Foto
Inhoud blog
  • Weer lang geleden
  • Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Nationale Wandeldag te Overmere Donk 24/02/2013
  • Ingelmunster en Nalinnens
  • Het pajottenland op zen mooist Elingen 17/02/2013
  • Baasrode 16/02/2013
  • Ernage: Marche des Abbayes 09/02/2013
  • Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Winterwandeling te Kluisbergen 19/01/2013
  • Wandeltocht in de Citaldel van Namen 13/01/2013
    Foto
    Mijn favorieten
  • aktivia
  • wandelgazette
  • marching
  • beneluxwandelen
  • photo marche
  • Euraudax
  • W.S.V. De Kadodders Sint Katelijne Waver
  • De Lachende Klomp Nieuwkerken Waas
  • Reynaertstappers Belsele
  • W.S.V. De Kadees Aalst
  • W.S.V. Baasrode
  • Opsinjoorke Mechelen
  • W.S.V. De Vossen Buggenhout
  • W.S.V. De Hopbelletjes Opwijk
  • W.S.V. Horizon Opwijk
  • WAK Sleidinge
  • De Kwartels Assenede
  • De Grashoppers Keiberg
  • Goede Doel Stappers
    Foto
    Laatste commentaren
  • 't Was lang geleden (Luc & Hilde)
        op Weer lang geleden
  • Dag Katrien, (SMETS RENE)
        op Toinetocht Diepenbeek 03/03/2013
  • Bewondering (G.U.Y.)
        op Jong Manneke Pis naar Oud Manneke Pis (Brussel-Geraardsbergen) 27/01/13
  • Goe Bezig (SMETS RENE)
        op Maand mei
  • verrast (SMETS RENE)
        op
  • Foto
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Hallo
  • dag Katrien
  • hoi
  • blog

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    Heerlijk zijn de velden,
    zacht is de zee, zoet is het strand,
    zalig lang de dag, aanhalig de vrouwen,
    welig de kudden,
    haast opgedroogd het moeras,
    God schept vreugde in kalmte,
    de duivel stookt graag onrust,
    iedereen snakt naar eerbetoon,
    maar de machtige - 
    zijn einde is onmacht.
    een jonge grote afstand wandelaarster (Zotte mie)

    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Euraudax Hamont Achel
    Hey,

    Vandaag was het een 75km euraudax te Hamont Achel. Net als vorige week had ik deze week geluk en werd ik thuis opgepikt en terug thuis afgezet. 's Morgens iets na 8u stond Eddy aan mijn deur om vandaar verder te rijden. Na ander half uur rijden en paar keer verkeerd te rijden waren we dan aan gekomen aan de startzaal namelijk zaal aan de statie. Ja die zaal noemt zo. In de zaal zaten toch al wat wandelaars dus was het bij iedereen goeiendag gaan zeggen. Dat is gewoonte bij euraudax dat je binnenkomt en iedereen een hand geeft. Das minsten en trouwens meestal kende toch zogoed als iedereen dat er is. Rap nog de rest van mijn ontbijt op eten en terwijl ook nog de mensen dat na mij aan kwamen een hand geven. Dan was het al ver tijd om me klaar te maken voor te starten aan de eerste lus. Start van eerste lus was om 11u. Vraag me niet waar we overal gezeten hebben maar kan je wel zeggen dat we vaak de grens hebben overgestoken naar Nederland. Het parkour voor de eerste 60km was natuur natuur nauur en tussen door af en toe asvalt maar dat viel goe mee. Nadeel was wel maar dat pakken we er bij. Dat was dat je in zand loopt en dus constand in stofwolk loopt natuurlijk. Iedereen zag er zeer proper uit. Iedereen was van kop tot teen onder het stof bedekt. Zowel na de eerste en tweede lus ons buiten wat kunnen wassen met emmers met wat water er in. Dat water zag in geen tijd direct zwart. Washandjes tja die waren ook zwart. Buiten dat was het toch amuseren en met vele wat bij praten. Tijdens de eerste lus hadden we een caférust en dat was ook de enige van heel de tocht. Deze  was taverne De Kluis. Normaal gezien drink ik zovroeg op lange afstand geen bier maar hier maakte ik een uitzondering. Ik heb hier geproeft van het bier Achel. Je kon kiezen tussen blond of donker. Ik koos voor ne donkere en daarbij heb ik nog een ijsje gegeten dat met dat trappisten bier gemaakt is. Allebei waren goe, alleen jammer dat dat ijsje rap smelte. Om iets voor half 22 ben ik en de rest ook aan de derde lus vertrokken maar voor mij samen met nog 2 andere was het onze laatste lus. Om kwart voor 2 's nachts zat er onze tocht op. Het eten dat we na elke lus kregen was goed. Na de eerste lus was het koude macaroni met hesp en nog vanalles bij. Na de tweede lus was het soep, dan kroketjes met vlees en groetjes en saus en om dan af te sluiten een desert (ijsje). We hadden besloten (de mensen waar ik mee meereed) om toch nog iets te eten na 75km en je kon kiezen tussen soep en brood of hamburger. Ik had gekozen voor de hamburger. Het eten in het algemeen was simpel maar goed, meer moest het echt niet geweest zijn. Ik zelf heb geen foto's getrokken maar kon je al een link meegeven waar er foto's op gaan komen. Ik weet niet wanneer ze er op verschijnen maar ik hoop rap.
    De link is: http://picasaweb.google.com/euraudax.mol.achel

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    27-06-2010 om 11:06 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Planning juli

    Hey,

    De afgelopen maand was een maand met veel grote afstanden (2x75 en 2x100) en dan nog enkele gewone tochtjes. Voor deze maand zit ik weer al aan een 400km voor heel de maand. Heb nog niet elke maand van dit jaar zoveel gewandeld maar het zal niet ver naast zitten. Het jaar is al weer half weg. Even bekijken wat we al gedaan hebben. Ik zit al aan 2028 km en 53 wandelingen. Voor mij is dat al super goe. Heb een super jaar waarom omdat ik eigenlijk nog nooit zoveel bijeen gewandeld heb op een jaar wat ik nu op een half jaar doe. En kan je ook zeggen dat ik in de loop van de maand juli mijn 10000km wandel. Had eerder gedacht dat ik het op het einde van dit jaar eventueel ging kunnen halen maar het is eigenlijk 6 maand eerder dan ik eigenlijk gehoopt had.
    Deze maand ga ik ook een weekje op verlof. Ja ik zen een weekje weg maar wel op wandelvakantie. Zelfs als ik op vakantie ga kan ik het niet laten om toch te wandelen. Ik ga niet alleen. Het is met de wandelclub ATB De Natuurvrienden Deinze dat ik naar Oostenrijk trek. Dit is al het 3de jaar dat ik met hen op verlof ga en heb het me nog geen enkele keer beklaagd. Buiten dat komt er nog bij dat ik deeltijds werk heb gevonden. Dit voor zeker 3 maand en dit 6 dagen van de 7 van 8u tot 12u. Dus wandelen zit er nog wel in maar zal inderdaad wat minder zijn. Lange afstanden die zullen er ook nog zijn. De dodentocht kan ik zeker meedoen, dit heb ik al kunnen regelen dat ik dat weekend vrij ben. En nu is het nog iets proberen uit te werken zodat ik 10 juli op tijd in Zelzate kan zijn om toch mee te doen aan de 100km anders is het 75km. We zullen wel zien hoe het verloopt dan. Hier onder vinden jullie een planning van waar ik zou wandelen deze maand.

    Zaterdag 03/07/10
    W.S.V. 'T Fluitekruid Wolvertem                          30ste Wolventocht
                  Start: Gemeentelijke Fusieschool, Hoogstraat 40, Wolvertem
                  5-10-15-20-25-30km                             07.00u - 15.00u
    Deze wandeling was normaal gezien voorzien op zondag 04/07/2010 maar doordat de koers in Meise-Wovertem paseert moest de wandeling verschoven worden. Daarom dat het nu op zaterdag is.

    Zondag 04/07/10
    W.S.V. De Reynaertstappers Belsele-Sinaai           18de Molsbroektochten
                Start: Basisschool Gemeenschapsonderwijs, Kerkhofstraat, Lokeren
                7-11-17-23-30km                                      07.30u - 15.00u

    Zaterdag 10/07/10
    Euraudax Zelzate
               Start: De Kring, Kerstraat 56, Zelzate
               20u ( 25-50-75-100 )                14.00u

    Zaterdag 17/07/10
    Wandelclub Cracks Wolvertem                               Zomertocht
               Start: Zaal Van Hoorebeeck, Temsesteenweg 40, WLovertem (Slozen)
               5-10-15-20km                                             08.00u - 15.00u
    Euraudax Haren
               Start: Club House MIVB/STIB, Reu du Biplan/ Tweedekkersstraat, Haren
               25-50-75-100km                                        14.00u

    Van Zondag 18/07/2010 tot en met zondag 25/07/2010 zit ik in Oostenrijk op wandelvakantie

    Zondag 25/07/10
    Wandelclub De Slak Leest                                       22ste Zennetochten
               Start: Zaal Ter Coose, Kouter 1A, Leest
               6-8-12-14-20-30km                                     07.00u - 15.00u
    Everbeekse Wandeltochten                                       30ste Everbeekse Wandeltochen - Het laatste Nieuws Wandeldag
               Start: Everbeek Beneden, Cordenuit, Brakel
               6-12-18-24-30-36-42km                              07.00u - 15.00u
    W.S.V. De Kadees Aalst,                                          Rondom Aaigem
               Start: Zaal Torengalm, Aaigem-Dorp, Aaigem
               5-12-17-20-25k                                            08.00u - 15.00u
    WRC Manke Fiel                                                      Hopduveltochten
               Start: 't Kloosterhof, Kouter, Mollem
               5-7-10-14-21-30km                                      08.00u -15.00u

    Woensdag 28/07/10
     R.W.K. De Morgenstond Humbeek                         Midweektocht - Vakantiewandeling
               Start: Parochiaal Centrum, Meiskensbeekstraat, Humbeek
               6-12-20km                                                     09.00u - 18.00u

    Zaterdag 30/07/10
    Vosbergstrappers                                                       Vosbergtocht
                Start: Feesttent Vosbergfeesten, Hoge Vosbergstraat, Rumst
                6-12-18-24km                                               08.00u - 15.00u

    Dit is mijn planning maar kan je nu al zeggen dat ik niet elke wandeling ga doen die hier opstaat.

    Groetjes Zottemie


    27-06-2010 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iets tussen de verslagen door

    Hey,

    Ik heb eigenlijk een paar vraagjes. Wat is er eigenlijk plezant aan wandelen? Waarom wandelen we? Nog straffer zelfs waarom 100km wandelen? Ja dat zijn nog maar een paar vraagjes die soms in mijn hoofdje rond spoken. Er zijn nog enkele vraagjes die rond spoken maar die spoken alleen rond als ik een 100km wandel. Een er van is wat doen we ier eigenlijk terwijl we nog in ons bed hadden kunnen liggen.

    Nu 2 van al deze vragen heb ik ook op facebook gezet en heb er toch enkele reactie op gekregen. Deze reacties wil ik jullie niet onthouden en als je zelf wilt reageren hou je zeker niet in. Want elke reactie is plezant om te lezen. Hier volgen enkele:

    * wij wandelen om gezond te blijven.waarom 100km wandelen,ik denk katrien om heeeeel gezond te blijven
    * om goed te kunnen slapen misschien !!! ik zou het in ieder geval niet kunnen maar als je het graag doet waarom niet
    * Die vraag heb ik mij ook al meermaals gesteld, vooral wanneer ik dan door wind en regen loop terwijl andere mensen binnen gezellig zitten
       uitgebreid te dineren of nog in hun bed liggen !! Het antwoord heb ik echter ook nog niet gevonden !
    * Katrien, zou een goede vraag geweest zijn voor een programma van Jambers. Wat drijft hen, wat bezielt hen....
       Maar ik denk dat ieder mens in zijn hobby altijd het ultieme il bereiken en doen.
    * Prettig gestoord zijn helpt een pak denk ik
    * goe zot zijn helpt, maar volgens mij vooral het kicken op de uitdaging van het weeral gedaan te hebben en natuurlijk het getater met de collega
       wandelaars, alhoewel het kan soms toch best stil worden op een 100. tanden op elkaar, niet vergeten te ademen en doorgaan......
    * volgens mij doen we dat omdat we 2 hersencellen missen
    * Ik ook niet. We zijn allemaal een beetje zotte mies zeker ?
    * Ik denk: de uitdaging, Maar we hebben al enkele keren 100-km-tochten gestapt, Dus waar ligt dan nog de uitdaging?
    * Ach, als dit onze ergste verslaving is...

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    23-06-2010 om 21:56 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitwandelen te opwijk
    Hey,

    Zondag morgen 7u tijd om op te staan. Das eigenlijk wel vroeg na een 100km. Maar toch zen we opgestaan, me op mijn dooi gemak klaar gemaakt en naar Opwijk vertrokken met de fiets. De start was in hof ten hemelrijk te Opwijk. Dat is het cultureel centrum van Opwijk. De wandeling werd georganiseerd door W.S.V. De Hopbelletjes Opwijk en het was hunne wisselbekertocht en ze mocht toch meer dan 1000 wandelaars ontvangen. Ik kon direct heel de zaal rond gaan om overal goeie dag te zeggen. Heb er dan geen uur rond gehangen maar het scheelde ook niet veel. Maar toch zen ik eindelijk aan mijn wandeling kunnen vertrekken. Hoeveel dak heb gedaan zal ik straks wel zeggen. De controleposten waren te Mazenzele en Droeshout. Afhankelijk van welke afstand je deed kwam je 1 of 2 keer op de controlepost. Daarnaast was er nog een kleine extra rustpost voorzien in de Brouwerij. Iedereen kreeg daar een gratis affligem. De wandeling was goe, het parkour was veel natuur. Na de wandeling geraakte ik daan ookweer niet naar huis. Ik ben een beetje blijven plakken om nog een paar mensen goeiendag te zeggen. Ah ja ik heb 24km gedaan. Sommige dachten dak ni zoveel ging doen maar toch. De benen en voeten waren goe dus waarom niet zoveel als het gaat. Natuurlijk was het wel zo dak ni te snel moest gaan. Het was namelijk de bedoeling om wat uit te wandelen na de nacht.

    Mijn volgende wandeling gaat er eentje van 75km zijn te Hamont Achel. Het is een euraudax wandeling maar een rustige wandeling. Zo weet ik dak zeker niet te snel ga op mijn wandeling.

    Groetjes Zotte mie
    katrien

    23-06-2010 om 21:13 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NVV Torhout : links
    Hey,

    Hier onder bevinden zich enkele links naar de andere fotoverslagen en geschreven verslagen door de personen die aanwezig waren op de Nacht Van West Vlaanderen. Mijn verslagje volgt nog maar in het volgende bericht.

    http://cid-6439c0c1eda76171.photos.live.com/browse.aspx/2010-06-18%20Torhout%20100km?wa=wsignin1.0&sa=330202230

    http://jeroen-en-kristel.skynetblogs.be/archive-day/20100525
    http://enpassant.be/index.php?wandeling=256
    http://picasaweb.google.be/vargas217/100kmVanDeNachtVanWestVlaanderen#
    http://picasaweb.google.be/DavyMoerman/NachtVanWestVlaanderenTorhout#
    http://www.bloggen.be/davymoerman/ (Verslag van Davy Moerman)
    http://picasaweb.google.be/DidierReynaert/NVV18062010#
    http://picasaweb.google.be/zottemie6/1806TorhoutNVV#
    http://picasaweb.google.be/paulbaestaens.2010.3/NachtVanWestVlaanderen#
    http://picasaweb.google.be/paulbaestaens.2010.3/NachtVanWestVlaanderen19062010#
    http://picasaweb.google.be/glimburgerfreak/18062010_31steNachtVanWestVlaanderen100Km#
    http://picasaweb.google.be/Photosmarches02/VZWDeNachtAThorout#
    http://picasaweb.google.be/116486161698820135789/Torhout18062010#
    http://blog.seniorennet.be/ronnyenlinda/archief.php?ID=673997
    http://blog.seniorennet.be/stevenjaspers/archief.php?ID=673892  (Verslag van Steven Jaspers)
    http://picasaweb.google.com/113243917158993120829/Torhout18190610#
    http://picasaweb.google.com/helgavds/NvWV10#
    http://blog.seniorennet.be/goegestapt/archief.php?ID=674959 (verslag van Helga Van den Steen)
    http://cid-8624f1fd4dd5d46e.photos.live.com/browse.aspx/2010-06-18%20%2031ste%20Nacht%20van%20Vlaanderen%20Torhout
    http://mayawandelt.skynetblogs.be/ (verslag van Maaike Vancoppenole)
    http://lauwswandelnieuws.skynetblogs.be/ (verslag van Kris)

    http://ludo-depoortere.skynetblogs.be/ (Verslag van Ludo Depoortere: 100km ultralopen te Torhout)

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    22-06-2010 om 15:46 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31ste Nacht van West Vlaanderen
    Hey,

    Vrijdag 11 juni werd ik om 15u opgepikt door Chris. Samen trokken we door naar Torhout. Om 16u30 zijn we daar dan eindelijk aangekomen nadat we een 3tal keer verkeerd gereden waren. We waren daar niet als eerste, er waren nog wandelaars eerder dan wij. De zaal vulde zich geleidelijk aan met wandelaars. Vele die ik kende dus braafjes op ne stoel blijven zitten kon ik dus niet. Ik moest overal een klapke gaan doen, fotokes trekken. Ergens 17u30, dat kan wat later geweest zijn ook maar dan zen Marc, Paul, Chris en ik gaan eten. Het was ma een klein spaghettike hoor. Terwijl we aan het eten waren zagen we wandelaars toekomen die van het station kwamen. Daarna gingen wij terug naar de startzaal die nu al veel voller zat dan een uurtje geleden. Heb tegen vele iets gezegd maar had er nog vele niet gezien. Tja het zag er ook zwart vant volk dan ist onmogelijk om iedereen te zien. Vanaf half 20 begon iedereen zich klaar te maken en gingen stilleks aan naar de startplaats. Om 20u20 zijn we dan eindelijk van start kunnen gaan. Je kon niet alleen maar 100 doen, op dat zelfde uur vertrokken ook de 10km en 42km. Net voor ons zen de lopers vertrokken. Ja het was niet alleen voor wandelaars maar ook voor lopers. Voor lopers kon je ook kiezen uit 10, 42 en 100km. Ik ben alleen gestart en alleen binnen gekomen maar volledig alleen gewandeld heb ik niet. Ik heb met jan en alle man zouk ma zeggen gewandeld. 's Nachts moest ik hoe dan ook zien dak bij mensen liep, eerst met Jef en zijn zus Chris en daar na met Steven, Gaston en Tom. Deze laatste 3 heb ik helaas moeten laten gaan. Dit was de eerste maal dat ik mij echt effe in de gras kant hebben moeten neer zetten. Hoe dat het kwam dak me ni zo goe voelde wist ik niet omdak het ni wist heb ik toch maar wat cola gedronken en chocolade gegeten. Dit heb ik daar na nog een paar keer gedaan. Buiten dit en dat ik 's nachts last had van slaap verliep de toch redelijk goed. Telkens dak in de graskant zat werd ik opgepikt door andere wandelaars die me dan een tijdje meepakte. In de laatste 20km heb ik meer alleen gewandeld dan ik gezelschap had. Maar toch kan ik zeggen dat het een geslaagde tocht was en heb met geamuseerd. De tijd dak er over gedaan heb was niet zo snel als de week er voor in Binche maar toch nog een goed resultaat voor mij. Na 19u20min gewandeld te hebben ben ik binnen gekomen en ik kon het niet laten om de laatste 3km te lopen, alle te joggen. Echt lopen ging niet echt meer maar joggen nog wel. Ik was nu wel binnen maar op ne stoel gaan zitten kon nog niet. Eerst nog effe bij iedereen nog langs gaan om ze te feliciteren met hun 100km en natuurlijk feliciteerde ze mij ook. Dan was het mijn bagage halen zodanig dak me kan omkleden. Blij dak na een half uur dak binnen zen toch effe op een stoel te kunnen zitten. Dan was het omkleden en effe binnen springen bij het rode kruis. Ja het rode kruis, mijn voeten moesten dringent afgekoeld worden en kan je zeggen dat deed deugd. Buiten dat was het ook laten controleren op bleinen. Het antwoord was ja ik heb bleinen maar het waren zo'n kleine dat je ze wel zag maar je had er al bijna een vergrootglas voor nodig. Dus advies dak kreeg gewoon zo laten, niet open prikken of zo. Dat zal zo wel genezen. We zullen dan mar naar de gouden raad luisteren. Dan was het nog juist wachten op Anita, Jean Paul en Danny die nog moesten binnen komen. Ik reed namelijk met Anita mee naar huis. Dus was het nog een opgaven dak heel de weg naar huis wakker moest blijven. Das minstens wak kon doen omdat ze me thuis wou afzetten.

    Nu heb ik eigenlijk nog ni echt iets gezegd over dat parkour ginder. Dat was wel inorde. Het was afwisselend, vond juist een beetje jammer dat we veel natuur 's avonds en 's nachts gekregen hebben. Overdag ook nog hoor maar wat minder. Maar ik mag eigenlijk niet klagen alles was goed in orde. Op elke controlepost kon je kiezen uit een paar dranken en kreeg je iets om te eten. Wat moet ne wandelaar meer hebben.
    Hier onder volgt een lijstje van waar we overal iets gekregen hebben en wat.

      4,8 km          Groenhove tent Bosdreef, Torhout     (startstempel, aquarius, water)
      6,6 km          Groenhove na splitsing Ventweg     (vondelmolen peperkoek)
    11,4 km          De Stapsteen Kon. Astridlaan Veldegem     (banaan, water)
    16,6 km          Hoeve Stragier Rijselstraat 156 Loppem     (cola, water, suikerwafel)
    23,8 km          Café Vogelzang Kortrijksestr. 222 Oostkamp     (water)
    24,9 km          Hulppost Rode kruis: zaal Nieuwvliet     (koffie, thee, water, gebak)
    30,0 km          zaal WARA Beekstraat Waardamme     (grany, ice-tea, water, sinaasappel)
    35,5 km          'T Buvertje Rapaertstr. 11a Hertsberge     (appel, water)
    43,1 km          de Zande Bruggesteenweg 130 Ruiselede     (yoghurt, water)
    50,6 km          cc De Kleine Beer Marichalstr. 5 Beernem     (Bagage, koffie, thee, belegde broodjes)
    56,7 km          zaal Zuidleie Oedelemstraat Moerbrugge     (cola, water, suikerwafel)
    62,9 km          zaal Sparrenhof Daverlostraat Assebroek     (fruityoghurt, water, sinaasappel)
    70,1 km          Boudewijnpark (ijspiste) A. De Baeckestraat 12 Sint-Michiels-Brugge     (Bagage, koffie, thee, water, belegd brood)
    77,1 km          Het Anker Beisbroekdreef St-Andries-Brugge     (banaan, water)
    83,9 km          sport- cultuurcentr. De Groene Meersen     (Chocolademelk, water, koek)
    91,3 km          voetbalkantine VV Aartrijke Aartrijkestr.     (coca-cola, water, chocoladebonbon)
    95,9 km          Parochiezaal Wijnendale, Kloosterstraat     (Ice-tea, water, sinaasappel)
    100,0 km        zaal DE MAST TORHOUT

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    22-06-2010 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    16-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binche
    Hey,

    Vrijdag 11juni om 14u50 ben ik te voet vertrokken naar het station te Opwijk. Daar nam ik de trein naar Brussel Zuid. Marc en Jan wachte me op het peron waar de trein naar Binche toekwam op. Vandaar reisden we samen verder naar Binche samen met nog enkele Britten en andere wandelaars. Rond 18u kwam de trein dan toe te Binche. Tijdens de reis werd al goe gebabbeld, gelachen, gezeverd, noem maar op. Na onze bagage af gezet te hebben op de startzaal zijn we iets gaan eten in het centrum. Sommige zijn naar de frituur getrokken en andere naar een klein taverneke voor ne spaghetti.  Daarna terug naar de startzaal die nu toch al wat voller zat dan toen we aankwamen van de trein. Vele bekende gezichten voor mij maar teven ook onbekende gezichten. Ja het is zo ik ken nog niet iedereen maar toch al vele. Om kwart voor 21 begon iedereen zich klaar te maken en zich naar buiten te begeven. Om 21u is dan het startschot gegeven en konden we vertrekken. Voor de start werd effe de straat afgezet voor ons. We konden genieten van een prachtige zonsondergang nog voor de nacht viel. Halverwegen konden we geneten van spek met eideren en onze bagage. Wij waren daar tussen 4u30 en 5u. Van af dan begon de dag terug te komen. Het was wel wat bewolkt maar toen ging het nog. Aan controlepost van de 60km begon het helaas te regen. Dat was zo rond 7u30. De regen viel er echt met bakken uit in het begin, naar gelang minderde het wel maar het was toen wel 3u later. Ik en net als vele hadden niks meer bij tegen de regen. Ik had mijn regenjas achtergelaten halverwegen. Foute keuze van me maar ja. Ik was dus op een goeie 5 a 10 minuten doorweekt. Dan kwam er nog bij dat het begon te regen. Mijn dipje dat ik had was alle geluk voorbij maar toch liep ik nog iets achter mijn companen. Ik heb ze in gehaald met effe te joggen. Toen heb ik ook besloten om vanaf dan verder te joggen om het warm te krijgen. Joggen heb ik afgewisseld met wandelen en dit gedurende een traject van 20 tot 25km. De laatste 15km van de tocht heb ik dan weer volledig gewandeld. Terwijl ik aan het joggen was heb ik veel mensen in gehaald. Ze waren verbaast dat ik dat nog kon en ze zeiden dat ik veel moed heb om dat te doen. Ik stond natuurlijk van mijn eigen ook versteld. De laatste 8km van de 100km werd het warm en kwam de zon er nog door. Dus droogde we nog wat op voor dat we binnen kwamen. Ik ben tussen 15u en 15u15 binnen gekomen. Heb er een dikke 18u overgedaan. Dit is de snelste 100 die ik ooit al heb gedaan en dat zal nog effe zo blijven denk ik. Op toegevoegde foto staat waar we controleposten hadden en op hoeveel km we dan zaten.

    Groetjes Zottemie
    katrien

    Bijlagen:
    101_1270.JPG (67.5 KB)   

    16-06-2010 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 en 6 juni
    Hey,

    2 juni heb ik een wandelingske gedaan te Merksem. Het was een euraudax en eentje van 75km. Het vertrek uur was 6u30 te Merksem Cafe Q. Ik had geluk dat Sally me thuis is komen oppikken want anders was ik daar niet echt optijd geraakt om te kunnen deelnemen. We stonden al om 5u10 ter plekke maar moesten nog effe wachten omdat het cafe nog niet open was. Gelijdelijk aan zijn er toch nog enkele andere wandelaars toegekomen. In totaal waren we met 24 waarvan 4 nieuwe gezichten. Deze kennnen me nu ook weeral en het was aangenaam kennis te maken met hen. Nu de tocht zelf begon 's morgens al met een mooie open lucht. Het parkour zelf was het eerst een lus maken om Antwerpen wat te verkennen. Vandaar zijn we door de dorpjes Schoten, Schilde, Oelegem, Wijnegem, Schoten en al laatste terug Merksem. Er waren grote stukken bij van 12 - 13km en het kleinste stuk was een stuk van 6km. Verder over het parkour was het mooi, we hebben zowel natuur stukken als geasvalteerde stukken gehad. Op het einde liepen we zelfs een stuk langs het kanaal. We kregen 2 keer een broodje met kaas of kip curry of prepare. Dat mocht je zelf kiezen. Buiten dat kregen we op de paar wagen rusten die we hadden telksen meer als genoeg drank en iets om te eten. Het was al bij al dus een geslaagde dag. Het was mijn eerste tocht van euraudax Merksem dat ik deed en ook de eerste die ik deed van 75km. Weer een stapje dichter bij ne Gouden Arend.

    Zaterdag 5 juni ben ik niet gaan wandelen. Ik heb ne hele dag geholpen op een etentje dat werd georganiseerd en ze hadden nog wat hulp nodig.
    Het was wel warm diene dag maar al bij al was het toch amuseren en heb er een kamaraad aan overgehouden.

    Zondag 6 juni werd ik om 6u al. Ja voor ne keer vond ik het vroeg om al opgepikt te worden om te gaan wandelen. Ik deed toch niet meer dan 25km maar de mensen waar ik mee meereed die deden wel de 50km. Daarom dat het zo vroeg was alle voor mij dan toch. Uiteindelijk heb ik maar 20km gedaan. De eerste controle post was te Nijgem in een schooltje en daar kwamen we 2 keer. De andere controle post was te Pamel in Tuinbouwschool. Het parkour was goed. Afwisselend natuur en verhard. Vlak na de eerste keer dat we te Nijgem waren, trokken we het bos in en daar moesten we een super lange houten trap op. Vraag niet hoeveel treden het waren want dat kan ik ni zeggen. Ik ben vergeten te tellen. Het gezelschap (dat gedurende tocht afwisselde) waar mee ik mocht wandelen was goed. We hebben ons geamusseerd, gelachen, gebabbeld, ...
    Alleen jammer dat in die laatste km's het begon te regenen. Ik had zelf niks mee tegen de regen, daarom heb ik de laatste dikke km gelopen. Binnen ben ik dan nog een tijdje blijven zitten tot ik iemand gevonden had waarmee ik mee naar huis kon rijden.

    Groetjes Zottemie
    katrien

    09-06-2010 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verandering van Gegevens
    Hey,

    Heb een paar weken geleden een mailtje gekregen met de vraag om iets op men blog te zetten. Uiteraard kon ik het niet weigeren. Het is in verband met de wandeling op 13/06/2010 van De Lachende Klomp. Door de verkiezingen hebben ze een en ander moeten veranderen. Hier onder vind je er alles over.

    25e Wase Poldertochten: 13 juni 2010
    met gratis T-shirt voor de eerste 250 50-km-stappers
    Aankomst 40 & 50 km mogelijk tot 20 u !

    Na het bekend maken van de verkiezingsdatum werden al onze rustposten voor deze organisatie opgeëist door de gemeente om in te richten als kieslokaal.

    Bijgevolg diende onze parkoersverantwoordelijke nieuwe rustposten een volledig nieuw parkoers uit te stippelen.

    Hieronder vinden jullie de nieuwe gegevens  !

    Wandelclub ‘De Lachende Klomp’ organiseert al voor de 25ste maal zijn Poldertochten. De startplaats ligt in het Gemeenschapscentrum: De Route, Stationstraat 201, Sint-Gillis-Waas. Dit is een nieuw gebouw voorzien van een zeer ruime parking en gelegen aan de oude spoorlijn die vroeger St-Niklaas met Hulst verbond en nu een druk wandel- en fietspad is.
    Qua parkoers hebben we gekozen voor een mooie variatie...
    De kleinste afstanden begeven zich richting het vernieuwde dorpscentrum. De grotere afstanden gaan richting Kemzeke, Puivelde en St-Pauwels.
    Voor deze 25ste editie wordt er éénmalig ook een afstand van 50 km ingelegd... met gratis T-shirt voor de eerste 250 50-km-stappers

    Hoe kan u ons het makkelijkst bereiken ?

    Vanop de Expressweg Antwerpen-Zelzate (N49-E34) kan u via afrit Kemzeke-Hulst-Stekene- Sint-Niklaas of afrit Vrasene naar Sint-Gillis-Waas rijden.  Boven aan de afrit volgt u via de rotondes de richting Sint-Gillis-Waas.  Voor het overige kan je marspijlen volgen vanuit de verschillende richtingen.

    Vanaf de E17 neemt U afrit Dendermonde-Hamme. Bovenaan slaat U af richting Hulst. Vandaar kan u makkelijke de richting Hulst blijven aanhouden (kijk ook naar onze marspijlen).  Nadat U Sint-Niklaas door bent, is het eerstvolgende dorp Sint-Pauwels.  Daar kan u aan de eerste verkeerslichten rechtsaf richting Sint-Gillis-Waas Centrum.  De polyvalente zaal en de parkings vind u door het volgen van onze Marspijlen.

    Je kan vertrekken tussen 6u en 15u en kiezen tussen volgende afstanden: 3,5 - 4,8 - 8,3 - 10,2 - 15 - 23,8 - 30,1 - 40 - 50km.
    Voor de wandelaars die 40 of 50km doen kunnen binnen komen tot 20u.

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    07-06-2010 om 15:33 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Planning juni
    Hey,

    De maand mei was een goede maand weer. Deze maand alleen al 481 km afgelegd in 15 wandelingen, dat is een gemiddel van 32km per tocht. Buiten enkele aan passingen die er toch zijn aangebracht deze maand was elke wandeling stuk voor stuk een mooie wandeling ookal viel het weer niet altijd mee. De komende maand is weer een maand met toch wel wat kms in het voor uit zicht. Er staan zeker 2 keer een 100 op het programma en minstens ene van 50km ma da kan meer worden ook. Ook kan ik jullie al meedelen dat ik het doel dat ik voor dit jaar van aantal kms had opgesteld voor mijn eigen zonder enige problemen ga halen. Meer zelfs ik ga er serieus boven zitten. Mijn doel is (was) 2200km voor het hele jaar en aan het einde van mei had ik al 1627km dus zit ik nog maar een goeie 600km van mijn doel verwijdert. Als ik dat doel niet haal moet er toch heel veel gebeuren. Ik kan nu al zeggen dat die 600km met gemak al gehaald wordt met alleen nog de grote afstanden die ik nog van plan zen te doen dit jaar. Die tochten zen Binche, Torhout, Dodentocht, 150 Euraudax en dan nog warschijnlijk ne 100 Euraudax. En daar tussen door nog verschillende van 50km en hier en daar nog een kleiner tochtje. Nu genoeg gezevert hier over. Tijd dat ik planning voor komende maand bekend maak.

    Woensdag  02/06/10
    Euraudax Merksem
                   Start: Café 'Q', Bredabaan 845, Merksem
                   75km                                        6u30

    Zondag  06/06/10
    De Heidetochten Kester-Gooik                 19de Heidetochten - Provinciale sport voor allen wandeldag Vlaams-Brabant
                    Start: Zaal Edele Brabant, Strijlandstraat 59, Strijland-Gooik
                    6-8-10-14-17-21-25-29-33-38-42-50km                 6u30 - 15u00

    Woensdag  09/06/10     (MISSCHIEN)
    W.S.V. Land Van Rhode                           10de Balgemse jenevertocht
                    Start: Voetbalkantine W Balegem, Houte, Balegem
                    6-10-14-18-21km                      7u00 - 15u00

    Vrijdag 11/06/10
    Les Marcheurs de la police de Binche          24ème 100km en Thudinie
                    Start: Kursaal, Avenue Wnszepzpzn 30, Binche
                    100km                                         21u

    Zondag  13/06/10
    De trekplosters Zellik-Asse                           25ste Breugheltocht - Wisselbekertocht
                    Start: Cultureel Centrum Den Horinck, Noorderlaan 20, Zellik
                    6-12-20-30km                             7u00 - 15u00

    Maandag  14/06/10
    W.S.V. De Kadodders Sint-Katelijne-Waver     8ste Muizentocht
                    Start: Jeugdhuis, Kerkenbos, Muizen-Mechelen
                    5-10-14-20km                              9u00 - 17u00

    Woensdag  16/06/10    (MISSCHIEN)
    W.S.V. Egmont Zottegem                              Midweektocht
                    Start: O.C. Strijpen, Sint-Andriessteenweg 163, Strijpen
                    7-10-14-18-21km                         8u00 - 17u00

    Vrijdag  18/06/10
    V.Z.W. De Nacht                                           31ste Nacht van Vlaanderen
                    Start: Zaal de Mast, Industrielaan, Torhout
                    10-42-100km                                 20u15 - 21u00

    Zondag  20/06/10
    W.S.V. De Hopbelletjes Opwijk                     20ste Hoppetocht
                    Start: Schuur C.C. Hof ten Hemelrijk, Kloosterstraat, Opwijk
                    6-12-18-24-30km                          7u30 - 15u00

    Dinsdag  22/06/10      (MISSCHIEN)
    Euraudax Herzele
                   Start: Café de Mergelhoek, Stationstraat 237, Herzele
                   25km                                               10u

    Zaterdag  26/06/10
    De waterhoekstappers Heestert                        Guldensporentochten
                   Start: Basisschool De Toekomst, Kerkhofstraat 51, Avelgem
                   7-14-21-30-42-50-60km                  6u00 - 15u00
    Euraudax Achel-Lommel
                   Start: Zaal Aan De Statie, Sint-Odilialaan 58, Hamont-Achel
                   25u (25-50-75-100-125km)              11u (om de 5u)

    Zondag 27/06/10
    V.Z.W. Kleine Kouter Lede                              26ste Kleine Koutertochten
                   Start: Zaal De Bron, Kerkevijverstraat 19A, Lede
                   6-9-12-15-18-25km                          7u00 - 15u00

    Maandag  28/06/10
    Wandelclub De St-Jansstappers                          6de kijkuitwandeling
                   Start: Clublokaal Barack A.C.K., Statieplein, Kalmthout
                   6-10-15-22km                                    9u00 - 16u00

    Dinsdag  29/06/10
    Wandelclub Kwik Bornem                                  Sporteltocht
                   Start: Gemeenschapshuis Wintam, Willem De Blockstraat, Wintam
                   6-12km                                                8u00 - 14u00

    De tochten op maandag, dinsdag en woensdag staan er tussen dus de kans bestaat dat ik ze doe maar het is nog niet zeker. De ander tochten moogde zeker zen dat ik ze doe. Juist ik twijfel nog voor het weekend van 26/06 naar avelgem of naar achel. Dat zullen we dan wel zien.

    Groetjes Zottemie
    Katrien

    04-06-2010 om 11:53 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lichtaart

    Hey,

    Zondag moest ik er weer vroeg uit om tegen 6u in Steenhuffel te zijn. Vandaar vertrokken we naar Lichtaart voor nogmaals een 50km. Deze werd georganiseerd door de Pompoenstappers. Om 7u10 zijn we (Luc, Marc en ik) aan de 50km vertrokken. Helaas waren de weergoden ons niet even goed gezind als de dag er voor. Het was bewolkt voor de rest van de dag en hier en daar was er een miezerbui. Al bij al viel het mee je van regen. Je was nooit doorweekt. We waren eigenlijk nog niet weg en we liepen al een afslag voorbij. Goe bezig en de dag is nog maar net begonnen, dat beloofd voor de rest van de dag. Er waren maar 3 controleposten waar de 50km telkens 2 maal moest komen door het maken van een lus aan elke controlepost. Het parkour was prachtig. We zijn bijna het bos niet uit geweest dus dat zat zeker goe alleen wat jammer van het weer. De eerste 2 controle posten waren goed. Maar de 3de was iets te klein voor alle afstanden die er kwamen. Als er iets minder afstanden kwamen was het een goede post. Alles liep goed alleen kreeg ik wa last in elleboog en heb ik dan maar besloten om aan de 2de lus die we moesten maken van 9.7km niet te doen en verder te gaan met de tocht terwijl mijn companen die wel deden. Buiten dat heb ik me zeer goed geamuseerd tijdens de wandeling. Net zoals gisteren weer wat oude bekende tegen het lijf gelopen.

    Groetjes Zotte mie
    Katrien

    03-06-2010 om 12:38 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testelt
    Hey,

    Woensdag 26 mei ben ik samen met Marc en Luc naar Testelt geweest. Daar organiseerde wandelclub de Grashoppers Keiberg hun midweektocht. Helaas waren de weergoden ons wandelaars niet echt goed gezind. Voor woensdag was het bewolkt en regen. Ik was al nat door nog maar een half uurtje met de fiets van uit Buggenhout naar Steenhuffel te rijden. Van daar reden we met de auto naar Testelt. Rond 11u zijn we daar dan toegekomen.Voor dat we vertrokken wist ik niet welke club de wandeling organiseerde tot dat we daar waren. Binnen in de zaal kende ik een medewerker. We hebben daar de 21km gedaan. Het eerste stuk van 6 en het laatste stuk van 6 hebben we het droog kunnen houden. Maar het stuk van 9km er tussen in waren we door weekt. We droogde wel wat op tijdens het laatste stuk. De wandeling was een mooie wandeling door natuur. Grotendeels liepen we over grond gebied Wolfsdonk. Na de wandeling hebben we in de startzaal nog iets gedronken en ik weer wat meer mensen leren kennen van de wandelclub van Keiberg. Het was ne toffe dag ook al viel het weer tegen. Door het weer heeft de club een klein 400 wandelaars mogen verwelkomen wat de helft minder was dan vorig jaar.

    Groetjes Zotte mie
    katrien

    31-05-2010 om 17:07 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rillaar
    Hey,

    Zaterdag morgen werd ik opgepikt door Johny om 5u30. Het was de bedoeling dat ik dan om 4u opstond maar helaas heb ik mijn wekker niet gehoort en ben ik blijven slapen tot ik opgebeld werd. Ik schrok me ne bult als ik zag dat het 5u26 was. Ik was rap klaar en beneden. Dan was het door rijden naar Rillaar. Om 6u30 ongeveer zijn we daar toegekomen. In de zaal tegen een paar een goeie dag zeggen, me inschrijven en klaar maken om te vertrekken. Om 7u zijn we dan eindelijk aan onze tocht van 50km kunnen vertrekken die georganiseerd werd door W.S.C. Langdorp. Het tempo zat er goed in want we hebben de 50 op een dikke 8u gedaan. We hebben elke controlepost aan gedaan en 5min gerust behalve op de controle halverwege. Daar zen we gewoon doorgestapt. Over het parkour valt niet veel te zeggen buiten dat het goed was. Zeer afwisselend, veel natuur, prachtige uitzichten dankzij het goede weer. We hadden controle in volgende dorpjes Houwaart, Tielt, Bekkenvoort en Assent. In de eerste 3 zijn we telkens 2 keer moeten komen. Ook al zijn we om 7u vertrokken toch zijn we nog redelijk wat mensen tegen gekomen die we kende. Het was een fijn weer zien met vele. Nog iets wat ik bij deze tocht zeker wil onthouden is als we van uit controle te Assent naar Bekkenvoort terug gingen werden we verrast. We liepen op een pad aan de ene kant bos en de andere kant een boomgaard. Van uit het niets rent er een hertje of ree van uit het bos de boomgaard op en dat maar een dikke 10m voor onze neus. De eerste keer dat ik zoiets mee maak op een wandeling. Na de wandeling zijn we nog wat blijven zitten en nog wat gebabbeld met andere wandelaars en nog mensen leren kennen. Je ziet ook dees is nog niet overal gekend. Hier onder enkele foto's die Johny getrokken heeft. Ik heb er geen getrokken puur weg omdat ik deze morgen veel te haastig was en mijn fototoestel thuis was vergeten.

    Groetjes Zottemie
    katrien





















































    31-05-2010 om 00:00 geschreven door kds

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Foto


    Archief per maand
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 06-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008

    Foto

    Mijn foto links
  • 2009
  • 2010; 2011; 2012; 2013
  • Vakantie 09, 10 en 11

  • Foto

    Wandelvrienden
  • blog van Guy Verhelst
  • blog van alfred en lou
  • blog van Maaike Vancoppenolle
  • blog van Joost Vancoppenolle
  • Blog van Jipie
  • Blog van Kris
  • Blog van Ludo Depoortere
  • Blog van Johnny Cloesen
  • Blog van Freddy Persoone

  • blog van Alain Putman
  • blog van Steven Jaspers
  • Foto's van Steven Jaspers
  • Blog van Helga Van den Steen
  • Foto’s van Helga Van den Steen
  • Blog van Patrick Vanderstukken
  • Foto’s van Patrick Vanderstukken

  • Blog van Ronny en Linda
  • Blog van Jeroen en Kristel
  • Foto's van Paul Baestaens
  • Foto’s van Andy Huwe
  • Foto's van Chris en Anny
  • Foto's van Willy en Mary
  • Foto's van Marc Lauwaert
  • foto's van Nestor
  • Foto’s van Rene Smets

    Foto

  • Foto's Marc De Coster
  • Luc Vaes
  • Foto's van Johnny Cloesen
  • Foto's van Dirk Heylen

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs