Mijn naam is Katleen (36).
Tijdens een jaarlijkse controle bij de genaecoloog heeft die een knobbeltje gevonden in mijn borst.
Echo en mammo laten maken, 2 dagen later een punctie en op donderdag 29 nov. 2007 op 33-jarige leeftijd kreeg ik te horen dat het knobbeltje kwaadaardig was.
Borstkanker !
We zijn er snel bij, dat speelt in het voordeel.
Op 7 december werd dit knobbeltje en een klier verwijderd tijdens een borstbesparende operatie.
Daarna chemokuur en na deze 8 behandelingen nog 25 bestralingen.
Een lange tocht met verschillende etappes ...

2010: diagnose cvs en fibromyalgie als gevolg van chemo.
Inhoud blog
  • 2 jaar gepasseerd
  • voor jezelf zorgen
  • 5 jaar?
  • therapeute
  • natourcriterium
  • wandelen
  • virusje
  • Tour de Katleen
  • aanpassing medicatie
  • naar de grote supermarkt
  • nieuwe medicatie
  • puzzelen
  • antwoord?
  • haren groeien
  • koortsblaasjes
  • einde revalidatie bij kiné
  • ik slaap uren aan een stuk
  • samenkomst groep revalidatie
  • ik ben moe-oe
  • inspiratie
  • bijna leeg
  • batterijen zijn opgeladen
  • stiltehuis
  • ik verhuis
  • cursus creativiteit is ten einde
  • zo moe
  • bezoek oncologe
  • moeilijke week
  • slokdarmontsteking
  • niet in 't lang en in 't breed neergeschreven
  • nog eens naar de cross geweest
  • doktersbezoek
  • geduld
  • rouwen
  • mooi maken
  • kopzorgen
  • mijn weerstand wint terrein?
  • buikgriep
  • kaartje Thank You
  • mandala tekenen
  • open armen
  • weekendje Rixensart
  • een nachtje in een ander bed ...
  • bladzijde cm per cm omslaan
  • up and down we go again
  • cursus creativiteit
  • een nieuw jaar
  • om zot van te worden
  • ik voel me weer wat beter
  • kapper
  • uitslag testen goed
  • gisteren cross
  • verkouden
  • laatste drukke week in 2008
  • slapen - loslaten
  • verwennen
  • extra testen
  • Ik mis je
  • m'n best doen
  • stopzetting revalidatieprogramma
  • titel boek?
  • nieuw fotoke
  • goed nieuws
  • glaasje wijn
  • Emg-test brengt duidelijkheid
  • witte woorden op een blauwe achtergrond
  • dankbaarheid
  • boek Borstkanker en Boezemblues
  • oefeninkjes doen
  • probleem aanpakken
  • lymfedrainage
  • hulpmiddelen
  • samenkomst
  • samenkomst bloggenoten
  • slapeloze nachten - pijntjes - uitkijken naar
  • goede raad
  • dubbel gevoel
  • cross
  • weekoverzicht
  • Hamam
  • Niet te geloven
  • step-aerobics
  • Hydrotherapie - geheugen
  • weekend = 2 dagen
  • druk ... rusten ... te moe
  • woorden ... en hun impakt
  • waarom?
  • Pink Ribbon
  • herfst komt eraan en ik kijk er naar uit
  • emoties komen los na bezoek veldrit
  • geel lintje = steun aan mensen met kanker
  • 18 september = dag tegen kanker
  • start revalidatie
  • ik ben er klaar voor
  • niemandsland
  • slaappil
  • eerste nacontrole bij dienst oncologie
  • nieuwe foto
  • oh what a night ...
  • ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in het ziekenhuis
  • naar de kermis geweest
  • controle professor
  • inloophuis Turnhout
  • simpel, gaan we eens doen, ... zo moeilijk
  • naar de kapper geweest
  • nabehandeling is afgelopen !
  • bestralingen bijna gedaan
  • hoe voel ik me nu?
  • ik doe niets meer
  • haar is aan 't groeien
  • begeleiding
  • 55kg
  • te vroeg
  • eerste bestraling
  • helemaal alleen
  • drukke week gehad
  • voorbereiding radiotherapie
  • plannen maken
  • opnieuw thuis geslapen
  • warmteopwellingen
  • laatste chemo gehad, herstellen kan beginnen
  • morgen chemo 8 - de laatste !
  • ik ben moe
  • allez, 't is weer zover
  • het gevoel dat het einde van de chemo in zicht is
  • data radiotherapie
  • lichaam ziet af
  • ik heb nog eens geweend
  • zon, regen, wolken, ...
  • afspraak radiotherapie gemaakt
  • morgen chemo 7
  • 2de puzzel is af
  • vanalles
  • wandeling
  • moeilijke dag gehad
  • 51kg en zakkende
  • morgen chemo 6
  • verminderde weerstand
  • nieuw mutsje gekocht
  • smaakverlies
  • krachten bundelen
  • het gaat de goede kant uit
  • een week verder
  • morgen chemo 5
  • Vlaanderens mooiste
  • opruim-koorts
  • overleg gehad
  • Reiki-behandeling
  • maandag gesprek
  • herstellen gaat moeilijker en moeilijker
  • afgelopen week
  • gewichtsverlies
  • puzzelen
  • uitgebreide verzorging
  • goed weekend gehad
  • het gaat weer beter
  • opbouwen is lastig
  • woeps ... weeral lichamelijk onderuit
  • hopelijk is het de 3de keer anders
  • vandaag een mindere dag
  • film P.S. I love you
  • 3de week na de chemo
  • eigen veldrit - einde veldritseizoen
  • 10de dag na chemo
  • eerste redelijk goede dag
  • chemo 2
  • de kriebels beginnen te komen
  • Sinead O'Connor coupe
  • mijn haar vreet energie
  • mijn haar
  • WK veldrijden
  • Het gaat beter
  • 1 week geleden
  • gisteren was het zondag
  • chemo 1 is voorbij
  • nog 1 nachtje slapen
  • Een dagboek ...
    Archief per maand
  • 12-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
    Zoeken in blog

    Dag per dag
    Lange tocht met verschillende etappes
    09-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.step-aerobics
    Goedemiddag,

    kun je het geloven ... we hebben vandaag tijdens het revalidatie-uur aan step-aerobics gedaan.
    Met pauzes welteverstaan.
    Na de eerste pauze heb ik die step al opzij gezet.  Mijn spieren kunnen dat nog niet aan.
    Dus heb ik de oefeningen gewoon meegedaan en dat voelde al veel beter.

    Naar huis gereden en een heerlijke douche genomen.
    Ik denk dat ik voor de eerste keer na de diagnose de deugd voelde van wat er bij mij vanbinnen zit.
    Sporten en daarna een douchke.  Zalig.
    En dan weet ik het weer ... ook al ben ik moe, lukt iets me niet, gaat het niet zoals ik het graag heb ...
    Ik ben op de goede weg.  joepie !
    Ik proef weer van het leven, en doe iets wat bij mij hoort.

    Mocht mijn volgend blogje anders klinken, that's life, ik heb er nu dan toch van genoten.

    smile,
    Katleen

    08-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hydrotherapie - geheugen
    Goedenavond,

    gisteren voor de eerste keer hydrotherapie gehad.
    Met 6 mensen doen we oefeningen in het water van een klein zwembad met een zalig temperatuurtje.
    Ik was gisterenavond al moe maar vandaag ben ik heel moe geweest.
    Ik heb het hier eerder al eens geschreven denk ik.
    De balans vinden tussen herstellen, revalideren, meer moe zijn, meer lichamelijke klachten, ... het is niet gemakkelijk.
    Want ik ben nu meer dan 3 weken na de start van de revalidatie meer moe, maar toch anders moe.
    Dan doen we niet veel hé.

    Mijn geheugen laat het nog steeds met regelmaat afweten.
    Als ik dan terugdenk is dat een aantal weken geleden begonnen.
    Toen ik het er met mijn kinesiste over had, vertelde ze me dat dit logisch is.
    Mijn lichaam kan zich door alles wat het dit jaar meegemaakt heeft slechts bezig houden met 1 ding tijdens het herstel.
    Tijdens de revalidatie is dat dus de fysieke conditie.
    Concentratie, geheugen, e.d. schieten er dus wat bij in op het moment.
    Voor mezelf valt dat nog mee, ik heb er me al bij neergelegd.  Voor de mensen in m'n omgeving is het minder denk ik.
    Vooral als ik een half uur later dezelfde vraag stel.

    groetjes,
    Katleen

    05-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekend = 2 dagen
    Helaba,

    een weekend bestaat uit 2 dagen, een zaterdag en een zondag.
    In dit geval, een zonnige dag en een dag met wind en regen.

    Zaterdag heb ik een mooie wandeling gemaakt in de bossen samen met mijn moeder en een vriendin.
    Eerst zelf gewandeld tot ik moe was, dan in de rolstoel, weer wat gewandeld en weer in de rolstoel.
    Een stralend zonnetje, een dikke sjaal en jas, wat babbelen.  Heerlijk genieten.

    Een aantal uurtjes later ben ik nog met mijn moeder gaan winkelen.
    Ik denk dat ik nu wel ongeveer alles heb wat ik wilde/nodig had.
    Genoeg geld uitgegeven, 't zullen de kriebels van de nabehandeling zijn.
    Gelachen, gewandeld, vriendin tegen gekomen, ... een zalige dag.

    Zondag ... cross-dag.  Dacht ik.  Hoopte ik.
    Want de weersvoorspellingen beloofden veel regen maar de positiviteit in me dacht dat het weer wel zou meevallen.
    Niet dus, en nu een verdrietige Katleen.
    Lichaam, gezondheid en weersomstandigheden zorgen ervoor dat ik vandaag niet naar het veldrijden kan.
    En ik had er zo naar uit gekeken, snik, en dan valt dat tegen.

    Dus nu maar rusten op de zetel.  En daar heeft mijn lichaam zeker behoefte aan, dat weet ik.
    Maar het doet pijn na zo'n goede dag als gisteren.
    Stomme wind, stomme regen.

    zucht,
    Katleen

    04-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.druk ... rusten ... te moe
    Hello,

    het is voor mijnlichaam nog wennen aan 'zo druk' bezig zijn.
    Na het revalidatie-uurtje kom ik thuis, eet ik wat en dan val ik wel eens als een blok in slaap.
    En het is natuurlijk ook de bedoeling om voldoende te rusten met de (been)spieren die geoefend worden.

    Verder ben ik tegenwoordig 's avonds ook echt moe.
    Maar het is een andere vermoeidheid dan een aantal maanden geleden.
    Dus doe ik 's avonds meestal niets en ga ik op tijd slapen.

    Door dit alles schiet de blog er al eens over.
    Misschien is het ook wel dat ik al eens een week minder los te laten heb.
    In het vorige stukje had ik het over de impakt van woorden en dat heeft dan z'n tijd nodig om een plaatsje te vinden.

    Vandaag schijnt het zonnetje.  Hopelijk kan er iemand mee met de rolstoel.
    Dan kan ik zelf wat wandelen en na 10 minuten de rolstoel in.
    Genieten van de zonnestralen met een sjaal aan hé.
    Gisteren heb ik een leuke babbel gehad, iets gedronken, lekker gegeten.
    Meer moet dat niet zijn, dank je wel dames.

    smile,
    Katleen

    28-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woorden ... en hun impakt
    Goedemiddag,

    sinds ik zelf kanker gehad heb trekt het woord kanker mijn aandacht.
    Vrijdagavond heb ik in een programma het verhaal van een man gehoord en zijn visie over kanker na 5 jaar lymfeklierkanker.
    Kanker is een bijzondere periode met heel veel zware hindernissen en toch een verrijking.
    Het heeft hem tijd gegeven en hem laten zien 'ga nu wat doen met je leven'.

    In een ander programma kwam ik dan het volgende tegen:
    Soms kan het leven je verrassen.
    Je maakt er het beste van.  Je krijgt maar één leven.
    En als je de pijn en de angst verbijt, zul je zien dat het geluk je aan de andere kant staat op te wachten.

    Pink Ribbon ligt voor me.  Ik heb er al eens in gebladerd maar heb het nog niet gelezen.
    Op het moment komt het te dichtbij maar op een dag begin ik er in te lezen.  Gewoon wanneer het voor mij goed voelt.

    Ik ben op zoek naar de balans tussen bewegen en rusten.
    Een uurtje revalidatie en ik voel me redelijk goed.
    Na een uurtje winkelen voel ik me veel minder goed door het pijnlijke gevoel in spieren en botten.
    En dat kan ik niet uitgelegd krijgen aan mezelf.  Dat is na de kanker, chemo en bestralingen.
    Maar tegelijkertijd is het een uitdaging om die balans te vinden.
    Ik ga die vinden ... nog eventjes geduld.
    Want ik ga al winkelen, plan al eens iets dat meer inspanning vraagt, ... dat komt in orde.

    warme groet,
    Katleen

    26-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waarom?
    Ik heb een goede intuïtie en dat heeft me al een aantal keren goed geholpen.
    Maar gisteren had ik een gevoel waarvan ik hoopte dat het niet waar zou zijn.

    Een vriend werd na het ontdekken van een hersentumor geopereerd, bestraald en heeft een chemokuur van 18 maanden genomen die hij in juni beeïndigd heeft. Vandaag had hij opnieuw een scan en een afspraak bij de dokter.
    Mijn intuïtie gaf me het gevoel dat hij geen goed nieuws zou ontvangen.

    Ik heb net bericht gehad dat de tumor wat gegroeid is en dat hij terug begint met een chemokuur van x-aantal maanden.

    Ik ken kanker.
    Ik ken chemo.
    En hij heeft een plaatsje in mijn hart.

    Verdomme.

    Katleen

    25-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pink Ribbon
    Elke 2 jaar verschijnt 'Pink Ribbon'.
    Een tijdschrift rond borstkanker waarvan de opbrengst integraal naar het goede doel gaat (bijvoorbeeld kankeronderzoek).
    In deze editie kun je ook een stukje vinden over blog- en lotgenote Elly (http://ellys.skyblogs.be/).

    Pink Ribbon ligt vanaf vandaag in de krantenwinkel.

    24-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herfst komt eraan en ik kijk er naar uit
    hallo,

    Gisteren hebben mijn revalidatie-maatjes mij een pluim gegeven en hebben we nog eventjes gepraat over mijn medewerking aan de dag tegen kanker.  En een welgemeend dank je wel aan alle lotgenoten voor de steun na het dipje van maandag.  Ook zij herkennen die emoties natuurlijk.

    Ondertussen ben ik er ook achter waarom ik het gevoel had dat er zondag iets niet klopte.
    Ik hou van buiten te zijn, in beweging te zijn, waar te nemen, te ontdekken ... en dan zet je jezelf in een rolstoel.
    Dat was zo'n groot contrast met de altijd vooruit denkende Katleen die donderdag in beeld is geweest.
    Mijn zus had een foto van mij gemaakt in de rolstoel en dat beeld klopte niet.
    Nu ik daarachter ben, kan ik er niets mee doen en ben ik dus volop op zoek naar een licht hulpmiddel om op te zitten tijdens de cross.

    Zoals elke week heb ik al een lymfedrainage achter de rug.
    Een uurtje manuela drainage van de afvalstoffen.  De spieren en gewrichten losmaken.
    En het is nodig, geloof me.  Mijn spieren zijn zodanig verkort van het liggen, ziek zijn, chemo, ... dat ik daarvoor extra oefeningen moet doen maar daar had ik dan gisteren weer kniepijn van.  Revalideren wordt een boeiende uitdaging en het bewaken van mijn lichamelijke grenzen.
    Ik kijk er naar uit om tegen het einde van het jaar lichamelijk aan de beterhand te zijn.
    De weg er naar toe gaat me lukken.

    Maar eerst wordt het herfst en daarna winter, mijn favoriete seizoen.

    liefs,
    Katleen

    22-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.emoties komen los na bezoek veldrit
    Goedemorgen,

    gisteren ben ik naar het veldrijden gaan kijken, in de rolstoel.
    Het was een mooie dag, samen met m'n zus doen wat we voor de kanker ook deden.
    Er waren een heleboel mensen die ik ken, Rob heeft heel goed gereden ... maar ik paste niet in het plaatje.

    Want de beleving is niet hetzelfde, je zit naast de omheining en kijkt.
    Normaal gezien gaan wij het parcours rond, wandelen we een uur aan een stuk, roep ik op Rob en moedig ik ook de anderen aan, kijk ik naar het wedstrijdverloop.  Het is net of ik dat gisteren voor een groot stuk gemist heb.  Ik heb Rob elke ronde zien rijden, maar de rest niet echt.  Een uurtje concentratie is op dit moment nog steeds heel wat.
    Er zijn teveel indrukken.

    De ziekte en de behandeling erna hangen nog rond me.  Ik zie er goed uit maar ben nog niet waar ik was.
    De revalidatie is gestart maar de confrontatie met de realiteit doet pijn.
    Ik kan boodschappen doen, naar het ziekenhuis rijden, iemand bezoeken, ... dikwijls voel ik lichamelijk reacties, soms zelfs geen pijn.  Ik weet dat het nog tijdelijk is, maar tijdelijk duurt al en nog zo lang.

    En dan word je tijdens je slaap wenend wakker.
    Waarschijnlijk tijdens het verwerken van alle indrukken en emoties van zondagnamiddag.
    Het is net of de emoties rond mijn borstkanker zich op de voorgrond beginnen plaatsen.
    Want dit is niet wie ik ben en waar ik voor sta.  Vooruit denken en m'n best doen hoort bij mij.
    Als ik al niet meer kan genieten van buiten te zijn, cross te zien en te praten met vrienden, ...

    In plaats van te denken dat ik beter minder pijn heb en dus in de rolstoel ga zitten heb ik me voorgenomen om met de rolstoel tot aan het parcours en daarna te staan en te bewegen.  Ik wil genieten, ik wil deelnemen aan dit gebeuren en niet aan de zijlijn een glimp meepikken.

    Deze emoties mogen er zijn, het is goed dat ze loskomen.  Ze brengen me in contact met mezelf.

    inademen, uitblazen,
    smile
    Katleen

    19-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geel lintje = steun aan mensen met kanker
    Goedemorgen,

    gisteren was het Dag tegen Kanker.
    Dit jaar voert VLK hiervoor een symbool in: het geel lintje.
    Het geel lintje is een teken om de mensen met kanker te ondersteunen.
    Kanker is een ziekte die het leven van een mens overhoop gooit.
    En dan hebben mensen steun nodig en daarvoor dus het gele lintje.
    'Een klein lintje, een groot gebaar'.

    In de voormiddag had ik dus een uurtje revalidatie.
    Tijdens dat uurtje heeft men gevraagd of er iemand wilde gefilmd en geïnterviewd worden.
    Ik zag dat wel zitten en ben dus gisterenavond op tv geweest.

    Nadat ik toegezegd had, voelde ik vooral dat ik het wilde doen voor alle jonge mensen.
    En toen ik het zag op tv, hebben er wat tranen gevloeid.
    Het is heel wat om jezelf te horen zeggen dat je afgezien hebt.

    Daarom zeg ik een dag later dank je wel voor de steun van familie en vrienden.

    knuffel,
    Katleen




    18-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 september = dag tegen kanker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    18 september = dag tegen kanker

    16-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start revalidatie
    hallo,

    het revalidatieprogramma is gestart.
    Gisteren een groepssessie gehad, we zijn met 11 mensen.
    10 vrouwen met borstkanker en 1 man met lymfeklierkanker.
    Deze mensen hebben allemaal een relatie en de meesten hebben ook kinderen dus dat vond ik eerst wat minder maar tegen het einde van de sessie voelde ik me ook een beetje 'opgelucht' omdat je kunt delen met lotgenoten.
    We hebben hetzelfde meegemaakt.
    Er gewoon over praten en luisteren naar hoe iemand anders er mee omgaat, doet me goed.
    Ik had in de namiddag extra energie.

    Vandaag de eerste fysieke sessie.
    Ja ja ... 10 minuten wandelen, 10 minuten fietsen en 3x 1 minuut steppen.  Daarna nog grondoefeningen.
    Alles op een heel rustig tempo maar het uurtje was snel voorbij.
    Tijdens het naar huis rijden voelde ik dat ik erg moe was.
    Thuisgekomen heb ik boterhammen gegeten, me op de zetel gelegd en ... een dutje gedaan.
    Dus ga ik er zoveel mogelijk rekening meehouden om op dinsdag en donderdag niets anders te plannen dan dit.

    We hebben ook de lijst gekregen met de andere afspraken.  We hebben 3x hydrotherapie (oefeningen in het zwembad) en we gaan een keer step-aerobics doen en nog 2 keer wandelen.
    Onze conditie kan er tot 80% op vooruit gaan en de vermoeidheid kan op die manier wat teruggedrongen worden.

    De (opnieuw) fitte Katleen komt eraan.
    smile

    14-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik ben er klaar voor
    Ik heb deze week dus wat om me heen gekeken en niet veel gedaan.
    Mijn lichaam is moe en ook al schijnt het zonnetje, ik heb geen fut om buiten te gaan, misschien straks.

    Woensdag ben ik met een cursus mandala tekenen begonnen.
    De dagen erna hebben mijn rechterhand en vingers zo'n pijn gedaan van het kleuren.
    Dat belooft voor de komende lessen (elke 14 dagen).
    Ik volg deze cursus omdat mandala's in het onderbewustzijn dingen zouden losmaken en helend werken.
    Ik vertel er jullie later zeker meer over.

    Verder heb ik een bezoek gebracht aan vrienden van mijn ouders, nog eens afgesproken met een vriend van lang geleden en op gesprek geweest voor het revalidatieprogramma dat morgen start.

    Dus morgen voormiddag is er de eerste groepssessie.  Morgen weet ik wie er allemaal met mij gaat revalideren.
    Dinsdag en donderdag beginnen we met oefenen.  Ik zal heel wat tijd in de auto doorbrengen volgende week.
    De relaxatieoefeningen waarvoor ik me had ingeschreven op vrijdag ga ik laten vallen.
    Eerst eens kijken hoe ik die 3 afspraken volgende week verteer hé.
    Want er komt nog vanalles bij natuurlijk: lymfedrainage, boodschappen doen, ...

    Ik ben eens echt benieuwd hoe mijn lichaam zal reageren op de extra inspanningen.
    Spannend hé.

    Enne ... het veldritseizoen is begonnen.  Rob Peeters uit Mol rijdt vandaag zijn eerste wedstrijd.  Hij ziet het zitten. Hopelijk vertaalt zich dat ook in een mooi resultaat en een goed gevoel na deze eerste wedstrijd.

    groetjes,
    Katleen

    08-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niemandsland
    Ik zit in niemandsland.
    Niet dat dat zo erg is, maar ik zit tussen 2 etappes in en ik kijk wat om me heen.

    Voordien was er de nabehandeling, volgende week start de revalidatie.
    Ondertussen is er een vermoeid lichaam en een vertroebelde geest.
    Ik krijg zo weinig impulsen om wie ik ben te voeden en dat mis ik wel eens.
    Maar ik ben er zeker van dat dat terugkomt.  Te beginnen met de fysieke sessies.
    En het veldrijden begint ook opnieuw.

    Vandaag schijnt het zonnetje.
    Ik ga er van profiteren, mijn best doen om er van te genieten.

    knuffel,
    Katleen

    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slaappil
    Hey,

    vorige dinsdag ben ik naar de sessie vermoeidheid in het VLK inloophuis van Turnhout gaan luisteren.
    Men heeft daar verteld dat je door de vermoeidheid na chemo en bestralingen baat kunt hebben om regelmatig een week een slaappil in te nemen. Dus had ik besloten om een week lang een slaappil in te nemen.
    Ik heb veel beter geslapen, uren na mekaar, wat een luxe.

    Maar gisteren voelde ik me zo 'num'.  Alle zin voor initiatief was weg.
    Als ik me zo voel na een reeks slaappillen (4 stuks, ahum), dan hoeft het voor mij niet.

    Ik ben niet zo'n actief persoon maar ik ben zeer leergierig.  Dat lukt al niet het laatste half jaar en dat vind ik al moeilijk.
    Om nu alle zin om iets te doen ook nog kwijt te zijn, dat is te veel voor me.

    Dus wil ik nog af en toe een slaappil (een halfje dan) innemen.  Maar that's it.
    Hopelijk moet ik mijn mening binnen een paar weken niet veranderen.

    groetjes,
    Katleen

    04-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste nacontrole bij dienst oncologie

    Vandaag was de eerste controle bij de dienst oncologie.
    Een lichamelijk onderzoek en bloedafname.
    Lichamelijk voelt alles goed aan, het bloed wordt gecontroleerd en als er iets mis is, zullen ze me bellen.
    Maar ik ga niet zitten wachten op een telefoontje.
    Dus elke 3 maanden op controle.
    En de onderhuidse katheder zal om de 2 maanden gespoeld worden.

    Revalidatieprogramma, controles, spoelen, ...
    De komende maanden heb ik het heel druk ;o) 
    Ik kan er mee lachen, dat is goed hé.

    knipoog
    Katleen


    03-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe foto
    Hello,

    afgelopen zondag heeft mijn zus nog eens een foto gemaakt.
    Daarop zie je dat mijn haar al wat langer is, mijn wenkbrauwen en wimpers zijn ook gegroeid.
    Ik zie er al wat minder ziek uit.

    groetjes,
    Katleen

    30-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oh what a night ...
    Vorige zaterdag heb ik voor de eerste keer een lichte slaappil genomen.
    En ik heb toen heerlijk geslapen, uren aan een stuk.
    Ik heb het gewoon nodig om om de paar nachten een nacht door te slapen.
    Maar ik kan/wil nog niet elke nacht een slaappil nemen.

    Deze nacht ben ik na een uurtje in slaap gevallen en na 3 uurtjes slapen waren mijn ogen alweer wakker.
    Dan lig je wakker maar wil je verder slapen.  Er gaat wat tijd voorbij en dan is je blaas ook wakker dus kun je niet anders dan opstaan en naar het toilet gaan.  Hopelijk val je terug in slaap voor je honger krijgt wat deze nacht dus niet het geval was.  Meestal val ik tegen de ochtend terug in slaap en word ik naar mijn gevoel veel te laat wakker en is de voormiddag voorbij voor ik het goed en wel besef.

    Vroeger lag ik steeds recht in bed.  Niet veel beweging, gewoon rustig.
    Sinds de menopauze is dat heel wat anders.  Mijn lichaam is soms zo onrustig, dus ik ook.
    Soms lig ik zelfs diagonaal op mijn buik omdat ik zo terug in slaap val ... Niet te geloven.
    En soms wil ik dat ik niet meer alleen in m'n bed lig ... maar hoe moet dat dan ???
    Nog maar te zwijgen over het licht dat opnieuw aangaat om wat te lezen in een tijdschrift.

    Ik weet van lotgenoten dat ik hiermee niet alleen ben maar ik moest het toch eens even kwijt.
    Ik denk aan jullie als mijn benen onrustig zijn, wanneer mijn hartslag hoger is dan normaal, wanneer mijn ogen geen zin hebben om dicht te vallen of als ik 's morgens bezweet wakker wordt omdat mijn lichaam de innerlijke warmte niet kwijt kon tijdens het 'nachtelijk zweten'.
    Ik denk meer en meer aan jullie.

    groetjes,
    Katleen

    29-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in het ziekenhuis
    Goedemiddag,

    gisteren ben ik op gesprek geweest en deze voormiddag heb ik al een telefoontje gekregen.

    Ik mag meedoen aan het revalidatieprogramma in de groepsessies - joepie !
    Sommige mensen hebben er voor kunnen kiezen om individuele begeleiding te krijgen.

    15 september starten we met een groepsessie en de dag erna is het 3 maanden aan een stuk elke dinsdag en donderdag voormiddag een uurtje fysieke oefeningen onder begeleiding van een kinesist.

    smile
    Katleen

    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar de kermis geweest
    Gisteren ben ik in mijn dorp naar de kermis geweest.
    Gedurende jaren ben ik daar niet meer naar toe geweest maar ik voelde me mentaal en lichamelijk de laatste dagen zo down van altijd hetzelfde.  Dus eventjes wat geld gespendeerd in het lunapark en iets gedronken in een café.
    Ook al kom je jezelf op dat moment tegen tijdens het rechtstaan of in het lawaai.  Om van de volgende dag nog maar te zwijgen.  Maar het heeft deugd gedaan en ik was later thuis dan gepland.

    Morgen heb ik dat intakegesprek i.v.m. het revalidatieprogramma.
    Duimen maar.

    groetjes,
    Katleen


    Foto

    mailtje sturen

    Klik hieronder om me een mailtje te sturen.


    gastenboek invullen
  • dag katleen
  • kanker
  • wauw.. is dat jouw nieuwste foto rechts boven op je blog... mooi, je ziet er stralend uit
  • ik kom je een fijne dag wensen.
  • Dag Katleen

    Klik hieronder om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.


    Blog als favoriet !

    blogs lotgenoten
  • Wenneke
  • Tricky
  • Flupque
  • GI Sanne
  • Me-myself-and-cancer
  • Elly
  • Annick

    links
  • Liga tegen kanker
  • mooihoofd

  • Boeken die ik gelezen heb:
  • Borstkanker en Boezemblues - Kristien Van Den Bon
  • Ontboezemingen over borstkanker - Frieda Joris
  • Stuk - jonge vrouwen met borstkanker - Janneke Vonkeman


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs