Mijn naam is Katleen (36).
Tijdens een jaarlijkse controle bij de genaecoloog heeft die een knobbeltje gevonden in mijn borst.
Echo en mammo laten maken, 2 dagen later een punctie en op donderdag 29 nov. 2007 op 33-jarige leeftijd kreeg ik te horen dat het knobbeltje kwaadaardig was.
Borstkanker !
We zijn er snel bij, dat speelt in het voordeel.
Op 7 december werd dit knobbeltje en een klier verwijderd tijdens een borstbesparende operatie.
Daarna chemokuur en na deze 8 behandelingen nog 25 bestralingen.
Een lange tocht met verschillende etappes ...

2010: diagnose cvs en fibromyalgie als gevolg van chemo.
Inhoud blog
  • 2 jaar gepasseerd
  • voor jezelf zorgen
  • 5 jaar?
  • therapeute
  • natourcriterium
  • wandelen
  • virusje
  • Tour de Katleen
  • aanpassing medicatie
  • naar de grote supermarkt
  • nieuwe medicatie
  • puzzelen
  • antwoord?
  • haren groeien
  • koortsblaasjes
  • einde revalidatie bij kiné
  • ik slaap uren aan een stuk
  • samenkomst groep revalidatie
  • ik ben moe-oe
  • inspiratie
  • bijna leeg
  • batterijen zijn opgeladen
  • stiltehuis
  • ik verhuis
  • cursus creativiteit is ten einde
  • zo moe
  • bezoek oncologe
  • moeilijke week
  • slokdarmontsteking
  • niet in 't lang en in 't breed neergeschreven
  • nog eens naar de cross geweest
  • doktersbezoek
  • geduld
  • rouwen
  • mooi maken
  • kopzorgen
  • mijn weerstand wint terrein?
  • buikgriep
  • kaartje Thank You
  • mandala tekenen
  • open armen
  • weekendje Rixensart
  • een nachtje in een ander bed ...
  • bladzijde cm per cm omslaan
  • up and down we go again
  • cursus creativiteit
  • een nieuw jaar
  • om zot van te worden
  • ik voel me weer wat beter
  • kapper
  • uitslag testen goed
  • gisteren cross
  • verkouden
  • laatste drukke week in 2008
  • slapen - loslaten
  • verwennen
  • extra testen
  • Ik mis je
  • m'n best doen
  • stopzetting revalidatieprogramma
  • titel boek?
  • nieuw fotoke
  • goed nieuws
  • glaasje wijn
  • Emg-test brengt duidelijkheid
  • witte woorden op een blauwe achtergrond
  • dankbaarheid
  • boek Borstkanker en Boezemblues
  • oefeninkjes doen
  • probleem aanpakken
  • lymfedrainage
  • hulpmiddelen
  • samenkomst
  • samenkomst bloggenoten
  • slapeloze nachten - pijntjes - uitkijken naar
  • goede raad
  • dubbel gevoel
  • cross
  • weekoverzicht
  • Hamam
  • Niet te geloven
  • step-aerobics
  • Hydrotherapie - geheugen
  • weekend = 2 dagen
  • druk ... rusten ... te moe
  • woorden ... en hun impakt
  • waarom?
  • Pink Ribbon
  • herfst komt eraan en ik kijk er naar uit
  • emoties komen los na bezoek veldrit
  • geel lintje = steun aan mensen met kanker
  • 18 september = dag tegen kanker
  • start revalidatie
  • ik ben er klaar voor
  • niemandsland
  • slaappil
  • eerste nacontrole bij dienst oncologie
  • nieuwe foto
  • oh what a night ...
  • ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in het ziekenhuis
  • naar de kermis geweest
  • controle professor
  • inloophuis Turnhout
  • simpel, gaan we eens doen, ... zo moeilijk
  • naar de kapper geweest
  • nabehandeling is afgelopen !
  • bestralingen bijna gedaan
  • hoe voel ik me nu?
  • ik doe niets meer
  • haar is aan 't groeien
  • begeleiding
  • 55kg
  • te vroeg
  • eerste bestraling
  • helemaal alleen
  • drukke week gehad
  • voorbereiding radiotherapie
  • plannen maken
  • opnieuw thuis geslapen
  • warmteopwellingen
  • laatste chemo gehad, herstellen kan beginnen
  • morgen chemo 8 - de laatste !
  • ik ben moe
  • allez, 't is weer zover
  • het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is
  • data radiotherapie
  • lichaam ziet af
  • ik heb nog eens geweend
  • zon, regen, wolken, ...
  • afspraak radiotherapie gemaakt
  • morgen chemo 7
  • 2de puzzel is af
  • vanalles
  • wandeling
  • moeilijke dag gehad
  • 51kg en zakkende
  • morgen chemo 6
  • verminderde weerstand
  • nieuw mutsje gekocht
  • smaakverlies
  • krachten bundelen
  • het gaat de goede kant uit
  • een week verder
  • morgen chemo 5
  • Vlaanderens mooiste
  • opruim-koorts
  • overleg gehad
  • Reiki-behandeling
  • maandag gesprek
  • herstellen gaat moeilijker en moeilijker
  • afgelopen week
  • gewichtsverlies
  • puzzelen
  • uitgebreide verzorging
  • goed weekend gehad
  • het gaat weer beter
  • opbouwen is lastig
  • woeps ... weeral lichamelijk onderuit
  • hopelijk is het de 3de keer anders
  • vandaag een mindere dag
  • film P.S. I love you
  • 3de week na de chemo
  • eigen veldrit - einde veldritseizoen
  • 10de dag na chemo
  • eerste redelijk goede dag
  • chemo 2
  • de kriebels beginnen te komen
  • Sinead O'Connor coupe
  • mijn haar vreet energie
  • mijn haar
  • WK veldrijden
  • Het gaat beter
  • 1 week geleden
  • gisteren was het zondag
  • chemo 1 is voorbij
  • nog 1 nachtje slapen
  • Een dagboek ...
    Archief per maand
  • 12-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
    Zoeken in blog

    Dag per dag
    Lange tocht met verschillende etappes
    06-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.helemaal alleen
    Hey,

    mijn huisgenoot is dit weekend niet thuis geweest.
    Ik heb dus het huis voor mij alleen gehad.
    Zalig.

    Zaterdag wakker geworden en heel de dag veel gerust en tegen de avond viel het me op ... alleen zijn deed deugd.
    Tijdens de behandeling met chemo (meer dan 5 maanden) heb ik bij mijn ouders in de living geleden na de chemo en tijdens de herstelling daarvan.  En dus steeds mensen om me heen.  Gisteren was ik alleen met niemand om me heen.  Enkel mijn vermoeid lichaam en mijn gedachten.
    Zondag ben ik nog eventjes bij m'n ouders langs geweest.

    Misshien had ik dit wel nodig om aan de volgende etappe te beginnen.
    Hoe onverwachte dingen zo'n verschil kunnen maken.

    knuffel,
    Katleen

    05-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.drukke week gehad
    Hallo,

    begin deze week in het ziekenhuis een simulatie van de radiotherapie en een scan gehad.
    De voorbereiding van de volgende etappe.
    Het verbaasde me toch dat ik heel erg moe werd van mijn arm gedurende een kwartier omhoog te houden.
    En daarna echt moest rusten in de auto of in de cafetaria.

    De andere dagen gewinkeld e.d. voor mijn verjaardag.
    's Avonds is er bezoek geweest en het was hartverwarmend en vermoeiend tegelijkertijd.
    Gisteren was ik niets waard, helemaal leeg.  Vandaag zaterdag is het net hetzelfde.
    Door de pijnstillers is de pijn wel zo goed als weg maar de vermoeidheid is er nog wel natuurlijk.

    Omdat ik houd van sporten met wielen en een mannetje (of vrouwtje) staat Sporza op en de co-commentator is een wielrenner en die zei het volgende: in een lange wedstrijd van 3 weken zoals de tour voel je je vermoeidheid het eerst in de maag.
    Ik vergelijk de weg na kanker met een lange tocht met verschillende etappes.
    Is het daarom dat mijn maag niet herstelt?
    Nog eventjes geduld dus.

    groetjes,
    Katleen

    29-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding radiotherapie
    Goedemiddag,

    morgen en overmorgen naar het ziekenhuis voor een simulatie en een scan.
    En dan begint volgende week de derde etappe, de radiotherapie.

    Ik heb toch wat zenuwen hoor.  Het is weer kennis maken met iets nieuw, weer die stap zetten en volhouden.
    De chemo, ik zit eigenlijk nog in m'n derde week na de laatste chemo, naar mijn gevoel heb ik dat al helemaal los gelaten.
    Mijn lichaam nog niet hoor, ik functioneer nog steeds op pijnstillers.
    Ik zou dat graag afbouwen maar die pijnstiller neemt ook een stukje vermoeidheid weg en dat voel ik toch als die na 4 uur uitgewerkt is.  Misschien dat ik volgende week kan beginnen afbouwen, wie weet.

    Verder heb ik een 'druk' programma met inkopen doen en taart bestellen.
    Want volgende donderdag ben ik jarig.
    Waarschijnlijk gaat het regenen en dat vind ik toch wel spijtig.
    Dus ga ik de volgende dagen dubbel van de zonnestralen genieten.
    Jij ook?

    groetjes,
    Katleen

    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plannen maken
    ... plannen maken en er naar uit kijken ...

    Ook al ben ik nog aan het herstellen toch maak ik al eens plannen.
    Deze avond ging ik normaal gezien naar een comedy-night.
    Maar mijn slijmvliesontsteking is nog niet gedaan en daardoor komt er speeksel en slijm naar boven dat ik dan uitdoe in een papieren zakdoekje of tissue.  Mensen die ik ken weten dat en hebben dat al gezien maar temidden van onbekenden zie ik dat toch niet echt zitten.

    Morgenavond zal mijn hartje toch wenen denk ik want dan beginnen in Turnhout de Vrijdagen met Milk Inc en die had ik toch nog eens graag zien optreden.
    Zo een anderhalf uur goede muziek waar je happy van wordt en dan (heel) moe en voldaan naar huis.
    Ik keek er echt naar uit om er samen met mijn zus en een vriendin naar toe te gaan en het zou me ook echt goed gedaan hebben andere mensen terug te zien.  Maar ik durf niet goed.  Dat is angst.

    Ik weet dat angst een slechte raadgever is maar mijn gezondheid is nog zo broos, mijn weerstand echt miniem.
    En volgende week maandag en dinsdag word ik in het ziekenhuis verwacht voor een simulatie en een scan voor de radiotherapie en dat wil ik toch niet afbellen wegens ziekte omdat ik een paar uur buiten gezeten heb.  Iets wat ik een half jaar niet meer gedaan heb.

    Ik kan veel plannen, nog meer uitkijken naar iets.
    Maar mijn lichaam beslist.
    Mijn verstand weet dat er nog zo veel leuke dingen te doen zijn als ik gezonder ben.
    Maar mijn gevoel weet ook wat ik vorig jaar deed en leuk vond.
    En dat is soms moeilijk vooral nu omdat ik volop wil plannen en dingen wil doen ...

    knuffel,
    Katleen

    25-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opnieuw thuis geslapen

    Hallo,

    sinds maandagavond slaap ik thuis.  Hopelijk blijft dat nu ook zo.
    Want dat betekent dat mijn herstel goed verloopt en er geen noemenswaardige kwaaltjes opduiken waardoor ik opnieuw hulp nodig heb.

    Gisteren was ik erg emotioneel.
    Of het nu was door het 'afsluiten' van die zware periode van chemo,
    of mijn lichaam dat sinds januari onderuit gehaald is,
    waardoor het precies kwam, weet ik niet, en dat hoeft ook niet.
    Loslaten, meestal onverwacht, hoort er ook bij.

    En het blijft raar.  De ene morgen slaap ik tot 10u, de andere word ik om half acht wakker.
    Hoe dat komt, ik ben er nog steeds niet achter.

    groetjes,
    Katleen


    20-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.warmteopwellingen
    Hey,

    mijn interne temperatuurmeter is nog steeds kapot.
    Als ik iets eet, als ik een inspanning doe, zomaar, ... heel regelmatig heb ik warmteopwellingen.

    Ondertussen breekt het zweet me af en toe ook om een andere reden uit.
    Ook 's nachts en dus word ik 's morgens al wel eens nat van het zweet wakker.
    De oncologe heeft me vorige week verteld dat in mijn bloed te zien is dat ik in de menopauze zit.
    Ik wist dat dit kon door de chemotherapie en het is dus zo.
    Normaal gezien herstelt zich dit binnen het half jaar, maximum 2 jaar maar in m'n achterhoofd houd ik er toch rekening mee mocht het niet zo zal zijn.

    Maar ik trek er me lekker niets van aan.
    En wanneer ik het er wel moeilijk mee zou krijgen ... dat zien we dan wel weer.
    Ik heb al genoeg te verduren gehad het laatste half jaar.

    knuffel,
    Katleen

    19-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste chemo gehad, herstellen kan beginnen
    Hallo,

    al een paar dagen wilde ik van me laten horen, maar buiten mijn mails nakijken heb ik niet veel gedaan.

    Sinds ik de data van de bestralingen weet (en dus ook wanneer de nabehandeling achter de rug is) kijk ik naar de toekomst.
    En die toekomst begint vanaf half augustus en ik heb er een (heel) goed gevoel bij.
    Eind augustus is het hier in het dorp kermis.  Ik ben er al jaren niet meer naar toe geweest maar ik zal er dit jaar bij zijn.
    Ik heb me ingeschreven voor een workshop, heb een aantal lezingen in m'n agenda gezet (o.a. in het inloophuis in Turnhout).  Zo heb ik tot het einde van het jaar elke week minstens een namiddag of avond iets gepland.
    Stilletjesaan een ritme in m'n weken steken.
    Mijn lichamelijke gezondheid herstellen en conditie opbouwen horen daar natuurlijk ook bij.

    Ik ben een sterke, dat weet ik.
    En toch heb ik het de laatste weken mentaal moeilijker.  Het gaat nog goed hoor maar ik voel al een aantal weken dat ik met iemand moet praten over de kanker die in m'n lichaam gezeten heeft en wat dat teweeg gebracht heeft.
    Ik heb heel sterk het gevoel dat ik door zo ziek te zijn van de chemo een half jaar heb binnen gezeten en dat de persoon die ik ben voor een stuk weg was.  Die Katleen is voor een stuk terug doordat ik plannen maak vanaf september en die dingen plan die ik graag doe en nodig heb.
    Maar toch, ik mag dat gevoel niet negeren en ik ben van plan om deze week nog te regelen dat ik met iemand praat tot ik het gevoel heb dat het allemaal een plaats heeft gekregen.

    Het inloophuis in Turnhout van de Liga tegen kanker ga ik ook een keer bezoeken.
    Voordien had ik geen behoefte aan mensen van mijn leeftijd die hetzelfde doormaakten.
    Vooral omdat mijn lichaam zo zwak was.  Maar nu begint dat toch te komen en er zijn elke maand bijeenkomsten voor jong volwassenen tot 40 jaar en daar ga ik een keertje naartoe gaan, denk ik.  Maar dat is voor als ik al wat meer hersteld ben.

    groetjes,
    Katleen

    09-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgen chemo 8 - de laatste !
    dus ...
    morgen chemo 8 - de laatste !
    Meer heb ik daar niet aan toe te voegen.

    groetjes,
    Katleen

    08-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik ben moe
    Goedemiddag,

    wat ben ik moe.
    Of het nu komt van die bijwerkingen die blijven duren of van wat dan ook, ik ben de laatste 2 dagen echt moe.
    Ik slaap ook meer dan 10u.  Misschien is de vermoeidheid nu echt in m'n lichaam aanwezig.
    Dat maakt het natuurlijk ook iets moeilijker om op gang te komen overdag.
    Ik wil dit doen en dat doen ...  Naar mijn gevoel lummel ik maar wat aan en de dag is om.
    Mijn moeder zegt dat ik niet zoveel moet willen en meer moet loslaten omdat het niet gaat.
    Dat is moeilijk voor iemand met mijn karakter.

    Ik heb nog moed en ik ben gemotiveerd voor die laatste chemo.
    Ook al ben ik al een paar dagen echt gefrustreerd.  Ik weet niet precies wat er zit te wringen, een paar kleine dingen.
    Maar ze doen me geen deugd.  Als de zon straks schijnt, zorgt ze er misschien voor dat de frustraties wegsmelten.
    Ik zal eens even onder de douche gaan staan en op die manier al wat met het water meegeven.

    groetjes,
    Katleen

    05-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.allez, 't is weer zover
    Derde week, goede week - vergeet het maar.
    Het is weer donderdag in de derde week ... en het is weer zover.
    Een inwendig lichaamsdeel doet onnozel.  Mijn maag ligt overhoop.
    Gisteren begonnen en vandaag stevig laten voelen.  Als het morgen niet beter is, weer naar de huisdokter.
    Als er iets is wat ik niet ga missen aan die chemo is mijn mindere weerstand en het verdomde feit dat als ik buitenkom, ik ziek ben.  (als je het gevoel moest hebben dat ik het echt niet meer leuk vind, dat is ook zo)

    Morgen is een nieuwe dag.  Wie weet wat gebeurt er allemaal vannacht ... ;o)

    groetjes,
    Katleen

    03-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is
    Hey,

    sinds vandaag heb ik het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is.
    Eerder had ik dat gevoel niet.  Nu dus wel.
    En het voelt eigenlijk wel heerlijk aan.
    Binnen een week begin ik aan de laatste chemo, wat zal dat deugd doen als die weken dan nog eens om zijn.

    Ik hoop dat het weer de week voor ik aan de bestralingen begin helder en zonnig is.
    Dat de zon me extra kracht geeft om er aan te beginnen.
    Dromen mag hé.

    knuffel,
    Katleen

    02-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.data radiotherapie
    hallo,

    vandaag dus een afspraak gehad in het ziekenhuis in Turnhout voor de bestralingen na de chemotherapie.

    Op 30 juni vindt er een simulatie plaats, de dag erna een scan.
    Op die manier kan ik de rest van de week mijn verjaardag vieren (en het einde van de chemo).
    Maandag 7 juli starten de bestralingen, 25 keer, dus 5 weken aan een stuk.
    De bestralingen zullen steeds om 10u10 zijn.
    Als je zin hebt om me eens te vergezellen, laat maar weten.

    Etappe 3 krijgt vorm.

    tot later,
    Katleen

    30-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lichaam ziet af
    Goedenavond,

    ik kan het niet anders zeggen, mijn lichaam ziet af.
    Maar het hoort erbij dus ik kan het aan.
    De pijnstiller neem ik ondertussen om de 4 uur en ik heb in die uren regelmatig pijnscheuten en elke dag doet er wel een ander gewricht pijn.  Ik noemde het tot daarnet gewenning maar na een gesprek met een vriendin noem ik het anders.

    Ik denk dat de chemo 'sterker', of doordat ik er al 3 van deze gehad heb 'meer', inwerkt op mijn spieren en gewrichten.
    En dat mag ik voelen.  Dus de pijnstiller zal z'n werk nog wel doen alleen is die niet meer zo sterk opgewassen tegen de bijwerkingen.  Waarschijnlijk voor de laatste chemo iets extra innemen, maar zover zijn we nog lang niet.
    Ik heb nog meer dan een week.

    Voor de rest kan ik je meedelen dat ik het al de hele dag koud heb gehad.
    Met dan om de zoveel minuten een warmteopwelling.
    Mijn lichaam reageert op alles wat ik eet en drink met verbruik van energie natuurlijk en dat zorgt voor die warmtevlagen.
    Als ik dan iets warm eet, is het nog eerder en meer van dat.
    Jongens toch ...
    Dus als je me eens ergens zou tegenkomen en ik trek een vest uit en aan, en nog eens uit en aan ... dat is normaal.

    smile,
    Katleen

    28-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik heb nog eens geweend
    ja hoor, ik heb nog eens geweend.

    Ik heb deze avond voor de eerste keer na chemo 7 een grotere inspanning gedaan (naar de supermarkt geweest, met mijn zus als chauffeur).
    Het ging redelijk goed met de spieren en gewrichten in de benen, dankzij een pijnstiller natuurlijk.

    In de supermarkt ben ik dan mensen tegengekomen die ik ken en dan vertel je hoe je je op dat moment voelt.
    Acherteraf in de auto dacht ik terug aan die mensen en ik hoorde mezelf tegen hen zeggen dat ik het toch nog niet echt geloof dat mijn lichaam chemo 7 iets beter verdraagd.  Dit terwijl ik weet dat woorden zo belangrijk zijn en een ondersteuning zijn voor je lichaam en geest.
    Toen ik thuiskwam overviel me zo'n vermoeidheid dat ik niet anders kon dan gaan liggen.

    Door de vermoeidheid, het inzicht, een reactie van een huisgenoot, ... floep, tranen.
    Maar achteraf voelde ik me weer beter en ik ben ook blij met het inzicht dat ik gekregen heb en dus ook weer bewust van wat ik belangrijk vind.  De juiste woorden gebruiken.
    Op de vraag hoe het met me gaat, blijf ik nog steeds zeggen 'goed', dus dat zit nog 'goed' hé.

    Maar het blijft dat alles in m'n leven anders is, en dat blijft met momenten moeilijk.

    groetjes,
    Katleen

    27-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zon, regen, wolken, ...
    hallo,

    de natuur laat vandaag zien wat ze allemaal kan met zon, regen, wolken, wind, ...
    En dan denk ik aan de glijbaan die 2008 voor me is.
    Door een tumor met operatie en chemo zit mijn lichaam op een glijbaan zoals de natuur met zon, regen, wind ...
    Mijn emoties vallen wel mee op die glijbaan.  Stel je voor dat die zouden wisselen zoals het weer vandaag.
    Amai, dat zou pas vermoeiend zijn.

    Af en toe stuur ik mailtjes naar mensen die ik ken.
    Zoals ik aan een vriendin schreef: aan de ene kant wil ik leuke en mooie dingen delen met mensen die een plaatsje in mijn hart hebben.  Omdat ik ze al langer ken, omdat we echt een verbinding hebben, omdat ze aan me denken, ...
    Aan de andere kant laat ik op die manier de dingen die bij het 'dagelijkse leven' horen niet los, wil ik laten merken dat ik er ook nog bij hoor ondanks alles wat er gaande is.

    Laat het zonnetje maar schijnen ...

    knipoog,
    Katleen

    26-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afspraak radiotherapie gemaakt
    Goedemorgen,

    we zijn bijna een week verder en het is net of ik me een 'ietsie pietsie' beter voel.
    Misschien komt het omdat die verkoudheid door is (hoop ik dan toch) en ik vooral moe was van het hoesten.
    De vorige keren zat het echt in m'n benen en deze keer voel ik ook al m'n spieren in mijn nek, rug, buik.
    Maar het begint te beteren.

    De pijnstiller welke er de vorige weken voor zorgde dat ik een aantal uren pijnvrij was, doet nog wel z'n werk
    maar echt pijnvrij ben ik niet meer.  Ik neem nu 's avonds een spierontspanner in en dat helpt wel.

    Voor mijn 7de chemo vertelden mensen mij dat het einde bijna in zicht is.
    Geloof me, zo voelt dat voor mij nog steeds niet aan.  Het zijn 2 blokken van 3 weken die nog veel van me zullen vergen.
    Maar aan de voorlaatste blok zijn we begonnen dus het gaat de goede richting uit.

    Daarnet heb ik gebeld met het ziekenhuis in Turnhout voor een afspraak voor de bestralingen die er na de chemokuur aankomen.
    Begin juni heb ik een eerste gesprek en dan weet ik meer.  Normaal gezien zijn het 5 weken elke dag naar Turnhout.
    Ik heb gekozen om dichter bij huis deze behandeling te volgen.
    Het is dagelijks en de afstand (en soms file-ellende) naar Wilrijk zou van het goede te veel zijn.
    Ik ben heel content van de mensen in het Sint-Augustinus Ziekenhuis maar voor dit lijkt dichterbij beter.

    knuffel,
    Katleen

    19-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.morgen chemo 7
    Hey,

    vandaag heb ik een goede dag gehad.
    Het zijn weer 3 zware weken geweest maar ze zijn voorbij.
    De tweede keer op rij dat ik in m'n 3de week, de 'betere' week, ziek ben geweest.
    En dat is mentaal niet makkelijk.  Ik heb dus heel weinig gedaan omdat ik zo moe geweest ben.

    Maar vandaag voelde ik me goed.
    Iets meer energie, het zonnetje dat scheen, een lymfedrainage en goed gesprek met kinesiste Kirsten, en mijn slaapkamer gepoetst.
    Ondertussen begin ik dat wel te voelen dat ik zo net iets te veel gedaan heb.

    Deze avond ben ik wel onrustiger geworden, maar wat wil je als je weet wat er morgen gaat komen ...

    warme groet,
    Katleen

    18-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de puzzel is af
    hallo,

    de 2de puzzel is af.
    Amai, dat heeft even geduurd.  Maar de laatste dagen was ik te moe om puzzelstukjes te passen.
    Deze namiddag eerst even wat geslapen en toen had ik er zin in en de 1000 stukjes zijn gelegd.
    Hopelijk kan ik morgen voor een kader gaan kijken en dan kan ik hem aan de muur hangen.

    De antibiotica doen hun werk, ik voel me al iets beter.
    En ik zit hier nu in het zonnetje dit bericht te schrijven.
    Sebiet nog eens een ijsje eten want daar heb ik zin in.
    Mijn smaak is nog steeds weg dus meestal eet ik wat ik kan eten.
    Vooral omdat mijn maag het nog moeilijk heeft door de eerste 4 chemo's.
    En soms dus waar ik zin in heb.

    salukes,
    Katleen

    17-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vanalles
    Goedemiddag,

    het is een tijdje geleden dat ik nog iets geschreven heb maar ik ben zo moe geworden deze week.
    Ik ben terug hervallen met mijn hoesten en verkoudheid en dat maakt me extra moe natuurlijk.

    De voorbije dagen zijn heel veel dingen een opgave geweest.
    Gewoon al mijn afspraak voor lymfedrainage, naar de dokter en apotheek gaan.
    Maar deze namiddag wil ik nog wel boodschappen doen.

    Mensen zien dat ik veel afgevallen ben en beginnen er dan over.
    En dat pakt me soms wel eens.  Dat ze geïnteresseerd zijn in mijn verhaal en waar ik doorga.
    Ik zou dan eens goed willen wenen, maar dat lukt me niet echt.
    Het zal wel komen als de tijd rijp is. 

    Nog een paar dagen en dan is chemo 7 daar.
    Hopelijk kan ik nog wat herstellen.
    Tot later.

    dikke knuffel,
    Katleen

    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wandeling
    goedenavond,

    deze middag nog eens een wandeling in de rolstoel gemaakt.
    In het bos ... de geur van de bomen, de geluiden van vogels, een vlinder die voorbij komt, ...
    Dat is genieten voor mij.
    En beseffen dat ik dit kan meemaken omdat ik een rolstoel zit na een zware behandeling.
    Gewoon zitten, ogen en oren open en genieten.
    Hopelijk kan ik eind volgende week weer zelf een korte wandeling maken.

    Daarstraks ook aardbeien gekocht en er van gesmuld. Lekker.
    Ook al is mijn smaak zo goed als weg, toch was het lekker.

    Zoals je leest, voel ik me al beter.  Ook qua gezondheid gaat het wat beter.
    En dan ben je wat beter in balans hé.

    smile,
    Katleen


    Foto

    mailtje sturen

    Klik hieronder om me een mailtje te sturen.


    gastenboek invullen
  • dag katleen
  • kanker
  • wauw.. is dat jouw nieuwste foto rechts boven op je blog... mooi, je ziet er stralend uit
  • ik kom je een fijne dag wensen.
  • Dag Katleen

    Klik hieronder om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.


    Blog als favoriet !

    blogs lotgenoten
  • Wenneke
  • Tricky
  • Flupque
  • GI Sanne
  • Me-myself-and-cancer
  • Elly
  • Annick

    links
  • Liga tegen kanker
  • mooihoofd

  • Boeken die ik gelezen heb:
  • Borstkanker en Boezemblues - Kristien Van Den Bon
  • Ontboezemingen over borstkanker - Frieda Joris
  • Stuk - jonge vrouwen met borstkanker - Janneke Vonkeman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs