Inhoud blog
  • de laatste
  • genieten maar
  • nog enkele
  • nog wat foto's van de maand augustus
  • Dag 1301 t/m dag 1326 woensdag 1 t/m zondag 26 augustus
  • En nog ....
  • nog wat kiekjes
  • nog wat vakantiefoto's
  • Dag 1270 t/m dag 1300 zondag 1 juli 2012 t/m dinsdag 31 juli
  • Dag 1271 Fijne vakantie
    Zoeken in blog

    Foto
    Heb jij of ken jij iemand met kanker,
     neem dan dit lintje mee
    en plaats hem op je blog.

    Kanker is een versckrikkelijke ziekte,
    En het is ons doel om
    dit lint op elk punt te krijgen.
    Welkom op mijn blog!
    Over mijzelf
    Ik ben Meurs Jonas
    Ik ben een man en woon in Herenthout (België) en mijn beroep is Pestkopje eerste klas.
    Ik ben geboren op 13/08/1999 en ben nu dus 24 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Film, boeken. Ik ben gek van de film Cars .
    Foto
    GOEDE DOELEN:
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Betekenis Jonas

    Babynaam:
    Jonas
    Geslacht:
    Mannelijk
    Oorsprong:
     Hebreeuws
    Betekenis Jonas:
    Duif, geschenk van God
    Afgeleide namen:
    Jona, Jonah

    Een vrijdagskind
    is aangenaam en gul

    Jonas

    Werd geboren op een vrijdag,
    13 Augustus, 1999
    onder het Chinese teken van de kat
    Katten zijn gevoelig en tactvol

    Zijn sterrenbeeld is Leeuw
    Een leeuw is grootmoedig

    Zijn geboorte bloem is de zonnebloem
    Zijn geboorte steen is de robijn
    Zijn kleur is oranje

    Lekker eten kan hier:
  • Het Tegendeel
  • Het Zuiderhuis
  • Het Renteniershuis
  • Het Kouterhof
  • 't Kamereyck
  • Den Ysbol
  • De Pastinaak
  • Hier koopt mama wel eens leuke kleedjes voor mij
  • Helaba
  • Doets & Doets
  • Kinderboetiek Ann
  • Kinderboetiek Annelou
  • La Chica
  •    

    Mijn Leven, de single van Andy Sierens aka Vijvenveertig Feat. Hooverphonic is nieuw binnengekomen op nummer 1 in de Ultratop.

    Andy's nationale debuut is dus een schot in de roos. Het is de zesde keer sinds het ontstaan van Ultratop in 1995 dat een song binnenkomt op nummer 1. Wim Oosterlinck van Q-Music belde Rani De Coninck op om het goede nieuws te melden. Voor Rani is dit overweldigend nieuws: "ik ben sprakeloos".


    Andy Sierens kreeg op zijn 21e verjaardag te horen dat hij non-hodgkinlymfoon had, een zeer agressieve kanker... Ondanks zijn ziekte bleef Andy vechten en zette hij zich in voor zijn grote passie: muziek maken. Het was de zus van Andy die Hart voor Mekaar inschakelde om Andy's grote droom waar te maken. Samen met Hooverphonic kreeg de rapper de kans in een professionele studio de single Mijn Leven op te nemen.


    Het ontroerende verhaal krijgt nu dus een bijzonder vervolg in de Vlaamse hitlijst.

    Op de website van VTM kan je zijn hit downloaden. De opbrengsten van deze single gaan integraal naar vzw OIGO (Opgeven Is Geen Optie) die zich inzet voor hoger patiëntencomfort op de afdeling Hematologie/B.M.T. van het UZ Gent.
    Mijn maatje Arjen op de drums !!
    Omdat ik Seppe* NOOIT wil en zal vergeten !!!
    De mooiste reclamespot

    Een van de meest hilarische sketches van Gaston & Leo !!!
    Het is en blijft geweldig !!!
    Kijken maar:


    Legendarische sketches !!!

       http://www.candidcamera.be/Gaston+en+Leo.html
    Deze vindt Jonas geweldig:
    10 decemer 2007 voorgoed in ons geheugen gegrift
    Bij onze jongste spruit wordt Non-Hodgekin T-lymfocyten kanker vastgesteld. Wij geven jullie hier de kans om z'n verhaal een beetje te volgen:
    30-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 269 vrijdag 29 augustus

    Hallokes,

    de laatste vrijdag van de "grote vakantie" zit erop. Wat is die vakantie toch weer snel gevlogen hoor.
    Vanaf volgende week vertrekken m'n broer en zus weer alle dagen naar school en ik, ik blijf alleen achter bij ons mama. Ja, voor mij zit school er de eerst volgende periode nog niet in hoor.
    Al zeker tot aan de paasvakantie thuis en misschien nog gedurende de ganse onderhoudsperiode. Dat gaan papa & mama tegen dan bespreken met de artsen.
    Maar het is niet omdat ik niet naar school mag, dat ik niets te doen heb hoor. Vanaf volgende week vlieg ook ik er terug in.

    Elke maandag kiné en les (thuisonderwijs).
    Dinsdag mag ik effe rusten.
    Woensdag steevast naar het ziekenhuis voor een bloedcontrole.
    Elke donderdag kiné.
    En de vrijdag komt de juf ook langs voor thuisonderwijs.
    Ondertussen moet ik ook nog af en toe wat rusten en op controle naar het UZA voor m'n heupen. Die moeten toch ook in orde blijven hé, we kunnen met het één probleem, het andere niet verliezen hé.

    Verder is er hier gisteren niet echt veel spectaculairs gebeurt hoor. Enkel heb ik ons mama de nacht van donderdag op vrijdag wel 6x uit bed gezet . Voor de rest is de dag hier vlotjes verlopen.

    Veel liefs,

    Jonas

    30-08-2008 om 12:24 geschreven door Jonas  


    29-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 267 & dag 268 woensdag 27 augustus & donderdag 28 augustus
    Hallokidoki,

    hier ben ik weer. De vorige dagen zijn verlopen zoals dertien in een dozijn. Dit wil dus zeggen dat er niets speciaals te vermelden is. We hebben niet zo veel uitgezet. Het is hier echt genieten van de laatste vakantiedagen, alles doen waar we zin in hebben. Geen stress, geen gezeur (alleen de kids onderling, die kunnen kibbelen ja), ...

    Donderdag zijn we wel even naar het UZ Antwerpen om de rijglaarsjes te laten nakijken. Die moesten weeral wat vergroot worden en nu maar hopen dat die wonden aan de enkels wegblijven hé.
    We hebben daar ook nog snel even gekeken naar de nieuwe rolstoel die ik waarschijnlijk ga krijgen. Knap hoor !!!!



    Zo ene zal het worden, ook in't "limoengroen". Opvallen zal ik. Jullie moeten wel die zitschaal wegdenken hé, want zoiets heb ik niet nodig hoor. Bij mij gaan ze dit aanpassen aan mijn behoeften.

    Daarna zijn we nog even naar Antwerpen geweest en naar Lier. Lekker een terraske gaan doen. Gezellig hoor op het terras van den oude komeet.
    Thuis nog lekker gegeten en dan moe (zeer moe) m'n bedje in.

    Slaapwel en tot de volgende,

    Jonas

    29-08-2008 om 00:00 geschreven door Jonas  


    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waargebeurd. Gewoon effe bij stilstaan. Om kippenvel van te krijgen.

    WAARGEBEURD VERHAAL

    Zegt een zoon tegen zijn vader : Pap, wil je een marathon
    met me lopen? De vader, die ondanks dat hij een
    hartaandoening heeft zegt JA.

    Ze lopen een marathon samen.

    Zoon vraagt : Pap wil je nog een marathon met me lopen?
    Vader zegt weer ja.

    Op een dag vraagt de zoon aan zijn vader "Pap wil je de
    Ironman met mij doen?". De "Ironman" is de zwaarste
    triatlon die er bestaat (4 km zwemmen, 180 KM fietsen en
    vervolgens 42 km hardlopen).

    Vader zegt weer ja.

    Het verhaal klinkt nog niet erg spannend totdat je dit
    filmpje ziet :

    http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

    27-08-2008 om 12:50 geschreven door Jonas  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 265 & dag 266 maandag 25 augustus & dinsdag 26 augustus
    Hoikes,

    hier ben ik nog eens met wat leesmateriaal.
    Allez, heel veel speciaal is er hier niet gebeurt hoor. Alles gaat hier z'n gewone gangetjes. Althans dat proberen we toch, we doen ons best om terug een beetje een normaal leven te leiden, maar dat is niet zo simpel.

    De maandag heb ik na m'n wasbeurt en m'n ontbijt niet zo veel uitgezet. Met m'n broer en zus wat spelletjes gedaan en met de blokken gespeeld, maar dat was het dan ook hoor.

    Na het middagmaal is Lisette op bezoek geweest. Wat was dat lang geleden dat ik haar gezien had, maar het heeft wel deugd gedaan haar weer te zien hoor.

    Als ik m'n patatjes, groentjes en vlees naar binnen heb gewerkt gaan we nog even naar de braderij. Als we daar van terug zijn is het voor mij bedtijd, want morgen moet ik naar het ziekenhuis op controle.

    Den dinsdag dus op tijd opgestaan omdat ik naar het ziekenhuis moet voor een bloedname. Deze is goed, maar m'n wittekes zijn toch gedaald hoor ondanks het feit dat ik al een week gestopt ben met m'n chemo ? We zullen wel zien hé.
    Als we van het ziekenhuis komen, stoppen we nog even op de markt voor een lekkere Brusselse wafel.
    Thuisgekomen belt de papa dat hij ook onderweg is naar huis en een uurtje later zitten we alweer met z'n allen in de wagen voor een leuk namiddagje uit. We rijden naar Maasmechelen Village. Het wordt weeral een leuke namiddag. 's Avonds komt onze Paul (zonder Kika) nog effe op bezoek om wat PC-problemen op te lossen. Nadien kruip ik in m'n bedje om weer eens goed te rusten.

    Groetjes,

    Jonas


     

    27-08-2008 om 00:00 geschreven door Jonas  


    25-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeilavontuur berichtje van de skippers zelf

     Zeilen voor het goede doel - tientallen blijde kinderen.

    De zeildag voor het kinderkankerfonds werd een totaal succes. De weergoden waren ons gunstig, een zonovergoten dagje, een gepaste wind en een rustige zee. Het werd puur genieten aan boord van de talrijke zeilboten die gezwind een klein parcours afvaarden om tijdig aan de KYCN bijeen te komen voor een waar luchtballet van de Seaking. Zoals een ouder achteraf zei, dit is een ware compensatie voor de uren wachten in de kliniek.
    Jan Vrancken, de gedreven kracht achter dit mooi project, bedankte in zijn korte maar duidelijke toespraak, alle skippers en vrijwilligers die deze activiteit mogelijk maakten. En het allerbelangrijkste, de kinderen bleken stuk voor stuk kranige en begaafde stuurmannen te zijn.. un don naturel.
    Tot de volgende tocht.


     Dit is die Jan Vrancken. Bedankt Jan voor de fijne dag !!!!!

    25-08-2008 om 16:51 geschreven door Jonas  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zeilavontuur van 23 augustus 2008

    Hello Sailors en nieuwsgierigen!


    Zaterdagochtend 23 augustus. Het is een beetje bewolkt wanneer we in Nieuwpoort aankomen... Onderweg ook al enkele serieuse regenbuien gehad. Gaan we zeilen? 17 schippers stellen hun boot open voor ons. Briefing met de schippers... het weer is nog wat wisselvallig, 5 à 6 beaufort! Ze willen met ons als onervaren schippers geen risico nemen, we wachten nog een beetje af... Jan (de man die dit alles organiseerde) geeft uitleg en verdeelt de gezinnen over de bootjes. Ieder gezin gaat mee met zijn schipper en mag al eens op verkenning gaan.

    12u opnieuw briefing. De wind is (aan wal dan toch) een beetje gaan liggen en de wolken verdwijnen langzaam aan. Wanneer bemanning en schippers het zien zitten mogen we varen! Stoer als we zijn geeft niemand zich gewonnen. Dus alle bootje richting volle zee...

    De zee was dan toch iets woeliger dan wat de meesten onder ons verwacht hadden. Om jullie er een idee van te geven... kijk maar eens naar de positie van de boot tov de horizon!

    Hoe later op de dag, hoe mooier het weer! Achteraf kregen we nog een glaasje 'straffe fruitsap' aangeboden door de mensen van de watersportkring van de luchtmacht van Nieuwpoort.


    Groepsfoto: schippers en gezinnen

     Onze kinderen kregen als afsluiter ook nog een cadeautje van de mensen van de basis van Koksijde ( zij stonden ook in voor een stunt met de helikopter boven zee) In hun zakje oa. de dvd van windkracht 10.


    25-08-2008 om 16:51 geschreven door Jonas  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 262 t/m dag 264 vrijdag 22 augustus t/m zondag 24 augustus
    Hallokes,

    hier zijn we weer.
    Weeral een aantal toffe dagen achter de rug (de nachten laten we buiten beschouwing).
    Alle dagen flink genoten, gegibberd tijdens de ochtendverzorging. Nadien lekker ontbeten, dan flink gespeeld,film gekeken,.....

    De vrijdag was dan onze papa jarig en hebben we zijn verjaardag een beetje gevierd. Samen effe weggeweest, terraske meegepikt en 's avonds lekkere mosselen met frietjes gegeten. Mmmmmmmmmmmmm (allez ik mag dat nog niet hebben hé, voor mij wordt dat dan wat aangepast).
    En dan natuurlijk 's avonds op tijd m'n bedje in, want morgenvroeg moeten we op tijd opstaan.

    De zaterdag zoals gezegd, vroeg uit bed en na het ontbijt rijden we richting Nieuwpoort. Onze Wannes en Sien gaan zeilen met de LIEving.
    Na wat uitleg op de boot, gaan papa & mama samen met mij iets eten en nadien amuseren we ons wat aan de kust tot het tijd is om broer en zus terug op te pikken.
    Als ze terug aan wal zijn, krijgen we nog een receptie aangeboden en enkele geschenkjes. daarna zetten we koers richting van Nieuwpoortcentrum, want daar gaan we samen met ons Greet (die is hier op vakantie) een ijsje,pannenkoek,wafel,... "ze mogen kiezen" eten voor m'n verjaardag.
    We keren 's avonds wel op tijd terug richting Herenthout omdat ik toch nog wel snel moe ben en op tijd naar bedje wil. Wel stoppen we onderweg nog snel bij de quick om iets op te eten.

    Air view Yacht Club Nieuwpoort Yacht Harbour Novus Portus -  WSKLuM Watersportkring Luchtmacht, école de voile, jachthaven, zeilschool en clubhuis De Vierboete.


    De zondag hebben we wat langer geslapen en dat deed deugd hoor.
    Na m'n wasbeurt een lekker ontbijt en spelletjes spelen.
    's Middags weer lekker gegeten en in de namiddag film gekeken. Na het avondeten zijn we vertrokken naar de braderij. Daar hebben we weer lekker veel terraskes gedaan, veel bijgepraat, leuke nieuwe pyama's gekocht,.... te veel om op te noemen. Maar wel superplezant.
    Nadien moe maar supervoldaan in m'n bedje gekropen.

    Slaapwel en tot de volgende,

    Jonas


    25-08-2008 om 16:39 geschreven door Jonas  


    21-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 259 t/m dag 261 dinsdag 19 augustus & donderdag 21 augustus
    Hallokes allemaal,

    na weer een nachtje van krijsen en afzien ben ik toch goed gezind opgestaan dinsdag.
    Vlug een doucheke en een ontbijt en dan leuke dingen doen is de boodschap.
    Zoals gewoonlijk las ons mama ook snel al de blogs van m'n vriendjes na. En toen vernam ze het slechte nieuws over Emily-Grace*. Rust zacht m'n lief vriendinnetje. Ik zal aan jou blijven denken hoor, dat is beloofd. 's Avonds weeral een extra serretje aan de hemel om "dag" naar te doen.

    Ondanks het slechte nieuws heb ik er toch nog het beste van gemaakt en heb ik me zo goed mogelijk proberen te amuseren den dinsdag.
    's Avonds ben ik op tijd onder de wol gekropen, want woensdag moet ik op controle naar Lier.

    Woensdag op tijd uit m'n bedje gemoeten en naar Lier geweest voor een bloedname. Mama heeft ook snel m'n knie en m'n gezichtje laten nakijken.
    M'n gezichtje moet ik inwrijven met een speciale creme, m'n bloedje was oké. M'n knie dat is andere koek. Ik heb een zona op m'n knie.
    Dit wil dus zeggen 7 à 10 dagen Zovirax innemen en STOP van de onderhoudsbehandeling. Ik ben nog maar pas gestart en ik kan al stoppen voor 7 à 10 dagen, tof hoor.
    Ja, naar't schijnt geneest een zona niet als je chemo neemt, dus is stoppen de boodschap. Omdat we langer als 5 dagen stoppen, moet ik dit stuk kuur inhalen en schuift het einde van m'n onderhoudsbehandeling al met 7 à 10 dagen op .

    Na de middag zijn we nog even weggeweest en 's avonds hebben we ons thuis nog wat geamuseerd. Daarna m'n bedje in en hopen dat ik kan slapen vannacht. Nu moet ik andere pijnmedicatie innemen (dafalgan codeïne), dus misschien gaat doorslapen nu wat beter lukken.
    De voorbije periode moest ik andere pijnmedicatie innemen, maar toen wisten ze nog niet dat ik zona aan m'n knie had en zona veroorzaakt hevige zenuwpijnen hé (daarvoor helpen niet alle medicijntjes). En deze pijnmedicatie hielp niet echt, dus laat ons nu hopen.

    Donderdagmorgend na een vrij goede nacht flink opgestaan. Ik heb nog wel twee maal gekrijst vannacht, maar voor de rest is het goed gegaan.
    Na m'n doucheke en ontbijt samen met mama, broer & zus mee naar de GB geweest. Leuk zeg na zo'n lange periode nog eens mee mogen gaan.
    Verder heb ik een ganse dag leuke dingen gedaan.
    's Avonds hebben m'n broer en zus voor ons allen lekkere verse pizza's gemaakt. Mmmmmmmm lekker, lekker, lekker.
    En morgen verjaart onze papa, dus wordt het eten weer lekker, lekker, lekker.

    Tot de volgende.

    Dikke kus en knuffel,

    Jonas

    21-08-2008 om 20:10 geschreven door Jonas  


    19-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 258 maandag 18 augustus
    Hoipiepeloi,

    weer flink opgestaan vandaag. Alhoewel m'n nachten niet meer al te denderend goed zijn. Ik krijs vaak. Pijn? Angst? Papa & mama weten het niet meer. Morgen moet ik naar de kinderarts en gaan ze me eens grondig laten nakijken.
    In tegenstelling tot anders, heeft ons zus me vandaag gewassen, want ons mama moest onze Wannes gaan inschrijven in de "grote school". Jaja, mensen die gaat vanaf september naar't eerste middelbaar. Maar ik klaag niet hoor ofdat ons zus me nu wast of ons mama dat speelt mij geen rol als ik maar gewassen ben.

    Na m'n wasbeurt, speel ik samen met m'n zus met de legoblokken. Nadien kijken we nog even naar de olympische spelen en dan is het tijd voor middagmaal. Als ik dat heb binnengewerkt, spelen we nog een spelletje.
    Tegen 15 uur maakt m'n mama me klaar om te vertrekken naar den pannenkoekenboot. Vandaag rijden we samen met tante Marina naar daar om een lekkere pannenkoek te gaan eten en nadien nog een ijsje (in den Draver).
    Kortom het is belooft dus weer een leuke namiddag te worden....

    Als we 's avonds terug thuiskomen ben ik: moe, voldaan en vooral vol gegeten en is het echt wel tijd om naar m'n bedje te gaan.
    Slaapwel.

    Liefs en tot de volgende,

    Jonas

    19-08-2008 om 05:34 geschreven door Jonas  


    18-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 256 & dag 257 zaterdag 16 & zondag 17 augustus
    Hoikes,

    weeral een superweekend achter de rug. Alhoewel we niets speciaal gedaan hebben, was het toch de moeite.
    Ik heb weer super genoten van m'n wasbeurten, lekker gegeten, leuke films gezien, spelletjes gespeeld, ... Kortom genoten van alle leuke dingen die het leven brengt.
    Papa & mama, hebben dit weekend enorm hard gewerkt. De zolder opgeruimd en de speelkamer op orde gezet. Veel weggegooid (daarvoor rommel je ook zekers).
    Ik ben vannacht ook niet misselijk geweest van m'n medicijnen en zo hoort het ook.

    Veel liefs en tot de volgende,

    Jonas

    18-08-2008 om 21:37 geschreven door Jonas  


    16-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 255 vrijdag 15 augustus
    Hoikes,

    weeral een fijne dag achter de rug. Nu hebben ze mij eens niet zo in de watten gelegd, maar wel ons mama. Jaja, die heeft dat wel verdient.

    Wel heb ik weer enorm genoten van al m'n rituelen en ben ik de ganse dag superflink geweest om ons mama eens extra te verwennen.
    En 's avonds ja, dan ben ik gestart met m'n onderhoudsbehandeling. Vanaf nu moet ik alle dagen 's avonds m'n puri-nethol innemen en iedere vrijdagavond (als ik niet ziek ben tenminste) moet ik ledertrexate innemen.
    Hopelijk ben ik vanavond niet te misselijk van die medicijnen.

    Groetjes en tot de volgende,

    Jonas

    16-08-2008 om 00:00 geschreven door Jonas  


    15-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 254 donderdag 14 augustus

    Hallokes,

    vandaag op tijd opgestaan, want vandaag moeten we naar Gent voor een doktersgesprek.
    De spanning is hier thuis te snijden, de zenuwen gieren door onze lichamen, want natuurlijk is er altijd een beetje angst voor een negatieve uitslag hé.
    Om 12 uur waren we in Gent, nog snel enkele boodschappen afgehandeld en iets gaan eten. Om 14 uur moeten we op 3K6 zijn.
    Wij op tijd daar, maar den dokter zat nog in stafvergadering, dus konden we nog wachten natuurlijk, domme toch.
    Allez, om dik 15 uur is ze daar dan eindelijk.

    Wij vol zenuwen mee naar haar bureau.

    Dit waren haar eerste woorden nadat ze ons begroet had naturlijk:

    En dan starten we op vrijdag 15 augustus met de onderhoudsbehandeling.

    Jaja, de CT-scan was goed er waren géén uitzaaiingen meer te zien. De echo toonde ook géén afwijkingen meer aan.
    Wel kunnen er nog lymfomen aanwezig zijn in m'n lichaam, maar die zouden dan nu aan't slapen zijn (dat is naar't schijnt zo een aantal cellen blijft actief en andere gaan slapen. Die actieve cellen worden tijdens de intensieve behandeling wel gedood, maar die slapende kunnen ze niet aanvallen met die chemo). Maar als deze cellen terug wakker worden, kunnen die zich weer gaan delen en me terug ziek maken. Vandaar dus deze nabehandeling, deze is bedoelt om telkens er een cel ontwaakt en zich deelt deze direct te doden. Allez dat is toch het opzet en dus hopen we dat dat ook zal lukken.
    Wel mag ik nog een hele periode niet naar school, al zeker niet tot aan de paasvakantie en dan gaan we terug rond tafel zitten en alles terug herbekijken en bespreken.

    Wij dus met z'n allen supergelukkig naar huis. Nog lekker gegeten thuis en nadien nog samen met m'n meter een stukje taart gegeten voor m'n verjaardag.

    In't héél laat ben ik zeer moe, maar supergelukkig en voldaan gaan slapen.

    Slaapwel en tot de volgende.

    Liefs,

    Jonas










    15-08-2008 om 13:15 geschreven door Jonas  


    14-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 253 woensdag 13 augustus: MIJN VERJAARDAG !!!!!!!
    Hallokes,

    vandaag ben ik jarig. Superleuk, want vandaag komt m'n meter even langs, krijg ik lekker veel cadeautjes, kaartjes en aandacht,....

    Als ik 's morgens opsta is ons huisje al een beetje versierd. Op de tafel liggen al enkele cadeautjes en kaarten, joepie !!!! Zo kan je dag natuurlijk niet meer stuk hé.  
    De ganse dag doen we van alle leuke dingen en 's avonds gaan we lekker eten voor m'n verjaardag. Fun, fun, fun. Jaja, gaan eten en wegrijden,dat is m'n lang leven hoor.

    Natuurlijk was ik 's avonds zeer moe en ben ik moe maar voldaan en supergelukkig in m'n bedje gekropen.

    Tot de volgende en veel liefs,

    Jonas

    P.S.: bedankt aan iedereen voor de kaartjes, cadeautjes en de gelukswensen.

    14-08-2008 om 00:00 geschreven door Jonas  


    12-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 251 & dag 252 maandag 11 augustus en dinsdag 12 augustus
    Hoikes,

    de voorbije dagen niet zo veel gebeurt hier.
    Enkel leuke dingen gedaan. Lekker lang geslapen, lekker gegeten, spelletjes gespeeld, plaagstokje geweest,...

    Verder niets speciaals.

    Groetjes en tot de volgende met een verjaardags verslagje en met m'n resultaten,....

    Liefs en knuffels,

    Jonas

    12-08-2008 om 00:00 geschreven door Jonas  


    10-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 245 t/m dag 250dinsdag 5 augustus t/m zondag 10 augustus
    Hoikes,

    de voorbije dagen zijn weer ongelooflijk goed verlopen hoor.
    Lekker geslapen, genoten van de douchekes (en ons mama kletsnat maken), alle dagen flink gegeten en vanalles gedaan waar ik zin in had.
    Wat verlangt een mens nog meer?

    De woensdag zijn we nog een naar den ijsbol geweest in Oud-Turnhout om een ijsje te gaan eten. Wat heeft dat gesmaakt zeg na zo'n lange tijd. Mmmmmmmmmmmmmm lekker,lekker,lekker.

    Veel liefs en tot de volgende,


    Jonas


    10-08-2008 om 16:36 geschreven door Jonas  


    06-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslagje van een spannend dagje !!!!
    Hallokes,

    we zijn terug van Gent en het zag er goed uit.
    Den echo was OK, bloedwaarden zijn OK. Voor het resultaat van de CT moeten we wachten tot volgende week donderdag. Dan hebben we rond 14 uur doktersgesprek. Als die uitslag niet goed is,dan moet Jonas nog een PET-SCan krijgen. Als hij wel goed is, dan start Jonas op 15 augustus waarschijnlijk met z'n onderhoudsbehandeling.
    Als dat geen goed nieuws is,...  

    We houden jullie op de hoogte.

    Groetjes,

    Jonas

    06-08-2008 om 17:08 geschreven door Jonas  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spannend dagje !!!
    Vandaag is het zo ver. Sebbes "de controleonderzoeken": hopelijk zijn ze goed en kunnen we starten met de onderhoudsbehandeling!!!

    Tot straks voor meer info.

    Groetjes,

    Jonas

    06-08-2008 om 17:02 geschreven door Jonas  


    05-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 241 t/m dag 244 vrijdag 1 augustus t/m maandag 4 augustus
    Hoikes,

    na wat PC problemen, ben ik hier weer met wat nieuw leesvoer.
    De voorbije dagen zijn weer ongelooflijk tof geweest hoor.
    Alle dagen lekker lang geslapen, genoten van ons ontbijtje en van m'n doucheke.
    Verder alle dagen leuke dingen gedaan: spelletjes gespeeld, filmpkes gekeken, gaan wandelen, terraske gedaan, met de auto's van broer gaan racen, ... En de maandag als klap op de vuurpijl, naar de zee geweest met KIKA. We zijn mijn en papa's verjaardag gaan vieren. Omdat nog niet ineens iedereen bij ons binnen mag nu, verdelen we het maar een beetje. Nu dus met m'n meter weggeweest, binnenkort een ijsje met vake en moeke en dan nog met ons Greet & co een ijsje aan de zee op het eind van de vakantie. Ja, zo maken we ineens van de gelegenheid gebruik om al diegenen die er geweest zijn voor ons de voorbije kwade maanden te bedanken. Allemaal nog eens een dikke kus van mij er bovenop hé !!!

    Verder alle dagen lekker gegeten. Wat kunnen papa & mama toch heerlijk koken. Mmmmmmmmmmmmm. Ook alle dagen zeer moe maar voldaan in m'n gekropen.

    Veel liefs en dikke kus,

    Jonas

    05-08-2008 om 13:44 geschreven door Jonas  


    01-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 240 donderdag 31 juli
    Hoikes,

    weeral een topdag achter de rug.
    Lekker lang geslapen vandaag. Ik kan daar echt wel deugd van hebben hoor. Nadien een fris doucheke en een gezellig ontbijt samen met broer, zus & mama.
    Daarna heb ik samen met broer en zus spelletjes gespeeld en een filmpke gezien. Ook is tante Marina langs geweest, die kwam nog eens zien hoe het met mij was en even bijkletsen. Binnenkort gaan we samen naar de pannenkoekenboot, mmmmmmmmmm lekker. Op die boot moet ik trouwens geen verpleegkundigen aan hun oren trekken die m'n pannenkoek vergeten te brengen, hé Paul . Maar het is U vergeven hoor.
    Na het middageten zijn mama,broer en zus gaan zwemmen. Ik ben ondertussen met de papa thuis gebleven, want ik mag toch nog niet in't zwembad. Met de papa alleen thuis zijn heeft zo ook z'n voordeel hoor, dan mag ik lekker m'n zin doen .

    Als we met z'n allen lekker gegeten hebben, gaat de papa nog snel iemand verzorgen (allez snel??) en wij maken ons ondertussen klaar om te gaan wandelen en een terraske te doen (ja mannen dat is m'n lang leven hé, het moest maar zo goed niet zijn!!!). Omdat we toch nog even op de paps moeten wachten zetten we ons bij de buren die aan't "burten" zijn. Kei plezant is dat zo met de buren samen zitten kletsen op de stoep en iets drinken terwijl. Als de paps er dan is gaan we nog even wandelen en idd een terraske doen.
    Als wij dan rond ongeveer 23 uur terug thuis komen, zitten ze bij ons nog steeds op straat en vervoegen wij daar nog even de bende. Tegen 24 uur ben ik wel moe en wil ik gaan slapen. Dat heb ik wel verdiend hoor, een lekker fris doucheke en een lekker beddeke.

    Veel liefs en tot de volgende,

    Jonas

    01-08-2008 om 11:39 geschreven door Jonas  


    31-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 237 t/m dag 239 maandag 28 juli t/m woensdag 30 juli
    Hoikes,

    weer drie superleuke dagen achter de rug. Wat zalig toch hé, niet meer constant naar Gent moeten en kunnen doen waar we zin in hebben.
    En dat laatste doen we ook hoor. Plezier maken, terraskes doen, wandelen, lekker eten,....

    De woensdag moesten we nog wel naar Gent voor een bloedname, die was goed hoor. Ik heb ondertussen al teurg 430 neutrofielekes gespaard en men wittekes zijn ook terug gestegen tot 1400. Nog niet echt wat het moet zijn, maar toch al beter dan die 70 neutrofielen van de vorige week donderdag hé (nadien heb ik dan nog twee maal Cytosar gehad en drie maal Lanvis,dus die waarde zal in't weekend nog wel wat lager geweest zijn hé). Ze zeggen hier dat ik: "EEN BEER VAN NE GAST BEN!!!"
     Verder heb ik niet veel uitgezet zene, amai ik zweet me voorbij als ik iets doe. Dan maar lekker lui zijn en me laten dienen.

    Veel liefs en tot de volgende,

    Jonas & co

    P.S.: Eline, Hugo & Marianne: merci voor jullie kaartje en de info over villa pardoes. Ondertussen hebben we ook info gevraagd aan de psychologe en zijn we aan't overwegen om toch te gaan volgend jaar in't voorjaar. 

    31-07-2008 om 17:15 geschreven door Jonas  




    Foto

    Foto

    Benieuwd naar m'n foto's?
    Kom dan snel een kijkje nemen.
    Je raakt binnen door op één van de  foto's te klikken.



    Archief per maand
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007

    Mij een MAILEKE sturen?

    Hier effe klikken en typen maar !!!


    Gastenboek !!

    Willen jullie me echt eens SUPERBLIJ maken? Ik ben gek op berichtjes aan mij gericht. Knuf & dikke kus Jonas !!!


    Blog als favoriet !

    Medisch
  • UZ Gent
  • non hodgekin
  • Chemo Kasper
  • UZA
  • baclofenpomp
  • CEPRA
  • Cerebral Palsy
  • CTO
  • Arseus Medical
  • Ik ben moe, oh zo moe.

    Allerlei
  • bloggen
  • Bloggen als therapie
  • Mijn school
  • OP KAMP IN HOUTHALEN 26/06/2010 - 2/07/2010
  • Werken rond ROUWEN
  • Project Magic
  • Leuke juweeltjes!!!
  • Herenthoutse handelaars
  • Herenthout
  • de LIEving

    Lotgenootjes 3K6 Gent
  • Eline
  • Kyano
  • Yoshi
  • Ashley
  • Verne
  • kleine Emma
  • Fiebe
  • Thijn
  • Sam
  • Kelvin

    * Fonkelende sterren aan de hemel. *
  • Seppe*
  • Lotte*
  • Emily-Grace*
  • Rune*
  • Soetkin*
  • Dorien*
  • Lien*
  • Thibo*
  • Aäron*
  • rytse*

    Foto

    Lotgenootjes
  • Darleen

  • Andere links - leuke blogs
  • ulrike
  • Stefaan van Peteghem
  • Anny & Kirby*
  • Ines
  • Levensgenieters
  • Mieke

  • Bijzondere kids:
  • Jonas
  • Robin & Anouk


  • Een interessant adres?

    Bekijk de afbeelding op ware grootte


    Onderhoudsfase:

    Maandag - Woensdag:

    2 x 6 ml Zantac
    2 x 5 ml Bactrim
    1 capsule  Puri-nethol

    Donderdag - Zaterdag - Zondag:

    2 x 6 ml Zantac
    1 capsule Puri-nethol

    Vrijdag:

    2 x 6 ml Zantac
    1 capsule Puri-nethol
    1 capsule Ledertrexate

    Iedere woensdag bloedname in Lier.
    Elke vijfde week naar Gent op controle.
    Elke tiende week vier dagen naar Gent voor een grote Methotrexate kuur.
    Vanaf nu elke zondagavond voor aanvang van de kuur 1/2 Temsta (om de angst weg te nemen) en als dat lukt waarschijnlijk alle avonden tijdens die week kuren!

     


    Foto

    Deze liedjes hebben een speciale betekenis voor mijn papa & mama !!!


    Foto

    Foto

    Mama is gek van:

    grey, blue-nosed...tatty teddy


    Sommige mensen weten wel waarom!!

    Foto

    Official Story. Written by Miranda. Actual book illustrated by Steve Mort-Hill

    The oldest, smallest house you can imagine was about to be knocked down.
    All the things that once made the house nice and cosy had been thrown outside and piled up in the front garden, from the soft springy bed the owners slept in, to the old wooden floorboards they used to walk on...and even...surely by some mistake...a little brown teddy bear.

    He was trapped amongst all the other unwanted things, and couldn't move.
    Then, one day...a very, very cold day, something fell from the sky...
    ...a little snowflake.
    It landed on the teddy bear's little nose and was then followed by many more.
    He began to get cold, very cold indeed.

    More and more snow fell, heavier and heavier.
    The little bear was now so cold that his nose started turning blue...
    ...so cold that his brown fur started turning grey.

    He was cold, unloved and all alone in the world, and felt very, very sad.
    Winter finally passed and the weather got warmer, and, one beautiful spring day, a little girl was playing near the old house, when she spotted the grey bear in the pile of unwanted things.

    He was like no other bear she had ever seen, and she pulled him out from where he was trapped.
    She dusted him down and lifted him high in the sky to look at him.
    "A grey bear...with a blue nose?"
    She thought.
    "How strange!"
    The teddy bear wanted to cry. He thought she didn't like him and would throw him back with the other unwanted things.
    "But he's lovely!" she continued and she fell completely in love with him.

    She ran home as fast as her little legs would carry her to see if her Grandma could patch him up, as a lot of his stuffing had fallen out, and he was very much in need of repair.

    She looked on has her Grandma replaced his stuffing and patched up his holes.
    His stitches has started showing where his fur had worn away, but little girl thought he looked perfect.

    It was all cosy and warm in the little girl's house and the bear now felt cosy and warm in his heart. However, his nose was still blue and his fur was still grey, and they would never return to brown. He was unique amongst teddy bears.


    The little girl gave him a great big hug. She loved him more than anything else in the world...her little, grey, blue-nosed...tatty teddy.

     



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs