Foto
Inhoud blog
  • Weer lang geleden
  • Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Nationale Wandeldag te Overmere Donk 24/02/2013
  • Ingelmunster en Nalinnens
  • Het pajottenland op zen mooist Elingen 17/02/2013
  • Baasrode 16/02/2013
  • Ernage: Marche des Abbayes 09/02/2013
  • Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Winterwandeling te Kluisbergen 19/01/2013
  • Wandeltocht in de Citaldel van Namen 13/01/2013
    Foto
    Mijn favorieten
  • aktivia
  • wandelgazette
  • marching
  • beneluxwandelen
  • photo marche
  • Euraudax
  • W.S.V. De Kadodders Sint Katelijne Waver
  • De Lachende Klomp Nieuwkerken Waas
  • Reynaertstappers Belsele
  • W.S.V. De Kadees Aalst
  • W.S.V. Baasrode
  • Opsinjoorke Mechelen
  • W.S.V. De Vossen Buggenhout
  • W.S.V. De Hopbelletjes Opwijk
  • W.S.V. Horizon Opwijk
  • WAK Sleidinge
  • De Kwartels Assenede
  • De Grashoppers Keiberg
  • Goede Doel Stappers
    Foto
    Laatste commentaren
  • 't Was lang geleden (Luc & Hilde)
        op Weer lang geleden
  • Dag Katrien, (SMETS RENE)
        op Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Bewondering (G.U.Y.)
        op Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Goe Bezig (SMETS RENE)
        op Maand mei
  • verrast (SMETS RENE)
        op
  • Foto
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Hallo
  • dag Katrien
  • hoi
  • blog

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Heerlijk zijn de velden,
    zacht is de zee, zoet is het strand,
    zalig lang de dag, aanhalig de vrouwen,
    welig de kudden,
    haast opgedroogd het moeras,
    God schept vreugde in kalmte,
    de duivel stookt graag onrust,
    iedereen snakt naar eerbetoon,
    maar de machtige - 
    zijn einde is onmacht.
    een jonge grote afstand wandelaarster (Zotte mie)

    27-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jette, Lebbeke en Welle
    Hey.

    Op zaterdag morgen ben ik met de trein naar Jette geweest. Van aan het station moest iknog een kleine 2km te voet gaan. Het laatste stuk zat ik in de auto, er was iemand die me herkent had en me mee ge pikt. Om kwart voor 8 ben ik dan eindelijk kunnen vertrekken aan de 42km. Helaas wel alleen. De eerste 7km was goed. We trokken van het ene park naar het andere. De volgende 6 vond ik wat minder. Dan gingen we door wijken van Jette en een stukje door Dieghembos als ik me ni vergis. De controlepost bevond zich nu in Wemmel. Daar in café de Nachtegaal zag ik Steven met zoon Jarne en Aimee met Jeanine en compaan. Vandaar ben ik met hen mee gegaan. Zijle deden wel de 22 maar was het alleen lopen beu. Als ik binnen gekomen zen had ik nog 26km. Maar voor we daar zen moesten we nog een goeie 14km afleggen. We zijn nog door Kobbegem (Asse), Hamme Merchtem, Zellik om dan via Laarbekebos binnen te gaan. Het parkour was afwisselend maar had er toch al wat stukken van gedaan. Het weer was zoals ze voorspelt hadden.
    Frans en hond Jefke zaten daar al in gezelschap van Etiene. Met Frans ben ik mee kunnen rijden tot in Opwijk. Daar stond mijn fiets. Vandaar reed ik door met de fiets naar Heizijde.

    In Heizijde organiseerde De Denderklokjes Lebbeke hun 3de Heizijdetocht. Voor Frans, Jefke en ik vertrokken aan nog een wandelingtje hebben we eerst gaan vragen aan parkourmeester welke lus van de 3 het schoonst is. Blijk baar was de 3de lus het schoonst, die hebben we dan ook ge daan en deze was ongeveer 8km lang. Van aan de startzaal zijn we naar het overstromingsgebied tussen Lebbeke, Opwijk en Buggenhout getrokken om dan naast de spoorwegen richting Opwijk centrum te trekken. Aan de Bolstraats zijn we afgeslaan richting Nijverseel. Tot in Nijverseel zelfs zijn we ni gekomen. We hebben het straat gevolgd tot aan Leirekesroute (richting Aalst). Daar hebben we een veldbaantje evenwijdig met leirekesroute genomen. Zo verder naast wei en veld door. Op een gegeven moment dacht ik dat we verkeerd waren maar we moesten tussen afsluiten en onder de takken van bomen door om zo via het veld verder te gaan. Van daar hebben we nog wat straten gevolgd om dan terug binnen te gaan. Na de wandeling heb ik nog wat gegeten, gedronken en gebabbeld natuurlijk.

    Van in Lebbeke ben ik dan door gereden met de fiets naar Welle. De sportvrieden organiseerde te Welle hun Heksentocht. Natuurlijk onbekend be ben ik daar ni. Ik ben er enkele tegengekomen waarvan ikd acht ze daar ni rap tegen te komen. Het was wel een blij weerzien. Ik heb daar totaal van 13km gedaan en dit opgesplitst in 5 en 8. Ik ben om iets na 19u vertrokken aan mijn wandeling samen met Ilse, Peter en co. Ik liep samen met hen tot aan de splitsing waar de 5km terug ging naar startzaal. Op dat stukje liep ik moeder ziel alleen en is het geluk me te doen verschieten door iemand dat verstopt zat ergens in de struiken aan een kapelletje. Na die 5km heb ik in de startzaal nog wat gegeten, gedronken en voor de rest wat babbelen terwijl ik zat te wachten op clubgenoten. Met hen heb ik nog het toertje van 8km gedaan. Die ging tot in Iddergem, daar aan de kerk was het controle. Toevallig kwam ik daar weer de zelfde mensen tegen die ik zag in de startzaal voordak vertrok aan de 5km. Op de controlepost nog wat gebabbeld met de helpers en iets geconsumeerd. Van daar was het natuurlijk terug naar binnen. Om 23u30 ongeveer ben ik dan eindelijk van in Welle naar huis gereden. Ik moest nog 20km afleggen met de fiets en tijdens deze trip heb ik een half uur regen gehad. Van heel de dag maar zeer kleine beetjes regen gehad. Eigenlijk ni de moeite om het te vernoemen maar juist dat half uurtje heeft het goe geregend. Maar ja, voor de rest was het een geslaagde dag met 3 wandeling.

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    27-10-2010 om 17:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De foto's van Hilde en Geert
    Wel wat later ma ze komen er nog op. Dit zijn de foto's getrokken door Hilde en Geert door de Kadodders Sint Katelijne Waver.







































    27-10-2010 om 17:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's door Hilde en Geert (deel 2)
    Vervolg van Foto's door Hilde en Geert. Kreeg ze blijkbaar niet allemaal in een bericht.

































    27-10-2010 om 16:59 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's door Hilde en Geert (deel 3)


































    27-10-2010 om 16:55 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    22-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag 't wyngaerttreintje door 2 Kadodders met foto's

    Verslag wandeling te Antwerpen(luchtbal)

     

    Zoals beloofd gingen wij op 17 oktober wandelen in Antwerpen. ’s Morgens vroeg vertrokken om 22 kilometer te wandelen.

    We hadden totaal geen idee waar we terecht zouden komen in deze stad maar vol verwachtingen vertrokken we dan in het cultuurcentrum ‘luchtbal’.
    Doorheen de binnenstraten kwamen we op een grote baan en gingen we daarna richting Ekeren waar we terechtkwamen in een natuurgebied ‘de oude landen’ wat een prachtig wandelgebied is.

    Zo kwamen we in het centrum van Ekeren waar tevens de controleplaats was in het olv van Lourdes instituut ( een ruime controleplaats).

    Na innerlijke versterking begonnen we dan aan een lus van 10 kilometer doorheen weerom een natuurgebied ‘ de bospolder’. Wat we daar te zien kregen was gewoonweg prachtig. Zo konden we naar een vogelkijkhut ‘de Ijsvogel’ gaan wat een meerwaarde was voor deze tocht. Van daaruit hadden we een prachtig uitzicht. Echt de moeite waard voor een ommetje te maken. Van daaruit kwamen we in het recreatiedomein ‘muisbroek’ waar er juist een duikschool bezig was. Dit was ook eens de moeite om te zien. Langsheen het water was er dan ook nog een kanoclub die daar hun clubhuis hadden. We hebben dan ook genoten van dit mooie stuk natuur en zijn bewoners (eenden en ganzen o.a.)…

    Via een brug over de E19 kwamen we dan terug in het centrum van Ekeren waar we een tweede keer de innerlijke mens versterkte voor het laatste stuk van ongeveer 6 kilometer te beginnen. Weerom door een stuk natuur langsheen de spoorweg terug doorheen  ‘de oude landen’ in de straten van de luchtbal terecht te komen om zo naar de startzaal te gaan.

     

    Nen dikke proficiat aan de inrichtende club om ons een stuk Antwerpen te laten zien waar we versteld van stonden.

    Ondanks het prachtige weer hebben we enorm genoten van dit stukje Antwerpen op een ander manier. We hebben voor onszelf gezegd dat dit een tocht was die voor ons een verdiende 9/10 kreeg.

     

    Kadodders Hilde en Geert. 

    22-10-2010 om 00:31 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandelverslagen van de eerste 16 dagen van oktober

    02/10/10  Hersttocht Hopbelletjes Opwijk

    Eerst enkele uren gaan werken tot de middag. Ik werd dan op mijn werk opgehaald om door te rijden naar Opwijk. Daar organiseerde wandelclub Hopbelletjes Opwijk hun herfsttocht. De startzaal was de Sint Pauluszaal en niet de schuur in het C.C. Hof ten Hemelrijk. Ik moet jullie ni meer vertellen dat ik daar wat volk kende zekers. We zijn dan aan onze wandeling van 20km vertrokken. De 24km ging ook nog maar dat ging nipt zijn en mochten we nergens blijven plakken. De 20km had 2 controleposten in de zelfde kantine van de Sjoeters. Daar op dat plein speel ik maar wel bij de ploeg de vluggen meisjes opwijk. Maar voor we daar zijn moesten we enkele km’s afleggen.  We vertrokken richting Mazenzele, Droeshout om dan terug richting Opwijk centrum te gaan en op tijd en stond het veld in te slaan. Dit ging terug richting Droeshout kerk. Deze zullen we bijna langs alle kanten bezien hebben tijdens de wandeling. Wat verder kwamen we op de asvalt. Om zo tussen de velden door aan het voetbalplein te geraken. De lus die we daar moesten maken  ging richtig Asse. Het laatste stuk ging richting de Broevinck. Het was een prachtige wandeling door de natuur met goe weer. Ah en alleen de 20km kwam voorbij mijn meter. Natuurlijk kon ik het niet laten om daar even te stoppen. Na de wandeling met nog enkele wat gebabbeld en gedronken. Dan was het tijd om terug te gaan werken.

     

    03/10/10  24ste omloop van Temse -  Wase Wandelgordel

    De dichts bij zijn de wandeling op zondag 3 oktober was te Temse. Wandelclub Temse organiseerde hun 24ste omloop van Temse -  Wase wandelgordel. Ik ben er met de fiets naar toe gereden na dat ik gedaan had met werken. Mijn fiets trip naar Temse was bijna volledig via de dijk. Na 3 kwartier fietsen ben ik dan eindelijk in Temse toe gekomen. Daar een wandelingetje gedaan van 20km alle da dacht ik toch. De wandeling is uit gedraaid op een tocht van 23km. De eerste zoveel km’s vielen een beetje tegen maar na een tijdje kregen we toch wat natuur onder onze voeten geschoven en dit voor enkele km’s. Jammer dat we soms wel moesten zoeken van waar we moesten. De pijlen hingen soms onduidelijk of op plaatsen moeilijk zichtbaar. Daardoor heb ik een stukje verkeerd geweest en moest ik op mijn stappen terugkeren. Dan kwam er nog bij dat ik 1 controlepost niet vond. Had het bordje weldra controle wel gezien maar het volgende bord van controle was weg. Blijkbaar hadden de mensen die daar zaten in da cafe alles al opgedoekt. Wel jammer en zeker het weer was goed en ik was goed aan het doorstappen dus dorst had ik zeker. In het laatste stuk heb ik nog wat mensen leren kennen. Na de wandeling nog iets gedronken, gegeten en dan naar mijn werk terug vertrokken. Ik had dan eigenlijk al 10minuten moeten weggeweest maja.  Ik kan daar niks aan doen.

     

    09/10/10  Euraudax Lommel

    Vrijdagavond nog mee gedaan met de match en we hebben die nog gewonnen ook. Helaas is het wat uit gelopen, ik moest eigenlijk rap naar huis want moest er ’s anderdaags vroeg uit. Zaterdag morgen nam ik de trein naar Lommel via Mechelen en Antwerpen Berchem. We waren wel veel te vroeg in Lommel. De zaal stond zelfs nog niet gereed. De gene die er waren hebben dan de handen uit de mauwen gestoken om de zaal helpen klaar zetten. Het was wel plezant. Dan was het inschrijven, wat drinken en wachten tot 11u. Om dat uur ging de wandeling van 30u van start. Dat is dus een wandeling van ongeveer 150km. Natuurlijk niet iedereen moest of deed 150km. Je kon kiezen uit volgende afstanden 25, 50, 75, 100, 125 of 150km. Om de ongeveer 5u kon je mee inpikken of stoppen. Dit afhankelijk van je gekozen afstand en natuurlijk hoe het op dat moment gaat. Dus om de 25km kwamen we terug in de startzaal en konden we genieten van een maaltijd die in de prijs in begrepen zat. Juist de drank moest je nog betalen. We kregen een smoske, warme maaltijd. Babbelen he da doet daar geen goe aan.

    Nu over de wandeling zelf een beetje zeveren. Gedurende de hele tocht konden we genieten van goed weer. ’s Nachts was het wel koud maar ja daar kan je tegen kleden. De eerste 50km en de laatste 50km was het wandelen door de schone natuur van Lommel en omgeving. Het was wel op zandgrond dus na elke ronde was het opnieuw de schoenen uitgieten. Bij mij kwam er nog bij dak de schaafwonde op scheenbeen en knie moest verzorgen. Al geluk was het al goe aan het genezen maar je weet nooit. Ik was de donderdag er voor tegen de grond gegaan met de fiets. Na de eerste lus zijn er enkele wandelaars bij gekomen en de meeste ging nog voor 100km. Ik zelf kreeg mijn eerste klop van vermoeidheid na de 2de lus.  Ni moeilijk, dees stom kieken heeft ma 4u geslapen en dit voor een wandeling van 150km. Tijdens de nacht heb ik nog een paar kloppen gehad wat denk ik wel normaal is. De voor laatste lus had ik het wel wat lastig. Ik vond dat er een einde aan mocht komen maar moest nog een 25km doen na deze lus. Als we van de voorlaatste lus binnen kwamen voor een uit gebreid warme maaltijd zat Linda al op ons te wachten. Was tof dat ze voor de laatste lus was afgekomen. De laatste lus ging het terug wat beter maar het is verdomd wel ver 150km. En ik ben dan nog van plan om er binnenkort er nog 50km bij te doen. Alle geluk da zot zijn geen zeer doet zekers. Het was wel een tof weekend. En ik had geluk dat er iemand zo vriendelijk wou zen om me thuis af te zetten. Ik zou ni geweten hebben hoe ik thuis zo geraakt zen met de trein. Hier onder geef ik jullie nog een schemake mee van waar we rust hadden en om de hoeveel km’s                                                                     

    De nieuwe kopen            wagenrust (6min)     9,0km

    Taverne Den Engel          caferust (20min)       7,5km

    Zaal Klosterhof                (30min)                       8,5km

     

    Duits Kerkhof                   wagenrust (6min)     8,5km

    Voetbal Kerkhoven         wagenrust (6min)     8,0km

    Zaal Kolosterhof              (50min)                       8,5km

     

    Zaal Klosterhof                rust (15min)               9,0km

    Kerk Werkplaatsen         wagenrust (6min)     9,0km

    Zaal Klosterhof               (35min)                        7,0km

     

    Overpelt VV                     wagenrust (6min)     9,0km

    Techno Lutlommel         wagenrust (6min)     10,0km

    Zaal Klosterhof               (45min)                        6,0km

     

    De Zandstraat                 wagenrust (6min)      8,0km

    Brug Waterkant              wagenrust (6min)      9,0km

    Zaal Klosterhof               (45min)                        8,0km

     

    De Gorten                        wagenrust (6min)     8,0km

    Holheide                          wagenrust (6min)     9,0km

    Zaal Klosterhof                                                    8,0km

     

    12/10/10  2de dag van de weektocht Deinze

    Dinsdag voormiddag nog werken en in de namiddag gaan wandelen in Deinze. ATB De Natuurvrienden Deinze organiseerde hun 2de dag van de weektocht. Iets voor half 15 ben ik aan het voetbalstadion toegekomen. Daar aan de tribunes was de startzaal. De mensen die hielpen waren blij me te zien en omgekeerd ook. Dit na drie maand me kaar ni gezien te hebben. Ik ga namelijk al 3 jaar met hen mee op reis en elk jaar op nieuw kijk ik er naar uit om met hen mee te gaan. Het is dan echt een weekje genieten, amuseren, wandelen en nog zo veel meer. Deinze heb ik 6km gewandeld. Deze bestond bestond uit 2 lusjes van ongeveer 3km. De eerste ging groten deels door het centrum namelijk door een tuin waar enkele beeldhoutwerken stonden, om dan als laatste nog eventjes door het Recreatiedomein Bliermeersen te gaan. De andere lus ging langs de buiten kant van Bliermeersen langs het kanaal om zo na een tijdje Bliermeersen toch in te gaan. Dit was echt een prachtige wandeling en de 2de lus was het mooiste. Voor de wandeling, tussen de 2 lussen (controle) en na de wandeling heb ik wat bij gebabbeld met de mensen. Het was een namiddag waar ik van genoten heb. Na de wandeling was het dus nog wat babbelen, genieten van over heerlijke pannenkoeken en dan was het helaas al tijd om naar huis te gaan. Iedereen bedankt.

     

    13/10/10  6de Midweektocht Zele

    Woensdag was ik normaal gezien thuis maar er was een wandeling op zich niet al te ver van mijn deur. Na 3 kwartier tot een uur fietsen ben ik in Durmen – Zele aan gekomen. In het parochiezaaltje aan H. Hart kerk was de startplaats. Vandaar uit vertrok de wandeling van de Durmestappers Sombeke met hun 6de midweektocht. In de startzaal trof ik enkele bekende aan. Samen met Marnix van de Kadees van Aalst heb ik de wandeling van 10km gedaan. Ja maar 10, ik moest net na de middag ergens anders al zijn en ik moest ’s avonds ook nog trainen. De wandeling viel op zich best goe mee. Het was afwisselend, het weer mochten we ni klagen. Het was over maar goe bewolkt. De helpers waren zeer vriendelijk.


    16/10/10  Euraudax Dendermonde – Mechelen

    Zaterdag was er een euraudax wandeling in mijn buurt. Ik wou er wel heen gaan maar ik moest dan werken. Toch heb ik effe tijd genomen om tot bij de groep te rijden die op dat moment buggenhoutbos verliet. Vandaar ging het naar Londerzeel Recht tegen over het station was het caferust. Van in Londerzeel ben ik te voet met fiets aan de hand meegegaan tot in Tisselt. Daar was het spijtig genoeg al terug tijd om naar mijn werk te rijden. Dat stukje dat ik heb mee gedaan viel wel mee. Net voor de caférust in Tisselt ben ik met nog een wandelaar ne goeie crème glas gaan eten. Die heeft toch goe gesmaakt ook al was het weer koud. Het was spijtig dak er niet langer bij kon zijn maar ja, het was wel plezant.

    21-10-2010 om 22:25 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag door wandelgazetreporter en links naar de rest (verslagen en foto's)

    ’t Wijngaerttreintje bood ALLES

    Vandaag gaan wij even het jong geweld van ‘t Wijngaerttreintje in Antwerpen opzoeken, ter gelegenheid van hun "Alles aan 1 Eurotocht". Meerdere ken ik al van Euraudaxwandelingen en bijna allen zijn het lange afstandstappers. Met de trein spoor ik tot het station Luchtbal, vlakbij de start in het Cultureel Centrum, gelegen midden de hoogbouw van de Colombiastraat. Er staat een wandeling van 31,6km op het getouw in en rond Antwerpen. Ik die dacht hier een vreemde eend in de bijt te zijn heb het verkeerd voor, want vele “dwangarbeiders” van de lange afstand geven hier allemaal present . Op de trein al Guy Verhelst tegen het lijf gelopen, Patrick Vanderstukken met Linda in zijn spoor komt er aan, Kadee Lucia en nog wat Euraudaxers, Jan , maar die komt meer voor de Duvel aan 1 Euro , waar vind je dat nog ???

    Er wordt begonnen met een lokale lus van 9,3km. Onmiddellijk een parkje door dat er wit bevroren bij ligt, dan onder de spoorweg tot de Groenendaallaan, erover, een eerste stuk industrie tot wij tegen de haven aanbotsen. Recht voor ons een mooi zicht op de Boerentoren en de Onze Lieve Vrouwkathedraal. Wij blijven nu een poos langs het water lopen tot een scheef kasseitje ons wegstuurt, maken een halve draai om de brug over te komen en verdwijnen vervolgens in een wirwar van straatjes in de wijken Dam , Stuyvenberg en Seefhoek. Doorlopen het park Spoor Noord en kuieren zo verder tot het Houtdok.

    Raken even het noorden kwijt tussen de tientallen trucks, van alle soorten en pluimage, een babylonische spraakverwarring. Vlug worden de 333 pijltjes teruggevonden en wij draaien op oneffen, bonkige kasseien een toertje rond het Houtdok waar nogal wat jachten liggen te blinken naast oude verroeste karkassen van schepen. Steeds langs het water tot de Mexicobrug die wij dwarsen. Aan de overkant de Villa des Roses, zou dit die van Elsschot zijn ? Verder tot het Straatsburgdok  waar wij bij het Eilandje het prachtige art-nouveau gebouw Het Pomphuis voorbijkomen . Over de brug nu waar wij verdwijnen tussen de hoog gestapelde containers bij CMB, dan opeens een spoorweg over, een steegje door bezijden gebouwen van De Lijn om vervolgens de Noorderlaan te dwarsen. Aan de overkant Santiagostraat, wij zijn op het goeie werelddeel. Nog even voorbij het moderne kerkgebouw en wat verder onze startplaats. De haven zoals je hem zelden ziet, prachtige lus.

    Tussen wat torengebouwen en parkjes laten wij Antwerpen achter ons. Het gaat nu rechttoe, rechtaan op de kerktoren van Ekeren af. Zowat halfweg duiken wij het natuurgebied Oude Landen in. Grillig gevormde rietkragen, bloemrijke graslanden en wilgenbosjes vormen de natuurlijke ingrediënten van de Oude Landen, wellicht één van de mooiste stedelijke natuurgebieden van Vlaanderen. Krinkeldewinkel lopen wij er door tot opeens voor ons de kerk van Ekeren opduikt. Wij draaien er helemaal rond, werpen ondertussen een oogje op enkele pittoreske trapgevelhuisjes en achter het hoekje de basisschool voor controle 2 na 15,8 km. Het zit afgeladen vol hier. Na eerst even Zotte Mie (Katrientje)  gegroet te hebben wordt de lokale lus van 10 km eerst aangepakt .

    Wij keren even op onze stappen terug , een park door en dan recht op de A12 af. Komen de brug over, maken wat verder een haakse bocht naar rechts om zo het natuurgebied Bospolder in te komen. Vroeger was de Bospolder, zoals het omringende landschap, poldergebied. Bij de havenuitbreiding zo’n dertig jaar geleden werd het gebied opgespoten. Daarna veroverde de natuur langzaam opnieuw het vernielde gebied. Graslanden, ruigten, bos en moeras wisselen hier af met ondiepe plassen. Langs grachten en open water ontwikkelde zich hier rietland, waar kleine karekiet, rietgors en tal van eenden zich thuis voelen. De haven is hier nooit ver weg want opeens wandel je naast een aantal zeereuzen die hier aangemeerd liggen. Paadje in , paadje uit bereiken wij het recreatiegebied Muisbroek ofte Grote Put. Op een heerlijk groen paadje lopen wij deze azuurblauwe watervlakte helemaal rond. Een brugje stuurt ons nogmaals de A12 over om zo afgezet te worden in Ekeren. Straat in, straat uit is het lang huisjes kijken tot dan toch opeens de kerk en wat verder de basisschool. Tijd voor de boterhammetjes en wat rust .

    Het gaat nu de andere kant uit om de terugtocht in te zetten. Vlug trekken wij het Veltwijckpark in, volgen een prachtige dreef  tot het mooie 16de eeuwse waterkasteel Hof van Veltwijck, bewonderen het onder al zijn facetten door en helemaal rond te lopen, komen dan door het park terug bij het natuurgebied Oude Landen. Eerst op een asfaltwegje tot de spoorweg, dan het natuurgebied terug in en uit en zo nog ne keer. Langs het spoor komen wij bij de Antwerpse Ring waar wij onderdoor lopen en komen zo terug tussen de hoogbouw van de wijk Luchtbal. Een steenworp verder het Cultureel Centrum waar onze tocht er op zit .

    Uitblazen doen wij bij een bolleke Coninck en dit aan 1 Euro, hoe ze dat hier klaarspelen is mij een raadsel.In alle geval genoten wij intens van een wandeling die ALLES heeft. Natuur, architecturaal patrimonium en de industrie van één der grootste havens ter wereld . ’t Wijngaerttreintje mag dan een klein clubje zijn, een wandeltocht kunnen zij neerzetten als de besten of hoe klein opeens heel groot kan zijn .

    Links van mensen die foto’s getrokken hebben

    http://picasaweb.google.com/boomer166/AntwerpenHetWijgaerdtreintjeAntwerpen17Oktober2010#

    http://picasaweb.google.com/marclauwaert1/2DeAllesVoorEen1EuroTochtTWyngaerttreintjeAntwerpen?feat=content_notification#

    http://blog.seniorennet.be/goegestapt/archief.php?ID=762091

    http://picasaweb.google.com/helgavds/2deAllesVoor12010?feat=content_notification#

    http://picasaweb.google.be/117092301465471178615/TWijngaerttreintjeAntwerpen#

    http://picasaweb.google.be/117092301465471178615/TWijngaerttreintjeAntwerpen02#

    http://picasaweb.google.be/116486161698820135789/Antwerpen17102010#

    http://walking-bears.skynetblogs.be/archive/2010/10/17/17-oktober-2010-ekeren.html

    http://nederbelgenopstap.skynetblogs.be/archive/2010/10/18/17-10-2010-t-wyngaerttreintje-op-de-luchtbal-antwerpen.html

    http://picasaweb.google.nl/nederbelgenopstap/20101017TWyngaerttreintjeTeLuchtbalAntwerpen#

    21-10-2010 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog zeer laat ma toch. De wandeling te Olen op 31/09/10

    30/09/10  klavertje 3 Olen

    Op mijne vrije donderdag ben ik met de trein en bus naar Olen geweest. Daar organiseerde de Herentalse wandelclub hun klavertje 3 tocht. Ik ben om 13u20 daar toegekomen na 2u30min reizen. Ik ben daar toegekomen en op eerste zicht zag ik niemand dat ik kende. Maar verkeerd gedacht. Er waren daar 2 kadodders. Uiteindelijk aan mijn wandeling vertrokken die uit 3 lussen (5,7 en 10km) bestond. Ik heb de lus van 10km en 5km gedaan. Meer kon ik ni doen want ik had geen tijd meer. De lus van 10km ging volledig over Westerlo en meer bepaald door de deelgemeentes Noorderwijk en Oosterwijk. En bestond uit heel veel bos afgewisseld met fietspaden. De lus van 5km is Olen niet uit geweest. Dat was meer asvalt maar toch mooi. Na 15km gewandeld hebben zat er mijn wandeling op. Daar werd ik nog verrast, was daar nog iemand dat ik kende. Buiten hen kende ik nog niemand maar zij gerust. Tegen dat ik daar buiten ging kende nog meer mensen me. Aan de helpers van Herentalse wandelclub nog bedankt om me af te zetten aan het station in Herentals.











    19-10-2010 om 22:20 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto


    Archief per maand
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 06-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008

    Foto

    Mijn foto links
  • 2009
  • 2010; 2011; 2012; 2013
  • Vakantie 09, 10 en 11

  • Foto

    Wandelvrienden
  • blog van Guy Verhelst
  • blog van alfred en lou
  • blog van Maaike Vancoppenolle
  • blog van Joost Vancoppenolle
  • Blog van Jipie
  • Blog van Kris
  • Blog van Ludo Depoortere
  • Blog van Johnny Cloesen
  • Blog van Freddy Persoone

  • blog van Alain Putman
  • blog van Steven Jaspers
  • Foto's van Steven Jaspers
  • Blog van Helga Van den Steen
  • Foto’s van Helga Van den Steen
  • Blog van Patrick Vanderstukken
  • Foto’s van Patrick Vanderstukken

  • Blog van Ronny en Linda
  • Blog van Jeroen en Kristel
  • Foto's van Paul Baestaens
  • Foto’s van Andy Huwe
  • Foto's van Chris en Anny
  • Foto's van Willy en Mary
  • Foto's van Marc Lauwaert
  • foto's van Nestor
  • Foto’s van Rene Smets

    Foto

  • Foto's Marc De Coster
  • Luc Vaes
  • Foto's van Johnny Cloesen
  • Foto's van Dirk Heylen

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs