te zeggen dat er iemand was langsgeweest en dat de tafel vol lag met allerlei spulletjes. Ge moest zien. Die ogen ineens groot open en meteen het bed uit. Het was wel lief om te zien hoe ze naar het speelgoed keken. Er stond van alles: een boerderij met diertjes, een doktersdoos, werkgerief, keukengerief, nieuwe boekjes, badjes voor de poppen,... Alleen zat er in de doktersdoos iets wat een fel alarm liet horen terwijl er een rood lampje flikkerde. Het ding heeft niet lang in kinderhandjes gelegen want we werden allemaal gek van het geluid. Het klonk net of er een alarm afging van zo'n wiegendood apparaatje. We hebben niet gewacht tot de batterijen plat waren. Hehe.
    Omdat er ook koekjes tussen het speelgoed lagen, aten de kinderen dus nauwelijks nog boterhammen. De buikjes waren al goed gevuld met zoetigheid. Hoe zou je zelf zijn?
    De foto's van onze Plopdag van 2 weken geleden waren ook klaar en hangen nu omhoog in de opvang. Ik vind het wel jammer dat ik toen net ziek was maar ja, misschien een andere keer. Misschien komt met Pasen de paashaas langs of zo. Hoop doet leven, zeggen ze toch altijd, he.



    08-12-2008, 19:34 geschreven door Ann  
    30-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Activiteit 'Vrienden'
    Voor het volledige verslag van mijn activiteit kunnen jullie gaan kijken naar volgende link:

    http://www.scribd.com/doc/8546646/Activiteitenfiche-Vrienden-271108-Blog



    30-11-2008, 18:48 geschreven door Ann  
    Archief per maand
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
    Categorieën
  • Examens (7)
  • Info opleiding (16)
  • Opdrachten (6)
  • Projecten (5)
  • Tips (3)
  • Mijn activiteiten baby en peuter
  • Het boerderijleven
  • De rammelaar
  • In paar
  • Vrienden
  • Plop met lintjes
  • Kerstballen
  • Mijn activiteiten baby en peuter 2
  • Indiaantje
  • Lentekriebels
  • Waterplezier
  • Simsalabim!
  • Moederdag
  • Mijn activiteiten IBO
  • Schilderartiesten
  • De wondere papierwereld
  • BOEM!
  • Gewoon anders
  • Griezelige sfeer
  • Verlanglijstje
  • Sinterklaas kapoentje
  • Kleurrijke sterren
  • Leuke kerstkaart
  • Wegwerp maatschappij
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Leuke links
  • Kind en Gezin
  • Jo Frost
  • Kiddo
  • Peuters
  • Derek Ogilvie
  • VSPW
  • De Hummeltjes
  • Mijn andere blogs
  • Australië
  • My life in Australia (New)
  • Startpagina's
  • Weblog startpagina
  • Weblog 2Link
  • kinderzorg.startkabel.nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs